Diskuse

Nová Škoda Fabia vyroste a dostane tvary od nového šéfdesignéra. Jak to ale bude s kombi?

22.1.2019

Čtvrtá generace Škody Fabia je připravována pro rok 2021. Základem bude platforma MQB A0 po vzoru koncernových sourozenců.

 

  • 78 Reagovat !

    foto nathan

    nathan 22.01.  12:17

    Další cirkusácký prd

    Bude to mít světla jak na kolotočích, prostě další naleštěný prd s motůrkem z šicího stroje.
    • 46 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 22.01.  12:33

      « Re: Další cirkusácký prd

      Řekl jezdec upocenýho Xedosu.
      • 102 Reagovat !

        foto nathan

        nathan 22.01.  12:42

        « Re: Re: Další cirkusácký prd

        Ano. Můj Xedos 9 2.5 L V6 v automatu a full výbavě je i po patnácti letech provozu (280 tisíc km) stále ve skvělé kondici. Motor stále ve skvělém stavu přede tichounce i při 160 km/hod a nežere olej, automat řadí jak má a nekope, podvozek bez závad, žádná rez, interiér bez jediné chybičky, všechno (naprosto všechno) v něm funguje, Dlouhodobá spotřeba s podílem jízd po Praze 60 % je 10,3 L/100 km. Máš tam ještě něco?
        • 10 Reagovat !

          foto michalpneu

          michalpneu 22.01.  12:47

          « Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

          máte ale krásné auto! Pěkně zachovalé. Ještě je u něj vidět ta poctivost výroby a kvality materiálů tehdejší doby!! nádhera. A výborný motor!
          • 01 Reagovat !

            foto nathan

            nathan 22.01.  12:52

            « Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

            Děkuji. Chráním si ho jak jen to jde. Minulý mesíc jsem měnil pravé přední ložisko. Bylo tam ještě původní. Na zbylých třech kolech jsou ještě taky původní ložiska a žádné zatím nehučí.
            • 20 Reagovat !

              foto michalpneu

              michalpneu 22.01.  12:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

              No to je ale nádhera, protože ten rozměr 215/45 R18 na ložiska není úplně šetrný, protože ta náprava díky nízkému profilu trpí víc na rázy. Ale už tovární geometrie byla nastavená velmi šetrně, což u moderních aut s geometrií co nejvíce do A aby to sedělo už takové není a pak trpí ložiska.

              To je vidět, že jejich kvalita a vůbec kvalita celého podvozku byla opravdu vysoká z továrny. Což se dnes u moderních aut napříč značkami moc říct nedá.

              Krásný kousek opravdu.
              • 21 Reagovat !

                foto nathan

                nathan 22.01.  13:46

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

                Ty R18 jsem tam mél krátce asi 3 týdny, hned jak jsem vůz koupil. Pak jsem dal R17a ty jsou tam doteď. Velmi rozumný kompromis mezi 16 a 18.
                Jinak co mě při každé jízdě (jezdím denně) dostává a někdy se i v autě u toho usmívám je právě podvozek a řízení. Je mi 57 a jezdím od 18ti, (celkem 39 let za volantem) takže jsem vystřídal dost aut. Ale tady u toho Xedose je řízení natolik chirurgicky a milimetrově přesné a se 100% odezvou od kol, že jsem to u žádného jiného běžného vozu (nemyslím nějaké sportovní nebo top vozy) nezažil. A naladění podvozku (mimochodem výborně utlumený hluk) je kompromisem mezi pohodlnou a plavnou jízdou a zdravou tvrdostí, těžko se to popisuje. Prostě sedí na jakémkoli povrchu tak jak má.
                • 00 Reagovat !

                  foto palix

                  palix 23.01.  18:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

                  Xedosy boli jednoducho dokonalé. Nejazdilo ich tu veľa, ale kto ich mal, ten na nich rád spomína. Kedysi mal bratranec Xedos 6 a potom aj 9 a aj podľa neho to boli jedne z naj áut. Prajem nech Xedos čo najdlhšie jazdí ;).
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 22.01.  13:18

          « Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

          švagor má veľmi podobného Xedosa, akurát bez kože a aj km podobné. Práve ale rieši akési tyčky pomocné pri uložení tlmičov, tie si ešte nemenil?
          • 00 Reagovat !

            foto JirkaV8

            JirkaV8 22.01.  13:45

            « Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

            Kosti co popisujes se meni normalne. Po 200k je normalni vymena casti podvozkovych dilu jako tlumice, kotouce,tycky, spodni cepy a tak. Osobne bych asi preferoval Legend pred Xedosem, ale to je jedno. Fabia IV. tedy SK270 opravdu bude v lete 2021 a volume neni uplne mala. Konkretnejsi ale nebudu.
            • 02 Reagovat !

              foto nathan

              nathan 22.01.  14:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

              JJ, Legend - hlavně poslední generace která byla na trhu v ČR je další vůz který stojí za povšimnutí. Můj syn po něm vážně pokukuje a hledá zachovalý kus. Jako celek to auto nemá konkurenci. Tím myslím spojení všech technologií, materiálů, dizajnu, pohodlí a jízdních vlastností do celku který se dnes jako ojetina dá sehnat (ale dá to práci s hledáním) za cenu nového paskvilu jménem Fabia. Jinak znamenitý pohon všech kol SH-AWD překonal svou koncepcí dobu ve které vznikl a dodnes je standardně dodáván do Acury jak do jejich sedanů tak i do SUV, viz Acura MDX. Mimochodem, v Ostravě byla dlouho na prodej jedna krásná MDX za nějakých 400 k Kč a já blbec jsem si nenašel čas abych se na ni šel podívat. Už je pryč.
              • 10 Reagovat !

                foto JirkaV8

                JirkaV8 22.01.  16:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

                Bez prvokupcu by nebylo ojetin, tak bud za ne rad ;-)
              • 10 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 23.01.  18:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

                Máš hezký auto. Kolik stálo nový? Syn na nový taky nemá? Je potřeba se smát levným novým autům? Vypadáš pak jako ko.kot.
        • 30 Reagovat !

          foto freferg

          freferg 22.01.  14:13

          « Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

          Jako máte opravdu pěkné auto a přeji Vám ať dobře slouží, ale nechápu, proč tady musíte psát takové uštěpačné poznámky, když ten design stejně je zatím nejasný a veškeré vlastnosti auta jsou otázkou budoucnosti.

          Je na čase smířit se s tím, že i přesto, že to není řidičský zážitek, tak Škoda bude stále u nás nejčetnější. Auta to jsou více než dobrá pro běžného řidiče na každodenní ježdění. Na nějaké závodní ambice si Škoda netroufá a asi by jí to ani VW nedovolil. Na to má jiné značky.
          • 22 Reagovat !

            foto nathan

            nathan 22.01.  14:20

            « Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

            Máte asi pravdu. Píšu uštěpačné poznámky. Možná je to mým věkem a uvědoměním si, jakým směrem se doba a to ve všem vyvíjí. Uvědomuji si, že nesmím klesnout do stavu těch starých lidí kteří už jaksi z principu na všechno co je nové remcají. Bojuji s tím, ale jde mi to ztěžka, no.
            • 00 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 23.01.  18:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

              Jj, doba se vyvíjí. Ať zůstanu u tvé garáže - Mazda [odkaz]
              Stála takováto Mazdička v porovnání s tehdejším platem míň? Byla dynamičtější? Pohodlnější? Bezpečnější? Vybavenější? Svítila líp? Uměla navigovat? Bezpečně telefonovat?
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 24.01.  09:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

                No ty nám, Mazďákům, dáváš... 121 z doby, kdy se Ford pokusil na kulatou Fiestu aplikovat New Edge...
                • 00 Reagovat !

                  foto -Karel-

                  _Karel_ 24.01.  11:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

                  Ok, ale jako ukázka, že dřív ta tráva o tolik zelenější nebyla, to asi sedí.
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 24.01.  13:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

                To nebyla Mazda, ale přeznačkovaná Fiesta... >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto -Karel-

                  _Karel_ 24.01.  14:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

                  Jo, hned mi to nedošlo, hledal jsem jen nějakou Mazdu z té doby, na věci to nic nemění.
    • 10 Reagovat !

      foto JFK

      JFK 23.01.  14:07

      « Re: Další cirkusácký prd

      Tvl borec jezdí čtvrtstoletím starým japonským veteránem za dvacet tisíc, protože na ekvivalent nového Xedosu pochopitelně nemá (i když bude lhát, že má, ale je hroznej srdcař tak ho udržuje), proč ne. Ale ten pocit nadřazenosti na těma, kteří si na rozdíl od něj, to nové auto v jejich relaci jednou za čas koupí, že on tam má kůži a vylítanej šestiválec s emisema a bezpečností a korozí z dob krále klacka. >:D
      • 04 Reagovat !

        foto Pallermo

        Pallermo 23.01.  14:18

        « Re: Re: Další cirkusácký prd

        Ty se deb... :-) vis stary motory maji charakter, ale to ty nemuzes chapat, protoze nemas ani charakter, ani mozek. Ja jezdim autama za cenovku pres 2 mice, ale stejne nejmilejsi mi je 12 let stara atmosfera :-) asi si nevidel, co vydrzi japonske vozy pri nehodac ze? :-)
        • 20 Reagovat !

          foto JFK

          JFK 23.01.  15:56

          « Re: Re: Re: Další cirkusácký prd

          Deb je tvuj táta, tvůj projev je důsledkem jeho výchovy. "Ja jezdim autama za miliony", tak to jo, to je znak někoho, kdo tomu "rozumí", používá mozek a ví jak na tom budou dnešní motory za dvacet let ale hlavně charakterní argument. Přes to holt nejede vlak >:D
          Sedni si do vydechlýho báva za kilo, (který někdo ma Západě před dvaceti lety nové kupoval za ty dva míče) a jdi dělat dojem na vidláky, kteří ti žerou, že máš mozek, atmosféro. >:-[]
  • 11 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 22.01.  12:27

    jak to bude s kombi...

    ziadny kombik uz nebude ... a udajne ho nebude mat ani vacsi G8 ... biznis nepusti ... vyvoj a vyroba predlzenej kasne v konecnom dosledku automobilkam uz dnes moc nezarobi ... a navyse chybjuci kombik len podpori SUV o ktore sa dnes kazdy bije... a ktore uz kombikom definitivne zeru z taniera... skoncai kombiky 3 dveraky aj kabri ci MPV.. ostanu len kdejake 5 dverove skatulky roznej svetlej vysky na rozne velkych podorysoch... clovek ani nemusi byt nostradamus aby iste veci uz "prekukol" :yes:
    • 20 Reagovat !

      foto michalpneu

      michalpneu 22.01.  12:33

      « Re: jak to bude s kombi...

      Přesně tak. Je to smutné.
      • 03 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 22.01.  12:36

        « Re: Re: jak to bude s kombi...

        pritom toto tvrdim uz davnejsie... a k tomu sa vsetko este hybridizuje a elektrifikuje... takze skonciia dizle ( okrem pickupov a uzitkacov ) ... jednoducho auta uz nebudu take ako ich pozname z nasich detskych cias ( vytuneny golfik kombi v dizli alebo nejake to ultranizke kupatko vrciace na celu ulicu a pod ) .... ale uz nieco na styl noveho elektrickeho ID .. mozno smutne ale mozno aj nie... osobne som ale skor za hybridy... a tych zda sa coskoro bude uz dost .. rovnako kasne typu hatch aj typu SUV mozem a pridu mi najsikovnejsie ... takze nesmutim ... skor som zvedavy do akej miery sa naplni to co ocakavam ;-)
        • 11 Reagovat !

          foto mozgog

          mozgog 22.01.  18:55

          « Re: Re: Re: jak to bude s kombi...

          Ta elektrifikace jim nepůjde tak rychle jak doufají ... a také uvidíme po volbách do europarlamentu, možná se ta současná parta vymění a priority se změní ...
  • 10 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 22.01.  12:34

    Můžeme si vsadit na 1.5?

    Tak já se teda vsadím, že nebude. :-!
  • 10 Reagovat !

    foto Avanti

    Avanti 22.01.  12:36

    Ani jedna skica...

    Mnoho tvarov sa zachová zo súčasnej generácie a zo Scaly... Teda Skaly, ako to malo byť korektne do poslednej chvíle.
  • 28 Reagovat !

    foto coubes

    coubes 22.01.  12:46

    už by bylo na čase

    Ta současná nestojí za nic. Otřesný vzhled - když se objeví na cestě, tak umí zkazit den i když je slunečno - a ty pseudomotory - to už ji můžou rovnou dělat šlapací. V těch pivních skicách jsou nějaké zajímavé nápady, tak uvidíme kolik se toho dostane až pod plachtu. ;-)
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 22.01.  13:03

      « Re: už by bylo na čase

      je to dobre auto ale za mna nie je uz tak pekne ako prva fabia... hlavne ta maska [odkaz] ( aj jej sklon a tvar ) ako aj svetla ( tvar a zakompomovanie ku kasni ) ... zlata prva fabia.. ako celok dodnes vyzorovo najpodarenejsia fabia :yes:

      musim povedat ze tornado linka sa mi paci aj bocny profil.... ale ten predny kukuc mi pride jak pred faceliftom ( prilis velke svetla ) tak aj po facelifte ( akasi agresivnesia a skor cinska tvar ) akysi nie moc podareny ... zadok je paradoxne najkrajsi hoc prave ten fabii nikdy dobre meno nerobil ( snad az na kombik I generacie ktory ma asi jediny dodnes zadok uplne ze ok )
      • 12 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 22.01.  13:22

        « Re: Re: už by bylo na čase

        Fabia gen.1 byla bez debat nejpohlednější. Ty dvě další ji nemohly konkurovat. Uvidíme, co předvede ten talián...zatím z toho co již vytvořil je jasné, že spíš tíhne k oblejším tvarům, což by mělo Fabii prospět... :-!
        • 01 Reagovat !

          foto coubes

          coubes 22.01.  13:33

          « Re: Re: Re: už by bylo na čase

          Já sem popravdě velice zvědav. Talián by tomu mohl vrátit trochu hravosti a života po té aktuální kastraci, která u vzhledu škodovek proběhla. :-)
        • 02 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 22.01.  15:17

          « Re: Re: Re: už by bylo na čase

          a z nich nejlepší byla verze RS s 1.9TDI PD 96kW :yes:
  • 22 Reagovat !

    foto VDC

    VDC 22.01.  13:22

    ...

    Vždyť to vypadá jak ta současná. To Gwen Stefani nemá moc invence.
  • 00 Reagovat !

    foto MrWebsky

    MrWebsky 23.01.  12:12

    Micro Avantime?

    Wygląda jak mikro Avantime. Czyli nic nowego. A co pod maską? Dwa cylindry?
  • 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 23.01.  18:28

    Fabia

    Ťažko napísať niečo k tým škiciam. Auto môže byť nakoniec celkom iné.
    Fábia 1 bola veľmi pekné auto (okrem sedanu), 2. generácia bola pre mňa vyslovene hnusná - nekúpil by som ju ani keby to bola neskutočne výhodná ponuka. Tretia generácia Fábie je OK - hlavne v kombíku.
    Nechápem ale zväčšovanie áut. Prečo má Fabia rásť? Je to malé auto. Ak chcem väčšie, tak kúpim Scalu, alebo rovno Octáviu... Čo si má kúpiť ten, čo chce auto veľkosti dnešnej Fabie?
    Ešte som si všimol, že mnohí píšu negatívne motoroch pre Fabiu. Podľa mňa sú OK. Fabia je malé auto, ktoré je určené predovšetkým do mesta (na SK a v ČR často aj rodinné auto). Také auto má byť ľahké, primerane výkonné, s malou spotrebou. Motor s výkonom okolo 60 kW /od 40 kW do 80) je podľa mňa úplne v pohode.
    Časy, kedy sa do Fábii dávali motory 2,0 sú dávno preč. Ak chem výkonné auto, tak idem o triedu vyššie. Ak pozrieme na skoršie generácie napr VW Polo, tak mali relatívne slabé motory, boli jednoduché a ľahké = presne tak si predstavujem podobné auto.
    Na druhej strane je pravda, že dnešná Rallye špeciály sú robené práve z kategórie malých áut.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro Davídka (2): Rakovina mu požírala ledvinu

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro…

Jsou zvyklí pomáhat a zachraňovat lidské životy. Tatínek Davídka (2) je řidičem u záchranné služby, maminka…

Bývalá vědkyně (69): Soused mi obřím domem zastíní ten můj! Ombudsman Blesku:„Nachytat“ ho můžete na výšce

Bývalá vědkyně (69): Soused mi obřím domem zastíní…

Místo slunečních paprsků tma a stín… Toho se nyní obává seniorka Marie Vykutilová (69). Hned vedle její rodné…

 

iSport.cz

Krejčí zářil proti San Jose. Góly dali Frolík a Sedlák, v Chicagu padlo 15 branek

Krejčí zářil proti San Jose. Góly dali Frolík a…

SOUHRN | David Krejčí přispěl v NHL třemi asistencemi k vítězství Bostonu 6:5 v prodloužení nad San Jose a…

Jágr po návratu: Potřebuju shodit kilogramy. Do Havířova jel vlakem

Jágr po návratu: Potřebuju shodit kilogramy. Do…

V polovině osmdesátých let v této hale zpíval Elton John. Představila se tady Sepultura, Alexandrovci a nakonec…

 

Reflex.cz

Zákeřné fotky, u kterých nebudete vědět, čí jste a kde vám hlava stojí

Zákeřné fotky, u kterých nebudete vědět, čí jste a…

Čert, aby se v tom vyznal. Která hlava je čí a čí noha patří komu? Pár fotek, ze kterých jistě nebudete vědět,…

Nabourat manželce Facebook je v Itálii trestné. A to je dobře!

Nabourat manželce Facebook je v Itálii trestné. A to…

Italská justice se zcela jednoznačně vyjádřila k stále častějšímu způsobu vyřizování rozchodových a rozvodových…