Škoda Fabia Combi Greenline dostane stejně jako VW Polo BlueMotion nový tříválec 1,2 TDI v úsporném naladění. Od svého koncernového sourozence se ale bude lišit podstatnou věcí – bude jediným kombi na trhu s emisemi CO2 pod 100 g/km.
Absolutně tomu nevěřím. U htp taky udávali 5,5L, ale byl problém se dostat pod 7 pokud člověk nechtěl brzdit provoz 40km rychlostí mimo obec. Tipoval bych tak 5 - 5,5 L na 100km. Což dnes zvládnou 4válcové 1,6.
neumí to máš pravdu jenom né vždy je to v řidiči :yes: , ale já se řídím pravidlem že udávaná spotřeba výrobcem je měřena v ideálních podmínkách které české silnice nejsou schopny nabídnout. Ze zkušenosti znám jediné dva výrobce kteří udávají spotřebu vyšší než je skutečnost je Honda a FIAT možná jich je víc, ale tyhle určitě, taky sem se najezdil se spousty modelů VW koncernu a tam to bylo ve většině případů naopak. Kdyby šlo o deci tak je mi to jedno, ale když je rozdíl litr....
Já nemám problém s TDI-čky jezdit i pod výrobcem udávanou spotřebou. S firemním Superbem 96kW jsem jel Ostrava-Vyškov a zpět za necelých 5,5l/100km. A to bylo ještě bez hotové D47.
S Octávií 81kW, která má nalítáno přes 350 tisíc, jsme minulý měsíc jeli Insbruck a zpět průměrně za 5,6l. Samozřejmě s dodržováním povolené rychlosti, ale zase s rakví na střeše.
To je moc krásné, že jezdíš O-va Vyškov za tak malou spotřebu, ale za kolik pojedeš město a blízké okolí řekněme s trasama do 10 km, kdy se diesel ani nezahřeje?
Tak v tom případě neumíš jezdit úsporně. S minulou generací fabie 1,4 TDI 59 KW jsem jezdil za 4,2 l při rychlostech 50 v obci a 100 mimo obec. Samozřejmě dálnice už rapidně spotřebu zvyšovala. S Octavií 2,0 TDI 103 KW bežně jezdím se spotřebou 5 l. A to bydlím v horách ( Krušné hory ). A při delší cestě není problém sundat spotřebu až ke 4 litrům. Ale to už musí být štěstí na provoz.
Dám příklad. Při cestě na dovolenou do Itálie ve 3 lidech a plným kufrem jsme celou trasu ( 2000 km ) ujeli s průměrnou spotřebou 4,8 litru. A to se jelo jen po dálnici rychlostí 120-130 km/h. Tedy tvrzení, že spotřeba není vždy v řidiči, je blbost, když porovnáváš stejné motory.
Takové věci, jako že já za to nemůžu, že mám vyšší spotřebu než udávanou a že výrobce schávlně udává nižší, mě dokážou pěkně rozčílit. Jenom si dotyčný akorát léčí komplex, že neumí jezdit plynule a ekonomicky.
Hele komplex nemám mám Opel Merivu 1,6 benzín opel udává 6,7 já s ní jezdím za 5,5 nemám důvod si tady něco léčit a pokud se ti můj názor nelíbí ignoruj ho.
Hele, já naberu plnou nádrž, ujedu 100 km a musím zastavit, otevřít nádrž a ulít ten benzín, který tam přibyl >:D Jinak stejnou trasu se stejným autem jsme jeli za 6 litrů na sto a to ještě palubní počítač Octavie je hodně optimistický přístroj.
Potvrzuji. S Octavií 81 kW nebyl problém jezdit do 4,5 litru. Když jsem si chtěl udělat spotřebu, tak 3,8 l/100 km. Záleží na stylu jízdy a to hlavně na plynulosti. Momentálně jezdím 300 koňový šestiválec 3,0 TDi v Q7 a běžne jezdím do 8,5 l/100 km.
Když jedu spotřebu, tak není problém 8,0 l/ km. Už jsem jel i za 7,8.... samozřejmě, při dodržování limitů. Mimo obec do 110 km/hod.
taky se mi to nezdá "nelogické"... Co jsme naposledy jeli do Chorvatska ve Fabii Combi (min. generace) 1,4 TDi 59kW, plně naložená + rakev, tak jsme to zajeli s průměrnou spotřebou 4,3l/100km při rychlostním průměru 93km/h. A to jsme nejeli celou dobu po dálnici, nýbrž tam přes Maďarsko, takže ***čky...
Navíc i 52km dlouhý "okruh" jsem s nynější (před FL) fabií 1,2 51kW ujel za 5,2l a to jsem brzdou provozu rozhodně nebyl. Ne tedy, že bych předjížděl co se dá, ale jel jsem "s provozem"...
Jezdil jsem s Fiatem Sedici s novym dieselem 2.0 Multijet 99kW. Skutecna prumerna spotreba byla o 2 litry vyssi, nez udava vyrobce. S motory VW TDI jezdim za spotrebu plus minus takovou, jakou udava vyrobce.
vždy je to v řidiči, s HTP se skutečně dá jet za 5-5,5 litru na 100 a dokonce jedeš na hranici předpisů, a dokocne i když jedeš 100-110 po rovině, tak se za tou tvou hnusně pomalou fobií nikdo nepovleče:-)
BTW. u HTP se udávalo 5.9 to 5.5 se udává až nyní po vyndání rezervy, a po oprimaliazci toho motoru, dky se snížily emise, vyměnily hřídele za lehčí a dal se přilnavější a tišší řetěz ;-)
Á, jeden z mála ze zdejších diskutérů, co opravdu řídil auto... Tvoje údaje můžu potvrdit. Spotřebu zvyšuje hlavně prudká akcelerace (která navíc jízdní dobu nikterak nesnižuje), proto vám to žere víc, než udává výrobce.
No jo, to máš jak s těma hvězdičkama za bezpečnost. Ale to je riziko každého srovnání, že někdo postaví danou věc tak, aby co nejlíp obstála v normovaných podmínkách, někdo tak aby byla v reálu co nejlepší za co nejrůznějších okolností a někdo na to prdí úplně... ale to už je volba každého výrobce
Škoda, že cena lehkých materiálů neumožňuje snižovat hmotnost aut při zachování bezpečnosti, konenčně bysme se odrazili od toho, jak 205 jezdily taky za 4 -5 litrů, jenže sebou tahaly o 300 kilo méně, než současná auta stejné třídy.
Stačilo by, aby auto s každou generací nerostlo o zbytečných 5-10 cm, hned by šly hmotnosti krásně dolů. Ony se ty lehké a moderní materiály používají (nemusí to nutně být jen karbon, který v autech zrovna ideální není), ale jen k tomu, aby dnes malá auta nevážila 1,5 tuny a nižší střední dvě tuny. Auta stále rostou a přitom místa uvnitř je pořád stejně. Druhotným důsledkem je pak nutnost vzniku zase nových a nových segmentů a mezisegmentů, aby se pokryl ten nárůst.
Přesně tak. Volkswagen už nafouknul Polo na velikost někdejšího Golfu a teď musí vymýšlet nějaké miniauta. Stejně je to s Puntem, Fiestou, Corsou a všemi frantíky.
Dveře malých aut jsou široké 20 centimetrů a palubní desky zasahujou půl metru do interiéru v prostoru, kde se kdysi dávaly kolena. Proč?
Já docela jo. OK, WinVista jsou maličko hladovější oproti ostatním, ale jinak je vše na stejné úrovni. Linux (Ubuntu či Mandriva), MacOS X, Windows 7. Hezká grafika a obrázky, ale výkon žerou slušně.
No, prý bezpečnost. Na druhé straně, jaká bezpečnost, když se pak člověk potká s třítunovým tankem Q7?
Sice mají všichni výrobci plnou pusu ekologie, ale základní ekologický aspekt opomíjejí.
Sú v tom protichodné požiadavky na výsledný produkt. Chceme bezpečnejšie úspornejšie luxusnejšie ale zároveň nie drahšie auto ako jeho predchodca..a potom konštruktéri aby sa na hlavu postavili
Bezpečnější a úspornější... stačí nezvětšovat rozměry při zlepšování technologií motorů. Vždyť s hmotností pod jednu tunu by i neslavné HTP jezdilo za pět litrů. Luxus... je luxus měřitelný jen tím místem?
Ani ne. Nejvíce udělá právě to zvětšení karoserie a s tím spojené vyztužení. Jasně, výbava taky něco přidá, ale to je třeba rozdíl 20 kg. Proti třem metrákům je to nic.
Iba samotna klimatizacia podla typu a vyrobcu vazi okolo 20kg.
Stale vacsie auta, stale tazsie, stale viac obostavaneho priestoru na ukor toho uzitkoveho priestoru, prisnejsie EU normy, tadial cesta nevedie k uspore paliva a k realnemu bonusu aj pre ekologiiu.
No právě, ale a auta nemusí donekonečna růst. Kdy konečně Evropané pochopí, že nová generace nutně nemusí být o 10 cm delší a 200 kg těžší? Asi nikdy...
Naprosto souhlasím, auta jsou čím dál větší a prostoru je v nich méně. Nechápu proč musí mít auto zastavenej interiér palubní deskou, obrovským tunelem mezi sedačkama a ze dveří ještě trčí ovládací konzola na stahování oken, že si člověk nemá kam dát kolena a místo co by se udělalo prostornější tak je v nových autech čím dál tím míň místa.
Jen by mě zajímalo, jak bude na stop-start systémy reagovat motor třeba po 150 tisících km. Mnohá auta téměř neopustí město a tam musí stálým startováním a vypínáním dostávat pěkně zabrat.
Plus neviem, či ide o tak výraznú úsporu. Pri voľnobehu motor spotrebuje minimum paliva, kedysi na služobnej Felde to bolo asi 0,8-1 liter na hodinu (podľa príplatkového počítača), u malého diesla to môže byť ešte o tretinu menej, povedzme 0,5-0,6 litra. Keď to na 100 km po meste desaťkrát vypne tak na minútu, ušetríš s tým v najlepšom prípade 0,1 litra paliva. Čo ten zbytok? Ak to bude auto podľa tradičného receptu, t.j. gumy s nižším valivým odporom, mierne odľahčené auto, trošičku dotiahnutá aerodynamika a dlhé prevody, tak udávanej spotrebe v reálnych podmienkach tiež príliš neverím.
Každý start, zastudena či zatepla, je pro motor zvýšená zátěž. Stačí 20 sekund stání a olejový film na stěnách válců je hodně oslabený, například.
Čtyřicet tisíc dá zabrat ve městě i normálnímu autu, natož takovému.
Mam udaje o takzvanych okologickych autech a jejich upravdu namerenych hodnot jednim casopisem:
Ford Focus TDCi Econetic udavano 115g/ namereno 165g CO2
Skoda Fabia Green Line !.4 TDi udavana 109g/ namereno 153g CO2
Mini Cooper Clubman D udavana 109g/ namereno 133g CO2
Seat Ibiza Ecomotive udavana 99g/ namereno 145g CO2
Prius udavana 104g/ namereno 157g CO2
Lexus GS450h 3-5 V6 SE udavana 185g/ namereno 244g
Honda Civic Hybrid ES udavana 109g/ namereno 171g
Toto byly hodnoty z roku 2008 v jednom z automobilovych casaku a merene redakci!
Za jakých okolností? Pokud to bylo při měření dle evropské metodiky, tak je to na reklamaci. Pokud to bylo v provozu, tak provoz zřejmě nevyhovoval paramterům normy
Bral by som to s rezervou, častokrát tieto merania slúžia len na to, aby vyvolali šok a prilákali viac čitateľov, prípadne upozornili na dané periodikum
Názov toho časopisu by šiel publikovať?
btw pri naozaj úspornej, defenzívnej, až dôchodcovskej jazde je možné jazdiť za spotrebu udávanú výrobcom v takmer čomkoľvek..
Spotřeba se může měnit...nicméně předpokládat, že tohle auta nebude nenažrané. Tak jako tak, tady jde o něco jiného - povedlo se jim dosáhnout takové spotřeby, že mohou udávat 3,4l, což, jak píší v článku " uspokojí požadavky zákazníku především v těch zemích, kde jsou vozidla s emisemi CO2 pod 100 g/km osvobozena od silniční daně."
Takže těhle pár čísílek může zákazníkovi ušetřit nějaké to euro...(otázka je, zdali se to vyplatí)
From April 2010, already registered higher emitting cars will be charged up to Ł30 more and lower emitting cars will be charged up to Ł30 less.
Band CO2 (g/km) 2010-11 standard rate
A Up to 100 Ł0
B 101-110 Ł20
C 111-120 Ł30
D 121-130 Ł90
E 131-140 Ł110
F 141-150 Ł125
G 151-165 Ł155
H 166-175 Ł180
I 176-185 Ł200
J 186-200 Ł235
K* 201-225 Ł245
L 226-255 Ł425
M Over 255 Ł435
To ovsem davas spatny priklad. Benzinovy motor samozrejme zere jak divy. Ale o tom se tady nebavime. Zazehovy motor je jiz zcela prekonana technologie a v osobnim voze nema budoucnost.
Zážehový motor je překonaná technologie. To ano, ale není překonána dieselovým, ale třeba palivovými články nebo dokonce jaderným reaktorem... takže dočkej času, tak jednou místo zastaralé nafty budeš čepovat obohacený uran, ty náš "vizionáři" >:D
Jo a proto tady čucháme ty smrady s dieselu. Jestli se budu chtít otravit výfukovými plyny, tak k tomu určite nepoužiju diesel, protože bych ten smrad nevydržel. ;-) Všichni honí CO2, ale co to ostatní emise, ktrých má diesel víc než benzín? Nikoho to nezajímá a ve měsech se pomalu díky dieselům nedá žít!
Vše je jenom o tom, že potřebovali prodat naftu, které bylo hodně, dnes už je to vyrovnáno, nebo možná už zase chybí nafta a dostávají se benzíni zase do zájmu výrobců... např. TSI motory. Takže dokud bude ropa, bodou jezdit jak zážehové, nebo vznětové motory stále, o ekologii nikomu nejde!
Pak je ovšem zarážející, že stále dochází k jejímu zdokonalování. Tohle píšu jen aby se neřeklo...upřímně si myslím, že si jen utahuješ a bavíš se provokováním okolí a tohle nemyslíš tak vážně, jak to vyznělo. ;-)
Rád bych si jednou přečetl test, kde budou proti sobě motory, kde se downsizing projevil v rozumné míře a kde to přerostlo dle mého názoru v hloupost. Tzn. třeba vzít dvě Fabie (klidně i combi), tuhle GL a proti ní 1.6 TDI 66 kW (klidně i třetí vůz s 1.2 TSI 63 kW), naložit 3-4 lidi (včetně řidiče, ostatně ekologisté chtějí, aby jezdilo víc lidí v jednom autě), něco rozumného do kufru a dát si trasu od Ruzyně přes centrum po D1 do Brna, odtamtud Olomouc, Hradec a zpět do Prahy. Ideálně tam zahrnout nějakou 1. a 2. třídu a držet se limitů ± 10 %, možná pro zajímavost zkusit 10 km na dálnici 160 km/h a 20 km na běžné silnici a půl hodiny po Praze zase ve snaze o nejnižší spotřebu. Samozřejmostí by bylo prohazování posádek a střídání řidiců, ale i další věci jako vyjádření všech lidí nad pohodlností cestování, jak se jim předjíždělo (nedělám z auta pro "spořivé" závoďák, ale občas je nutno předjet), prostě celkové pocity a nakonec srovnání brzdné dráhy. Osobně jak slyším větu "pneumatiky s nižším valivým odporem, tak bych do daného auta nesedl, docela by mě zajímalo, jak má teorie jakožto technika převádějícího si vše na fyzikální zákony vypadá v praxi. Pokud by to mělo být perfektní, tak ještě udělat kratší výlet, třeba z Prahy do Mostu, kdy by v autě byl jen řidič a nějaká drobnost v kufru, samozřejmě řidiče prohodit. Pak vše hodit do pěkné tabulky v Excelu, srovnat spotřebu na daných úsecích i celkovou. Nakonec udělat pár srovnání, např. kolik tedy (jestli vůbec) toho to ekoauto přírodě ušetří, jestli a kdy se vyplatí (spousta lidí má spíš tenhle pohled) a rozepsat se v závěru o všech plusech a minusech.
Nevím jaké je testovat auta v ČR, ale takový test bych si s chutí přečetl. Pokud se dají Autosalonu a spol. věřit slova o najetých tisících kilometrů, tak by tohle problém být neměl, vešli bychom se do 800 km na auto. Obecné závěry by byly aplikovatelné, troufnu si říct, na jakoukoli značku, která nabízí různé ekoverze svých aut.
Dal sis s prispevkem praci, ale celkem zbytecne. Navrhujes spravedlivy test, ale kazdemu typu motoru vyhovuji jine podminky. Maly benzinovy motor se driv ohreje, a proto bude vyhodny pro lidi, kteri jezdi treba 10km do prace, kdy se turbodiesel nestaci ani zahrat. Velky motor bude mit stejnou spotrebu s praznym i plnym autem, maly naopak zmenu pociti. Honit maly benzinak vytoceny po dalnici nema smysl, atd atd. Zkratka spotrebu nelze vyjadrit jedinym cislem, zalezi na typu provozu a schopnosti ridice. Ja jsem zatim s kazdym autem dokazal, pokud jsem chtel, jezdit za min, nez udaval vyrobce.
Ale naopak, napsal to dobře. Protože právě tyhle motory jsou často srovnávány. U TSI se výrobce chlubí, jak je to motor s nejnižší kombinovanou spotřebou. 1.2 TDI GL je zachránce zeměkoule proti oteplování. Bylo by zajímavé vidět, jak jim sluší reálný provoz, tedy to, co motory mají skutečně zvládat. Auta přeci nejezdí jen deset kilometrů do práce a zpět. Malé benzínové motory se žhaví po dálnici, co se do nich vejde (zajímavé je, že některé sežerou i trávu podél cesty - HTP, zatímco jiné se spokojí s šesti litry benzínu - Peugeot 206 1.1).
Abych si já, coby uživatel a potenciální zájemce o koupi, mohl říci, že něco má nebo nemá smysl. Bohužel, takový test nikdo neudělá, nebo spíš nedovolí, protože by to podkopalo všechny snahy marketingu, které pod záštitou ekologie ženou do prodeje i věci, které ekologické vůbec být nemusí.
Chtel jsem rict, ze zalezi na tom, jestli si kupuju auto na popojizdeni do prace a do obchodu a vozeni deti do skoly a nebo jezdim po dalnicich po Evrope. To, co nazyvas "realnym provozem", neexistuje. Pokud si koupim maly benzinak a jednou za uhersky rok jedu po dalnici, pak si to musim srovnat v hlave a spokojit se s nizsi rychlosti. Zkratka si musim uvedomit, ze je neco za neco a jednou za cas se na dalnici spokojim se 100km/h a zase mam nizsi spotrebu pri popojizdeni. Je to zkratka slozitejsi otazka, nejde udelat "opravdu fairovy test" a rict, jak to je. Je to vzdycky slozitejsi.
Ale ano, existuje. Je tím vše, co se liší od měřícího cyklu kombinované spotřeby.
jiras ve svém příspěvku navrhl tři vozidla v podstatě stejné objemové a výkonnostní kategorie. Tedy v podstatě i přibližně stejného použití. Opravdu nevidím rozpor v testu, který bude zahrnovat víceméně všechny možné režimy, jakými ta auta mohou projít (a že mohou). Jenže pak by asi "ekologie" zaplakala.
no tak klidně aj víc, do těch 120,130 když pojede plynule, tak jednou dvakrát do roka ho ani náhodou to HTP na tom výletě z Vysočiny do Prahy taky nesežere:-)
vůbec obecně u HTP je hodně důležitá ta plynulsot, jak to jednou rozjedeš tak to ai do toho konpce chvíličku táhne:-)
Nu, myšlenka dobrá, někdo by ale musel sehnat všechna auta najednou a jet za stejných podmínek. Když budete testovat spotřebu jednou v zimě za -20 a pak v létě, budou výsledky podstatně odlišné. Ostatně - o poměrně solidní test spotřeby na snaží na Tipcarsu, kde jedou vždy stejný okruh jednou "na spotřebu" a pak svižně. Jenže můžete mít jiné podmínky, teplotu, provoz a kdoví, co ještě. Obecně mají v různých testech spotřebu dosti vysokou - v AMS v dlouhodobém testu Rommstera 1.4 8.5 litru. V krátkodobých testech je to ještě horší (není divu). Superb 1.4TSI např. přes devět litrů. Jinak - móda super zelených aut s dlouhými těžkými převody, nějakými pofiderními pneumatikami a v poslední době stop-start systémem (super pro diesel) mě zcela míjí... Chápu Prius jakožto nositele nové technologie (byť třeba sporné), ale tyto paskvily opravdu ne.
ani naprosto totožná trasa nejsou ideální podmínky:-)
jednou pto projedeš plynule stovkou a podruhý se vlečeš 5 km třicítkou v koloně nebo za traktorem - a co si budem povídat, na trojku to žere taky jak tank:-) a pak to musíš vytočit, abys ho předjel... atd...
Jistě, vždyť to píšu - auta by jela spolu, řidiči i posádky by se střídali, ale nejenom v jednom autě, ale ve všech a všichni. Tím se odfiltruje docela dost chyb, třeba váhové rozdíly lidí, jízdní styly atd. Posádku by bylo ideální namixovat, třeba redaktor, žena řidička, řidič s dvouletými zkušenostmi nebo něco v tomhle smyslu. Auta by taky musela mít najeto ± stejně, odchylka řekněme 10 %, nejlépe pokud by nebyla úplně nová. Výsledky pak lze podávat pomocí naměřených hodnot a nejistoty měření, ale pro tyhle potřeby je to celkem jedno a můžeme to zanedbat. Navíc cílem vlastně není ani tak absolutní spotřeba, ale spíš relativní, totiž ukázat, jak co vyhoví v takovém reálném provozu. Nejde jen o výsledný mix, ale právě i o spotřebu v jednotlivých úsecích a částech testu, o pocity lidí z daného auta (hluk, pohodlí, dynamika atd.) a jako bonus právě ty brzdné dráhy, ty by mě hodně zajímaly. Každý si pak může vzít hlavně tu část, která ho zajímá. Že test neřekne nic o spolehlivost je jasné, ale to není účelem.
Z pozice testovače-teoretika nedokážu říct, jak těžké by bylo sehnat 2-3 Fabie na den, na dva, ale zbytek by tak složitej být nemusel. Naplánovat rozpis střídání lidí, aby např. každý jel všechny typy úseků není problém, to je práce na max. hodinu. Spotřebu by imho stačilo měřit palubním počítačem (na co z toho dělat drama, když se na něj spoléháme každý?) a pravidelně ji zadávat do notebooku. Všechny výpočty jsou o násobení a dělení. Že by se kolona stavila na oběd nebo udělala občas pauzu by taky nebylo na škodu, to naopak ještě víc test přiblíží realitě.
Podívej se na aktuální srovnávačku "malých" eko aut na webu auto-motor-und-sport.de. Je tady Polo, Fiesta, 207 a Corsa. Rozptyly spotřeb jsou značné, nicméně se dá říct, že minimální se skutečně docela blíží udávané průměrné spotřebě. Je zde i brzdá dráha, zrychlení atd. Osobně považuji testy v AMS za vcelku solidní. Podle mě jsem schopen dosáhnout udávané spotřeby skutečně jen při vééélmi úsporné jízdě. A to se bavíme u dieselech, kde není vliv způsobu jízdy tak extrémní jako u malých turbobenzínů.
Je jen škoda, že nezařadili do testu i stejný model bez ECO fičurád, srovnání by mohlo být vysoce zajímavé.
Tak ja podobné pneu s nižším valivým odporom jazdím (Michelin Energy Save 195/65 R15), ale túto vec som sa vtedy dočítal v letáku až dodatočne, neboli kupované kvôli tomu. V zásade cítiť, že sú tvrdšie ako klasické gumy (resp. tie čo som mal predtým alebo Matadory, ktoré mám na druhom aute), horšie držia stopu, mám pocit, že aj v brzdení majú rezervy. No a za mokra majú hranicu šmyku citeľne nižšie, to si dávam bacha. Už by som ich asi nekúpil, za údajnú nižšiu spotrebu treba strpieť viac kompromisov ako je zdravé.
Všiměte si, že se už nikde nic netestuje. Všude dají v lepším případě tabuku od výrobce. A samotný testy? Ha samý PR. A teď si zalistujte třeba starým světem motorů. Test přes tři stránky, spousta měření. Jó holt dřív se s tím dělali.
Zaujímavé je, že nové autá aj tak majú skoro spravidla vyššiu spotrebu ako predchádzajúce modely. A predavači to berú ako nejakú samozrejmosť, však motor má vyšší výkon, je to nový model, ktorý je ťažší, tak prečo by nemal mať vyššiu spotrebu...?
Ono je to tak, že po výrobcoch sa chce, aby ich produkty plnili veľa protichodných požiadaviek. Nakoniec keď to vezmeme v globále, za to, že sú tie autá aké sú a stoja koľko stoja, si môžeme sami...
Keby sa používalo viac rozumu ako falošných ekologických a bezpečnostných predstáv, mohli by byť autá za dnešné ceny aj bez krízy...
mno to je dost troufalý, srovnávat Felicii a fabii s HTPčkem, ono sice žere když závidíš dost, ale když jedeš normálně, tak se vsadím, že ta stará hoodně stará 1.3 v těch feldách žere víc (nakoenc se u ní udávalo asi 7,5 na sto nebo kolik?
Skôr je trúfalé najprv písať a až potom rozmýšľať, prípadne nerozmýšľať vôbec. Kde vidíš, že by som porovnával Feliciu a HTP? Jediná vec,kde som Feldu vytiahol bola spotreba pri státí, na voľnobehu, pretože mi túto hodnotu ukazoval palubný počítač. A tiež neporovnávam s HTP ale odhadujem podľa toho spotrebu toho malého škodováckeho diesla pri voľnobehu, a koľko asi sa tým vypínaním motora ušetrí - a to všetko o pekných pár príspevkov vedľa. Prečo vyťahuješ Feldu tu? O konkrétnom aute teraz nie je reč.
Je fakt, že ty "eura" a spotřeba aut šly doteď celkem proti sobě. V tomhle ohledu jsem rád za ten humbuk kolem CO2 u aut. Protože všichni víme, že je to jenom převlečený údaj o spotřebě.
Až na to, že to vůbec nejelo, bylo to zbytečně těžké na předek a při stejném výkonu jsi platit 2,5 x vyšší pojistku za rok, takže jsi uštřil tak na jedno pívo měsíčně
Zase taková tragedie to nebyla. Jo, byl to nezvyk, sám jsem s tím motorem něco málo najezdil, ale dale se s tím žít, navíc to byl problém softwaru prvních ročníků MPI ;-) A když jsi nechtěl MPI, tak tady byla hodně povedená 1,4 16V 55 kW
Jedine kto na GreenLine vlne ziska je vyrobca a snad este aj ekologia. Beznemu vodicovi sa investicia do GLine vrati, minuly tyzden akurat o tom odvysielala relaciu nemecka stanica, po ubehnuti cca 120 000km ;-\ .
Běžnému němci s nájezdem kolem 30-40 tisíc ročně se to vyplatí. Běžnému čechovi s nájezdem 10-20 tisíc nikoli. Jednoduché počty. Nechápu lidi co najezdí 800 km měsíčně a koupí si nový nafťák ... to je snad lepší dát ty peníze na charitu...
No tak jestli se dalo jezdit s Octou 1.9TDI za 3,8 na spotrebu (v beznem provozu) jak tu nekdo psal... pri psane 5, tak mi vychazi, ze s touto Fabii 1.2TDI nebude problem jezdit za 2,2/100Km... to je hustýýýý, to musím mít :yes: (a to nepocitam 7dcl rozdil v obsahu >:-[] )
A na to jsi přišel jak? :-O Samozřejmě, že když se budu rychle rozjíždět, tak šlápnu až na podlahu a spotřeba musí být vyšší. Nebo snad při předjíždění se spotřeba snižuje? :-O8-s
Ty si expert, potom sa nedivím, že máš s Favoritom spotrebu akú máš. Nie je predbiehať ako predbiehať. Dať tam trojku a dupnúť na to je rozhodne lepšie ako dusiť to s plynom na podlahe na štvorke alebo dokonca päťke. Pri tej trojke určite zožerie menej (menej ho namáhaš, aj keď má vyššie otáčky), a tiež je pod plynom oveľa kratšie, predbehneš teda prv, tým pádom bezpečnejšie a aj úspornejšie.
Zásady úspornej jazdy:
1. Svižne sa rozbehnúť na požadovanú rýchlosť, kľudne na 3/4 plynu, rýchlo radiť - niektorí dokonca odporúčajú preskakovať rýchlosti, ale s tým som sa nestotožnil, zas to ubližuje motoru.
2. Rýchlosť udržovať s plynom stlačeným len do nutnej polohy. To je tá, že keď povolíš ešte o trošku, auto začne spomaľovať.
3. Pri jazde do kopca tesne pred vrcholom ubrať plyn a netlačiť pedál zbytočne veľa - iba toľko, koľko motor stíha - platí opäť bod 2.
4. Z kopca brzdiť motorom, teda so zaradenou rýchlosťou, ušetríš tak dosť paliva (spotreba =0 - bacha, platí len pre striekačky, karburátor toto nezvláda) a trochu aj brzy. Podobne riešiť dojazd k semaforu.
5. Dve dôležité zásady - predvídavosť a plynulosť jazdy. Pozerať dopredu, čo ma čaká, a neriešiť až keď som tam. Ak sa blížim ku križovatke a čakám, že každú chvíľu naskočí zelená, nehnať sa do križovatky, ale ubrať plyn a prejsť bez zbytočného brzdenia alebo státia a nasledovného rozbehu.
Je toho pravdaže viac, ale to je tak v kocke, ako to asi robím ja. A že ma to učil odporník.
Všeličo by som čakal, ale že budem musieť tebe vysvetľovať takéto veci, ma prekvapilo.
Klaudie, sklidni hormon. Proč já mám jakou spotřebu je jiná věc. Až budeš jezdit plně naložený střídavě zácpy v Brně a dlouhé dálniční přesuny na limitech povolených rychlostí s mým autem, tak menší spotřebu mít nebudeš. A já rozhodně spotřebu neřeším. (nekupuju litr za 30 korun, nejsem blázen)
Nepoučuj mě těmi obecnými pravidly, které dobře znám, nejsi pán učitel a my tví žáci. :no:
Raději se zamysli nad tou kravinou, co jsi prvně napsal "Pomalý rozjazd = malá spotreba? Nie si trochu mimo? Je to presne naopak." Hrdinsky napadneš někoho tím, že je mimo a pak si to musíš zdlouhavě obhajovat místo toho abys hned v prvním příspěvku nemachroval a napsal to i s vysvětlením. :no:
Nezlob se na mě, ale nejsi Matelko abys zbytečně po někom vyjížděl, ne? ;-)
Ty si dnes zle spal? Alebo ti niečo nevyšlo? AKé skľudnenie hormónu? ja s bavím. Alebo vidíš v celom mojom siahodlhom príspevku jediný výkričník? A pokiaľ to všetko čo som vypísal ovládaš, prečo sa teda pýtaš? Mohol si to vysvetliť sám. Ja som to nemienil ďalej rozvádzať, rýpol si si ty. ;-)
Jedno ide na úkor druhého, takže to treba asi zvážiť, či motor zvláda kvalty vynechávať, alebo ho budeš trochu šetriť a oželieš radšej pár kvapiek paliva. A záleží aj na tom, či dotyčný šofér zvláda podobným spôsobom jazdiť. Myslím, že bez podobného trápenia motora to ide tiež, aj keď musíš viac radiť. ;-):yes:
včera som schválne šiel z práce úsporným štýlom - teda nie že by som šiel pomaly (v noci sú cesty prázdne), ale proste rýchly rozbeh s rýchlym radením a potom udržovanie rýchlosti (na obchvate 90-100, v meste 50-60), dolu z kopca a dojazd do križovatky so zaradeným kvaltom a ubraným plynom a brzdenia a následného tlačenia na plyn. Mám to asi 24 km, výsledná priemerná spotreba bola 3,9 litra. V plnej premávke pri bežnej jazde to je okolo 5-5,5 litra. Hodne veľký rozdiel.
No zbytečně pomalý rozjezd není ekonomický, ale myslel jsem to tak, že když se rozjedeš s 1.2 TDI tak aby to bylo ekonomicky, tak tě nejdřív všichni vytroubí...
Keď stupíš 1,2 TDI v ekoverzii na krk, možno s polse***vým oneskorením, ale aj tak vyrazí dopredu jak blesk, že ostatní nebudú stíhať, tomu môžeš veriť. Ak sa to často podarí mne so starým Formanom, tak s novou Fabiou v akejkoľvek verzii a s hocakým motorom to rozhodne ide tiež.
To je sporná věc. Nejlepší rozjezd v takových otáčkách, kdy máš nejlepší točivý moment v poměru k množství paliva spotřebovaného. To je ten problém s pomalým nebo rychlým rozjezdem. S benzínem ten pomalý rozjezd je hodně opodstatněný, hlavně při slabším motoru na hmotnost auto. S dieselem už ten pomalý rozjezd tak opodstatněný není.
Každopádně platí pořád stejná věc. Jezdím proto abych jezdil a ne proto abych spořil. A když chci jezit za málo, tak si koupím něco, co žere levné palivo.
Spraví to dosť aj s dieslom. Hlavne tie modernejšie majú max. moment položený o trochu vyššie a v pomerne úzkom rozsahu otáčok, hlavne tie objemovo menšie.
Pomalý rozjazd znamená, že sa rozbiehaš dlhšie - a keďže pri rozbiehaní sa máš vždy vysokú spotrebu paliva, hrá to tiež docela veľkú rolu. To mám s dieslom vyskúšané. Ale máš pravdu v tom, že s benzínom to cítiť viac. ;-)
V benzínu je to podstatný rozdíl. Nemám problém jet s L. za 6,8, což je při velikosti a motorizace dobrý výkon. A to i stylem, že mě za celou cestu nikdo nepředjede a nikoho nebrzdím, každopádně ale platí, že při rozjezdu co nejšetrněji. Rozjezdy s plným "kotlem" nikam nevedou. Samozřejmě na spotřebu nejezdím, není třeba dokud stojí litr 10,90 Kč, takže jezdím raději tak za 9,5/100.
Kolik máte u vás podzemních garáží? >:-[] 3 na celém SK? >:-[] PS: Na L. nejde poznat, že je na LPG a minule jsem do ní vjel a až dneska mi Ricardo ukázal, že je tam zákaz >:D
Ty nevíš, co takový kůň stojí, co? >:D Jsou samozřejmě lepší způsoby než koukat na ukazatel PC, jestli je pořád dole ;-) Kdo neví, jeho mínus. Kdo vyzkoušel, nemění.
Autorizované servisy Škoda Auto svolávají modely Fabia vyrobené minulý rok kvůli výrobní vadě. Podle majitelů aut, kteří obdrželi telefonickou výzvu, že se mají dostavit k opravě, jde o blíže nespecifikovanou závadu u zavazadlového prostoru. Informaci přinesla TV Prima. Podle mluvčího Škoda Auto jde o preventivní opatření, které se týká 70 tisíc vozů.
Pokiaľ verejnosť o chybe auta nevie, jasne že je lepšie dať to do poriadku potichu (Škoda). Ak je už na svete nejaká aféra, prečo by tajili, že robia zvolávačku a dávajú chybu do poriadku? (Toyota) ;-)
Klaudius ma pravdu a vysvetleni je jednoduche. Motor ma nejvyssi ucinnost pri (nebo blizko) plnem zatizeni. Takze optimalni je stridat bud plny plyn nebo brzdeni motorem, tedy s ohledem na plynulost. Po rozjezdu na 3/4 plynu na 1, 2, a 3 davam zpravidla petku a udrzuji dosazenou rychlost minimalnim usilim motoru v min. otackach od 60 km/h (rovina). Spotreba je pak klidne o litr nizsi, nez udava vyrobce. Jezdim s Favoritem, Felicii i s Ladou za plus minus 6.
No ja jazdím velmi podobne a s jedným autom som presne na hodnote podla TP a s druhým pri rovnakom sposobe jazdy o liter vyssie ako TP... 8-s Pod priemer som sa (nerátajúc jednotlivé jazdy, ale systém nádrz-nádrz) este nedostal ani s jedným.
Polo 1.2 1199cm3, 55kW pri 4200, 180Nm pri2000/min, Dunlop Sp Sport 01 185/60 R15 T, priemrena spotreba podla vyrobcu na 100km 3.3l, max. v 173, 0-100km 13,9s
Auto Bild sa v teste snazili s tymto Polom dostat na vyrobcom udavanu priemernu spotrebu 3.3l na 100km. Testovacia draha bola dlha 155km, z toho 54km dialnica, 61km okresky a 40km mesto. Test robili najprv 2.3.2010 s vysledkom: spotreba 4,79l a priemerna rychlost 60km/hod. Druhy test sa konal 10.3.2010 na dvoch identickych autach, no jedno z aut viedol chlapik-trener co uci ludi jazdit s co najnizsiou spotrebou. Obe auta spravili tu istu trasu ale v 2 roznych rezimoch:jeden normalny cyklus- plynulo ale nie sportovo, v strednych otackach, obmedzenia rychlosti boli dodrzane, dialnica max 120km a na 20km plny plyn. Okresky, dialnica, mesto boli prazdne. Cesta trvala necelych 90minut. Spotreba
4,75l, priemerka 60km/hod, u druheho auta/trenera na spotrebu 4,72 a priemerka 63km/hod. Druhy cyklus- opatrne alen nie byt brzdou premavky,este rychlejsie radit vyssie stupne, na dilanici max 120, ziaden plny plyn. Spotreba 4,01 litra a priemerka 57km/hod, u trenera 3,76 litra a priemerka 58km.
Vysledok 4,7 litra pri normalnej jazde zameranej na spotrebu je tiez dobry. 3.3l su len na papiere.
Rozdiel medzi nameranou spotrebou u PP a po dotankovani bol 4x 0,5dl a raz 3dl.
Takže přiblížit se za určitých okolností lze (3,7 litru) a další deci můžou být vlivem neznámých okolností - např. málo zajeté auto, kvalita povrchu silnic, vnější teplota...