Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia: Design po generacích

Potkáváte ji poměrně často a v hojném počtu. Přesto se však málokdo pozastaví, odhlédne od frekventovanosti a zamyslí nad tvarovými vlastnostmi, z nichž některé bychom si s malým hatchbackem Škoda Fabia za běžných okolností nespojovali.
Zpět na článek
3. 9. 2014 19:10
3. 9. 2014 19:16
3. 9. 2014 20:04
3. 9. 2014 21:11
3. 9. 2014 22:47
3. 9. 2014 23:53
4. 9. 2014 07:29
4. 9. 2014 07:47
3. 9. 2014 22:51
4. 9. 2014 06:43
4. 9. 2014 08:33
4. 9. 2014 08:36
4. 9. 2014 11:02
4. 9. 2014 21:51
3. 9. 2014 21:34
3. 9. 2014 21:38
4. 9. 2014 12:55
3. 9. 2014 22:16
4. 9. 2014 21:48
3. 9. 2014 19:10
f.
tak se z té Fabie sami nerozplyńte
Rozbalit vlákno
0
3. 9. 2014 19:16
B
Jo je tam! Bentley! To jsem si oddechnul >:-[] :yes:
Rozbalit vlákno
0
3. 9. 2014 19:21
4.9.2014 8:00 kolaps internetu v Cesku
aspon podla poctu prispevkov pod clankami o Fabii. Az bude v autosalone, pojdem sa pozriet, dufam, ze dovtedy vypredaju Fabia II. Ked som bol v predajni a vedla seba bola Octavia III a II, tak som prechadzal z novej do starej a pozeral, co vsetko je trosku lacnejsie a trosku horsie. Snad to u Fabie nebude tak okate.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - pumpkin
3. 9. 2014 20:27
Re: 4.9.2014 8:00 kolaps internetu v Cesku
Ale dobre to zamaskovali tým nepekným faceliftom Octavie II. Stále som presvedčený, že Kabaň naschvál degradoval Ingenlathov dizajn, aby následne ten jeho viac vynikol. >:D
3. 9. 2014 21:53
Re: 4.9.2014 8:00 kolaps internetu v Cesku
Počkej, facelift octavie II má na svědomí Jens Manske (tak jako fabii II). Kabaň ještě v Boleslavi tou dobou nebyl.
Avatar - pumpkin
3. 9. 2014 23:04
Re: 4.9.2014 8:00 kolaps internetu v Cesku
Ja som v tom že je to Kabaňova prvotina v Škode. [odkaz]
3. 9. 2014 23:34
Re: 4.9.2014 8:00 kolaps internetu v Cesku
Díky za odkaz - právě jsem už tenkrát četl, že se "musel usmívat", když ho fotili u těch světel OII-fl, protože tenhle design podědil po předchůdci a vůbec mu nebyl po chuti. Jde o to, že, když takový designér nastoupí, tak jeho práci uvidíme třeba až za 3 roky i déle.
Nečiním si patent, že to takhle přesně bylo, jen, co jsem se dočetl.
Avatar - pumpkin
4. 9. 2014 09:01
Re: 4.9.2014 8:00 kolaps internetu v Cesku
Je pravda, že to má jasné rysy Manskeho práce, takže môže byť. :-)
Avatar - _Karel_
3. 9. 2014 20:04
Bentley?
F I mi nikdy nepřipadla jako krásné auto, kombi spíš ošklivé, hatch průměrná šeď- v dobrém i zlém. Asi mám špatný vkus.
Rozbalit vlákno
16
3. 9. 2014 20:11
Re: Bentley?
a sedan svou krasou prekonal i sedan clio
Avatar - Emel
3. 9. 2014 21:11
Re: Bentley?
Fabia Sedan není žádná sláva, ale Clio sedan = Thalia... no, to je ta Fabia bez debat o třídu výš.
3. 9. 2014 21:15
Re: Bentley?
na stupnici hnusu je fakt o tridu vys
Avatar - Emel
3. 9. 2014 22:47
Re: Bentley?
No promiň, ale zejména Thalia 1 je auto, které naprosto rezignovalo na nějakou designovou celistvost, je to prostě kulaté Clio s navařeným kufrem... a je jasně vidět, jak moc se "designéři" snažili, aby zadní dveře byly shodné s Cliem. Thalia II už má aspoň boční okénko navíc.

Fabia Sedan je asi nejslabší z celé rodiny, ale proti Thalii je to krasavec.
3. 9. 2014 23:41
Re: Bentley?
a u fabie jsou zadni dvere nejak jine?
Avatar - Emel
3. 9. 2014 23:53
Re: Bentley?
Není to jako pěst na oko.

[odkaz]
4. 9. 2014 00:25
Re: Bentley?
je to jak dve pesti [odkaz]
4. 9. 2014 07:29
Re: Bentley?
Myslím, že oba modely si zrovna nemají co vyčítat.
4. 9. 2014 17:22
Re: Bentley?
presne tak hnusny a hnusnejsi a nevime ktery je ktery
Avatar - Emel
3. 9. 2014 22:51
Re: Bentley?
Kombi spíš ošklivé? Tak si ten kombík pořádně prohlédni... a pak si to srovnej s konkurenčními počiny, například s minulou generací Clia... ale nakonec i s Fabií II.

Fabia II Combi je u nás tak časté auto, že ho člověk na ulici ignoruje... ale za mě je to a) nejhezčí varianta Fabie všech generací a b) jeden z nejhezčích kombíků v daném segmentu.

PS: vkládal jsem naděje do Ibizy ST... ale naživo není tak přesvědčivá jako na fotkách. Nové Clio Grandtour je ale dost dobré, i přes některé dílčí výhrady (chybějící klika zadních dveří, podivné okénko).
Avatar - _Karel_
4. 9. 2014 06:43
Re: Bentley?
Nemusím ho s ničím porovnávat.Většina aut se mi líbí víc v kombi, ale Fabka I i II rozhodně ne.Octy i Sup naopak ano. Věřím, že FIII by mohla v kombi vypadat líp.
Avatar - Emel
4. 9. 2014 08:33
Re: Bentley?
Co třeba minulé Clio, taky se ti líbí víc kombík?
Avatar - Emel
4. 9. 2014 08:36
Re: Bentley?
Co třeba minulé Clio, taky se ti líbí víc kombík?

[odkaz]

Fabia není vyloženě krasavec, ale má takovou přirozenou eleganci, linie dávají smysl, navazují na sebe, to auto nepůsobí nijak nastavovaně...

[odkaz]

(záměrně nevybírám promo fotky)
Avatar - _Karel_
4. 9. 2014 11:02
Re: Bentley?
Nejsem si jistej, jestli je v této kategorii hezkej kombík.Clio co ukazuješ souhlasím, že o nic lepší není.Opravdu v první fabce nepůsobí kufr nijak křečovitě, ale pro mě prostě ne- hezká není.
Avatar - Emel
4. 9. 2014 21:51
Re: Bentley?
A mezi slepými... tak ne, aktuální Clio je (s drobnými výhradami) pěkné, Ibiza ST taky, i kombík od 208 byl zajímavý... ale Fabia I rozhodně patří k tomu nejlepšímu.
3. 9. 2014 21:34
Design?
Prefabrikovaná předražená slepenina Volkswagenu a vy napíšete článek o designu?? To slovo ve spojení s Fabií ztrácí význam!
Rozbalit vlákno
3
3. 9. 2014 21:38
Re: Design?
Co si, prosím, představujete pod termínem design?
4. 9. 2014 09:18
Re: Design?
Řekl bych vzhled? A to je právě to, co je u Fabie na posledním místě. Stačí, že je na tom nalepena okřídlená pipka a zákazníky si najde. Kdyby Fiat Multipla (obecně jedno z nejnusnějších aut vůbec) byl vyráběn pod značkou Škoda, to byste viděl ty prodejní rekordy! Vzhled se neřeší, pověst předchází kvalitu a to Čechům stačí. K tomu to řádně naceníme, ať se nám ten křáp trochu vyplatí.
4. 9. 2014 12:55
Re: Design?
Design rozhodně, ale rozhodně není jen o vzhledu :-) Vzhled (a jeho další aspekty, i on je vrstevnatý) je jen jednou ze součástí něčeho, co je nazýváno designem. Tvoří jej návrh samotné formy, otázka ergonomie, provozní a praktické použitelnosti, jakosti a zpracování materiálů... to vše v esteticky kvalitní podobě.

Někdy mám dojem, že termín design je velmi těžko vysvětlitelný. I my sami jsme design, byť v jiné kategorii - vše, včetně flóry, fauny a zbylé přírody, odpovídá určitému designu - syntéze funkce, jasného předurčení účelu a z toho všeho vyplývající estetiky.
3. 9. 2014 22:16
Fabia
Moje dojmy:
F1: Uvnitř dost stísněný auto, alespoň tedy pro mě. Né každý má na výšku 1.93m, ale když se můžu v celkově o 3cm vyšším Puntu Mk.2 pohodlně posadit dozadu a mít stále víc než 5 cm místa nad hlavou, zatímco ve Fabii si vzadu buď ničím bederní, nebo krční páteř, asi u Škody udělali něco špatně. Hodně lidí si tohle auto ale spletlo se 4-5místným rodinným stěhovákem. Kastle, proti reznoucí papírové Felicii velký pokrok, zejm. proto že z ní vůbec v ničem nevychází, ale na tak malý auto poměrně těžká. Jízdní vlastnosti OK. Interiér ujde. Sedačky nic moc.
Motory:
1.4 16V, 1.9 TDI - ok
1.2 HTP průser, který neni třeba déle rozebírat.
1.4 TDI, 1.4 TDI-PD - hrůza s katastrofou. To si vážně někdo koupí?
2.0 MPI - 85kW na 2litr nic extra výkon, litinový blok, na F1 dost těžký, ale pořád lehčí než TDI, navíc to asi potřebovali pro homologaci WRC, takže asi ok
1.0 MPI, 1.4MPI - asi špatný vtip - v době první Fabie OHaVný 3ložiskový motor z roku 1965, co byl snad už na kreslícím prkně zastaralý? Kultivovanost vraha, spotřeba tanku, výkon staré herky. Normální automobilka by si něco takového na přelomu 20./21. nedovolila, ale holt VW/Škody jsou u nás prodejné snad i kdyby byly poháněné křečky v kole ...
1.9 SDI - ditto. To si asi VW opravdu dělá *. Spotřeba stejná jako TDI, hluk 50letého traktoru Zetor, zátah žádný v jakýchkoli otáčkách na jakýkoli stupeň.

F2: zřejmě reakce Škody Auto na nepochopení Fabie coby městského vozítka ze strany zákazníkú. Auto na stejné platformě vyrostlo ve všech směrech a ještě ztěžklo, čímž utrpěly jízdní vlastnosti i už tak nevalná dynamika u slabších motorů. Interiér divný, samý švindlchrom, vepředu snad úmyslná antiergonomie, místo vzadu ok. Nepohodlné sedačky.
Pro motory převzaté z F1 (dobré i špatné) platí co samé co pro F1.
TSI - slušný pokrok, ale podělat rozvodový řetěz coby konstrukční řešení, které by mělo být věčné, bezúdržbové, to se teda někomu jen tak nepovede
1.2 TDI - o něm nic nevím, ale moc neveřím tomu, že common-rail zachrání vrozenou vibrátorovost tříhrnku, zvlášť ropáku.
Fabia 2 měla ale jednu skvělou verzi: Super 2000. Akorát je Škoda, že neměla se kteroukoli sériovou Fábií 2 kromě několika částí kastle nic společného.

F3: uvidíme
Rozbalit vlákno
0
4. 9. 2014 07:22
to se v automobilismu nic nedeje
ze tu musi bejt zase clanek o tomhle hnoji?
Rozbalit vlákno
7
4. 9. 2014 07:36
Re: to se v automobilismu nic nedeje
Tak líp se tráví článek o jednom z nejprodávanějších modelů u nás než o G-Tecu :-)
4. 9. 2014 17:27
Re: to se v automobilismu nic nedeje
clanek? cetl si ty kecy vubec? kdyby sla tato stranka s timto " clankem" vytrhnout z monitoru tak nebude vhodna ani na vytreni pr*dele na hajz*lu.
4. 9. 2014 18:19
Re: to se v automobilismu nic nedeje
Prosím o racionální kritiku. Co přesně je v textu špatně?
4. 9. 2014 18:50
Re: to se v automobilismu nic nedeje
naprosto nic. pouze stokrat omlete kecy o absolutne nezajimavem aute. proste zbytecny clanek
4. 9. 2014 19:06
Re: to se v automobilismu nic nedeje
Nejsem si vědom "stokrát omletých" informací. Pokud máte dojem, že jsem zde uvedl poznatky, které již někde byly použity (kromě obecných faktických informací), o co přesně jde?

Označí-li někdo článek, jehož téma mu očividně nesedlo, za "kecy", rozhodně to nepovažuji za korektní.
4. 9. 2014 12:56
Re: to se v automobilismu nic nedeje
Šlo by to, prosím, slušněji?
4. 9. 2014 13:58
Re: to se v automobilismu nic nedeje
Tohle bylo na něj ještě docela slušné :-)
Avatar - aproximus
4. 9. 2014 21:48
pro mě
je nejhezčí dvojka před fl. ve slušné barvě na adekvátních kolech je to taková pravá škodovka. nová fabia mi nesedí, snaží se být příliš nabroušená a jakože dynamická, přitom je úplně obyčejná, navíc ty hrany dojem krabice jen podtrhují.
Rozbalit vlákno
0
4. 9. 2014 22:47
Jasný favorit je … FI
Zcela vynechme fabii 2 - absolutní přešlap. Porovnejme 1. a 3. generaci (já vím, zatím jen na "papíře"). Originální obrys předních světel u F1 (Thomas Ingenlath) je natolik výrazný, že je s podivem že nedošlo k jeho dalšímu rozvinutí. Kabaň ovšem navazoval na Manskeho (FII s OII fl) a na Ingenlatha tak trochu navazuje až nyní. Bohužel dnešní příď škodovek je strašně rozlámaná - výrazně chybí přímá a jasná linie (ať už rovná nebo zakřivená, ale hlavně jasná). Záď je úplně bídná u FII (totální chaos). FI je stále i po letech originální, u FIII bude potřeba si počkat na reálný dojem - ale je to spíš jen kopírování toho samého u všech modelů Škody. Málo osobitosti. Tu měla opravdu jen 1. generace fabie.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - aproximus
4. 9. 2014 23:44
Re: Jasný favorit je … FI
nesmysl. F II před fl je designově zcela konzistentní. Její výraz zcela odpovídá jejímu třídnímu zařazení, je hravý, na nic si nehraje. Ne tak F III viz jak jsem psal výše. F I má své kvality, jednoduchostí a nekonfliktností je její design dost trvanlivý a chtělo by se říct - nadčasový. za mě F II, F I a na posledním místě neotesaná FIII (s neděleným B sloupkem :-( ).