To je jediná věc, která by se měla stát standardem. Měl by mít tu funkci, že při akceleraci nedobíjí a nechává všechnu energii pro pohon a při brzdění naopak rekuperuje energii.
Nabijeni akumulatoru neni zadna rekuperace ani ekologicke mysleni, je to jen marketingovy trik pro hlupaky, podobne jako tady [odkaz]
Mnohem ekologictejsim pocinem by bylo zruseni nesmyslneho sviceni behem celeho dne. nebo vice zdanit vozidla s benzinovym motorem, protoze oproti vozidlum s dieselem maji vetsi mernou spotrebu paliva.
Pokud bude Skodovka nekdy delat auto s rekuperaci, musi pri brzdeni nekam skladovat energii a tu potom pouzivat k pohonu vozidla. Vedle hybridu diesel + elektromotor s akumulatorem je mozno pohybovou energii ukladat treba take v tlakove nadrzi jako stlaceny vzduch a soustroji jako kompresor, ktery se pri brzdeni pouzije jako dynamicka brzda potom pouzit i reversne pro pohon vozidla.
Kdyz jedu proti slunci, tak jsem rad, kdyz protijedouci sviti-zvlast sedy auta. Tady v irsku to neni povinny, coz je skoda. Diesely vypousti spoustu rakovinotvornych latek. Diesel+e+stlaceny vzduch.. by me zajimalo, kam to vsechno nacpat.
FV clanky na strese, tema vyrabet vodik a vesele na nej jezdit. Pri masovy vyrobe by to mohlo byt navratny- nebo mit svuj *ucet*- kolik energie vyrobim a dodam do site, tolik si za to muzu nacerpat zadarmo.
jejda dalsi mimon co by daval dalsi dane a rikal co maji lidi si poridit.....
vsude jinde mimo EU se vymysli a prodavaji do modelu lepsi vetsi a silnejsi motory a lide to chteji a vyzaduji vam tu hrajou na ekologii vymyslite stop starty rekuperujete a nejradsi aby auto sotva jelo ale hlavne ze bude 3 litry spotreby.
Tak si hrajte dal na spotrebu a ekologii tim to se zachranite .......
Evropska komedie a koncern VW v cele tazeni za tento pokrok pry no to se jeste nachechtam
Dalsi ekologista/socialista/fasista, ktery chce nutit lidem (ne danovou ulevou, ale zasadne jejich zvysenim), cim maji jezdit kvuli velkemu ..... nic. Doporucuju mensi exkurzi do sveta hysterickeho boji proti nicemu.
Spočti si, kolik kW to dává za všechny auta v republice, kolik se takhle v celé republice spálí denně benzínu jen kvůli dennímu svícení a zjistíš, že je to docela pěkný příspěvek do státní kasy :-! Mimochodem, konkrétně na D-Fensovi o tom byl docela pěkný článek...
Pokud to bereš takhle tak při 4,5 milionech aut v ČR a dejme tomu 100 W na auto to dělá skutečně relativně velký číslo 0,45 gW. Což je na první pohled docela dost, ovšem počítejme dál. Pokud vezmu výkon průměrnýho auta dejme tomu skromných 60 kW tak je to při stejných hypotetický 4,5 milionech registrovaných aut u nás celkový výkon 270 000 gW, který získáš spálením benzinu nebo nafty. Tím, že budeš jezdit po tmě teda ušetříš z těch 270 000 gW celých 0,0167 promile. Panečku to je teda úspora. To určitě vyrovná ty mrtvý na silnicích, který někdo překouknul, protože nesvítili. Že takovou ***inu píšou konkrétně na D-Fensovi mě nepřekvapuje, tam se píše nesmyslů, že tenhle se mezi tím určitě vyjímá.
rekuperace je definována tako: Rekuperace je proces přeměny kinetické
energie dopravního prostředku zpět na využitelnou elektrickou energii při
elektrodynamickém brzdění.
Ve vozech ŠKODA se rekuperovaná elektrická energie ukládá do zásobníku
elektrické energie (akumulátoru) přímo v automobilu, nebo se vrací do
zdrojové soustavy (spotřebovává se).
Při deceleraci (zpomalování) vozidla (zařazený rychlostní stupeň, plynový
pedál v základní poloze, popř. stlačený brzdový pedál) se napětí na
elektronickém regulátoru alternátoru zvýší nad hodnotu aktuálního napětí
akumulátoru (maximálně na 15 V). Alternátor zajišťuje dodávku elektrické
energie spotřebičům a nabíjí baterii. Zvýšené napětí alternátoru zajistí
uložení elektrického náboje do akumulátoru. U konvenčních vozidel se při
zpomalování přeměňuje kinetická energie v tepelnou energii brzdného
účinku.
Při akceleraci vozidla, popř. ustálené jízdě se napětí na regulátoru sníží
na hodnotu pod napětí akumulátoru (cca 12 V). Spotřebiče ve vozidle zásobuje elektrická energie uložená v akumulátoru. Magnetické pole rotorového a statorového vinutí alternátoru posune vektor síly odporu do nižší oblasti
zátěžové charakteristiky točivého stroje. Alternátor pracuje v tomto režimu při nižším odporu magnetického pole, tedy při nižší zátěži, takže odebírá menší mechanickou energii z klikové hřídele spalovacího motoru.