poznam ten pocit ked kupujes na poslednu chvilu.... ked sme v juli 2001 kupovali feldu tiez uz moc neboli .... nastastie sme jednu nasli presne taku aku sme chceli a to v poslednej chvili.... uz nas posielali do liptovskeho mikulasa a ja neviem kde kade ze uz nie su na skladoch a musia obvolavat centralny sklad a showroomy..... ale nakoniec bola jedna priamo u nas v ke..... este ze som vtedy nasich presviedcal ze netreba uz cakat ale kupit kym este su feldy.... este par dni cakania a museli by sme uz priplatit mozno 50 - 60 000 za fabiu 1,4 mpi ktoru sme vtedy stejne nechceli.... nepacila sa ani nasim ani mne vtedy sa priznam... navyse viac zrala ako felda 1,3 mpi a mala aj mensi kufor... ktory zhodou okolnosti sa v tom case ratal.... kedze sme v tych casoch nemali este ani druhe auto a ani sluzobne auto.... takze plnila felda rolu rodinenho auta... ratal sa kufor, cena, spotreba, naklady.... proste vsetko..... dodnes nelutujem ze som nasich presvedcil nech necakaju ... usetril som im takto nepriamo peniazky a auto dodnes sluzi spolahlivo ako druhe auto v rodine..... tolko moja skusenost .... niekedy sa proste neoplati vyckavat... uz sme chceli kupit feldu v maji.. potom ze este pockame... zrazu bol jul a uz takmer neboli.... kto chce fabiu II rozhodne nech necaka na nic.... moze sa lahko stat ze sa ani nenazda a uz nebudu take ake chce .... u nas na ulici za posledny mesiac dva uz dve nove fabky II vidim... ludia uz zacinaju vykupovat sklady ;-) ... nie je na co cakat.... fabia II je dobre robustne auto.... s 1,4kou by som ju bral urcite
Rozhodně to nebude taková tragédie jak se píše, obzvláště ne v dnešní době. Skladových vozů bude určitě dostatek na to, aby dokázal uspokojit poptávku.
Jinak srovnání Felicie a Fabie je zajímavé. Osobně mi to vzheldem ke zkušenosti s oběma přijde jako porovnání dvou naprosto odlišných světů a ve své době byla Fabia o světelné roky dále. Hlavní nevýhodou byl neoddiskutovatelně menší vnitřní prostor.
ano mas pravdu... ja viem...... fabia bola inde ( okrem lepsieho podvozka a komfortu a bezpecnosti bola ale inde aj cenou ) .... a prave cena nas tlacila... felda stala okolo 260 000 sk vtedy...... aj s hmlovkami, gumove rohoze, priprava na autoradio, mali sme bonus aj nejake blbosti este .. uz ani neviem co.... k tomu mas plnohodnotnu rezervu.... proste v tom case sme s fotrom dospeli k zaveru ze nie je na co cakat... obehli sme vsetky showroomy na 105ke ;-) ... a dospeli k zaveru .... ze ak nie teraz tak uz nikdy >:D ... vzbkla v nas chlapoch myslienka ze proste musime tu feldu kupit ( mame sa tento zhon moc nepacil ).... ale... ukol znel jasne... nesmime to promeskat ;-)
samozrejme cena ..... ano ;-) .... 105ka uz v tom case vypluvala dusu ( zhodou okolnosti bola tiez kupovana ako jedna z poslednych kuskov v tom case v r 87 ..... ked sa uz cakalo na favorit ) .....
lenze favorit bol vtedy tiez drahy >:D ... ale na to si uz nepamatam ako to bolo vtedy s kupou 105-ky ... mal som 5 rokov >:D
a vona to zatím bude skratá reklama na škodovku. Doběhneš do krámu a voni na tebe vybafnou že máš neuvěřiiitellllný štewstí ze na tebe zbyl zrovna poslední napálenej kousek >:D
Baže *** ;-) Rady diskuzních ometáků jsou úsměvné. A s tím otravováním mluvíš předpokládám o sobě. Uděláš lépe, když sedneš do té tvé "tesly" a neslyšně odfrčíš.
Tak doufám, že už na mě díky tomu nebudeš reagovat! Horší trest jsem si nedokázal představit >:-[] Díky a nezapomeň zapracovat na češtině, pořád ti to hapruje.
260 tis. za v podstate holatko na konci životného cyklu? Hm. My sme kupovali Feldu kombika v r. 96 GLX, 1,6 a mala ABS, Airbag, Radio, 14´elektrony a stála cca 420 tis. Pričom kombíky boli tuším o nejakých 50 tis. drahšie od krátkych. To v tomto kontexte tá vaša vychádza nejako veľa. Mne sa čosi marí že na konci života sa Felky 1,3 Lx, teda základ predávali za nejakých 189.900,- Sk a výbavou zodpovedali zhruba tomu čo si popísal vyššie.
My sme v 98. kúpili Feliciu GLX už s "novou tvárou" v krásnej relly červenej za 355 tis. Bola to akože top výbava ale s 1,3kou a otec to aj tak po piatich rokoch predal za 290 tis. >:D
Ospravedlňujem sa, bolo to teda 265 tis skk aj so zimnými kolesami a za dedovu 12-ročnú Feliciu combi z 96. dal chlapík 100 tis. skk. Bol to adept na veterána.
Boli to garážované voňavky. :-) Pán čo kúpil dedovu Feliciu si ju prišiel pozrieť na Favorite, ktorý mu otec predal v 97. Slušná nostalgia stretnúť rodinné auto po 11. rokoch.
KIA-World, v tej dobe boli furt famy a zdrazovani. A nie nepravom. A ludia boli taki zblbnuti, ze kupovali sposobom "vcera bolo neskoro".
Bez urazky, nekupovali ste Feldu takto aj vy?
P.S. Doteraz mam doma jednu na LPG. Je to vsak krute.
Auto ako z papiera, ramena prichytene priamo na kasnu + ten OHaVny motor!!!
Rodiče jsou ti určitě vděční, mohli se vozit komfortněji, bezpečněji ve fabii, namísto toho už víc jak dekádu sedlají konstrukčně 25letý pekáč :yes: mohls jim ale uštetřit ještě víc peniažkov a přesvědčit je, ať si žádné auto nekupují. Takhle pošetřili pár desítek tisíc, kdyby nekoupili vůbec, ušetřili by statisíce.
Hehe argument, ze "sa mohli 10 rokov vozit bezpecnejsie" je super. Ak sa im v tom aute za tych 10 rokov nic nestalo, tak je uplne u * aka je ci bola bezpecnost v tom aute :-)
KIA-World, a mozes napisat, kolko ta ta vybehova Felicia stala?
Ja si matne pamatam, ze Felicia s airbagmi, servom,... stala skoro tolko, ako Fabia.
Bizardne? Vsak?
Uz vtedy VW vedel, ako osklbat ludi.
Stara bude mit jednoznacne lepsi vybavu za stejny peniz, navic vychytane vady, coz bych vubec nepodcenoval (koupil jsem takhle Fabku prvni rady a pochopitelne jsem patril k tem, kteri si zaplatili za spatne navrzenou predni napravu, pritom rok nato uz vyjizdely z fabriky Fabky s napravou upravenou). Kdo neresi vzhled a nebo mu dokonce vyhovuje vyssi posed ...
A nešlo by napsat alespoň Fábie? Ty tomu křápu řikáš jak doma starý. Fabka. Ještě zkuš Fabča, Oktulinka, Felinka a jiný podobný dementní názvy, který dokážou vypouštět z huby jen Škodovkáři. Bože vy jste jste fak pacienti 8-s Kdyby jsi měl alepoň pořádnou káru, ale ty se tim chlubíš jako když máš Bentley 8-s V životě jsem třeba neslyšel, že by někdo řikal já mám Fokuska nebo že má třistaosmičičku pežotka.
Pacient tu bude patrně někdo jiný - napsat 5řádkový "hate" kvůli takové hovadině, to se jen tak nevidí. "Fábka" je naprosto normální lidové označení, které se především lépe vyslovuje, podobně jako "Oktávka" aj. Nemluvě o tom, že se tradon ve svém příspěvku ničím nechlubí, jen konstatuje.
navzdory vsetkym posmeskom je fabia II robustne kvalitne auto ktore mnohym ludom roky poctivo sluzi.... auto o ktore je stale zaujem... tak ako bol zaujem kedysi aj o favority, felicie a fabie I ..... je to dokaz toho ze auto je uspesne .... niektore znacky potrebuju zakaznika nahanat aby vobec nieco predali.... to ale nie je problem fabie... neviem teda co je tu na smiech.... taka honda by mala este aj zakaznikovi aspon 500 eur zaplatit ze si jej model jazz vobec niekto kupi ... asi tolko k tomu smiechu z fabie
Cely cas tu citam od redakcie pomaly oslavne ody na Skodu, ako vsetkych valcuje, aka je skvela. Ja uz tyzden cakam od redakcie, ze nam nezasvetenym blizsie vysvetlia i nieco ine, preco je napr. spravanie Skoda "ohodnotene" najvyssimi historickymi pokutami? [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Nie ze by som mal zaujem teraz nieco proti Skode vyviest, co nakoniec uz snad vsetky media....neuveritelne az na auto.cz urobili :-! , ale skor ma zaraza spravanie redakcie, lebo ked slo o pokutu pre Hyundai za udavanu falosnu spotrebu, tak tu bol clanok okamzite, dokonca ste boli PRVI, ktory to uverejnili. Tak sa pytam, ci ta Vasa "novinarska objektivita" >:D uz neprekrocila zdrave meze.
Tak o tom, že DasAuto.cz je neobjektívní hlásná trouba nepochybuje nikdo. Už se to tady bohužel několikrát řešilo. Buď bude obsah placený čtenáři, nebo reklamou. V druhém případě budou články vypadat, jak reklamní brožůra.
Češi obecně nejsou ochotni za obsah platit, tak pak je jasné, že to za ně udělá Škoda Auto. (ve finále to lidi stejně zaplatí ve vyžší ceně těch jejich křápů)
Ked prisla Fabia II, este som chapal tych ludi ktori chceli rychlo kupit niektory z poslednych kusov prvej Fabie. Druha generacia vyzerala oproti prvej fakt otrasne...
Ale preco teraz? Po Fabii II. uz moze prist len nieco lepsie, tak preco ludia utokom beru posledne kusy dvojkovej Fabie, a necakaju na tretiu generaciu? Ani to sice nie je zrovna dizajnovy zazrak, ale predsa len ovela lepsie ako konciaca verzia. Tak preco, preboha?
Tak třeba proto, že první serie stojí za zlámanou bačkoru. Možná i proto, že se bojí, že za prakticky stejné auto, budou muset zaplatit nepodstatně více.
Což je pravda. Nová Fabia bude určitě dražší a nějaký výrazný rozdíl oproti druhé generaci tam nebude. Možna právě naopak.
Nechápu, co v tom všichni hledáte za vědu. Fabia II se prodává za výběhové ceny, které jsou opravdu zajímavé. Pro spoustu lidí je to možnost, jak pořídit nové auto za přijatelné peníze, aniž by byli odsouzeni k totálnímu holobytu. A zákazníci tuší, že u nové generace tomu tak úplně nebude. Dokonce i mí příbuzní si právě jednu FII koupili - místo rozpadlého Favoritu nyní jezdí funglovkou s eReS nárazníkem...
Kromě toho - proč do FII nejít? Rozhodně ne každému její design tolik vadí. A technicky vzato jde o vůz s dobrými jízdními vlastnostmi, kvalitním interiérem (troufám si už teď říct, že kvalitnějším než v nové generaci), dostatkem prostoru v podélném směru i v kufru a v akčních verzích je solidně vybavená. Šířka interiéru je jedinou výraznější slabinou...Pokud nesouhlasíte, uvítám argumentaci, ne jen mínusy.
napriklad verzia monte carlo ....... vyzera pekne..... ktovie ci este su nejake volne kusky ;-) ...
napisal si vsetko podstatne... koniec koncov svojim nazorom na f II som prispel aj ja vyssie takze ...... ostava len popriat stastnym majitelom nech si to auto uziju... ono vzdy som toho nazoru ze akekolvek nove auto je vzdy lepsie ako nejaka vytunena 10 rocna jazdenka ktorych beha mraky po cestach ... ono je to viacmenej len zavist od mnohych tych ktori kydaju na fabiu.... jedna zavistliva polovica mozno jazdi v starych vrakoch a druha polovica zase nema ani vodicak ... asi tak ......
velmi kvalitny nazor... klobuk dole :yes: vidis veci realne a to sa ceni :yes:
Hele, ono odcházející generaci Fabie není důvod přehnaně glorifikovat, o tak skvělý vůz své kategorie nešlo. V dnešní době jej lze získat se zajímavější cenou a na to určitá část zákazníků bude slyšet. Majitelům ji nezávidím, ale chce to trochu střízlivějšího pohledu na věc ;-)
S tím souhlasím, posměšné příspěvky na konto Fabie nejsou na místě, ten model se u nás dobře prodával a své místo si zastal. Jak na tom bude nová verze je zajímavou otázkou...
Přesně... může se stát, že až pak čerství majitelé FII uvidí ceny FIII, nebudou už ze své koupě tak nadšení... ne, levnější asi nebude, ale jak velký bude rozdíl v závislosti na výbavě se ještě uvidí.
Určitě, cenotvorba Fabie III je zatím velkou neznámou. Domnívám se však, že by se mělo dostat pod Rapid, jenom tak budou prodejní výsledky dobré... Pokud se však Fabie dostane nad Rapid, bude mít velký problém. Ale nechme se překvapit.
Pokud bude kupující váhat jen mezi Rapidem a Fabií, tak se z pohledu Škodovky o žádný problém nejedná. Už při představení Rapida prosakovaly informace o tom, že by Fabia měla být "hodnotnější" auto... já tomu tehdy rozuměl tak, že by měla mít modernější techniku, širší nabídku výbavy a případně by mohla stát i víc peněz.
Jak se to vezme, pokud půjde o zaryté škodováky, kteří vyberou jedno nebo druhé, pak ano. Pokud někdo z jakýchkoliv důvodů bude preferovat třídu malých vozů a Fabia budou drahou alternativou, půjde jinam, ale to jsi nepřímo napsal ;-)
O té informaci "hodnotnějšího" vozu jsem také slyšel, otázkou je nakolik tomu tak bude i v reálu, zatím na mě rendery a fotky takto nepůsobí.
Přesně tak jsem to myslel - pro Škodovku je důležité, aby Fabia obstála proti své třídní konkurenci spíš než proti Rapidu. Vnitřní konzistence portfolia je méně důležité téma.
Jen tak mimochodem, co si vybavuju... třeba takové Clio taky není právě z levného kraje, v lepší výbavě bys možná za Fluence moc nepřiplatil.
Podle renderů bych nesoudil... podle nich je FIII hezčí než FII, proporčně i v detailech, zvenku i zevnitř... ale tohle je potřeba zažít a osahat.
Ano, to máš pravdu Clio se proti Fluence cenově až tak neliší, ale zde je srovnání vzhledem k neporovnatelným motorům obtížnější. V podstatě však souhlas a i přes svou cenu je Clio v Evropě skvěle prodávané auto. Třeba tomu tak bude i u českého zástupce.
Clio vsádza na emócie a možnosti individualizácie + teda zamakali na spracovaní. Fabia je iného zamerania aj napriek rečiam o orientovaní na mladšiu klientelu. O jej úspech by som sa ale neobával.
Souhlasím, Clio a Fabia jsou vzhledově odlišné. Fabia na nových renderech nevypadá však až tak zle [odkaz] a možnost individualizace prý také. Úspěch bude, je otázkou, jak moc velký ;-)
Mně osobně se třeba u Clia nelíbí předek, respektive světla... o co lepší jsou nižší světla u Capturu. Ale to už jsem trošku off-topic. Clio je v malých vozech stálice, Fabia je jen "alternativní Polo" (mimo ČR samozřejmě).
Uvidíme, som zvedavý. Na nových záberoch vyzerá ozaj pekne. Keď preklikneš na foto zo začiatku výroby tak dobre vidieť čo s autom spravia menšie kolesá. Nie je to našťastie žiadna tragédia, ale obávam sa, že to nie je najmenší rozmer.
Bohužel, i Fabia bude k obstojnému vzhledu potřebovat pořádná kola a pak bude otázkou naladění podvozku, jak si s takovými rozměry poradí. Nejběžnější rozměr nejspíše bude 15" na balonu a jsem zvědav, jak moc to vizáž "uhodí".
Konečně normální příspěvek. Fabia II má slabinu v úzkém interiéru, ale jinak to je velice kvalitní malé auto, které má ještě i teď co říct. Když se k tomu v současné době přičtou ty akční výběhové modely Tour s černými světly, RS nárazníkem a slušnou výbavou za velice solidní cenu, tak není co řešit. S motorem 1.4 16V naprostý český ideál pro nenáročného motoristu. Ještě se nám po tak jednoduchých vozech bude stýskat.
I já bych si takové auto koupil mnohem raději, kdybych takový typ poptával, než nějakou obludu typu Hyundai i20, neřku-li Renault Clio 0.9Tce 8-s
Myslím, že některým jde čistě o vzhled, co na tom, že s modelem nejeli... :-!
Na druhou stranu vzhled je to první, co upoutá nebo odradí, že se tak někdo obere o dobrý kus, je jeho chybou.
Já se vzhledem FII nemám problém, je úzká, což je slabina, ale jinak normální malé auto a design je nadčasový, moc nestárne. Zato Clio je pro mě hrozné, mě teda vzhledem odrazuje. Ale design je strašně individuální, to bych neřešil. Gro mého příspěvku bylo spíš poukázat na to, že ta zvýšená poptávka po FII není až tak nesmyslná okem běžného uživatele malého vozu.
V čem? Tak například v tom, že Clio je obecně uvnitř menší auto, stejně tak má menší kufr. Vypadá otřesně + moderní downsizingovaný motor. Kdežto Fabia má veškeré vlastnosti, které typický český kupec ocení a v dnešní době technologických přešlapů a mega svolávaček je velké plus motor 1.4 16V. Jediný problém má Fabia v šířce, ale stejně kdo jezdí častěji než jednou ročně v pěti v malém autě, tak ať hodí kamenem...
A ano, zrovna v Cliu Tce jsem jel, měl jsem to půjčené na dovolené ve Španělsku. Jako turbomotor to má špatnou dynamiku a uvnitř je opravdu málo místa. Ve Fabii II jsem ten pocit nikdy neměl nebo v Roomsteru, který má přední část shodnou, také ne a to jsem v něm toho najel dost. O designu se nebavím, to je každého věc, ale pro mě je nové Clio obluda. O i20 ani nemluvím, do toho auta bych ani nenastoupil i kdyby bylo pozlacené.
Nechápej mě špatně, nechci z výběhové FII dělat poloboha své třídy, v lecčem ji dávno ujel vlak, ale když to člověk vezme kolem a kolem, tak za ty peníze stále dokáže nabídnout nemalé plusy podpořené technikou bez risku, léty vyzkoušenou. Proto se té velké poptávce vůbec nedivím.
Nejspíš má na mysli "ten český ideál" s motorem 1.4 16V, no a tam prostě Clio s oturbeným fénem, případně i20 s asijským lookem nezapadá. Pravda, chtít nenáročný auto do města, asi volím stejně... ;-)
Naprosto souhlasím. Sám jsem si F2 nyní koupil (už jen čekám, až dorazí k distributorovi). Za dané peníze v současnosti jen těžko bude člověk hledat vybavenější auto a navíc s ověřenou 1.4 MPI 16V. Na běžné ježdění bohatě stačí, na dovolenou jde na střechu rakev. Prošel jsem si několik autosalonů různých značek a F2 skutečně neměla žádnou konkurenci.
Na vyber je tu stale napr. Corsa, Punto, C3, i20 s rovnakou cenou, pripadne za par drobnych naviac Fiesta, Clio... nie je dovod hikat nad Fabiou, co je jednak hnusna ako dnu, tak von, stiesnena, s priemernym podvozkom a pocitom z jazdy a pohodlia.
Ale zase na druhej strane kvoli 15litrom kufra sa daktori pojdu aj pozabijat, asi to bude tahak.
Chleba se bude lámat s cenou Fabie III - koncern v posledních letech několikrát překvapil tím, jak vstřícně byly ceny novinky nastaveny... a několikrát zase ne.
Všeobecně je to zajímavý úkaz. Jsou auta, kterým lidi nemůžou přijít na jméno. Při představení nového modelu se přesto vyrojí dost těch, kteří glorifikují ten starý - ať už je to Fabia, Mondeo nebo třeba Porsche. Po nějaké době ale tenhle dočasný efekt pomine a všichni zase preferují novější auto.
Skladovky jsou vidět přímo na skoda-auto.cz... ale moc aktuální to tedy není. Třeba Auto Jarov toho má na svých stránkách víc než celá Škoda dohromady.
Že jde Fabia II za výprodejové ceny na odbyt je možný... hodně lidí slyší na "osvědčenou techniku" v kombinaci s "ojedinělou slevou".
a hodně lidí registrovalo, že "nový model" je prostě z pohledu uživatele horší.. viz můj příspěvek dole.
A už jdu pryč - vím, že tady to není Hyde Park. ;-)
"Za poslední léta jsme neměli na domácím hřišti tak úspěšný výběhový model, jako v tomto případě. Zájemce pečlivě evidujeme a tito budou prvními, kterým nabídneme novou generaci," uvedl ředitel prodejní organizace Škody pro ČR Luboš Vlček.
Obdivuhodné... lidem došlo, že nové auto = horší auto. Levnější na výrobu a s cíleně omezenou životností.
Je to důvod k oslavě?
Jasně, platí to obecně... ale u Škodovky bohužel dvakrát. Jednak v důsledku obecného trendu a podruhé z důvodu tlaku "centrály" = německých majitelů...
Kamoš pred pár rokmi kupoval octatur a tiež plašili, že nebudú a furt boli. Nedivím sa, že to ľudia kupujú, chcú škodu a vedia, že nová bude drahšia, tak neni o čom.
Zadat do výroby Fabii nešlo už začátkem června ! už 10.června šly sehnat pouze zbylé skladové vozy. Já chtěl kombi a motor 1.4 , to byla k mání pouze jedna červená za 260.
Nechápu ale,když "koncern" mluví pořád o šetření proč nevyrábějí současně novou i starou Fabii,stačilo by ponechat kombi a ještě doprodat motory 1.4 :-)
To se tu úplně nepíše... je to spíš omezení nabídky než zvýšení poptávky.
Už jsem tu někde zmiňoval Mondeo - spousta lidí je názoru, že končící Mondeo je super kauf... nic proti tomu, ale celkové prodeje Mondea zase taková sláva nejsou.
Takže Fabky, etalonu malých aut, se za 15 let prodalo celkem 2.370.726 kusů.. to je průměrně 158.048 kusů ročně.
Pěkné. Ale fakt.
Nepovedeného Punta, parodie na auto a dokladu italské neschopnosti prodat auto se za 17 let vyrobilo 6.167.019 kusů... to je 362.766 kusů ročně.
;-)
Je fakt, že třeba Clio na tom bylo ještě lépe: 6.655.147 aut... za 17 let = 391.479 aut ročně.
Píšeš tu věci, které nikdo netvrdí. Nikdo neříká, že je Fabia jakýmkoli etalonem malých vozů... naopak, v této třídě Škoda nikdy rekordy netrhala a jak už jsem někde psal, hraje převážně roli "alternativního Pola", zatímco pro Fiat jsou malá auta to nejdůležitější.
Ale... za 2013 má Fabia proti Puntu hezkých +25%... a je to spíš neúspěch Fiatu než úspěch Škody a taky hezká ilustrace toho, kam která značka směřuje.
myslíš jako že Fiat směřuje k menším autům.. protože Evropa chudne a zahušťuje se... a ke kategorii malých MPV, která je víceméně nová ale ukazuje se, že tento typ aut plní potřeby Evropanů až překvapivě dobře? ;-)
Nepamatuji se, že bych já někdy obdivoval Německo.
Ale co vím naprosto přesně, že ty máš osobní psychický problém s úspěchem německé produkce. Dokazuje se to tu prakticky každým tvým příspěvkem.
PS: Itálie spadla v posledních šesti letech do recese už potřetí. Takže je na tom opravdu bídně a jde o hlavní důvod, proč jde fiat ke dnu. Jen suchá realita bez osobních emocí. :-!
no.. osobní rozměr to nepochybně má.
Mám tu smůlu, že jsem jeden exemplář německého automobilového zázraku vyfasoval jako služební... a větší s_račku jsem ještě neřídil...
A to už jsem řídil opravdu ledasco.
A nekritická adorace na téhle stránce mě opravdu vede k tomu, že sem chodím "prudit"... prostě aspoň kapat trochu protijedu...
Myslím to tak, že je ostudou Fiatu, že nedokáže zužitkovat tebou popsanou tradici lépe a v jeho třídě ho poráží jakási provinční Škoda, pro kterou jsou subkompakty méně významná kategorie... což může mít různé důvody, tím hlavním je ale nepochybně stáří modelu.
Kategorie malých MPV není nic nového, Modus tu byl nejméně před 10 lety... aktuální trend vede spíš směrem Cactus/Captur než Modus.
PS: Fiat jsem do toho úplně tahat nechtěl, ale když už jsi to s těmi prodejními čísly nakousl...
to je v pohodě.. vytáhnul jsem ho sám.
Módní trend určitě... ale jak říkám - čím dál tím víc lidí hledá max užitek za min cenu.. a pro ty je 500L udělaná.
A je udělaná dobře... až na to jméno. ;-)
Max užitek za min cenu je ošemetná kategorie, ve které se těžko vydělávají peníze. Dacia to sice dělá dobře, ale dělá to dobře jen proto, že má k dispozici technologie od Renaultu. U Fiatu ale aktuálně zeje velká technologická díra mezi 500 a Ghibli... ;-)
?
To jsem asi nepochopil.
500L je na trhu druhým rokem... a druhým rokem je nejprodávanější v kategorii na trhu...
První letošní pololetí je +52% proti loňsku, i když už loni byla nejdprodávanější.. a celý trh šel dolů...
Co je moje neznalost - že je těžké vydělat na lowendu? Protože tvá definice max užitek za min cenu není nic jiného, než popis lowendového přístupu...
A pozor - teď vůbec nemluvíme o Fiatu, jehož situace je jiná a tímhle heslem se nijak zvlášť neřídí.
Co se 500L týče, jasně, prodává se dobře. Její "první místo ve třídě" je trošku zkaleno faktem, že ta třída je momentálně stranou zájmu klíčových hráčů, kteří svou pozornost přesouvají (přesunuli) k mini-SUV... pokud by byly tyto dvě třídy pospolu, patřilo by 500L pořád vcelku solidní páté místo.
len na mobile.de je 1881 inzerátov na "neuwagen". A pod jedným inzerátom sa nemyslí iba jedno auto.
[odkaz]
dalsie su v kategorii jazdene (to su auta s 0 km, ale už registrované). Buú mať čo robiť, aby ich všetky popredali.
Aha, tak tím to bude. Ze Swifta už mi po roce čouhá noha ven.... >:D A ten tlustej plech dostala ze Škodovek jenom Fábka ? Já jen že si jeden místní jel kousek za hranice koupit zánovní Octávku za opravdu nízkou cenu, byla totiž od krup potlučená jako řešeto. Ale jinak skoro nový auto, takže spokojenost....aspoň prej mu to nikdo neukradne. ;-)
Aktuálně jedinou možností zvolení si výbavy je dobré hledání skladového vozu, do výroby už dvojka zadat nejde... A co bude a nebude mít trojková ve výbavě je otázkou ;-)
Docela LOGICKÉ, když nová určitě 219.900 stát NEBUDE... Dále je MOŽNÉ, že těch neuspokojených zájemců nejsou STOVKY, ale třeba jen DESÍTKY... Jednoduchý TRIK, jak si udělat REKLAMU... ;-)
Ta tlačenka z toho kouká jak sláma z holinek. Skoro si myslím, že to psala MB a autor se jen podepsal.
To máme za to, že ACZ je placený z reklamy. Jen ať přejdou na placený obsah a reklamu vymažou.
Škoda zevrejní, že vypredáva posledné Fabie zo skladu a že už ich nieje dosť na uspokojenie zákzaníkov a hneď sa o tom píše na všetkých weboch >:D Skvelý marketingový ťah! :yes: Teraz budú do showroomov Škody utekať aj ľudia, ktorí predtým o Fabiu nemali záujem lebo počuli, že už sú na skladoch posledné kusy >:D
Samozrejme, že nejde o nič iné. Sklady sú tých neforemných príšeriek plné, treba ich vyprázdniť. A ako si pomôcť, keď ľudia nechodia? Napríklad malým nenápadným klamstvom... A môžu sa búchať aj ďalšie a ďalšie staré Fabie v predĺžených smenách (a so ziskom navyše, s ktorým sa pôvodne nerátalo), aby sa dostalo aj na tých, ktorí sa rozhodujú až teraz a dúfajú, že na pre nejaká tá skladovka ostane...
Zas nepřeháněj, špatný auto to neni a ani se špatně neprodává, na to že končí ;-) Jasně, že to je marketingový tah, proč ne? Dělají to všechny automobilky, tak proč ne Škoda?
...kdybych kupoval funglovku, tak ji jasně volím. je to za dobrý prachy, léty vychytaný auto, nebude mít dětské nemoci co ta nová v prvních kusech. Osobně bych to viděl jako ideální volbu také.