Škoda Fabia II: Na stovky zájemců se již nedostane
Automobilka Škoda Auto několika stům lidí, na které se již druhá generace Fabie nedostane, nabídne přednostně nový model, který na český trh dorazí v polovině listopadu.
"Za poslední léta jsme neměli na domácím hřišti tak úspěšný výběhový model, jako v tomto případě. Zájemce pečlivě evidujeme a tito budou prvními, kterým nabídneme novou generaci," uvedl ředitel prodejní organizace Škody pro ČR Luboš Vlček.
Fabia III bude mít světovou premiéru 2. října na pařížském autosalonu a od 7. října si ji budou moci prohlédnout i zájemci na akci Designblok 2014 v Praze.
O ceně nové Fabie se podle Vlčka stále diskutuje v mateřském koncernu Volkswagen. "Již nyní mohu slíbit, že se bude jednat o velice atraktivní nabídku," řekl pouze. Akční cena končícího modelu začíná na 219.900 Kč.
Škoda zaznamenala na českém trhu o prázdninách výrazný růst. V červenci zvýšila meziročně prodej o 30 procent na 5508 vozů, což je nejlepší výsledek značky v daném měsíci. Byl to devátý růstový měsíc v řadě a zvyšování odbytu očekává i po zbytek roku.
"Prázdninové měsíce patří z hlediska zákaznické aktivity v rámci roku logicky spíše k těm slabším, o to větší hodnotu pro nás tento růst představuje. Pozitivní trend v počtu nově přijatých objednávek pro následující období nás naplňuje značným optimismem," dodal Vlček.
Prodejní síť Škody v Česku postupně mění svůj vzhled. V současnosti má nový design 24 autocenter a do konce roku by jich mělo být 70. Přechod všech dealerství na nový design se plánuje do konce příštího roku. "Předpokládáme, že k tomuto datu bude v ČR maximálně 200 obchodních míst Škoda ve zbrusu novém hávu," uvedl Vlček. V současnosti eviduje automobilka v tuzemsku kolem 230 prodejen, a jejich počet se tak zhruba o desetinu sníží.
Do konce letošního roku Škoda zároveň plánuje rozšíření programu prodeje ojetin Škoda Plus na 100 prodejních míst. Prodej ojetých aut by měl stoupnout zhruba o 5000 na 30.000 automobilů.