Diskuse

Škoda Fabia III a litrový motor: Známe všechna pro a proti

25.9.2014

Litrový motor je ve třídě malých automobilů tradičním základem. V nové Škodě Fabia přesto budí rozporuplné reakce. Pojďme se na to podívat ze tří úhlů odborným pohledem Martina Vaculíka.

 

  • 101 Reagovat !

    foto marianek

    marianek 25.09.2014  08:16

    DOBRY CLANEK

    vse vyborne popsano o vysvetleno. I kdyz trochu zavani PR.

    Z clanku vsak vystupuje jeden velky fakt. Tim je, ze pravdu o motoru se dozvis az po ukonceni jeho prodeju.
    • 32 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 25.09.2014  08:48

      « Re: DOBRY CLANEK

      Trochu kritiky, trochu chvály, to český novinář musí, vždyť jde o Škodovku .......
      • 02 Reagovat !

        foto Kharl-ANTIDIESEL

        Kharl.ANTIDIESEL 25.09.2014  22:31

        « TO JE SEREPETIČEK KTERÉ V ELEKTROMOBILU VŮBEC NEJSOU

        jj
        a přitom takový kraviny žejo, mrtě hejbátek, soustružnických fíčovinek, mazátek a vrzátek.
        TO VŠECHNO ELEKTROMOBIL [odkaz] NEMÁ A NEPOTŘEBUJE :-)

        Jinak ale pěkný článek jj, ten musel dát spoooooustu práce a to rozebírání motoru, no to by mě nebavilo ...

        PS: všimli jste si těch kyselých ksichtů kravaťáku jak na ten 1dno-litr vejraj?? A nejspíš si říkaj : TAK S TÍMHLETÍMPRDEM DÍRU DO SVĚTA TEDA NEUDĚLÁME

        >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
        • 01 Reagovat !

          foto Martin911Turbo

          Martin911Turbo 26.09.2014  17:35

          « Re: TO JE SEREPETIČEK KTERÉ V ELEKTROMOBILU VŮBEC NEJSOU

          Tak už Tě konečně odhalili
          Psal jsi jak je Tesla bezporuchové auto, tak už máš puntík :-)

          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Kharl-ANTIDIESEL

            Kharl.ANTIDIESEL 28.09.2014  09:10

            « JOHOHÓÓÓÓÓÓ NENÍ NAD TESLU MODEL S !!

            jj
            TY BLÁHO KAM SE ŽENE ŠKODOVKA SE SVOU CNG OKTÁVKOU !! VŽDYT TO NIKDE ANI NENATANKUJEŠ !! >:D >:D >:D >:D >:D >:D

            TESLU [odkaz] SI DOBÍJÍM DOMA V GARÁŽI KAŽDÝ DEN VKLÍDKU ZA 50KČ/100KM >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

            A NA SUPERCHARGERECH [odkaz] DOKONCE ZDARMA >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
    • 102 Reagovat !

      foto CommonUser

      CommonUser 25.09.2014  09:11

      « Re: DOBRY CLANEK

      Das ist aber nur eine Werbung ...
      My secko minule dosraalaa, aber dneska ist alles ina kaaafffaa. Alles lepsi nez konkurenceee ... nowyy dodawatel retaza aj fentilaa.
      • 111 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 25.09.2014  09:19

        « Re: Re: DOBRY CLANEK

        čééská šidič, tóbrááá šidič, oná kupovat auto i skoróó bez motor a fýbaváá!
        • 15 Reagovat !

          foto CommonUser

          CommonUser 25.09.2014  12:05

          « Re: Re: Re: DOBRY CLANEK

          Jooo taky secky slowensky pardon slowansky teda tyy ... ost blbci pardon fodici kupovat nur echt wageny - dobre vyleeestila a dodala nowyyy uber-vybava s pedalama pro cela posaaadka misto Haldexa.
          • 30 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 25.09.2014  12:09

            « Re: DOBRY CLANEK

            Jeden by se počůral smíchy.
          • 00 Reagovat !

            foto Kharl-ANTIDIESEL

            Kharl.ANTIDIESEL 25.09.2014  22:36

            « PRO VŠECHNY FANDY ŠKODA DAS AUTO ...

            jj
            nechť každému po chuti [odkaz] [odkaz] [odkaz] jak je libo ;-)

            >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
      • 12 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 25.09.2014  15:28

        « Re: Re: DOBRY CLANEK

        Nowa feeentil gut, aber vybava imrwere na houno a ceny stabilne hohe >:D Design průměr a motory ze zahradni traktoren , ja wohl >:D
    • 50 Reagovat !

      foto dewill

      dewill 25.09.2014  10:28

      « Re: DOBRY CLANEK

      Přesně tak...z toho mi plyne, že pokud vůbec kupovat nový auto, tak jedině na konci jeho cyklu, kdy už všechny zápory vyplavou napovrch.
      • 20 Reagovat !

        foto swifter

        swifter 25.09.2014  13:46

        « Re: Re: DOBRY CLANEK

        To ale můžeš 5 let šetřit na vysněnou Fabii a nakonec koupit něco úplně jiného... ;-)
      • 20 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 25.09.2014  14:04

        « Re: Re: DOBRY CLANEK

        To ví každej, ale třeba u O1 to neplatí tam se ke konci šetřilo jako prase a auta nedosahovala kvality kusů z let 2002/2003. Začalo se to lámat v roce 2004. Ideálně bych to viděl na kusy po faceliftu, ale u aut z konce výroby bych se bál, že už se na nich hrozně šetří.
        • 03 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 25.09.2014  15:29

          « Re: Re: Re: DOBRY CLANEK

          Já měl 5 aut z prvního roku výroby a jen jediný se s*alo. Takže ono nezáleží na tom, ze kdy to auto je, spíš na tom, kdo ho vyrobil :o))
          • 20 Reagovat !

            foto petrumr

            petrumr 25.09.2014  19:34

            « Re: Re: Re: Re: DOBRY CLANEK

            já tedka druhý. Granda mám prvního v čr a fábii jsem měl 450 kus+- vyrobenou. :-! Kdo se bojí, nesmí na silnici.
            • 10 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 25.09.2014  21:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: DOBRY CLANEK

              Barichello ty ale jezdíš trochu jinou třídou aut. Tam se na ničem nešetří. To nemůžeš tak brát. Jinak Petrumre já vím jak vypadají ty náběhy nových aut takže to že ty si měl zrovna kliku neznamená, že máš pravdu. Ale jestli chceš mít auto plný předsériovejch a nevyzkoušenejch dílů tak si kupuj první kusy. Ostatně někdo to koupit musí ;-)
              • 01 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 26.09.2014  09:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: DOBRY CLANEK

                To by ses divil, na čem se dneska šetří i aut za 3 mega. Zkus si něco rozebrat a budeš zírat, jak je to někdy okradený a kde všude šetřili....

                U těhle aut by ani preventivní péče, ve stylu jako dělali naši otcové u šáde 120 dělat nešla, tka jak do něčeho šáhneš, hrozí že něco upadne, ulomí se. Všechny palsty zkřehlý, trubky okradený, prostě dokud to funguje platí nesahat.
  • 30 Reagovat !

    foto Daducha

    Daducha 25.09.2014  08:25

    Favorit

    Favorit 115 nemel byt litr ale 1149 cm3
  • 16 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 25.09.2014  08:30

    prave na tento motor

    som vo fabii najviac zvedavy ;-) a myslim ze nahradi sucasne htp-ecka a bude opat najpredavanejsiou motorizciou vo fabii .....

    presne takyto clanok a taketo nejake ozrejmujuce info som hladal a zhanal, keby som tvrdil ze redakcia mi cita myslienky tak verte ze neklamem ... pochvala redakcii :yes: ako na zavolanie :yes:
    • 100 Reagovat !

      foto marek-g

      marek.g 25.09.2014  08:46

      « Re: prave na tento motor

      jestli ti redakce čte myšlenky tak pánbůh s nimi... :-O >:-[]
    • 01 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 25.09.2014  08:56

      « Re: prave na tento motor

      HTPéčko už není nejprodávanější motor ve Fabii, tedy u nás v ČR.
      Je to zajímavý paradox, ale nejvíce se prodávaly právě ty nejporuchovější ranné verze, zatímco od roku 2010, kdy už se problémy vychytaly, to skoro nikdo nekupuje.
      Myslím, že ten litr se u nás taky moc prodávat nebude.
      • 30 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 25.09.2014  12:20

        « Re: Re: prave na tento motor

        Zlá povesť sa napráva veľmi ťažko.
  • 74 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 25.09.2014  08:36

    Ha, ha

    tak jsme se vlastně dozvěděli, proč je nový motor ještě víc na pí....u >:D , než stará Ha-Tla-Patka. :yes: , a už o té se psaly zajímavé příběhy. ;-)
    • 411 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 25.09.2014  08:45

      « Re: Ha, ha

      paradoxne najviac problemov s htpckami ( a posmeskov a kecov ) maju ludia ktori s tymto motorom nikdy nejazdili ..... ja som s htp najazdil 30 tisic v priebehu 2 rokov.... auto malo po mojom odovzdani 80 000 a nemalo jediny najmensi probem a pritom slo o HTP este z tych prvych rocnikov vyroby ( sice je pravda ze ja tom to auto nenicil jazdou do lesa a na huby ako vacsina ludi s firemnymi autami ..... ale jazdil som normalne ako clovek ) .... ono casom sa to este zlepsilo.... a posledne verzie HTP od roku 2011 ( v clanku to je napisane ) su skutocne super motory.... nevidim problem ist kludne aj teraz do dopredavajucej sa fabie II s htp..... clovek dostane hodnotny produkt so spolahlivym motorom .... to ze vacsina ktori sa do toho nerozumeju si robia z tychto motorov srandu majitela nemusi trapit ;-) ... v prvom rade vitaz je ten kto je s tym autom spokojny..... a nie ten kto nadava a posmieva sa .....
    • 32 Reagovat !

      foto petrumr

      petrumr 25.09.2014  19:42

      « Re: Ha, ha

      jezdil HTP? Jakou? Nemáš odkaz? Pokud vím, tak nějakej brepta a podvodník v jedné osobě dělal tuning motorů HTP a potom se zjistilo, že všechny HTP s červeným H bez filtru vzduchu na motoru mají tolik výkonu z fabriky za co on chtěl 7tkč. Sugesce se tomu říká a ty jsi na to skočil aji s navijákem. >:D
  • 63 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 25.09.2014  08:36

    Oslava sa nekoná

    Pravdupovediac čakal som väčšiu adoráciu trojvalca, predsalen Svet motorov a Škoda... ;-) Ale i tak tam trochu toho promo je. Realita je totiž taká, že litrový trojvalec nemá ŽIADNE výhody pre užívateľa, výhody má len pre výrobcu. Jediný reálny argument pre spotrebiteľa môže byť nižšia spotreba oproti väčším motorom, ale sama Škoda uvádza, že sa žiadna, ani len papierová úspora nekoná a litrový atmo trojvalec žerie presne toľko, čo 1,2 R4 turbo. Čiže zhrnuté: nejde to, znie to horšie a žerie to rovnako, ako 1,2TSI.
    • 40 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 25.09.2014  09:06

      « Re: Oslava sa nekoná

      Výhodou je přece nižší pořizovací cena. Zajímalo by mě, o kolik. Kdybych si kupoval Fabku, rád bych dal o 20tis. víc za TSI.
    • 50 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 25.09.2014  09:34

      « Re: Oslava sa nekoná

      Kromě již zmíněné ceny si myslím, že i spotřeba dost možná reálně lepší bude. V UP/Citigo se s tím dá jezdit pod 5. No a někdo třeba ocení i jednodušší konstrukci.
      • 00 Reagovat !

        foto JaMM

        JaMM 25.09.2014  18:35

        « Re: Oslava sa nekoná

        No neviem, ci su ludia, ktori riesia jednoduchsiu konstrukciu?
        A tych par zeby vyznavalo tezu: "Ked sa pokazi, tak bude lacnejsia oprava" ? ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 25.09.2014  19:03

          « Re: Oslava sa nekoná

          Myslím, že ti, co je pro ně moc připlatit si za TSI, určitě můžou řešit cenu turba, který často odejde i dost brzy. +-20 tis. není málo.
        • 11 Reagovat !

          foto petrumr

          petrumr 25.09.2014  19:44

          « Re: Re: Oslava sa nekoná

          já, kolem komína nebudu roztáčet turbo >:D
        • 10 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 25.09.2014  21:30

          « Re: Re: Oslava sa nekoná

          No tak zrovna tady jsou jich plné diskuse...
    • 50 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 25.09.2014  09:35

      « Re: Oslava sa nekoná

      Zadáním je "základní motor, kolem 50kW". A tomu holt v dnešní době odpovídá litr... a pro litrový objem je optimální počet válců vzhledem k velikosti spalovací komory 3.
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 28.09.2014  11:58

        « Re: Re: Oslava sa nekoná

        Neriešilo sa aj tu nedávno, že optimálna spaľovacia komora má objem 0,5 litra? V tomto kontexte by teda mal mať tento motor valce dva. >:D
    • 20 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 25.09.2014  11:40

      « Re: Oslava sa nekoná

      Což o to, podle mne bude schopen dosáhnout nižší spotřeby než 1,2 TSI (žádná norma ti nepředepisuje, jak máš řadit), ale, jak jsem již dříve napsal, pocítíš úbytek točivého momentu. Slabší 1,2 TSI dává o to větší smysl.
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 28.09.2014  11:59

        « Re: Re: Oslava sa nekoná

        No malý benzín s trubom bude mať každopádne väčší rozptyl spotreby to bez debaty.
  • 20 Reagovat !

    foto topten

    topten 25.09.2014  08:37

    objemy

    jak jsme si po listopadu zacali zvykat na vetsi objemy (za bolševika 1.6 bylo opravdu hodne), tak si dnes zas budeme zvykat na objemy mensi.
    dnes se 1.6 (atmo) bere jako podradny motor nevalného vykonu vhodny maximalne do města a na okresky, tehdy to bylo zihaldo jen pro privilegovany
    • 31 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 25.09.2014  08:54

      « Re: objemy

      Pokud vím, tak dnes si nemusíš zvykat na nic, prostě si koupíš objem jaký uznáš za vhodný a kdybych neměl na nové auto, tak bych asi zvažoval jetinu, než motor který nechci.
      • 60 Reagovat !

        foto topten

        topten 25.09.2014  08:58

        « Re: Re: objemy

        to vůbec nemas pravdu, podivej se třeba na superba
        první mel 2.8 litr, druhej 3.6 litr, oba 6-valce.
        novej, alespoň podle informaci, bude mit jen dvoulitr 4-valec.
        tenhle vyvoj je u vetsiny automobilek.
        • 11 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 25.09.2014  09:01

          « Re: Re: Re: objemy

          :yes: :yes: :yes:
        • 20 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 25.09.2014  09:07

          « Re: Re: Re: objemy

          Jasně příkladem z druhé strany škály jsi to uzemnil. Ale pokud se budeme bavit normálně, tak pokud chceš něco se středním výkonem, tak si můžeš koupit downsizové turbo, můžeš jít do nějaké atmosféry, můžeš pohledat nějaký třeba šeštiválec v prémii, která asi bude jetina, protože nová je cenově jinde.
          • 10 Reagovat !

            foto topten

            topten 25.09.2014  09:16

            « Re: Re: Re: Re: objemy

            když budes chtit něco kolem 100 koni, tak dřív to byla domena 1.8, později 1.6, nebo 1.4, vse atmo.
            dnes uz to zacina byt domena 1.2 nebo 1.0 obe v turbu.
            focus nabízí motor s objemem 1 litr a prijde doba, kdy to bude zaklad pro mondeo. podobne to bude v oct, a mozna i superbu.
            drive nemyslitelne, ale musíme si na to zvykat
            • 20 Reagovat !

              foto J-W

              J@W 25.09.2014  09:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: objemy

              Jistě, o tom není sporu, ale pořád můžeš vybírat, pokud bys chtěl i něco jiného. A ve sféře kolem 160 k už je to ještě lepší.
              • 10 Reagovat !

                foto topten

                topten 25.09.2014  09:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: objemy

                160 koni je dnes domena 1.6 turbo, ja mam 160 koni v 1.8tsi.
                pamatuju na 150 koni v 3 litru 6-valec, to je tak 20 let zpet
                ale jo, 160 koni ještě koupis v dvolitru atmo, ale je otázka jak dlouho.
                a prece jen, 160 atmo koni je uplne jinych nez 160 turbo koni, z mého pohledu bezneho uzivatele je 160 tubo koni prijemnejsich.
                objemy jdou dolu, a zda se, ze poucka - objem nicim nenahradíš - uz tak uplne neplati. alespoň ne pro auto pro většinu lidi.
                • 20 Reagovat !

                  foto J-W

                  J@W 25.09.2014  09:33

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: objemy

                  Nemusíš mi vypisovat co pořídíš, o tom přece není sporu. Ale ok, fandíš downsizu, tak fandíš downsizu, podle toho se rozhoduj.
                  • 10 Reagovat !

                    foto topten

                    topten 25.09.2014  09:39

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: objemy

                    OK, beru situaci takovou jaka je.
                    ano, downsiz je prijemny na bezny jezdeni, ale to je tak, vse, aspoň u toho 1.8tsi. svezeni s usmevem na tvari s tim nedocilis, protože, nad 4.5tis ot strme klesa tocivy moment (vykon zustava stejny), takze to pocitove prestava jet, coz u dnesni atmosfery je az tak nad 6tis ot.
                    takze, i když jsem drive tvrdil opak, do sportovního auta bych se dnes spis priklanel k atmosfere..
                    • 30 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 25.09.2014  09:43

                      « Re: objemy

                      Jsem zvědavý na 2.0Sky v lehké MX-5. Za sebe píšu, že 2.0 v GT-86 je kompromis, se kterým bych asi žít uměl, ale nechtěl.

                      Jestli to pocitově jet přestává nebo ne už jsme diskutovali, podle mě nepřestává, navíc jsou i turba s výraznější špičkou.
            • 00 Reagovat !

              foto JaMM

              JaMM 25.09.2014  18:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: objemy

              topten, nie je to tak davno, ked do Golfu davali 1,8 55 kW. ;-)
              • 01 Reagovat !

                foto Choochoo

                Choochoo 25.09.2014  21:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: objemy

                To musela byt slusna ohavnost, v te dobe kdyz nekdo nabizel takoveto zverstvo jini nabizeli 1,6 s 92kW a 118kW.
                VR6 2,9 se 140kW je take slusne hruza, kdyz nekdo v te dobe nabizel to same z atmo 1,8.

                Dnes uz zacina byt ne 100 koni ale pomalu 100kW domenou 1,0 turbo.
                • 10 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 25.09.2014  22:00

                  « Re: objemy

                  Ne nutně... ono třeba 1.6MPI 55kW byl uživatelsky přívětivý motor, někomu vyhovoval víc, než 1.6 16V 74kW.

                  Ten, kdo tehdy nabízel 1.6 s 92 a 118kW, končí dnes na 103kW z většího objemu ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Vencator

                  Vencator 28.09.2014  19:56

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: objemy

                  Vy tady nadavate, jak jsou vuci hondaclubu vsichni vysazeny a pak tu vyplodis tohle. To se na me nezlob, ale takova zaslepenost existuje snad prave jen v hondaclubu...
              • 00 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 28.09.2014  12:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: objemy

                55 kW mala tuším obyčajná 1,6 8 ventilová, ktorá sa dávala aj Felicie a neskôr aj do Octavie, takže tebou spomínaná 1,8 sa vyrábala cca kedy?
                • 00 Reagovat !

                  foto pargi

                  pargi 30.09.2014  07:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: objemy

                  Určitě se dávala ještě do trojkového Golfu.
        • 14 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 25.09.2014  15:32

          « Re: Re: Re: objemy

          Jenže ten V6 jde pořád koupit, akorát musí změnit výrobce >:D

          A je rozhodně lepší změnit výrobce, než se vzdát motoru a přesedlat na ekošidítko s kur*ítky.
          Nebo prostě zůstat u starých a poctivých aut doby minulé.
      • 18 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 25.09.2014  09:00

        « Re: Re: objemy

        ty budes nejaky koumak ..... proste si kupis objem aky uznas za vhodne >:D pecka teoria

        :yes:
        • 71 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 25.09.2014  09:05

          « Re: Re: Re: objemy

          Topor zchladni. >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto pargi

          pargi 30.09.2014  07:23

          « Re: Re: Re: objemy

          Noooo a není to tak? :-)
      • 01 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 25.09.2014  14:08

        « Re: Re: objemy

        to seš pak ale obyčejný bazarový kovboj a na tomhle webu nesklidíš nic jinýho než posměšky. ;-)
  • 110 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 25.09.2014  08:50

    Když jim jako základ

    stačí nějakých 40 kw, tak já být ve škodovce, dohodl bych se na dodávkách jedno, nebo dvouválcových motorů od fy. Briggs and Stratton. Ty motory jsou levné, najezdí desítky tisíc motohodin, minimální údržba.To by se mohlo stratégům ve škodovce líbit. Zákazník to přece zkousne, je to základ, pokud chce aspoň trochu jet, musí si přece připlatit. :-!
    • 11 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 25.09.2014  09:02

      « Re: Když jim jako základ

      a co tak jednovalec... spodem stouchany ;-) ....

      nebol by este lepsi?
    • 13 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 25.09.2014  15:35

      « Re: Když jim jako základ

      Dyt říkám, motor ze zahradního traktůrku. Koncern by ušetřil, nač vyvíjet to, co už jiní dělaj 30 let >:D
      výkon to má v podstatě stejně (500ccm cca 20 HP, takže litr by klidně mohl mít těch 50 koní) a pohoda. >:D >:-[]
      • 10 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 25.09.2014  16:44

        « Re: Re: Když jim jako základ

        Hnát to přes nějaký jednoduchý automat - kde je problém? >:D
        • 10 Reagovat !

          foto petrumr

          petrumr 25.09.2014  19:51

          « Re: Re: Re: Když jim jako základ

          lamborghini vyrábí pro traktůrky tříválce. Doba je tříválcová. :-!
          • 02 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 26.09.2014  09:07

            « Re: Re: Re: Re: Když jim jako základ

            Co není, můžet být. Po tříválci přijdou 2válce >:D Musíš být vizionář >:D
            • 00 Reagovat !

              foto pargi

              pargi 30.09.2014  07:26

              « Re: Re: Re: Re: Re: Když jim jako základ

              Podle vývoje bych to na další 2válcovou značku viděl Jeepa ;-)
  • 40 Reagovat !

    foto Tycoon

    Tycoon 25.09.2014  09:01

    Litr nebo dvoulitr?

    Za mě jasná volba to druhé. Tento týden překročí 200 tkm, spokojeně baští LPG a zdá se mi, že se dostává do perfektní kondice.
    Litr do města klidně, tam udělá dobrou službu... ale určitě nejsem jediný, kdo jezdí s Fabií převážně po dálnici.
    • 37 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 25.09.2014  15:38

      « Re: Litr nebo dvoulitr?

      Já jako správný ekolog jezdím městěm R4 2,4 atmosférou a mimo V8kou.

      Bursík by měl radost, jaký uvědomělý ochránce přírody sem.

      Do 1,0 turbo nebo podobnýho vehiklu mě nikdo nikdy nedostane, to radšu půjdu pěšky.... On ten žážitek z chůze bývá totiž větší, než jízda těmihle srandovními nákupními taškami s motory pro děti nebo důchodce.

      Ale pokud to lid přime za své, aby ušetřil pár kaček za benzín a naftu.....jeho boj.
      • 40 Reagovat !

        foto Tycoon

        Tycoon 25.09.2014  16:59

        « Re: Re: Litr nebo dvoulitr?

        Tak on ten V8 je pravděpodobně ekologičtější než většina těch dieselů, které popojíždí v městských kolonách. V Londýně by o tom mohli vyprávět (nejdříve podporovali diesely a když zjistili, že se vzduch zhoršil, chtějí je omezovat).
        Ale jak říkám, do města si dovedu litr představit ... když se k tomu dají adekvátně krátké převody, jezdí se s tím po městě dobře.
        • 23 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 26.09.2014  09:10

          « Re: Re: Re: Litr nebo dvoulitr?

          Ale jo, taky tyhle velký motory sou dneska jediný, kde udávaná spotřeba sedí nebo jde jezdit i za méně, v průměru.

          U 1,2 turbo o tom může snít, to má v papírech 4 litry a jezdí to za 6, a to nesmíš jet po dálnici s klimou a v plnémm obsazení, protože pak to bere 8-9, což žere i V6ka, když s ní pojedeš 110 >:D
      • 01 Reagovat !

        foto pargi

        pargi 30.09.2014  07:30

        « Re: Re: Litr nebo dvoulitr?

        Ne každý hledá v přemísťování se po městě jenom zážitky.
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 30.09.2014  09:02

          « Re: Re: Re: Litr nebo dvoulitr?

          Po městě se můžeš přesouvat MHD, je to mnohdy rychlejší, bez kolon a ještě uvidíš pěkné kočeny nebo si můžeš dát pivko :o))
          • 00 Reagovat !

            foto pargi

            pargi 30.09.2014  10:19

            « Re: Re: Re: Re: Litr nebo dvoulitr?

            Takže nepotřebuješ ani to 2,4 litrové atmo R4 :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 01.10.2014  09:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Litr nebo dvoulitr?

              To nepotřebuješ, pokud nepotřebuješ prevážet něco těžkého a objemného nebo se přesunout někam dále za město.
      • 10 Reagovat !

        foto Hittman

        Hittman 01.10.2014  09:49

        « Re: Litr nebo dvoulitr?

        Ty jsi můj člověk, já už jedine 6 a více, jak jednou ochutnáš, nejde jinak... :yes:
  • 80 Reagovat !

    foto Norge

    Norge 25.09.2014  09:03

    3.hrnecky do skla ...

    ..pochvala autorovi clanku :yes:

    Myslim, ze trend, ktory nasadili masove automobilky s 3.-hrncekmi s turboduchadlom, sice lahodia administrative EU a usporam pri vyrobe pre automobilky, ale ten, ktory je najdolezitejsi "spotrebitel" je az na konci retazca poziadaviek,cielov a tak paradoxne prichadza k devalvacii povedamia a skusenosti s produktom a tym k devalvacii az pokruteniu pohladu pre kupu takého produktu.

    Ked napr. motocykel s plnou hmotnostou 230kg+90kg jazdec ma konfiguraciu atmosférických 750cm3-55kw-70N.m. ...kde vzhladom na zameranie a sprevodovanie je zivotnost bezvlozkoveho bloku cca. 100.tis.km ... o akých parametroch teda hovoríme pri motore pre automobil s min.5.-krat vyssou hmotnostou, ale porovnatelmim kw vykonom s nizsim prisunom N.m. ..s litrového objemu ?! ..klucom moze byt teda v tomto pripade turboduchadlo, alebo viacrychlostna prevodovka, alebo po tretie a to je bingo : peniaze - priplatit za lepsie pomer vykonu:hmotnosti:kvality ...

    Samozrejme, nastavenie je dane : 3.roky-100.tis a potom vymena a kolotoc nekonecny ... Cielom teda je ??? .. :-!

    Kazdopadne vsetkym prajem radost za volantom a vela stastnych km :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto JaMM

      JaMM 25.09.2014  18:56

      « Re: 3.hrnecky do skla ...

      Vies, na tu hru tocenia aut dookola po lizingu skocili vsetci a automobilky sa :-) :-) :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Norge

        Norge 25.09.2014  20:43

        « Re: Re: 3.hrnecky do skla ...

        ..ved to, rychlo-obratkovy tovar za státisíce a este aj s plno chybami ...jipp!
        ..suhlasim s názorom ze nemozu byt vsetky vozidla postavene na 800.sto tis. km-ov..., iba by to tak malo byt prezentovane...,a bolo by to bez emocii a zbytocnej šaškarne .

        Pre potreby mestkych aglomeracii nad 200.tis obyvatelov a pre ludi, ktory jazdia iba v ramci mesta, ci pre ludi so standard najazdom do 100 KM/den ma lepsie parametre aj tak elektromotor (nastup N.m., zivotnost, recyklacia a opatovne nasadenie atd) ...

        Ten motocyklovy motor mali ponuknut ako pohon generatora v trakcnom systeme vozidla, urobili by lepsie "a la elektromechanicky prenos vykonu" ...howk .

  • 70 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 25.09.2014  09:27

    Výborně

    Překvapivě dobře sepsáno - jde vidět, že autor ví o čem píše. :yes: Já zde svůj názor již několikrát prezentoval. S Fabií II HTP jezdím poměrně často a dovedu si klidně představit, že bych ji na ježdění kolem komína měl. Litřík je již vyloženě eko-motorizace se všemi pro i proti a nevím, zda by mě bavilo z něj výkon neustále ždímat. Pokud nebude cenový odstup TSI příliš vysoký, pak je celkem jasnou volbou.
    • 00 Reagovat !

      foto RS

      RS 25.09.2014  10:20

      « Re: Výborně

      Souhlas. Na Haťapku také vzpomínám v dobrém. Když se prodávala, měla necelých 100tkm a motoricky byla v perfektním stavu. A to byla zrovna základní verze (prý problematická) 1.2 6V 40kW. Ve městě jela bezvadně včetně slušné spotřeby, přitom dostávala docela za uši. Pořízení následníci už tak spolehlivý nebyly.
    • 40 Reagovat !

      foto Will-I-Am

      Will.I.Am 25.09.2014  11:37

      « Re: Výborně

      Souhlasím a přidávám se s pochvalou. Vaculík na Hrad >:-[] :yes:
  • 74 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 25.09.2014  09:33

    MOTOROMÁN

    Stojím před monitorem v pozoru, salutuji směrem k redakci, a měl-li bych tu moc udělovat garážové oscary, jeden šupem letí panu redaktorovi na stůl.

    No tak teď už snad všichni víme, jak se to má. V předmětné souvislosti bych to v jisté výběrové analogii odvodil z milostného světa - tu nejméně přitažlivou vyřaď z výběru ty sám, ta nejkrásnější dívka, no ta zase automaticky vyřadí tebe. Ovšem věř, že to co ti "zbývá" vždy daleko překračuje hranice i tvých toužebných představ.

    Chce to prostě svůj výběr držet lehce při zdi, se současným vědomím, kde se má tak trochu i přitlačit na pilu (píšu o garáži, i když vlastně...), ve zkratce - chce to solidní výkon, solidní krouťák, solidní kabinu a solidní jízdu. Pak to v dlouhém táhlém můžeš kdykoli nandat třeba i sám sobě...

    BRAVO ČLÁNEK :yes: :-!
    • 160 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 25.09.2014  09:37

      « Re: MOTOROMÁN

      Jo, s litrem to můžeš v dlouhém táhlém nandat právě jen sám sobě... analogie s milostným světem si odvoď sám ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 25.09.2014  09:52

      « Re: MOTOROMÁN

      Milostná analogie- >:D :yes:
    • 10 Reagovat !

      foto JaMM

      JaMM 25.09.2014  19:03

      « Re: MOTOROMÁN

      GTI, je aj ina analogia z "milostneho" zivota.
      Chalana sa pytaju, ze ako to, ze si na vecierku vzdy zapicha.
      On povie, ze jednoducho. "Beriem prvu, ktora sa pripletie a nespekulujem."
      ;-)
  • 101 Reagovat !

    foto vabis

    vabis 25.09.2014  09:35

    bravo autorovi

    Děkuji autorovi textu za hezký článek :-! Reálný, zajímavý, dobře sepsaný, s vysokou informační hodnotou v každém odstavci a zajímavými postřehy, nebojící se alespoň trošku uhodit hřebíček na hlavičku, bez vycpávacích míst. :yes: Marťa je Talent už od dob TipCarsu ;-)
    • 80 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 25.09.2014  09:58

      « Re: bravo autorovi

      Jo, je talent a jeho články u nás nemají obdobu. :yes: :yes: :yes:
      • 40 Reagovat !

        foto Will-I-Am

        Will.I.Am 25.09.2014  11:39

        « Re: Re: bravo autorovi

        Souhlasím, to co napíše Vaculík by se mělo rovnou tesat do mramoru, aby příští generace věděli. :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto smoula-nesika

          šmoula nešika 25.09.2014  17:27

          « Re: Re: Re: bravo autorovi

          Tak taky občas ujede a do někoho se nemístně opře nebo trochu kecne, ale obecně se po stránce čtivosti, uchopitelnosti a informačního náboje textu Vaculíkovi jen tak někdo nevyrovná. :yes: V článcích o ojetinách SM (bohužel jako v jednom z mála) exceluje. I Frei, Oborník a Dusil si zaslouží pochvalu. :yes: Porovnám-li to například se zamindrákovaným recyklátorem a generátorem náhodné omáčky Jiroušem, tak nebe a dudy.
          • 10 Reagovat !

            foto petrumr

            petrumr 25.09.2014  19:55

            « Re: Re: Re: Re: bravo autorovi

            on je spíše technik než novinář a nebojí se ušpinit.
  • 80 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 25.09.2014  10:09

    Litrový OHV motor Favorit se vyráběl

    Jen malou poznámku k autorovi: Litrový celohliníkový motor OHV z původní škodovácké rodiny se opravdu vyráběl a dodával s Favority na vývoz. I tak se jich ale vyrobilo asi málo. Přesto - můj příbuzný takový Favorit dokonce sehnal tady v Čechách a měl ho řadu let. Důvod měl ve spotřebě (ježdění po venkovských silnicích řádově desítky kilometrů na jednu jízdu) a v povinném ručení.

    Tyto celohliníkové škodovácké čtyřválce vynikaly plochými momentovými charakteristikami a velmi dobrou tepelnou účinností. Je dobré dodat, že v době vzniku Favoritu (druhá polovina 80-ých let) byla Škodovka jedna z mála automobilek, které se celohliníkový motor dařil (technologie lití hliníku, vložky válců, ....). Hliníkovou hlavu, která dotvořila celohliníkový motor (blok už se uměl od 1000MB ze 60-ý let) připravil VÚMV. Ta měla i sací kanály pro víření a vrstvení směsi. Na exkurzi v Ml.Boleslavi byli tehdy i japonští konstruktéři s cílem to vidět a podivovali se, jak v takovém prostředí mohl celohliníkový motor vzniknout. Inu lidi u nás věděli jak.
    • 30 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 25.09.2014  10:17

      « Re: Litrový OHV motor Favorit se vyráběl

      Škodovácký motor byl sice hliníkový, ale jen třikrát uložená klikovka mu vždy dávala ránu pod pás. Z technologického hlediska jistě zajímavý motor, z užitného hlediska to byl vždy problém. Ale musí se nechat jedno, že tak jak jej naladili na favoritu a podařilo se relativně potlačit vibrace je asi na nějakou motorářskou cenu. Bohužel okolní svět už byl jinde.
      • 30 Reagovat !

        foto stary-kluk

        starý_kluk 25.09.2014  10:28

        « Re: Re: Litrový OHV motor Favorit se vyráběl

        Ano, a to se původně s motorem pro Favorit nemělo nic dělat. Ing. Hrdlička u tehdejších pohlavárů ale pohrozil, že se jinak auto nevyveze, protože nesplní emise, spotřebu mot. oleje, ... . Uspěl, motor vše splnil a dovedl spalovat bezolovnatý i olovnatý benzín (spékaná sedla ventilů). Okolní svět byl sice napřed, ale Favorit se pro svoje špičkové jízdní vlastnosti i se slabším motorem a jen s předním náhonem umísťoval v různých ralye mezi silnějšími čtyřkolkami. Prostě se vědělo jak.
      • 60 Reagovat !

        foto Tycoon

        Tycoon 25.09.2014  11:27

        « Re: Re: Litrový OHV motor Favorit se vyráběl

        Největším plusem je, že ty 25 let staré favoriťácké motory dodnes jezdí. Spousta celohliníkových motorů mnohem věhlasnějších značek už dávno skončila na vrakovištích.
    • 41 Reagovat !

      foto JirkaV8

      JirkaV8 25.09.2014  10:23

      « Re: Litrový OHV motor Favorit se vyráběl

      Tak tak, v dobách přípravy Favorita my jsme byli mistři v celohliníkovém motoru! To si tehdá starý pan Hrdlička pohlídal, životnost to mělo k půl mega a opravdu se k nám na to jezdili dívávat, si to ještě pamatuji :*)

      Litrové fáčko nevím, ale pamatuji si ty prototypy Favorit 1.6 :*)
      • 50 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 25.09.2014  10:59

        « Re: Re: Litrový OHV motor Favorit se vyráběl

        Že by se ale k nám jezdil tehdy svět dívat jak umíme motory - to je dost přehnané tvrzení.
      • 60 Reagovat !

        foto stary-kluk

        starý_kluk 25.09.2014  11:50

        « Re: Re: Litrový OHV motor Favorit se vyráběl

        Ano, Škodovka měla na začátku 90-ých let připravenou benzínovou 1,6 se 75kW! To na tu dobu byla zdařilá šestnáctististovka - ne všichni ji tehdy s takovým výkonem měli. V muzeu byla vystavená ve Formanu s otevřenou kapotou (na víku ventilů bylo 1,6). Dnes ji nenajdete ani v navyžádání přístupném depozitu.
        • 07 Reagovat !

          foto petrumr

          petrumr 25.09.2014  20:00

          « Re: Re: Re: Litrový OHV motor Favorit se vyráběl

          nechci ted kecat, nebyla ta 1,6 ze samary? Jen logo na víku byla škoda?
          • 10 Reagovat !

            foto beibej

            beibej 26.09.2014  00:23

            « Re: Re: Re: Re: Litrový OHV motor Favorit se vyráběl

            samara nikdy neměla 1,6 ale 1,1 / 1,3 / 1,5
        • 00 Reagovat !

          foto pargi

          pargi 30.09.2014  07:45

          « Re: Re: Re: Litrový OHV motor Favorit se vyráběl

          Stačí nakouknout do toho Japonska, jaké 1,6 dělali tou dobou. Na samotném počátku 90-ých let (tedy v r. 1990) uvedla Honda na trh auto (celé auto, ne jenom motor) s 1,6 se 118 kW. Tihle Japonci se chodili dívat, jak se dělají v Boleslavi motory?
    • 20 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 25.09.2014  21:34

      « Re: Litrový OHV motor Favorit se vyráběl

      O tom jsem ani nevěděl...Ale zato jsem slyšel, že původní 1.0 MPI 37 kW, který se v 90. letech dával do Pola/Arosy/Lupa, vycházel ze škodovácké 1.3. Zajímalo by mě, co je na tom pravdy.
  • 12 Reagovat !

    foto HELIUM

    HELIUM 25.09.2014  10:33

    NEBRAT - KVULI PREVODOVCE MQ100

    NEBRAT - KVULI PREVODOVCE MQ100

    motůrek může být fajn, ale bude kombinován s převodovkou MQ100 známe z Up, Citigo, Mii a to je ostuda a tragedie.

    MQ100
    - hlučná
    - nepřesná a gumová
    - v mrazu skoro neřadí

    OSTUDA PRO FABII
    • 21 Reagovat !

      foto -awson

      Đawson 25.09.2014  15:01

      « Re: NEBRAT - KVULI PREVODOVCE MQ100

      bohužel mám citigo a bohužel i s převodovkou MQ100, bohužel pracuji ve firmě Škoda Auto a bohužel vyrábím převodovky MQ100 a oproti MQ200 je to opravdu o level horší převodovka. Někdy se prostě zlepšování tření a zmenšování nevyplácí :-)
      Ale zase tak černě bych to neviděl. MQ200 se vyrábí už 15 let. Je to hodně vychytaná skříň. Největší neduhy s MQ100 vidím hlavně v tom, že někdy zařadí "falšenou" rychlost a po puštění spojky chroupaj zoubky. ale s nepřesností či gumovým chodem bo horším řazením v mrazu sem se teda nesetka :D..
      BTW: cca každých pár měsíců proběhne nějaká inovace, která tuto poměrně novou skříň vylepší
    • 20 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 25.09.2014  21:35

      « Re: NEBRAT - KVULI PREVODOVCE MQ100

      Je pravda, že v Upu mě překvapil ne zrovna hladký chod řadičky.
  • 12 Reagovat !

    foto cudzinec11

    cudzinec11 25.09.2014  11:04

    amen tma

    AK AUTOMOBIL MA IST, T.J. PODAT VYKON, BUDE ZRAT PALIVO. JEDINY SPOSOB, AKO ZNIZIT SPOTREBU, JE ZVYSIT UCINNOST, T.J. ZMENSIT STRATY. Kedy to konecne dojde aj europskym automobilkam???

    Toyota Hybrid a prechod na kompresiu 13.5 u atmo, Mazda Skyactiv 14:1 a prechod na 18:1 do 4 rokov plus i-loop, Mitsubishi SUV Outlander PHEV s realnou spotrebou 7 litrov, Suzuki DualJet plus rekuperacia v Japonsku plus male lacne hybridy v A a B segmente o 2-3 roky.

    Vsetci vyvijaju, len EU obabrava...
    • 02 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 25.09.2014  11:22

      « Re: amen tma

      Spotřeba je jen jeden z parametrů. Volkswagen vyrobil už před více než deseti lety auto, které v reálném provozu mělo spotřebu menší než 1 litr na 100 kilometrů. Jenže vzhledem k ceně a ústupkům ve využitelnosti nemělo cenu ho dát do běžné produkce.
      BTW Jsem zvědavý na ten kompresní poměr 18:1. Pokud vím, tak Mazda chce u toho motori využít vznětový způsob spalování, tzn. byl by to atmosferický diesel ... a to pak hodnota 18:1 je dosti malá, běžně se dělávaly atmosferické diesely s kompresí více než 20:1.
    • 20 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 25.09.2014  11:25

      « Re: amen tma

      Tohle je diskuze o základním litrovém motoru.
      • 00 Reagovat !

        foto cudzinec11

        cudzinec11 27.09.2014  13:58

        « Re: Re: amen tma

        Prave ten litrovy motor ma u Toyoty kompresiu 13.5:1 a Suzuki skusa 0.7 l ako range extender, 1.2 litra u Suzuki 12:1, len VW spi na vavrinoch - bud archaicky litrovy motor alebo litrovy s turbom...
    • 10 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 25.09.2014  11:59

      « Re: amen tma

      Tak jim to nezapomeň napsat. Jedna věc je něco vyvinout, druhá je to prodat. Jedním z aktivních témat je například proměnlivá komprese.
      • 20 Reagovat !

        foto petrumr

        petrumr 25.09.2014  20:04

        « Re: Re: amen tma

        a skončíme jak saab s protrženýma vlnovcama a olejem pod autem.
    • 01 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 29.09.2014  00:28

      « Re: amen tma

      Zvýšit účinnost spalovacího motoru znamená zvýšit kompresní poměr. A pokud se zvedne kompresní poměr nad 14, již nemá smysl konstruovat zážehový, ale rovnou vznětový motor. A zase jsme u staré pravdy, že nejlepším motorem pod kapotou osobního vozu je diesel. :-!
      • 00 Reagovat !

        foto cudzinec11

        cudzinec11 29.09.2014  12:36

        « Re: Re: amen tma

        Odpovedou je vznetovo-zazihovy velkoobjemovy V4 benzin, t.j. od 1.3 po 2.5 l.

        O vykon sa stara velky objem plus vykonova spicka, t.j. zazihove spalovanie niekde nad 3500-4000 otacok, o dobru spotrebu kompresia 18:1 a minimalizacia tepelnych strat.

        Aby som len neospevoval mazdu, suzuki a 1.2 VTI DualJet plus rekuperacia urcite da spotrebu do 4 litrov, t.j. realnu priemernu do 5, tomu hovorim pokrok, ziadne oblbovanie metodik merania...
      • 00 Reagovat !

        foto -------

        ------- 29.09.2014  21:12

        « Re: Re: amen tma

        Co účinnost spalovacího motoru zvýšit kompresní poměr Fabia 1,9 SDI ?

        Výroby Škody Fabia, a to díky motorům 1,9 SDI o výkonu 47 kW a následně ukončení výroby první řady.

        Z konstrukčního hlediska jsou motory SDI jednodušší a spolehlivější než agregáty TDI, vzhledem k absenci turbodmychadla. Výhodou je, že spotřebou za o něco oblíbenějšími, TDI vůbec nezaostávají - v praxi lze spotřebu udržet mezi 5-6 litry/100 km, velmi klidní řidiči ji dokážou stlačit až na 3,9 litru. Motory 1.9 SDI byly v roce 2006 staženy z výroby, kvůli nesplnění nastupujích emisních norem Euro IV. Definnitivní konec pro SDI motory znamenal rok 2010, kvůli nastupující exhalační normě Euro V a s tím je spojena i změna vstřikování z PD (PD = Pumpe-Düse, čili Čerpadlo-Tryska) na Common Rail. Systém vstřikování PD se montoval pouze do 2.0 SDI, který konstrukčně vycházel z agregátu 2.0 TDI. Například ve VW Caddy nahradil 2.0 SDI nový agregát 1.6 TDI DPF, který vyhovuje již zmíněné normě Euro V, jelikož dostal filtr pevných částic.
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 25.09.2014  15:02

    Co jim rekli?

    To by me zajimalo co jim prave rekli?
    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 25.09.2014  16:59

      « Re: Co jim rekli?

      Esli už s tim jeli do kopce?
      • 00 Reagovat !

        foto Nicco

        Nicco 25.09.2014  22:11

        « Re: Re: Co jim rekli?

        No mozna tohle:
        "už za života 1.2 HTP se podařilo jeho nechvalně známou devítilitrovou dálniční spotřebu zásadně zkrotit, a to s příchodem odolnějšího katalyzátoru pro Euro 5 v roce 2010."
        Hned je napadlo, proc 1.2TSI 8V v roce 2012(?) dostal zase ten spatny kalayzator, co potreboval dochlazeni nad 135kmh 8-s
  • 21 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 25.09.2014  16:56

    Když tady čtu, jak se nad tím naši němečtí bratři

    ZAPOTILI a sem tam kolem toho motůrku ještě nějaká muška lítá >:D , nebylo by lepší šáhnout do strožoku a koupit 0,9 Tce od unijního spojence? >:D :-!
    • 20 Reagovat !

      foto Typhoon

      Typhoon 25.09.2014  21:33

      « Re: Když tady čtu, jak se nad tím naši němečtí bratři

      Proč by VW Group šahal do strožoku pro unijní motor. 8-s
      Do strožoku si přeci může sáhnout přímo zákazník a koupit si auto s 0,9 Tce dle libosti. To je jeho právo.
  • 00 Reagovat !

    foto houmr

    houmr 25.09.2014  20:40

    Zakladna motorizacia fabie

    Pan vaculik , celkom pekne napisane este ste bol dost mierny co sa tyka hodnotenia motora, ze to ale o tom nizsie............

    Tak tato zakladna motorizacia vo Fabii, ktora ma zacinat 1,0 44kW a 55kW obe 95Nm (pre combi 1,0 55kW 95Nm).

    V Nemecku bolo pozicane nove faceliftovane VW Polo s 1,0 55kW 95Nm, vazne si niekto mysli, ze toto je dostatocny motor pre dane vozidlo ?
    Odpoviem, v meste ano, mimo mesta (pokial jazdia max dvaja) a treba zdimat s toho co to da vytacanim do maxima a dostatocna !!!! rezerva pri predbiehani, tak predbehnete. Inak je ten motor nedostatocny. Na dialnice to nie je urcene, cize tam nie je o com. Mimo mesta akonahle zacne cesta stupat hned citite sice udavanych 55kW ale kde a hlavne objem atmo 1,0 a ubohych 95Nm. Ak niekto tvrdil, ze HTP 51kW vo fabii bola tragedia odporucam toto mu vyskusat ;-)
    Zaujive este len prislo po usadnuti dalsich 3 pasazierov cize 4 v aute, to v stupani nebralo 5-ku, ani - 4 ku to nedokazalo udrzat aj ked sa to zozaciatku tvarilo po chvili to zacalo postumne spomalovat a musela sa dat 3-ka. To bolo vytocene ako zavodny special a dokazalo to ako tak drzat kros s premavkou, ktora isla predpisovo.

    Uz v prvych jazdnych dojmoch to napisali ked isli, zatial co kolona v stupaniach drzala rychlost TSI isli v pohode aj 66kW, tomto akoze dostatocne vykonnom aute 1,0 55kW museli podradit do 3-ky aby nezdrzovali.........

    Este doplnim ak niekto ma napr. skusenost Fabia 1,4 16V 55kW a chcel by to nahradit za novu fabiu 1,0 ved to ma tiez 55kW tak je to asi taky rozdiel ako 1,2 HTP a 1,2 TSI.

    Ak Skoda Auto bude musiet mat vyhodnu ponuku na 1,2 TSI 66kW. Toto bude vacsine zakanikov stacit, ale pochybujem, ze 1,0 55kW uspokoji bezne jazdiaceho vodica.
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 25.09.2014  21:40

      « Re: Zakladna motorizacia fabie

      Ano, atmosfericky litr pojede bidne. A take se da predpokladat, ze podobne jako u Rapidu, pokud bude rozumny cenovy rozdil proti TSi, tak atmosfera bude na okraji zajmu kupujich, kteri budou vyzadovat "univerzalnost" pouziti.

      Ano, pokud nekdo bude mermomoci chtit levnou Fabiu, vozitko na par kilometru denne do mesta, treti malo auto do rodiny nebo neco na rozvoz pizzy, tak mozna z cenovych duvodu koupi i tyhle zakladni motorizace.

      Ale jednoznacne nejlepsi volba bude slabsi TSi, vykonnejsi nez u FII, ale pritom v lehcim aute. Silnejsi uz bude jen ve vyssich vybavach a i kdyz uz s takovym autickem bude solidne mavat, bohuzel cena uz bude mimo.
  • 01 Reagovat !

    foto Leg3ndary

    Leg3ndary 25.09.2014  22:18

    Životnost a nervy ostatních řidičů

    No jsem moc zvědav jak ten motor bude vypadat po 10 letech a 200t km to teprv budou seriózní výsledky. Až se budě vědět kolik budou stát náhradní díly no při pohledu na velikost a kvalitu dnes používaných materiálů (ironie) to nic levného nebude. No, ale když to lidi chtěj, v sekačce mam 726cm3 2 válec to už od 1000cm3 3 válce není daleko:D No tak výhoda pro normální řidiče zbude pro nás víc benzínu i když jízda za blbem co ve městě jede 25-30km/h na 4 a mino město 60 km/h na 6 bude pro moje nervy zatěžkávací zkouška, už teď jich je na silnicích dost jako bonus jízda za 10-15 let starými TDI (všemy opěvovaná 1.9 TDI ) s vymláceným filtrem pevných částic takže po kilometru za tímto zázrakem může člověk znova mýt auto, jediný dobrý TDI je Auti 6l V12 bi-turbo 370 kW;1,000 N·m, kdo s tím najel pár km dá za pravdu:)
    • 10 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 25.09.2014  22:29

      « Re: Životnost a nervy ostatních řidičů

      JJ, jedině blbec by si koupil jinou naftu, než V12 bi-turbo. A taky ve městě potkávám denně desítky fabií jezdících 25-30 km/h.
    • 02 Reagovat !

      foto Ridic007

      Řidič007 26.09.2014  08:14

      « Re: Životnost a nervy ostatních řidičů

      Dosud jsem si myslel, že dýmající škodovky (i Volkswageny) jezdí s demontovanými filtry. Netušil jsem, že je tady možnost zničení filtrů a tím vlastně snížení spotřeby bez jejich demontáže. Beru to za výhodu škodovky a jistě nejsem sám, protože mezi dýmajícími je snad 95% škodovek a volkswagenů.Ještě aby nedělaly ten hrozný kravál a budou to ideální motory.
    • 00 Reagovat !

      foto pargi

      pargi 30.09.2014  07:56

      « Re: Životnost a nervy ostatních řidičů

      10-15 let staré TDI žádný vymlácený filtr mít ani nemůžou, jelikož žádné částicové filtry takhle staré motory neměly.
  • 05 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 25.09.2014  23:26

    Tuplákový guru

    Za článek jednoznačně :yes: :yes: :yes: Je to zkrátka tak. Někdo zkrátka umí zatímco druhý jen čumí...
  • 05 Reagovat !

    foto Ridic007

    Řidič007 26.09.2014  08:22

    Jinými slovy.

    Nová Fabie je vzhledově velmi podobná Favoritu, má ale menší motor s nižší životnosti. Věru zajímavé chápaní pokroku ve škodovce.
    K článku: Koukněte se po autech, kolik v něm jezdí lidí, a také, kolik lidí má plný kufr a přestanete chápat autora článku. Když vidím plné auto a s bagáží i na střeše, jedná se vždy jen o cikánský "povoz".
    • 11 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 26.09.2014  08:59

      « Re: Jinými slovy.

      Jenže on ten pokrok také musí chápat kupující. Kdysi Favorit s jedním motorem byl jediným produktem Škodovky, k bratru za 30 měsíčních platů. Dnes má Škodovka 7 modelových řad, přičemž Fabia Social Edition se základními motorizacemi je na dně nabídkové palety. A i jen u Fabie je pak možnost výběru 7 motorů. Nehledě na to, že v dnešním vnímání na rozdíl od dob Favorita, Fabia není rodinným autem. Tudíž pokud někdo očekává nějaké zázračné výkony, životnost nebo od takového auta za nějakých 8-9 platů, tak by se měl předně zamyslet nad sebou, protože to auto na to už ze své podstaty není určeno.
      • 01 Reagovat !

        foto Leg3ndary

        Leg3ndary 26.09.2014  21:04

        « Re: Re: Jinými slovy.

        No tak když tak Favorit vycházel na nějakých 25 platů, ale to většina na ten průměr dosáhla to že fabia stojí 8-9 průměrných platů je pravda, ale 2/3 zaměstnanců na ten průměr nedosáhne a navíc tato průměrová polemika je velice zrádná, protože není přesná. Protože nejde ani tak o to kolik průměrných platů to auto stojí, ale za jak dlouho je člověk schopen si na něj našetřit, neboli kolik peněz mu po zaplacení nutných výdajů zůstane. A v tomto příměru Fabia není levné auto, protože kdyby to co prezentujete byla pravda, že jde o levné zboží tak by průměrné stáří automobilu v ČR nebylo 14 let a většina nebyla ve špatném stavu (vymlácené filtry pevných částic, nefunkční katalizátory atd...).
        • 00 Reagovat !

          foto tesnav

          tesnav 27.09.2014  14:52

          « Re: Re: Re: Jinými slovy.

          Takže když budu přesný - v roce 1988 stála základní verze Favoritu 84.627 Kčs, což při průměrném platu 3.095 Kčs bylo 27,3 platů. Cca. 2/3 na průměrný plat nedosáhly ani tehdy, pouze dky platové nivelizaci nebyly takové extrémy, tudíž medián byl průměru o něco blíže, než dnes.

          A tehdejší ceny zboží vůči dnešním si určitě dohledáte, resp. Vám je pamětníci sdělí. Ale mimo reálně dražší elektriky, plynu, výrazně dražší vody (což je v rozpočtu domácnosti ale zanedbatelná položka) a nájmů (které se týkají minoritní části populace) je drtivá většina zboží a služeb reálně výrazně levnější než před 25 lety, a tudíž našetřit na výrazně levnější auto je dnes taktéž jednodušší, než tehdy, o možnosti splátek nemluvě.

          Fabia a podobná malá auta (kdy ceny začínají někde okolo 170tKč) jsou dnes auta levná a široce dostupná. Ale, že jde o levné zboží nemusí automaticky znamenat, že se bude masově prodávat, protože každý rozumný si vyhodnotí přínos koupě, ne jen to, že je to levné. Mě také vychází, že si dál nechám moje 2 auta s průměrem 10 let, protože reálná užitná hodnota nového nebo mírně jetého je pro mne momentálně srovnatelná, provozní náklady podobné, ale především pořizovací náklady jednozančně a výrazně vyšší.
          • 00 Reagovat !

            foto Leg3ndary

            Leg3ndary 27.09.2014  21:52

            « Re: Re: Re: Re: Jinými slovy.

            Půjčky byli i kdysi víte? Na nepotřebné věci jako auto a televize byli úrokové sazby vyšší, ale na bydlení byla možnost i bezúročná půjčka ba i příspěvek a to, že auto je dnes levnější myslím bohatě vyváží pořizovací cena bydlení, když jsme u těch průměrů rodinný dům v té době vyšel na 30 průměrných platů dnes je to 100 průměrných platů (beru cenu stejně velikého domu ve stejné lokalitě) a náklady na stravování jsou dnes také vyšší nikoli nižší, protože ty levné šunty kterými je dnes náš trh doslova zaplaven, by se kdysi nesměli prodávat, protože by nesplňovaly normy(porovnání norem z dob komunismu s dnešními je opravdu zajímavé čtení, kdybychom je totiž aktualizovali na nové šididla, která kdysi neznali zjistili bychom, že cca 40% potravin co se dnes prodává, by se prodávat nesmělo) a šizení se trestalo kriminálem nikoli směšnou pokutou.
            • 00 Reagovat !

              foto Ja-Prvni-123

              Ja Prvni 123 28.09.2014  09:58

              « Re: Jinými slovy.

              Sorry - normalne se osobnim soudum vyhybam... ale ty jses fakt trotl.
              Nebo mladej komunista?
              No - to je vlastne skoro to samy.
              Rodinny barak za 30 platu? Tbylo nejakych 75000?!
              To asi ne.
              Za 60 platu jsi si mohl postavit malej domecek... vlastnima rukama... z materialu, cos koupil nacerno od znameho.

              A podvod byla oficialni statni doktrina.
              Ja jsem v tom zil - asi na rozdil od tebe.
              • 00 Reagovat !

                foto Leg3ndary

                Leg3ndary 28.09.2014  18:38

                « Re: Re: Jinými slovy.

                V roce 89 postavit dům 3+1(100m˛) vlastníma rukama vyšlo na 180t, ale to je mi pěkná hovadina podle této kalkulace by to na klíč vyšlo na cca 400t. Matematika asi nebyla Vaší silnou stranou a paměť asi už taky neslouží.
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 29.09.2014  09:28

                « Re: Re: Jinými slovy.

                Za 20 platů byl družstevní 3+1, ten samý družstevní 3+1 stál v roce 2005-2008 ((tehdá už ovšem 30 let starý) nějakých 110 průměrných platů. To myslím bohatě stačí k ilustraci.

                Co se týče potravin, stačí připomenout takové sýry, mléčné výrobky atd, nehledě že kvalitě třeba masa nebo uzenářských výrobků tehdá dnes odpovídá vyšší jakostní třída nebo bio výrobkům, takže rozhodně nejde srovnávat totalitní špekáček s tím dnešním sojovým za 3,90. Ten totalitní musíte sorvnávat s tím dnešním, za 15 :o))

                to jenom pro upřesnění pojmů.
            • 00 Reagovat !

              foto pargi

              pargi 30.09.2014  08:22

              « Re: Re: Re: Re: Jinými slovy.

              A kolik průměrných platů tehdy stála dovolená na Srí Lance? Jo vlastně moment, v době, kdy jsme se měli tak dobře se vlastně jezdilo na Mácháč.
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 30.09.2014  09:04

                « Re: Re: Re: Re: Re: Jinými slovy.

                Si mohl jet na Srí Lanku nebo do Indie na montáž >:D

                No tehdá se jedilo do bulharska, jugošky, polska, ndr, do sojuzu atd
                • 00 Reagovat !

                  foto pargi

                  pargi 30.09.2014  10:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jinými slovy.

                  >:D :yes: za tu montáž
  • 00 Reagovat !

    foto SR20

    SR20 26.09.2014  20:30

    LoL vtipne.

    Takze o takych 15 - 20 rokov sa bude so slzou v oku spominat na legendami opradeny spolahlivy agregat 1,2 HTP a nadavat na litrovy (future: 0,8; 0,6; ... ; ?)motor?
    Skoda-Auto, hotovy Apple. Sama bezchybna dokonalost.
  • 10 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 27.09.2014  08:01

    Dvě nepřesnosti

    Článek je super, jenom bych opravil dvě nepřesnosti - Favorit 115 samozřejmě nebyl "litr", protože objem jeho motoru činil 1137 cm3. A Opel Astra nepatří do segmentu B, ale C (nižší střední třída). Jinak výborně napsáno.
  • 00 Reagovat !

    foto Josef-1

    Josef 1 27.09.2014  08:37

    HTP - skvělý motor

    Mám HTP od roku 2002. Zatím bez problémů.

    Spotřeba k Jadranu při 130 Km/h s přeplněným autem ve 4 lidech 6,1 litru.
    Spotřeba v zimě 6,1 litru.
    Spotřeba v létě 5,3 litru.
    • 00 Reagovat !

      foto Leg3ndary

      Leg3ndary 27.09.2014  14:53

      « Re: HTP - skvělý motor

      1.2 HTP ve 4 lidech a 130km/h to bylo z kopce ne?:D Když jsem jel naposled s tímhle autem sám s klimou 130-150 tak jsem jel za 12l neříkám, že to nejde za míň. Ale plně naložené auto 130 což je tak max co tem motor s naloženým autem vůbec vyvine a spotřeba 6l? Tomu snad ani sám nevěříte:D
      • 02 Reagovat !

        foto Ridic007

        Řidič007 27.09.2014  23:11

        « Re: Re: HTP - skvělý motor

        Já mu věřím. Prostě bral údaje z "MAXI DOT" a ne podle skutečnosti, v tom je ta nesrovnalost a super technické údaje škodovek.
    • 00 Reagovat !

      foto SR20

      SR20 27.09.2014  15:19

      « Re: HTP - skvělý motor

      Spotrebe verim, rychlosti ani nahodou. Nad 110 km/h zacina htp stupat spotreba a bude zrat aj travu pri ceste. Testy htp na tomto serveri to potvrdzuju.
      Takze 120 podla tachometra by som skor uveril.
      • 00 Reagovat !

        foto Leg3ndary

        Leg3ndary 27.09.2014  17:51

        « Re: Re: HTP - skvělý motor

        což ne cca 110-115 reál, no ale i tak je to na plně naloženou fabku dost, protože tenhle motor žere podle rychlosti a počtu lidí a věcí v autě:D Těch 6l mi příjde nereálné
    • 00 Reagovat !

      foto pargi

      pargi 30.09.2014  08:29

      « Re: HTP - skvělý motor

      Ale spotřeba 6,1 k Jadranu nebyla při konstantních reálných 130, že ne? Jednak tachometr ukazuje víc (jels tedy tak 120) a navíc jsi nejel tacho 130 pořád. Kolik ti ukázal PP rychlostní průměr? Tipuju tak 110, jestli vůbec.
    • 00 Reagovat !

      foto kamil-m

      kamil_m 03.10.2014  21:19

      « Re: HTP - skvělý motor

      No nevím nevím :-) Moje zkušenost: máme HTP z roku 2010, 51 kw kombi, rakev na střeše. Vzadu malé děti ale auto narvane věcma. Necelých 3000 km Praha - přes Balaton - Gradac (dalmacie) - Mostar - zpátky klasika přes Rakousko - spotřeba za celou cestu 7,4 litrů, takřka vše po dálnici, tachometrově většinou 120-130.
      • 00 Reagovat !

        foto chlapecx

        chlapecx 13.12.2014  14:02

        « Re: Re: HTP - skvělý motor

        vlaastně jsi tím právě potvrdil, že už to není 12 >:-[]
  • 20 Reagovat !

    foto lled

    lled 27.09.2014  10:49

    A toto...

    ...je panove novy skodovacky motor:

    [odkaz]

    povsimnete si vyrazu okolo stojicich panu (treba tretiho z leve strany)
    • 30 Reagovat !

      foto eLzyx

      eLzyx 27.09.2014  20:46

      « Re: A toto...

      úžasná fotka. Chtělo by to doplnit bubliny s tím co si asi myslí ... když vynechám toho s kamerou, tak zleva:
      1. ty jo, čím my ten motorový prostor vyplníme, aby to nevypadalo blbě?
      2. my klucí z marketingu dokážeme kouzla, ale s timhle? Existuje jedno pořekadlo ... tak z tohodle bič taky neupleteš.
      3.(modré sáčko) paráda, hezky to ošidili, krásná práce, nic navíc, málo materiálu, na každém motoru ušetříme 1,5€, tak to má fungovat, ekonomové musí být nad inženýry
      4.(brýlatý) nechápu, že tohle může fungovat
      5.(mlaďoch vzadu) tohle je beznaděj, měl jsem raději dělat holiče
      6.(bílá košile s pruhy) ty jo, radši bych si měl stoupnout dál, nějak to sebou hází ... aby ta klikovka nevyběhla a nenafackovala mi.
      7.(chlapík s prstem) tady měla být výztuha, ale zjistili jsme, že po dobu záruky to nepraskne, takže tam není a tady to běžně drží dva šrouby navíc, tak ty tam taky nejsou.
      8.(chlapík se záplatou na lokti) to bude průůůser, rychle musím přes mobil prodat všechny akcie VW.
      • 00 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 28.09.2014  09:54

        « Re: A toto...

        Jen tak pro info: ten ve svetle kosili, s brylemi, je pan Martin Vaculik osobne.
        Takze se jiste skepsi ve tvari nelze divit.
        ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto pargi

        pargi 30.09.2014  09:09

        « Re: Re: A toto...

        >:D >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto tom-hardy

    tom_hardy 28.09.2014  19:05

    mediálna masáž

    Keď vypustila toyota litrový 3-valec do ayga a yarisu, všetci ju trhali v zuboch čo to robí, ale keď toto spraví škoda(vw) tak ju ideme nosiť na rukách.
    A tiež nechápem náreky ľudí nad výkonom týchto motorov. Ide o to, že niekto sa potrebuje len prepraviť z bodu A do bodu B v meste, alebo medzimestom, s lacným autom a s lacnými nákladmi. S pokrokom v odhlučnení aj v triede miniáut, už nevadí ani vytočený motor v nejakom stúpaní na pár sekúnd. A kto chce silnejšie auto tak si priplatí, no a komu stačí 55kW ten bude mať na pár nádrží benzínu :-)
  • 01 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 29.09.2014  00:06

    Jinak řečeno

    Jinak řečeno: zlatý diesel! :-! Co furt máte s tím zastaralým benzínovým motorem?

    Představa, že bych měl jezdit po silnici se šuplíkem, který má krouticí moment pouze 95Nm, je na noční můru... :no: :no: :no:
    • 00 Reagovat !

      foto Leg3ndary

      Leg3ndary 29.09.2014  17:33

      « Re: Jinak řečeno

      a jako tdi má nějaký supr krouťák a od kdy prosimtě? Ta všema traktoristaka opěvovaná 1.9 tdi z O1 byl co se dynamiky týče horší než toto. Jediné tdi motory co jsou k něčemu dělá audi zbytek jsou sračky a za tím si stojím.
    • 00 Reagovat !

      foto -------

      ------- 29.09.2014  20:54

      « Re: Jinak řečeno

      To jsi spadla zlatý diesel, ale kde je s tím zastaralým s atmosférickým dieselovým motorem pod kapotou SDI?
  • 00 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 13.11.2015  23:35

    Raději klasiku

    Už jsem naletěl kdysi na podobnou reklamu ohledně HTP, Tomu kdo pochybuje doporučujji si pořádně pročíst stránky klubu HTP. Příští auto bude klasika 4-válec. A protože nejsem milionář :-) Tak to bude něco jako Ford Fiesta 1,25 nebo Renault Clio 1.2 a nebo auto co mě nejvíce oslovilo, hlavně motorem a prostorem Kia Rio 1,25. Fabie je pěkná, ale s použitelnou výbavou a motorem stojí hodně nad 300tis.kč. Když uvážím, že za to jde koupit Ford Focus III 1,6 s klimou, rádiem a počítačem tak jaksi mě opouští nadšení pro Fabi III :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

Zemřel nejtěžší muž: 400kilového Pavla (†42) z bytu  musel vytáhnout jeřáb s plachtou

Zemřel nejtěžší muž: 400kilového Pavla (†42) z bytu…

Ve slovenském městě Poltár našli v pátek v podvečer mrtvého nejtěžšího Slováka, Pavla Zuberce, zvaného „Fečo“.…

 

iSport.cz

Vyměnil Real za Juve a jako táta střílí góly! Malý Ronaldo už pobláznil Itálii

Vyměnil Real za Juve a jako táta střílí góly! Malý…

Na parádní kousky hvězdného Cristiana Ronalda si již fotbalová veřejnost zvykla a jsou nedílnou součástí…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…