To bude :-) některým se orosilo čelo už teď z pouhé představy. Pro zachování duševního zdraví celé diskusní komunity ACZ doporučuji na G-Tec uvalit informační embargo! >:-[]
Podle mě diesel do takového auta nepatří. úspora paliva není taková oproti benzínu, aby se to vyplatilo, plus se přidá to, že auto dost přibere, jelikož blok dieselového motoru je litinový, zatímco benzinového je hliníkový. Zhorší se dynamika, auto bude těžké na předek, tak se tam musejí dát tvrdší tlumiče, aby neklesal předek při brzdění, tím je auto méně pohodlné a celkově to prostě nedává smysl
Možná jsem ho četl a jen píši obecně, že diesel se podle mě do takového auta nehodí. A váha motoru, tedy kov, ze kterého je vyroben blok, je jen jedním z mnoha faktorů. Mohl bych vyprávět o ,,živosti", o nákladech na pořízení na údržbu...nebo jinak. Tak mi řekněte jediný rozumný důvod, proč mám mít v autě velikosti Fabie dieselový motor
Tvé ostatní důvody nezpochybňuji, jen tu poznámku o litinovém bloku. I s hliníkovým blokem bude jistě agregát pořád těžší než benzín.
Je těžké porovnat výhody a nevýhody včetně jejich důležitosti. A nakonec má každý uživatel své hlavní preference trochu jiné. Já, jako ty, také nenacházím příliš mnoho rozhodujících důvodů u auta této kategorie koupi jej s dieslem.
Jediné relevantní měřítko je - snad - dokud to někdo bude kupovat, tak to budu vyrábět.
Jo, plně souhlasím a uznávám chybu. Opravdu jsem neměl na mysli přímo tenhle motor. Jinak ať si každý koupí, co uzná za vhodné. A je mi jasné, že nemít to kupce, tak to firma nevyrábi :-)
Vieš jak, kopa obchoďákov čo robia 40 tis. ročne bude mať určite Fabiu s dieslom. A záleží na fleetovom managerovi či im nekúpi práve túto verziu s vidinou väčších úspor na palive. Či sa im to nakoniec oplatí naozaj, to je vec druhá.
mam accenta, co je auto nie o moc vacsie ako Fabia. za 7 rokov cca 205 000km. Spotreba oproti benzinvej alternative je cca liter. vlstne viac. Ale pocitajme s litrom. co znamena pri tych 205 000km cca 71 000kc pri cene benalu 35kc/l. Ano ak je diesel drahsi o nezmyselnu sumu, neoplati sa. Ked som kupoval auto ja, diesel bol drahsi o 10 000kc. Na servise som nezaplatil navyse nic okrem oleja (tam je o liter viac, tj o cca 15 litrov navyse, co je by voko 2000 kc. Nemusel som menit sviecky (3x) ani rozvody (je tam retaz), takze nejaka uspora este tam bola. Takze to zhrniem - ak viem ake trasy jazdim (tz neposkakujem po meste) tak viem ake auto si mam vybrat. BTW liatinove bloky u dieslov sa nepouzivaju minimalne 8 rokov :-)
Ten neměl Accenta. Tenhle čtyřhrnek 1,5 CRDi byl nejlepší common-rail co jsem potkal. Houby to baští a nic se na tom ses..e. Ale tohle byl fakt super povedenej motor.
Výše jsem zmiňoval fabii 1,4TDI (najeto 320.000km) osobně jezdím s 1,9 Octavií aktuálně najeto 482.000 km a vstřikovače, turba i dvouhmota jsou na těch autech původní. (klop klop).
Ještě k té úspoře, očividně se to u tebe rentovalo, jen je potřeba vzít taky v potaz věc, že v době, kdy jsi auto koupil, nestál benzín ani nafta kolem 35 Kč, tudíž přenásobení ušetřeného paliva dnešní částkou za litr je lehce zavádějící (ale zároveň asi nejjednodušší) způsob, jak úspory vyčíslit.
mas recht.. jeden cas bol aj za 34, ale mnohokrat som tankoval v nemecku aj za 42-44. 100km ma podla spritmonitoru stoji 174kc na palive. Takze sa to da dopocitat aj tak. Aj keby to bola uspora znizena o 10 000, stale je pri optimistickom rozdiele len o liter (a z vlastnej skusenosti 1,4 71kW a 1,6 81kW zrali tak o liter a pol viac (cca 6,5 az 7) - nehovoriac o tom, ze absolvoval som mnoho tras cca 700-800 km konstantnou rychlostou 140-150km/h a tam by som s malym benzinakom siel vysoko nad 8l /100. takztiez nalozeny az po strechu so zapnutou klimou po europe. tam ten maly diesel proste fungule lepsie.
dalsie auto ale diesel nebude. Accent mal vyhodu Euro4 bez filtru pevnych castic. To uz nie je. Takze bud maly turbobenzin alebo hybrid. Alebo ostanem u Hyundaia a pojdem do blbuvzdornej a neznicitelnej 1,6 GDi
U koncernu VW mají dodnes motory 1.6 TDI i 2.0 TDI litinový blok. U ostatních automobilek je to tak půl napůl. I spousta zážehových motorů má ještě litinový blok, Nemluvě třeba o Fordu, který původní hliníkové Duratecy nahrazuje litinovým tříválcem Ecoboost.
pokud jezdíte do 15.000km/rok nebo jen kratší trasy tak je benzín jasnou volbou, pokud ale najezdíte víc a primárně na delších trasách a dálnicích vyplatí se diesel.
nedávno jsme to počítali ve firmě na příkladu Fabie 1,4TDI za těch najetých 320.000km s průměrnou spotřebou 5,5 l/100km oproti benzínové s průměrem 8l/100km na palivu ušetřila přes 250.000 Kč. (pro výpočet 1l=35Kč) Což je víc jak polovina pořizovací ceny.
Zároveň pokud srovnávám servisní nákladnost s benzínovou Fabií je to ca. na stejno.
Jenže ono jde taky o to, jak se ta úspora "počítá".
Když vezmu údaje ze Spritmonitor, tak z několika set údajů vyplyne rozdíl ve spotřebě u FII 1.4 TDi 66/77kW vs. 1.2TSi 63/77kW ve výši 1,2 litru. Po započtení rozdílu spotřeby a rozdílu v pořizovací ceně (80 tKč?) se i při zmíněném nájezdu dostanu vzhledem k celkovým nákladům na provoz auta (cca.1,2M kč) na zanedbatelný rozdíl okolo 4% z celkových nákladů.
A předpokládám, že v další generaci se to stáhne na úroveň litru. Tudíž rozdíl v nákladech na spotřebu ve výši 0,35 Kč/l, což při současném nastavení rozdílu cen malých dieselů vs. výkonově srovnatelný benzín obecně mezi 50 -85tKč.pousouvá teoretickou návratnost daleko za 150tkm.
Mám Fábii 1,9 tdi,dojíždím do Prahy a ročně najedu asi 40 000 km. Protože v autě jezdím pořád sám a asi 10 x denně parkuju v Praze tak větší auto nechci.
Nyní mám najeto 483 000 km , v motoru vše původní a spotřeba nízká. Tak mi řekni proč ve Fabii nemít dýzl?
Ale v TSI EA211 jaksi nemá co chrastit. To je úplně jiný motor, včetně bloku, hlavy, naklonění, vstřikování, rozvodů....prostě jediné, co je stejné je objem (zaokrouhlený) a výkon (který poroste, už teď má 1,2 TSI 81 kW)
>:D i koně trpí nemocemi. Ukažte mi bezporuchový motor. A především je super předpokládat, že něco bude poruchové dřív, než to vyzkouším nebo než se objeví nějaké poruchy
Při brzdění dodává ,,inteligentní alternátor" 15V do sítě., Dokáže tedy v tu chvíli živit palubní spotřebiče a zároveň dobíjet baterku, což v normálním režimu dělá motor. Tím, že v tu chvíli není potřeba roztáčení motoru palivem, tak se šetří palivo. Je to nula nula prd, ale po cestě se to nasčítá ;-)
Používají se AGM baterie, tedy gelové, které jsou odolnější vůči častým startům (start/stop) i vůči vychýlení napětí. Ale v případě rekuperace je přeci baterce jedno, jestli dostane šťávu z alternátoru poháněného motorem a nebo z toho stejného alternátoru poháněného rekuperací, ne? :-)
Myslím, že to určite ide do baterky cez jeden a ten istý regler, takže baterka dostáva furt rovnaký objem či už to vyprodukuje alternátor alebo rekuperácia. Alebo sa mýlim?
Není zač. Jinak tahle technologie se používá už pár let. U škodovek v současné Fabii a Octavii Greenline standartně, jinak se dá doobjednat jako balíček. Jen nevím, jak se to jmenuje, zas tak zběhlý v cenících nejsem :D. Vždy je tam ale rekuperace + start/stop
Rekuperace funguje při brzdění motorem, vlastně stejně, jako u elektromobilu. Tam se také dá, tedy u většiny, navolit režim plachtění, což je vlastně neutrál, kdy je rekuperace vypnutá. Jinak rekuperace vždy brzdí auto.
tak použití 1,4 TDI namísto 1,2 TDI vidím jako logický a správný krok. Použijí jeden a ten samý naftový motor naladěný na 3 výkonové varianty, čímž se jim asi dost zjedoduší procesy ve výrobě. Navíc ten motor v F2 nejezdí vůbec špatně. Na ježdění okolo komína ideální (pokud někdo nechce z nějakého důvodu TSI. )
Jak se jezdí s tříválcem?
Četl jsem cosi o chvění a vibracích, ale na vlastní kůži jsem to nezažil.
Přiznám se, že ke 3-válcům mám averzi. Sice nepodloženou, jen pocitovou, ale mám.
Já s tím najezdil jen pár desítek km. Je fakt, že se ten motor chvěje narozdíl od mýho 1,9 TDI, ale je to znát hlavně na volnoběh. V otáčkách to není nic co by řidiče rušilo. Taky k nim nejsem úplně nakloněn, ale dovedu si představit, že bych s něčím takovým klidně jezdil. 1,4 TDI 59 kW s Fabkou hýbe celkem slušně a hlavně to nic nežere.
Mám dost naježděno s Fabii I 1.4 TDI 51kw :-) Vibrace ano,hluk motoru je opravdu strašný,takhle neduní a nechrochtá ani 1.9 TDI. Spotřeba +- 4,5 litru. Po městě se nedá jet na 4 rychlost jelikož motor spadne přímo do pásma kde je dunění motoru opravdu nesnesitelné,takže bud motor vytočený na 3 nebo "podtočený" na 5,na kterou v případě potřeby nezrychlí. Jinak na 51Kw opravdu slušná dynamika a neni problém ve 4 lidech udržet dálniční rychlost. Motor ve 2000 zabere a cca do 3500 táhne,poté přijde opravdu znatelný propad výkonu. Spotřeba při popojíždění ve městě ( neustále starty,cesta do 2km) spotřeba 6L,jízda na okreskách do 4,5 bez obtíží,dalniční přesun rychlost pořád 140 ( tachometrových) spotřeba 5,2. Co mě opravdu dost štvalo byla velice těžká spojka po 300km jízdě na okreskách levá noha trpěla. Rozjíždět se stim člověk musí jako s benzínákem :-) kort když je auto naložené a zaplá klima a nedej bože ještě kopec,to na vás lidé okolo opravdu koukaj na pitomce co se neumí rozjet ale jinak to nejde,motor rád chcípá. Takže asi tak moje poznatky :-)
a kolik má otáček motor když ti takhle duní? Mě teda 1,9 TDI neduní vůbec. Nikdy jsem se s ničím takovým nesetkal ani u PD ani u CR motoru. Jestli to nebude tím, že se řidiči snaží ten motor podtáčet a proto duní a vibruje.
no a co by si čekal? Tak ho nepouštěj při zátěži (do kopce a při rozjezdech) pod 1750 ot a máš po problému. To ti začne dunět a protestovat každej motor když ho podtočíš.
tobě příjde že diesel je při 1750 podtočenej? já nemluvil vubec ale o zátěži já mluvil o tom že tohle spektrum otáček je při zařazené jízdě při městě na 4 stupen. tzn žádné zrychlování ale plynulá jízda konstantní rychlostí :-)
no tak slabej motor jako je 1,4 TDI je už podtočenej. Nemá tlak na turbu a bez turba jak všeobecně známo takhle slabej diesel nic nepředvede. Kdyby to byl třílitr tak ten má sílu sám o sobě, ale 1,4ka? tak holt nejezdi po městě na 4 ale na 3 a máš po dunění. S 1,9 TDI jezdím taky většinou na 3. 4ka má při 50 malý otáčky a když chci zrychlit tak to nic neudělá.
a stim že to dělá každej motor tak stim taky nesouhlasim :-) jako druhé auto používám ford kuga 2.0 tdci s automatem kterej se při jízdě ve městě převaluje kolem 1250 otáček a jízda je klidná bez jakýchkoliv pazvuku :-)
tak jednak je to 2 litr což je celkem rozdíl a možná má i delší zdvih tak mu tyhle otáčky nevaděj. Ale jestli tě baví jezdit se sotva se valícím motorem tak takovej traktor umí jezdit i s 500 ot/min ;-)
kdybys četl pořádně tak si přečteš slovo automat :-) takže tvoje "vtipná" připomínka na převalující se motor je mimo :-) nebudu se s tebou dohadovat :-) tobě asi dělá dobře jezdit po městě stálou rychlostí na nižšší stupen s vytočenym motorem neberu ti to :-) je to uplně zbytečný a nesmyslný nevim proč při stálé rychlosti držet motor v optimálních otáčkách pro zrychlení :-) jediný co sem napsal je že při stélá rychlosti na 4 motor duní tečka. Takže nevim pro sem pleteš že motor nic nepředvede,já po něm ani nic nechci :-)
No, spotřeba jako Yaris Hybrid, cena jinde, váha lehčí, hmm. Ano, chápu, budoucí benzínové verze se prostě bez pomocného elektromotru vyrábět nebubou, rekuperace brzdné energie bude součástí každého auta, atd. Ale vývoj jde i u nafty...i když někdy na úkor životnosti, konfortu, atd.
Do jisté míry zřejmě ano, netuším však, v jakých režimech se přímý/nepřímý/kombinovaný vstřik odehrává. Jinak ten systém používá víc automobilek, namátkou třeba Toyota/Lexus D4-S.
Jak už psali kolegové, přímovstřik benzín není zdravější než přímovstřik nafta. Diesel má ke tvorbě sazí větší tendenci, ale taky filtr. A zasmrádne trochou síry, na níž si obyvatelé Mostu před lety zvykli. Benzin je plný aromatických těkavých uhlovodíků, takže když se zničí zachycovač par a spalí katalyzátor, vypustí auto pro změnu trochu benzenu, který taky zanáší tělo a rád v něm vyvolává mutaci buněk.
Smradochrocht TDI nazvat Greenline... tak jo, Škoda má fakt smysl pro humor.
I když... dneska už vlastně nedělají žádný motor, který by ze sebe nechrlil mraky rakovinotvorných sazí... buď TDI, nebo TSI... prašť jako uhoď...
Proč tolik žluči? To není zdravé. A navíc by Ti mohla prasknout žilka, nerozčiluj se tolik. Ono na tom BMW není vůbec o nic lépe, má turbodiesely a mají i hromadu přímovstřikových motorů. Nevím proč to házíš jen na koncern.
Žluči? Ne, já z toho mám už jen legraci... Ekologie pod obláčkem sazí z nafťáku...
BMW mě netankuje, pokud píšu do článku o Škodě, tak jdi ty nafty obhajovat jinam, tady jsi byl dost mimo.
Ale no tak, proč pořád ty kecy o obláčcích sazí? Sám přiznáváš obláčky sazí VŠEM přímovstřikovým benzínům, zatímco diesely už mají roky DPF.
Tak alespoň nelži a přiznej si pravdu.
Jsem si ale jist že to nedokážeš.
Mimochodem, myslím že z Tebe má legraci řada lidí tady co čtou tvé bláboly.
Tak bav dál. Ale nelži při tom please.
Spotreba 3,1 litra je mimo reality .... neviem o tom, že by niekto tak prenikavo zvýšil efektivitu motorov aby sa dostal na túto úroveň ....
Jedine "efektivitu" tabuľkovej spotreby 8-s
To zas budú mať problémy vysvetlovať živnostníci daňovákom "obrovskú" spotřebu ich aút ....
Len jeden reálny príklad o těchto báchorkách ....
S Golfami 1,6 TDI, ktoré majú oficiálnu spotřebu 3,8 l v jednej firme robili súťaž o najnižšiu spotřebu .... samozrejme vyhral člověk čo najazdí veľa mimo města a málo obsadený ... s hodnotou 4,6 l !!!
Takže je jasné, že reálna rodina sa pod 5 litrov nedostane ..... čo je teda cca 32 % viac ako rozprávky výrobcu ......
Ti se jen musi ridit zavaznou normou EU, ktera jaksi vubec neodpovida realnemu jizdnimu cyklu.Takze dneska si u kazdeho auta prihodite k papirove spotreb 20-30% a jste na tom, kam se muze normalni clovek dostat. Tot vse.
Tak takto zerou dnes pomalu motory u o tridu vetsiho auta a o skoro 2x vetsim vykonu a kroutaku
[odkaz]
No a pro porovnani uz stejna trida a modernejsi motor TDI, ktery aspon ma jen o neco mensi vykon, kroutak porad zaostava, zato spotreba je uz o litr vetsi nez u konkurence a to pri nizsi vaze auta domaciho vyrobce o 20 Kg
[odkaz]
Tak takto nezere uz pomalu odstaveny o tridu vykonejsi, o generaci starsi motor konkurence
[odkaz]
"Tříválec 1.4 TDI dostane blok motoru z hliníkové slitiny, přímé vstřikování paliva common rail a přeplňování turbodmychadlem." Tj. to, co má konkurence již desítky let! :-)
A co to je vůbec ta rekuperace brzdné síly? To bych skutečně rád věděl, co to je za škodovkářský nesmysl vedoucí ke zvýšení spotřeby!
Ať už konečně přestanou škodovku opěvovat podplacení novináří a škodovka konečně vyrobí technicky konkurence schopné auto!
Rekuperace brzdné síly není jenom fičůra škodovek. Jinak to funguje tak, že při brzdění a zařazeném kvaltu alternátor zvýší dobíjecí napětí tuším na 15V a tím i odpor. Proměníš tím trochu kinetické energie na elektrickou, má-li na to baterie ještě volnou kapacitu.
Hmm. My, blbí, tušíme, že rekuperace by měla měnit kinetickou energii na elektrickou - místo na tepelnou, jak to brzdové kotouče dělají...
Chytří ovšem pracují s pokrokovější verzí, kdy podle prohlášení tiskového mluvčího je rekuperací zvýšení nabíjecího napětí alternátoru.. pokud tedy baterie ještě má nějakou volnou kapacitu....
Tak tomu teda říkám náskok díky technice!
Náskok díky marketingu... a připravenosi mozků sezobat jim úplně každou kravinu.
A to fungující systém pro skutečnou rekuperaci byl vyvinut v Brně! Ale nikdo ho nechce... prý možná KTM na závodní motorky.
A jak si představuješ tu proměnu kinetické energie na elektrickou? V principu tak, že alternátor nabíjí baterii (nebo kondenzátor), ne?
Ono není až tak důležité to, jak taková rekuperace probíhá, jako to, co s tou rekuperovanou energií děláš. Tedy jestli ji jen používáš na provozní věci jako světla, nebo jestli ji používáš k pohonu auta. To totiž určuje potenciální úsporu. Kolik paliva se ušetří, pokud díky rekuperaci nabiješ baterii a následně omezíš dobíjení = zmenšíš odpor alternátoru? Jak to vůbec technicky uděláš? Osobně si myslím, že v tom moc velká úspora není...