Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia III Greenline dorazí v roce 2015, použije 1.4 TDI

Úsporná verze Fabie projde upsizingem. Naftovou dvanáctistovku nahradí čtrnáctistovka.
Zpět na článek
7. 8. 2014 11:09
7. 8. 2014 12:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 8. 2014 11:26
7. 8. 2014 11:40
7. 8. 2014 12:01
7. 8. 2014 12:18
7. 8. 2014 12:23
7. 8. 2014 13:47
7. 8. 2014 14:07
7. 8. 2014 17:02
7. 8. 2014 14:06
7. 8. 2014 15:26
7. 8. 2014 16:46
7. 8. 2014 18:04
7. 8. 2014 12:07
7. 8. 2014 13:48
8. 8. 2014 07:39
7. 8. 2014 14:04
7. 8. 2014 23:19
7. 8. 2014 11:13
7. 8. 2014 11:23
7. 8. 2014 11:29
7. 8. 2014 12:47
7. 8. 2014 11:34
7. 8. 2014 12:03
7. 8. 2014 12:08
7. 8. 2014 12:18
7. 8. 2014 11:24
7. 8. 2014 11:53
7. 8. 2014 12:53
7. 8. 2014 16:17
8. 8. 2014 08:55
8. 8. 2014 19:13
9. 8. 2014 13:56
9. 8. 2014 15:49
9. 8. 2014 22:33
9. 8. 2014 15:51
9. 8. 2014 22:36
9. 8. 2014 23:18
7. 8. 2014 11:50
7. 8. 2014 17:55
7. 8. 2014 19:23
7. 8. 2014 22:13
8. 8. 2014 10:39
Avatar - Stefič
7. 8. 2014 11:09
Sklamání
Jezdil jsem se slabší 1,6 TDI ve Fábii a žádná přehlídka dynamiky to teda nebyla. Čekal jsem víc.
TSI je jiné kafe
Rozbalit vlákno
34
7. 8. 2014 11:17
Re: Sklamání
Neboj určitě bude i G-Tec >:-[]
Avatar - Honza Mička
7. 8. 2014 11:29
Re: Sklamání
to by byla bomba >:D
7. 8. 2014 12:06
Re: Sklamání
To bude :-) některým se orosilo čelo už teď z pouhé představy. Pro zachování duševního zdraví celé diskusní komunity ACZ doporučuji na G-Tec uvalit informační embargo! >:-[]
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 8. 2014 12:33
Re: Sklamání
A auto.cz to minimalne 4x otestuje >:-[]
Avatar - Egi
7. 8. 2014 11:26
Re: Sklamání
Podle mě diesel do takového auta nepatří. úspora paliva není taková oproti benzínu, aby se to vyplatilo, plus se přidá to, že auto dost přibere, jelikož blok dieselového motoru je litinový, zatímco benzinového je hliníkový. Zhorší se dynamika, auto bude těžké na předek, tak se tam musejí dát tvrdší tlumiče, aby neklesal předek při brzdění, tím je auto méně pohodlné a celkově to prostě nedává smysl
7. 8. 2014 11:40
Re: Sklamání
Možná, kdyby sis přečetl článek, tak by ses tam dozvěděl, že i dieselový motor bude mít blok hliníkový.... ;-)
Avatar - Egi
7. 8. 2014 12:01
Re: Sklamání
Možná jsem ho četl a jen píši obecně, že diesel se podle mě do takového auta nehodí. A váha motoru, tedy kov, ze kterého je vyroben blok, je jen jedním z mnoha faktorů. Mohl bych vyprávět o ,,živosti", o nákladech na pořízení na údržbu...nebo jinak. Tak mi řekněte jediný rozumný důvod, proč mám mít v autě velikosti Fabie dieselový motor
7. 8. 2014 12:18
Re: Sklamání
Tvé ostatní důvody nezpochybňuji, jen tu poznámku o litinovém bloku. I s hliníkovým blokem bude jistě agregát pořád těžší než benzín.

Je těžké porovnat výhody a nevýhody včetně jejich důležitosti. A nakonec má každý uživatel své hlavní preference trochu jiné. Já, jako ty, také nenacházím příliš mnoho rozhodujících důvodů u auta této kategorie koupi jej s dieslem.

Jediné relevantní měřítko je - snad - dokud to někdo bude kupovat, tak to budu vyrábět.
Avatar - Egi
7. 8. 2014 12:23
Re: Sklamání
Jo, plně souhlasím a uznávám chybu. Opravdu jsem neměl na mysli přímo tenhle motor. Jinak ať si každý koupí, co uzná za vhodné. A je mi jasné, že nemít to kupce, tak to firma nevyrábi :-)
Avatar - wakantanka
7. 8. 2014 12:32
Re: Sklamání
Vieš jak, kopa obchoďákov čo robia 40 tis. ročne bude mať určite Fabiu s dieslom. A záleží na fleetovom managerovi či im nekúpi práve túto verziu s vidinou väčších úspor na palive. Či sa im to nakoniec oplatí naozaj, to je vec druhá.
7. 8. 2014 13:28
Re: Sklamání
mam accenta, co je auto nie o moc vacsie ako Fabia. za 7 rokov cca 205 000km. Spotreba oproti benzinvej alternative je cca liter. vlstne viac. Ale pocitajme s litrom. co znamena pri tych 205 000km cca 71 000kc pri cene benalu 35kc/l. Ano ak je diesel drahsi o nezmyselnu sumu, neoplati sa. Ked som kupoval auto ja, diesel bol drahsi o 10 000kc. Na servise som nezaplatil navyse nic okrem oleja (tam je o liter viac, tj o cca 15 litrov navyse, co je by voko 2000 kc. Nemusel som menit sviecky (3x) ani rozvody (je tam retaz), takze nejaka uspora este tam bola. Takze to zhrniem - ak viem ake trasy jazdim (tz neposkakujem po meste) tak viem ake auto si mam vybrat. BTW liatinove bloky u dieslov sa nepouzivaju minimalne 8 rokov :-)
7. 8. 2014 13:47
Re: Sklamání
To jseš ty. Ale co ten, který musel měnit vstřikovače za 40 tis., turbo za 20, filtr za 50 nebo dvojhmotu za 15?
Avatar - Stephen
7. 8. 2014 13:56
Re: Sklamání
Ten neměl Accenta. Tenhle čtyřhrnek 1,5 CRDi byl nejlepší common-rail co jsem potkal. Houby to baští a nic se na tom ses..e. Ale tohle byl fakt super povedenej motor.
7. 8. 2014 14:07
Re: Sklamání
Jo, tohle nerozporuji, žádné zkušenosti (ani zprostředkované) s 1.5 CRDi nemám.
7. 8. 2014 16:15
Re: Sklamání
Výše jsem zmiňoval fabii 1,4TDI (najeto 320.000km) osobně jezdím s 1,9 Octavií aktuálně najeto 482.000 km a vstřikovače, turba i dvouhmota jsou na těch autech původní. (klop klop).
7. 8. 2014 17:02
Re: Sklamání
Ani jedno ale nemá Common-rail. Oboje jsou odolné PD.
7. 8. 2014 14:06
Re: Sklamání
Ještě k té úspoře, očividně se to u tebe rentovalo, jen je potřeba vzít taky v potaz věc, že v době, kdy jsi auto koupil, nestál benzín ani nafta kolem 35 Kč, tudíž přenásobení ušetřeného paliva dnešní částkou za litr je lehce zavádějící (ale zároveň asi nejjednodušší) způsob, jak úspory vyčíslit.
7. 8. 2014 14:40
Re: Sklamání
mas recht.. jeden cas bol aj za 34, ale mnohokrat som tankoval v nemecku aj za 42-44. 100km ma podla spritmonitoru stoji 174kc na palive. Takze sa to da dopocitat aj tak. Aj keby to bola uspora znizena o 10 000, stale je pri optimistickom rozdiele len o liter (a z vlastnej skusenosti 1,4 71kW a 1,6 81kW zrali tak o liter a pol viac (cca 6,5 az 7) - nehovoriac o tom, ze absolvoval som mnoho tras cca 700-800 km konstantnou rychlostou 140-150km/h a tam by som s malym benzinakom siel vysoko nad 8l /100. takztiez nalozeny az po strechu so zapnutou klimou po europe. tam ten maly diesel proste fungule lepsie.

dalsie auto ale diesel nebude. Accent mal vyhodu Euro4 bez filtru pevnych castic. To uz nie je. Takze bud maly turbobenzin alebo hybrid. Alebo ostanem u Hyundaia a pojdem do blbuvzdornej a neznicitelnej 1,6 GDi
7. 8. 2014 15:26
Re: Sklamání
U koncernu VW mají dodnes motory 1.6 TDI i 2.0 TDI litinový blok. U ostatních automobilek je to tak půl napůl. I spousta zážehových motorů má ještě litinový blok, Nemluvě třeba o Fordu, který původní hliníkové Duratecy nahrazuje litinovým tříválcem Ecoboost.
7. 8. 2014 16:10
Re: Sklamání
pokud jezdíte do 15.000km/rok nebo jen kratší trasy tak je benzín jasnou volbou, pokud ale najezdíte víc a primárně na delších trasách a dálnicích vyplatí se diesel.

nedávno jsme to počítali ve firmě na příkladu Fabie 1,4TDI za těch najetých 320.000km s průměrnou spotřebou 5,5 l/100km oproti benzínové s průměrem 8l/100km na palivu ušetřila přes 250.000 Kč. (pro výpočet 1l=35Kč) Což je víc jak polovina pořizovací ceny.
Zároveň pokud srovnávám servisní nákladnost s benzínovou Fabií je to ca. na stejno.
7. 8. 2014 16:46
Re: Sklamání
Jenže ono jde taky o to, jak se ta úspora "počítá".

Když vezmu údaje ze Spritmonitor, tak z několika set údajů vyplyne rozdíl ve spotřebě u FII 1.4 TDi 66/77kW vs. 1.2TSi 63/77kW ve výši 1,2 litru. Po započtení rozdílu spotřeby a rozdílu v pořizovací ceně (80 tKč?) se i při zmíněném nájezdu dostanu vzhledem k celkovým nákladům na provoz auta (cca.1,2M kč) na zanedbatelný rozdíl okolo 4% z celkových nákladů.

A předpokládám, že v další generaci se to stáhne na úroveň litru. Tudíž rozdíl v nákladech na spotřebu ve výši 0,35 Kč/l, což při současném nastavení rozdílu cen malých dieselů vs. výkonově srovnatelný benzín obecně mezi 50 -85tKč.pousouvá teoretickou návratnost daleko za 150tkm.
Avatar - baca42
7. 8. 2014 18:04
Re: Sklamání
Mám Fábii 1,9 tdi,dojíždím do Prahy a ročně najedu asi 40 000 km. Protože v autě jezdím pořád sám a asi 10 x denně parkuju v Praze tak větší auto nechci.
Nyní mám najeto 483 000 km , v motoru vše původní a spotřeba nízká. Tak mi řekni proč ve Fabii nemít dýzl?

[odkaz]
Avatar - WinDiesel
7. 8. 2014 11:57
Re: Sklamání
Snad Zklamání ....
Avatar - Stefič
7. 8. 2014 12:33
Re: Sklamání
to máž jedno. Smisl sy pochopyl, ne?
Avatar - WinDiesel
7. 8. 2014 11:59
Re: Sklamání
Když TSI zachrastí ....
Avatar - Egi
7. 8. 2014 12:07
Re: Sklamání
Ale v TSI EA211 jaksi nemá co chrastit. To je úplně jiný motor, včetně bloku, hlavy, naklonění, vstřikování, rozvodů....prostě jediné, co je stejné je objem (zaokrouhlený) a výkon (který poroste, už teď má 1,2 TSI 81 kW)
Avatar - WinDiesel
7. 8. 2014 13:31
Re: Sklamání
Úplně jiný motor = možná úplně jiné závady ......
7. 8. 2014 13:48
Re: Sklamání
nebo možná taky úplně žádné závady :-)
Avatar - WinDiesel
7. 8. 2014 19:18
Re: Sklamání
Idealista, lehce naivní ...... :-)
8. 8. 2014 07:39
Re: Sklamání
Tvou logikou lze ovšem nahlížet na všechny motory, třeba i na ty od mazdy.
Avatar - Egi
7. 8. 2014 14:04
Re: Sklamání
>:D i koně trpí nemocemi. Ukažte mi bezporuchový motor. A především je super předpokládat, že něco bude poruchové dřív, než to vyzkouším nebo než se objeví nějaké poruchy
Avatar - WinDiesel
7. 8. 2014 19:19
Re: Sklamání
No nezdá se mi že by servisy trpěly nedostatkem práce .......
Avatar - Egi
7. 8. 2014 23:19
Re: Sklamání
a všechny závady jsou na motoru od VW, že jo?
7. 8. 2014 11:13
Rekuperace?
Kam se bude rekuperovat brzdná energie?
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Egi
7. 8. 2014 11:23
Re: Rekuperace?
Při brzdění dodává ,,inteligentní alternátor" 15V do sítě., Dokáže tedy v tu chvíli živit palubní spotřebiče a zároveň dobíjet baterku, což v normálním režimu dělá motor. Tím, že v tu chvíli není potřeba roztáčení motoru palivem, tak se šetří palivo. Je to nula nula prd, ale po cestě se to nasčítá ;-)
7. 8. 2014 11:26
Re: Rekuperace?
A to baterce nevadí, že do ní střídavě dodává proud alternátor a jednou za čas dostane dávku ještě z rekuperace?
Avatar - Egi
7. 8. 2014 11:29
Re: Rekuperace?
Používají se AGM baterie, tedy gelové, které jsou odolnější vůči častým startům (start/stop) i vůči vychýlení napětí. Ale v případě rekuperace je přeci baterce jedno, jestli dostane šťávu z alternátoru poháněného motorem a nebo z toho stejného alternátoru poháněného rekuperací, ne? :-)
Avatar - wakantanka
7. 8. 2014 12:34
Re: Rekuperace?
Myslím, že to určite ide do baterky cez jeden a ten istý regler, takže baterka dostáva furt rovnaký objem či už to vyprodukuje alternátor alebo rekuperácia. Alebo sa mýlim?
Avatar - Egi
7. 8. 2014 12:47
Re: Rekuperace?
Máte pravdu. Také to v příspěvku nad Vámi píši :-)
7. 8. 2014 11:31
Re: Rekuperace?
Díky za vysvětlení :-) Tak nápad dobrý, snad bude dobré i provedení :-)
Avatar - Egi
7. 8. 2014 11:34
Re: Rekuperace?
Není zač. Jinak tahle technologie se používá už pár let. U škodovek v současné Fabii a Octavii Greenline standartně, jinak se dá doobjednat jako balíček. Jen nevím, jak se to jmenuje, zas tak zběhlý v cenících nejsem :D. Vždy je tam ale rekuperace + start/stop
7. 8. 2014 12:03
Re: Rekuperace?
Každopádně musíš mít zařazenou nějakou rychlost, na neutrálu to fungovat moc nebude.
Avatar - Egi
7. 8. 2014 12:08
Re: Rekuperace?
Rekuperace funguje při brzdění motorem, vlastně stejně, jako u elektromobilu. Tam se také dá, tedy u většiny, navolit režim plachtění, což je vlastně neutrál, kdy je rekuperace vypnutá. Jinak rekuperace vždy brzdí auto.
7. 8. 2014 15:27
Re: Rekuperace?
Nikde. Ve skutečnosti nejde o rekuperaci brzdné energie, ale "jen" o inteligentní alternátor.
7. 8. 2014 11:24
1,4 TDI
tak použití 1,4 TDI namísto 1,2 TDI vidím jako logický a správný krok. Použijí jeden a ten samý naftový motor naladěný na 3 výkonové varianty, čímž se jim asi dost zjedoduší procesy ve výrobě. Navíc ten motor v F2 nejezdí vůbec špatně. Na ježdění okolo komína ideální (pokud někdo nechce z nějakého důvodu TSI. )
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Jenik3
7. 8. 2014 11:53
Re: 1,4 TDI
Jak se jezdí s tříválcem?
Četl jsem cosi o chvění a vibracích, ale na vlastní kůži jsem to nezažil.
Přiznám se, že ke 3-válcům mám averzi. Sice nepodloženou, jen pocitovou, ale mám.
7. 8. 2014 12:53
Re: 1,4 TDI
Já s tím najezdil jen pár desítek km. Je fakt, že se ten motor chvěje narozdíl od mýho 1,9 TDI, ale je to znát hlavně na volnoběh. V otáčkách to není nic co by řidiče rušilo. Taky k nim nejsem úplně nakloněn, ale dovedu si představit, že bych s něčím takovým klidně jezdil. 1,4 TDI 59 kW s Fabkou hýbe celkem slušně a hlavně to nic nežere.
7. 8. 2014 16:17
Re: 1,4 TDI
Mám dost naježděno s Fabii I 1.4 TDI 51kw :-) Vibrace ano,hluk motoru je opravdu strašný,takhle neduní a nechrochtá ani 1.9 TDI. Spotřeba +- 4,5 litru. Po městě se nedá jet na 4 rychlost jelikož motor spadne přímo do pásma kde je dunění motoru opravdu nesnesitelné,takže bud motor vytočený na 3 nebo "podtočený" na 5,na kterou v případě potřeby nezrychlí. Jinak na 51Kw opravdu slušná dynamika a neni problém ve 4 lidech udržet dálniční rychlost. Motor ve 2000 zabere a cca do 3500 táhne,poté přijde opravdu znatelný propad výkonu. Spotřeba při popojíždění ve městě ( neustále starty,cesta do 2km) spotřeba 6L,jízda na okreskách do 4,5 bez obtíží,dalniční přesun rychlost pořád 140 ( tachometrových) spotřeba 5,2. Co mě opravdu dost štvalo byla velice těžká spojka po 300km jízdě na okreskách levá noha trpěla. Rozjíždět se stim člověk musí jako s benzínákem :-) kort když je auto naložené a zaplá klima a nedej bože ještě kopec,to na vás lidé okolo opravdu koukaj na pitomce co se neumí rozjet ale jinak to nejde,motor rád chcípá. Takže asi tak moje poznatky :-)
8. 8. 2014 08:55
Re: 1,4 TDI
a kolik má otáček motor když ti takhle duní? Mě teda 1,9 TDI neduní vůbec. Nikdy jsem se s ničím takovým nesetkal ani u PD ani u CR motoru. Jestli to nebude tím, že se řidiči snaží ten motor podtáčet a proto duní a vibruje.
8. 8. 2014 19:13
Re: 1,4 TDI
je v rozmezí 1500-1750 :-)
9. 8. 2014 13:56
Re: 1,4 TDI
no a co by si čekal? Tak ho nepouštěj při zátěži (do kopce a při rozjezdech) pod 1750 ot a máš po problému. To ti začne dunět a protestovat každej motor když ho podtočíš.
9. 8. 2014 15:49
Re: 1,4 TDI
tobě příjde že diesel je při 1750 podtočenej? já nemluvil vubec ale o zátěži já mluvil o tom že tohle spektrum otáček je při zařazené jízdě při městě na 4 stupen. tzn žádné zrychlování ale plynulá jízda konstantní rychlostí :-)
9. 8. 2014 22:33
Re: 1,4 TDI
no tak slabej motor jako je 1,4 TDI je už podtočenej. Nemá tlak na turbu a bez turba jak všeobecně známo takhle slabej diesel nic nepředvede. Kdyby to byl třílitr tak ten má sílu sám o sobě, ale 1,4ka? tak holt nejezdi po městě na 4 ale na 3 a máš po dunění. S 1,9 TDI jezdím taky většinou na 3. 4ka má při 50 malý otáčky a když chci zrychlit tak to nic neudělá.
9. 8. 2014 15:51
Re: 1,4 TDI
a stim že to dělá každej motor tak stim taky nesouhlasim :-) jako druhé auto používám ford kuga 2.0 tdci s automatem kterej se při jízdě ve městě převaluje kolem 1250 otáček a jízda je klidná bez jakýchkoliv pazvuku :-)
9. 8. 2014 22:36
Re: 1,4 TDI
tak jednak je to 2 litr což je celkem rozdíl a možná má i delší zdvih tak mu tyhle otáčky nevaděj. Ale jestli tě baví jezdit se sotva se valícím motorem tak takovej traktor umí jezdit i s 500 ot/min ;-)
9. 8. 2014 23:18
Re: 1,4 TDI
kdybys četl pořádně tak si přečteš slovo automat :-) takže tvoje "vtipná" připomínka na převalující se motor je mimo :-) nebudu se s tebou dohadovat :-) tobě asi dělá dobře jezdit po městě stálou rychlostí na nižšší stupen s vytočenym motorem neberu ti to :-) je to uplně zbytečný a nesmyslný nevim proč při stálé rychlosti držet motor v optimálních otáčkách pro zrychlení :-) jediný co sem napsal je že při stélá rychlosti na 4 motor duní tečka. Takže nevim pro sem pleteš že motor nic nepředvede,já po něm ani nic nechci :-)
Avatar - Hittman
7. 8. 2014 11:50
Yaris
No, spotřeba jako Yaris Hybrid, cena jinde, váha lehčí, hmm. Ano, chápu, budoucí benzínové verze se prostě bez pomocného elektromotru vyrábět nebubou, rekuperace brzdné energie bude součástí každého auta, atd. Ale vývoj jde i u nafty...i když někdy na úkor životnosti, konfortu, atd.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - aproximus
7. 8. 2014 14:42
spojení green a tdi
je dokonalý oxymoron... >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
7. 8. 2014 15:12
niet nad skutocnu ekologiu
co uz moze byt pre okolie a nas ludi lepsie ako dychat rakovinotvorne diesle.... parada ... sem s nou.... nech si privoniam trosku spalenej nafty
Rozbalit vlákno
8
7. 8. 2014 15:51
Re: niet nad skutocnu ekologiu
Podobný problém dnes představují i přímovstřikové benzíny.
Avatar - WinDiesel
7. 8. 2014 19:20
Re: niet nad skutocnu ekologiu
přesně tak, ale tak daleko rozhled Toppera nesahá ....
8. 8. 2014 07:46
Re: niet nad skutocnu ekologiu
Třeba si teď o tom něco zjistí a poučí se :-)
Avatar - Barrichello
8. 8. 2014 09:53
Re: niet nad skutocnu ekologiu
stále si můžeš koupit benzín bez přímého vstřiku....
8. 8. 2014 09:59
Re: niet nad skutocnu ekologiu
Těch nepřímovstřikových mohykánů už ale ubývá ;-\
7. 8. 2014 21:30
Re: niet nad skutocnu ekologiu
Treba 1.8 TSI ma kombinaci neprimeho a primeho vstrikovani, ktera by mela saze eliminovat.
8. 8. 2014 07:36
Re: niet nad skutocnu ekologiu
Do jisté míry zřejmě ano, netuším však, v jakých režimech se přímý/nepřímý/kombinovaný vstřik odehrává. Jinak ten systém používá víc automobilek, namátkou třeba Toyota/Lexus D4-S.
Avatar - šmoula nešika
7. 8. 2014 23:49
Re: niet nad skutocnu ekologiu
Jak už psali kolegové, přímovstřik benzín není zdravější než přímovstřik nafta. Diesel má ke tvorbě sazí větší tendenci, ale taky filtr. A zasmrádne trochou síry, na níž si obyvatelé Mostu před lety zvykli. Benzin je plný aromatických těkavých uhlovodíků, takže když se zničí zachycovač par a spalí katalyzátor, vypustí auto pro změnu trochu benzenu, který taky zanáší tělo a rád v něm vyvolává mutaci buněk.
Avatar - Blue Sun
7. 8. 2014 17:55
TDI
Smradochrocht TDI nazvat Greenline... tak jo, Škoda má fakt smysl pro humor.
I když... dneska už vlastně nedělají žádný motor, který by ze sebe nechrlil mraky rakovinotvorných sazí... buď TDI, nebo TSI... prašť jako uhoď...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
7. 8. 2014 19:23
Re: TDI
Proč tolik žluči? To není zdravé. A navíc by Ti mohla prasknout žilka, nerozčiluj se tolik. Ono na tom BMW není vůbec o nic lépe, má turbodiesely a mají i hromadu přímovstřikových motorů. Nevím proč to házíš jen na koncern.
Avatar - Blue Sun
7. 8. 2014 22:13
Re: TDI
Žluči? Ne, já z toho mám už jen legraci... Ekologie pod obláčkem sazí z nafťáku...
BMW mě netankuje, pokud píšu do článku o Škodě, tak jdi ty nafty obhajovat jinam, tady jsi byl dost mimo.
Avatar - WinDiesel
8. 8. 2014 10:39
Re: TDI
Ale no tak, proč pořád ty kecy o obláčcích sazí? Sám přiznáváš obláčky sazí VŠEM přímovstřikovým benzínům, zatímco diesely už mají roky DPF.
Tak alespoň nelži a přiznej si pravdu.
Jsem si ale jist že to nedokážeš.
Mimochodem, myslím že z Tebe má legraci řada lidí tady co čtou tvé bláboly.
Tak bav dál. Ale nelži při tom please.
7. 8. 2014 18:15
Rozprávky .. zasa rozprávky....
Spotreba 3,1 litra je mimo reality .... neviem o tom, že by niekto tak prenikavo zvýšil efektivitu motorov aby sa dostal na túto úroveň ....

Jedine "efektivitu" tabuľkovej spotreby 8-s

To zas budú mať problémy vysvetlovať živnostníci daňovákom "obrovskú" spotřebu ich aút ....

Len jeden reálny príklad o těchto báchorkách ....

S Golfami 1,6 TDI, ktoré majú oficiálnu spotřebu 3,8 l v jednej firme robili súťaž o najnižšiu spotřebu .... samozrejme vyhral člověk čo najazdí veľa mimo města a málo obsadený ... s hodnotou 4,6 l !!!

Takže je jasné, že reálna rodina sa pod 5 litrov nedostane ..... čo je teda cca 32 % viac ako rozprávky výrobcu ......
Rozbalit vlákno
2
7. 8. 2014 18:36
Re: Rozprávky .. zasa rozprávky....
Ale to niesu rozpravky vyrobcu ...

Ti se jen musi ridit zavaznou normou EU, ktera jaksi vubec neodpovida realnemu jizdnimu cyklu.Takze dneska si u kazdeho auta prihodite k papirove spotreb 20-30% a jste na tom, kam se muze normalni clovek dostat. Tot vse.
8. 8. 2014 00:02
Re: Rozprávky .. zasa rozprávky....
Však to .... ničomu to nepomôže ...ale úradníci sú spokojní ....
Avatar - Ja Prvni 123
7. 8. 2014 19:01
Největší pozornost českých fanoušků aut asi ne...
Jen fanoušky "českých" aut.

>:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Choochoo
7. 8. 2014 19:27
Co je to Green Line ???
[odkaz]

Tak takto zerou dnes pomalu motory u o tridu vetsiho auta a o skoro 2x vetsim vykonu a kroutaku
[odkaz]

No a pro porovnani uz stejna trida a modernejsi motor TDI, ktery aspon ma jen o neco mensi vykon, kroutak porad zaostava, zato spotreba je uz o litr vetsi nez u konkurence a to pri nizsi vaze auta domaciho vyrobce o 20 Kg
[odkaz]

Tak takto nezere uz pomalu odstaveny o tridu vykonejsi, o generaci starsi motor konkurence
[odkaz]

Green Line je tedy jedno velke zklamani
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
7. 8. 2014 22:15
Re: Co je to Green Line ???
Greenline by mělo smysl, kdyby fungovalo tak, jak bychom si představovali. Jenže ono funguje po škodovácku, tedy "zaplať více za méně"...
Avatar - Choochoo
8. 8. 2014 03:42
Re: Co je to Green Line ???
:yes:
Avatar - Emel
8. 8. 2014 11:18
Re: Co je to Green Line ???
Průměr u Fabie 4.57, průměr u Hondy 4.81. A třeba takový Yaris je se svými 66kW na 4,88.

[odkaz]

Znáš nějaké auto B-segmentu, které je v průměru výrazně pod 4,5l?

Fabia je městské auto, nemá nijak zázračnou aerodynamiku, často jezdí po městě... výsledek 4,6l je z mého pohledu ok.
7. 8. 2014 22:25
To se dějou věci.
"Tříválec 1.4 TDI dostane blok motoru z hliníkové slitiny, přímé vstřikování paliva common rail a přeplňování turbodmychadlem." Tj. to, co má konkurence již desítky let! :-)

A co to je vůbec ta rekuperace brzdné síly? To bych skutečně rád věděl, co to je za škodovkářský nesmysl vedoucí ke zvýšení spotřeby!

Ať už konečně přestanou škodovku opěvovat podplacení novináří a škodovka konečně vyrobí technicky konkurence schopné auto!
Rozbalit vlákno
4
8. 8. 2014 08:05
Re: To se dějou věci.
Rekuperace brzdné síly není jenom fičůra škodovek. Jinak to funguje tak, že při brzdění a zařazeném kvaltu alternátor zvýší dobíjecí napětí tuším na 15V a tím i odpor. Proměníš tím trochu kinetické energie na elektrickou, má-li na to baterie ještě volnou kapacitu.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 8. 2014 11:57
Re: To se dějou věci.
Hmm. My, blbí, tušíme, že rekuperace by měla měnit kinetickou energii na elektrickou - místo na tepelnou, jak to brzdové kotouče dělají...
Chytří ovšem pracují s pokrokovější verzí, kdy podle prohlášení tiskového mluvčího je rekuperací zvýšení nabíjecího napětí alternátoru.. pokud tedy baterie ještě má nějakou volnou kapacitu....

Tak tomu teda říkám náskok díky technice!

Náskok díky marketingu... a připravenosi mozků sezobat jim úplně každou kravinu.

A to fungující systém pro skutečnou rekuperaci byl vyvinut v Brně! Ale nikdo ho nechce... prý možná KTM na závodní motorky.
8. 8. 2014 12:22
Re: To se dějou věci.
S docela dobrým řešením přišla mazda, které pro ten účel sebou vozí kondenzátor. Jinak víceméně souhlas, přínos je to v tomto provedení spíš papírový.
Avatar - Emel
8. 8. 2014 12:27
Re: To se dějou věci.
A jak si představuješ tu proměnu kinetické energie na elektrickou? V principu tak, že alternátor nabíjí baterii (nebo kondenzátor), ne?

Ono není až tak důležité to, jak taková rekuperace probíhá, jako to, co s tou rekuperovanou energií děláš. Tedy jestli ji jen používáš na provozní věci jako světla, nebo jestli ji používáš k pohonu auta. To totiž určuje potenciální úsporu. Kolik paliva se ušetří, pokud díky rekuperaci nabiješ baterii a následně omezíš dobíjení = zmenšíš odpor alternátoru? Jak to vůbec technicky uděláš? Osobně si myslím, že v tom moc velká úspora není...
Avatar - Googelit
8. 8. 2014 19:14
za mě 1.6 tdi
Mi se z ropy nejvíc líbí 1.6 TDI. Výkonově možná průměr, ale je to takové kultivované a úsporné :yes:
Rozbalit vlákno
1
11. 8. 2014 12:25
Re: za mě 1.6 tdi
Neber to ve zlým, ale moc aut s naftovou 1,6 jsi pod zadkem asi neměl, nebo se pletu?