V kopcovitém okolí Lisabonu jsme porovnali obě výkonové varianty litrového motoru v novém voze Škoda Fabia. Výsledek ale nebyl takový, jak by počet koní napovídal.
Potvrzeno, rozdíl cen mezi oběma litrovými motory neodpovídá předváděným výkonům a kdo hledí na cenu a nemá na víc, bude se muset smířit s dynamikou horší než u prastaré Felicie. U Fabie vidím TSi jako nutnost.
Je i není. Na poskakování po městě v neplném zatížení ten třívalec může stačit. Ale nebude stačit ani těm nejskromnějším uživatelům, kteří si jej koupí do kombi (jen v 55kW) s nadějí, že uspokojí potřeby nenáročných uživatelů na hlavní (jediný) rodinný vůz. I když na vytočenou čtyřku by možná i při plném obsazení tempo mezi kamiony udržel.
Beru a znám situaci v ČR, kdy Fabia bude muset sloužit jako rodinné auto a zde dle mého s litrem neobstojí. Na městské dojíždění bude vhodnější Citigo. Možná jsem přehnaně kritický, ale osobně mi v dnešní moderní době přijdou tyto výkony v podobně "velkém autě směšné a to bez ohledu na značku.
To krásně Vaculík vystihl cca před 3 týdny ve článku o tomto tříválci. Škodovkáři měli dosud jistotu, že základní motor základním potřebám stačil. Netvrdím, že tenhle nestačí, ale vyžaduje změnu návyku v řazení podle tachometru při 40-20-60-80. Důchodce, kterému 55 kW na papíře bude zdánlivě stačit a předtím jezdil s 50 kW u 1,3 MPi ve Felicii (nebo s 51 kw u HTP), se bude divit, že mu to při jeho stylu jízdy nejede. Holt Fabii bude určovat motor 1,0 do města, 1,2 TSI a TDI na všestranné využití.
To ano, ale zase po stránce techniky a použitých materiálů karoserie to dává smysl, jen podíl vysokopevnostní ocele je na Fabii podstatně jinde než u Rapidu, tam je to lowendové zařazení nejvíce "vidět", tedy nvlastně při koupi nevidět.
Pokud "bude muset", tak je to ale volbou kupujících. A tahle skupina bude výrazně menší (procentuálně ze všech kupujících), než třeba před 15 lety, kdy holátko s nejslabším motorem bylo jakž takž pro malou část lidí dostupné nové auto.
Tehdy při uvedení na trh - rozdíl v ceně základní 1.4 MPi 50kW a "raritní" 1.4 16V 74kW ve srovnateelné výbavě byl 65tKč (315 vs. 380). Dnes se bavíme o rozdílu 34tKč (resp. 31 ve střední výbavě) u 44kW a 66kW, přičemž motorický rozdíl je vzhledem k rozdílu v konstrukci (turbo) také někde jinde - ve středních otáčkách 70%. Platy jsou dnes taky jinde. Takže reálně se příplatek za tu dobu zmešil na možná 1/4 tehdejšího a za něj dostanu relativně lepší motor, než tehdy.
Samozřejmě, že to je volbou kupujících. Napsal jsem, že pro ty, co nemají na víc, moc nezbude a přechodem z Felicie či předchozích Fabií do Fabie III si motoricky pohorší. Nic víc za tím nehledej, o příplatku za TSI se nepřu a pokud si přečteš moje další reakce, tak predikuju větší prodeje prodej právě jemu. ;-)
Je taky otázkou, zda deklarované výkony odpovídají realitě. U takové Feldy 1.3 BMM byly taktéž 2 výkonové verze - 40 a 50 kW. A realita na brzdě byla okolo 41,5 vs. 47, tudíž rozdíl jen téměř poloviční.
Taky si myslím, že ty výkony ve skutečnosti budou jiné ... koncern se snaží zaokrouhlovat všechny výkony na "tradiční hodnoty" a zároveň z marketingového hledfiska zachovat rozdíl, tzn. 60 koní u slabšího a 75 koní u výkonějšího. Kdyby dal realitu, kdo by si za ten silnější připlatil? :-)
,,Zkušenost,pokud vím je důležitější než teorie,protože teorie bude chápána jen jako hádání!" S ničím se nemusíte smiřovat,dynamika je i při zatížení dvěma lidmi úplně dostačující - vím totiž o čem mluvím,mám stejný motor ve vw polo. Při předváděčce jsem měl možnost vůz zatížit ještě více a to prodejcem,který vážil nejmíň 120kg(my s partnerkou cca150kg) a v pohodě jsem to rozkutálel na 130,víc mě nezajímá,motor byl syrový a min. v 95%času mi bude jeho výkon stačit. I prudší kopec,zbržděn stavebními stroji zvládl se ctí,byl jsem spokojen,stejně tak udělat myšku z prekérní situace.Přesedl jsem z Nissanu almera 1,5 98k a po známých trasách nepociťuji žádné ztráty dynamiky.Polo je o 250 kg lehčí,jezdím převážně kratší trasy,proto jsem nechtěl tsi, ikdyž se s ním jezdí taky příjemně.Spotřeba i na tak krátké vzdálenosti se i teď dá podle pp někdy srazit pod 4,5l. Možná než diskuze nad tím kolik žere litříček bych doporučil postavit se v trenkách před zrcadlo a tam přemýšlet,proč mě 75 koní neutáhne! >:-[]
Takže pokud Fabii či Polo nebudete přetěžovat (s kombíkem bych asi váhal)myslím,že většinou budete spokojeni.Vyzkoušejte a rozhodněte se sami ;-) Brzdou provozu nebudete Vy...
Zkušenost je samozřejmě důležitá. Teorie prvních dojml mluví jasně, litry by měly být brány jako základní motorizace pro město a nejbližší okolí. Dostačující dynamika je také silně subjektivní pojem, jednomu stačí tento litr a druhý ohrnuje nos i nad třílitrem. V pohodě rozkutálet na 130 lze, v tomto zatížení z kopce otázka dvou tří minut? Nevyvracím, že někomu bude tento motor vyhovovat, mě však přijde na automobil této kategorie slabý. Dynamika pod starou Felicií je pro mě těžko zkousnutelná.
Proč mě neutáhne 75 koní je problém motoru, nikoliv pasažérů, ale jestli žiješ ve světě trpaslíků, tak si o tom taky můžeš myslet něco jiného. ;-)
jeli jsme po rovině a do kopce mi to taky stačilo,ti co ohrnují nosy nebudou většinou až tak dobří řidiči,spíše mají větší pocit síly,ale jen díky stroji.Někdy se z nich bohužel stávají i dřevorubci!!! :'-( Jsem prostě spokojený.Tažné zařízení mi nic neříká.atd...
Pane Vaculíku, toto už je dneska druhý článek na zdejším webu, za který zasluhujete velké uznání. Je vidět, že jste fakt odborník na slovo vzatý. Perfektní počtení. Děkuji a jen tak dál. :yes:
Co lze kvitovat s povděkem, jsou uvedené výkonové grafy motorů. Mám prosbu pro redaktory, lze je uvádět i u nekoncernových vozů? Nebo je nechtějí poskytovat?
Uz s tou propagaci rakoviny bez nekam. Jinak me jednou jeden znamy svezl s fabii 2 s trihrnkem. On byl nadseny, ja rikam tragedie. Ptal jsem se ho, zda v zivote jel jinym autem, nez skodou, nejel...
A přesně to ukazuje na podstatu věci, kterou tu nedávno někdo v diskuzi popsal a měl naprostou pravdu: 100 lidí = 100 názorů. Co se jednomu líbí, to druhý nemůže ani vystát.
No jo, ale když oni do tý Fabie 1.6 TDI nedávají! Co s tím budeš dělat? Musíš si vybrat jiného favorita. 1.4 TDI 77 kW by nestačila? Já vím, chybí tomu jeden válec, ale podle toho co zatím píše pan Mička v jiném článku [odkaz] to s tímto motorem nevypadá zle.
Že to najednou novou Fabii nebude mít tak jednoznačné 1.6 TDI :no: , bohužel těm již v srdci nebije takže konec zábavy, konec emocí a konec bušení srdce :'-( [odkaz] :'-(
Travní sekačky s benzínovým motorem bývají silnější než stroje elektrické :no:
Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát budeš dn
Tak to tu máme zase. Zatiaľ čo ostatné automobily si pri obdobných testoch musia vystačiť s krátkym zhrnutím motorov, tu sa zrejme po sérii odhaľovaní blatníkov a nárazníkov zrejme dočkáme pokračovania ságy v podobe série článkov, ktoré nám dopodrobna odhalia motory.
Bravwo 8-s
Re: Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát bude
Tiež z toho nie som odvarený, ale v kontexte toho, že ide o domácu automobilku a model, ktorý bude ak nie najpredávanejší na českom trhu, tak určite v Top 3 a teda sa si ho kúpia (dostanú ako služobné, alebo aspoň vyskúšajú) mnohí tunajší čitatelia, to dokážem pochopiť.
Re: Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát bude
Nemám nič proti takejto forme testov, ide skôr o to, že to je LEN A IBA s najsamlepším autom na svete, ostatné si toto privilégium očividne "nezaslúžili"...
Re: Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát bude
To mě by spíš zajímalo, jestli by stejně nadšeně vyšel test obou motorů i v případě, že by na masce byl jinej znak automobilky... Rozplývat se nad zdechlinou 44kW, jak na dálnici točí 4500 otáček, a že to vlastně nevadí, to musí bejt sakra někdo dobře motivovanej... ;-)
A že těch testů tady bylo v poslední době dost... Viz Twingo a spol. Každej si může ověřit, že prostě není kW jako kVW. :-(
Re: Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát bude
Spíš není testér jako testér. Vaculík podle mě dokáže posoudit potřeby běžného kupce fabky, někteří jiní čekají od základních motorů trochu "sportovní radosti", a pak jsou zklamaní.
Re: Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát bude
Je to ale dobře zargumentované - vysoké otáčky na dálnici vadí kvůli hluku a spotřebě a to není případ tohohle motůrku. Souvisí to hlavně s napjatým očekáváním, jak tenhle základ ve Fabii pojede. A tyhle první dojmy říkají, že to není až tak hrozné, jak se mnozí obávali. Na Twingo s motorem vzadu tuzemská automobilová veřejnost nečekala jak izraelité na manu.
Re: Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát bude
Berme to vše s rezervou, u prvních testů Rapidu šlo podvozkově dle novinářů solidně vyvážené auto s dobrým odhučněním a ejhle, po půl roce tu dunivou uskákanou "kozu" měnila sama automobilka.... Jsem proto v prohlášení novinářů na margo produktů domácí automobilky trochu skeptičtější :-!
Re: Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát bude
Prostě tě žere, že nemáš na pořádne auto, nebo že máš služebák Francouze. Škodovka je prostě několik světelných let před ostatníma a ani nenavistné komentáře to nezmění.
Re: Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát bude
Služebák nevlastním a na škodovku nic nenávistného nepíšu. Pro tebe to klidně může být nejlepší značka na světě a brát ti to nebudu. Jen o těch světelných letech se rozepiš, zkus třeba nějakou argumentaci, která ti u C4 chyběla.
Re: Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát bude
Není vinou Škodovky, že ostatní automobilky, resp. výhradní dovozci do ČR nejsou schopni (ochotni) poskytnout novinářům tolik informací a k otestování tolik aut s různými motorizacemi.
Nevím tedy, proč se zdejší diskutéři tak podivují nad převahou článků od Škodovky, nota bene, když je to domácí značka.
Re: Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát bude
Souhlasím s tebou :yes: Toto byla od Typhoona naprosto zavádějící informace. Automobilky na všech prezentacích mají logicky k dispozici celou motorovou plejádu, v tomto není Škodovka ničím výjimečná.
Re: Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát bude
U Twinga, auta do města, je základní motor se zrychlením 14,5 s tragédie. U Fabie je to v pohodě. Přitom dokonce 2 motory jsou na tom hůř (14,7 a 15,7s).
Re: Fábia naša každodenná, koľko motorov máš, toľkokrát bude
Mno toto presne ma prvé napadlo, a to pritom je Fabia auto o triedu väčšie a v našich končinách bude často plniť úlohu jediného rodinného vozidla. S týmto motorom si to osobne viem veľmi ťažko predstaviť.
Škoda Fabia III: První jízdní dojmy s tříválci 1.0 MPI
Dnes 16:00
Škoda Fabia III: První dojmy se sériovými vozy v Portugalsku
Dnes 11:30
Škoda Fabia III: Jízdní dojmy s 1.4 TDI/77 kW
Dnes 15:25
TRI subezne clanky na titulke o TOM ISTOM AUTE. Mame sa tesit na prve dojmy z kazdej kombinacie motora/prevodovky/vybavy?
Alebo nebodaj pridate prve dojmy zo Zelenej Fabie, Modrej Fabie atd?
Cloveku nezostava len smiat sa z toho, ze auto.cz sa uz ani len nesnazi posobit ako seriozne medium. Inu, komedialnym serverom sa na internete dari :-)
Dávať im návod na testy farieb, to si nemáááál....
Teraz nás čaká séria "modrá fábka za svetla, v noci, zamračené počasie, dážď, v zime na snehu, s bielym pozadím, v lese, pri jazere,...." 8-s
Realita je taká, že prvé dva litrové benzínové trojvalce nie sú dostatočné motory pre také auto B segmentu ako je Fabia. Pri každom predbiehaní sa bude vodič triasť, či má dostatočný priestor a až auto zaťaží, tak ešte horšie.Výhoda može byť akurát v malej spotrebe, ale kúpiť si takéto auto s poddimenzovaným motorom ako jediné v rodine, čo je osud mnohých ľudí u nás, nepokladám za moc rozumné. Pre mladú rodinu s deťmi, čo chcú jazdiť na dovolenku k moru je to už rizikovo slabý motor.Pre dochodcov, čo jazdia po meste to možno je prijateľné, ale za tu cenu si to auto zaslúži základný motor silnejší, ako bol v starej felde...Je škoda, že tam nie je nejaký základný benzínový štvorvalec bez turba s objemom 1,2 a výkonom aspoň 60 kW.
Pokud bych si měl kupovat Fábii se základní motorizací jako rodinné auto, tak jsem blázen. A pokud nemám na silnější, tak se ohlédnu jinde, popř. po silnější a především větší ojetině.
Motor s 44 kW je vhodný a dostatečný pro ježdění kolem komína a těch, co to takhle chtějí, je hodně tečka
Obidve benzínové trojvalce a hlavne tragické krútiace momenty sú poddimenzované motory k autu ako je Fabia.Tečka. Až nechápeš zmysel tejto vety, za to nemožem.Tečka.
Ano, řada malých aut si vystačí se stejnými parametry (95 Nm) základních motorů, namátkou třeba Yaris, ten je má dokonce až ve 4300 ot/min nebo 208 také 95 Nm ve 3000 ot/min a to jsou obě těžší auta než FIII. To, že někomu takový motor nevyhovuje ovšem nevylučuje, že existují tisíce lidí, kterým vyhoví, na jízdu po městě zcela určitě.
Musím oponovat. Minulý pátek jsem se vracel po obědě z Prahy. Po dálnici v poho. Poté jsem najel před Hradcem na okresu a v jedné koloně jsem jel prakticky až domů do Trutnova. Ano, mohl jsem předjíždět, sem tam jsem to také provedl, ale smysl to žádný nemá. Předjedeš 5 kamiónů a dalších 10 je jich před tebou. A to nepočítám desítky dalších aut, která se vlečou různou rychlostí... Takže na běžné popojíždění 44 nebo 55 kW bohatě stačí...
Pozri, autá s takou cenou, a to pomerne "kvalitné autá" by nemali byť degradované pohonnou jednotkou, ktorá stačí len na bežné popojíždění.Zober si tragický krútiaci moment tých trojvalcov, nemáš pocit, že je to krok dozadu ? A až raz budeš chcieť predbiehať, budeš sa cítiť s 95Nm bezpečne ? Konkurencia za podobnú cenu je schopná dať výkonnejšie a lepšie základné motory...Prečo nemože mať kvalitné auto ako F3 adekvátny základný motor, ktorý dokáže, že má lepšiu dynamiku ako stará felda ?
:yes: 1.2 TSI :-
vše zvládnuto na výbornou jízdní dynamiky a nízké spotřeby.
;-\ 1.0 MPI :-
malý benzinový motor je skvělou volbou do městského a příměstského provozu, kteří jezdí krátké trasy s častými přestávkami, na dálnici nepatří !
:no: 1.4 TDI s DPF :-
tedy 66 kW a 77 kW – jsou standardně osazeny filtrem pevných částic :no:
Vzhľadom na to že na SK a CZ je stále Fabia prve auto v domácnosti a neslúži len na jazdu po meste je tento 1.0 motor či už ako 44 alebo 55 kW pomerne slabý, minimálne na Slovensku si myslím že sa bude predávať viac kombi verzia ako krátka (ta ma veľkú konkurenciu osobne si myslím že konkurencia bude mať aj lepšie ceny aj keď pre SK ešte ceny neboli zverejnené ale majú byť o niečo vyššie ako v CZ) a pri kombi verzii bude už nutné si zobrať aspoň 66 kW kedže ako autor článku píše, je len min. rozdiel medzi 44 a 55 kW (a 44kW sa pre kombi nebude dodávať).
Suma sumárum, priplatiť si za 66 kW + kombi + klimu + nejaku tu inu farbu ak nechcete mat jedine modrú ktorá je bez príplatku tak človek zistí že to si može kupiť rovno Rapid s ešte väčším kufrom (ak ide o ortodoxného škodovkára :-) ) alebo už pokukovať na triedu Focus, Ceed,...
Tak když vezmu TSi + klima + kombi + barva, tak budeš někde okolo 300 v nejnižší možné konfiguraci. Focus je cca. 350 a Kia s klimou za 334, a to beru jen krátké. Kombi + 20 - 25 a příplatky za barvy tam také jsou. Nějaký průnik tam pak nevidím ...
Narážam hlavne na SK trh, kde dáva škodovka o dosť vyššie ceny ako v CZ napr.
Zakladna
CZ: Octavia 1.2 TSI 63 kW 5-stup. mech. 334 900 Kč (12 158,29 EUR)
SK: Octavia 1.2 TSI 63 kW 5-stup. mech. 14 490 €
(po prepocte aktualnym kurzom EUR 1 = 27,545 CZK)
sú to ceny z akutálneho cennika Skodovky v CZ a SK pri vyššich verziach sú tieto rozdiely ešte vyššie aj ked mozno su tam nejake rozdiely pri rovnakej vybave, ale stale je o nieco ta cena vyššia, predpokladam ze aj pri Fabii tie ceny budu o pár stoviek vyššie čo tiež nie je zanedbateľné...
A co ti brani koupit auto v Cesku? Kolegove pred par lety kupovali naopak Seaty na Slovensku. Je to zase jen o zvyku a pohodlnosti kupujicich. Rozdil nejakych 17% na 200 km rozhodne stoji za to ...
Dobrý deň Pán Vaculík !
Chcem sa Vám úprimne poďakovať za Vašu doterajšiu prácu !
Sledujem Vaše články a reportáže ( ak je to v mojich možnostiach ), už niekoľko rokov.
Mohli by ste prosím dodatočne napísať, v dvoch, troch vetach určite jazdné porovnanie, pocity ( nemusí byť napísane vyslovene ktrorý je lepši ) s motormi : 1.0 MPI ( Fabia 3 ) vs.1.0 vvt-i ( Yaris 2,3 ) ? ... Ďakujem
Když vidím to množství krouťáku ve vysokých otáčkách tak je to fakt k pláči... Už před 20 a možná více lety se vyráběli motory které měli kolem 100koni na litr a téměř plochou křivku kroutaku pomalu v celém spektru otáček.... (třeba od 2 do 8tis)
Nejlepší auto s nejlepším motorem, na světě, možná ve vesmír
Článeček jsem nečetl, podle jeho délky + grafů je mi jasné, že okecat těch 44 kW nebylo jednoduché, asi na to šli "vědecky", doufám, že je tam i nějaká story "ze života" jak téměř prohnali Ferrari blablabla ...
Re: Jo, beru... 44kW není v praxi horší než 55kW...
no promiň... ale v čem Ti to připomíná?
Renault má těch 95Nm, co má škodovka jako špičku, mezi 2300 a 5500 otáček. CCa. To je rozsah asi 3200.
Škodovka i v té dražší verzi mezi 3000 a 4100 otáček - to je rozsah cca 1100. Asi tak třetina.
85Nm má renault mezi 1500 a 5700 otáček.. to je rozsah 4200.
Škodovka dává 85Nm mezi 2700 a 5300 otáček.. to je cca 2500...
Re: Jo, beru... 44kW není v praxi horší než 55kW...
je jasne ze nie presnymi Nm, kedze 1.0 ma menej Nn, ale hrubym priebehom Nm od 3000 ot. - u oboch od 3000 ot to drzi do cca 4500 ot a potom pada, u stareho 47kw htp vykonova spicka je cca pri 3000 ot. a potom to pada, u 51kw to bolo uz lepsie vyladene, ze nebol az taky pokles od tych 3000, ale aj tak to padalo po tych cca 3800.
Re: Jo, beru... 44kW není v praxi horší než 55kW...
Ked som si kupoval v roku 2003 Fiestu, s najslabsim motorom ktory bol vtedy v ponuke (Duratec 1.3i 8V), tak som dostal 51 kW a 106 Nm krutiaceho momentu. Maximum krutiaceho momentu bolo pri 2600 otackach (ak si dobre spominam, teraz uz mam ine auto).
nova fabia je prijemne prekvapenie.... a uz aj bolo na case aby si z nej kazdy prestal robit srandu .... vzdy to bolo poctive auto, robustne a velmi uspesne ktore si zasluzi respekt ...
OII tour s 1,6 75 kw by sa aj dnes predavala ako teple rozky... skoda tych klasickych motorov suhlas.... ja teda rozhodne by som nebol proti ak by skoda mala aspon jednu normalnu atmosferu v kazdej triede ako alternativu k turbomotorom....
1,4 63kw mala vo fabii urcite velky uspech ... a aj dnes vidim mnoho mnho fabii II s logom 16V na kufri... ktory znamena prave tento motor, v malom aute jazdiacom po meste navyse tie vyhodu turba akosi nie su az tak presvedcive... a opodstatnene... a motor aj dost trpi ak sa s nim beha len po meste .....
Ten motor není zlej, ale dnešní moderní atmosféry, nadopovane moderní technikou, či turbo Benziny jsou už jinde. Spotřebou a dynamikou, se spolehlivostí bych vsadil na MPI.
ano mpi .... ved prave ten motor mi jediny vo fabii akosi dava zmysel do mesta
a mozno to bude zniet divne ale aj take htp v rapide spaceback nema podla mna vobec zle parametre a ma aj slusny kroutak.... na spolahlive pohodove jazdenie preco nie... nahodou dobra a rokmi overena volba
Atmosférická 1,4 opravdu dávala v FII smysl a byla poměrně logickou a správnou volbou. Nejen do města, ale jako uni motor. Jen s atmo 1,2 v nižší střední třídě nesouhlasím, tam beru základ v 1,6. ;-)
suhlas.... ako univerzalny motor vhodny na vsetko bola 1,4 ideal.... nieco podobne dnes uz ponukaju v tejto triede snad len yaris , korejci a uz len par dalsich kuskov .... a mne vobec nepride ze su v nevyhode.... prave naopak... v malom aute je klasicky motor stale dost vhodna volba.....
rapid je papierovo nizsia stredna ale ber to tak ze vahou je to takmer male auto... predna naprava je z vw polo.... cele je to kompaktne na urovni fabie combi co sa tyka rozmerov.... a dokonca aj uzsie je to ako fabia ... tie parametre 55kw htp v rapide vobec nie su spatne... a marne...
Atmo motor bych v této třídě také nezavrhoval, korejská čtrnáctistovka je příkladem dobré volby, ale srovnatelná s TSi není. Pořád ještě je pozitivní, že atmo motory nevymřely a třeba i nová Mazda 2 ukazuje, že to bez turba jde.
U rapidu se neshodneme. Je to prostě auto nižší střední, které má handikep v podobě malé šířky. A tam je 1,2 atmo moc málo. Nemusíme spolu souhlasit, ale prodeje této malorážky jsou jasné.
ano rapid je ok nizsia stredna... ale podstatna je tu hmotnost auta... ktoru musi motor utiahnut
este aj stary o triedu mensi peugeot 207 je tazsi ako rapid ;-) ..... jasne ok , kazdy ma na to iny pohlad.... ja to beriem.... zda sa ti to malo je to normalne pohoda
co sa tyka malych aut tak turba su jasne silnejsie samozrejme hlavne v pruznom zrychleni, ta maximalka je tam podobna a ani v spotrebe to v reale az tak rozdielne nebude ..... co ma vsak viac odradza od turba je predstava denno dennej jazdy s takymto motorom po meste.... bolo by mi luto takyto motor doslova zmykat v meste .... klasicka atmosfera je v malom aute stale este fajn.... uznavam ze TSI ma neskutocny zatah ale uspokojil by som sa s atmosferou
Jel si někdy turbobenziem? Když poskakujes krokem v zácpě, tak se stejně turbo nesepne a jedeš jako s atmosférou. Jezdí za min, nebo stejně jako adekvátní atmosféry,ale má vyšší výkon. Výhoda MPI byl velmi tichý chod a klasická charakteristika a gradace výkonu. Ale objektivně musíš uznat, že turbobenzin je lepší volba i do města, pokud si to někdy zkusil. Tsi jede více jako dizl, ecoboostu graduje jako atmosféry, jen brutalneji. Klasickou atmosféru bych si už v nabídce čtyřvalec nekoupil.
Jo, jde to, ale tsi ho prostě strčí do kapsy dynamikou a spotřebou. 1.6 může možná konkurovat jen s plynem na podlaze :-) doba jde dal a jestli budou konečně spolehlivě,tak je to lepší volba
no - proto píšu, že jedinej použitelnej motor byla 1.4 .. a to bylo FAKT smutný!
V autě téhle velikosti.
Ale dalo se jezdit s rozumnou spotřebou.. a s rozumnou prognozou, že ten motor vydrží víc, než 80 tis km.
Tak to řeknu jinak: kdybych si dneska chtěl koupit Oktávku.. tak rozhodně II ... a jedině s tímhle motorem .
A počítal bych, že prtostě nebudu jezdit víc, než 120 km/hod... většinou kolem 100....
Což potvrzuji. 1.8T byla na svou dobu sice raketa, ale těžce přidušená (jen přes SW dala 148kW při poklesu spotřeby). Dnešní 1.4 TSi je 250Nm vs. tehdejších 210 skutečně někde jinde. A spotřebou o 2 litry níže...
mohu aktuálně porovnat tyto motory (starou 1,8t v O1 a novou 1,4tsi v O3 ve více autech), pokud jedete v každé zvlášť rozdíl pomalu nepoznáte. pokud jedete vedle sebe, tak v pružnosti nebo startu z místa jede stará 1,8t lépe tedy aspoň ty naše :-) , teď se nám bude vracet 1,8tsi v O3, tak s kolegou uděláme takový malý test s O1RS
Vysvětli mi prosím konečně, jak víc trpí motor s turbem ve městě proti atmosféře. Pokud potřebuji zrychlení a někde "vystřelit", tak výhoda je jednoznačně přesvědčivá ve výrazně vyšším krouťáku v nízkých a středních otáčkách. Turbo tlačí pár sekund. A pokud jedu pohodově v kolonách nebo zácpách, tak se turbo ani nesepne, resp. když už sepne, tak rozhodně netlačí "do plných".
A jednoznačná výhoda je v naprosto rozdílné spotřebě. Když vezmu FII, tak dle Spritmonitor:
Stačí,nebo je to jen kulantne napsáno? Co si Budem povídat, určitě to pojede, po městě či na okrasné volným tempem. Ale ruku na srdce, opravdu je základní motor na úrovni třeba jen předchozí htp? S tím se ještě dalo jakž takž žít ale bylo to n hranici .... Dost mě rozesmálo, ze autor napsal o tichém motoru na poli trivalu při 4500 otáčkách. I premiovy trvalec v BMW active tourer při takto vytocenem motoru řve dost nahlas, snad nechcete tvrdit že škodovka s trétinovou cenou to umí lépe? Stejně MPI v citigo řve ještě o poznání více.. :-!
Jak je to popravdě nám odpoví až osobní zkušenost. Myslím, že na původní základ v podobě HTP tyto litříky sahat nebudou. O superlativech v podobě naprostého ticha i vytočeného trojhrnku bych také raději vyčkal až na reál stav.... jak jsem to zde psal, první novinářské dojmy jsou občas až příliš pozitivní.
Nikdy sem to sem nepsal, ale po prvním článku a obavách sem doufal asi marně v naprostou objektivnost, ale trochu se tu potvrdilo, koho chleba jíš... Je jasné že tenhle Článek zaplatila škoda pozvánkou na pí ar akci :-)
ja mam teraz astru tu hranatu tu predoslu generaciu .... ako nahradu ... som prekvapeny ze pri 4000 ot ake je to auto tiche ( 1,8 16v ) .... v lanceri uz doslova pracuje relly zvuk ... doslova dychas adrenalin zacinas citti ze sa nieco deje a v astre klido pido 4000 a ono asi tak jak v lanceri na 2500 ... pohoda klidek tabacek... ale slape vyborne... klobuk dole ide ako bejk astricka... vcera z blavy za 4,5 hodiny.... uzil som si.... krasne slape.... kopec nekopec... je to pila... 103 kw je citit ... predstava ze takuto vzdialenost prekonavam elektromobilom s maximalkou 130 a dojazdom 200km je ozaj desiva
Jenže astra je čtyřvalec, trivalec více vibruje, dělá větší hluk. Jak sem řekl, i v BMW je docela slyšet a to sem ve stejném autě zkoušel i díl který byl tichý úplně, takže odhlučnění na výbornou
otazne je preco sa zmensuje pocet valcov... vie niekto?
je nejaky problem snad vyrobit litrovy poctivy stvorvalec? tu predsa ide o objem ktory chcem ziskat nie o pocet vlacov...... preco len tri valce? a potom treba vyvazovcie hriadele a ja neviem kolko dalsich veci aby sme tu kkulturu chodu ako tak ustali.....
V zásadě to vypadá na použitelný základ, ale tím nadšení docela hasne.
Dynamika na úrovni (resp. pod úrovní) Felicie 1.3? Spotřeba na úrovni Felicie 1.3 nebo Fabií 1.4 MPi?
Tak nějak mi logicky vyplývá otázka, kde že je ten 20-letý pokrok? Jasně, přeci ty CO2, že... No vzhledem k tomu, že se zde vybily stáda krav u zemědělců, tak jsem měl pocit, že jsme pro ekologii už udělali dost. I když je pravda, že těch sviní tu nějak neubývá >:-[]
Docela by mě zajímala olejová náplň toho 1.0 a jak dořešili chlazení. Jestli stejně pečlivě, jako u HTP, tak po 50 000 dálničních km bude motor zralý na generálku. 4500 ot. je fakt hodně :-!
Pokrok je v možnosti volby. Felicia 1.3 byla v době svého uvedení jediný model, který musel pokrýt vše. Dnes máš na výběr od Citigo 1.0 až po Superba s 3.6... ale i v rámci té Fabie od 1.0MPI až po 1.2TSI.
To není odpověď na otázku, kde je ten pokrok mezi 1.0 r.v. 2014 a 1.3 r.v. 1996.
Dokonce to ani není odpověď na otázku - kde je pokrok mezi Fabií 2014 a Felicií 1996. I Felicia měla několik výkonových variant 1.3 a možnost 1.6 či 1.9D :-!
1.2TSI 81kW je o parník dál než 1.6MPI 55kW. Stejně tak 1.4TDI je lepší než těžká atmo 1.9D. 1.0MPI je budgetový motor, s nižšími emisemi (nejen CO2) i spotřebou...
Nicméně, místo 1.9D se dnes prodává 2.0TDI v Octavii...
Co třeba nesrovnatelná spotřeba? Zde došlo k dost zásadnímu pokroku (a to ani nemluvím o 1.4 MPI, což byl extrém). A výkonových variant bylo sice více, ale všechny v rozpětí 40-55 kW.
Mimochodem, kupovat 1.0 MPI na to, abych ho drtil 50 000 km při 4500 ot/min na dálnici...Proč? :-O
Právě ve spotřebě (té reálné) nedošlo k téměř žádné výrazné změně.
Základní motor snad nutně neznamená, že dálniční režim je pro něj určený jen ve vyjímečných případech... To je právě odvěký problém Fabie, že se základním motorem je nepoužitelná a mám zdání, že tento trend tu bude i nadále.
"Právě ve spotřebě (té reálné) nedošlo k téměř žádné výrazné změně."
- Tak to by mě zajímalo, jakým argumentem chceš tohle doložit. Je známo (a prokázáno), že v NSF jezdí litřík kolem 5 litrů. Fabia je těžší, ale ne zas tak výrazně. Felicia s trochou snahy pod 7 jezdit dokáže, ale tím to hasne.
"Základní motor snad nutně neznamená, že dálniční režim je pro něj určený jen ve vyjímečných případech."
- No, já bych tedy řekl, že znamená. Proč si na brázdění dálnice 130 km/h kupovat atmolitřík s krátkou převodovkou?
Citujem z clanku :
"Celkově nám projev hnací jednotky připomíná starý atmosférický diesel – třeba ten v první generaci Fabie 1.9 SDI/47 kW. Kdovíjak neakceleruje, ale statečně si vede tu svojí. A nemusíte mít strach, že s plynem na podlaze by to bralo deset litrů – totální provozní maximum, kdy na dálnici skoro pořád držíte plný plyn, nebude moc přes sedm litrů. Rozumná jízda za šest, vyloženě plynulá klidně k pěti. Nové motory EA 211 jsou opravdu úsporné, a v tom bude pro běžné spotřebitele možná i ten vůbec největší přínos nové Fabie. Že i s benzinovými modely se mohou dostat na pět litrů…"
Tak rozumna jazda za 6l - co je de facto 2l na valec ?! 8-s
Ked vezmem v podtaz moj 3.0 V6 v benzine s 200k(cize 66k z litra) a manual s 8,6l 95.okt. na 100 a v pripade leteckych dni na cestach v Reichu za 10 ..tak sa zakonite pytam, co mi uslo ... usetrite par kacek iba na poistnom, ..nic viac, proste - tri valce do skla :-! To uz vazne radcsej do mesta 0,8L v Smarte, to ma aspon styl a da sa aj v targe ... >:-[] ..a slape 3 az 4l, alebo platinovu taxi kartu za 200.tis ...fuuu a bez starosti :yes: >:-[]
Je to všude stejné... IT odborník se nespokojí s nejlevnějším Acerem, profesionální fotograf přírody se nespokojí s nejlevnější zrcadlovkou, kuchař ve špičkové restauraci s nožem z Tesca... a obchoďák s nájezdem 50tkm se nespokojí s 1.0. A když jo, pak je to jeho blbost.
Tak a teď mi někdo řekněte v čem je tam 3 válcová 1.0 lepší než 1.3 4 válec ve felicii? Výkon stejný, zrychlení, maximální rychlost téměř totožná a rozdíl ve spotřebě je minimální. Tak proč sakra škodovka raději trochu neupravila motor z felicie a místo toho začala vyrábět toto? Felicií jezdí po českých silnicích i po 15 a více letech spousta a pokud se o auto majitel staral motoru prakticky nic není. Jediný rozdíl vidím v tom, že náhradní díly na tento 1.0 motor budou x násobně dražší než na felicii a životnost neznámá. Jsem zarytým odpůrcem těchto mini motorů, protože na auto co váží 1,2 tuny je to prostě málo. Navíc se mi líbí jak se všude píše, jak je FIII levná. Ano sociální verze je levná, pokud ale budu chtít tu co je na všech fotkách na netu cena s 1.2 tsi bude 450t Kč. Což má od levného auta hodně daleko!
no ja sa na stvorvalec mpi 50kw nemozem stazovat >:D .. ten motor sa snad ani neda znicit... to je kus niecoho co sa uz len tak nevidi.... a topi neskutocne.. za polminuty je v aute z bodu mrazu doslova sauna.... objem nicim nenahradis perfekne topi >:D .... hotova pec ... sice ide polka energie z motora na teplo a zere jak svina ale v zime je to fajn >:D
dalsia vyhoda tohto motora je jeho kroutak... bude sa tu kazdy smiat teraz ale mpi motor z felicie ma 80 percent kroutaku takmer na urovni maxima... a maximalny kroutak 106NM je v idealnych otackach 2600ot......... no schvalne.... ktory dnesny super motor ma taketo parametre.... keby mal o 5kw viac a zral o liter menej tak je to motor uplne bez chyby ...
Neber to zle, ale dnes jsou parametry motorů a jejich průběh naprosto jinde. Felicia si odžila své a měla mnoho spokojených zákazníků, jelikož šlo o relativně spolehlivý nenáročný motor. Ale doba už pokročila.
v pohode..... ved mas pravdu :yes: ( ja len tak nostalgicky spominam a porovnavam )
koniec koncov ani nejde tak o cisty vykon ... ako skor o kroutak.... a felda ho nemala spatny... na svoju dobu urcite nie.... este aj dnes nezaostava moc v tomto.... ked pozeram na fiat punto 51kw so 102Nm .... tak vsetka cest felde.... alebo teda skor konstrukterom... motora :yes:
v sucasnosti sa mi paci motor v swifte.... javi sa ako ideal na male auto do mesta.... relativne svizny a malo zerie... konstrukcne jednoduchy ... uplne by mi stacil ....
A 1,6 vo Felicii si už riadil? Vyskúšaj niekedy, to bola na svoju dobu iná raketa aj keď tiež bola priškrtená. Ja som mal moju chipnutú na cca 85 koní a to ti bolo panečku žihadlo a po nachipovaní dokonca papkal menej. >:D Naložený kombík so zapnutou klímou išiel kopec nekopec. Ale to bolo pred 15 rokmi. Dnes je motorársky svet niekde inde.
píšu o tom výš - ten pokrok je v kolonce CO2. Rozdíl je však zásadní - zatímco 1.3 byl jednoduchý motor laciný na údržbu s téměř neomezenou životností, tak nový 1.0 bude stěží bezproblémový po dobu záruky 8-s ;-\
V čem je rozdíl? Ve Felicii jsi měl možnost 1.3 a potom už jedině velmi drahou a normálním lidem nedostupnou 1.6, která i když měla jen 55kW, tak jela v rámci tehdejšího vozového parku jak "dělo".
Dnes máš ve Fabii na výběr 4 benzínové motory, kdy ten nejsilnější je jen o 18% dražší, než ten nejslabší.
A sorry, jaký vývoj čekáš u atmosférického plnění, zvláště pokud od té doby nastoupily výrazně příšnější normy na emise?
Dnes se tady všichni posmívají litrovému MPi s krouťákem 95Nm, zatímco Felda měla v BMM přesvědčivých 93 (40kW), resp. 100 (50kW). U MPi to bylo 100 a 105. Při objemu o 30% větším ...
Ty snad víš jaké emise má ta 1.0? A tím myslím emise před katalizátorem! Jsou opravdu o tolik menší než měla felicia? A spotřeba toto nekonečné téma, felda při 90 km/h žere 6,5-7l/100 km kolik pak bude žrát ten litr? O litr míň víc to nebude, pak započítat náklady na servis. Protože pochybuji o tom, že ten motor vydrží 5 let jen s výměnou oleje a svíček, což pro 1.3 mpi pravda ještě seřizování ventilové vůle.nebyl vůbec problém.
Hm, pokud řešíš roční výměnu oleje za 1.000 Kč, tak jsme asi na jiném levelu.
Emise před katalyzátorem (píšeme s tvrdým "y") budou odpovídat spotřebě, ale proto tam ta krabička je, aby je snižovala. A přitom taky snižuje výkon celého motoru.
Ano, moje Felda taky doslova žrala v průměru 6,7. Následná Okta s trojnásobným výkonem a v turbu na stejné trase a nesrovnatelném svezení 7,2. A někde výše máš i spotřeby motorů u FII - silnější TSi bere 6,5 ...
Už jen z těchto důvodů považuji diskuzi o litrovém a nevýkonném motoru za zbytečnou, když za dnes velmi solidní příplatek dostanu motor s menší spotřebou a výrazně lepším výkonem i dynamikou.
Pokud myslíte O1 s 1.8T ano souhlasím, kdysi jsem toto auto měl přesedlal jsem do něj z felicie (1.3 mpi 50kw) spotřebu na dálky jsem měl 7.5l při normální jízdě. 1.8t 20v byl na svou dobu velice povedený motor, ale vyvinula a do prvních O1 dokonce i dodávala Audi a životnost motoru byla dobrá, pokud se používal kvalitní olej a měnil po 10t motor i po 10 letech předl jak kotě a byl krásně čistý. Jenže cena O1 s 1.8t byla v porovnání s felicií astronomická a aut s tímto motorem jezdilo/jezdí po ČR málo. Nevýhodou byla vysoká spotřeba ve městě a první série s elektronickým plynem měla dlouhou reakci na plyn oproti sérii s klasickým lankem se to nedalo srovnat.
A výměnu oleje neřeším, jen tu cenu jste nějak podhodnotil. Olej+filtr+práce+uložení výměny do paměti vozu a zapsání do servisní knihy za 1. 000 Kč v jakém servise je to k mání?
V autě mám asi 5,5 litru oleje, litrová FIII bude mít výrazně méně. Dává se velmi kvalitní Agip, Fabka se určitě spokojí s nižší a levnější specifikací. Cena s výměnou filtru okolo 1.700 včetně razítka.
Jednobodové verze jsou na dnešní dobu slabota, ale ty MPíčka byly celkem dobré ... slušně táhly odspoda (výkonová křivka byla posazana do nižších otáček než u toho tříválecového litru) a i spotřeba už byla odpovídající. Z dnešního pohledu nejvíc vadí asi vyšší hlučnost.
" jaký vývoj čekáš u atmosférického plnění, zvláště pokud od té doby nastoupily výrazně příšnější normy na emise?"
U VAG asi ziadny... ale najde sa par automobiliek, ktore nemaju problem postavit vybornu atmosferu, splnit limity, vypiplat dizajn a este aj poskytnut radost z jazdy.
Rozdíl ve spotřebě minimální?? Dle spritmonitor žere Felicia 7 litrů, zatímco 1.0 MPI v Upu se s přehledem vejde do 5,5 (což mohu potvrdit).I když vezmeme v úvahu vyšší váhu Fabie, bude rozdíl zásadní.
Ještě vezmi do úvahy, že 3/4 tras UP jsou město. Takže ten rozdíl bude ještě výraznější. Moje polovička jezdí do práce 24km a spotřebu u 44kw UP má 4,6l(dle knihy jízd).
ale no tak, porovnávať 20 ročnú Felíciu s relatívne novým strojom? Tá Felda keď bola nová tak tiež nežrala trávu okolo cesty >:D Ja som kedysi mal 1,6 kombíka a na 7 litrov som sa dostal len pri značne dynamickom presune po meste, resp. ak som zkysol v nejakej hodinovej zápche. Mimo mesta pri diaľničnom tempe to išlo okolo 6 - 6,5. Na dlhých trasách s veľkým podielom okresiek 5,2 - 5,3. A keď išla z ruky a mala 300 tis. papala priemerne o liter až 1,5 l viac.
Juhhů 5,5l s FI 1.0 mpi? To tak možná na neutrál z kopce:D Když to auto má jet 90-100 km/h běžná rychlost na okresce ve dvou lidech tam mi chceš tvrdit že pojedu pod 6 litrů? V roce 2004 jsem se s tímto autem na měsíc setkal, nezapomenutelný zážitek, jelo to jak šnek, výkon nula, spotřebu jsem měl někde kolem 7l, na dálnici nebyl problém dát 10l. V té době jsem měl 2.5l V6 a ta fábia žrala míň jen ve městě a to neměla ani klima a místa bylo taky po skromnu. Nevím jak jezdíte vy, ale řidič není otrokem auta! Auto má sloužit řidiči, né že budu očima přišpendlenej na budíkách a hlídat abych náhodou nejel o 100 otáček víc! Dnes jsou těchto lidí plné silnice, jezdí na podtočený motor podstatně pomaleji než je rychlostní limit, to ovšem nevypovídá o skutečné spotřebě vozu. Je to asi stejně ujetý jako papírová spotřeba v aut v EU taky mírně nereálná.
Pani redaktori mate tazku ulohu do vyrobcu, ked musite napisat o motore 1,0 MPI ako o dostatocnom a takmer vsestranom.
Ano motor 1,0 55 kW je dostatocny v meste a mimo mesto (rovina) pokial idete s premavkou. Predbiehanie je uz narocnejsie a treba premyslat. Co je postarh pre motor je kopec a nedajboze ak v aute je viacero ludi okrem vodica.
Bohuzial toto je skusenost s novym polom 1,0 55kW.
Ak niekto jazdil FI 1,4 16V 55kW prip. (FII 1,2 HTP 51kW), ak si niekto mysli, ze 1,0 55kW je nahrada za 1,4 16V 55kW, tak je na omyle sice papierovo rovnaky vykon, ale realita je ina asi ako 1,2 HTP vs. 1,2 TSI. Je to logicke ked ta 1,4 ma o tretinu viacej Nm ako 1,0. Zial vyrobca si moze tvrdit co chce aj to zatracovane HTP 51kW je zivsie.
Pani redaktori skuste napr. zobrat FI 1,4 16V 55kW a postavte ju proti FIII 1,0 55kW rovnaky vykon,ale to by asi v MB vyskocili a nedovolili.
Prvy normalny motor pre vsestane vyuzitie vo fabii je 1,2 TSI 66kW a myslim, ze vyrobca bude musiet tuto motorizaciu zvyhodnit.
Napr. nova i20 bude asi zacinat s 1,2 63kW a proti tomuto s podobnou cenou nemoze skoda dat fabiu 1,0, to ma prehrane.
Napriek tomu, ze H/K moc nemusim, chalani co boli v parizi na autosalone zbierat info o autach kvalita interier, sedacky, tak i20 je dost dobre na tom, fabia je kvalitou pouzitych materialov o level nizsie ako i20.
Trh rozhodne a trochu nasmeruje cenu, ktorym smerom sa bude hybat ;-)
Jenže za tu cenu nemůžeš dát ani slabší TSi, protože se jedná o zcela nesrovnatelné motory. Sice papírově podobně výkonné (66 vs. 63), ale co do průběhu neprosto rozdílné. V dynamice měla součaná i20 sprint za 12,7, FII za 11,7. FIII je o 5% výkonnější a o 5% lehčí, takže už se budeme blížit 11s.
Já myslím, že s 1.4kou by nikoho rozumného nenapadlo motor srovnávat. Že jezdí lépe (tedy po stránce jízdních výkonů) 1.2 htp, to není mezi lidmi žádné tajemství a noviny o tom píší od dob prvních jízdních dojmů s předsériovými vozy.
No, uvidíme co na to trh. Kombík s atmosférickým litrem mi přijde už trochu na hraně.
Tak mám takové divné tušení, že se s tím litrem budou objednávat často i fabie (combi) do role rodinných dostavníků, kdy ten motor bude dostávat pěkně za ušiska a odtud je jen krok k možným problémům a nadávání na mj. spolehlivost.
pamatuji si na vaše články v AMS. Jak se vám o té zrůdě píše? Tedy pardon, to není zrůda. Podle Kabaně to jsou vánoce v létě. Jen se děsím co nám nadělí teda Škodovka na Mikuláše a čerta >:D
bolo pisane, ze sa chystaju aj na TSi-cko, hladam, hladam...a nic... :-!
alebo si pozreli na konkurencnom serveri ako tam popisali test TSi-cka, zistili, ze taky test je nad ich sily a vykaslali sa na to ??? >:D >:-[]
Edit: ...nasiel som to nakoniec pod dojmami z 1,4 TDi 8-s ...tak to idem kuknut ;-)
Edit2: - 9 riadkov o 1,2 TSi ??? - to si robia srandu ??? 8-s8-s8-s
Nenáročný uživatel, který se potřebuje spolehlivě dostat z A do B, za přiměřený čas. Nejčastěji v rámci ČR, přičemž dálnice není zapovězena. Závodník to není a převážeč skříní asi taky ne. Vezmu-li v potaz rychlostní limity a 10% navíc jako maximum, tak mi vyjde, že litrový motor tomuto vozu stačí. Jestli 55 nebo 44 je už drobnost pro náturu a peněženku. Dle mého názoru, motory vyhovují. TSI jsou taková perlička za vyšší cenu.
Osobně se momentálně necítím být cílovou skupinou.
Cílovku bych viděl jako velmi nenáročného řidiče, jenž jezdí sám po městě a opravdu výjímečně mimo. Rezignovat však musí na jakoukoliv dynamiku a holt se smíří s faktem, že v každém mírnějším kopci si musí nutně pohrát s řadičkou. A to nemluvím o tom, když by chtěl vzít více jak jednoho spolujezdce s sebou.
Smekám před automobilkami které mají jako základ 4 válce a nehodlají to měnit, ono totiž ten 4. chybí, i přes veškerou snahu udělat z nové Fabie hvězdu. Měl být jako základ 1,2 TSI, základ za 250 000 a značce by to prospělo ;-)
Pokud je pro tebe 1,2 TSI minimum, tak snad není problém ty dva řádky v ceníku ignorovat, ne? Pravda, nezačíná s ním na 250, ale to už je otázka jiná. Pochybuji, že plánují v ČR prodat hodně litrových tříválců. Na to jsou jiné trhy.
Nikde se neobjevuje spotřeba, asi je na ní ještě brzo. Konkurenční web mluví o spotřebě 7,8l po skončení testu v Portugalsku. To pro nevýkonný motor nevypadá nijak valně.
Přece jen na těchto prvních jízdách není spotřeba prioritně sledovanou hodnotou a jezdí se mnohdy "na krev" a podle toho spotřeba vypadá. Počkal bych na pořádný test v českých podmínkách.
Chtělo by to test - osobně si myslím, že Sandero s klasickým 1.2 motorem 55 kW bude lepší a na řízení příjemnější volba. Supermoderní Fabia s dýchavičným tříválcem, k tomu za poměrně vysokou cenu, to je nanic. Ale nepochybuju o tom, že se bude prodávat dobře - jako všechny Škodovky.
Ten motor je jasně poddimenzovaný, proto točí kolik točí. To se samozřejmě odrazí na spotřebě, která bude stejná ne-li horší než u TSI. Motor do takto velkého auta by měl mít okolo 60kW. Když už se říká, že 500cm3 na válec je výhodný z hlediska spotřeby, tak tyto objemy už mají být dvouválce, aby se snížilo tření. U takovýchto objemů jde už jen o spotřebu a utrpení při jízdě >:D
Tento test, pokud nějaký podobný vznikne, bude opravdu velmi zajímavý ;-) Vím, že 1,2 16v byl v předchozí generaci Clia relativně zajímavým základem, díky svému zpřevodování. Jestli si svá pozitiva přeneslo i do Sandera nevím.
Ahojte. Je by som ten liter nezatracoval. Otec ma liter v yarise, tiez to ma 95Nm krutiak a 51kW. Vidim jasnu vyhodu v spotrebe v meste oproti Felde. Uvedomte si, že Felda so studenym motorom čisto len po meste zožerie cca 9litrov na 100km. Dobre v priemere nech to je 7 litrov. Otec s tym yarisom jazdi do 5 litrov na 100km aj v meste!
Mimo mesta to tiez nejde zle.. Treba na to tlacit ale nie je problem s tym ist 140km/h. Jasne, ze nie do kopca, ale ide to slušne.
Vyhoda trojvalcov je jasna:
1. Skôr sa zohreju - z toho lepšia spotreba v meste
2. Menšie straty trenim - menej trecích plôch - nižšia spotreba
3. Menšia vaha - nižšia spotreba
Je jasne, ze uzivatelsky to nie je take prijemne ako stvorvalec (vibracie, hluk), ale automobilky to dnes uz vedia celkom slusne kamuflovat.
Spomenme si ako sme onoho času sa smiali zo škodovky, že trojvalce nemaju budúcnosť... a teraz ich majú všetci od Fordu po BMW.
Apropo... vozím * v Honde a mám ju rád. Nepracujem pre Škodovku (ale ak by chceli, môžem ;) ).