Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia R2 1,6 16V: 132 kW v 7500 ot./min, ale jen pro soutěže

Ondřej Láník
Diskuze (49)
Sportovní program Škody Auto je zase o kousek ucelenější. Nové železo míří k amatérským rallye-manům. Připravte si 1,5 mil. Kč.

Úspěšné období účasti Škody v evropských a světových soutěžích z 90. let se dlouho nedařilo továrnímu týmu zopakovat, a tak jsme nejednou slyšeli, že sportovní aktivity nejsou pro rodinnou značku až tak klíčová forma propagace. V posledních letech je ale vše jinak. Na bázi druhé generace Fabie vznikly speciály, které soupeří k přední příčky v šampionátech WRC a IRC. To ale není vše.

Aby byl obraz značky na sportovních kolbištích úplnější, je potřeba obsadit i nižší soutěže a nabídnout cenově dostupnější techniku. Právě to má za úkol Fabia R2.

Fabia R2 je určena širokému spektru amatérských závodních jezdců, kteří hledají moderní, cenově dostupný a spolehlivý vůz. Ten byl vyvíjen a důkladně testován pro použití v rallye téměř dva roky.

Fabia R2 vychází se sériového modelu, podstatně se ovšem liší motorem, podvozkem, kinematikou náprav a převodovkou.

Podvozek byl oproti sériovému modelu přepracován, stejně tak byla sportovně upravena kinematika náprav. Vůz disponuje sekvenční převodovkou. Pod kapotou pracuje atmosférický motor 1,6 16V o výkonu 132 kW při 7500 min-1. Maximální točivý moment dosahuje 194 Nm při 5500 min-1.

Cena nového vozu Fabia R2 činí 62.000 Euro, tj. asi 1,5 mil. Kč.

Vývoj Fabie R2 měla na starost specializovaná společnost na poli motoristického sportu - Impromat Car – za úzké spolupráce s technickým oddělením Škody Auto. Impromat Car bude rovněž zajišťovat budoucí odbyt vozidel.

V únoru letošního roku proběhla homologace dle předpisů FIA a vůz byl úspěšně homologován. Vůz se rovněž objevil v roli předjezdce na loňské Rally Bohemia a Barum Czech Rally.

Test: Škoda Fabia RS Combi – Pořádně nadupaný kombík (Auto.cz)

Test: Škoda Fabia RS – TSImply Clever (Autofun)

Škoda Fabia RS: Kolik stojí výjimečnost? (kompletní ceník)

Ondřej Láník
Diskuze (49)
2. 6. 2011 19:01
Re: FABIA SI HRAJE NA NĚCO CO NENI
Zjevně nic netušíte o závodních speciálech.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
11. 3. 2011 10:41
Re: R2
No dobrá, asi vím, co tím myslíš a rozumím ti, ale výroba probíha v Boleslavi, tam vyrobí auto a v Impromatu jej pouze přestaví na rally car, to je myslím ten správný výraz. Kdyby Impromat auto vyráběl, byl by napsán i v technickém průkazu jako výrobce, byl by veden jako automobilka apod., což si myslím, že ani jedno není :-) Ale rozumíme si ;-)
11. 3. 2011 09:49
Re: R2
Nepletu si pojem :-) :-)
Seriova karoserie se samozrejme vyrabi v Boleslavi.
Pro me je prestavba tohoto auta (protoze je to da se rict skupina A) na rally special v podstate vyroba rally specialu. :-) To není jak u Eva nebo Sti, kde se ta karoserie "jen" vyvari a namontuje se ram, u R2 je tam i nekolik dalsich rozdilu, a rekl bych ze na 100% vsechno dela Impromat, nikoliv Skoda, ta pouze doda seriove auto..
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2011 23:22
Re: FABIA SI HRAJE NA NĚCO CO NENI
Nechápu, co ti vadí...
10. 3. 2011 21:00
Re: Fabia R2 je nejošklivějším závodním speciálem současnost
Možná leda tak zarytí a nekritičtí čeští fans... :-!