Škoda Fabia R2 1,6 16V: 132 kW v 7500 ot./min, ale jen pro soutěže
Úspěšné období účasti Škody v evropských a světových soutěžích z 90. let se dlouho nedařilo továrnímu týmu zopakovat, a tak jsme nejednou slyšeli, že sportovní aktivity nejsou pro rodinnou značku až tak klíčová forma propagace. V posledních letech je ale vše jinak. Na bázi druhé generace Fabie vznikly speciály, které soupeří k přední příčky v šampionátech WRC a IRC. To ale není vše.
Aby byl obraz značky na sportovních kolbištích úplnější, je potřeba obsadit i nižší soutěže a nabídnout cenově dostupnější techniku. Právě to má za úkol Fabia R2.
Fabia R2 je určena širokému spektru amatérských závodních jezdců, kteří hledají moderní, cenově dostupný a spolehlivý vůz. Ten byl vyvíjen a důkladně testován pro použití v rallye téměř dva roky.
Fabia R2 vychází se sériového modelu, podstatně se ovšem liší motorem, podvozkem, kinematikou náprav a převodovkou.
Podvozek byl oproti sériovému modelu přepracován, stejně tak byla sportovně upravena kinematika náprav. Vůz disponuje sekvenční převodovkou. Pod kapotou pracuje atmosférický motor 1,6 16V o výkonu 132 kW při 7500 min-1. Maximální točivý moment dosahuje 194 Nm při 5500 min-1.
Cena nového vozu Fabia R2 činí 62.000 Euro, tj. asi 1,5 mil. Kč.
Vývoj Fabie R2 měla na starost specializovaná společnost na poli motoristického sportu - Impromat Car – za úzké spolupráce s technickým oddělením Škody Auto. Impromat Car bude rovněž zajišťovat budoucí odbyt vozidel.
V únoru letošního roku proběhla homologace dle předpisů FIA a vůz byl úspěšně homologován. Vůz se rovněž objevil v roli předjezdce na loňské Rally Bohemia a Barum Czech Rally.