že to bude jako pecka...že si nudná škodovka vyrazí z kopýtka, narve tam dvoulitr ze sesterskýho pOla (nebo aspoň 1.8 193PS z toho úplně sesterskýho, co skončilo) atd.
A von je to žebrák s výběhovým motorem a navíc slabším, než mělaposlední RS. Škodovka si asi myslí, že její zákazníci jsou úplný trotlové, kterým nacpe fakt všechno. No, leckdy se tak chovají...
Nejsem ani fanda ani hater škodovky...na vysvětlenou.
Navíc DSG a kecy vo limitce a závodních genech.
Limitka? - jako že její nákup je limitován IQ 80?
Velké zklamání.
Nechápu, proč se otíráš o Škodu. Borci z vývoje by tam rozhodně dali alespoň tu 1,8TSI, jenže když jseš pod dohledem VWelkého bratra, který tě dusí jak jen může, aby zachránil neschopy ze Seatu, tak nenaděláš nic.
Kdyby Škodovka dostala agregáty, které má k dispozici protěžovaný Seat, tak ho můžou Španělé zavřít... :-!
Tohle je tvůj "jediný prostý důvod" proč sis vybral nějakou značku auta? Že dost velká skupina jiných lidí má jinou, ač s 90% stejných dílů?
BTW jaký žes to použil slovo...blb? >:D:-!
Seat není protěžovaný, možná před 10-15ti lety byl, ale i ve VW moc dobře chápou, že škodovka jim přinese víc. Stačí se podívat na srovnání modelových řad škody a seatu.
Přesně tak, Seat je sportovněji laděná značka s mladším průměrným věkem zákazníků než rodinně usedlá Škoda, proto mají Seaty Cupra logicky vyšší výkone než Škodovky RS.
Když se tenhle projekt plánoval, VW ještě Škodu nevlastnil. A Seat tehdy ani nepozicoval jako "sportovnější" značku, pokud vím. Škoda může být ráda, že dostala Octavii. První Toledo bylo liftback, jako později Octavia, další už ne. Design druhé generace byl vlastně pohozený zbytek od Škodovky. Původně byl navržen pro Octavii, ale naší vládě se nelíbil. A protože už měli přípravky pro výrobu, bylo jim líto je odepsat, tak to strčili Seatu. >:-[]
Každý má v koncernu svoje místo a je totální blbost aby si navzájem nějak extra konkurovali.. Seat je za tu sportovnější stranu škoda je víc universální... Není důvod aby škoda nabízela nějaký extra sportovní auta když koncern má golfa a Leona... Ale pokud jde o limitku věřím že by jim to v Německu nezatrhli nebo nevidím důvod proč by měli...
Vzhledem k tomu, že RS bylo odepsáno, se nedá čekat ani vývoj limitovaného hot hatche v dvoulitru pro pár nadšenců k oslavě sportvních úspěchů. Nezaplatil by se.
Tohle dává docela smysl, 1.4 TSI DSG mají v Rapidu (a kdoví proč dávno není ve Fabii), což pravděpodobně sníží náklady a zavře pusu těm, komu by přišel současný benzinový vrchol směšný. Půjde spíše o stylovou limitku, speciální výbavu, jakou byla i Octavia WRC. Jen toho DSG je možná škoda.
I tak zvláštní krok, možná jde jen o ničím nepodloženou spekulaci. Ale své sportovní aktivity podle mě Škoda zdaleka nepropaguje a nevyužívá tak, jak by mohla.
Vycházím z toho, že hodit do Fabie top motorizaci z Rapidu je značně levnější než z ní dělat obdobu Pola GTI (se kterým má dnes mimochodem pramálo společného).
Zkrátka pořád platí, že hot hatch se neplánuje a už vůbec ne kvůli omezené edici. Vidím to spíše na zvláštní stupeň výbavy s bonusem v podobě 1.4. Nic víc, nic míň.
Tak pokud tam strčí samočinnou převodovku DSG, tak to se ani nemuseli namáhat! A když už 1.4 TSI, tak samozřejmě v ostřejší verzi se 110 kW. Pak vznikne konfigurace, která se bude moci měřit s novou Ibizou 1.5 TSI. Jinak bude sportovně šmrncnutá Fabie fakt o ničem! 8-s:no: Když už Škodovka nesmí vyrábět toto auto ve verzi RS (proč ne, když Polo GTI bude?!), tak snad by aspoň v tomto segmentu mohla nabídnout důstojný warm hatch! 8-s8-s8-s
A ono by stačilo tak málo. Manual, ten motor by stačil trošku by se prifoukl, každý druhý RS se taky nacipovany, sportovnější podvozek, vypinatelna stabilizace a prokluz a sranda by s tím byla a nemuselo by to být ani drahý... Jenže oni ani tak málo neudělají... Vydělat za každou cenu na každým houne milion...
Tak až ten motor přifoukneš, dej si otočku přes Brusel, aby ti to nějak vecpali do současnejch emisních norem. :no:
jinak máš pravdu. neudělajnic. A korunu tomu nasazuje Kolman - limitka, závodní geny a podobný sr...ce.
Brusel nebrusel, na emisích se to natočí na jiný fabii. Mohl bych vyprávět když jsem vlastnil 3"rouru od svodu až dozadu na motoru typu boxer :-)... No ještě bych přidal laminatovy blatníky trošku širší kola, bez klimatizace, poflokovana palubka, poradny skořepiny, ostřejší výfuk. A pak by to označení R5 v klidu sneslo a bylo by to originální, výjimečný, zábavný, levný... Pak je jen otázka jestli těch bláznů(nadšenců) co by si to koupilo bylo dost... Já věřím že jo :-)
Tak ono by bylo nejlepší tam dát normálně tu verzi 1.4TSI 110kW a byl by z toho hezký miniwarmhatch. 1.4TSI 92kW s DSG je prostě špatná volba, stejně jako to byla kontroverzní volba pro Rapid.
A ještě tam k tomu ve škodovce dají chaotický název, dvou tříd vozů - tedy zkomolí vozy třídy R5 a WRC do jednoho. Pokud to auto má odkazovat na úspěchy a to velké Fabie R5, tak by si zasloužilo mnohem víc...
WRC je název šampionátu, nejen specifikace (kde C znamená Car místo Championship). R5 soutěží ve WRC-2, zatímco WRC soutěží ve WRC-1. Mohu jen spekulovat, že to tam dali, aby ji odlišili od skutečného závodního auta (Fabia R5).
To zase bude na silnicích závodníků. Positivní na tom je, že to aspoň nebude hulit tak jako naftový RSa.
Jinak jako nápad je to skvělý, pokud to ovšem dopadne 125 koňmi a DSG, tak je to velká škoda a smutný odraz dnešní doby...Fiesta ST s tříválcem, Fabia s mocným označením WRC R5 se 125HP... :no:
Panečku to bude teda pekelná bestia. Jde z toho hrůza. Doufám, že to dostane alespoň kotel polepů Škoda motorsport. Ještě by to chtělo pořádné křídlo dozadu, aby to při těch 150-ti neodletělo ze silnice. Pak už jen přeji šťastlivci, jenž si tu raketu koupí, pevné nervy, aby se nenechal někým s tříválcovým sazometem vyprovokovat ke svižnější jízdě. Opravdu důstojné provedení civilní verze R5.
Je jasne, ze se nasel prostor, kde ty motory udat, protoze konci, tak si Skoda vydupala aspon 125koni s vyslednou cenou, ktera bude zacinat na 499 900. S doplnky to bude 550-580 tisic.
To uz mame Nove Polo GTI, ci Clio RS s 200 koni.
Ve vysledku to bude urcite drahzsi nez vetsi Seat Ibiza s 150 koni a lepsi a modernejsi vybavou.
Bratru skvela koupe >:D
Ten motor tam mel byt od zacatku. 4 valce, lepsi a vetsi kroutici moment. Ty motory maji casto 135-140 koni v realu a kolem 240nm.
Nicmene chapu, ze pro nektere fanaticke fandy znacky to bude "must have".
Hlavně v tomto článku zbytečně nehledat/nečekat relevantní informace, vaří se tu často z vody (v tomto případě aspoň z fotky), přesto tady jsou reakce, jako by šlo o oficiální prohlášení Škody/VW.
Tak cenu uz si povidaji vrabci na strese a bratru za 470 cca v zakladu je to sranda.
Nova Ibiza stoji s 1.5TSI o vetsim vykonu cti presne 150 koni, vetsim prostoru a hlavne KUFRU 408 900.
Golf Maraton Edition se stejnym motorem stoji 520, ale samozrejme s vybavou uplne nekde jinde a taky kusem auta nekde jinde. U Golfa vyrendas slevu 8 procent u Fabky 4 procenta. Zbytek si dopocti, rozdil ani ne 20 tisic ve vysledku, mozna to bude i mene po dorovnani vybavy u Fabie.
třídní reference, prostě bohyně. Už teď je vyprodáno, už teď je pozdě, už teď je dokonáno. Epický skvost, který chceš do garáže hned vedle Uruse, případně na plakát. 125 divokých hřebců čekajících na tvoje ostruhy, já mám po vánocích, bravwoŠKODA >:D
ideal. Navic cena je slusna, za ty prachy se zbavit vybehove 1.4T, idealni tah.
Ale pozor, je to limitka, at na vas zbyde (misto v pravem pruhu na dalnici :-) )!
No a ti, kterym jde opravdu o slusne svezeni vezmou bud SSS (tipuju tak o 50t Kc levnejsi) nebo Clio RS, polo GT a tak dale :-)
To se mi zas jednou Skoda tezce zhnusila, ale porad doufam ze je to kachna a pak predstavi nejakou pecku.
Fabia R5 je uzasne auto. Nazivo v akcii, aj na fotkach.
Oni tomu este pridaju WRC a daju brutalnu motorizaciu 1.4TSI/par kW, z ktorej ked zacinala, sa kopec ludi smialo. Predpokladam, ze sucastou ceny bude zbrojny pas, psychotesty a jednodnovy kurz od Kopeckeho.
Pevne verim, ze toto je len nejaka fantazmagoria redakcie. 8-s
Toto si zasluzi psychiatra ovela viac ako nejake reklamy Hyundai.