Škoda Fabia s pořadovým číslem 750.000

Škoda Fabia s pořadovým číslem 750.000

 

V pátek 4. dubna ve 12:30 sjela z výrobní linky v Mladé Boleslavi Škoda Fabia s pořadovým číslem 750.000. Jubilejním vozem se stala Fabia Combi 1.4 16V/55 kW v provedení Comfort.

V pátek 4. dubna ve 12:30 sjela z výrobní linky v Mladé Boleslavi Škoda Fabia s pořadovým číslem 750.000. Jubilejním vozem se stala Fabia Combi 1.4 16V/55 kW v provedení Comfort, která zamíří ke své budoucí majitelce do Polské republiky.

Škoda Fabia v karosářské verzi hatchback si odbyla svoji premiéru 14. září 1999 na autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem, v prosinci tohoto roku pak následovalo uvedení na trh v České republice a vybraných zemích. Rok po hatchbacku byla v Paříži představena verze Combi a modelovou rodinu doplnila koncem února 2001 v Ženevě představená verze se stupňovitou zádí označená jako Sedan. Za svůj život dosáhla modelová řada Fabia několika úspěchů v různých evropských anketách, kdy například získala i ocenění „Zlatý volant“ (listopad 1999) a řadu vítězství v národních anketách Auto roku.

Současná Škoda Fabia je tak nabízena ve třech karosářských verzích – hatchback, kombi a sedan a ve čtyřech výbavových provedeních – Junior, Classic, Comfort a Elegance. Jako pohonné jednotky je nabízeno celkem osm motorů, z nichž pět je benzínových a tři naftové. Původní škodovácké motory OHV o zdvihovém objemu 1.4 litru a výkonech 44 a 50 kW a také krátce montovaný motor 1.0/37 kW nahradily nové motory s rozvodem OHC o zdvihovém objemu 1.2 litru a výkonech 40 a 47 kW. Tyto motory doplňují koncernové „jedna-čtyřky“ o výkonech 55 a 74 kW a dvoulitrový motor o výkonu 85 kW. Známé naftové motory 1.9 SDI/47 kW a 1.9 TDI-PD/74 kW doplňuje nově tříválcový turbodiesel 1.4 TDI-PD/55 kW. Pro vyznavače sportovně vyhlížejících vozů je zde další novinka v podobě Fabie RS, která se stala výchozí verzí pro soutěžní Fabii WRC. Oproti klasickým sourozencům se „ereso“ odlišuje sportovními úpravami designu, sportovně laděným interiérem a motorem 1.9 TDI-PD/96 kW se šestistupňovou manuální převodovkou.

A co bude dál? I když je Fabia dáma sotva čtyřletá, již dnes se dá předpokládat, že je v polovině svého výrobního cyklu. A to je čas, kdy lze očekávat alespoň částečný facelift, který zřejmě přinese jisté změny designu a interiéru. Druhou částí modernizace je zavádění nové generace pohonných jednotek. Své úpravy doznaly i použité elektronické systémy, neustálou modernizací prochází prvky pasivní bezpečnosti. Pokud se automobilka Škoda Auto bude držet své tradice, lze očekávat již vyvíjeného nástupce Fabie někdy kolem roku 2006.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Vladana Gallistla: Do hospody bez mobilu Zápisník Vladana Gallistla: Do hospody bez mobilu

Zajímavou dírou na trhu je podle průzkumu Českého svazu…

Průměrná sazba hypoték v říjnu stoupla na 2,10 procenta Průměrná sazba hypoték v říjnu stoupla na 2,10 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v říjnu zrychlila růst na…

Spalovna v Malešicích projde modernizací. V provozu je devatenáct let Spalovna v Malešicích projde modernizací. V provozu je devatenáct let

Pražské služby chystají velkou modernizaci malešické…

 

Štítky Fabia WRC Škoda

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 





 
Obyčejné Porsche? Tahle 911 Turbo má ve své zádi motor z F1

Obyčejné Porsche? Tahle 911 Turbo má ve své zádi motor z F1

Dnes 08:00

Na první pohled toto Porsche 911 Turbo z 80. let nepůsobí nijak zvláštním dojmem, ale ve skutečnosti ve svých útrobách ukrývá techniku, s níž vítězily monoposty stáje McLaren.




Blesk.cz

Uber tajil zcizení dat o 57 milionech zákazníků a řidičů. Hackerům zaplatil přes 2 miliony za mlčení

Uber tajil zcizení dat o 57 milionech zákazníků a…

Hackeři loni v říjnu ukradli alternativní taxislužbě Uber data 50 milionů zákazníků a sedmi milionů řidičů. V…

Finková po útoku Ornelly vrací úder: Místo prsou máš vytahané chlupaté knedlíky!

Finková po útoku Ornelly vrací úder: Místo prsou máš…

Stačila jedna malá poznámka od Lindy Finkové (49) pod fotografií Ornelly Koktové (24) a slovní přestřelka už…

 

iSport.cz

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v sezoně načal výhru

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v…

Český útočník Matěj Vydra skóroval v druhé anglické lize ve druhém zápase za sebou. Tři dny poté, co pomohl…

Real zničil APOEL 6:0 a postupuje, Sevilla s Liverpoolem vstala z mrtvých

Real zničil APOEL 6:0 a postupuje, Sevilla s…

Obhájce titulu Real Madrid vyhrál 6:0 na hřišti APOELu Nikósie a postoupil do osmifinále fotbalové Ligy mistrů.…

 

Reflex.cz

Království Lesotho: Expedice do nejvýše položené nezávislé země světa

Království Lesotho: Expedice do nejvýše položené…

Do království Lesotho sice cesta vede přes Dračí hory, ale nehledejme ho v říši pohádek. Dračí hory…

Karel Steigerwald: Prezident se musí ihned vrátit z Ruska

Karel Steigerwald: Prezident se musí ihned vrátit z Ruska

Ruské ministerstvo obrany zveřejnilo v den, kdy v Rusku začíná návštěva prezidenta Zemana, na svém serveru…