reklama


Škoda Fabia Sedan 1,9 TDI Elegance

Škoda Fabia Sedan 1,9 TDI Elegance

 
 

Deklarovaná spotřeba pod pět litrů nafty na 100 kilometrů není jen reklamním tahem a sráží náklady na palivo do zajímavých hloubek. Na druhou stranu cena verze Elegance s mnohými prvky příplatkové výbavy překročila šestisettisícovou hranici, což je ve třídě malých vozů přeci jen známka nebývalého luxusu. Fabia Sedan však nároky na komfort splňuje a podobně pozitivně se dá mluvit...

Deklarovaná spotřeba pod pět litrů nafty na 100 kilometrů není jen reklamním tahem a sráží náklady na palivo do zajímavých hloubek. Na druhou stranu cena verze Elegance s mnohými prvky příplatkové výbavy překročila šestisettisícovou hranici, což je ve třídě malých vozů přeci jen známka nebývalého luxusu. Fabia Sedan však nároky na komfort splňuje a podobně pozitivně se dá mluvit i o atypickém zavazadlovém prostoru.

Fabii Sedan jsme podrobně představili po prvních jízdních dojmech v okolí , nyní se tedy zaměříme na tři specifika testovaného vozu: zavazadlový prostor, úroveň výbavy a cenu.

Verzí sedan ve třídě malých vozů oslovila Škoda specifickou skupinu zákazníků, kteří potřebují více prostoru pro zavazadla, ale verze kombi jim z nějakého důvodu nevyhovuje. Estetický dojem z tvarů zadní části karoserie je věcí kupujícího, z praktického hlediska je však prakticky každý sedan omezen malým vstupním otvorem, který omezuje vložení velkých předmětů. Fabia Sedan působí stylisticky čistěji než například u Renaultu Thalia. Víko zavazadlového prostoru se zvedá na paralelogramových závěsech, které nezasahují do prostoru pro zavazadla. Úhel otevření je dostatečný a při nakládání tak nehrozí nechtěný kontakt s hranou víka. Ze stropu zavazadlového prostoru se dají sklopit praktické plastové háčky na upevnění tašek. Spodní hrana přiměřeně velkého vstupního otvoru je vysoko jen relativně - nakládání je pohodlné a při troše šikovnosti lze dovnitř naskládat i dva velké kufry na sebe. Komu ani tento objem nestačí, může vcelku pohodlně sklopit zadní sedadla a využít velký průchozí otvor. Jediným nedostatkem verze sedan je tedy pouze absence stěrače zadního okna, což i při slabším dešti omezuje výhled.

Testovaný vůz byl kromě nejvyššího stupně výbavy Elegance doplněn o řadu prvků příplatkové výbavy. Za největší přínos můžeme považovat parkovací asistent, protože vzdálenost od překážky vzadu se u sedanu odhaduje mimořádně špatně. Svůj podíl na tom má i stále kritizované malé pravé vnější zrcátko. Také tempomat, u této kategorie poměrně neobvyklý, funguje spolehlivě. K jeho ovládání se ale musí prsty vynaložit poněkud více síly - to se nicméně dá vysvětlit syrovostí testovaného vozu. Xenonové světlomety s výsuvnými ostřikovači prokazují dobrou službu, nemohli jsme se ale občas zbavit dojmu, že protijedoucí řidiče oslňujeme. Ostřikovače pracují mimořádně účinně, ze světlometů jsou schopny odstranit i drobný hmyz. Rychlost a intenzitu vyhřívání předních sedadel by mohly Fabii závidět i auta o několik tříd výše. Sportovní paket, zahrnující i tříramenný kůží potažený volant, zaujme především výraznými sedadly s výborným bočním vedením Boční airbagy bychom při tomto stupni výbavy spíše očekávali ve standardu, devítitisícový příplatek je ale v mezích normy. Naopak patnáctipalcová kola z lehkých slitin nebo elektricky ovládané střešní okno jsou věcí spíše individuálního vkusu než zvýšení komfortu.

Složitější je otázka ceny. Základních 536.900,- Kč za verzi Elegance s motorem TDI je na první pohled velmi vysoká částka. Seznam základní výbavy je ale poměrně bohatý, k dobře vybavenému autu stačí přikoupit už jen rádio a boční airbagy. Rozhodně se vyplatí prostudovat ceník a zvážit možnost nákupu verze Comfort s více prvky příplatkové výbavy. Jen pro srovnání: za cenu námi testovaného vozu se dá pořídit i Octavia s turbodieselem 66 kW, klimatizací a hliníkovými koly.

Testované Fabii Sedan udával tempo motor 1,9 TDI PD (výkon 74 kW, točivý moment 240 Nm/1800 ot/min), podrobně popsaný v testu hatchbacku. V kombinaci s již mnohokrát chváleným tuhým podvozkem a účinnými brzdami představovala Fabia skutečného krále zrychlení a to na jakýkoli převodový stupeň. Po dobu testu jsme i při častém maximálním využití potenciálu pohonné jednotky dosáhli průměrné spotřeby 6,1 litru/100 km. Při přiměřeně plynulých jízdách mimo město pak není problém atakovat čtyřlitrovou hranici, což i při malé nádrži o objemu 45 litrů prodlužuje teoretický dojezd až k tisícikilometrové hranici. Musíme ovšem potvrdit poznatek z předchozí zkušenosti s tímto motorem o jeho sklonu k žíznivosti v městském provozu. Ani ta ale není nijak dramatická, pouze překvapí.

Sedan je praktickou a plnohodnotnou verzí řady Fabia, která si i tentokrát zachovala všechny kladné vlastnosti. V kombinaci s testovaným motorem a stupněm výbavy jde o velmi nadstandardní volbu, která uspokojí člověka s vysokými nároky na komfort a rozumné provozní náklady. Vysoká pořizovací cena je v tomto případě dána právě použitým motorem a výbavou.

Dříve testované Fabie:

Fabia 1,4/50 kW

Fabia 1,4 16V/74kW

Fabia 1,9 SDI

Fabia 1,9 TDI

Fabia Combi 1,4 16V/55

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 536 900 Kč Cena v testované výbavě: 651 100 Kč

Základní výbava:ABS, MSR, ASR, airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, 14" kola z lehké slitiny, přední mlhové světlomety, palubní počítač, informační systém, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výstražný trojúhelník ve víku zavazadlového prostoru, elektricky nastavitelný sklon předních světlometů, osvětlení zavazadlového prostoru, vnitřní osvětlení se zpožďovačem, příprava pro příčný střešní nosič, příprava pro rádio, zadní sedadla dělená 1: 2

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak (+8.500,-), boční airbagy (+8.900,-), 15" disky kol z lehkých slitin (+7.500,-), elektricky ovládané střešní okno (+16.000,-), rádio Škoda s kazetovým přehrávačem (+8.300,-), parkovací asistent (+8.000,-), sportovní paket (+22.000,-), tempomat (+7.000,-), vyhřívaná přední sedadla (+4.900,-), výsuvné ostřikovače světlometů (+2.600,-), xenonové světlomety (+20.500,-)

Rakouská policie zadržela radikálního islamistu, prý plánoval útok na Vídeň Rakouská policie zadržela radikálního islamistu, prý plánoval útok na Vídeň

Rakouská policie večer zadržela ve Vídni muže podezřelého…

ÚOHS vyšetřuje zakázku pražského dopravního podniku na úklid metra ÚOHS vyšetřuje zakázku pražského dopravního podniku na úklid metra

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vede správní…

Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů

Hollywoodské filmové studio Paramount Pictures z mediální…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 438 / 789
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1242 / 528
Rozměr pneu:195/50 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4222
b) šířka (mm): 1646
c) výška (mm): 1451
d) rozvor (mm): 2462
e) rozchod vpředu (mm): 1419
f) rozchod vzadu (mm): 1408
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nyní jsou v módě SUV. Víte ale, jaké karosérie aut byly oblíbené dříve? Nyní jsou v módě SUV. Víte ale, jaké karosérie aut byly oblíbené dříve?

Karoserie je první věc, které si při pohledu na vůz…

 




Brisk RS 01 WRC: Neslavný osud pětisetkoňové fabie. Proč nikdy pořádně nejela? Brisk RS 01 WRC: Neslavný osud pětisetkoňové fabie. Proč nikdy pořádně nejela?

Před bezmála deseti lety se zrodilo soutěžní kupé na…

Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl? Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl?

Sami všichni dobře víte, co dělat, když ve zpětném…

 



 
Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Včera

Zima se v posledních týdnech ukazuje ve své nejlepší kondici. Jak správně nakládat se zamrzlým autem? Přinášíme několik užitečných tipů.




Blesk.cz

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím dělají jen podivné obličeje

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím…

Říká se, že jablko nepadá daleko od stromu. Zřejmě to platí i v případě Emmy Smetany (28) a její maličké dcerky…

Zemřela Kavalírová (†93). Šéfka Konfederace politických vězňů podlehla nemoci

Zemřela Kavalírová (†93). Šéfka Konfederace…

Ve věku 93 let v pátek nemocnici v Pardubicích náhle zemřela dlouholetá předsedkyně Konfederace politických…

 

iSport.cz

Šťastná výhra na úvod. Bayernu zajistil tři body v nastavení Lewandowski

Šťastná výhra na úvod. Bayernu zajistil tři body v…

17. KOLO | Kanonýr Robert Lewandowski zařídil Bayernu Mnichov dvěma góly úspěšný vstup do letošní části německé…

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice vyhrály pod novým koučem

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice…

Hokejisté Pardubic porazili ve 40. kole extraligy Třinec 5:4 v prodloužení a odlepili se z poslední příčky.…

 

Reflex.cz

Trump v prvním prezidentském projevu jen přežvýkal to, co jsme slyšeli mnohokrát. A to je málo

Trump v prvním prezidentském projevu jen přežvýkal…

Chvílemi se zdálo, že Donald Trump si při páteční inauguraci při prvním prezidentském projevu popletl místo a…

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala jednou z nejvlivnějších žen světa

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala…

Melania Trumpová, manželka nového amerického prezidenta, zůstane do léta v New Yorku se synem Barronem, který…

 
 
reklama