reklama


Škoda Fabia Sedan 1,9 TDI Elegance

Škoda Fabia Sedan 1,9 TDI Elegance

 
 

Deklarovaná spotřeba pod pět litrů nafty na 100 kilometrů není jen reklamním tahem a sráží náklady na palivo do zajímavých hloubek. Na druhou stranu cena verze Elegance s mnohými prvky příplatkové výbavy překročila šestisettisícovou hranici, což je ve třídě malých vozů přeci jen známka nebývalého luxusu. Fabia Sedan však nároky na komfort splňuje a podobně pozitivně se dá mluvit...

Deklarovaná spotřeba pod pět litrů nafty na 100 kilometrů není jen reklamním tahem a sráží náklady na palivo do zajímavých hloubek. Na druhou stranu cena verze Elegance s mnohými prvky příplatkové výbavy překročila šestisettisícovou hranici, což je ve třídě malých vozů přeci jen známka nebývalého luxusu. Fabia Sedan však nároky na komfort splňuje a podobně pozitivně se dá mluvit i o atypickém zavazadlovém prostoru.

Fabii Sedan jsme podrobně představili po prvních jízdních dojmech v okolí , nyní se tedy zaměříme na tři specifika testovaného vozu: zavazadlový prostor, úroveň výbavy a cenu.

Verzí sedan ve třídě malých vozů oslovila Škoda specifickou skupinu zákazníků, kteří potřebují více prostoru pro zavazadla, ale verze kombi jim z nějakého důvodu nevyhovuje. Estetický dojem z tvarů zadní části karoserie je věcí kupujícího, z praktického hlediska je však prakticky každý sedan omezen malým vstupním otvorem, který omezuje vložení velkých předmětů. Fabia Sedan působí stylisticky čistěji než například u Renaultu Thalia. Víko zavazadlového prostoru se zvedá na paralelogramových závěsech, které nezasahují do prostoru pro zavazadla. Úhel otevření je dostatečný a při nakládání tak nehrozí nechtěný kontakt s hranou víka. Ze stropu zavazadlového prostoru se dají sklopit praktické plastové háčky na upevnění tašek. Spodní hrana přiměřeně velkého vstupního otvoru je vysoko jen relativně - nakládání je pohodlné a při troše šikovnosti lze dovnitř naskládat i dva velké kufry na sebe. Komu ani tento objem nestačí, může vcelku pohodlně sklopit zadní sedadla a využít velký průchozí otvor. Jediným nedostatkem verze sedan je tedy pouze absence stěrače zadního okna, což i při slabším dešti omezuje výhled.

Testovaný vůz byl kromě nejvyššího stupně výbavy Elegance doplněn o řadu prvků příplatkové výbavy. Za největší přínos můžeme považovat parkovací asistent, protože vzdálenost od překážky vzadu se u sedanu odhaduje mimořádně špatně. Svůj podíl na tom má i stále kritizované malé pravé vnější zrcátko. Také tempomat, u této kategorie poměrně neobvyklý, funguje spolehlivě. K jeho ovládání se ale musí prsty vynaložit poněkud více síly - to se nicméně dá vysvětlit syrovostí testovaného vozu. Xenonové světlomety s výsuvnými ostřikovači prokazují dobrou službu, nemohli jsme se ale občas zbavit dojmu, že protijedoucí řidiče oslňujeme. Ostřikovače pracují mimořádně účinně, ze světlometů jsou schopny odstranit i drobný hmyz. Rychlost a intenzitu vyhřívání předních sedadel by mohly Fabii závidět i auta o několik tříd výše. Sportovní paket, zahrnující i tříramenný kůží potažený volant, zaujme především výraznými sedadly s výborným bočním vedením Boční airbagy bychom při tomto stupni výbavy spíše očekávali ve standardu, devítitisícový příplatek je ale v mezích normy. Naopak patnáctipalcová kola z lehkých slitin nebo elektricky ovládané střešní okno jsou věcí spíše individuálního vkusu než zvýšení komfortu.

Složitější je otázka ceny. Základních 536.900,- Kč za verzi Elegance s motorem TDI je na první pohled velmi vysoká částka. Seznam základní výbavy je ale poměrně bohatý, k dobře vybavenému autu stačí přikoupit už jen rádio a boční airbagy. Rozhodně se vyplatí prostudovat ceník a zvážit možnost nákupu verze Comfort s více prvky příplatkové výbavy. Jen pro srovnání: za cenu námi testovaného vozu se dá pořídit i Octavia s turbodieselem 66 kW, klimatizací a hliníkovými koly.

Testované Fabii Sedan udával tempo motor 1,9 TDI PD (výkon 74 kW, točivý moment 240 Nm/1800 ot/min), podrobně popsaný v testu hatchbacku. V kombinaci s již mnohokrát chváleným tuhým podvozkem a účinnými brzdami představovala Fabia skutečného krále zrychlení a to na jakýkoli převodový stupeň. Po dobu testu jsme i při častém maximálním využití potenciálu pohonné jednotky dosáhli průměrné spotřeby 6,1 litru/100 km. Při přiměřeně plynulých jízdách mimo město pak není problém atakovat čtyřlitrovou hranici, což i při malé nádrži o objemu 45 litrů prodlužuje teoretický dojezd až k tisícikilometrové hranici. Musíme ovšem potvrdit poznatek z předchozí zkušenosti s tímto motorem o jeho sklonu k žíznivosti v městském provozu. Ani ta ale není nijak dramatická, pouze překvapí.

Sedan je praktickou a plnohodnotnou verzí řady Fabia, která si i tentokrát zachovala všechny kladné vlastnosti. V kombinaci s testovaným motorem a stupněm výbavy jde o velmi nadstandardní volbu, která uspokojí člověka s vysokými nároky na komfort a rozumné provozní náklady. Vysoká pořizovací cena je v tomto případě dána právě použitým motorem a výbavou.

Dříve testované Fabie:

Fabia 1,4/50 kW

Fabia 1,4 16V/74kW

Fabia 1,9 SDI

Fabia 1,9 TDI

Fabia Combi 1,4 16V/55

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 536 900 Kč Cena v testované výbavě: 651 100 Kč

Základní výbava:ABS, MSR, ASR, airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, 14" kola z lehké slitiny, přední mlhové světlomety, palubní počítač, informační systém, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výstražný trojúhelník ve víku zavazadlového prostoru, elektricky nastavitelný sklon předních světlometů, osvětlení zavazadlového prostoru, vnitřní osvětlení se zpožďovačem, příprava pro příčný střešní nosič, příprava pro rádio, zadní sedadla dělená 1: 2

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak (+8.500,-), boční airbagy (+8.900,-), 15" disky kol z lehkých slitin (+7.500,-), elektricky ovládané střešní okno (+16.000,-), rádio Škoda s kazetovým přehrávačem (+8.300,-), parkovací asistent (+8.000,-), sportovní paket (+22.000,-), tempomat (+7.000,-), vyhřívaná přední sedadla (+4.900,-), výsuvné ostřikovače světlometů (+2.600,-), xenonové světlomety (+20.500,-)

Komentář Dušana Šrámka: Pelikán dělá z věřitelů lovnou zvěř Komentář Dušana Šrámka: Pelikán dělá z věřitelů lovnou zvěř

"Ministr pro dlužníky" chystá další hřebík do rakve…

Zeman mluvil s Trumpem, dostal pozvání do Bílého domu Zeman mluvil s Trumpem, dostal pozvání do Bílého domu

Prezident Miloš Zeman dnes telefonicky hovořil…

Amazon Go chystá převrat v nakupování. Může ale připravit o práci pokladní Amazon Go chystá převrat v nakupování. Může ale připravit o práci pokladní

Amazon představil službu, která může vzít pokladním…

Hackeři KLDR asi pronikli do vojenských dokumentů Jižní Koreje Hackeři KLDR asi pronikli do vojenských dokumentů Jižní Koreje

Severokorejští hackeři zřejmě pronikli do serveru…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 438 / 789
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1242 / 528
Rozměr pneu:195/50 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4222
b) šířka (mm): 1646
c) výška (mm): 1451
d) rozvor (mm): 2462
e) rozchod vpředu (mm): 1419
f) rozchod vzadu (mm): 1408
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri! Tohle není pluh ve smyku, takto se uklízí sníh v Missouri!

Každá časová úspora se hodí. Prohlédněte si zajímavý…

 




Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl? Idiot ve Fabii blokoval hasičskou cisternu. Naschvál, nebo ji jenom neviděl?

Sami všichni dobře víte, co dělat, když ve zpětném…

Trocha nostalgie. Pamatujete si ještě tyto reklamy na Škodovky? Trocha nostalgie. Pamatujete si ještě tyto reklamy na Škodovky?

Těžko se tomu věří, ale Škodě Fabia první generace bude…

 



 
V Anglii otestovali starou Škodu Favorit a ptají se: Proč nejsou všechna auta tak dobrá?

V Anglii otestovali starou Škodu Favorit a ptají se: Proč nejsou všechna auta tak dobrá ?

Dnes 15:40

Škoda Favorit se už více než dvacet let nevyrábí. To ale neznamená, že to není pohodlné a konkurenceschopné auto i na dnešní poměry!




Blesk.cz

Merkelová vyrukovala proti islámu. Chce úplný zákaz zahalování obličeje

Merkelová vyrukovala proti islámu. Chce úplný zákaz…

Kancléřka Angela Merkelová si myslí, že úplné zahalování obličeje nepatří k Německu a mělo by být zakázané, kde…

Národní galerie uvede nejdráže prodávajícího umělce. Gerharda Richtera

Národní galerie uvede nejdráže prodávajícího umělce.…

Výstava německého malíře Gerharda Richtera bude obsahovat nejdražší dílo poválečného umění. Expozice bude jedním…

 

iSport.cz

Blondýna v barvách Chelsea na utkání Everton - United? Neuvěříte, proč tam šla

Blondýna v barvách Chelsea na utkání Everton -…

Pěkná opovážlivost! Nebo se zbláznila? Televizní diváci při nedělním zápasu Evertonu proti Manchesteru United…

Schick v Janově září. Každý balon promění ve zlato, píší italská média

Schick v Janově září. Každý balon promění ve zlato,…

Báječný týden má za sebou český útočník Patrik Schick. Dvacetiletý talent vstřelil za Sampdorii Janov nejprve…

 

Reflex.cz

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy…

Na svatbě v paláci Mirabell v rakouském Salzburku, která se konala 3. června 1944, se sešla tehdejší nacistická…

Komunistická strana Číny mučí své vlastní členy, aby se přiznali ke korupci

Komunistická strana Číny mučí své vlastní členy, aby…

Inspirativní Čína, tedy inspirativní aspoň pro někoho, má zvláštní metody, jak udržet kázeň v řadách samotné…

 
 
reklama