Škoda Fabia Sedan 1,9 TDI Elegance

Škoda Fabia Sedan 1,9 TDI Elegance

 
 

Deklarovaná spotřeba pod pět litrů nafty na 100 kilometrů není jen reklamním tahem a sráží náklady na palivo do zajímavých hloubek. Na druhou stranu cena verze Elegance s mnohými prvky příplatkové výbavy překročila šestisettisícovou hranici, což je ve třídě malých vozů přeci jen známka nebývalého luxusu. Fabia Sedan však nároky na komfort splňuje a podobně pozitivně se dá mluvit...

Deklarovaná spotřeba pod pět litrů nafty na 100 kilometrů není jen reklamním tahem a sráží náklady na palivo do zajímavých hloubek. Na druhou stranu cena verze Elegance s mnohými prvky příplatkové výbavy překročila šestisettisícovou hranici, což je ve třídě malých vozů přeci jen známka nebývalého luxusu. Fabia Sedan však nároky na komfort splňuje a podobně pozitivně se dá mluvit i o atypickém zavazadlovém prostoru.

Fabii Sedan jsme podrobně představili po prvních jízdních dojmech v okolí , nyní se tedy zaměříme na tři specifika testovaného vozu: zavazadlový prostor, úroveň výbavy a cenu.

Verzí sedan ve třídě malých vozů oslovila Škoda specifickou skupinu zákazníků, kteří potřebují více prostoru pro zavazadla, ale verze kombi jim z nějakého důvodu nevyhovuje. Estetický dojem z tvarů zadní části karoserie je věcí kupujícího, z praktického hlediska je však prakticky každý sedan omezen malým vstupním otvorem, který omezuje vložení velkých předmětů. Fabia Sedan působí stylisticky čistěji než například u Renaultu Thalia. Víko zavazadlového prostoru se zvedá na paralelogramových závěsech, které nezasahují do prostoru pro zavazadla. Úhel otevření je dostatečný a při nakládání tak nehrozí nechtěný kontakt s hranou víka. Ze stropu zavazadlového prostoru se dají sklopit praktické plastové háčky na upevnění tašek. Spodní hrana přiměřeně velkého vstupního otvoru je vysoko jen relativně - nakládání je pohodlné a při troše šikovnosti lze dovnitř naskládat i dva velké kufry na sebe. Komu ani tento objem nestačí, může vcelku pohodlně sklopit zadní sedadla a využít velký průchozí otvor. Jediným nedostatkem verze sedan je tedy pouze absence stěrače zadního okna, což i při slabším dešti omezuje výhled.

Testovaný vůz byl kromě nejvyššího stupně výbavy Elegance doplněn o řadu prvků příplatkové výbavy. Za největší přínos můžeme považovat parkovací asistent, protože vzdálenost od překážky vzadu se u sedanu odhaduje mimořádně špatně. Svůj podíl na tom má i stále kritizované malé pravé vnější zrcátko. Také tempomat, u této kategorie poměrně neobvyklý, funguje spolehlivě. K jeho ovládání se ale musí prsty vynaložit poněkud více síly - to se nicméně dá vysvětlit syrovostí testovaného vozu. Xenonové světlomety s výsuvnými ostřikovači prokazují dobrou službu, nemohli jsme se ale občas zbavit dojmu, že protijedoucí řidiče oslňujeme. Ostřikovače pracují mimořádně účinně, ze světlometů jsou schopny odstranit i drobný hmyz. Rychlost a intenzitu vyhřívání předních sedadel by mohly Fabii závidět i auta o několik tříd výše. Sportovní paket, zahrnující i tříramenný kůží potažený volant, zaujme především výraznými sedadly s výborným bočním vedením Boční airbagy bychom při tomto stupni výbavy spíše očekávali ve standardu, devítitisícový příplatek je ale v mezích normy. Naopak patnáctipalcová kola z lehkých slitin nebo elektricky ovládané střešní okno jsou věcí spíše individuálního vkusu než zvýšení komfortu.

Složitější je otázka ceny. Základních 536.900,- Kč za verzi Elegance s motorem TDI je na první pohled velmi vysoká částka. Seznam základní výbavy je ale poměrně bohatý, k dobře vybavenému autu stačí přikoupit už jen rádio a boční airbagy. Rozhodně se vyplatí prostudovat ceník a zvážit možnost nákupu verze Comfort s více prvky příplatkové výbavy. Jen pro srovnání: za cenu námi testovaného vozu se dá pořídit i Octavia s turbodieselem 66 kW, klimatizací a hliníkovými koly.

Testované Fabii Sedan udával tempo motor 1,9 TDI PD (výkon 74 kW, točivý moment 240 Nm/1800 ot/min), podrobně popsaný v testu hatchbacku. V kombinaci s již mnohokrát chváleným tuhým podvozkem a účinnými brzdami představovala Fabia skutečného krále zrychlení a to na jakýkoli převodový stupeň. Po dobu testu jsme i při častém maximálním využití potenciálu pohonné jednotky dosáhli průměrné spotřeby 6,1 litru/100 km. Při přiměřeně plynulých jízdách mimo město pak není problém atakovat čtyřlitrovou hranici, což i při malé nádrži o objemu 45 litrů prodlužuje teoretický dojezd až k tisícikilometrové hranici. Musíme ovšem potvrdit poznatek z předchozí zkušenosti s tímto motorem o jeho sklonu k žíznivosti v městském provozu. Ani ta ale není nijak dramatická, pouze překvapí.

Sedan je praktickou a plnohodnotnou verzí řady Fabia, která si i tentokrát zachovala všechny kladné vlastnosti. V kombinaci s testovaným motorem a stupněm výbavy jde o velmi nadstandardní volbu, která uspokojí člověka s vysokými nároky na komfort a rozumné provozní náklady. Vysoká pořizovací cena je v tomto případě dána právě použitým motorem a výbavou.

Dříve testované Fabie:

Fabia 1,4/50 kW

Fabia 1,4 16V/74kW

Fabia 1,9 SDI

Fabia 1,9 TDI

Fabia Combi 1,4 16V/55

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 536 900 Kč Cena v testované výbavě: 651 100 Kč

Základní výbava:ABS, MSR, ASR, airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, 14" kola z lehké slitiny, přední mlhové světlomety, palubní počítač, informační systém, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výstražný trojúhelník ve víku zavazadlového prostoru, elektricky nastavitelný sklon předních světlometů, osvětlení zavazadlového prostoru, vnitřní osvětlení se zpožďovačem, příprava pro příčný střešní nosič, příprava pro rádio, zadní sedadla dělená 1: 2

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak (+8.500,-), boční airbagy (+8.900,-), 15" disky kol z lehkých slitin (+7.500,-), elektricky ovládané střešní okno (+16.000,-), rádio Škoda s kazetovým přehrávačem (+8.300,-), parkovací asistent (+8.000,-), sportovní paket (+22.000,-), tempomat (+7.000,-), vyhřívaná přední sedadla (+4.900,-), výsuvné ostřikovače světlometů (+2.600,-), xenonové světlomety (+20.500,-)

Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny…

Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným

Stát štědře dotuje politické strany. Ty dříve úspěšné,…

Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 438 / 789
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1242 / 528
Rozměr pneu:195/50 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4222
b) šířka (mm): 1646
c) výška (mm): 1451
d) rozvor (mm): 2462
e) rozchod vpředu (mm): 1419
f) rozchod vzadu (mm): 1408
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 






 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které končí smrtí!

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které…

Herecká legenda Jana Štěpánková (83) před kamerou umírala už několikrát. Nikdy z toho trauma, jako většina…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných beachvolejbalistek

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných…

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…