Autosalon Ženeva: Šéf Škody slíbil, Fabia RS bude
Šéf Škody Auto, Reinhard Jung, tak například v rozhovoru pro časopis Svět motorů přislíbil příchod nového modelu Škoda Fabia RS.
V Ženevě se představila mj. studie Škoda Fabia Sport, kterou mnozí fanoušci rychlých škodovek považují za možnou indicii k nové Fabii RS. Jung v Ženevě o studii sportovní Fabie doslova řekl: "Fabia RS bude, ale tady se jedná o studii ukazující mnoho nových prvků, o tom, které budou použity, ještě nebylo rozhodnuto."
Celý rozhovor je v aktuálním čísle Světa motorů, který si můžete objednat na stránce www.i-svetmotoru.cz.
První Fabia RS byla odvozena z verze hatchback a svou světovou premiéru měla v březnu 2003 na autosalonu v Ženevě a vyráběla se do roku 2007. Měla pod kapotou vznětový motor o objemu 1,9 l se vstřikováním čerpadlo-tryska. Nejvyšší výkon 96 kW byl dosahován při 4000 min-1, točivý moment vrcholil 310 Nm v 1900 min-1.
Vnější design připomínal speciály Fabia WRC, které v té době celkem neúspěšně hájily pozice Škoda Motorsport ve světových rallye. Přední nárazník s integrovaným spoilerem byl vysunut dopředu, aby se délka dostala přes čtyřmetrovou hranici. Pozadu nezůstal ani interiér Fabie RS se sportovními sedadly s typickým bočním vedením a dalšími prvky sportovní výbavy.
Přestože automobil zrychloval z 0 na 100 km/h za 9,5 s a jel nejvíce až 210 km/h, nebyl mnohými potenciálními zákazníky považován za pravý rychlý hatchback, kvůli nesportovnímu charakteru naftového motoru. Ten si naopak oblíbila řada řidičů, kteří na sportovně vyhlížející Fabii RS oceňovali nízkou spotřebu paliva (kombinovaná hodnota 5,4 l/100 km).
Celkem bylo vyrobeno 21.551 Fabií RS.