Škoda napíná zájemce o nástupce Fabii RS možná více než je zdrávo. Zatímco SEAT se již pochlubil převodovkou DSG a přeplňovanými motory 1,4 TSI ve sportovních verzích Ibizy, Fabie zůstává u převážně optického tuningu.
Nosím černý brejle,
protože mi nejde
chránit svoji duši,
která něco tuší.
Z okolností zdá se,
že nepřichází zase
to co bych si přál,
budu čekat dál.
Ať mně někdo odpoví,
proč přišlo tohle období.
Tak náhlá změna trasy
má skrytej význam asi.
Refrén:
Zdálo, zdálo, zdálo,
asi se mi zdálo.
álo, málo, málo,
že chybí už tak málo. - 2x
Dochází mi náboje, však nevzdávám to bez boje.
Pořád věřím tomu, že se vrátí domů.
Tak snadno mě nezlomí ani pouhý vědomí,
že mně zatím nejde čekat až to přejde.
Ať mně někdo odpoví,
proč přišlo tohle období.
Tak náhlá změna trasy
má skrytej význam asi.
Tak holt to je, ve své sportovní verzi dokonce i 1,4 TDI, super nářadí, kdo s ním jezdí, zná..
GP 17" už od začátku+aut.duální klima, tady se nejedná o žádnou bombu. ;-)
To ne,to si jenom v Boleslavi přečetli diskuzi u Delty a aby nevypadali jako tupci,tak rychle vysekli tu správnou barvu střechy.Jo,ve Škodě se revolučních změn nebojí. ;-)
No, jeste jim zbylo spoustu bile, tak tu spravnou cernou museli jeste mixnout s bilou, tak proto stribrna, dalsi model bude zase o neco tmavsi >:D
No a nedej boze, aby sis koupil Sportline v bile barve, to bys pak mel tmavsi strechu nez auto a to by prece byla uplna hruza (jakoze teda bily auta jsou obecne hruza, ale vem to cert...) :-!
GTI si možná jen nevzpomněl, jak dokonale vypadá bílá M3(iM6) coupé se skoro černou, carbonovou střechou (opticky snižuje), a jak by vedle ní asi vypadala černá M3 s bílou, nebo stříbrnou střechou... Bílá barva se hodí spíš na "sedvičovou" střechu Mini, nedo F2. Optický "hrb" Mini při poměru šířky k výšce vůbec neublíží a na F2 už v tomto ohledu není co zkazit...naopak, alespoň ve výšce střechy se auto o něco opticky rozšíří...
nechaj maličkého nech vrieska. je vidieť že to dieťa vela rozumu nepobralo a doma ho očividne slušnému správaniu nenaučili. a bohužial mám obavu že ho tomu nenaučíme ani my... ;-\
Dobře, je to Tvůj názor, ale o Fabii jsem se tu zmiňoval mnohokrát, takže stručně:
Disproporce doslova bijí. Výrazný nepoměr mezi výškou a šířkou. Plus příď z Roomsteru, která je na subkompakt ža příliš subtilní...své k tomu řeknou i malá kola v základu...
Zkrátka nedotažené a disharmonické auto, které dělá ostudu své, byť konzervativní, ale vyvážené a líbivé předchůdkyňi.
Harmonie tvarosloví je v souladu s celkovým designem auta. Ten by měl mít harmonické tvarosloví, dotažené linky, vyvážené proporce, originální nápad, detaily...
Jo ty myslíš tvarosloví stavby, ve smyslu architektury např.
Já myslel, že tvarosloví jazykové (morfologie).., jsem si říkal:... si plete Jungmanna s Bertonem, nebo co...? >:-[]
Viper po Mladoboleslavsku - bomba - davy tunerů mají o práci postaráno..... Tenhle krok Škody pramení z užívají drog na poradách nebo zoufalství nad absencí skutečně GT varianty nějakého vozu?
I já měl na stodvaciášku také stříbrně stříknutou střechu. Vypadalo to velmi prémiově, řekl bych skoro ultraprémiově. Holky u nás na vsi před kulturákem jen vejskaly, když jsem dorazil před diskošku...
Takže uděláme malou shrnovačku - existuje jen velice málo milníků a designových etalonů. Tady ti hošani z Boleslavi naservírovali malého drzka, se kterým se neztratíš ani u Vás na vsi, ani na monackém bulváru. Měj ale na paměti jedno - prestyže od vietnamců, kravata na gumičce ani fialový sako, bílý ponožky a čerstvej melír z tebe zlatýho kovboje neudělaj. Dnes je jiná doba a pírsinkem v pupku už nedostaneš... no ani tu starou Blažkovou z vrátnice. Takže se snaž, makej na sobě, mrskej jazyky a třeba jednou se ti povede vyměnit i mastnou tyč v tvé ranní šalině za tohodle drzka. A věř, dostaneš se za pár šupů jedním krokem na práh tvých snů... přestaň své sny jenom snít, začni jimi i žít. Velkej svět začíná docela blízko - třeba v šourůmu u vás na vsi. Přemýšlej o tom... >:-[]
Tak to teda nechápu. Co se stane se stupněm výbavy sport? to jako buou vedle sebe? Proč to má v nabídce i jinej motor než 1,6? Proč to nemá všechny ty kyty už na sobě v základu? Proč už nevyšpulili Vrs?
s tím italskym šmejdem se jdi bodnout. Jels někdy dlouhej táhlej na boleslavskym trojhrnku?? asi ne. jinak bys tu neplácal o nějakym Mulinetu 1,4... >:-[]
Ale napřed si srovnej výbavy, pak budeš u Fabie na 500.000,-
Šest pytlů, ani dvouzonovku nedostaneš vůbec.
1,3MJTD vs. 1,4TDI nemá cenu mluvit.
Buď zdráv..
Cena Sportlinu není zrovna nízká, ale třeba zmiňované Punto Racing nemá za uvedenou cenu jen namátkově 17" kola, tmavá okna, automatickou klimu ani boční airbagy .... ono to vyjde pak skoro všechno na stejno +- pár tisíc.
Senzační Fabia. Mrkni čím zatáčíš třeba v mazdě nebo v renaultu... Za volant náleží Fabii palec :yes: Jasná jiskra v oku, červenou barvou a bílou (či stříbrnou) střechou fabia povýšila do stavu subkompaktní ikony. Fantasticky, jak koukám, ji to sedí i v té dvojkombinaci černá dole, světlá nahoře (vím, jsou území, kde se nosí tanga naruby)... No, právem patří Fabia na špičku segmentu.
Když si ji zítra koupíš, za pět let budeš patřit stále na vrchol. Totiž šrotovací vyhlášku budou v zájmu udržení stylu muset využívat jiní... ty ne.
už by si s tým mohol prestať. Práve dnes som ráno po ceste do práce predbiehal jedno žlté Mini a čo nevidím? ono to má tmavo hnedú strechu... Ja sa teda priznám, že do toho nejako moc nevidím, ale ako som tu napísal včera, keď niekto chce, tak mu spravia aj ružové auto s hnedými hviezdičkami.
No vždyť, celej svět je zamořenej těma hvězdičkama. No, a mezi nima uzříš občas klenot, klenot v bicoloru, klenot stylu. Dnešným klenotem je tu nepochybně horní kolekce fabií. Jasnej jarní žolík. Tedy ovšem jenom pro ty, co na něho mají. Taková malá, leč podstatná nuance. Ti ostatní, ti jen štěkají... jako pes na kost zavěšenou na klepadle.
Totiž rozlišuj mezi soudy nadšenců, kteří ví přesně, co by si koupili avšak nikdy si nic nekoupí, a soudy lidí, kteří kupují auta. Ti jsou rozhodující. Tohle ví i u škody, proto dělají fabii (i) v horní mutaci.
Jo, mrkáš, co? Oslňující snímky fantastické fabie...
Neviem, nejako nezdielam tvoje nadšenie z Fábie. Asi to bude tým, že som sa ešte nedávno vozil v predchádzajúcej F Combi v mutácii 1,2HTP RS [odkaz] >:D Terajší design sa mi vôbec nepáči. Ale včera sme tu s Pierrom prišli na to, že 3kodovka vlastne chcela odkázať na zašlú slávu Š105/120L a preto novú fábiu spravila úzku a vysokú, ako bola svojho času aj spomínaná stopäťka... ;-)
Pokud jsi k tomuhle došel s Pierrem, tak mě to ani tak moc nepřekvapuje. Vedle vaší společné teorie naštěstí existují ještě teorie jiné, a pak hlavně existuje praxe.
Nemám žádné nadšení z Fabie, jen vím, jak kvalitní (vizuálně i technicky) to auto je. Kdybych pořizoval fabii, koupím ji na červené (ne tedy pro sebe) s bílou střechou a na těch fantastických horních kolech. Ergonimie mimo trochu utopené řadičky bez kazu, servis v každé díře, motor, zejména 1,2 HTP na vrcholu své třídy... no, není co v tomto segmentu řešit, jasná volba. Snad jen... letos to chce ještě vyčkat nového POLA, to bude mistrovskej kousek. A s odkazem na vizualitu nové fiesty jasná budoucí jednička třídy.
Naše společné teorie raději neřeš... Ale zeptám se z jiného soudku brácho, hodně tu zmiňuješ nové Polo coby budoucího lídra své třídy. Což takhle nám nabídnout nějaké pěkné foto ať víme co na nás VW chystá??
neber to zase až tak vážne. Je už piatok, čakám iba na povolávací rozkaz do Brna a tak sa trochu nudím a prudím... ;-)
Musím sa priznať, že keby som musel vyberať z kategórie áut tejto veľkosti, tak si asi z 95% pravdepodobnosťou vyberiem Suzuki Swift Sport [odkaz] . Alebo pri nedostatku money aj obyčajný Swift. Do mesta ideálna voľba a aj mimo mesta sa dá na to obstojne jazdiť a dokonca aj vyblbnúť. Ten motor(1,3 93k) je proste fantastický,. ;)
ja mám svoje skúsenosti aj so Swiftom a aj s Fabiou(aj keď iba min. gen.) a som o svojom názore presvedčený. Počúvať kydy o tom ako sa to kazí a ako to celé vo vnútri vŕzga, tak z toho sa len smejem. Najazdil som na Swifte dosť km na to, aby som si o tom autíčku vytvoril svoj obraz.
A k tomu, že Swift nie je konkurencia pre Fabiu... Viem že obe autá patria do jednej veľkostnej triedy, aj keď sú obe na jej opačných "koncoch". Myslím ale, že pri autách tejto veľkosti(ak nerátam F Kombi) sa to tak nejako stiera. A hlavne pri týchto dvoch, pretože Swift ide cestou čo najväčšieho priestoru pre posádku na úkor kufru a Fabia ide práve opačným smerom, najmä čo sa týka priestoru na zadných sedadlách. Asi tak toľko...
Jak již tu bylo řečeno mnohokrát, design je subjektivní. Pokud se Ti Fabia líbí, budiž ti přáno. Mně se nelíbí, ani mnoho podařených detailů v mých očích nezachrání zásaní nepoměr proporcí (zejména šířku vs. výšku) a velmi nešťstně zvolený tvar a umístění zadních světel, která tu neproporčnost jen podtrhují.
Ale motor hodnotit lze a uvádět vibrující (protože principielně nevyvážený), hlučný, nekultivovaný a žravý 1.2 HTP jako motor na vrcholu třídy - to je prostě buď zaslepenost, nebo neznalost, nebo cílené matení ostatních. STYĎ SE! :no:
Renault, PSA, Fiat, Opel, Ford, Japonci a dokonce i Korejci nabídnou za podobnou cenu lepší, protože ČTYŘVÁLCOVÝ motor. Mezi nimi pak lze vybírat ten nejlepší - a nebude to snadná práce.
Abych jen nekritizoval: proti podvozku, řízení a řazení Fabie nemohu říct křivého slova.
Na farbu strechy nie sú tabuľky, tým pádom subjektívne.
Na chuť plastov tiež nie sú tabuľky (vraj na nich 507-- usilovne pracujeň.
Objem kufra a tabuľky predajov beriem, ovšem pre každú značku to platí inak, takže je to tiež subjektívne...
>:D
ty se cítíš psát o odborném tématu .. designer, výtvarník, či architekt?
Jinak blog o hodnocení designu byl již napsán (Dinar, Avantime?) a proběhla pod ním konstruktivní diskuze včetně doložení písemných pramenů. Závěr byl tento - objektivní hodnocení založené na subjektivních názorech.
Tak to prrrr.Na užovku mi nesahej.Jenom mi vadilo,že když jsem přetrhl poutko v zadních dveřích,tak na renovaci musel padnout můj zánovní švihácký pásek,samozřejmě tmavší kaťat. >:D
Koukám, že tě ta Fabia dokonale rozhodila. Poplet sis to tu s běžeckou dráhou. Zde jak ty, já, tak každý jiný píšeme texty. Někteří dokonce k článkům. A někteří dokonce z vlastní hlavy. Ale, že by tu někdo někoho chtěl překonávat, to je novinka, která mi dokonale uniká. Trochu se rozpiš, obnaž svúj úvahový obzor. Schválně, koho tu překonáš dnes ty?..
Nepřekonal a ani to nebylo mou snahou. Jen jsem si od mistra vypůjčil něco z jeho verbálního žargonu a pokusil se napsat malou páteční shrnovačku. Přeci jen nemám tolik životních zkušeností abych se tu srovnával právě s GTím... ;-)
Senzační fábka, se senzační cenou...jo kdyby byla za těch v reklamách udávaných 199 900, tak je to paráda, takto měla fabia vypadat v základu, prostě hravost té střechy by měla být poznávací znak českého swifto-mini. Jednobarevná je to furt jenom úzká žehlička :no:
199.900 korun je náklad na dovolenou poměrně skromné čtyřčlené rodiny někde u moře. Za ty peníze ty bys chtěl auto, které by tě vozilo třeba pět let po Evropě? Cenu solidně vybaveného subkompaktu, v případě fabie subkompaktu na vrcholu své třídy ve výši někde kolem 400 - 500 tisíc považuj za zcela přijatelnou.
Úzká žehlička, tentokrát dvojfarebná , vo všetkom priemerná a navyše ktorá sa nepáči min. 90% obyvateľstva je subkompaktom na vrchole triedy a cena 400-500 tis. za ňu je prijateľná. No jo kdo hulí, ten umí :-!
No, snad jen ti doporučit abys tu neodhaloval tolik své možnosti a vydal se na návštěvu do konfigurátoru, tam si můžeš fabii sestavit ke svým potřebám. Jaké jsou, to se tě s odkazem na obsah tvého příspěvku zdráhám zeptat... Dej bacha ať si odpoledne nepropíchneš voko o drát trčící u tří áček z plotu.
To snad ani nemůžeš myslet vážně? :*)
Padesát tisíc na jednoho (včetně dětí) někde u moře je "poměrně skromné"?
Co to ze sebe děláš? Virtuální svět ti asi dává křídla... :no:
Dvě stě tisíc za auto z kategorie B2 (subkompakt) je opravdu optimistických, ale nezkoušej ze sebe dělat životního rádce a jiným doporučovat, aby půl milionu u subkompaktu považovali za přijatelnou cenu. Pro 99% populace to neplatí.
jak jako za pade??? dáš deset v českejch, jeden v eurech a budeš se mít jako maharádža. Karlové i Karličky ti budou zobat z ruky. a možná tam potkáš i Tatu Nano nebo jak se ten ratanův malej kostitřásek jmenuje... >:D
GTI už počíta tohtoročnú krízovú devalváciu...ale evidentne sa snaží udržať korunu na hranici 100 kusov za euro... >:D
Alebo že by tá suma bola vo forintoch...?
To se ti zdá za dovolenou u moře hodně? Asi jsi nebyl nikdy u moře. Myslím na dovolené a s vlastní rodinou. Trestnej tábor nyní není tématem.
Nejde o populaci, jde o auto. Ano, solidně vybavený subkompakt od dobré značky lze opravdu vnímat někde v rovině 400 - 500 tisíc. Co ti brání si večer sednout a jen tak zkusmo si setavit na konfigurátoru subkompakt pro rodinu, tedy nejprodávanější segment v Česku. Pokud chceš to auto vnímat jako vybavené, nikam pod těch 400 se nedostaneš. Ještě než začneš, se jen tak jedním očekm mrkni na cenu nového Káčka... to je třída MINI. Já jen, abys věděl, jaké jsou současné ceny současných aut. Neuvažuji samozřejmě o výprodejích ležáků na plecháčích.
Pro holku v červené dokonalé. Mě také překvapilo, jak to fabii sluší na tom s nímku v té černé... k tomu tu stříbrnou střechu, no, zajímavé. Ta stříbrná střecha bude komunikovat barevně s koly, parádička :yes:
U Fábie nesmírně záleží na kolech a barvě. tohle designově ne moc povedené auto se dá těmito "drobnostmi" hodně vylepšit. Černá metelice a 17 palcové hlíny dokážou tomuhle drzkovi určitě přidat na kráse...
V téhle podobně jí Škodovka vystavovala už na Autoshow 2007. Sedmnáctky, černá metelice a stříbrná střecha. Cena výstavního exempláře 511 990 Kč..., myslím že s 1.6. Auto hezké, asi jediná fabia, na kterou se dalo dívat. Cena už tak hezká nebyla....
Tak uvažujem, keď sa tá strieborná strecha zamiluje do kolies alebo opačne....zletí tá strecha pod kolesá, alebo kolesá vyletia na strechu? Určite bude aspoň potom tá Fabia vyzerať zaujímavo.
Inak trojhnček TDI na 17" diskoch so "športovo" zníženým podvozkom, tak to je sen...teda zlý sen.
vyhrať to v lotérii, tak toho šrota radšej vymením s 507-- za jeho Matell-kolobežku...
Volant vypadá fakt dost dobře (VW volanty umí skvěle, když chce), celý interiér vypadá na poměry třídy velmi solidně. U "sportovních verzí" bych uvítal možnost připlatit za tmavý strop, ale to není problém zdaleka jen u Škody. Hodně povedený je taky spoiler pátých dveří, ale i "difuzor" a zajímavě tvarovaná koncovka výfuku. Šoda jen že vše (včetně bi-coloru) hezky trochu maskuje optický nepoměr výšky k šířce, hlavně při pohledech zezadu. Jinak je F2 ve své třídě, zvlášťˇv tommto provedení (k bílé střeše by jsem zvolil spíše než červenou, černou, nebo ještě lépe hodně tmavě šedou perleť), moderní, osobité a povedené (ne jen líbivé-viz 206-7 apod.) auto...!
Interiér Chic Night
Kola z lehké slitiny Antares 6J x 15", pneumatiky 195/55 R15
Nárazníky lakované v barvě vozu
Ochranné boční lišty dveří, černé
Paket Silver (hlavice řadící páky, rámeček řadící páky, vnitřní kliky dveří, dveřní madla, rámečky přívodu vzduchu do interiéru, pojistné tlačítko ruční brzdy)
Přístrojová deska "měkká" Onyx-Onyx nebo Onyx-Ivory
Sdružený panel přístrojů Ambiente/Sport/Elegance (stříbrně orámovaný otáčkoměr a rychloměr, více piktogramů, MFA)
Vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu
Bezpečnost
ASR včetně ABS+MSR+Dual Rate
Airbag řidiče a spolujezdce (s přitahovači předních bezpečnostních pásů)
Boční airbagy vpředu
Day light s deaktivací
Imobilizér, štítek s VIN kódem a čárovým kódem
Zadní brzdy kotoučové pro 1,6/77 a 1,9/77 kW
Projektorové halogenové světlomety
Přední mlhové světlomety
Přední opěrky hlavy, výškově nastavitelné
Přerušení přívodu paliva při nárazu
Příprava pro uchycení dvou dětských sedaček s bezpečnostním systémem Isofix na zadních sedadlech
Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu
Tři výškově stavitelné hlavové opěrky vzadu
Tři tříbodové bezp. pásy vzadu
Tříbodové, výškově nastavitelné přední bezp. pásy
Fabia Combi Elegance 1.9 TDI 77 kW 5-stup. mech.Design
Interiér Chic Night
Kola z lehké slitiny Antares 6J x 15", pneumatiky 195/55 R15
Nárazníky lakované v barvě vozu
Ochranné boční lišty dveří, černé
Paket Silver (hlavice řadící páky, rámeček řadící páky, vnitřní kliky dveří, dveřní madla, rámečky přívodu vzduchu do interiéru, pojistné tlačítko ruční brzdy)
Přístrojová deska "měkká" Onyx-Onyx nebo Onyx-Ivory
Sdružený panel přístrojů Ambiente/Sport/Elegance (stříbrně orámovaný otáčkoměr a rychloměr, více piktogramů, MFA)
Vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu
Bezpečnost
ASR včetně ABS+MSR+Dual Rate
Airbag řidiče a spolujezdce (s přitahovači předních bezpečnostních pásů)
Boční airbagy vpředu
Day light s deaktivací
Imobilizér, štítek s VIN kódem a čárovým kódem
Zadní brzdy kotoučové pro 1,6/77 a 1,9/77 kW
Projektorové halogenové světlomety
Přední mlhové světlomety
Přední opěrky hlavy, výškově nastavitelné
Přerušení přívodu paliva při nárazu
Příprava pro uchycení dvou dětských sedaček s bezpečnostním systémem Isofix na zadních sedadlech
Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu
Tři výškově stavitelné hlavové opěrky vzadu
Tři tříbodové bezp. pásy vzadu
Tříbodové, výškově nastavitelné přední bezp. pásy
Funkčnost
Čtyřramenný volant, nastavitelný ve dvou osách
Funkční paket
Indikátor teploty motoru
Elektrické přídavné topení pro dieselové motory
Maxi Dot
Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel
Odkládací schránka u řidiče (vlevo pod volantem)
Odkládací schránka v horní části přístrojové desky u spolujezdce uzavíratelná
Odkládací schránka v dolní části přístrojové desky u spolujezdce uzavíratelná, osvětlená, s klimatizací chlazená)
Odkládací schránky ve výplních předních dveří
Osvětlení zavazadlového prostoru
Přední stěrače AERO (s cyklovačem a volbou frekvence)
Příprava pro střešní nosič (podélný)
Rezervní kolo ocelové s jízdním obutím
Servořízení
Schránka na brýle
Středová konzola s 12 V zásuvkou, držáky nápojů a odkládací přihrádkou
Zadní plato, roletové provedení
Zadní sedadlo dělené, sklopné (v poměru 60/40)
Zadní stěrač s ostřikovačem a pevným intervalem
Zajištění hrdla palivové nádrže klíčkem
Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru
Komfort
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky)
Climatronic - klimatizace s elektronickou regulací a kombifiltrem
Čelní sklo s šedým pruhem a tónovaná skla
Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
Elektrické ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou
Loketní opěra vpředu
Malý kožený paket (čtyřramenný kožený volant)
Odkládací paket
Paket Overhead II (Overhead I + čtecí světlo vzadu)
Radio Dance - rozměr 2DIN, s přehrávačem CD a MP3, audiozdířka
Radiopříprava se osmi reproduktory
Tempomat
Vkládané tkané koberce
Vnitřní cirkulace vzduchu, pylový filtr
Vyhřívání předních sedadel
Výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce
cena: 495 900 Kč
______________________________________… />
Renault Scénic, provedení: Sportway
motor: 1,5 dCi 105 k [Nafta]
převodovka: Mechanická 6-ti stupňová
Výbava s doplatkem:
Modrá Prusse: 13.700,- Kč
Autorádio 4x15W s přehrávačem CD a MP3, s ovládáním pod volantem a odděleným displejem (4+2 reproduktory): 2.000,- Kč
Sériová výbava:
2 boční airbagy vpředu
ABS s EBV a s asistenčním systémem brzd
Adaptabilní airbagy řidiče a spolujezdce (pro spolujezdce vypínatelný)
Automatická klimatizace s pylovým filtrem + dešťový a světelný senzor
Autorádio 4x15W s přehrávačem CD a s ovládáním pod volantem, oddělený displej, 4+2 reproduktory
Bederní opěrka u sedadla řidiče
Bezpečnostní pásy vpředu: tříbodové, výškově nastavitelné s předpínačem a omezovačem síly
Bezpečnostní pásy vzadu: tříbodové s omezovačem síly na všech místech a předpínačem na krajních sedadlech
Boční zadní sedadla posuvná
Centrální zamykání dveří a palivové nádrže
Chromovaný ozdobný kroužek na volantu
Digitální ukazatele: tachometr, palivoměr, otáčkoměr, ukazatel teploty chladící kapaliny
Dvourychlostní stěrače s proměnlivým cyklováním
Elektrické ovládání předních a zadních oken s ochranou proti přiskřípnutí
Elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem
ISOFIX – příprava pro upevnění dětské sedačky na zadních krajních sedadlech
Karta Renault - Keyless Drive
Koberečky vpředu i vzadu
Kryt zavazadlového prostoru
Látkové čalounění tmavě šedé
Nárazníky v barvě karosérie
Nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů
Odkladací prostor v palubní desce před spolujezdcem 17 l, osvětlený (ve spojení s klimatizací chlazený)
Odkládací prostor v podlaze vpředu i vzadu
Odkládací schránka v předních dveřích
Odkládací zásuvky pod předními sedadly
Odkládací zásuvky pod zadními sedadly v 2. řadě série
Okenní airbagy vpředu i vzadu série
Ozdobné kryty kol 15'' nebo 16'' Caraďbes
Palubní počítač v angličtině (7 funkcí) (možnost volby němčiny nebo francouzštiny)
Plnohodnotné rezervní kolo
Poloautomatická parkovací brzda
Posuvná středová konzole s odkládacím prostorem mezi řidičem a spolujezdcem a s loketní opěrkou
Přední mlhové světlomety
Přední opěrky hlavy s funkcí Komfort
Přední, zadní a boční ochranné lišty "Pierre ŕ fusil" v kombinaci s nemetalickou barvou
Přední, zadní a boční ochranné lišty v barvě karosérie v kombinaci s metalízou
Přenosný popelník/zapalovač
Protisluneční záclonky na zadních oknech ve 2. řadě sedadel
Recirkulace vzduchu
Rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brždění
Sklopné opěrado sedadla spolujezdce (do polohy stolku)
Sklopné stolečky na opěradlech předních sedadel
Světlomety s dvojitou optikou
Tempomat s omezovačem rychlosti
Tři samostatná sedadla v 2. řadě - sklopná, výklopná, vyjímatelná
Tříramenný volant výškově a hloubkově nastavitelný
Ukazatel vnější teploty
Uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou
Vnější kliky dveří v barvě matného chromu
Vnější zpětná zrcátka v barvě karosérie
Vnější zpětné zrcátko řidiče asférické
Vnější zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná
Vnitřní komunikační zrcátko (nelze s el. střešním oknem)
Volant a hlavice řadící páky v kůži tmavě šedá
Výplně dveří tmavě šedá
Výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech sedadlech
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
keď popisuješ doplnky, napr. "ozdobné kryty kolies - dovoz Maďarsko" tak miesto "dovoz" napíš IMPORT. Znie to potom tak drahšie a hodnotnejšie. Potom by som sa s 3x IMPORT doplnkami nebál dať cenu aj na 8500Kč :-!
To je fakt "dilema", u mňa by to na prvý pohľad vyriešil motor 1,9 TDI vo Fabii, to si fakt neviem predstaviť, ako by to fungovalo, aby som to pretrpel. Naopak, 1,5 dCi poznám z Almery a je to naozaj šikovný motorík.
Je to úplně light choice.Fabka má ten seznam delší,takže je lepší,to snad ví každé malé dítě.Navíc má uzaviratelnou odkládací schránku u spolujezdce.A zamykací!!!!!!! :-!
Klaudie, ty stále nechápeš jednu věc. Jsou lidé, kteří jsou schopni si koupit scenica a hrát si v něm na milovníka aut. To se vztahem k autům přece nemá nic společného. Scénic je přibližovadlo z bodu a do bodu Bé. Tím to hasne. A pak jsou auta, od Renaultu třeba laguna. Ano, to je auto. Můžeme diskutovat jestli je horší nebo lepší než Mondeo či Passat, ale jde prostě (v chlapském, bějčím) chápání o auto.
No, a pak jsou také malá auta, třída subkompakt. Třeba právě fabia na antracitu, stříbrné střeše, na sedmnáctkách (fantastická kola)... prostě pochop, když jsme třeba u těch kol, to je o lásce k autům. Přece si nebude někdo strkat do scénika sedmnáctky >:D proč by to dělal? Tam je inspirace jasná - karosa... >:D tedy autobus, trolejbus, případně pendolíno. Samozřejmě i v MPV segmentu bys našel jisté ikony svého druhu... není to jednoduché, ale jsou. Scénic to není...
Musíš tedy rozlišovat mezi milovníky aut, kteří jezdí auty, která se dají milovat (nemusí jít nutně o devětsetjedenáctku) a pak lidmi, kteří jezdí třeba to kompaktní MPV... těm lidem je úplně jedno, jaké MVP jedou, to jsou lidé, kteří necítí auta, ti jen jezdí nějakým autem. Kapiš?
A přestaň už konečně s tím švorcáckým úpěním za cenou. Je to ostudné a trapné :no:
Tys to napsal, odtušuji, že tedy pro tebe ano. Co se týká segmentů (neb o těch je tu řeč, alespoň se domnívám) pak opravdu to tak je, srdcaři, milovníci aut si zpravidla kompaktní esuvečka nekupují. Ti si (v poměřitelné velikosti) koupí třeba focus ST. Kompaktní SUV si lidí kupují takříkajíc z donucení vlastními okolnostmi, nikoliv, že by si řekli - tak nyní si koupím něco v kompaktech, něco co naplní i (i) mé srdce milovníka aut.
Aktuálně k horním snímkům píši, ano, srdcaři v subkompaktní třídě mají ve fabii výborný objekt své lásky. Překrásný vůz, povýšený tím bicolorem do stavu ikona. Osobně mě ještě více než ta červená dnes zaujala fabie na černém spodku a světlé střeše. Myslím, že jako stylotvorný prverk (souhra barev mezi střechou a koly) by to mohlo velmi zafungovat. Ve fabii bych preferoval benzín.
Já si to nemyslím, znám lidi, kteří mají velmi silný vztah (přeneseně tedy tu lásku) k produktu ze segmentu subkompakt, dokonce i k produktům menším, na tom není přece nic divného. Nedomnívej se, že "milovat" lze jen tu devětsetjedenáctku. Jsou například kluby MINI (velmi početné) jejichž členové ctí svou značku.
no jo, ale milovat MINI a milovat Fabku je přece jenom trochu rozdíl, ne?
jasně, i v tomto segmentu je pár skutečně skvostných vozítek, ale Fabie je prostě normální masovka. Pochopím ještě nějaký tuning klub, kde si s ní vyhrajou k nepoznání, ale Fabka s pár plastama navíc z výroby? :-!
Kuko, vnitřně v tom rozdíl není. Dokonce bych napsal, že milovat (původní) MINI snad může jen těžkej beznohej válečnej veterán, ale tak to prostě je. Nejde ani o velikost ani o kvalitativní třídu, jde o ten styl vozu, resp o to, jak se vůz zapsal do dějin lidí. Fabia (když už o ní píšeme) je běžný klasický hatchback, a právě proto může být i ona členem klubu milovníků. Samozřejmě, že oba jistě vnímáme, že nejde o ikonu v pravém slova smyslu, ale já zde nyní (v kontraastu k tomu scénikovi) akcentuji segment. Vezmi si třeba starou felicii, to je ikona, přitom technicky zcela produkční vůz.
Ono je to právě o tom, že ten S-MAX není ani zdaleka jen "velká krabice" jak o téhle kategorii píšeš, zatímco ESPACE má k tomu i přes určitý "luxus" prostě blíž...
Ty si asi vážne na hlavu chlape - ja o voze, ty o koze.
Prednedávnom sme sa tu bavili o Fábke, že krátka nie je pre rodinu dostačujúca, že pre rodinu jedine kombi. Tak porovnávam rodinné kombi a van. Že je o triedu väčšie MPV o 50 litrov lacnejšie ako Fábka, je na zaplakanie, ale je to tak. A netvár sa, že si Scénic videl inak ako cez výklad predajne, v živote si sa takým autom neviezol, tak neviem, čo plkáš.
A tie drísty, že ľudia jazdiaci MPV necítia autá, že len švorcáci riešia cenu - daj si uterák na hlavu, človeče. Si úplne na dne, čo slovo, to blábol...
Dávat do kontrastu k výběru Fabii a Scénic, to opravdu o něčem svědčí, Klaudie, to se na mne nezlob. Někdy můžem rozebrat komunitu "milovníků" kompaktních esuveček. Bude o čem psát ;-)
Jo, scénica jsem řídil, už jen usednutí a rozhlédnutí je nezapomenutelnej estetickej zážitek... Nepasuj to auto, kam nepatří.
1.cena: Fabia dle ceníku: 440900,- Scénic: 469900,-
( při platbě hotově - ty mlžíš tím, že u Renaultu píšeš cenu na leasing, u Škodovky máš cenu špatně )
2.motor: Fabia 1,9 77kw - Scénic 1,5 63kw
( Scénic nemá 105PS jak píšeš )
Tak si to pozri láskavo ešte raz. Sú to aktuálne ceny za ktoré si tie autá kúpiš hoci zajtra. Výbava je vypísaná, ak chceš byť múdry, tak si zisti, čo daná výbava naozaj obsahuje a za čo je dopočítaný príplatok. Obvinenia z mlženia niečoho si nechajpre seba.
[odkaz]
S tým leasingom máš pravdu, ale len čiastočne, cenové zvýhodnenie zaň je 40 tisíc, takže konečná cena a hotové je 485.600,-. Za to sa ospravedlňujem, nebolo to úmyselne.
Tak už vím, co dělá novou fabii tak neodolatelným autem! Je to stříbrná (sic!) střecha! Ach jo, myslim, že na západě jen nechápavě kroutěj hlavou, co to tam ty matlové v Čechách vymejšlej za p.čoviny!!! :no:
vyvrať to. vem si argumenty a rozbi můj příspěvek na kusy. >:-[]
prodeje v Německu, ani nikde jinde mě o "kráse" Fabky nepřesvědčí.
Šrotovné nejvíc zasáhlo právě tento segment. Když k tomu připočteme pro ně momentálně výhodný kurz a tradičně lepší výbavu pro německý trh, zůstáva jenom překonat averzi k zevnějšku. A věřím, že státní bonus mnoho lidem zrak zakalil...
Je ať je kupují, to je fajn. My je pro ně rádi vyrobíme. :yes:
Tohle vlákno není přece o kráse fabie či jiného auta, ale o tom, že kolega nahoře píše, že na Západě kroutěj hlavou jaká zvěrstva Škoda dělá s fabií... tak mu píši, ať si zjistí čísla prodejů na tamním (třeba Německém) trhu. Ty se tomu směješ, že si všchni ze šroťáku jdou koupit fabii, odpovídám ti tedy, že píšeš nesmysl, neb nikdo v Německu nediriguje, že se tam musí kupovat fabie, ty na to (nesmyslně) reaguješ, že se ti fabia nelíbí... 8-s ;-\
Tedy opakuji, ta tobě se nelíbící fabia a ta fabia z níž si na západě dle kolegy protáčej panenky se tam... prodává jak housky na krámě. Tedy než toto vypovídá o tvém a kolegově rozhledu a samozřejmě o kvalitě fabie.
1. netvrdím, že se tam Fabie prodává jenom kvůli prémie, ale že ta prémie je velice silný faktor právě v této třídě (včera jsem četl, že koncernu v Reichu celkově moc dobře prodáva Golfy, Pola a Foxy). Napsal jsem tam několik argumentů, které prodej Fabie podporují. Nebo chceš tvrdit, že poslední 2 měsíce co Škodovka jela na 4 pracovní dny měli v Reichu rychlokurz estetična pro široké masy a po závěrečných zkouškách se všichni teď vrhli na housky, teda na Fabky
2. čísla prodejů o kvalitě vypovídají nic na druhou. proč se prodává tolik frantíků a makaronů když všichni vědí že to jsou šmejdy?
3. čísla prodejů nevypovídají nic ani o kráse vozu. měrit krásu dokážeš zatím jenom ty, doufám, že nás to na blogu naučíš i nás ostatní. >:-[];-)
Fabii považuji za kvalitní vůz (napsal jsem to už nejednou). Sice mám osobně rád měkčí podvozek a trošku odvážnejší interiér, kvality spracování a materiálů nicméně uznávám. Škoda toho zevnějšku, ten prostě nepřekousnu.
Co by jí však hodně pomohle (teda kromě pořádného F/L >:-[] ) jsou nové koncernové motory. Malé benzinové turbá, nízkoobjemové nafty. Jsem zvědav, kdy jim dovolí je nabízet.
Člověče já dodnes vlastně nepochopil, proč novou fabii nedali na novou platformu, když úspěchy Škody by si to zasloužily. Ibiza ano, fabia ne, to mi nesedí. Dokonce bych to více chápal, kdyby to přišlo obráceně...
Jednoduchý cyklus. Každý dvě sezony na jedné platformě. Polo s Ibizou jezdili na staré fošně až do roku 2002, zatímco Fabia měla nový podvozek už v roce 1999. Teď je tedy na řadě Fabia. Za předpokladu, že nějaký nový podvozek bude.
Tak toto nechápem. SEAT potreboval niečím EXTRA-zaujať. A mu ani nič iné nemohli dať, než novú platformu.
Proste-argument, že to Škode neobstojí, to by stačil SEATU aj VW. Nesvedčí to o ničom inom, než o úpadku Škody. Najpr bola na rovnakej úrovni ako VW a keď mocipáni z VW GROUP zbadali, že mnoho ľudí si kupuje tiež krajšie Volksageny a v prípade Golfu aj s väčším kufrom, ihneď sa rozhodli to zmeniť. Ale budme radi, že stále pritom prekonáva konkurenciu. To skôr hovorí o úrovni VW, než nízkej úrovni nových Škod. Nebyť tích svíň, jak si povedal, mohla byť Škoda aj prémiovým výrobcom. Ale takto aspoň budme radi, že ju VW nechal vyhúpnuť.
* Co by jí však hodně pomohle (teda kromě pořádného F/L >:-[] ) jsou nové koncernové motory. Malé benzinové turbá, nízkoobjemové nafty. Jsem zvědav, kdy jim dovolí je nabízet *
si sa zblaznil ?????? to nehovor ani potichu. co ked ta niekto zo skodovky bude pocut. vies co sa stane, ked sa dozvedia ze narod tuzi po maloobjemovych dizloch ?????? ufiknu dalsi valec a urobia najlepsi motor na svete, dvojvalcovy 0.9TDI.
...mám tě rád, ale v posledních dvou dnech, si to přiznej, tak trošku, trošičku, úplně malilinko válíš....dej možnost i jiným získat tu krásnou trofef "Zlatý ventilek". Zatím vedeš napříč kategoriema. ;-)
Dokud bude Gurrrru perlit tak jak tady a u Lancie, tak nemám šanc. Jinak super odkazy na toho megoša v Portugalsku! :yes::yes: Megan je origo krasavec.