Škoda bude v segmentu malých aut opět bojovat levnou verzí Fabie. Tentokrát nese název Fabia Start a stojí 219.900,- Kč, v nabídce je jediný motor, a to 1,2 HTP o výkonu 44 kW.
by si sa divil, ale aj hej. Ak niekto potrebuje auto na bežné jazdenie, a má obmedzené prostriedky, tak môže kľudne uvažovať, či lacná Fabia alebo Dacia. Či solídne pevné auto, ale menšie, s chudobnejšou výbavou a slabším motorom, alebo lowendovejšiu značku s väčšou karosériou, viac koníkmi a lacnejším interiérom. teraz, keď aj relatívne kompletnú Fabiu (nič podstatné nechýba) dostaneš za nízku cenu, tak sa s Daciou ešte viac priblížia. Ja by som ich zas ako diamtrálne odlišné voľby nebral.
Presne tak. Ze lidi kupujou auta podle trid, to si mysli jen GTI. Vetsina lidi ve skutecnosti vybira mezi auty, na ktera dosahnou. A to napric tridami.
to co je 1.2 HTP???? to je akoze motor??? 44kW????? 16,5 s z 0 na 100????? tak to je uz moc nie???? naozaj je to hodne skratky HTP (* to pojde)...... u nas sa napriklad hyundai i 20 predava najlacnejsi za 8 999€ ma 6x airbag motor ma 57 kW a ma 4- valce..... z 0 na 100 12,9..... tak naozaj neviem preco by som si kupil skodu.... a navyse skodka je z vnutra uplny grc..... fuuuuuuuuuuj ;-) PAPA ;-)
To ako myslis?
Ano, pred niekolkymi X rokmi som s jazdil s HTP, mam voci tomu motoru velke vyhrady. Este vacsie /vyhrady/ mam ale k tebe - a o tom bol moj prispevok, ak si si nevsimol.
brzdi, brzdi kámo.....čecháčci ťa tu roznesú na kopytách .....tu nejde o výkon, výbavu, design, atď.....ale tu ide o to, že urážaš ich národnú značku. Oni totiž môžu hromadne v diskusiách urážať všetky značky sveta, ovšem ak sa pripojí jedna negatívna na škodu, tak sú schopní vyvolať vojnu. Už minule som to písal, že k akémukoľvek modelu škody nájdem za lepšiu cenu model inej značky, takže súhlasím s tvojím príspevkom.
A ak by už nebol za výhodnejšiu cenu, tak bude určite kvalitnejší.
Dnes som pozrel čerstvé štatistiky predaja Škody a momentálne má na trhu 11,9% ....kde sú tie časy, keď mala 48% ???
Myslím, že v ČR jej podiel klesá taktiež.
to je len dokaz ze ludia zacinaju dostavat rozum a konecne vidia ze vzdy je aj lepsia..... a z pravidla aj lacnejsia alternativa ako skoda :-) co ma samozrejme nadmieru tesi.... a dalsia vec co ma tesi ked vidim ako sa cesi hnevaju ked im niekto povie pravdu z toho mam najvacsiu radost :-) a tomu sulinovi co tu ma pochybnosti o mojom zdravotnom stave mozem odpisat iba...... CMUK! :-)
Pánové Slováčci, neházejte nás všechny do jednoho pytle společně s GTIm a jeho kamarády, určitě to hodně lidí uráží . :no: Nicméně i Škoda Auto začíná konečně zvyšovat výbavy, což zřejmě bude muset a ikdyž se považuji za vlastence, tak značku Škodu bych si v dnešní době nekoupil, ani žádné jiné koncernové auto, protože poměr ceny / užitná hodnota není jejich doména. :-!
Vím, že už jsem mimo kategorii "holátek již od...", ale v pátek jsem se díval na ceny Renault Clio diesel. (Máme ho totiž v předchozí generaci doma a mimochodem je absolutně spolehlivý.) A pětidvéřové auto je v porovnání s Fábií o 44 tisíc levnější. A to už je docela nášup, protože tu nemluvím o žádném Korejci vyráběném v Indii (nic osobního :-) ).
A například stejně starý Superb si může nechat o kultivovanosti a hluku motoru v interiéru našeho Clia nechat jen zdát - to mám vyzkoušené.
Tak to urcite nie je pravda, minimalne nie na tychto strankach.
Skor sa mi zda, ze na SK je kazdy posr* zo Skodovky a neviem neviem, ci percentualny podiel Skody nie je vyssi na SK.
Myslím že nieje vyšší - vyšší bol maximálne počas šrotovného, tu je zas každý pokakaný z KIE Ceed lebo podla novej reklamy na model po facelifte to už nieje len auto vyrobené na slovensku ale aj auto po ktorom každý vodič túži...
co meles? ja tady vubec nerozlisuju jestli je nekdo cech nebo slovak, ale nechapu tuto nenavist ke skode, a prave ze v CR je takovych idiotu hodne...a tobe jeho prispevek pripada jako naprosto objektivni hodnoceni auta, jo? mne teda rozhodne ne!
Ak si vlastníkom GTB 599 Fiorano, ako más v nicku, mozes ohŕnat nos nad Fabiou HTP. Na Slovensku sa zatial nepredalo ani jedno, takze asi to tak nebude a skor ho zhavís na PS2. Ale ani vlastníctvo takéhoto auta by neospravedlnilo absolútnu primitívnost Tvojho príspevku. Dúfam, ze tu diskusie nebudes zapĺnat svojimi dusevnými exkrementmi.
rozumne sa dá väčšinou reagovať iba na rozumné argumenty...takže to, že Škoda sa ti nepáči (mne príliš tiež "nevonia"), sa dá povedať i inak...chcelo by to ukľudniť hormóny, pretože v tvojom prípade bude to HTP znamenať niečo v zmysle: Hormóny Ti Poskakujú alebo Hormóny Ťa Premáhajú.
Bacha na to...žiadny z extrémov nie je dobrý.
Fiorano sa možno na Slovensku nepredalo ani jedno, ale registrovaných ich tu pár je ;-) ...a je to viac než úžasné auto...
s ostatným samozrejme súhlas...žiaľ, je potrebné poznamenať, že nielen mladí chlapci od nás tu hrotia názory a situáciu, nechcem sa ich vôbec zastávať, ale vietor začal fúkať "zo západu"...už nejeden raz sme boli poslaní do všelijakých častí tela a na slovenské portály...všetko sa to akosi začína radikalizovať, a s čím som musel skutočne súhlasiť i s GTI-im, že to tak vyzerá už i na cestách...ak to bude takto pokračovať, tak sa ešte len "máme na čo tešiť"...
;-\ :-|
Slovná agresivita na anonymných diskusiách bola vzdy, ja som ale presvedcený, ze cas vela vyriesi. Ak si niekto zalozí úcet s nickom a v prvých patnástich príspevkoch preukáze úroven, na akej sa mieni pohybovat (obmedzenost a agresia, výsmech a vymedzovanie sa proti vsetkým), tak tu dlhú zivotnost mat nebude.
s týmto by som rád súhlasil, ale stále tu človek natrafí i na "matadorov" s 5 až 20 tisíckami príspevkov a z toho počtu bude častokrát i 60% príspevkov iba svinením do diskusií, či dokonca na užívateľov...hlúposti sa málo čo dotkne, a preto súhlas s ER a výrokom Flauberta, ktorý sem "hodil"...
Nekoupí si to nikdo, ale někteří jedinci na Auto.cz budou moc nad její cenovkou onanovat tak dlouho, dokud to VW netrumfne nějakou super mega akcí třeba na veleúspěšnou lišku >:D >:D >:D >:D
uvědom si že tuto auto si nebude kupovat nekdo kdo chce zavodit protože na to HTP fakt neni takze nebude koukat jaky to ma zrychleni apod... ten motor mi prijde tak pro ňákýho důchodce kterej si jede výletnickym tempem a nejvejš tak 80-90 km/h.. kdyz si nekdo bude chtit koupit skodovku ktera slusne jede tak at si veme octavku 2.0 FSI, tady uz bude zakaznika zajimat vykon, zrychleni atd.
To je nová slovenská moda?Přijít domu a přepnout ze zoznam.sk na seznam.cz a začít hanit cokoliv českého?
Neříkám že je fabia terno, s tímhle motorem už vůbec ne, ale když chci říct na něco svůj názor tak ho píšu tak aby byl slušný a dal se normálně číst.Nebo si snad myslíš že jsou všichni nakloněny tvému stylu psaní alá Hloupý Jurko ze salaše, kterému tam zavedli internet?A to platí pro všechny tvé spoluobčany...
tvuj prispevek je plny odporu ke skode...HTP je zakladni motor, tzn. levny, s malou spotrebou, tak nedelej jako by byl jediny motor v nabidce, a stejne silny ma treba i Corsa...hlavne ze me nedelejte cecha-skodovkare, nedelam z HTP skvely motor, jenze tobe jde jen o to, aby sis zanadaval na skodu, a tvuj prispevek je jak od 5letyho ditete
1,2HTP je motor, který je určený pro nenáročného řidiče. A tomu stačí. Proč si všichni mysli, že fabča musi mit v zakladu 1,4 s klimou?? Starší pán, který najezdí 10tis.ročně víc nepotřebuje. A navíc ani NECHCE! Chce nejlevnější škodovku. A tomu škodovka přizpůsobuje nabídku >:D
VŠE CO NABÍZÍ jako výbavu počítám za standard,nevím proč by výškově stavitelné pásy či volant mělo být něco extra,tak ve skutečnosti je to naprostý "holátko".
A souhlasím s gtb599 že výrazně lepší alternativa je i20
co takto 5 rocna zaruka pri i20? lepsia vybava, pri vybavach aj lepsia cena.... lepsi motor, silnejsi, kultivovanejsi, s nizsou spotrebou.... ale ja viem ze pre majitela HTP slabe argumenty ved SKODA JE BEST!!! ;-)
A hlavně že Hjundaj í dvacet je úžasnej veď??...Souhlasím s tim že škoda nic dobrého neni....poměr cen a výbav je směšný...nicméně si myslím že pracuješ pro Hyundaye a nechceš přiznat že fábija se s ním může srovnávat...
to naozaj nie si schopny si pozriet cenniky inych znaciek?
CO tak Citroen C4, ktory ma stokonovu 1,4, tempomat, klimu a kopec inych veci za 9900 EUR? Viem, tato Fabia stoji v prepocte 8500 EUR. .....no je vela preiplatit 1500 EUR za auto vyssej triedy s vyssou vybavou?
Alebo mam tu vymenovat ine vozidla v jej triede?
Fiesta s vybavou Ambiente za 234 000 CZ a pod?
Prečo by som to robil, lepšie voľby tu uvádzaš ty, nie je.
C4 je síce o triedu väčšie auto, ale generačne aj staršie, a má vyššie prevádzkové náklady ako Fabia. Nemusí vyhovovať aj pre podstatne väčšie rozmery. Ostaň v triede malých áut, dobre?
V prepočte necelých 40 tisíc Kč je veľký a podstatný rozdiel pre každého, kto chce minúť práve iba tých osem a pol litra. Asi ešte nezarábaš, keď je pre teba 1500-eurový rozdiel malý.
Fiesta je len jedno auto. Voliť medzi Fiestou a Fabiou, tak beriem Fabiu. Zájdi k nejakému predajcovi Fordu a Škody, a zistíš rozdiel. A posaď sa do tých áut, vyskúšaj si ich (ak už náhodou máš vodičák, čo si nemyslím), a zistíš, prečo sa mi zdá Fabka lepšia.
A čo ďalej? Spomínal si OMNOHO VIAC LEPŠÍCH ALTERNATÍV, a zmohol si sa v rámci triedy na jednu...
Sorry kamos...tvoj prispevok je plny komplexov....si zakomplexovany skodovak a nie si objektivny. 40 000 CZ nie je malo, ale zase kupa auta nie je denna zalezitost, ako napr. nakup chleba, ci mlieka. To je ako postavit dom bez zateplenia, lebo so zateplenim je drahsi ;-)
Ach jaj, s tebou radsej nemat nic spolocne!
Zmohol si sa akurat na osocovanie typu "nezarabam", "nemam vodicak" ....nuz, tak radsej si hladaj ineho diskutera.
Vsetko dobre prajem!
Neblbni, "misiak" je "světák" (on je samá "misia"), mrkni na ten jeho region..., žádné běžné Slovensko..., ale "Slovakia"! ...slyšíš
ten "rozdíl", tu exotickou vůni dálek...,ten anglo-americký styl..., nemít tam přesně ten region, tipoval bych ho spíš tak někde na L.A., nebo N.Y.
>:D
O tých peniazoch sa porozprávame, keď začneš žiť zo svojho platu. Teraz si frajer, lebo o tom nemáš šajn. A to nie je osočovanie, to je fakt.
A to, že asi nemáš vodičák, je tiež zrejme fakt. Kto jazdí, obvykle sa pozreá na auto trochu inými očami, než ako píšeš ty. Časom (snáď) tiež pochopíš. Bez ohľadu na to, že teraz cudzie názory neberieš, pretože sám to vieš najlepšie - chce to kľud, v puberte sme takí boli všetci. :-)
C4 nič moc, to uznávam...ale to, že je to generačne staršie auto od Fabie, no neviem neviem...do FII toho moc nového nedali, šasi, interiér, to áno, ale ide na podvozku predošlej Fabie a tiež, zatiaľ, na tých istých motoroch...u mňa by to Fiesta nad Fabiou vyhrala na celej čiare, i keď ani dizajn Fiesty nie je pre mňa to naj naj, ale Fabku u mňa jednoznačne poráža...ale chápem, že u Teba víťazí snáď "rodinnejšie" naladený podvozok...u mňa zase istejšie správanie Fiesty...
C4 je jasne morálne staršie auto, cítiť to z každého centimetra, aj keď ja by som ho možno zvolil skôr ako Fabiu - ale to je vec priorít. navyše sa bavíme o malých autách, nie o nižšej strednej.
Nová Fiesta mi je vyslovene protivná, za volantom stiesnenejšia ako Fabia, plasty čo sa tvaru aj pocitu týka ako z Číny. Vzadu ma chytá klaustrofóbia a celkovo tvary sú príšerné. Podvozok je na môj vkus pritvrdý u oboch áut, a tak aj keď pre Fabiu palec nezdvihnem, predsa len ju považujem za prijateľnejšiu voľbu ako novú Fiestu. :-)
osobne som sa necítil dobre ani v jednom z áut, o ktorých sme sa tu bavili, ale ak by na svete existovali iba tieto tri autá, tak bych sa momentálne utiekal k tomu Fordíku, aj keď láskou k Fordom nehorím...jasné, C4 je o triedu vyššie, ale z uvedených áut je pre mňa najviac "húpavá" a to mi fakt nevoňalo...tak ako si napísal, je to vecou priorít.
Fabia je s výbavou Ambiente Plus za 244.900kč je tam klíma, centrál na DO, el.okná a zrkadlá 4x Airbag a veľa ďalšieho, to my nepríde ako dramatický rozdiel, navyše majú rovnako výkonné motory 1,25 duratec 44kw - 1,2 HTP 44kw - ja by som bral radšej HTP, dokonca sa my Fabia páči viac než to vesmírne čudo zvané Fiesta jej minulá generácia my bola designom bližšie ;-\
tak napr. Škodovka jazdí na 9 ročnej platforme. V ponuke má za vysokú základnú cenu motory HTP, 1,4 MPI, 1,4 TDI, 1,9 TDI, čo sú motory na technickej úrovni 70,80,90-tych rokoch 20-teho storočia. Drvivá väčšina konkurencie už dávno nepoužíva podobné motory, myslím, že len ruská lada a rumunská dacia, ale aj tu sú porovnateľné len benzínové. Turbo diesel dacie je podstatne modernejší. V základe má škoda okrem airbagov a abs len volant, sedačky, klaksón, predprípravu na rádio a elektrické stierače (tým myslím, že ich poháňa elektromotor, nemusí ich prevádzkovať ručne spolujazdec ako vo V3S ;-). Zabudnime na postaršiu techniku, podvozok je stále viac ako konkurencieschopný, motory na bežné jazdenie postačujú, priestor je ok. Do očí však bije netrafený dizajn a vysoká cena základu a príplatkovej výbavy. Daj si do fabky štandard dnešnej doby - klimatizáciu (stačí manuál), diaľkový centrál, rádio s cd a mp3, el. okná + el. zrkadlá a za tú cenu kúpiš u konkurencie auto o triedu väčšie s rovnakou výbavou, lepšou zárukou a nie s výrazne ženským dizajnom. Fabiu 2 by som si ja osobne ako chlap nekúpil. Podľa môjho vkusu je to ženská imidžofka.
proste skodovce tece do bot a to poradne, zjistila ze uz neni pupek sveta jak si poslednich 10 let myslela a dostala na frak a jeste dostane pokud nezmeni cenovou politiku jeste vic, je moc fayn pozorovat jak trh obcas sam vyresi nabubrely nafoukance typu Skoda... osobne cekam na Tour za 249 a fobii s klimou za 199, verim ze do pul roku jsme tam
No, spousta lidí škodovce vytýkala nudné tvary, ted, když je změnila zase lidi říkají, že je to špatně. spíš bude problém tom, že Ti, kteří kritizují, budou kritizovat vždy >:-[]
U téměř každé diskuze o Škodě se najde pár jedinců, kteří ke Škodě přistupují jako k něčemu "nutnému" co se vlastně "musí" koupit, i když je to "hrozně nevýhodné". Jak kdyby se jednalo o sektu, která za použití všemožných nefér taktik a černé magie ovládá své věrné stádečko a vůbec nepotřebuje sledovat, co se děje kolem.
Ještě jsem si nevšiml, že by u každého zastoupení Škodovky fungovala "donucovací" bezpečnostní služba, která by za pomoci mučení, vydírání a jiných nátlakových metod nutila hokoliv koupit ta naprosto "tragická" auta. Je ale také možné, že se mýlím.
Vlastně se asi opravdu mýlím, protože se skoro vždy najde docela dost "bílích rytířů" bojujících proti zlému společenství z vlkohradu a jeho nohsledům, kteří šíří dobro a snaží se zachránit všechny omámené temnými kouzly. Každý kdo prohlédne, bude spasen a objeví novou, čistou dimenzi, kde může pokojně žít.
To si vystihol docela dobre. ;-):yes:
Nie som zástancom škodováckych praktík, ani zástancom Fabie II, ale tie pokriky vyššie na adresu Škody a jej modelov sú tragické...
Tak si utři bradu a šupej do školy. Hlavně buď hodný a nezlob maminku, ať může nevystresovaná u pásu podávat slušné výkony, a až zaplatí všechny splátky za PC, co ti pořídila, bude moct začít spořit na tu fabii. Tak držíme palce ať se to povede, abys nemusel denně mrznout na autobusové zastávce v Horných Drnovcách, evidentně to má vliv na tvé duševní zdraví. ;-)
ono pokud nejake auto melo jeste nedavno temer 50 procentni podil prodeju na trhu tak zvyseny zajem o deni je tak nejak pochopitelny, s tim souvisi i vysoke procento lidi kteri postupne "vystrizlivuji" z mozneho drivejsiho "vyhodneho" nakupu... auta maji kvalitni, proti tomu ani slovo, ale hezky se pozoruje jak je konkurence u nas valcuje v poslednich letech cim dal vic a pada jim hrebinek...
Mám stejný názor :yes::yes: . Mimochodem, včera jsem jel kolem Jarova a odpadla mi jedna schůzka, tak jsem se chtel svézt 1,2htp. Nechápu, proč jsou tyto motory tak haněny ???? Na popojíždění po městě ideální. Pravda v rychlosti nad 120 padá dynamika(ale kdo z běžných řidičů jezdí takto rychle ten si koupí jiný motor), takže řekl, bych že není důvod k nenáviděným reakcím. Zkrátka každý motor, každý auto má svého zákazníka. Tak když mi vadí 1,2 koupím si 1,4 a dám pokoj. Nemusím tady přece nadávat :*)
Fábie se mi nelibí...ale čím více možností, t.j vejbava od holobytu po plnou nálož zvyšuje šance zisku dalších zákazníků.O tom to celé je.Holt doba se změnila.Pro zákazniky je to jen a jen dobře.Nakonec když pominu vzhled(můj osobní pohled), tak na Fábii není nic špatně.Skvělé,kvalitní auto s moderní technikou, zpracovaním.Kdo chce tak si ji koupí a teď pominula i poslední věc proč nekoupit a to je cena.Takže kritizovat není co... :yes:
Musím nerad přiznat, že tento model nepostrádá racionální prvky... Byl jsem před 2 lety nucen měsíc sedlat Fabii Junior Horko Těžko Popojede a od té doby se občas budím zpocen hrůzou, že bych tomu mohl být ještě vystaven. To byla totiž Social Edition - volant nestavitelný, sedačka jen dopředu dozadu, bez posilovače řízení, 1 vzdušný sáček, ABS jen proto, že to vyžadoval zákon, bez rádia, bez plata přes kufr, bez zavíratelné schránky... prostě trochu olízaný ještě sociálnější Fáčko. Navíc jsem s tím jednou vzal díru, kterých se svým autem vymetám desítky a vyrobil jsem rozbíhavost 8 stupňů... V servisu mi řekli "co chcete, Junior má jiné díly na podvozku"...
Tohle je proti tomu rozumně vybavené auto, které si jako základní pohybovadlo do firmy pro určité pozice dovedu představit... A tam ani nevadí, že je to hnusný, jak p--el. Na škodovku až neobvykle rozumné, vč. příplatku za klímu a kentrál.
nejvíc mě tehdy fascinovalo,když jsem viděl Juniora s příplatkovou! metalízou...hlavně,že měl černé nárazníky... >:-[] nad uvažováním některých lidí zůstává rozum stát :-!
také šťastie som nemal...juniora som načastejšie stretával v modrej, bielej, zelenej a červenej farbe...v poradí ako som ich menoval...a zase až tak veľa ich nebolo, čo svedčí o tom, že ľudia až tak na tieto "akciové" modely neletia...každý si už dobre zváži, za čo dá svoje peniaze...
no já ho tenkrát potkával v Ostravě ve stříbrné metle...měl jsem kolikrát sto chutí počkat na majitele a zeptat se ho co ho vedlo k tomu,že si u Juniora zaplatil metalízu místo toho aby si koupil výbavu classik byť s "obyč" barvou :-!
>:-[] Stodolní ta už stojí za starou bačkoru...já se vyřádím v Koruně s mládežníkama >:D a nebo jdu na Pustkovec do Taty tam zas chodí nadržené baby >:-[]
Ale toho Juniora sem fakt vídal.Parkoval u Duhy :-!
p.s kam chodíš kalit ty?a nebo tě vlček nepustí? >:D;-)
Panorámka nahoře nebo dole? ;-) Nahoru chodím spíš na jídlo bo tam mají tuším Radegast...,ale tebe bych podle toho co tuším kde bydlíš tipoval,že budeš chodit spíš do Sparty >:-[]
Tam se dá zakalit? Nikdy jsem vevnitř nebyl, jednou jsem už měl nutkání, ale měl jsem hlad a nevypadalo to, že by tam vařili... Ale je to fajn vědět, aspoň můžu domů pěšky... :yes:
s vařením nevím.Dole snad jo.Nahoře v patře jsou v pátek a sobotu diskotéky.kalí se tam fakt dobře a těch bab co tam je...skoro nikdy neodejdeš sám... >:-[] říká se tam tomu u zoufalých manželek >:-[] >:-[]
a já ymslel, že první ten rpavý junior, nikoliv jen výbavou, byl JUNIOR, s 1.0 MPI ČTYŘVÁLCEM o výkonu 37 kW??? a že to OPRAVDU nejelo? narozdíl od HTP, který to opravdu na těch pro nezávodníky DOSTATEČNÝCH 90 Km/h rojet Dokáže???:-)
Ja som kúpil kórejského konkurenta s moderným turbodieslom s výbavou o akej sa škodovkárom - fabiačkárom ako vidím stále len sníva, keď sedia na nočníku >:-[] (ináč nič moc, man. klíma, 4xel.okná, centr. zamykanie, predpríp. na rádio, jednoduchý palub. poč.. 2xairbag)za 7800 EUR s 5ročnou zárukou na pohon bez obmedzenia km (motor má 80 Kw a 230 Nm, nie ako htp). Čudujem sa, že škodovka už má v základe viac ako 1 airbag a abs (abs asi kvôli nenávidenému nariadeniu EU >:-[] ). Ale teraz vážne, škodováci vyrábajú kvalitné autá, ale vďaka VW zaspali dobu základnou motorizáciou, cenou samotnou a cenovou dostupnosťou výbavy. Ak budú takto pokračovať, tak skončia ako Saab. Ak si proste človek poskladá škodovku s motorom, ktorý aj ťahá, nielen sa trápi + si doplní výbavu o dnes už základné veci, ako el. okná (aspoň predné), el. zrkadlá, aspoň man. klimatizáciu, rádio s CD (na Usb radšej aj zabudnime) a za tú cenu dostanem ešte lepšie vybaveného a o triedu väčšieho kórejca s rovnako dobrým, ak nie lepším motorom. Ja som nakúpil kórejské autá (doteraz som jazdil na nemcoch a CZ), som prekvapený ich kvalitou. Hlučnosť v interiéry je subjektívne dokonca nižšia ako napr. u opla. Nič nevŕzga, auto je kvalitne poskladané. Plasty síce nie sú všetky mäkčené, vlastne väčšinou, ale už na to prechádza aj Bmw s X1 a to je prosím prémia.
oni toto nepochopia! A nejde tu len o korejca....
Mam znameho, ktoremu ukradli Golfa v kombiku a siel do Octavie combi. Tvrdi, ze Octavia ma od Golfu velmi daleko a ze uz do Octavie nepojde. A tym teraz neobhajujem Golf.
Octaviu som vzal z firmy, ked som mal auto na garancnej prehliadke. Pred Sahami je taka hnusna zakruta, ktora je opacne klopena, je vybita od kamionov, su na nej kolaje, je zvlnena ...no proste hnus. Presiel som ju mnohokrat, na roznych autach. Bezne tadial jazdim okolo 100 km/h. Na Octavii som vtedy tiez mal cca 90km/h ....ked som vosiel do zakruty, zadna naprava zacala odskakovat, cele auto znervoznelo a poskakovalo a vysledok bol ten, ze som sa ocitol v protismere, pretoze je tie vlny na ceste Octavku doslova "odhadzali" zo svojho pruhu. Odtvtedy mam strach sadnut do akejkolvek Skody a asi ani nikdy nesadnem. Takze mam so Skodou taku skusenost a ziadne pokriky typu "skoda je bohyna" ma neprinutia ju kupit!
Chlapci, vysvětlete mi prosím proč tak rádi chodíte diskutovat na české auto weby? Kolikrát je 90% diskuze tvořeno přestřelkami mezi Vámi a my jen zíráme.
To ty Vaše weby stojí za takové kulové že Vás to nutí chodit přispívat na české weby? :-|
Moj najoblubenejsi web je ale autoweb.cz, ktory je
aktualny, prinasa skvele, nezaujate clanky, pristupuje ku kazdej znacke rovnako, je objektivny, jeho redaktori nie su zakomplexovani blbeckovia s ojazdenou koncernovou A4, ........
...ale na auto.cz sa chodim pobavit a to nie len nad diskutermi, ovsem nad celou redakciou! Auto.cz je vlastne jedno velke babkove divadlo v rukach koncernu!
Sú tu zaujímavé články a je tu plus mínus stabilné fórum pripspievateľov. Už dlhší čas čítam príspevky, ale prispievať ma prinútil až tento článok. Mne sa tento web páči a nepoznám podobný slovenský, ktorý by aj niekto čítal okrem Sme auto, kde prispievajú aj češi, ale tam sa objavia tak 4 články za týždeň, čo je pre mňa žalostne málo. Pracujem s autami a potrebujem byť v obraze.
Tak to musela by asi este prva Octavia (Mk1), co mala vzadu vlecene kluky s torznou prieckou (platforma PQ34). Ta bola dost tuha, co sice znizilo naklony v zakrute, ale malo ten neprijemny efekt, ze ked jedno koleso nabehlo na nerovnost, podskocilo aj druhe...
Neskor octa presla na novu koncernovu platformu PQ35, tam uz bol vzadu multilink, a ten podvozok urcite v zakrute neodskakuje. Velky kufor skor este pomoze zatazit zadnu napravu.
mikeshi, vlastním OII kombi. Za 4,5 roku co ji mám, jsem s ní najel 186 tis. km. Po celou dobu mi odskakuje zadek. Pořád si myslíš, že je to strojníkem? Jezdíš snad s OII taky a máš tak svůj soud podložený vlastní zkušeností, nebo je v tvém případě jen přání otcem myšlenky? Pověz..
jazdil som na oboch Octaviach (I v liftback - 1.9TDI i kombi - 1.8T verzii, II iba ako liftback - 1.6), rozdiel v správaní podvozkov je, ale nie taký citeľný ako by som očakával...ten podvozok mi príde naladený na Golfa, ale zadok Octavie akosi "nezvláda".
Nechapem preco sa na tejto diskusii objavuje fenomen: "vodu kazem, vino pijem" a to hlavne u zastancov skody??
My, co mame vyhrady proti klamlivej, hnusnej, spinavej a zavadzajucej taktike skodovky pri predaji jej vyrobkov a snazime sa to kritizovat, preco sme neustale napadani jej priaznivcami? Diskusia je tu na to, aby si kazdy vyjadril svoj nazor. Preco reagujete, ked si myslite, ze sme vsetci primitivni (len preto, ze nie sme stado)?? Preco si vy "vysokointeligentne" stvorenia vobec vsimate prispevkov typu "antiskoda"? Vsak ak su primitivne a vy inteligentni, tak nemate dovod na ne reagovat!
Viem, ze teraz kazdy z vas bude o zivot tvrdit, ze nikdy, nic nekritizoval, ze vlastne vsetky tie negativne nazory na: rendlíky, pažóty, hnujdaje,tojóty a ostatne rakosnicke auta su od ufonov a ze oni vlastne celu produkciou od Alfy po VW uznavaju a nikoho z celej skaly vyrobcov nezatracuju .....hm, bolo by to krasne, keby to bola pravda! Skutocnost je vsak taka, ze kazdy zastanca skody ma potrebu zatracovat vsetko, co nie je z koncernu. Takze schladte hlavy a prestante povysovat skodu na kralovnu automobilizmu! Prestante lizat zadok GTI-mu, ktory na kazdy model Skody a VW napise, ze je to strop danej triedy!! Nie, nie, nie...skoda ani VW nie su strop triedy, su to bezne, obycajne auta. Nicim vynimocne! Su to viac menej "pracovne" auta!
Ano, v tom Klaudius samozřejmě pravdu, ale vysvětli to tu některým (mnoha) jedincům, kteří jsou úrovní "myšlení", ale hlavně "vyjadřování" ve věčné pubertě...
presne takto to ide, takto sa to dá akceptovať...kritika je vždy na mieste, každému sa páči a vyhovuje niečo iné, takže s kritikou sem, ale bez vulgarizmov a osočovania...
Vedel som, že nie si hlupák a myslím si, že gtb599 tiež nie je žiadny malý hlupáčik...ono je to asi tak, že pokým tu budú niektorí príliš nad niečím "onanovať", tak sa tu budeme stretávať i s vyhrotenými názormi opačnej strany...
Darmo, i v prírode musí byť všetko v rovnováhe, pokým to tak nie je, tak vznikajú katastrofy...svedkami takej katastrofy sme dnes i tuná...takže chlapci, sem s kritikou, ale hlavne triezvo, rozumne...takto tým "lízačom" budete iba ďalej liať vodu na mlyn...
Takže o tých "lízačoch" si treba pomyslieť svoje a nepadať na ich úroveň, ba čo viac, pod nich...v opačnom prípade uškodíte hlavne sebe... ;-)
takze tu je kritika:
ponuka tejto "akcnej" Fabie sa mi zda velmi slaba a za tu cenu sa daju kupit ine auta s vyssou vybavou, silnejsim motorom. Jedine, co sa mi na Fabii paci je exterier...ano, je to ten zatracovany exterier. Ale inac nic.
no vidíš, mne sa nepáči ani ten exteriér, takže pre mňa je Fabia autom, na ktoré by som pri výbere v tejto triede ani nepomyslel...za to v DE sa ich teraz predalo docela dosť, z čoho som prekvapený...na jednej strane to beriem tak, že ľudia (hlavne) z bývalého Východného Nemecka konečne vyhádzali zo svojich garáži 20 a viac-ročné "šroty", ktoré pred 10 rokmi kúpili, ako náhradu za svojich Trabíkov, Wartburgov, od krajanov zo Západného Nemecka...no a na strane druhej tomu dopomohlo to, že Škoda je aj pre nich už "domáca" značka za (u nich) slušný peniaz...
Minuly tazden som tu mal nemca na Fabii (firemnej. Tak som zacal na tu temu a udajne predtym mali vo firme Passaty a nizsie pozicie Golfy. Teraz je firma na tom financne horsie (co je logicke) tak vraj nakupili Fabie. Vraj su zazmluvneni s koncernom. Jedna Fabia ich vysla na 5900 Eur, comu sice neverim...ale budiz.
Tiež sme znižovali štandard pri firemných vozidlách. Viem potvrdiť z rôznych konferencií, že tak urobila veľká časť firiem nielen na Slovensku a v Nemecku.
Ja ale vsetky vozidla porovnavam z pohladu "sukromneho auta", cize na kazdy model sa divam ako na potencionalny majetok. Cize porovnavam cenu, potom to co za tu cenu ponukne, nazory, statistiky a tak. Hned viem, co by som za vlastne nekupil.
Firmam skodovky vyhovuju, ovsem ja nerozmyslam ako firma. Taktiez diskuteri by sa mali prezentovat nazormi na auta, ktore si mozu dovolit a nie tymi, co im kupi firma. Chvalit sa cudzim perim ..hm, neviem ;-\ ;-\
Osobne poznam niekolko "dilerov" na sluzobnych Octaviach, ktori si myslia, ze su bohovia, ich jazdenie je rychle a agresivne, pretoze musia ukazat TDI ale ich sukromny vozovy park je na mizernej urovni. Je sice pekne zamestnat sa vo velkej firem, ziskat firemnu Octaviu a potom sa na ceste hrat na "boha", kazdemu "dat na frak", ukazat, ze TDI-cko "tahne",.ale prosim za vlastne! Nas miestny diler predal od Januara 3 Octavie fyzickym osobam (nepodnikatelom) a zvysok do firiem. Preco?? Preco si ludia za vlastne nekupia Octaviu?
škodovka rižuje hlavne vo firmách. Napr. CZ a SR firemný trh je dosť preškodovkovaný. Škoda má dobre nastavené podmienky na firmy, ale už sa do tohto segmentu výrazne začali tlačiť aj iní výrobcovia, už to nie sú len Škoda, Opel a VW. Kórejci ešte trošku popracujú na svojom imidži a Škodu vytlačia aj z tohto segmentu, potom čo bude? Už teraz sa tma tlačia japonci, ktorí sú už cenovo na úrovni Škody alebo nižšie s minimálne zhodnou kvalitou a modernejšou technikou. Škoda to má so súčasným dizajnom, motorizáciou a cenovou politikou veľmi zle našlapnuté. Kríza im zahrala do kariet, ok, ale čo bude po kríze, keď sa veľké západné firmy vrátia k Oplom a VW, prípadne objavia tiež kórejské značky? Národná hrdosť zmizne keď si prerátajú náklady.
Z môjho uhla pohľadu urobila škoda z fabie ženské autíčko, alebo auto so ženskými črtami, ako bol napr. Peugeot 1007. Snažili sa spraviť z auta pre masy imidžovku, čo fabii sakra nesadlo. V Nemecku sa dobre predávala počas šrotovného, toť vsjo. Základ je úbohý a všetko je za príplatok, okrem bezpečnosti. Evidentne chcela škoda získať hviezdičky. Za konkurenciou v triede zaostáva cenou, výbavou, motorizáciou a mačkopes imidžom, ktorým ani autori nevedia, že čo chceli vyjadriť. Ostatné je ok. Ja osobne som kvôli tomu o fabii ani neuvažoval.
Na tu bezpecnost jsi prisel jak? Pomerne casto se objevuji nazory, ze Skody patri z pohledu EuroNCAP k bezpecnym autum, ale pritom to neni pravda. Fabia ziskala 4 hvezdicky, coz je dnes malo. To same Octavia, ta ziskala 4 s odrenyma usima - o bod mene a ma hvezdicky tri. Takze pokud to bylo jak rikas a Skoda delala design kvuli bezpecnosti, tak se jim to evidentne moc nepovedlo.
A to nemluvim o Roomsteru a podvodech pri testovani kvuli nefunkcnim airbagum.
Bez tých airbagov by neboli ani 4 hviezdičky, tak ich montujú sériovo. Podľa mňa 4 postačujú. Pri zrážke dvoch áut sú tie hviezdičky na dve veci. Menej krát sa stane, že niekto narazí do pevnej a tvrdej prekážky.
fabia zustala o bod pod hranici peti hvezd. za problem se zaseklym zamkem u zadnich dveri.
podvod s roomsterem? nebyl ani prvni ani posledni s opakovanym testem.
octavia a odrene usi? prvni byla ve sve dobe jedna z nejlepsich, dostala ctyry hvezdy. druha dostala po bodu navic jak v celnim, tak bocnim narazu. coz je dneska podprumer, ale asi to bude tezko "o bod ctyry hvezdy".
U Octavky zapominas na zmenu metodiky v roce 2003 a tvrdsi pravidla. Vysledky OI a OII nejsou proto primo srovnatelne. Faktem je, ze podle metodiky zavedene v tomto roce by OII pri zisku o jeden bod min mela pouze tri hvezdicky.
Ano u Superbu a Yetiho se zlepsili - konecne. Smutne ovsem je, ze ani s faceliftem OII nic neudelali s tim nejhorsim vysledkem ve tride.
V cem se zmenila metodika? Ze zacli hvezdickovat deti? Nebo se zacly delat tyjatry s pripominacema pasu? O zmene metodiky u nevim a ani sem to ted nikde nenasel.
pravda je zakladanie ohna??? no ved uz ako povies ale pokial si aspon trocha realista pozri cenniky a ak ti z toho vinde skoda ako vitaz....tak..... budes asi cech co ine sa nato da povedat? ;-)
ale já škodu kupovat nebudu, já to neřeším, podívej se na to, co jsi napsal a zjistíš, že flame není v obsahu tvého příspěvku, ale ve formě
navíc si uvědom, že tou formou urážíš všechny, co si fabii pořídili a ti lidi k tomu mohli mít stovky racionálních rozumných důvodů, který bys třeba neřešil ty... nebo jsou to třeba jen fandové a mají rádi značku (nebo jistotu nastavené úrovně zpracování a kvality apod.) - jejich věc, ale proč je urážet???
a o té pravdě - bavíme se o českých cenách, já teda nevím kolik stojí i20 v čechách, ty jo?
Tak já bych si to samozřejmě našel, kdyby mě to zajímalo, ale jsou zákazníci, kteří si řeknou, že ušetří 10K a ještě budou mít svoji oblíbenou škodu... budeme je urážet?
Urazil lidi,kteří si to auto koupili?
A máš (nebo jsi někdy měl) stejnou starost při narážkách na Dácii,Ladu,Hyundai,Kia,Chevrolet,Fiat,Re… Neměl.Protože jako patriot by měl každý bránit domácí značku,ale jako člověk,pro kterého jsou auta koníčkem (jsme na autoservru)nemůžeš urážet ani jednu značku,protože každá i ta poslední je důležitá,což se tady běžně děje.
Každý kdo koupil auto,bez rozdílu značky,tak má k tomu racionální důvod.
Když vidíš typický flame,tak na to je nejlepší nereagovat.Nebo je to tak, že pravda bolí nejvíce?
K Fábii se raději vyjadřovat nebudu.Mám s ní dobré i nemilé skušenosti.
prosim ta to co je? za dristy? aky patriotizmus ty riesis? ked je raz auto dobre alebo je auto zle tak je to tak a je jedno odkial je.... ale presne si vystihol cesky problem PATRIOTIZMUS :yes:
tak neviem hoši, ale toto moc vtipné nebolo...pár chlapcov si tu rýpne a vaše sila je tiež zrazu "v pästiach", namiesto hlavy... ;-\ dobre viete, ako by to bolo s tou vašou hrdosťou, nebyť VW, ktorá Škodu kúpila, takže takéto "namachrované" reči nie sú zrovna na mieste, zrovna tak, ako nie je na mieste začať diskusiu tak, ako ju začal gtb599, ale vidím, že stačí jeden popud a všetci sa zrazu správate ako dáki náckovia... :no:
moc to žereš Plautusi >:D
a jinak máš pravdu, rád si rýpnu do Maďarů. Protože Slováci vždy vystřelí jak čertík z krabičky. Vyzkoušeno na mnoho kamarádech a kamarádkách ;-)
Souhlas, kecálky o čobolech a severních maďarech bych kopal do * stejně jako týpky á la mišák a gtb a další...
"škodobijci za každou cenu" z čech mají svoje motivace a ti slovenští trochu jiný...
tím vůbec nepopírám, že škoda zaslouží kritiku jako každá jiná značka, ale motivace těch dvou výše zmíněných skupin není automobilová, ale plyne z vlastních (různých) mindráků :-!
Jen sranda..., neškodná narážka..., kdo jiný už by to měl brát s nadhledem, než člověk s tvým nickem... ;-)
Tady jsou přece daleko "tragičtější kydy"... 8-s
P.S. Zkus říct běžnému Čechovi, že můžem být hrdí leda tak na "německou klobásu, vídeńský řízek, nebo polské vši..." rozhodně nevystřelí ze židle jako většina Slováků po tomhle...
Chybí vám prostě (většinou) aspoň trocha té "české švejkoviny"... :-)
Proklikni si můj profil a ukaž mi, kdy jsem jakou zančku urazil, jen jednou jsem, možná, popsal kuriózní zážitky s Meganem II (a to možná ani nebylo tady), ale žádný urážky... můžeš začít...
a pobavil mě ten fiat, jednoho mám, to je miláček a jednoho jsem měl...
a...ale vhledem k tvé reakci máš evidentně problém s chápáním psanýho textu, takže se asi zbytečně namáhám :-(
Tak já mám problém s chápáním?V tom upřípadě si přečti znovu ty můj text,nikde nepíšu že by jsi ty osobně urážel jinou značku,jen že jsem ti položil otázku,zda jsi bránil takto urputně před rážlivými příspěvky i jinou značku než je Škoda.Takováto debata o slušnosti v diskuzíh už dlouho nebyla.
Proto jsem tam i psal na flame je nejlepší nereagovat,prostě tupé názory ignorovat.
Ale zase nadruhou stranu je zde sranda.
A proč tě furt ta škodovka tak sere? Pokud se ti nelíbí nekupuj si jí, nikdo ti jí přece nenutí.Kup si třeba toho Hyundaje, až si za 8 let uděláš vodičák. Stejně tak tě nikdo nenutí chodit zvracet na české diskuze. Pokud chceš vyjádřit svůj názor, klidně můžeš, my jsme na rozdíl od Slováků tolerantní a liberální národ, ale mělo by to mít alespoň základní pravidla slušnosti. Serou mě Slováci, kteří sem přitáhnou, zadarmo tady studují, jelikož doma nemají ani pořádné školy, pracují tady, jelikož doma pořádně placenou práci neseženou a ještě mají potřebu nás urážet. Toto mě mrzí, protože jinak proti Slovákům jako takovým nic nemám, ale toto už je opravdu moc. Jak by se vám líbilo, kdybych se tak jako ty choval na nějakém slovenském webu nebo kdybych vlezl v Bratislavě do tramvaje a začal tam vyřvávat, jak jsou Slováci blbí a že to tam stojí za...., to by asi nebylo moc příjemné že? Když je to tady v ČR tak špatné proč je v Praze pomalu víc Slováků než v Bratislavě?
z tvojho prispevku je jasne, ze proti Slovakom nic nemas >:D >:D >:D >:D hlavne, ze si samy komplex...
ak by si bol tak "nad vecou" , tak su ti vsetky prispevky slovakov ukradnute a neragujes ;-);-)
Špatně si mě pochopil. Proti normálním Slovákům bez národnostních komplexů nic nemám. Jenom proti těm, kteří se chovají tak jak jsem popsal výše a jak to tu předvádí ten hňup s nickem "gtb599" A těch je bohužel většina (a pokud se napijí, tak téměř všichni). A to mě mrzí. :'-(
človeče, neviem, kam Ty chodíš, ale neviem, či napísať žiaľbohu alebo chvalabohu, ale do rodiny sa mi cez sestru mojej partnerky dostal Čech, ale jak Vy chlascete, tak sa nechytám. Pravdou je, že ja radšej jazdím ako pijem, takže s "pohárikom" si príliš netykám...ale keď sme u nich na tých kamarátskych stretnutiach, tak to je v ich podaní čistá ožranpárty, a šesť z desiatich slov je "vole"...inak sú to vcelku šikovní ľudia od 25 do 35, ale keď sa opijú, tak "kultúra" ide akosi bokom...Tvoje slová preto nepovažujem za pádny argument...radšej píšme o tej Fabii, ktorá tiež za veľa nestojí...
No jasně, netrvrdim že jsme nějak kulturní národ a rozhodně se nechci povyšovat třeba nad vás Slováky ani nikoho jiného. To co jsi napsal je bohužel také pravda, i my se opilí chováme všelijak, ale přece jenom nejsme takový nacionalisti jako Slováci (i když někdy to může být i na škodu, to uznávám). Tím končím s národnostními hádkami. Co se té Fábie týče, netvrdím že je to nejlepší auto na světě, ale po přečtení tak 70% příspěvků zde(i jinde na webu) si průměrný člověk musí udělat představu, že je to ta nejhorší popelnice co kdy existovala, což samozřejmě není pravda. V rámci svojí třídy je to průměr, v něčem i nadprůměr, v něčem naopak podprůměr, ale celkově prostě průměr, včetně ceny. Rozhodně má zákazníkům co nabídnout.
Jinak do hospody chodím docela často a je fakt, že to slovo "vole" za každým slovem už tam tak zdomácnělo, že už je to snad i součást spisovné češtiny >:D Nemáte u vás taky něco podobného?
Skoda na ceskem trhu ztraci jednu pozici za druhou, ale reakce je polovicata, bez odvahy, bez vule neco s tim neco provest. Kazdy mesic je trzni podil mensi a mensi. Veleni vzdy obhledne situaci a zaveli - ustoupime o jeden metr, zakopeme se a uvidime co to udela. A vyda tiskovou zpravu jako ze Svejka - "po ustupu do predem pripravenych pozic je nase situace vyborna". Po mesici zjisti, ze to neudelalo nic a zaveli k dalsimu metrovemu ustupu. Kazdy serzant vi, ze takto se iniciativa ziskat neda. A dokud se neziska inicicativa, bude se jen ustupovat. Nechci byt spatnym prorokem, ale s prichodem noveho nosovickeho modelu se situace jeste zhorsi. A zase se bude ustupovat.
Ano. Chybi tu neco navic. A je jedno, zda je to cena, vybava, technicke parametry nebo treba zaruka. Tech vlastnosti, ktere muze marketing vytahnout je vice.
Po totalnim marketingovem prusvihu, kdyz Skoda dopustila, aby si kazdy jeji verny zakaznik precetl v dennim tisku, ze jeho milovane auto je v drahem Nemecku o desetitisice levnejsi nez u nas, to jde z kopce. To byl zlom v hlavach skodovkaru. To je presvedcilo, ze je treba se podivat i jinam. A bez toho, aby prisla nejaka ofenziva, ktera zakazniky opet presvedci, ze dostavaji neco navic, to z kopce pujde i nadale.
Kus auta navíc už je - Combi za příplatek 5000Kč. Já si myslim, že ceny jsou už hodně dobrý, ale chybí tomu jakákoli komunikace se zákazníkama. Spousta jich o těchdle cenách vůbec netuší. Paradoxně si myslim, že teď je na tom cenově blbě hlavně OII ve výbavě Ambiente a nebo Elegance. Od Classicu do Ambiente je to 55 000Kč. No a množství výbavy tomu ceníkově skoro ani neodpovídá..
jj, kombi je opravdu za přijatelný příplatek, ale kdyby ten kus auta byl třeba 5cm do šířky, nemusela by boleslav s cenama tak cvičit a konkurence by byla z velké části na lopatkách... jistě, už by to bylo jiné auto - v tomto byl "facelift" na fabii II podceněn. Naopak nesouhlasím s těmi, co by chtěli do fabie cpát nějaký hi-tech ptákoviny (jak v interiéru, tak třeba na podvozku).
Podivej se jak jsou ta auta deklarovana - jako 5ti mistna. Sirka je v soucasnosti nejvetsi problem vetsiny aut i vyssich trid. Dat vedle sebe 3 autosedacky, nebo usadit tri dospele osoby je v lepsim pripade nepohodlne, v horsim zcela nemozne. Fabia patri k nejuzsim ve tride a v testech za to sklizi kritiku.
No s tou šířkou souhlasím, ale na druhou stranu místem nad hlavou a pro nohy patří Fabie k nejlepším. Ostatně v žádném autě této třídy se vzadu tři dospělí neusadí pohodlně, všude se budou mačkat jako sardinky, a to i vtěch nejširších ve třídě, jako je Corsa, Clio nebo Peugeot 207. Nějakých 5 cm vnější šířky navíc na tom nic nezmění
Jeste jednou si precti muj prispevek, hlavne tuto vetu: "Sirka je v soucasnosti nejvetsi problem vetsiny aut i vyssich trid."
Ja jen poukazuju na to, ze vsechna tato auta jsou deklarovana jako 5ti mistna, coz plati leda pro trpasliky. Reagoval jsem tak na jeho vetu o tom, ze on se sirkou nikdy problem nemel, coz muze byt pravda, pokud jezdi sam.
Ne, nejezdim sam. Ale kdyz se podivam na umisteni sedadel a podivam se na tvarovani vyplni dveri, tak beru udaj o maximalni sirce v loktech s rezervou. Ona je totiz slusne receno hodne zavadejici. Vetsinou jezdim v peti a s Roomsterem, obcas s OI, OII a nebo taky SII. OI je podle pasazeru nejhorsi, pak nadavali na SII kvuli sedadlum daleko od dveri, druha se umistila OII a R berou kvuli prirozenejsimu posezu a moznosti naklopeni operadel (ramena nejsou v jedne rovine) nejlip. Pro me je to na jednu stranu dobra zprava, na druhou ale budto budu muset zacit jezdit maximalne ve ctyrech a nebo si jako dalsi auto v budoucnu koupit klasicke MPV. Zkousel jsem i jina auta nez Skoda a vzadu to resi fakt jenom MPV. Vpredu se vejdu do jakyhokoli auta.
Dost lidí tady neustále omílá, jak je Fabie úzká, ale ví někdo jaká je její vnitřní šířka ve srovnání s konkurencí?
vnitřní šířka P/Z/vnější šířka (mm)
Fabia 1370/1370/1642
I20 1390/1390/1710
Polo 1430/1390/1682
Fiesta 1450/1400/1722
Mazda 2 1440/1400/1695
Corsa 1400/1390/1737
Z těchto hodnot především plyne, že Škoda postavila klasický malý vůz a při dané vnější šířce dokázala maximálně využít obestavěný prostor, což se o takové I20 říci nedá. Osobně nejsem zastáncem neustálého nafukování a rozšiřování aut jak to nyní praktikuje Ford. Chci malé auto, beru malé auto. Chci prostor pro rodinu, beru aspoň kombi nižší střední. Takže chtít dát do Fabie 3 sedačky, nebo vozit vzadu tři dospělý mi přijde jako slušný úlet ze strany zákazníka, nikoliv neschopnost automobilky.
Přesné míry jsou Fabia 1380mm vpředu, 1380mm vzadu. R vpředu to stejný, vzadu 1400mm. Upozorňuju, že tenhle údaj mluví o nejširším místě, neříká nic o tom, jak je výplň dveří tvarovaná a jestli to číslo není platný jenom v jednom místě..
Ja psal prece o tom samem - a sice ze je Fabia jedno z nejuzsich aut ve tride - coz potvrzuji tebou uvadena cisla a ze mala sirka vnitrniho prostoru neni problem pouze Fabie, ale ze se tyka i aut vyssich trid. Zpochybnoval jsem pouze deklaraci techto aut jako 5ti mistnych. Mel jsem dojem, ze je to napsane celkem srozumitelne, tak nevim, kde je chyba... ;-\
Nie je meranie ako meranie. Odmeriaš o kúsok vedľa, a máš celom iné hodnoty. Rád by som videl napríklad tých reálnych 1450/1400 u Fiesty...tam určite pripočítali aj to malé vybranie vo dverách na lakeť...stačí sa pozrieť na dvere Fiesty, sadnúť si, a je jasné, že šírka interiéru 1450 mm je blud. Podobne je to aj s inými autami, tieto hodnoty často nevystihujú skutočnosť.
dokud budou prodeje fabii v CR do nejakych 7 procent celkove produkce nemaji na druhe strane duvod specialne pro cechacky delat supr turbo slevy, nicmene nemaly rozdil cen toho sameho vyrobku v ramci cele Evropy je prinejmensim nestastny, kazdy kdo kupuje auto od nejakych 250 vejs by se mel porozhlednout za kolik se stejna muzika da poridit v Nemecku nebo i v Polsku a vetsinou to tam koupi levnejc, a ten rozdil mu zaplati klidne 1-2 roky provozu vcetne servisu, a to se pocita...
no a presne to co pises neni pravda. staci se podivat na ceny v nemecku... ty ceny byly nizsi zejmena u OII a u Fabie v dobe srotovacich dotaci. i pres bohatsi nemeckou vybavu je u nas fabia porad levnejsi i kdyby sis ju do ni tady prikoupil.
v soucasne dobe jsou ceny vyrovnane a nebo i nizsi dokonce i s polskem, kde je duvod hlavne propad kurzu zloteho.
..kde je GTI? Mal by to tu uz konecne zaklincovat prispevkom o Fabii Start ako o spicke triedy a mozeme zavriet notebooky a ist na prechadzku do dazdiveho pocasia ;-\
Bohuzel Fabia ma oproti konkurenci dve obrovske nevyhody. Otresny design a nulova nabidka pouzitelneho moderniho motoru.
I Octavia po faceliftu ma v konkurenci na trhu nizsi stredni uplne jine postaveni. Troufnu si i rici, ze se mi Octavie jevi jako nejlepsi vyber v evropske konkurenci.
S zebrinakovym vzhledem toho Skoda uz mnoho nenadela. Alespon by pod osklivym kabatem mohl byt dustojny motor.
V práci sme ju mali z požičovne a tak sme si urobili "skúšobné jazdy".
Pri nulovom zaťažení s dvomi osobami to je celkom živé pri nízkych rýchlostiach, samozrejme otáčkomer nám poskakoval ako divý a spotrebu sa ani netrúfam odhadovať : ). Priestoru vpredu bolo celkom dosť a vzadu mi to bolo jedno. I výhľad bol celkom dobrý.
Čo však bola vyslovená katastrofa - tak to bolo diaľkové na centrál. Také chatrná plastová krabička, ktorá už zrejme niekomu spadla a tak som sem-tam nedokázal otvoriť na diaľku a musel som až kľúčom. Výsledkom bolo jazda zo "sirénou" alarmu. Pripadal som si ako požiarnik : ). Na porovnanie - moje kľúče od Kie Ceed prežili nie len mnohé pády a nárazy, ale i troje vypratie v práčke (pri 40 i pri 60 stupňoch) a napriek tomu fungujú ako švajčiarske hodinky. Samozrejme pre základnú výbavu Fabie takéto problémy "nehrozia".
A tu je ten nejväčší problém škodoviek. Tak "dôkladne" vyholené auto už nepredáva nik. A položka "odkladacie miesta" vo výbave je skôr urážkou zdravého rozumu. Dosť sa čudujem, že mnohé položky už Škoda dávno nezahrnula do základu. Pri montáži do každého vozidla by i cena týchto položiek "výbavy" klesla a Škoda by mohla mať slušne vybavené auto už v základe s minimálnym nárastom ceny.
Auta z pujcovny jsou nejvetsi plecky jake existuji, obavam se ze ty klice z fabky toho zazily uz tolik jako se tvym klicum z Ceeda ani nezda. Mozna je nejaky sikula vypral i na 90stupnu...
.si to popisal presne s tou urazkou zdraveho rozumu. Ked si citam test nejakej skodovky a chcem sa na nu pozriet nezaujate, vzdy ma vyvedie z miery mnozstvo vybavy....ovsem, ked si ju prejdem a je to cele o tom, ze: odkladacie schranky, drziaky, zasuvka, delene sedadla, stierace s cyklovacom, madla vo farbe karoserie, drziak na park. listky, siet v kufri, uchytky a pod.......tak ma zachvati akurat odpor k celej automobilke!
Kdo najede par km za rok a zrovna ted musi obmenit auto a CHCE zase Skodovku, tak rikam, proc ne, cena mi prijde ferova + vzhledem ke konkurenci bych ji nepovazoval za konecnou. Za minimalni priplatek dostanes kombika, radio za par svestek si tam kazdy cvakne sam, barva nejezdi. A to HTP te na chatu a 1x za rok ke tchyni taky doveze a 5-7 let snad vrcet vydrzi. Cena se diky krizi blizi realu. Jel jsem, nechtel bych, ale nezatracuji. Na kazdodenni jezdeni to ale neni, to se snad shodneme.
Ale ano, Fabia nie je zle auto - ono vid predaje v Nemecku. (ci sa mne osobne paci //btw nepaci//, to je druha vec)
Ten tvoj argument plati samozrejme na kazde auto - tchyni totiz dovezie aj TATA Nano.
Skoda ale mala za cias Felicie, OctavieI povest za malo penazi pomerne dost muziky - a to uz neplati, to je ten problem, o to vacsi u nas.
Nj, dalo se to čekat. Zase nabízí "zrůdičku" jako holátko. Akorát s tím rozdílem, že na Fabii první generace se dalo dívat a nedostatky v interiéru byli aspoň vynahrazeny na podvozku, který držel jak přibitý u každé motorizace. Druhá generace už bohužel tak dobrý podvozek nemá a ten design je otřesný. Navíc s touto výbavou, kde není centrál i s alespoň el. ovládáním předních skel, které jsou u konkurence v této cenové kategorii standartem, to bude mít Fabia hodně těžké... Celkově mě prodejní politika Škodovky dost děsí, protože tímto se potápí. V zahraničí nějaké extra prodeje nemá a hodně ji táhne český trh, protože náš národ je z celého VW koncernu podělaný a více jako polovina obyvatel si koupí Škodovku aniž by se podívala ke konkurenci, která nabízí za dané prachy mnohem krásnější a spolehlivější auto, např. Fiat Grande Punto (nemluvě o Pandě, která je prověřená časem a jedná se o velmi spolehlivé auto), Hyundai i20 (i30 vyjde jen o pár tisíc navíc), Peugeot 206+, Renault Clio - všechna tato auta jsou ve stejné cenové relaci a jsou mnohem lepší než Fabia. Hold VW má snahu Škodovku potopit a škodovka nemůže nikdy být lepší jak VW... Bohužel
dost trefny prispevok..akurat pochybujem, ze VW ma snahu skodovku pochopit, to asi nie.
...s tou vetou "všechna tato auta jsou ve stejné cenové relaci a jsou mnohem lepší než Fabia" .....by som radsej opatrne, pretoze su tu borci (napr. Klaudius), ktori tvrdia, ze Fabia je omnoho lepsia ako vsetky ostatne ;-);-)
Nejsem rozhodně fanda škodovky ale na takovéhle bláboly prostě reagovat musím. Tak 1) podvozek má FII úplně ten samý, jako FI, jenom se díky vyšší kastli v zatáčkách víc naklání, stopu však drží stejně dobře jako předtím, navíc je komfortnější. 2)design-čistě subjektivní věc, tobě se hnusí, mě se celkem líbí (tím nechci říct, že je to nějaký designový skvost, ale ani tragédie). 3)3kodovku drží hlavně prodeje v zahraničí ČR je v prodejích až čtvrtý největší trh, takže než tu začneš blábolit něco o podělaném národu, tak zkus použít alespoň google. 4) neřekl bych, že je Fábie míň spolehlivá než Punto nebo Panda, zkušenosti mám s oběma a v pohodě. Pokud máš opačné zkušenosti možná si trefil na špatný kus, ale to se občas stává u všech značek včetně Mercedesu a BMW.
A konečně 5) To s tou pandou asi nemyslíš vážně jako konkurenci pro Fábii, že jo? Panda je auto o třídu níž, klasický dvoumístná nákupní taška a miniaturním kufrem, pouze s pěti dveřmi, takže je logické, že je i levnější, ovšem základní výbava je ještě větší holobyt, než u Fábie. Neříkám že je Fábie vhodná k cestování přes půl Evropy na dovolenou v pěti lidech, je to také víceméně městské až příměstské auto, ale srovnání s pikslami typu Panda nebo Spark si fakt nezaslouží.
Tak Panda je v zakladu dost naložená... A že je o třídu níž? Zas takový rozdíl tam není... Btw. BMW a Mercedes taky nejsou žádné zázraky techniky a hodně známých na ně jen nadává...
K tomu podvozku dodám, že bohužel mne F II zklamala. Oproti F I dost zaostává a v 70km/h mi do zatáčky dost ustřelovala (F I se ani nehla)...
Podívej se prosím tě nejdřív jakou Panda má výbavu než začneš psát jak je naložená jenom proto že jaros napsal že není :no: . Jinak Panda a 206+ nejsou s Fabií srovnatelná auta ANI VE SNU - tím nechci chválit fabii, stačí jen trocha soudnosti ;-)
nejak tu F2 spravit museli, nekomu se libi, jinemu ne. to je vec vkusu. Jedno co nesnasim na skode je ten podelany cenik. to snad delaj schvalne, aby se v tom nedalo vyznat. je to jeden z duvodu proc tato znacka je mimo muj zajem. a vW koupil skodu snad jen proto aby ji nakonec zavrel, touto marketingovou politikou se to v dohledne dobe i zdari. se divim ze jeste dnes se vyrabi neco pod znackou skoda. vw neni lepsi ale je silnejsi. to je to zlate pravidlo. (kto ma zlato diktuje pravidla)
...tato Fabia Start. Koncernová technika s jakžtakž výbavou nebyla nikdy tak dostupná. Myslím, že pro nenáročné jasná volba, než sparka nebo pandu, tak toto. Bravo Škoda!
P.S. Co by mě zajímalo hodně a o čem jsme vedli diskuzi ve třídě je, jaktože to teď jde a předtím nešlo? Mluvím o ceně Fábií. Junior stál myslím 230K (až neslušnost, že za to chtěli tolik)a teď plnohodnotná Fabia, v plné palbě oproti Junioru, za 214K. Lahoda.
Proč to předtím nešlo? Na to je jednoduchá odpověď. Inu proto, jelikož ta auta se i za tak vysoké ceny prodávala jako housky na krámě a škodovka měla v Česku tržní podíl 50% i víc(částečně to byla ještě setrvačnost z období před rokem 89). Jenže dneska má podíl sotva 25%, navíc stále klesající, konkurence rapidně zlevnila a tak i Škoda musí jít chtě nechtě z cenou dolů, aby zde prodala alespoň něco. V tržní ekonomice věc naprosto normální, to jste se ve škole neučili?
precetl jsem si diskusi a ziram - pripada mi jako plna magoru jezdicich 150 v obci...a ten odpor ke skode, to je opravdu sila, jako by to byly nejhorsi auta sveta...pritom vetsina z vas v tom ani nejela, jste trapni...
Já večer zapnu počítač a modlím se : Prosím, ať tam není nic novýho o Škodovce. Pánové, to se nedá vůbec číst. Končím naprosto vyčerpanej a kdyby mi v tu chvíli zkušenej dealer předhodil Tatu Nano, tak ji z fleku beru. Horší než Fabie II určitě být nemůže.
:-)
Není moc složitý odlišit bezduchý plácaní napříč národnostmi od příspěvků k věci nebo aspoň nějak zajímavejch. Ale aby se vyplácalo 9/10 diskuze pod článkem reakcí na dětinskej příspěvek a následnou "převýchovou" autora, tak to už je fakt moc. Žádám vás rozumné Čechy, Slováky a Kylie (tam si národností nejsem jist ;-) ) abyste pokud možno ty největší "hovadiny" ignorovali a šetřili tak čas a nervy nám všem.
nějaká výšší moc? >:D človek aby si začal dávat pozor a radši držel klávesnici za zuby 8-s každopádně by se od redakce hodilo vysvětlení leč to zřejmě nepřijde.... :-!
včera, keď sme tu "debatili", tak pri prechode do iného článku cez homepage, bolo v tejto diskusii 201 príspevkov, po chvíli, keď som sa vracal sem, tam už svietilo 171 príspevkov, takže stratilo sa ich minimálne 30 :-) asi nejaký bermudský trojuholník... >:D neva, aj tak o ničom...nadväzujúc na twisťáka a wúdyho, komu stačí základ za prijateľný peniaz, tak do toho vlezie, komu to nestačí, nekúpi túto verziu alebo kúpi inde...o tom to je a aj má byť.
Nie, povedal by som, že asi po viacerých hláseniach niekto z redakcie tie najhnusnejšie proste potichu vymazal. kedysi ich iba vyfarbovali nažlto, myslím, že takto je to lepšie. Síce zmiznú s tým aj normálne reakcie v danom strome, ale tomu s proste nevyhneš. ;-)
Akurát mohli aspoň pod diskusiu pripísať správu, že vzhľadom na nevhodnosť obsahu boli nejaké príspevky vymazané.
mikeshi
a) já jezdím (a jak vidíš, docela dost..) jen s kombíkem a netroufnul bych si aplikovat jeho jízdní vlastnosti na lift aniž bych se s ním svezl (jezdil) a ať už se dá očekávat, že mezi mezi těmihle tvary nemůže být při totožném podvozku velký rozdíl, co se týče jízdních vlastností
b) to odskakování můžu kdykoliv komukoliv předvést
c) každý jsme nějaký strojník. Stejně jako jakýkoliv smyk, tohle chování cítí strojník nejdříve a hlavně v tělesné partii jsoucí ve styku se sedákem, případně opěrákem sedadla. Nemůže být náhodou problém ve Tvém strojníkovi, kterýžto může být v dotčených partiích obdařen podprůměrným počtem nervových zakončení a takto necitlivý jisté situace, které právě jeho stroj koná, prostě nevnímá? Jsi ochoten připustit tuto eventualitu, nebo vidíš problém hlavně v druhých?
Staci clanek o nejlevnejsi skodovce a je tu hned diskuse roku >:D
Ja si myslim,ze je to priprava na srotovny,vymena za felicie.Skodovka ma silnou pozici na trhu,vi to firma,my to vime,vsichni to vi a taky vi,ze se to nezmeni. Takze,kdyz bych vlastnil feldu a mel par kacek nazbyt, urcite bych si s touhle fabkou polepsil(mel jsem moznost nedavno felicii ridit a reknu Vam,to radej favorita). Takze,kdyz prijde srotovny, uvidite,kolik se jich proda. A toho adrenalinu,co si jeste ridici uzijou pri predjizdeni, no jeje. Lepsi,nez ridit Ferrari.
Muzete si tu hanit skodovky a koncern celkove,ale stejne s tim nic neudelate,muzete si to akorat tak koupit :-)
Fabia sice není hezká a HTP je motor o ničem, ale za tu cenu už je o čem uvažovat. Přece jenom tato akce není zacílená na skupinu řidičů co jezdí stále po dálnici a jak před sebou uvidí auto, musí ho hned předjet. Pro vyklidněné řidiče, kteří nejezdí často po dálnicích tato Fabia úplně stačí. Když dáme bokem motor a divný vzhled, zbyde nám kvalitní robustní auto. Za minimální příplatek kombi, za dalších pár korun klima. Já si myslím že za tuhle cenu se Fabia prodávat bude.