Odbyt malé Škody v Německu proti lednu vzrostl více než trojnásobně. Za zvýšením poptávky podle představitelů automobilky stojí především šrotovací prémie. V Německu se minulý měsíc nejvíc prodával domácí VW Golf.
Tie čísla pôjdu zase pekne nazad, len čo skončia šrotovacie prémie a všetky možné podpory a zľavy. Na veľké vzrušenie nie je dôvod. Že sa v nemecku najlepšie predávajú koncernové vozy, je známe, teraz k slovu "koncernové" pribudol ešte prívlastok "najlacnejšie". Nič viac a nič menej.
Zvláštní je, že neni důvod ke vzrušení a všichni o tom píšou, jako o Fritzlovi. Ale je fajn, že předražená Fábie je nejlacinější. To jsou paradoxy, co? V Česku si Fiat udělal vlastní šrotovací akci a nakonec se bude líp prodávat FordKa od Fiatu.
S úsměvem na tváři, kšefty se zadaří - a výsledky usměvavé Fábie (jak tvrdí boleslavský marketing) to jen dokazují... Bravo prodejní veletoč... ;-):yes:
Popravdě, nevím, jel jsem kolem, mohla to být nějaká předváděčka, mrknul jsem teď na net a pár nabídek "nová fabia již od 199tis." tam je, ale těch 155 s klimou je přece jen jinde. ;-)
To je fakt, poukazujem len na to, že je to krátkodobý úspech na trhu, kde Škoda proste má úspech aj tak. Lepšie by sa čítalo, keby tá predražená Fabia proste zostala najlacnejšia... ;-)
Mňa najviac prekvapil vysoký predaj i-30 a zároveň to, že takmer identický ceed sa v Nemecku moc nechytá. Ale aj tak nechápem, čo Nemci na tých Fabiach vidia, veď majú v ponuke lepšie vozy od koncernu a preferujú ten designový nepodarok.
Asi se tak nějak Němcům zdá, že Češi umí auta dělat líp než Slováci :-!.
A dvěstěsedmička tam taky zrovna není hitem, i když z francouzů je zdaleka nejlepší.
No, to bolo veľmi vtipné, francúzske autá sa predávajú tak isto v Nemecku, ako nemecké vo Francúzsku, čiže podstatne horšie, to je proste určitý nacionalizmus v praxi, s tým ani marketing nič neurobí.
dyk ta právě tagle divně byla přdnostně udělaná pro Německo tyyyy:-) právě svou zvláštnsotí proti ostaním autům a tim že jsně ukazuje, že zůstává ve třídě malejch vozů (šířkou) i kyž ostatní Béčka rostou kdovíkam, to přesně dokazuje:-)
Šrotovné opravdu důvod ke vzrušení nedává, až jeho efekt pomine, dopady na produkci budou o to horší, ale to nic nemění na faktu, že při stejných podmínkách prostě v Německu aktuálně boduje fabia mnohem více než ikony místních borců typu punta nebo yarise. Zkus být míň pokrytecký a přiznej, že být ve stejné pozici Kia nebo nějaký Renault, zpíval bys tu oslavné ódy. ;-)
Každopádně si myslim, že ty "kvanta" teď prodanejch Fábií udělalo velkou reklamu a pokud je to spolehlivý auto, budou to mít konkurenti do budoucna zase o velkej kus těžší.
To rozhodne, na druhú stranu ak by sa vyskytla nejaká výrobná vada alebo opakujúci sa nedostatok, bol by to o to väčší průser... Ale myslím, že čo sa tohto týka, môžu škodováci aj škodovkári spať kľudne. ;-)
tak ono je rozdiel mať vadu v koncernovom aute a v nejakom hnusnom odfláknutom šlendriánskom blbo navrhnutom a lemplácky vyrobenom francúzskom aute však?
ono si stačí niekedy prečítať, čo všetko Škodovkári považujú za spotrebák....
Na druhú stranu F2 nemá vela miest kde by mohla mať problémy - motory staré známe a vychytané, podvozok viac menej tiež, elektronikou prepchatá nie je. A spracovanie mala Škoda vždy na vysokej úrovni. :-!
zajímavé bude vidět vývoj po nasycení všech šrotovačů. Ono těch aut starších 10 let, které jsou schopni majitelé vyměnit za nové je taky jen určité množství. No a vzhledem k tomu že jezdí autem 10let starým, tak možná kromě pár fajnšmekrů kteří to dělali dobrovolně, to byly spíš lidi, co si prostě nemůžou co 3-4 roky koupit novou káru.
Ale ono možná nakonec ta krize není až tak vážná. Stačí do firem nalít pár stovek miliard, vedení si rozdělí pár stovek milionů na odměnách (podobnost textu s AIG čistě náhodná), pak nalijeme pár stomilionů sem, pak tam, a vše bude jako předtím.
Je u toho šrotovnýho v Reichu nějaký limit pro nákup nového auta, myslím finanční (jestli si můžu prémii třeba i při koupi nového 7er za sto táců?)
Však o tom píšem, Škoda proste boduje v Nemecku aj tak a ak autá s dobrou povesťou zlacníš na takmer rozprávkové ceny, čo sa asi stane?
To si píš, že na Kiu alebo Renaulta by som spieval oslavné ódy, ak by v Nemecku zaznamenali taký úspech ako Škoda. Bola by za tým sakra iná práca, keď si porovnáš image nemeckých a francúzskych či iných áut v Nemecku. Aký úspech zaznamenala Škoda v iných krajinách, kde teraz funguje šrotovné?Škoda je pre Nemcov takmer domáci výrobca, ostatní sú cudzinci. Veľkú časť úspechu má Škoda v Nemecku "v kapse" už len tým, že patrí Volkswagenu - to sa snáď poprieť nedá.
Ja to Škode prajem, ale je to len dielčí úspech, v globále to vyzerá menej významne.
zajímavé porovnání dvou zemí u nás fabia za únor první se 1672kusy a v německu druhá s 9190kusy.Pokud bychom vzali v úvahu šrotovného v čechách a prodalo se i 3000kusů pořád je ti 6000tis vozů rozdíl(to už pár aut je). Německo je vážně zajímavý trh a škodovka jen dokázala že toho umí využít. :yes:
no keby bolo viac takych trhov ako nemecko, nebolo by to zle. je to jasne vidiet na tabulke predajnosti:-)
úpremiovky striedajuce sa s ludovymi autickami so slusnolu vybavou(aspon na nemeckom trhu)
ještě mne zaujala IBIZA které se prodalo "jen" 4000kusů myslím že zrovna na německém trhu mohla mít daleko větší ambice (přece jenom nová podvozková platforma) , je to koncernový vůz a v porovnání s předchozím Polem bych asi volil spíše Ibizu. Otázkou je jak se v německu se šrotovací prémií popasovalo zastoupení Seatu co se týká cenové politiky?
To by mě zajímalo kolik z těch Němců, co si ty Fabie teď koupili, vědělo, nebo řešilo, jestli má nějaká nová Ibiza novější platformu než Fabia...
Je vidět, že tady (na auto.cz) se žije (píše) v "trošku" jiném uzavřeném světě... 8-s
no každopádně je to alespoň úplně novej model a to snad i běžnej kupující reflektuje. Ale jakou pozici a pověst má seat na německým trhu vážně nevím ,možná je to pro ně jižanskej počin stejně jak fiat (no možná si západní sousedé teď všimnou Exea >:D )
To máš teda pravdu a obzvlášť, když je řeč třeba o autě jako je Golf GTi, tam lítaj kilowaty jak krikeťák na školním hřišti. Každej se vším jel, každej všechno ví...a jak přesně ! Někdy k smíchu, někdy k pláči. Ale když nás to tak baví. >:D
Zajímavé je jak se i přes ne zrovna hezký kabát Fábie dobře prodávala právě na tak náročném trhu jako je Německo. Když pominu fakt, že většina kupců bude pocházet z východních spolkových zemí (ex NDR) kteří hojně využijí nabídku šrotovného, je to pro Škodu úspěch a ocenění nesporných kvalit jejího nejmenšího modelu. Tak tedy BRAVO ošklivko Fábko... ;-):yes:
co máš zase s tou zeleninou? Vždyť jsem ti už psal že na té Harfě jsem od toho dědulu v C6 nic nekupoval! A nekupoval jsem petržlen, a ne blbý pórek! :-!
Jo jo biozelenina je teď v módě. Tak toho šumavskýho Šarkyho pozdravuj a až budeš brát ty nutrie, objednej mi u něj taky po kylo petržlenu a pórku. To víš zraju a rostu a vitamíny potřebuju... ;-)
biozeleninu vozí na Harfu bába v Priusovi. A prý se to chystá rozjet ve velkém - kupuje Lexuse s nějakým hybridem, do kufru naloží biomasu bude to pěstovat online na tržišti :-!
jsem slyšel něco o motorech na bioplyn. Prej to chystá Renault do nového Mégane sedan. Místo baterek či benzínu nafasuješ pytel nabobtnalejch fazolí, nerezovej kastrolek, lžíci a hadičku se speciálním ventilkem (samozřejmě zlatým) No a pak se stačí natankovat, zasunout správně oba konce hadičky a frčíš jak Fitipaldi. Splodiny žádné, Bursící budou jásat... ;-)
tak jestli to do té doby nezavede Saab, zůstávám u Rencka. Fazole mám strašně rád, takže budu jezdit komplet zadara + ještě párkrát do měsíce napr..ím kámošům plnou taky :yes::-!
Navíc měl jsem na mysli poslední album Zelenkové. Jituš Zelenkové. Ne petržlen či jinou zeleninu z kufru Vel Satisu, co v něm drandí stará Blažková... >:-[]
No Eva z Vaškem jsou klasika. Ale měl bych pro tebe třeba takovou Jarmilu Šulákovou anebo třebas Makarénu, až budeš na Istrii balit ženský. Anebo nějaký pěkný video?? Měl bych zajímavý porníčko s rychlodabingem od Hejmy anebo sbírku telešopingových spotů s Horstem Fuchsem... >:D
Čoveče no Televarieté jsem měl taky rád. Hlavně umělecké vložky s vystoupeními sovětských umělců a baletu čs. televize. Nenašly by se u tebe i nějaké nahrávky Pěti ran do klobouku??
takže i ten Rozhlas, dobře si to pamatuji. To mi nešlo přes ten můj dětský rozum, jak může mít Rozhlas taneční soubor. To jako tančí někde ve studiu a stejně slyšíme z tranzistoru jenom tu doprovodnou muziku? :-|
S doláčema si už leda tak vytapetovat kadiboudu anebo si s nima vytřít zadek. Apropos neměl bys nějaký bony?? Shánim nový šusťáky od adidasu a v túzu je prej včera dostali >:-[]
bony jsem viděl asi jednou za celé dětství. Táta je někde vykšeftoval, pak mi je konspirativně ukázal, a v Tuzexu v Gottvaldově utratil už ani nevím za co... ;-\
Nič som sa nenaučil. Chceš snáď povedať, že najpredávanejší supermini v Nemecku nie je najlepší? Že druhé najpredávanejšie auto v Nemecku nie je to najlepšie v segmente?
si jako myslíš, že v Nemecku sa predávajú len najlepšie autá? Že ludia inde si radšej kúpia dobrovolne horšie autá?
Fabia je podla mňa plnohodnotným konkurentom v triede mini. Sám neviem, ktoré auto by som si v tejto triede vybral. Každé má silné, aj slabšie stránky.
Treba si uvedomiť čo je za týmto úspechom Fabie. Alebo sa zrazu, po 2 rokoch výroby ludia v Reichu prebrali, a zistili akú perlu to majú na trhu, tak to rýchlo všetci začali kupovať?
Ale toto všetko je fuk. Vieš kto je víťazom celého toho šrotovacieho šialenstva? Česká republika - Škoda, PSA/Toyota, Hyundai. Práve ich modely majú slušné predaje :yes:
Nie kuko. Inde si ľudia kúpia buď domáce auto alebo nemajú na drahšie. V Nemecku sú najvyššie platy, preto tam bol GOLF to, čo pre nás(pre mňa nie) Škoda 120 rovnako ako teraz FABIA.
Ešte niečo: Myslíš, že kvôli šrotovacej prémii by teraz ľudia kupovali nejaké priemerné auto? Je síce pravda, že Fabia boduje aj vďaka cenovej výhodnosti, ale Nemec si nekúpi hocičo.
no však sa nebavíme o prémiových autách. Ani o životnej úrovni v Nemecku. Bavíme sa o tvoje premise, že Fabia je najlepšie auto planéty, lebo v Reichu ne na druhom mieste v predajoch.
Golf - to je u nich dlhodobo najpredávanejšie auto. Tam sa ani nič iné nemože očakávať. Najma keď sa do predaja dostáva nová generácie a vypredává sa teraz už predposledná. A tam tiež šrotovačka niečo pomože.
A práve ako sa v Reichu najviac predávajú nemecké autá, rovnako je to na ostatných trhoch kde je velký domácí výrobca. Možeme na základe toho usudzovať, že aj tieto autá sú najlepšie na celej planéte?
Povedal som, že Fabia je najlepšie auto V SEGMENTE B.
Prečítaj si to znovu. Já som chcel tým Golfom povedať, že zatiaľ čo u nás zastával úlohu Golfa Škoda 120 a teraz Fabia, tam stále Golf. To hovorí o úrovni kupujúcich. A preto-ak je tam nejaké auto na druhom mieste, musí byť fakt prvotriedne.
to že Škodovka v Reichu je už jako doma je mi jasný. Ale právě v pohodě smetla i Polo (které jako končící generace je určitě taky za zajímavé ceny) nebo stále relativně novou Corsu, a třeba i novinku Fiestu.
Kdyby se dával ten šrotžolík jen na nákup Fabií, pak bych chápal, že to vyskočení je důsledkem šrotovací inspirace. Takhle mi nezbývá, než před Škodou smeknout. Pravidlo je jasné - dej do šrotu svého draka, dostaneš příspěvek na nákup nového. Li-bo-vol-né-ho. Ale kdo tedy podle diskuzních škarohlídů pak donutil ty kupce ke koupi právě Škody?
Pravda bude, jak známo, tam někde venku - Fabia se prodávala prostě proto, že ji ti kupci chtěli. Tedy pro její kvality.
No, tak to všechno ještě uvaž. Nebo by tě spíše inspirovalo, co kupují borci za šrotšek na Sumatře?
Strašně se mi líbí, jak řada lidí neumí (bůhví proč) fakt konstatovaný v článku ustát. Kromě řady rádobyzasvěcených tvrzení např. Klaudia s kterými nicméně nelze ani polemizovat mně ale pobavilo ono několikrát opakované tvrzení, které se tady v souvislosti s přítomností škodovky na německém trhu objevuje už léta - že si je kupují "dederóni" z "nostalgie". Na rozdíl od těhle znalců musím konstatovat, že škodovky jsou daleko víc vidět v západních částech Německa, o čemž jsem se jenom za poslední dva roky mohl přesvědčit na rozdíl od řady "všeználků" tak říkající na vlastní oči několikrát.
No a onen úspěch fábie a Škodovky asi získá trochu jinou dimenzi, když si vzpomenu, jak jsem si loni četl při čekání na přezutí na zimní gumy Autobild (tuším - AMS to nebyl určitě) a tam byl prodejní přehled za měsíc září (asi - nebylo to nejaktuálnější číslo a bylo to na konci listopadu). První zahraniční auto na německém trhu bylo na místě 20, matně si vzpomínám, že to byla Toyota Yaris, ale ruku do ohně bych za to nedal a mezi těmi 19 typy všech německých značek byla jen Fábie tak Oktávie. Tedy 17 německých aut, mezi nimi dvě česká (už se těším na hysterické výlevy o německém původu škodovky - to nakonec patří ke stejnému argumantačnímu folklóru jako to tvrzení od "dederonech"...)a teprve 20. japonec.
V Německu Škoda prodá přes 100 tisíc vozů, tudíž je tam velice silně zastoupená značka. No a ta pověst už tam tedy je a z ní vyplývá zájem ve vazbě na současnou situaci. A na tom pseudoúvahy o "dedrónech" nebo předražování či naopak podbízení nezmění absolutně, ale absolutně nic.
Tak sa v plnej nahote ukázalo, aké žvásty sú to, keď nám tu redaktori podsúvajú že nemecký trh je najnáročnejší v Európe. A škaredá Fábia, so 4 hviezdičkami v ENCAP, úzka, neútulná, na 10 ročnej platforme je druhé najpredávanejšie auto vôbec >:D >:D >:D >:D >:D
Vlastne on je najnáročnejší. Ale iba na jednu požiadavku. Na echt nemecký pôvod ... šmitec.
Blbé je, že kúsoček pravdy má. Nenemecké nie je a nemôže v Nemecku byť lepšie ako domáce. Je to fakt a Škode sa podarilo aj tento fakt vynikajúco využiť, za to klobúk dolu.
Kiež by podobne fungoval trh aj u nás.
Není nad jasný názor, že, například pro italská auta je to nejdůležitější zahraniční trh, nemít taková Alfa Německo, už by byla jen historickým pojmem. A občas je tam možné potkat i to Ulysse, i když je možné, že je jde zrovna o onu poslední cestu na příslušný Amt pro Schrott-Prämie. ;-)
Pro zajímavost kopíruji údaje z italského trhu. Pozor, jde o leden + únor (je na tom vidět ta mimořádná síla německého trhu i vliv šrotovného):
1 FIAT PANDA 25.385
2 FIAT PUNTO 21.465
3 FIAT 500 15.725
4 FORD FIESTA 15.318
5 VOLKSWAGEN GOLF 9.583
6 OPEL CORSA 7.931
7 CITROEN C3 7.355
8 FORD FOCUS 6.997
9 LANCIA YPSILON 6.341
10 NISSAN QASHQAI 6.269
Beaumont, všimni si jedného detailu v tej tabuľke. Taliansko tam nemá zástupcu v druhom najdôležitejšom segmente v EURÓPE, v SEGMENT-e C. A najpredávanejším kompaktom je tam Nemec.
P.S.: Na deviatom mieste Ypsilon, Beaumnot, čím nám to tu argumentuješ?
V celkovém pořadí za rok 2008 je desáté:
1 FIAT PUNTO 157.036
2 FIAT PANDA 148.173
3 FIAT 500 93.262
4 FORD FIESTA 80.178
5 TOYOTA YARIS 55.777
6 LANCIA YPSILON 54.899
7 OPEL CORSA 51.778
8 VOLKSWAGEN GOLF 49.378
9 CITROEN C3 48.211
10 FIAT BRAVO 42.950
Za leden + únor 2009 se pak prodalo 4.753 kusů.
V celkovém pořadí Bravu samozřejmě škodí neexistence kombi. V kategorii Berlina (což jsou hatchbacky + sedany) je Bravo za rok 2008 deváté a nejúspěšnější mezi subkompakty: [odkaz]
Rok 2008 kategorie Berlina:
1 FIAT PUNTO/GR. PUNTO 156.826
2 FIAT PANDA 148.242
3 FIAT 500 93.262
4 FORD FIESTA 80.178
5 TOYOTA YARIS 55.777
6 LANCIA YPSILON 54.899
7 OPEL CORSA 51.778
8 CITROEN C3 46.341
9 FIAT BRAVO 42.950
10 VOLKSWAGEN GOLF 40.060
Z pohledu Fiatu je to tragedie, kdybych zachoval poměry, tak je to jako by se u nás ročně prodalo o tisíc kusů oktavií víc než Fiatu Bravo, tj. nějakých 18tis. fiatů bravo ročně. >:D Představ si tu situaci, i to, co by se tu psalo, jak Fiat ovládl český trh, Škodovka přišla o dominanci domácí značky apod. Přečtu si tedy od nějakého fiatomila konstatování, že v nejdůležitější evropské třídě hraje Volkswagen první housle na italském trhu? ;-)
:yes: Tak to je bravůrní... bouchačka. Za rok 2008 ještě Bravo doma dokázalo udržet Golfa (ovšem výběhového) na řetězu, letošek je jasnej - Kompakt Itálie - GOLF 6. No, tohle se tu na diskuzích už v bazalklubu nerozdejchá... 8-s >:D
Tak ono to zas tak velké překvapení není. Důvodů vidím několik:
1) Fiat opravdu trestuhodně zaspal s kombíkem, který je v téhle kategorii zásadní.
2) Golf 6 je nastupující, nová generace, což je pro každé auto vždycky velká výhoda během prvních několika měsíců. Ta se právě teď projevuje mimo německý trh - ten byl (pochopitelně) nasycen první, letos jdou Golfy 6 i jinam.
3) Snad od doby Ritma nebyl Fiat nikdy nejsilnějším hráčem v tomto segmentu, Italové prostě kralují mezi malými auty...
ad1) kombík je v C segmentu zásadní? Od kdy?
ad2) ty prodeje na it. trhu jsou za 08, opravdu tam hlavní roli hraje už G6?
ad3) otázka interpretace, taky můžeš napsat, že Italové prostě nechtíc vyklízejí c segment.
pěkný pořadí, ani mě moc nepřekvapuje... podle příspěvků je vidět, že si zdejší "odborná" elita vůbec neuvědomuje, že Bravo se dělá jen v jedný karosářský variantě, zatim co Golfa si lidi můžou koupit jako 3dv, 5dv, Variant, Cross Golf, Golf Plus... kdyby se porovnali jen prodeje Brava s 5dv. Golfem, tak by úřednická krabice neměla šanci... ;-) inteligence VW fans se rovná inteligenci sparťanských ultras... >:D >:D >:D >:D
Směješ se tu jen sám sobě. V lednu a únoru letošního roku se Bravo nedostalo v Itálii ani do první desítky. Skutečnost, že ti automobilka nanabídne v této třídě kombíka, jde snad k tíži Brava, nikoliv jeho konkurence. Vedle na blogu si přečti jak Bravo dopadlo v evropském mastertestu, ze 14 testovaných předhonilo akorád cee´d. Je vidět, že i v Itálii se ví, jaký kompakt kupovat.
Kdyby... to je diskuzní evergreen těch, co mají jenom na to... kdyby.
Když je to taková disproporční ošklivka s hlučnými tříválci o spotřebě extrémně závislé na stylu jízdy, uzkým interiérem, zastaralým podvozkem a motory.
Nebo že by to bylo celkem pěkný, kvalitní a praktický auto pro lidi, kteří namají potřebu si honit triko v nějakým rádoby sportovním bouráku, na běžných silnicích stejně nevyužitelnýmu.
Taky je dojemný, jak někteří naši a slovenští inteligenti svými kidy dokážou dělat do vlastního hnízda, když už máme něco na úrovni.
Petr
SOUHLASím s vámi milý pete45, ty vaše "připomínky/výtky" docela "sedí", přesto si z nějakého důvodu více lidí koupí "zastaralejší" fabii než od stejného výrobce "modernější" ibizu - zvláštní ...
Asi možná nevím snad cena ...?
Pěkný den :-)