Forman Marathon se nedodaval pouze v modre, jak pise autor v clanku, ale i v zelene - stejne, v jake vyjizdel Favorit Komfort; zelenych Marathonu bylo hodne malo, ale existovaly ..
Roky, kdy vývoj Škodovky ve splupráci s VW teprve připravoval nové modely a Favorit/Foruman byl přitom již zastaralý (a přitom brutálně zdražoval) mi již tehdy vůbec nepřipadaly jako něco pro zákazníka extra pozitivního. Když tehdy člověk chtěl do Fáčka či Formanu třeba silnější motor, klimu či posilovač řízení, tak musel ještě jít ke dražší konkurenci, a tak byly zmíněné nekonečné akční modely opravdu jen z nouze ctnost :-O
A psát o motoru 1.3 SPI/50 kW jako o dynamickém jednotce je opravdu špatný vtip. Ve skutečnosti totiž jel jen o velmi málo líp, než totálně chcíplá 40 kW verze... Také uchování nějakého akčního Favoritu či Formanu jako yongtimeru je dost obtížné, protože první, co na těch autech během několika málo sezón totálně odešlo, byly ty různé nápisy a proužky na karoserii (stejně jako např. černé polepy na B sloupcích a kolem zadního okna na 5. dveřích). A jako náhradní díl je sehnat už taky dávno nejde, takže jediná možnost je nechat je někde nově vyrobit, což při absenci kvalitní předlohy není zrovna snadné. Podtrženo a sečteno se mi zdá jako sběratelsky mnohem zajímavější původní Fáčko se znakem po straně masky, než ty novější verze se smutným černým interiérem, uškrcenými motory a brutálně zmenšeným rejdem předních kol. (verze GP). :'-(
Viz moje recenze na mACZ... Měl jsem Favorita Comfortline..jeden z posledních. Veškeré poznávací znaky i po letech byly netknuté (nápisy,samolepky na dveřích atd.) Oproti údajům v článku měl můj Comfort Ronaly,originální autoalarm s centrálním zamykáním a ultrazvukovými čidly Jablotron (dvě tlačítka na ovládání sloužila k zamknutí s ultrazvukem,nebo zamknutí bez ultrazvuku) a zadním panelem pod SPZ Hella s kouřovo-červenou barvou (reflexní vrstva se po letech začala loupat).
Nesouhlasím,že tyto akční modely nejsou ceněnou raritou. Najít dnes nějakou akční verzi ve stavu nenapadeném kutilem je nadlidský úkol. A oproti základním verzím tehdejších Favoritů/Formanů byl i ten Comfort o chlup hodnotnějším autem s minimální investicí ze strany automobilky :-)
Pamatuju, když táta v roce 1993 prodal naši Ladu 1600 a koupil Formana. Vím že už jako mladýmu smradovi mi to nepřišlo jako moc velkej krok dopředu. Hadrový sedačky místo koženejch. Slabej motor. Interiér samej smradlavej plast. Lada prostě byla lepší Se střešním oknem to navíc vyšlo na 235000 korun! V roce 1995 řekl, že v takovým šrotu teda jezdit nebude a ještě to za 160 000 prodal :-)
Zajímalo by mě, jak se tady objevil můj kompletní příspěvek z roku 2017? Já ho sem rozhodně nedal! Jinak ovšem v něm prezentované názory jsem nijak nezměnil. :-)
Jo, teď jsem si teprve všimnul, že celá diskuse, a tedy i článek je z roku 2017! Co to jako má být?! Nějaká letní recyklační kampaň v době redaktorských dovolených?Neuvěřitelné! :-O:no::no::no:
ked navrhoval ital favo, to auto malo dušu, aj ked to soudruzi dojebali vo vyrobe. Porevolucni esesaci po skrizeni s cervenymi diletantami postavili na plac cudo s nazvom fabia. Pohlad na favo vyvolava emocie, neverim ze o 15 rokov, ked sa pozriem na f2, ze nebudem potrebovat zachranku.
Ako tak čitam, nebol v článku spomenutý ten najakčnejší model favoritu!..predsa Škoda Henline..Určite si naňho reklamu mnohí, hlavne skôr narodení, dobre pamätajú ;-).
https://youtu.be/2gHjW8TRQZo