Sériová Škoda Favorit nakonec vznikla na základech Bertoneho návrhu. Původně se ale nový vůz s pohonem přední náprav snažili navrhnout mladoboleslavští sami.
to je jiné kafe než ty zrůdnosti , které teď vypouští pod taktovkou mastných prstů od Bratwurstů z Lžihradu!
Ještě, že to díky USA už nebude dlouho trvat .....
Text samotný oceňuji pro jeho vtipnost a malebnost... Ale s obsahem souhlasit nemohu. Jsem zásadně proti jakékoliv válce, a proti válce USA - Severní Korea zejména.
Pamatam si ked som presadol zo 105 do Favorita bol to iny svet a rovnako ked mi znamy dovolil sadnut do mazdy 323.... Proste ako sli dole vodou Jawa,CZ tak aj Skoda....
To jsem asi nepochopil... Favorit vůbec nebylo špatné auto. I když bylo hodně zjednodušené... a vliv VW, zejména v začátku, taky nelze považovat za "zhoubný".
Takže ano Jawa i ČZ šly "dolů vodou"... zejména proto, že nenašli vhodného partnera. Škodovka už sice dneska není "naše škodovka", ale to neznamená, že by měla rozhodnutí litovat.
Právě naopak - jako všechno dědictví po komunistech by bez správného partnera umřela.
Favorit nebol zly ak sa porovnaval so 105.... Kym ale prisiel do vyroby svet bol o kus dalej plus dielenske spracovanie bolo biedne. Tak ako bola Jawa aj Skoda v 60.rokoch este hore tak nasledne vplyv riadeneho hospodarstva znamenal upadok. Ja neriesim co bolo po prebrati VW ... Uz len rozdiel medzi socialistickym a kapitalistickym Favoritom bol znacny ....
Zas tak zle na tom nebyl. VW tou dobou jeste vyrabel golf MKII - zakladni verze nemela ani petikvalt.
Favorit nebyl spatny, jen potreboval dooadit - to udelalo VW nejprve technickym a nasledne i estetickym a vybavovym faceliftem na Felicii
Prvý krát som o príprave novej škodovky počul niekedy v r. 84 alebo 85. Kamarátov otec bol konštruktér a v práci pripravovali nejakú súčiastku pre nové auto. Vtedy som vedel len, že bude mať motor vpredu. Čo bola úžasná informácia, pretože doma sme mali 105-ku, a v nej sa na zadných sedadlách pri takej 80-ke vôbec nedalo rozprávať - kvôli hučaniu motora.
Cez prázdniny v r. 1987 sa potom v televízii začal postupne a pomaličky Favorit odhaľovať. Myslím, že každý týždeň odhalili nejakú drobnosť - presne ako teraz na internete. A potom niekedy v septembri září 87 sa auto objavilo vo všetkých novinách a časopisoch, ktoré len u nás vtedy vychádzali. Ja som si zvykol kupoval Svět motorů, a ten bol vtedy špeciálne zabalený ešte aj vo fólii. Tak som si kúpil hneď 2 kusy - jeden na čítanie a druhý nerozbalený - do archívu. :-)
Ak sa u našich doma nerobil poriadok so starými časopismi, možno by ešte niekde v pivnici /sklepe/ mohol byť odložený...
Nový Favorit bol vtedy taká udalosť, ako keby sme dnes u nás dokázali poslať kozmonauta na Mesiac. Alebo objavili mimozemšťanov. :-)
Když vezmu v úvahu, do jaké míry měla Bertoneho firma svázané ruce při návrhu Favorita, musím říci, že odvedli znamenitou práci. Snad jediná věc, kterou nikdy nepochopím, je to asymetrické umístění loga škodovky.
Tak samozdrejme pri srovnavani Favorita se 105 je hodnoceni celkem jasne, ale realne - Favorit / Forman byly technicky uz v dobe uvedeni na trh zastarale, otresne motory, mizerna prevodovka, ale zejmena strasne dilenske zpracovani. Skodovaci fakt moc neumeli.
Nemci to pak Felicii dost napravili, ale teprve Oct I hodila Skodovku na jiny level.