Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda připomíná třicetiny Favoritu výstavou prototypů a jejich novými fotkami

Mladoboleslavská automobilka kulaté výročí svého přelomového modelu důkladně oslavuje. Důkazem je nejen nová sada firemních fotografií...
Zpět na článek
21. 9. 2017 17:16
21. 9. 2017 21:55
21. 9. 2017 22:56
21. 9. 2017 15:26
Ukol znel jasne
Jeden clanek o Favoritu kazdy den >:D

Pravda, to, ze Skodovka konecne dala prototypy do prezentovatelneho stavu je fajn, ale vazne je kvuli nim potreba cely clanek? Tim spis, kdy prototypy tvori jen zlomek fotek a zbytek je obycejny Favorit? Podle nadpisu jsem cekal, ze toho bude vice, nez 4 fotky zepredu
Rozbalit vlákno
3
21. 9. 2017 15:48
Re: Ukol znel jasne
Tiež nechápem prečo každú chvíľu článok práve o Favorite. Koho ten krám dnes vôbec zaujíma? Akoby na webe o mobiloch každú chvíľu vychádzal článok o Sony ericsson t10.
21. 9. 2017 15:53
Re: Ukol znel jasne
..jde o reklamu.Nejde o favorit,ale o škodofku.
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
22. 9. 2017 08:07
Re: Cigánská Verbež v Práglu !!
Další přivandrovalá Cigánská Verbež [odkaz] dělá podvody [odkaz] a ostudu Český zemi a díře smradlavý Práglu !!
Dělejte s tím už něco !! [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
21. 9. 2017 15:52
Pořád mu to sluší!
Favorit je pořád, i po třech desetiletích od premiéry, moc pěkné auto s pravým italským šmrncem. A verze LS měla i velice pěkný interiér! Měli jsme Fávo ročník 1988 řadu let a přes všechny jeho kvalitativní i konstrukční dílčí nedostatky na něj moc rád vzpomínám, Na svou dobu jezdilo moc pěkně a mělo naprosto senzační využití obestavěného prostoru! :-) :yes: :yes: :yes: Bravo, pane Hrdličko (a jeho konstrukční týme), bravo Bertone (a jeho designéři)! Navrhnout, vyvinout a rozjet výrobu takového vozu se zcela změněnou koncepci pohonu v tehdejších blbo-bolševických podmínkách, navíc za takto extrémně krátkou dobu, to byl opravdu neuvěřitelný výkon!!! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2017 18:59
Re: Pořád mu to sluší!
favorit mal moj spoluziak kedysi... taky bledozeleny presne ako na foto... mal rocnik 1993 .. vraj tam uz bolo nejake nove tapacirum vo dverach ... tak neviem ci posledny rocnik pred prichodom feldy mal este nejake viditelne zmeny ale tak to uz je asi jedno dnes ... ja som v nom siel len ako spolujazdec ( my sme v tom case mali 105L-ku este ) ale viem ze to auto docela plavalo na ceste... ked som neskor sadol uz ako sofer do feldy tak viem ze som mal podstatne lepsiu istotu a pocit ze kola skutocne su na ceste a nie kdesi vo vzduchu... aspon tak mi to favo prislo.. nic v zlom... proste ja som sa v nom kusok bal sediet... pritom podobne stare uno od dalsieho spoluziaka bolo na ceste ako prilepene ako ucupena macka..... aspon pocitovo teda.. ale inak uznavam ze favo na svoju dobu nebolo zle ani skarede auto.. jeden znamy ho mal v kombi verzii forman dokonca prerobeny na lpg... a jazdil s nim skoro az dodnes... vraj nic nove nepotrebuje .... ono hlavne ta koncepcia ( vsetko vpredu ) bola velkou revoluciou u fava voci predoslym skodovkam.. lebo na 105L-ke som jazdil este vlastne zadokolkou ( rok 2000 ) .. bolo to take skoro-porsche na diete ... ok berme to s humorom... ale v ostrej zatacke fakt nebol problem hodit zadny bok doprava aj na 105L-ke.. len to chcelo cvik a auto mat stale pod plynom... v zime sme sa s nou chodili s kamaratom smykat po snehu k hornadu na prazdnom parkovisku.. lebo prave este kvoli zadnemu nahonu to bola asi posledna zabavna skoda....
21. 9. 2017 19:27
Re: Pořád mu to sluší!
Tvůj spolužák měl asi opotřebené tlumiče, Fávo na svou dobu sedělo velmi slušně. :-!
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2017 19:47
Re: Pořád mu to sluší!
mozne to je...... aj 105L-ka dobre sedela... dopredu do kufru si dal vrece plne brambor a sedela ako pribita :yes:
Avatar - KubikCv
22. 9. 2017 02:21
Re: Pořád mu to sluší!
tak to jsi asi s Fakírem nezkusil slalom,nebo rychlou změnu směru >:D
Avatar - JiRkA997CZ
21. 9. 2017 23:15
Re: Pořád mu to sluší!
Favoritem jezdím ještě dnes, dojizdim s ním na 180km vzdálenou vysokou. Musím říct že z pohledu ovladatelnosti i svižnosti se pořád drží dobře I dnes. Dost si užívám výrazy řidičů které Fávo do kopce ve 120km/h nebo na dálnici předjelo. Snad největší sranda byla když jsem mimo obec dojel Mazdu MX-5, chudák zmatený řidič nevěděl jestli se má dívat před sebe nebo do zrcátka >:D Navíc konkrétně ten můj má motor se systémem ecotronic, hodně lidí ho zatracuje, ale jsem se s ním schopnej vejít do 5l/100km, a to je ten motor starý I4 OHV. Samozřejmě život je krátkej tak jezdím za 6 :)
Nebýt kastle tak náchylná na korozi, tak tady těch nezmarů ještě jezdí několik set tisíc. Aspoň že motory byly držáky, však taky provázely Felicie celou dobu jejich výroby a nahlédly i do Octavií a Fabií.
Avatar - Stejsn
22. 9. 2017 14:39
Re: Pořád mu to sluší!
Favorit (1987) je ve všech parametrech srovnatelný s o dekádu staším Fiatem Ritmo. Částečně z něj i vychází nejen tvarem, ale i některými věcmi v interiéru (zejména rozmístěním ovladačů), prostě Bertone se zas tak moc nenadřel. Favorit vyjel v době, kdy už na trhu byl Fiat Tipo, Peugeot 205 se vyráběl už 5 let a dvojkový Golf byl za půlkou své produkční doby. Na svou dobu to už bylo zastaralé auto plné konstrukčních kompromisů, na poměry socialistického bloku a vůbec v kontextu doby se ale musí uznat, že to byl slušný počin. A co se dá i dnes pochválit je fakt povedený motor.
Avatar - KubikCv
22. 9. 2017 22:53
Re: Pořád mu to sluší!
Přesně :yes: Favorit byl větší alternativou tehdejšího Pola. Ale ve srovnání s tím,co se vyrábělo před ním to byl obrovský skok vpřed,bohužel i s moderní konstrukcí zdědil kvalitu zpracování a odfláknutou montáž. To se zlepšilo stejně jako u Seatu až se vstupem koncernu. Nechválil bych jen motor,ale i uložení agregátu,výkonné topení a licenční brzdy Girling. A taky jednoduchost servisních úkonů
21. 9. 2017 17:16
tato chybí :D
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
21. 9. 2017 18:25
Jednu stotricetsestku si dodnes hyckam...
A musim rict, ze to auto mam moc rad. Je dobre, ze SKODA AUTO po letech zapomneni Favorita a jeho historii oprasila. Podobna konstelace tvurcu jako pri vzniku Favorita asi uz nikdy neprijde. Vsem, kteri se na vzniku Favorita podileli vzdavam svuj uctivy hold.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2017 19:14
Re: Jednu stotricetsestku si dodnes hyckam...
vyzera ako nova :yes:
21. 9. 2017 19:25
Re: Jednu stotricetsestku si dodnes hyckam...
Tak to je opravdu skvost, gratuluji! Dle svých zkušeností se 136L ti ještě doporučuji montáž stáleho převodu 4,16, to auto pak neuvěřitelně obživne a ještě se sníží spotřeba, protože 5. st. začne být běžně použitelný. U mého auta jsme časem taky (mimo jiného) namontoval menší řemenici pro lepší nabíjení (je ale třeba dolnit i výztužnou hrazdičku mezi alternátor a blok motoru, díra se závitem je na něm připravená). Dobré je taky namontovat novější, měkčí střešní těsnění se dvojitou sametkou, to původní probrušuje lak na rámu dveří. Dobré je taky doplnit boční plasty předních sedáků i na vnitřní stranu, je to tam pro ně připravené. Taky jsem doplnit originální boční koberce do kufru a vnitřní plasty pod boční okna, to už jsou ale prvky vyhrazené jen pro verzi LS, fajn jsou z něj také opěrky hlavy a výplně dveří s látkou. Fajn je taky vylepit kapotu a příčnou stěnu odhlučněním. P.S. Pozor, originální střešní hodiny mají vysokou spotřebu energie, je třeba bezpodmínečně namontovat odpojovač baterie a před odstavením vozu jej použít. P.S. Co dělají kontakty 5. dveří? Nikdy mě pořádně nefugovaly, tak jsem to potom nechal předělat na kabeláž s "husím krkem".
21. 9. 2017 20:10
Re: Jednu stotricetsestku si dodnes hyckam...
Snazim se Favorita udrzet v co nejpuvodnejsim stavu. Kontakty v zadnich dveri nezlobi, vubec o nich nevim. Petka je sice tezka, ale podradit na ctyrku neni zadny problem a navic, po dalnici je vuz celkem tichy. I kdyz jezdim s mnohem modernejsimi vozy, pokazde do sveho Favoritu presedam moc rad. Dobre brzdi, velmi slusne sviti, je z nej krasne videt, ma velka zpetna zrcatka a hlavne ma nezamenitelny design a jizdni projev. Mam ho pro radost.
21. 9. 2017 21:29
Re: Jednu stotricetsestku si dodnes hyckam...
Jasně, super yongtimer! :-) :yes: :yes: :yes:
21. 9. 2017 21:48
Re: Favorit a vzpomínky
Zdravím. Můj děda kupoval v roce 1989 místo své Š 110L také Favorita. Byl jedním z mála, který si neoficiálně mohl vybrat výbavu, barvu, doplňky a pak se náhodou v ten moment kdy byl po několika dnech na řadě objevil na skladě, protože byl velitelem letectva. Neříkám, že to tenkrát bylo fér a rovnou zakazuji, aby jste tu špinili jeho čest, neboť byl skvělý děda a férový člověk, ale prostě se tenkrát ta nabídka vyskytla tak ji využil. A tak se složila celá rodina a koupil se Favorit 136L v barvě kosmická modř, s autorádiem na kazety, mlhovkami, odkládacím panelem před řadičkou, zadním platem a stěračem apod.. Tenkrát to bylo brko a všichni se na něj chodili koukat a vyptávat se jak to jezdí, za kolik, komfort, skladnost kufru apod.. Za pár měsíců, přestože byl garážovaný mu ukradli znak z masky.. Já v něm prožil své pozdní dětství. Po x letech už to bylo ale auto pro chudé a všichni mu říkali ať si koupí Clio, nebo Astru apod.. Ale děda že ne, že to je české auto, dobře mu slouží a nechá si ho ať se na něj ostatní dívají jak chtějí. Když děda umřel, tak jsem ho nechal celý opravit, byť si všichni klepali na čelo, proč opravuju starý krám a mé citové pohnutky nechápali. A vida dnes na něj při jízdě občas ostatní koukají opět jako kdysi. Jako na zjevení a uznale kynou rukou. A to potěší. A mně se každou jízdu s typickými favoritími zvuky, pachem a dědovými kazetami vrací dětství a vzpomínky na něj. Ano kvalita interiéru nic moc, mám Škodu 135 Gli a ta má interiér hezčí a kvalitnější a odezva na pedál plynu je (samozřejmě) taky lepší, ale toto je má památka. Můžete si to auto hanit jak chcete, ale ve své době to byl opravdu husarský kousek vyrobit takovéto auto v našich podmínkách, ochoty a chuti něco vyrobit, politickým tlakem, (ne)zkušenostmi s novou koncepcí a mizernými financemi. Čili panu Hrdličkovi a ostatním klobouk dolů. A byť koncern VW moc nemusím nelze favoritu upřít, že se díky němu škoda posunula zpět mezi moderní automobilky a pozdějí díky i VW, že Škodu zachránil, byť za to zaplatila daň v podobě změny osobnosti či jak to mám říct. Pořád lepší než kdyby se zrušila a stala se pouze montovnou pro R. Twingo, tak jak se to stalo např. automobilce Zastava s Fiatem. Favorit je velký historický milník v dějinách Škody a tak to navždy zůstane ať to chcete či ne. To mu nelze upřít. Navíc po těch všech letech , kdy byl pouze levným vozidlem pro vietnamské obchodníky a dělníky ze stavby a zároveň byl automobilkou tak trochu přehlížen se mu dostává trochu té slávy. Tak mu ji přejme. Jen je škoda, že automobilka ten zelený exponát všude prezentuje jako Favorit 136L, když je to ve skutečnosti velmi vzácný malosériový typ na vývoz Favorit 135 Li, kterých bylo jako šafránu. Ano ten s řídící jednotkou, katalyzátorem, sondou lambda apod.. Stejně jako má Škoda 135 GLi.
21. 9. 2017 21:55
Forman
Tohle byli alespoň páni auta. Spolehlové auta a především cokoli jsem si na něm mohl opravit. Velmi rád vzpomíním na bujné chvilky s formanem >:D :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2017 22:56
Re: Forman
bola ina doba... z automobiloveho pohladu ovela krajsia ako dnes :yes:
22. 9. 2017 14:52
Tunajšie články...
...sú jak ožužlané bonbóny. Furt to isté a stále viac bez chuti...
Rozbalit vlákno
0