Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: HN: Škoda Auto chystá útlum a bude propouštět

Šéfové mladoboleslavské automobilky Škoda Auto projednávají s odboráři nový plán, podle něhož bude ještě letos nutné snížit výroby nejprodávanějších fabií až o třetinu.
Zpět na článek
7. 9. 2009 11:48
7. 9. 2009 11:54
7. 9. 2009 12:22
7. 9. 2009 12:29
7. 9. 2009 13:24
7. 9. 2009 14:46
7. 9. 2009 21:43
7. 9. 2009 14:47
7. 9. 2009 18:35
8. 9. 2009 00:36
neregistrovaný "STI"
8. 9. 2009 18:32
neregistrovaný "STI"
10. 9. 2009 23:50
neregistrovaný "STI"
8. 9. 2009 06:56
neregistrovaný "kamil_2"
8. 9. 2009 18:19
neregistrovaný "STI"
8. 9. 2009 13:26
7. 9. 2009 11:48
Šrotovné
Tady je důsledek celosvětového šrotovacího zázraku :no: Místo pomalého snížení výroby jedou na plný výkon a teď po akci nebude komu prodávat.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - iudex
7. 9. 2009 11:54
Re: Šrotovné
Ale chvílu sme si uzili, nie? >:-[] To je stýl cigánskej svadby...
7. 9. 2009 12:22
Re: Šrotovné
Ale z pohledu Skodovky to bylo spravne. Kdyz uz jinde tu poptavku umele (byt nesmyslne) vytvori tak proc na tom nevydelat?
Avatar - iudex
7. 9. 2009 12:29
Re: Šrotovné
To je z hladiska Skody ako podnikatela zaiste správne. Ja a zrejme i RS sme mali na mysli srotovné ako také.
7. 9. 2009 13:24
Re: Šrotovné
Toť otázka jestli to bylo pro Škodovku nějak výrazně správné. Těžko soudit zda je lepší prodat s úsměvem 100 aut ročně a pak další rok jen 10, nebo ve dvou mizerných letech prodat 55 a 55. Podstatně jasnější názor ale budou mít asi zaměstnanci, kteří místo kratších směn si pár měsíců oddychli a teď jdou přímo na dlažbu.
Avatar - dochtor
7. 9. 2009 13:55
Re: Šrotovné
Keby to niekto Škodovke zaručil, tak určite zvolí model 55+55 , to je však čistá fikcia.
Kedže nie je na trhu ani zdaľeka sama, v reále by tento rok predala 55 a budúci už len 10...
Jediný význam šrotovného (čiste teoreticky) mohol byť v zmiernení náhleho poklesu dopytu. Určite nie udržanie či dokonca navýšenie predajných čísel.
Avatar - Katikakus
7. 9. 2009 14:40
Re: Šrotovné
Tech 55+55 bylo zrejme mysleno jako prodeje, kdyby srotovne nebylo.
Avatar - dochtor
8. 9. 2009 08:56
Re: Šrotovné
Šrotovné ale je a Škodovka sa len prispôsobila podmienkam. Nemá význam bádať, "jestli to bylo pro Škodovku nějak výrazně správné"...
Avatar - KANKUNEN
7. 9. 2009 13:56
Re: Šrotovné
To je blbost. Kdyby díky šrotovnému neprodala Škodovka tak prodá někdo jiný.
7. 9. 2009 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 9. 2009 14:07
Re: Šrotovné
No ono to snizeni nebylo pomale, ono bylo sakra rychle a sakra hluboke.
Avatar - rohYpnol
7. 9. 2009 12:43
Už je to tady
Teď se začíná ukazovat, k čemu je šrotovné. Je to jako při povodni pytle s pískem. Chvíli pomůžou, ale pak se hráz protrhne a přílivová vlna je o to horší :'-( Škodovce to nepřeji, ale její krize teprve začíná.
Teď se ukazuje, že pro šrotovné nemohl být nikdo, kdo kouká dál než na špičky svých bot. Nyní nastává odpověď na otázku "A co bude po skončení šrotovného?". Odpověď je radikální omezování výroby a propouštění. Toto jsme si již mohli odbýt před rokem... Každému muselo být jasné, že šrotovné pracovní místa nezachrání, jen stát rozhází mraky peněz. Doufám, že pro ČR zůstane šrotovné zapomenuto někde hluboko v prezidentově šuplíku :-!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
7. 9. 2009 12:54
Re: Už je to tady
No vy ste sa tomu vyhli (a zrejme uz vyhnete), my sme si to draho zaplatili... 8-s
7. 9. 2009 14:04
Re: Spatne nastaveni
To neni dusledek srotovneho, jako takoveho. To je dusledek spatne nastavenych podminek, zejmena vysokeho prispevku statu. Spravne nastavene srotovne by melo pouze snizit rychly a prudky propad produkce na unosnou miru. Nejakych 17-20% pad, z mesice na mesic by znamenal masivni propousteni a stat by nakonec zaplatil ty penize na podporach tak jako tak. Spravne nastavene srotovne nesmi vyrobu mezirocne zvedat, pouze zmirnit propad. Ale je mi jasne, ze v systemu kde lobbyste spolupracuji s populisty je to neresitelny ukol.
Avatar - Dinar
7. 9. 2009 14:31
Re: Spatne nastaveni
>:D >:D aneb, okecat jde všechno. :yes:
Avatar - T613
7. 9. 2009 14:37
Re: Spatne nastaveni
to mě taky napadlo ;-) :yes:
7. 9. 2009 21:15
Re: Spatne nastaveni
Jednoduche myslenky napadaji cloveka jako prvni :-). Pravda je, ze v kazde zemi zafungovalo srotovne uplne jinak a to prave v zavislosti na nastavenych podminkach. Jedine v Nemecku znamenal nastup srotovneho rust prodeju k historicky rekordnim hodnotam a to v dobe krize. To je evidentni blbina. Bohuzel Nemecko je nejvetsi a nejbohatsi, takze dokaze ovlivnit celou Evropu a verejnost bude hodnotit srotovne podle toho co zpusobi to nemecke srotovne.
Avatar - Katikakus
7. 9. 2009 14:42
Re: Spatne nastaveni
Sorry, ale strelils vedle. Srotovne je, bylo a bude nesmyslne, neekonomicke, protekcionisticke opatreni. A muzes to okecavat jak chces. :no:
7. 9. 2009 21:19
Re: Spatne nastaveni
To at si zhodnoti kazdy podle sveho. Ja jen tvrdim, ze extremni narust prodeju a pote prudky propad je dusledkem spatneho nastaveni nemeckeho srotovneho, protoze v jinych zemich, kde prijali srotovne, takove extremni vykyvy nemaji.
Avatar - Katikakus
7. 9. 2009 14:46
Divne
Je zajimave, ze i kdyz uz ted existuje spousta dukazu, ze srotovne problem neresi a ze celou situaci jenom odsune o par mesicu a dusledky budou jeste horsi, najdou se jedinci, kteri budou tento ekonomicky nesmysl obhajovat do roztrhani tela. Panove, proberte se a zacnete myslet. :-!
Rozbalit vlákno
1
7. 9. 2009 21:43
Re: Divne
Jo? Tak to si přečti poslední debatu na toto téma, brouku pytlíku >:D Dneska ferdi mravenci nějak mlčí... ;-)
7. 9. 2009 14:47
zajímavé
Je to divné...
Propad výroby 30%..
30% naskladněných aut... Vývar nula od nuly pošla..
No comment...
tohle není úplně zdravá automobilka.. a škodovce to nepřeju... Taková malá Potěmkinova vesnice...
Rozbalit vlákno
0
7. 9. 2009 18:35
Boj
Velikost trhu s auty je jasna, o ten trh se pere cim dal vic hracu, a hlavne ti asijsti se zlepsuji. Tohle neni problem, ktery by resilo srotovne. Je to mnohem podstatnejsi.

Musime si priznat, ze USA+EU zacina za Asii v mnoha ohledech zaostavat a trendy jsou alarmujici. Posledni silnou bastou evropskych vyrobcu budou luxusni auta, kde nejake to ecko navic nevadi, jde o prestiz a top kvalitu. Ale i ty padnou, jen se zpozdenim. V Asii se zkratka maka vic a za min, o tom to je, o nicem jinem.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "STI"
8. 9. 2009 00:36
Facka do tváře Škodamagorům.
Dalo se čekat že nepovedená modelová řada Škodovky přestane stačit ne velké Evropské hráče.Fabia je velice nepovedený model a v Evropě se moc neprodává.Když se nebude brát ČR,SR,Polsko,Maďarko,Balkán a dřívější NDR tak je na chvostu dané třídy!Nejsprodávanější model v dané třídě v Evropě je Ford Fiesta!V první 6 je Ford Fiesta,Renault Clio,Peugeot 207,Fiat Grande Punto,VW Polo, a Opel Corsa.Fabia se prodává v Evropě hůře než Dacia Logan/Sandero!Octavia neni špatná a dřívější verze byla celkem vzhledově povedená ale po faceliftu je to Korea jak prase!V dané třídě zase nemůže ani zdánlivě ohrozit peodejem zavedené hráče jako jsou Focus,Golf,Megane,308,Astra.Obzvlášť když 308,Megane,Golf a Astra mají nové generace které jsou už nikde jinde než je Octavia.Hlavně po konstrukční stránce za nima Octavia silně zaostává.Zastaralá paleta motorů atd.V Čechách si to ale nikdo nechce přiznat a lidé dál kupují za nehorázné peníze auta s motorem TDI PD což je víc jak 20 let starý motor!Superb nemá cenu hodnotit auto střední třídy s rozvorem na úrovni Focuse a na podvozku Golfa 5 v Evropě nikoho nezaujme.Tam letí auta jako je Mondeo,Insignia,Passat,Laguna,Mazda 6 atd.Romster je už vůbec úlet.A Yeti to samé.Atakují cenu vozů jako o třídu lepších.Teda pokud tam zákazník chce motor a ten kozí dech co je v základu.Prostě Evropa má jiný pohled než naše kotlina.A pokud nějaká značka třeba jako Škoda doslova poje.. nosnou paletu vozů což byla dříve Felicia a dnes Fabia je průser na světě!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - white label
8. 9. 2009 02:42
Re: Facka do tváře Škodamagorům.
Ty toho zaměstnance Fordu fakt nezapřeš...no jo Škoda (největší a úspěšnější konkurent Fordu na našem trhu) ti evidentně nedá spát...To co tady píšeš o Škodovce jsou z velké části jen tvé mokré sny o tom, kde bys nejraděj tu "zlou" Škodu viděl...
Naprosto komické (už pokolikáté?) jsou tvé příklady mnohem kvalitnější konkurence...čistě "náhodou" je vždy na prvním místě: Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Mondeo...aspoň jednou by to chtělo dát Forda "až" na druhé místo...působilo by to poněkud méně tendenčně...
Ke tvým perlám typu, že vstřikování PD (čerpadlo-tryska) je víc jak dvacet let staré, nebo že současná Octavie hlavně po konstrukční stránce silně zaostává za svou konkurencí, už není třeba nic dodávat..., ale jen pro tvou informaci, ten rozvor současného Superbu (podle tebe na úrovní Focuse) je o celých 121 mm delší, než má Focus...
Být Forďákem, jako ty, tak Yetiho bych raděj vůbec nevzpomínal, stačí mrknout na srovnávací testy co vyjede, respektivě spíš nevyjede Kuga ani s pohonem všech kol...o výsledcích dosavadních testů Yetiho si může právě Kuga tak leda nechat zdát, podobně jako ty o brzkém krachu Škodovky... :*) ;-)

Edit: Proti Fordu logicky obecně nic nemám a tak loajální zaměstnance jako jsi ty, mu můžu svým způsobem i závidět...
Jen by to chtělo "plivat" na úspěšnější kopnkurenci (na našem trhu) méně okatě a hlavně o těch autech více vědět...
neregistrovaný "STI"
8. 9. 2009 18:32
Re: Facka do tváře Škodamagorům.
Slovo zasloužilého mechanika a konstruktéra motorů.Jinak jdi se projet Kugou a pak Yetim.Ale já myslim že si ještě nejel ani Kugou ani Yetim.Možná ve snu po přečtení Světa motorů.Co máš vlastně za auto znalče?U tebe mě to zvlášť zajímá.Prodloužená polšina Golfa 5 je jistě vhodný podvozek pro střední třídu >:D !Octavia má zastaralé motory a za tím si stojim!Nebo jak vlastně dlouho používá Škoda Comonrail?TDI PD je slepá cesta a to už dávno došlo i lidem v koncernu VW a tahle zastaralá koncepce je nahrazována Comonrailem!Ale třeba se pletu.Jen jsem ve Škoda servisu dělal tak to moc neznám.Proto se nechám poučit.
Avatar - white label
9. 9. 2009 12:11
Re: Facka do tváře Škodamagorům.
Zasloužilý mechanik a aspoň částečný znalec bys měl být spíš ty, když se tím údajně dokonce i živíš. A pokud jsi dělal v servisu nejen u Fordu, ale i u Škody (snad ne jen před revolucí), jsou o to smutnější tvé představy (nebo jen přání?), že je např. vstřikování PD přes dvacet let staré..., že současná Octavie, hlavně po konstrukční stránce!, silně zaostává za svou konkurencí..., nebo že rozvor Superbu je na úrovni Focuse.
Tyhle tvrzení jsou naprosto lehce prokazetelný nesmysl, a že ti evidentně scházejí argumenty a "kopeš" tu raději dětinsky nožičkama, je tvoje vizitka, já s tím žádný větší problém nemám.
Ale protože jsem "od přírody" docela empatický, mám pro tebe pár uklidňujících odpovědí na tvé zvídavé dotazy:
1) Auta jsem zkoušel a naopak mám podezření, že tys ještě nejel s Yetim, ale můžu se mýlit, podobně jako ty...
2) Nevlastním (ani nikdo v rodině) žádné auto značky Škoda
3) Zrovna SM už nějaký "pátek" opravdu nečtu, na trhu je dost jiných zajímavějších periodik, ale podle toho co píšeš, máš asi docela přehled o tom co píšou...mimochodem, že toho Kuga "moc" nevyjede, najdeš třeba i na videu youtube ke srovnávacím testům s "kaškajem" a Tiguanem...
4) Že je CR kultivovanější, než PD (to už snad dnes ví i kluci ve školce), nemá vůbec nic společného s tím, že PD není ani zdaleka "staré" přes dvacet let, jak tvrdíš...
5) To, že než tu něco napíšu, si to případně raději ověřím (na rozdíl třeba od tebe), ze mě ještě nedělá "znalce", ani "zasloužilého mechanika a konstruktéra motorů", ale i tak díky za kompliment...

P.S. Už jen ten tvůj původní nadpis je naprosto výmluvný..., ještě, že tu nejsou třeba nějací "Fordmagoři" apod., to už by tu potom bylo skoro k nevydržení...
neregistrovaný "STI"
10. 9. 2009 23:50
Re: Facka do tváře Škodamagorům.
Auta znáš jako pes čtení!Prosím opravdu si zjisti základní informace(ne v časopises a ne netu!)TDI je staré víc jak 20 let a pokud by si měl opravdu v autech přehled tak se nebudeě přít!Dále mě dokážeš hodně bavit.Pokaždé si něco někde najdeš na netu ani nemáš představu jak to funguje a machruješ.Pokud bych chtěl plivat na úspěšnější konkurenci tak to rozhodně nebude na pidihráče jménem Škoda!V Evropském měřítku natož ve světovém to neni pro Ford konkurence!Trh v ČR je okraj a hlavní prodeje jsou uplně nikde jinde.Třeba VW začal používat CM už dávno a AUDI ještě dříve a Škoda?Golf má mnohem modernější motorovou řadu než Octavia 2 a i motory které jsou zažité jako stejné ze Škodou jsou stejné jen z 50%!Jiný Blok jiná hlava atd atd.Pokud budeš chtít kamarád dělal u Škody MB přes deset let a jako Ing byl ve V středisku.Může ti dodat iformace.Momentálně dělá u VW.Pokud budeš chtít poučit o motorech,plošinách,vstřikování atd neni problém.Alespoň nebudeš příště trapný jako ten obrázek co máš u jména! :-!
Avatar - white label
11. 9. 2009 02:33
Re: Facka do tváře Škodamagorům.
Podle tvé reakce máš naprosto neodolatelný pocit, že ses tu ještě neztrapnil dostatečně a naservírovals nám další omáčku, bohužel opět zcela prostou jakýchkoli argumentů, které by aspoň částečně "omluvily" nesmysly, které jsi tu napsal.
Tvůj nenápadný "trik" s vynecháním dvou písmen "PD" (označení "typu" přímého vstřikování) u "TDI" je příliš průhledný. Tvé vlastní znalosti ti v této diskusi zjevně nestačí, tak ses tu začal ohánět svým virtuálním kamarádem, údajně nějakým "střediskovým inženýrem"... >:-[]
Pokud tento člověk skutečně existuje popros ho, ať ti osvětlí historii sériových "TDI" v osobních vozech...
První sériové TDI se objevilo počátkem 90 tých let v modelu Audi 100 v podobě řadového (deseti ventilového) pětiválce (2499 ccm) s přímým vstřikem nafty pomocí rotačního čerpadla (nikoli PD!) a to v letech 1990-1995! Přesto že se v žádném případě nejedná o TDI PD, kterým jsi argumentoval (to je podstatně "mladší"), tak ani toto původní TDI nemá přes dvacet let (počítat snad umíš)! Od tohoto pětiválce byla odvozena i čtyřválcová varianta 1,9 TDI použivaná v Audi 80 (1991-1996), která se postupně dostala i do modelů značky VW a později i Seat a Škoda! Motory TDI tak postupně prošly přes původní vstřikování pomocí rotačního čerpadla, později systém čerpadlo tryska (samostaná vstřikovací jednotka pro každý válec) až k dnes převládajícímu CR (vstřikování se sběrnou lištou)... podle tebe je to ale zřejmě označení "CM", nikoli CR?! Asi jsi svou reakci nenechal zrevidovat tím kamarádem.... Tak snad jsi něco z toho pochopil, a když ne tak zkus ještě toho kámoše...
K údajně "shodnému" rozvoru Superbu a Focuse už je zbytečné dál cokoli dodávat (řeč čísel je jasná)...a k tomu, že současná Octavie, hlavně po konstrukční stránce!, silně zaostává za svou konkurencí, jen tolik, že pouze určité rozdíly v některých motorizacích Škody oproti VW...nelze v žádném případě zjednodušeně zobecnit jako (podle tebe) "silné zaostávání, hlavně po konstrukční stránce"...
Pokud máš k tomu jako jediný podstatný argument rozdílný způsob přímého vstřiku nafty, měl jsi "mluvit" pouze o (určitých) motorizacích současné Octavie a nikoli o celkové konstrukci vozu jako takové...
A o té tvé hrané banalizaci Škodovky, jako konkurence (nejen) Fordu (podle tebe Škoda jako "pidihráč"), si myslím přibližně toto...
Dost těžko se zrovna tobě věří, že máš nějakou "pidiŠkodu" úplně "na háku", když citíš takovou potřebu o ní (minimálně tady) "lživě a hanlivě" psát, včetně toho stupidního nadpisu i tvého "originálně" negativního motta ve tvém profilu: "Škoda?Nein danke!!!" Docela výmluvné, že zrovna Škoda (pro tebe vlastně tak "nicotná" značka) dostala jako jediná "prostor" v mottu právě ve tvém profilu...

P.S. S tím, že se ti nelíbí můj "obrázek" (je to jen fotka) u mého "jména" (je to jen nick) se časem nějak srovnám, mě se naopak tvůj "obrázek" líbí, jen to "jméno" k němu přímo nesedí, ale věřím (vím), že to není podobné jako s tou tvou záměnou označení
CR a "CM" (na případný překlep jsou "R" a "M" na klávesnici od sebe hodně daleko)...mimochodem kde budeš čerpat případné znalosti ty, je mi (na rozdíl od tebe) úplně jedno, klidně použij i internet, časopisy, nebo kámoše..., téměř cokoli je ve tvém případě lepší než nic..., zvlášť pokud tě auta opravdu i "živí"... ;-)
neregistrovaný "kamil_2"
8. 9. 2009 06:56
Re: Facka do tváře Škodamagorům.
A co nám řekneš o stoletém Fusionu, o interiéru Focuse II? A nebyl náhodou velkej div, že se Ford obešel bez pomoci státu? Mě osobně se Fordy fakt líbí, na druhou stranu mi chibí v nabídce víc benzínovejch turbomotorů a říkat o Fabii, jednom z nejprodávanějších aut v Německu a Rakousku, že je velice nepovedené, je legrační. Proč se teda Fiesta prodávala míň než nepovedená Fabie???
neregistrovaný "STI"
8. 9. 2009 18:19
Re: Facka do tváře Škodamagorům.
Fiesta je nejprodávanější v Evropě ty Joudo!A to nejprodávanější auto v Německu je až za Fiestou,Polem,207,Cliem.Puntem a Corsou!Jinak Fusion je dojezd model který zůstal na trhu díky oblastem jako je ČR,SR,Polsko atd.To znamená chudším trhům kde svojí cenou boduje.Díky tomu že nová Fiesta na stejné úrovni stojí o 100 000 víc!Je ale i nesrovnatelně modernější.Jelikož je celá západní Evropa banda blbců tak kupuje radiji Fiestu atd než Fabii.Nebo to bude tím že jsou lidi blbci u nás?
8. 9. 2009 18:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 9. 2009 13:26
Předvolební
A není to hlavně předvolební připomenutí politikům a voličům jednoho pozapomenutého slibu?
Rozbalit vlákno
0