Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda investuje desítky miliard korun do výroby, Fabia Green Line potvrzena!

Škoda Auto se bude muset v následujících letech podle svého personálního ředitele Martina Jahna vyrovnat s rostoucí poptávkou a musí proto investovat do rozšíření výrobních kapacit. Jahn rovněž prozradil strategii automobilky v oblasti snižování emisí.
Zpět na článek
10. 6. 2007 20:17
10. 6. 2007 20:39
neregistrovaný "petrt"
11. 6. 2007 06:16
anonym
11. 6. 2007 10:04
neregistrovaný "petrt"
11. 6. 2007 11:05
11. 6. 2007 17:52
neregistrovaný "no, jiste...."
12. 6. 2007 07:00
11. 6. 2007 18:42
neregistrovaný "petrt"
12. 6. 2007 07:05
12. 6. 2007 09:15
neregistrovaný "petrt"
12. 6. 2007 11:02
11. 6. 2007 18:46
neregistrovaný "petrt"
12. 6. 2007 07:02
12. 6. 2007 09:22
neregistrovaný "petrt"
12. 6. 2007 10:56
12. 6. 2007 11:17
neregistrovaný "petrt"
12. 6. 2007 11:22
neregistrovaný "petrt"
11. 6. 2007 07:29
neregistrovaný "allsop23"
10. 6. 2007 20:18
10. 6. 2007 22:20
anonym
10. 6. 2007 22:48
neregistrovaný "Bobertos"
10. 6. 2007 22:59
neregistrovaný "Alessio"
10. 6. 2007 23:08
neregistrovaný "Alessio"
10. 6. 2007 23:14
neregistrovaný "Alessio"
10. 6. 2007 23:47
neregistrovaný "Alessio"
10. 6. 2007 23:55
neregistrovaný "Alessio"
10. 6. 2007 23:50
neregistrovaný "Ada"
10. 6. 2007 23:08
neregistrovaný "HESSIK 18"
11. 6. 2007 15:12
10. 6. 2007 22:26
neregistrovaný "tmz"
10. 6. 2007 23:11
neregistrovaný "IT"
10. 6. 2007 23:51
neregistrovaný "Alessio"
11. 6. 2007 09:46
anonym
11. 6. 2007 10:16
neregistrovaný "Alessio"
11. 6. 2007 10:38
neregistrovaný "Alessio"
11. 6. 2007 10:39
neregistrovaný "Alessio"
11. 6. 2007 10:20
anonym
27. 6. 2007 13:23
anonym
10. 6. 2007 22:39
neregistrovaný "xxxxxx"
10. 6. 2007 22:48
neregistrovaný "RRRT"
10. 6. 2007 22:53
10. 6. 2007 23:28
neregistrovaný "assasin-cz"
10. 6. 2007 23:59
neregistrovaný "wector"
11. 6. 2007 00:00
neregistrovaný "Ada"
11. 6. 2007 00:23
neregistrovaný "petrt"
11. 6. 2007 09:07
neregistrovaný "Ada"
11. 6. 2007 10:17
anonym
12. 6. 2007 13:18
neregistrovaný "Mino"
11. 6. 2007 07:24
neregistrovaný "Riccardo"
11. 6. 2007 10:06
anonym
11. 6. 2007 17:19
neregistrovaný "SUPERB"
11. 6. 2007 21:07
anonym
12. 6. 2007 00:18
anonym
11. 6. 2007 18:29
12. 6. 2007 08:33
neregistrovaný "Jura"
10. 6. 2007 20:17
hm..
mám v živé paměti když se 1.4.07 objevila 1.informae o Fabii Green Line tak jsi všichni mysleli že to je vtip a ted to je skutečnost :-) :-) , jinak je to bezva nápad jen za hodně velký peníze
Rozbalit vlákno
17
neregistrovaný "petrt"
10. 6. 2007 20:39
Re: hm..
Co je na Fabii drahého?
anonym
11. 6. 2007 06:16
Re: hm..
Na Fabii draheho? Pri vyrobe iste nic, pri kupe a pohlade do penazenky zistis, ze vsetko.
neregistrovaný "petrt"
11. 6. 2007 10:04
Re: hm..
Patří mezi špičku v segmentu, drží si jejich ceny. Když ji lidi nebudou kupovat tak zlevní, ale to se nestane. V Britském vydání Autrocaru ji dost chválili, po technické stránce. Vzhled je osobní názor, ale v některé batvě je i hezká. Což třeba o 207 říct z mého pohledu nejde. Jak říkám, věc názoru.
11. 6. 2007 11:05
Re: hm..
Kamos, tentoraz s Tebou nesuhlasim, comu hovoris spicka? Povodnej Fabii v novsom kabate? Podivnym proporciam, ktore davaju novej Fabke vzhlad odporujuci vacsine kriterii estetiky? Kvalite vypracovania a materialov interieru, ktore isli vzhladom na predchadzajucu generaciu Fabie o kus dolu? Nie, nova Fabia, to nie je spicka segmentu, to je pribeh o tom, ako sa z maleho hrdinu s vyhladom na spicu segmentu zrodila smiesna figurka stojaca v tieni svojho uspesneho predchodcu...A co sa tyka tej ceny, Fabia je vazne draha. Kazda prkotina vo vybave stoji majland, na Slovensku tak slusne vybavena Fabia vyjde vysoko cez 400.000,-Sk.
neregistrovaný "no, jiste...."
11. 6. 2007 17:52
Re: hm..
...Kio***níče;))) Fabia je stale na spici segmentu, o tom vubec nepochybuj. To co konkurenti dostali do vinku az letos max. v minulem roce, tak Fabka mela uz v roce 99. Z tohoto duvodu myslim, ze skutecne neni co menit. A to ze draha ? Cenu udava trh, ne automobilka. Pane boze, kdy uz to pochopite lidicky. Navic se podivej kolik se toho kupuje nejen u vas pod Tatrami, ale i ve vychodni Evrope a zjistis, ze existuji i staty s mnohem vyspelejsimi ekonomikami, nez je nejaky Slovensko nebo Cesko. To co rika kamos nahore, to je to co automobilky zajima, protoze tam prodavaji vetsinu svych objemu....furt do kola si kdejakej mamlas mysli, ze jsme pupek sveta;-/
12. 6. 2007 07:00
Re: hm..
Konkretizuj, co konkurenti dostavaju az dnes a Fabia to mala v roku 99....A preco dnes nema Fabia (ked je taka dobra)to, co budu mat konkurenti az o par rokov, ale ma stale to iste, comala pred 8 rokmi? A s tou cenou mas pravdu, ze ju udava trh, skodovka ale stale zije z predsudkov, ze je "domaca", "najlacnejsia" a "ma najlepsi servis". Ale aj tato era pomaly konci. A nehnevaj sa, ked si vypocitam cenu slusne vybavenej Fabky a napriklad P207 v priblizne rovnakej vybave, a Skoda vyjde o 40 tisic viac, tak to neviem nazvat inak, iba ze je DRAHA. Ze cenu auta urcuje trh neznamena, ze je to auto lacne, skodo***nice..... ;-) >:D
A nakoniec, pokial som si vsimol, tak cesky a slovensky trh existuje v Cechach a na Slovensku a zakaznikmi su Cesi a Slovaci - tak preco maju u nas Skodovky stat tolko co vo vyspelejsich ekonomikach....
neregistrovaný "petrt"
11. 6. 2007 18:42
Re: hm..
Stará fabia byla natolik dobrá že mohli změnit prakticky jen desing. A pořád je to dobré auto. V ničem možná nevyniká, ale celkově je to dobré auto- jízdní vlastnosti, prostor, kvalita. Naopak to neustále zvětšování miniaut, kam fabia patří, vůbec nechápu. Tohle NENI rodinné auto a podle toho ho musíš brát. A i ty motory HTP tak musíš brát. Jako základ dobrý, ostatní na tom nejsou líp, někteří i hůř. To že je ve výbavě s lepším motorem drahá je normální, aspon podle mě. Jo, za jeji cenu můžeš mít tu kiu, ale ne každý chce až tak velké auto. Vypadá možná divně, ale bude tak vypadat i za pár let. Ne staře, ale divně.
12. 6. 2007 07:05
Re: hm..
Skoda Fabia JE rodinne auto. Na takmer vsetkych jej tradicnych trhoch. Druhym autom v rodine alebo autom pre mladez je v Nemecku, Anglicku a inych ekonomicky silnejsich krajinach. Zvacsovanie vsetkych aut, nie iba malychje vseobecnym trendom, ja som sa skor divil, ze vzhladom na to, ze Fabia je velmi casto kupovana prave ako rodinne auto, sa tomu zvacsovaniu rozmerov Skoda tak brani....Vies co by takym 10 cm na sirku s tym autom spravilo? Bezkonkurencny interier, dalsich 30 litrov kufri, vyrazne lepsi vzhlad, lepsie jazdne vlastnosti vzhladom na sirsi rozchod. Mozno o nieco vycsiu vahu, ale nejakych tych 50 kg by nebolo az tak podstatnych. A som si isty, ze aj Kia by si ten cee´d v tom pripade mohla niekam strcit, o priamej konkurencii Clio/P207/GP ani nehovorim...
neregistrovaný "petrt"
12. 6. 2007 09:15
Re: hm..
O.K., když ji bereš jako rodinné auto tak to je jiná. Já ne, leda nouzově a do jednoho dítěte. Možná kombik, ale stejně to 5 lidí pohodlně neodveze. To ale ani GP nebo 207, i když jsou větší. Jenže tim jak miniauta rostou tak trochu pro mne ztácejí smysl. Jsou to původně auta do města, nákup, děti do školy a tak. Ale velikostí už se snaží tvářit jako plnohodnotná auta, což teda ani náhodou nejsou. To že to tu lidi jako auto pro rodinu používají je věc jiná, s tím autem má pramálo společného. V Polsku byl za komačů i maluch rodinné auto aa nebudeš mi snad tvrdit že díky tomu že poláci neměli peníze tak maluch JE rodinné auto?.
12. 6. 2007 11:02
Re: hm..
Maluch urcite BOL rodinnym autom. V Polsku. U nas tuto rolu casto plnia uta velkosti Fabie. Ja mam Formana, ktory uz dosluhuje, ale svoju ulohu si plni stale dobre. Posadim do neho zenu, mojich dvoch synov v sedackach a nalozim co len chcem do super velkeho kufra. To auto uz potrebuje vymenit, vo vyhlade bol novy Accent v turbodiesli (110k), v plnej vybave. Super kupa, nevyhoda, ze je to sedan, teda variabilita je slabsia. Druhou alternativou bol Fusion s benzinovou jednastvorkou, plna vybava za podobnu cenu (obe auta cca 420.000,-Sk). Ovsem to uz asi padlo a kedze cena je fixna, budem musiet najs nieco vacsie, naozaj rodinne, pretoze cakame tretiu ratolest a do ziadneho auta tejto velkosti 3 detske sedacky nevlezu...pruser...
neregistrovaný "petrt"
11. 6. 2007 18:46
Re: hm..
Vim že třeba GP koupíš levněji, ale Fiat to nedělá proto že by byl tak hodnej, ale proto že má mizernou pověst a image. To že neprávem je jiná věc. No a Škoda to má opačně, může prodávat dráž než konkurence. Až to nepůjde zlevní, ale zatim neni důvod. Byli by to hlupáci podbízet se cenou když to neni třeba.
12. 6. 2007 07:02
Re: hm..
To mozno, nevravim, ze to nemusi byt pravda. Je to vpohode, ked sa na to pozeras z pohladu vyrobcu. Ja to beriem z pohladu zakaznika a to uz je o niecom inom...
neregistrovaný "petrt"
12. 6. 2007 09:22
Re: hm..
Mimochodem, hospodský tady u nás si koupil ten ceed. Má ho černý, na krásných kolech-origoš. Tu 1,6, dobrá výbava. Cena- 450t. Je to jak s loganem, výhodná je jen ta základní verze. To je jak s fabii.
12. 6. 2007 10:56
Re: hm..
S tym rozdielom, ze v zkladnej verzii Fabie nie je absolutne ale absolutne nic. Len 2 airbagy a ABS. Chyba dokonca priprava na radio. Uz iba Dacia to ma slabsie, ale zase za podstatne nizsiu cenu. Startovat s holoautom za takmer 315.000,-Sk znacku skor degraduje...
neregistrovaný "petrt"
12. 6. 2007 11:17
Re: hm..
To radio je ostuda, ale jinak v tom nevidim problem. Připlatit si můžeš vždy, horší je když nemáš na výběr a musíš koupit pack 10 věcí když chceš jen jednu. Třeba u Hondy. Jinak ten Fusion dobrá volba,m ale sám vidíš že auto této velikosti neni to pravé do rodiny. Mrkni na Focus, u nás stojí v akci 399t. Dobrá cena. Nebo fiat stilo, výborná koupě v kombiku, nebál bych se spolehlivosti, to už jsou dlouho jen bláboly antifiataků. Sice výběhovej model, ale kombik jako hrom. Ale ten disel bych zvážil, asi si to auto necháš déle tak by se ti po záruce mohl dost prodražit. U jakékoliv značky.
neregistrovaný "petrt"
12. 6. 2007 11:22
Re: hm..
Nebo logan kombi. Ted jsem byl na předvádečce, chci ho koupit ve vanu místo feldy pickup do firmy. A možná ne jednoho, je to totiž obrovské auto. Van neměli, jezdil jsem v osobnim. S tou 1,6 16v docela jede, nic nevrže, pohodlí slušný i v třetí řadě. Cena do 300t. s klimou, v metalíze vypadá oproti sedanu i dost dobře. A ty zadní půlené dveře jsou dokonalé.
neregistrovaný "allsop23"
11. 6. 2007 07:29
Re: hm..
tak já myslel velký peníze ty co se musí vložit do toho vývoje ;-)
10. 6. 2007 20:18
hm..
mám v živé paměti když se 1.4.07 objevila 1.informae o Fabii Green Line tak jsi všichni mysleli že to je vtip a ted to je skutečnost :-) :-) , jinak je to bezva nápad jen za hodně velký peníze
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
10. 6. 2007 21:37
OT CX-7
Je to sice OT, ale to by bylo všude. Před pár dny se objevil článek, že Mazda CX-7 přijde na náš trh až na podzim. Už tehdy jsem chtěl napsat, že jsem ji viděl někde nedaleko, a nebyl jsem si tím úplně 100% jistý. Dnes jsem ji opět potkal a musím říct, že na živo a vypadá moc pěkně. Měl jsem sebou foťák, tak jsem ji blejsknul, jako důkaz, že nekecám. Škoda, že ji nepředvedou v Brně. [odkaz]
Rozbalit vlákno
18
anonym
10. 6. 2007 22:20
Re: OT CX-7
Micko, netahas nas tak trochu za nos? Nejsem odbornik, ale auto na me pusobi dost neprirozene. Navic asi v nem sedi poradne tezky ridic, kdyz je tak naklonene vuci silnici. Nenapada me ale proc by si nekdo daval tolik prace pro nic za nic.
Avatar - Pekelná Micinka
10. 6. 2007 22:59
Re: OT CX-7
A že třeba parkuje na obrubníku, to tě nenapadlo? :-O Nevím, jestli na tebe působí neprirozene to auto jako takový, nebo jeho poloha, ale věř mi, dávat si práci s takovou montáží, to bych nedělal. ;-)
neregistrovaný "Bobertos"
10. 6. 2007 22:48
Re: OT CX-7
Po Ostravě taky jezdí, je to parádní kára :yes:!!!
neregistrovaný "Alessio"
10. 6. 2007 22:59
Re: OT CX-7
proč jsi zamazal zastávku? každýmu přece je jasný, kde takovéhle "kóje" jako je ta v pozadí jsou :-)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 6. 2007 23:01
Re: OT CX-7
Já vim, ale nechtěl jsem, aby se případný majitel zlobil, že jsem ukázal, kde to je přesně. Jasně že to je v Praze, ale přesný místo pozná jen ten, kdo to tam zná.
neregistrovaný "Alessio"
10. 6. 2007 23:08
Re: OT CX-7
Dotaz...pro anonymitu ho zakóduji...jmenuje se ta čtvrť téměř jako jedna postava vlastenecké knihy (když přidáš háček)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 6. 2007 23:12
Re: OT CX-7
Nevím, já Jiráska moc nečtu. >:-[] >:-[] >:-[]
neregistrovaný "Alessio"
10. 6. 2007 23:14
Re: OT CX-7
Chyba, měl bys číst české klasiky. Tak jo nebo ne? >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
10. 6. 2007 23:37
Re: OT CX-7
Urva, já nevím, kterou postavu myslíš, chápeš to?!? ;-) :-| >:D Mě nic nenapadá... F.L Věk? >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
10. 6. 2007 23:44
Re: OT CX-7
Tak soudruh spisovatel Alois Jirásek... *Jirásko* >:-[] >:-[] V Praze žádnej Kozomín, Kozoněco není. Fakt nevim.
neregistrovaný "Alessio"
10. 6. 2007 23:47
Re: OT CX-7
Ne Jirásko ani nikdo jiný ze tří hlavních zdrojů tradic naší lidově-demokratické armády ale Božena... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 6. 2007 23:49
Re: OT CX-7
>:-[] >:-[] >:-[] :yes: :yes: Chytnul ses. Myslíš Němcovou, bo ten radiolokátor soudruh Jirásko nevymyslel. ;-) Pokud vím, tak snad žádný Němčice nebo tak v Praze nejsou.
neregistrovaný "Alessio"
10. 6. 2007 23:55
Re: OT CX-7
Ale nic, prostě Šimůnkova, ty Jirásko >:D
Avatar - Pekelná Micinka
11. 6. 2007 00:04
Re: OT CX-7
Tak jste to s Adou trefili no. Tak až mě srazí na přechodu CX7, tak vim za co to mam.. 8-s >:-[] Jsou to soudruh Žižka, soudruh Husek a soudruh Jirásko. Správně. [odkaz]
neregistrovaný "Ada"
10. 6. 2007 23:50
Re: OT CX-7
Praha 8, sidliste Dablice, Zernosecka ulice.
Avatar - mirro007black
11. 6. 2007 15:20
Re: OT CX-7
dneska rano jsem ji videl na budejovicke, praha 4
neregistrovaný "HESSIK 18"
10. 6. 2007 23:08
Re: OT CX-7
jj taky jsem ji potkal.......bohužel nebyl jsem tak pohotový a nefotil jsem :-)
Avatar - skejpa
11. 6. 2007 15:12
Re: OT CX-7
dyt uz se dlouho dovazej z ameriky - napr. prez denkera... ale ted bude muset panacek zlevnit kdyz mazda dala zakl. cenu 780 000 a on ma cca 850 a to je jeste ta americka verze :)
neregistrovaný "tmz"
10. 6. 2007 22:26
ekologie...
Takze se nam skoda chce svezt na momentalne modni vlne ekologie. "nižší hmotnosti, upravené aerodynamice a úspornějších motorech" - kolik asi promile ta jejich uprava udela... Kdyby to mysleli vazne, tak za to vemou jinak. Tohle je jen populismus a ve svem dusledku spise zlehcovani problemu. Nehlede na to ze neni problem jen CO2. Zvlast na ten aerodynamicky packet a upravu hmostnosti jsem zvedav. Karbonove dily karoserie to asi nebudou, ze by hlinikove pedaly?
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "IT"
10. 6. 2007 23:11
Re: ekologie...
jj,soukromý podnik investuje miliardy,aby byl IN a svezl se na vlně ekologie...tos myslel vážně? O ekonomice pak víš opravdu hodně velké lejno :no: jinak,berou,stále berou chytré lidi,tak mazej a val do vývoje ve Škodě :-!
neregistrovaný "Alessio"
10. 6. 2007 23:51
Re: ekologie...
Tak povídej, vizionáři, jaképak úpravy to budou? O kolik kilo česká Superleggera zhubne? Místo kopání do názorů druhých zkus taky něco vyplodit. PS: co je ti nejasného na tom že ekologie dneska prodává? podívej třeba na Prius nebo to, že všechny velké automobilky plánují hybrida, pokud ho ještě nemají. proč asi...jen tak z volné chvíle to není.
anonym
11. 6. 2007 09:46
Re: ekologie...
...nebo to, že všechny velké automobilky plánují hybrida, pokud ho ještě nemají...

A teď ještě jednu O Karkulce sím.

Mimochodem - minuý týden Honda oznámila, že výrazně zredukuje produkci a nabídku hybridních aut. Není zájem.
neregistrovaný "Alessio"
11. 6. 2007 10:16
Re: ekologie...
takže velká německá trojka se * do záhuby...asi ne :-)
neregistrovaný "Alessio"
11. 6. 2007 10:38
Re: ekologie...
>:D * je prosté slovo? >:D
neregistrovaný "Alessio"
11. 6. 2007 10:39
Re: ekologie...
>:D tak ještě jednou - ř.í.t.í >:D
anonym
11. 6. 2007 10:20
Re: ekologie...
Honda konci a Toyota nestaci vyrabet. Takze problem nebude asi v principu hybridu, spise je reseni Hondy konstrukcne a marketingove nezvladnute.
anonym
27. 6. 2007 13:23
Re: ekologie...
Cekam, kdy se konecne ozvou ti "opravdovy zeleni" aktivisti a budou protestovat proti snizovani CO2 emisi, protoze tim vlastne pripravujeme prirodu o "vzduch".
neregistrovaný "xxxxxx"
10. 6. 2007 22:39
hm
hm.. ved to len uberu par veci a priskrtia motor a je to...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "RRRT"
10. 6. 2007 22:48
Predajnost
Nemate niekto na odkaz predajnosti novej Fabie v CR, na SK, alebo v Eu? Celkom by ma to zaujimalo, nakolko si nova fabia nezda nicim zaujimava, tak by som chcel vediet, ci sa dobre predava, alebo nie som sam, koho neoslovila.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mustafa
10. 6. 2007 22:53
motorárna
Neměl ten motor bejt nová 1,2TSI? To se jako bude dávat do Octavie? Nebo to bude jinej motor? 1,6/1,5 TDI CR?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "assasin-cz"
10. 6. 2007 23:28
hehe
po úspěšných sériích Silverline,Sportline a Special line,přichází nová a kulatá,šchoda henlein >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "wector"
10. 6. 2007 23:59
Re: hehe
Buď rád, že to nebude "Škoda Grebeníček"
neregistrovaný "Ada"
11. 6. 2007 00:00
Budoucnost spalovaciho motoru
Investovat do vyvoje benzinovych motoru je dnes nesmysl, maji malou ucinnost. Pokud dnes VW rika, ze ve skodovce postavi novou motorarnu na benzinove motory, je to jakoby rekl, ze skodovku odepisuje. Ekologickym motorem dneska je diesel, protoze ma mnohem lepsi energetickou ucinnost. Nicmene opravdu ekologickym motorem blizke budoucnosti bude nejspis vicepalivova keramicka spalovaci turbina na jedne hrideli s alternatorem, nebo linearni spalovaci motor, ktery bude vybaven linearnim alternatorem. Mensi LIPO akumulator potom spolu s elektromotory pro predni i zadni napravu umozni autu rekuperaci pri brzdeni, coz vyrazne zlepsi ucinnost. Spalovaci turbina ma navic v praxi temer dvojnasobnou ucinnost (cti polovicni spotrebu paliva) proti soucasnym dieselum, o petrolejovych motorech ani nemluve.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "petrt"
11. 6. 2007 00:23
Re: Budoucnost spalovaciho motoru
Benzinové motory jsou pořád špička a nikdy bych svou V6 ani V8 za disel nevyměnil. Uvidíme co ta turbína:-)
11. 6. 2007 01:30
Re: Budoucnost spalovaciho motoru
turbina ma vyssi ucinnost az od cca 300kW, aspon tak se to rikalo driv, nejaka zmena?
11. 6. 2007 01:31
Re: Budoucnost spalovaciho motoru
turbina ma vyssi ucinnost az od cca 300kW, aspon tak se to rikalo driv, nejaka zmena?
neregistrovaný "Ada"
11. 6. 2007 09:07
Re: Budoucnost spalovaciho motoru
Souvisi to s pracovni teplotou. Pokud bude moci byt keramicka, pujde ucinnost malych turbin dost nahoru. Problemem zustava teplota vyfukovych plynu - treba se zbytkove teplo dokaze jeste nejak smysluplne vyuzit - napriklad v malem parnim stroji, jak s tim experimentuje BMW. ;-)
anonym
11. 6. 2007 10:17
Re: Budoucnost spalovaciho motoru
Teoreticky by to mohla byt cesta, prakticky asi tezko, protoze keramicka turbina je zcela mimo dnesni prumyslove kapacity - mysleno - nejsou zkusenosti z konstrukci, hromadnou vyrobou, nejsou tovarny atd ... Zavadeni takove vyroby by bylo nesmirne drahe. Naproti tomu reseni akumulator + maly dobijeci spalovaci motor (pripadne v budoucnu palivovy clanek (ne nutne na vodik)) + plug-in do el. site je reseni pro ktere je jiz drtiva vetsina problemu vyresena a vyrobni kapacity existuji. Jen to poskladat dohromady.
neregistrovaný "Mino"
12. 6. 2007 13:18
Re: Budoucnost spalovaciho motoru
Investovat do vyvoja benzinovych motorov vobec nie je nezmysel. Pred par dnami som cital nejaky clanok, ze prave vdaka dalsiemu vyvoju benzinovych motorov zacne klesat popularita dieselov. Kym dnes sa v EU predava cca. 50% vsetkych novych aut s dieslovym motorom, tak v roku 2020 by tento podiel mal klesnut na 25%, pretoze benzinaky by v tej dobe mali spotrebovavat uz len cca. o 10% viac nez diesle. T.j. budes musiet najazdit brutalny pocet km, aby sa ti diesel vyplatil. Ja osobne tento vyvoj len uvitam, nakolko vyvoj benzinovych motorov (okrem vylepsovania sucasnej techniky) bol automobilkami trestuhodne zanedbavany, namiesto toho nas zacali krmit vselijakymi traktormi.
neregistrovaný "Riccardo"
11. 6. 2007 07:24
Zelená = ekologie ?
To jako že když je auto zelené, tak je ekologické ? :-)
No já jim úspěch přeju, ale na tak drahé auto opravdu nemám. Ale konfigurátor mají na internetu podle mně nejlepší ...
Rozbalit vlákno
0
anonym
11. 6. 2007 10:06
Ropa je budoucnost?
Myslim ze plukovnik Putin brzo panu Jahnovi vysvetli, ze stavet budoucnost sve automobilky na ropnych palivech nebo na zemnim plynu je fatalni omyl. A ta idilka s dobrou dostupnosti klasickych paliv skonci pres noc. To bude potom diveni a patrani kde jsme udelali chybu.
Rozbalit vlákno
4
11. 6. 2007 16:44
Re: Ropa je budoucnost?
to je bohuzel presne
neregistrovaný "SUPERB"
11. 6. 2007 17:19
Re: Ropa je budoucnost?
Neurazte sa, ale obidvaja ste smiešný!!!Veď do pekla to pár rokov potrvá kým nebude ropa do aut!!!Vy vari chete aby súčasná OCTAVIA alebo FABIA neboli poháňané ropu. Chcem vás poprosiť aby nepísali takéto hlúposti. Myslíte si snáď, že odrazu sa ropa prestane používať?!!Že vývoj je tak rýchli...???????? ;-\ ;-\ ;-\ ;-\
anonym
11. 6. 2007 21:07
Re: Ropa je budoucnost?
Nevim, co je smesneho na tom, ze nekdo vidi, jak ropa docela rychle dochazi a pritom se jeji spotreba neustale zvysuje. Pritom vlady nijak moc nepodporuji urychleni vyvoje nahradnich pohonu a v konkurencnim prostredi si to nemohou dovolit, zatim proste kdo chce byt uspesny, musi nabizet klasiku. Pokracovat v tomto trendu do dne D (ropa dojde) je silene. Ropu potrebujeme na X dalsich veci (temer na vsechno) a spalit si ji v SUV a offroadech je sebevrazedne. Jestli je neco opravdu smesne, tak to, ze predseda Evropske komise, ktera upne podivne a amatersky bojuje s CO2 a spol, jezdi v Touaregu. To jedine je fakt k smichu. Bylo by uz nyni potreba masivne investovat do zbaveni se zavislosti na rope. Je 5 minut po 12.
anonym
12. 6. 2007 00:18
Re: Ropa je budoucnost?
Zavrit kohoutek trva par sekund. Potom jeste par dni tece neco co zbylo v trubkach a pak nazdar. Nemecko si jiz dojednalo ropovod obchazejici stredni Evropu. Mozna ti to uniklo, ale pred par dny prosakly informace, ze potom muze byt ropovod Druzba uzavren. Takze vubec nemusime cekat leta az ropa sama dojde. Staci udelat neco, co se Rusku nebude libit. Poznali to uz na Ukrajine ci v Gruzii. Mne spise udivuje s jakou lehkosti se udrzujeme v plne zavislosti a optimisticky doufame, ze k nicemu neprijemnemu nedojde (a ono se zeleznou pravidelnosti kazdych 20-30 let k necemu dojde a pak se divime). A jeste vice mne udivuje, ze lide davaji mnohalete uspory za stroje ktere jsou touto zavislosti ohrozene a vubec po vyrobcich nepozaduji alternativu.
Avatar - Sprint
11. 6. 2007 18:29
barva
To je nejhezčí zelená, co jsem zatím viděl.
Kam se hrabou tuneři......... :yes:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jura"
12. 6. 2007 08:33
Re: barva
Jo, odstín Kawasaki poison green :yes: , holt se asi ta jejich nová užovka špatně prodává tak se to pokusí dohnat barvama ;-\ Btw. kdo vymyslel že se budou dávat do škodovek ty tříválcový vibrátory? Rozsah otáček a výkon je tak malej že se s tím s tak těžkým autem nedá vůbec jezdit :no: