Diskuse

Škoda již v Číně prodala 1,5 milionu vozů

5.8.2015

Škoda přišla na čínský trh v roce 2007, od té doby tam automobilka prodala 1,5 milionů vozů s okřídleným šípem ve znaku. Na podzim pak na tamní trh vstupuje i nový Superb.

 

  • 75 Reagovat !

    foto Gilgit---stop-odpadu-na-Auto-cz

    Gilgit - stop odpadu na Auto.cz 05.08.2015  15:08

    Škoda a Čína

    Škoda přišla na čínský trh v roce 2007? Vážně? Před rokem 2007 se v Číně žádné vozy Škoda neprodaly? Nebo tyto informace jen chybí v tiskové zprávě? Není odkud opsat?
    • 40 Reagovat !

      foto JGucci

      JGucci 05.08.2015  15:38

      « Re: Škoda a Čína

      Pamatuji si na jedno vydani AutoTipu z roku 1997, kde jeden maly Cinanek na autosalonu v Cine sedel na kufru cervene Octavie I a bylo tam napsano neco ve smyslu "Budouci zakaznik Skodovky"(presne si to nepamatuji, preci je to uz par let :-) )....dale tam ukazovali fotky z centra mesta, kde se prohaneli temer jen taxiky - mala Suzuki a Favority. Takze Skoda se tam jiste prodavala i dríve.
      • 22 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 05.08.2015  15:40

        « Re: Re: Škoda a Čína

        Favorit v Číně bude asi tak častý úkaz jako Lada v USA.
        Taky tam jsou, ale jde o počet ks >:D >:D
        • 30 Reagovat !

          foto JGucci

          JGucci 05.08.2015  15:51

          « Re: Re: Re: Škoda a Čína

          Tak dnes uz samozrejme ne, ale tenkrat kdo vi, kolik se jich tam prodalo....navic v te dobe tam vetsinu aut opravdu tvorily jen taxiky.
      • 33 Reagovat !

        foto Gilgit---stop-odpadu-na-Auto-cz

        Gilgit - stop odpadu na Auto.cz 05.08.2015  15:51

        « Re: Re: Škoda a Čína

        Přesně tak. Ale v tiskové zprávě firmy Škoda to nebylo a tak to "experti" ACZ nemají odkud opsat.
        • 32 Reagovat !

          foto Ondrej-Chamilla

          Ondřej Chamilla 05.08.2015  15:59

          « Re: Re: Re: Škoda a Čína

          To je sice moc hezké, ale všude, nejen v tiskovce, se píše, že Škoda vstoupila na čínský trh v roce 2007. To ale samozřejmě neznamená, že do té doby tam žádná Škodovka nebyla.
          • 34 Reagovat !

            foto Gilgit---stop-odpadu-na-Auto-cz

            Gilgit - stop odpadu na Auto.cz 05.08.2015  16:16

            « Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

            Ano, všude se píše že Škoda vstoupila na čínský trh v roce 2007. To se ale jedná o novou fázi aktivit na tomto trhu kdy většina vozů je vyrobena v Číně. Ale i před rokem 2007 se do Číny vozy Škoda zcela oficiálně exportovaly, i když prodeje byly mnohem menší než dnes. Takže nadpis "Škoda již v Číně prodala 1,5 milionu vozů" není korektní.

            Informace o dřívějších exportex do Číny měla být v textu zmíněna, nebo snad ne?

            Ještě všeobecná poznámka: Není důležité co se píše v tiskovce, ale jaká je skutečnost.
            • 33 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 05.08.2015  16:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

              Svym způsobem je. Současně koncernová Škodovka s tou socialistickou nemá moc společnýho ;-)
              • 23 Reagovat !

                foto Gilgit---stop-odpadu-na-Auto-cz

                Gilgit - stop odpadu na Auto.cz 05.08.2015  16:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                "Svým způsobem" se dá napsat cokoliv.

                Jinak nevím co mají exporty do Číny od roku 1990 společného se socialistickou Škodovkou.

                • 41 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 05.08.2015  16:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                  Ty fakt budeš Gilgit žejo :-)
                • 20 Reagovat !

                  foto JGucci

                  JGucci 05.08.2015  16:54

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                  Tady ma IPA pravdu - co je treba na Octavii I z roku 1997 socialistickeho??

                  Ono to bude asi tak, ze pro Skodu je lepsi (vyzní to lépe), kdyz napise, ze se od roku 2007 prodalo 1,5 milionu vozu, nez kdyby napsala, ze se behem cele historie znacky Skoda v Cíne prodalo treba 1,6 milionu aut.

                  Nikdo by se zde ted nedohadoval, kdyby Skoda v tiskove zprave napsala, ze od roku 2007 v Cíne VYROBILA 1,5 mil aut.
                  • 01 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 05.08.2015  17:00

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                    Okta už je technika VW, cokoli předtím byly maximálně vylepšené postsocialistické modely. Teda jeden ;-)

                    Jasně že to líp vypadá a vpodstatě správně se nehlásí k tomu co bylo předtím :-)
                    • 03 Reagovat !

                      foto Gilgit---stop-odpadu-na-Auto-cz

                      Gilgit - stop odpadu na Auto.cz 05.08.2015  22:24

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                      Nesmysl. Škoda se běžně hlásí k tomu co bylo předtím. Jenom v případě Číny dělají jako by se tam vozy Škoda začaly prodávat až v roce 2007.
            • 41 Reagovat !

              foto Ondrej-Chamilla

              Ondřej Chamilla 05.08.2015  16:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

              Tak napište ještě do Škodovky, do Novinek, na idnes, a všude, kde se tohle objevilo, že lžou. Děkuji :-)
              • 52 Reagovat !

                foto Gilgit---stop-odpadu-na-Auto-cz

                Gilgit - stop odpadu na Auto.cz 05.08.2015  16:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                Takže toto je reakce "novináře". Nepíšeme jak je to ve skutečnosti ale to co nám naservírují v tiskových zprávách. Co neopíšeme nevíme a ani nechceme vědět.

                To je síla!!!
                • 31 Reagovat !

                  foto Hammunasakra

                  Hammunasakra 05.08.2015  16:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                  Dík za potvrzení >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ji-Ri

                    Ji/Ri 06.08.2015  12:48

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                    SakroKylie..... neokopávej kotníky. Tvoje reakce je tupá a dětinská....
                • 32 Reagovat !

                  foto Ondrej-Chamilla

                  Ondřej Chamilla 05.08.2015  17:18

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                  když to říkáte... :-)
              • 15 Reagovat !

                foto Gilgit---stop-odpadu-na-Auto-cz

                Gilgit - stop odpadu na Auto.cz 05.08.2015  17:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                Etický kodex členů KMN

                Jeden z bodů etického kodexu členů Klubu motoristických novinářů zní:

                - Respektuje pravdu bez ohledu na důsledky, které to pro něj může mít, vyhledává informace, které slouží všeobecnému zájmu, i přes překážky.
                • 30 Reagovat !

                  foto JirkaV8

                  JirkaV8 06.08.2015  10:40

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                  Gilgíte, nepoužívej slovo ETICKÝ, nevíš co to totiž znamená ! A pak jsi ještě více pro smích.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ji-Ri

                    Ji/Ri 06.08.2015  12:49

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                    Jirko, tohle není fér od tebe.... at už je za nickem kdokoliv, tak je korektní a věcný a díky za tohohle diskuzního frajera!!!
              • 00 Reagovat !

                foto Ji-Ri

                Ji/Ri 06.08.2015  12:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

                Místo poděkování za doplnění napíšeš tohle? ostuda....
          • 20 Reagovat !

            foto miro68

            miro68 06.08.2015  06:44

            « Re: Re: Re: Re: Škoda a Čína

            Mal som Feliciu 1.6 LX Kombi kupenu v roku 2000 na Slovensku, ktora bola ponukana z neprevzatej dodavky pripravenej pre cinskeho zakaznika. Bola uplne rovnaka ako sa predavali u nas. Oficialny predajca Skoda ponukal tieto auta za zvyhodnenu cenu o 50.000 Sk oproti oficialnemu cenniku.
    • 20 Reagovat !

      foto nalimer

      nalimer 05.08.2015  19:11

      « Re: Škoda a Čína

      hold PR oddelenie Škoda auto nedopísalo celú správu
    • 20 Reagovat !

      foto FraHor

      FraHor 06.08.2015  10:37

      « Re: Škoda a Čína

      Co se týče Škodovky jako produktu, tak byla v Číně samozřejmě přítomná už před rokem 2007 – viz článek na idnesu:
      [odkaz]

      Dokonce byla v Číně přítomná už před druhou světovou, kdy je zdokumentovaný export vozů Popular a Rapid (pravda, jednalo se řádově o kusy, ale i tak).

      Když se budu bavit o Škodovce jako o firmě, tak pojem "vstup na trh" může znamenat jak okamžik podepsání smlouvy o spolupráci (2005), tak zahájení budování prodejní a servisní sítě (2006), stejně jako start prodeje licenčních Oktávek (2007).

      Tyhle tiskové zprávy jsou hlavně o žonglování se slovíčky, však to znáš. Není třeba být přesný, jenom stačí, aby tvrzení nebylo úplně nepravdivé. Navíc se některé informace „ztratí v překladu“ (typicky z německého originálu). Pak je na novináři, aby zapojil zdravý selský rozum a přechroustal tiskovku do věcně správné, jednoznačně znějící podoby, což se tady nestalo.
      • 01 Reagovat !

        foto Gilgit---stop-odpadu-na-Auto-cz

        Gilgit - stop odpadu na Auto.cz 06.08.2015  13:42

        « Re: Re: Škoda a Čína

        Presne tak. Pokud se mluví o historii prodeju automobilu nejaké firmy/znacky v nejaké zemi tak se logicky jedná o to od kdy se v té zami ty automobily prodávají a ne kdo je tam dovází/prodává a jestli dovozce/prodejce je kapitálove spojen s výrobcem nebo ne.

        Podle logiky tiskových zpráv firmy Skoda Auto a redaktora Chamilly se napríklad automobily Mitsubishi v Ceské Republice vubec neprodávají protoze importér M Motors CZ není filiálka firmy Mitsubishi Motors.

        Zdravý selský rozum "novinári" ACZ bohuzel vetsinou nepouzívají. Proto je v cláncích tolik chyb a nepresností.

  • 10 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 05.08.2015  15:39

    Konec čínského boomu

    Měli bystě spíš napsat, jak v v Čině aktuálně padají prodej VW, Audi, Bentley, rollsu, BMW či Mercedesu. Čínský trh stangnuje navíc sou velmi přísné kontroly ze stran úřadů, jak jste k majetku přišli. A pokud to nemáte v ažuru, není vhodné provokovat novým Bentley či Mercedesem.

    Boom pro D3 skončil přichází utahování opasků >:D
    • 11 Reagovat !

      foto sendador

      sendador 05.08.2015  16:04

      « Konec čínského boomu

      Proč musí všechny Tvoje příspěvky končit tím vytlemeným smajlíkem?
      • 11 Reagovat !

        foto XTad

        XTad 05.08.2015  19:04

        « Re: Konec čínského boomu

        Protoze ma skodolibou radost z toho, ze nejen americke znacky maji problemy...
        • 01 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 06.08.2015  09:10

          « Re: Re: Konec čínského boomu

          Americké značky ale žádné problémy nemaj, nepočítáme-li FCA, který ale vlastní italové.
    • 40 Reagovat !

      foto Auto-fan

      Auto-fan 05.08.2015  17:08

      « Re: Konec čínského boomu

      Proc te tesí, ze evropské automobilky v Cíne stagnují??
      • 31 Reagovat !

        foto Velkoodberatel-kukurice

        Velkoodběratel_kukuřice 05.08.2015  17:50

        « Re: Re: Konec čínského boomu

        On je tak trochu posměváček, ale to, že Buick drží nad vodou Čínané, jinak by skončil, v USA na domácí značku má velmi slabé prodeje,tomu už se nesměje. Navíc Čína prakticky zachraňuje každou automobilku, GM, Ford i FCA nevyjímaje.
        • 20 Reagovat !

          foto kundalini-it

          kundalini_it 05.08.2015  21:52

          « Re: Re: Re: Konec čínského boomu

          FCA těžko, ten má v Číně tragické prodeje ;-)
      • 02 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 06.08.2015  09:09

        « Re: Re: Konec čínského boomu

        Evropské? Já bych byl konrétní ne, proč to neříct na plnou hu*u, že.

        Německé. >:D
        A neúspěch Helmuta mě může jedině těšit >:D >:D
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 06.08.2015  10:47

          « Re: Re: Re: Konec čínského boomu

          Aha, takže aj následný menší odbyt aj českých subdodávateľov ťa poteší ... v dnešnom zglobalizovanom svete všetko so všetkým súvisí na to nezabúdaj.
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 06.08.2015  13:31

            « Re: Re: Re: Re: Konec čínského boomu

            No vidíš, hezky si to napsal, takže asi bude potřeba tu globalizaci ukončit, že. >:D >:D
          • 01 Reagovat !

            foto Gilgit---stop-odpadu-na-Auto-cz

            Gilgit - stop odpadu na Auto.cz 06.08.2015  13:54

            « Re: Re: Re: Re: Konec čínského boomu

            Barrichello preje neúspech Fiatu, preje neúspech Nemcum. Takových podivných lidí, kterí prejí neúspech urcitým firmám nebo firmám z urcitych zemí je ale mezi místními diskutéry jak známo dost.

            Jinak samozrejme není pravda ze stagnace nebo pokles prodeju automobilu v Cíne je problém jen pro D3. Je to problém pro vsechny vcetne firmy General Motors které mela v cervenci v Cíne mínus 4 %.
            • 10 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 06.08.2015  14:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konec čínského boomu

              No vidíš Gilgite, si poněkud změnil slovník a styl psaní co. Jak to najednou jde. Ale i tak je naprosto jasné, že si to ty, prostě ten základní styl se nezapře. >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 06.08.2015  14:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konec čínského boomu

              Jinak nevím proč bych měl obdivovat zemi, která zavilnila smrt stovek milionů lidí na světě. A rozhodně za to nemůže jen jeden člověk - Hitler, tohle už je v tom národě, v jeho myšlení , nátuře a tohle se s ním nese furt dál, i když dnes se tváří jako že se za minulost hrozně stydí a že už je jiný a lepší.

              Zajímavé, že jim to stádní ovce v ČR že*ou a to jenom proto, že tady němci po tzv. předání moci ze strany STB dorukou disidentů a OFáků získaly kontrolu na průmyslelm a firmami a že asi maj falešný pocit vdečnosti, že nás živí.

              Proč jste stejně tak neodpustili rusům, Kubáncům, vientamcům atd.
              Dyt ty sou dnes už taky noví a lepší ne.

              A celý to dotahují do absurdity sebemrskači, kteří tu blejou žvásty, jak zlá Evropa se ted musí bičovat za skutky co ona provedla špatně a ted musí honem pomoc nelegálním ekonomikým imigrantům.

              At si jim tedy pomáhají země co měly kolonie - Anglie, Francie a Španělsko, my sme žádné klonie neměli, žádné otroky a nikoho sme nevyužívali. Máme dost starostí s vlastníma lidma.
              nejsou peníze na seniory, populační politiku, nemocné děti.
          • 01 Reagovat !

            foto Gilgit---stop-odpadu-na-Auto-cz

            Gilgit - stop odpadu na Auto.cz 06.08.2015  14:20

            « Re: Re: Re: Re: Konec čínského boomu

            Protoze mi Barrichello svým príspevkem znemoznil editaci mého príspevku, tak jeste dodatek k tématu Cína:

            Tady je zmena prodeje za cervenec 2015 v porovnání s cervencem 2014:

            General Motors - 4 %
            Daimler + 41,5 %
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 06.08.2015  10:45

      « Re: Konec čínského boomu

      O.k. tag teraz stagnujú, resp. padajú. Za nejaký rok max. dva sa to utrasie a potom to zase vystrelí do výšin, aby sa uspokojili zákazníci ktorých si popísal vyššie. Takto to nefunguje len v Číne. Si spomeň aké a čoho boli predaje trebárs v USA po tom čo padli Lehman Brothers a ako rýchlo sa pozbierali.
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 06.08.2015  13:30

        « Re: Re: Konec čínského boomu

        jenže čínská ekonomika funguje trochu jinak a celý je to trochu složitější.
        A anvíc evropu brzy položí imigranti, to je jen otázka času.
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 06.08.2015  20:58

          « Re: Re: Re: Konec čínského boomu

          Tomu hádam ani sám neveríš čo píšeš. Mal som ťa za rozhľadenejšieho človeka. :no:
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 06.08.2015  21:28

            « Re: Re: Re: Re: Konec čínského boomu

            čemu? že Evropu rozloží imigranti, Islámský stát a debilní systém sociální podpory a dávek? Tak tomu věřím.
            Je to jen otázka času. Z 500 tis imigrantů bude za 10 let 6 milionů a za 100 let 100 milionů. Když má každý 2-6 dětí a natahaj si sem své přibuzné a při porodnosti západních zemí, kdy průměr na EU je asi 1,3 dítěte sou to velmi jednoduché počty.

            Nevím proč si furt nalháváte, že to bude jinak.
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 07.08.2015  08:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konec čínského boomu

              Mno netreba hľadieť až tak ďaleko do minulosti keď väčšina ľudí v západnej európe hľadela aj na nás podobnou optikou akú teraz uplatňuješ ty. U imigrantov treba zásadne rozlišovať medzi ekonomickými a politickými migrantmi. A aj keď sa to možno nezdá, tak Európa starne a vymiera tak či tak. Či sa ti to páči alebo nie, ak nebude "nová krv" nebude mať kto robiť na tvoj či môj dôchodok resp. zdravotnú starostlivosť atď. Jeden príklad za všetky. USA či Kanada sú prepchaté imigrantmi z 95 % ekonomickými a žeby ich to ťahalo ku dnu som si nevšimol. Áno snažia sa to naoko obmedziť v poslednej dobe, ale sami dobre vedia že bez týchto ľudí by tam zakapali v špine a odpadkoch, nemali by udržiavané trávniky, parky, cesty atď. Takže na jednej strane vláda robí bububu, na druhej strane to ticho toleruje. U nás na kontitnente je len potrebné nájsť nejaký kľúč podľa ktorého si budeme vyberať koho áno a koho nie.
  • 20 Reagovat !

    foto rtomas

    rtomas 05.08.2015  22:43

    Vie niekto aky je ekonomicky vztah

    cinskych tovarni Skoda k Ceskej republike? Ma CR z predaji skodoviek vyrobenych v Cine nejaky profit? A co z Rapida ktory sa v Cine vyraba a predava ako VW Gran Santana?
    • 01 Reagovat !

      foto Gilgit---stop-odpadu-na-Auto-cz

      Gilgit - stop odpadu na Auto.cz 06.08.2015  14:00

      « Re: Vie niekto aky je ekonomicky vztah

      Skoda v Cíne vlastní továrny nemá, vsechny modely Skoda se tam vyrábejí v továrnách spolecného podniku Shanghai Volkswagen. Podle mých informací Skoda dostává neco jako licencní poplatek za kazdý vuz ale mozná by to nekdo mohl upresnit. Jestli to platí taky pro VW Gran Santana nevím.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Zemřela Aretha Franklin (†76): Královna soulu prohrála boj s rakovinou slinivky

Zemřela Aretha Franklin (†76): Královna soulu…

Zemřela Aretha Franklin (†76), slavná americká soulová zpěvačka, skladatelka a pianistka. Podlehla rakovině…

Vondráčková přiznala, že před rozchodem za ní domů chodili muži! I Matěj Hádek...

Vondráčková přiznala, že před rozchodem za ní domů…

Jako většina rozcházejících se párů i Lucie Vondráčková (38) a Tomáš Plekanec (35) tvrdí, že jejich vztah…

 

iSport.cz

Radikální reforma Davis Cupu! Soutěž vyvrcholí týdenním turnajem

Radikální reforma Davis Cupu! Soutěž vyvrcholí…

Na zasedání Mezinárodní tenisové federace (ITF) v Orlandu byla schválena radikální reforma Davis Cupu. Tradiční…

Pogba se hádá a chce do Barcelony. Vadilo mu jedno Mourinhovo slovo

Pogba se hádá a chce do Barcelony. Vadilo mu jedno…

Přestupy směrem do Premier League už jsou uzavřeny, anglické lize ale stále hrozí jeden hvězdný transfer směrem…

 

Reflex.cz

Zemřela zpěvačka Aretha Franklinová. Královna soulu podlehla rakovině slinivky

Zemřela zpěvačka Aretha Franklinová. Královna soulu…

Ve věku 76 let zemřela dnes americká zpěvačka Aretha Franklinová. Informovala o tom s odvoláním na rodinu…

Od špinavých klecí po „luxusní hotel“. Neuvěříte, jak také může vypadat kriminál

Od špinavých klecí po „luxusní hotel“. Neuvěříte,…

Po celém světě je v nápravných zařízeních vězněno přes 10 miliónů lidí. Od roku 2000 vzrostl počet uvězněných…