Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Karoq 1.0 TSI vs. 1.5 TSI: Hledá se správná míra

Dvě, nebo tři piva? To až takové dilema nebývá, ale v případě objemu motoru už je co řešit. Soudě podle vašich četných dotazů často váháte u Škody Karoq. Stačí tříválec 1.0 TSI, nebo je lepší připlatit za čtyřválec 1.5 TSI?
Zpět na článek
9. 3. 2018 17:14
9. 3. 2018 11:19
9. 3. 2018 17:26
9. 3. 2018 10:45
9. 3. 2018 10:56
9. 3. 2018 11:03
9. 3. 2018 11:49
9. 3. 2018 12:37
9. 3. 2018 18:22
9. 3. 2018 10:55
9. 3. 2018 10:59
9. 3. 2018 11:44
9. 3. 2018 11:06
9. 3. 2018 11:46
9. 3. 2018 13:31
9. 3. 2018 14:03
9. 3. 2018 17:12
9. 3. 2018 18:47
9. 3. 2018 21:20
10. 3. 2018 16:18
10. 3. 2018 16:21
10. 3. 2018 10:45
10. 3. 2018 10:43
10. 3. 2018 16:15
9. 3. 2018 15:13
10. 3. 2018 21:19
12. 3. 2018 08:33
12. 3. 2018 15:12
9. 3. 2018 12:53
9. 3. 2018 14:13
9. 3. 2018 18:51
10. 3. 2018 10:09
9. 3. 2018 14:45
11. 3. 2018 11:34
12. 3. 2018 09:34
10. 3. 2018 13:01
10. 3. 2018 08:36
Avatar - Jenik3
9. 3. 2018 08:24
Re: zadani testu
Hosi, test udelejte po 7letech a najetych150tis km.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - kari.laz
9. 3. 2018 08:32
Re: zadani testu
Já bych prosil po třech letech a 150tis. Já bych na sedm let a 150tis jinak potřeboval dvě >:D
Avatar - Jenik3
9. 3. 2018 08:44
Re: zadani testu
Zivot straveny v aute? To musi byt peklo :-(
Avatar - Hittman
9. 3. 2018 09:06
Re: zadani testu
Jak v kterém autě... ;-)
9. 3. 2018 09:20
Re: zadani testu
Život strávený na dálnici je peklo v každém autě. Ani kdybych vyfasoval Bentley, tak bych se na to netěšil. Možná tak první týden. Já jsem strašně rád, že jsem změnil práci a už tolik nejezdím. A to jsem měl nájezd do 40 tis., ale po dvou letech mi to začalo strašně vadit. Ale každej jsme z jinýho těsta >:-[]
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2018 09:33
Re: zadani testu
V žádném autě to nestojí za to. To není život, jen přežívání.
Avatar - _Karel_
9. 3. 2018 09:37
Re: zadani testu
Průměrně dvě hodiny denně strávený v autě není přežívání. Leda pokud nesnášíš řízení.
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2018 10:28
Re: zadani testu
Je to přežívání. A následky vidím na lidech, kteří přesně tohle denně dojíždí do práce. Únava, vyčerpání, ztráta pozornosti... to pro mě fakt není život.
Už radši ani neuvažuju o tom, že bych měl dojíždět do práce a ještě v práci jezdit autem.
9. 3. 2018 10:52
Re: zadani testu
2 h denne strávim za volantom a stále ma to baví, o nejakém prežívaní ani reč, na jazdu sa vždy teším. Prečo som asi nalepený na autoserver? Každý to má inak, tiež registrujem z okolia, že niektorí by to nedali (verím tomu), ale to neznamená, že to vadí aj mne. A nemám teplý vodičák, mám najazdený milión.
9. 3. 2018 11:14
Re: zadani testu
Já se za volant taky těším, ale ne v případě takové té rutinní cesty do práce, která v mém případě spočívá v najetí na dálnici, kde člověk zapne tempomat a 40 minut čumí do blba, přičemž ho každou chvíli probudí v levém pruhu ploužící se osobáky nebo v horším případě kamiony, aby nakonec přijel do metropole, kde stráví další půl hodinu v zácpě. Takže když si spočítám, kolik km najedu celkem a odečtu km strávené na dálnici a v zácpách či městech, kde si jízdu opravdu neužívám, tak těch vyloženě užitých si cest, na které se těším, je minimum. A když jedu někam dál na služebku a na dálnici koukám do blba několik hodin, tak opravdu nerozumím tomu, jak si to někdo může užívat, ale ve své podstatě takovým lidem závidím >:D >:D
9. 3. 2018 17:14
Re: zadani testu
Možná to bude tím, že člověk nekouká do blba. ;-) Jinak je pro mne dojíždění také ztráta času, nezáleží na módu (když neřídím, mohu něco dělat, ale ne všechno, co doma, a není to tak pohodlné). Už jako zaměstnanec jsem se snažil, abych do kanceláře nemusel. Jednou týdně na schůzi bylo maximum. A to jsem to měl jen kousek po městě. Když chci zabít hodinu, tak si mohu střihnout třeba 12 kiláků.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2018 18:52
Re: zadani testu
To záleží... 2h denně za volantem v rámci pracovní doby dejme tomu. Ale 2h denně, abych mohl strávit v práci 8,5h+přesčas, je opravdu jen přežívání, peklo, bída ... nazývej si to jak chceš :-!
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2018 10:55
Re: zadani testu
suhlas :yes:

v aute stravim tak 30 minut denne a bohate to staci .. ;-)

zivot nie je o vozeni sa v uzavretych priestoroch.. clovek ma tendenciu v aute sa uzatvorit o "vlastneho sveta" mysliac si aky je uzasny.... ale opak je pravda.... cim menej som v aute tym viac "zijem"
9. 3. 2018 11:19
Re: zadani testu
Služební auto, neomezený používání. Když nemusím nejedu. Přes den to stejně není žádný ježdění, ale jízda/brzda v kolonách. Takže souhlas.
Avatar - kari.laz
9. 3. 2018 11:03
Re: zadani testu
Proč? Baví mě to. Řídím rád a pořád se na to těším, obzvláště v zimě na sněhu jsem vždy jak malý kluk. Užívám si to. V létě k tomu nájezdu ještě přidám tak 10-15000 na motorce.
Mě by to snad i chybělo, kdyby jsem tolik nejezdil >:D
A to není "jízda" mým povoláním, jen se dopravuji do práce a dost projezdím i za sportem a zábavou.
9. 3. 2018 17:26
Re: zadani testu
Tohle bude dost záležet na tom, kde bydlíš a kde máš práci. Mám do kanceláře cestu, která sice není zrovna nejkratší, ale je celkem zajímavá. Takže se dá pobavit. Dobré hlavně na cestu zpět (člověk se může trochu zatoulat). Ale třeba poskakování ve městě je (pro mne) o ničem. Jsou však i lepší silnice.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2018 18:55
Re: zadani testu
kde bydlí, v jakém provozu se pohybuje, jak přesný časový harmonogram musí dodržet... Řídit a řídit dokáže být neskutečný rozdíl. Třeba D1 směr Praha je katastrofa, D1 směr Ostrava pohoda, D1 směr Kroměříž pustina >:D >:-[]
Avatar - speedfred
9. 3. 2018 10:03
Re: zadani testu
tak u mňa za rok a pol :-)
9. 3. 2018 10:58
Re: zadani testu
tak to môžeš kúpiť aj 0,2 l s tromi turbami :-)
9. 3. 2018 16:19
Re: zadani testu
Jeniku, ten test uz udelali s plynovym taxikem 1.2TSI s myslim, ze 300tisic km a pozor, ne jen, ze byl v poradku, ale mel dokonce vyssi vykon na brzde, nez v TP.
Ala jasne, vsichni ho uz davno odepsali, lezel v bazaru a nesel nastartovat - jiste spatna komprese a blok se odparil a pritom stacilo jenom vymenit svicky (LPG) a motor hned nastartoval.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 08:48
Re: Dokonalý motor
Asi jsem skeptik, nebo nevím, ale čím více se na nějaký produkt Škodovky diskuzně "plive", tím více je obhajován v testech, nebo se podařilo vyrobit dokonalý motor ?

Možné jsou při zachování chladné hlavy 3 možnosti.

1. 1.0TSI je zázrak, deklasuje silnější motory
2. 1.5TSI je šmejd, co se nepovedl, což může být v kombinaci s možností č.1
3. Je to PR >:D

Test je ale vcelku vyčerpávající, nicméně bych tyto dva Karoqy postavil buď staršímu Tigimu s 1.4 TSI, nebo třeba konkurenčnímu Fordu Kuga s 1.5 EB, což je papírově obdobný motor. Pak by se zjistilo, která z možností výše je pravdivá >:D

Hodně nemile mne 1.5TSI překvapuje, bohužel jsem nejel, ale dost podobnou trasu jsem před dvěma týdny jel právě s Fordem Kuga, se starší 110Kw 1.6EB a ten motor, pominu-li příšernou spotřebu, s autem hýbe nadstandartně dobře, právě začíná být už trochu zajetý (ten druhý motor, co tam je >:D už bude mít 15 tisíc) a auto akceleruje jak v kopci na Ještěd, tak i na dálnici i s plně naloženým autem tak, že za sebou nechá i leckteré ostřílené křižníky s dvoulitrovým turbodízlem, včetně toho mého :D. Syrový motor jsem si díky výrobci vyzkoušel dvakrát a rozdíl syrového motoru a lehce zajetého je velmi znatelný. Díky Ford ČR za tuto zkušenost >:-[]

A dostávám se tím právě k možnému rozuzlení testu, nebude tento problém způsoben syrovým motorem v případě 1.5TSI ? Kolik mají testovaná auta najeto ?

P.s. Jak už Karoq jezdí, ten zadek je ohyzdný, zlatý Kodiaq.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Emel
9. 3. 2018 09:06
Re: Dokonalý motor
Na první dobrou bych tipoval 2. 1.5TSI výrazně zaostal za papírovými údaji a trošku se potvrzují náznaky, že upsizing v tomto případě znamená krok zpět od povedené 1.4TSI.

Když o tom chvíli přemýšlím, tak je ale potřeba dodat, že se tady vesměs zajíždějí výrazně horší časy než je tabulka, takže naměřených 10.8s vs. papírových 10.6s u 1.0TSI na zimákách je možná lepší výsledek, než se zdá... a litr taky zaslouží nějakou pochvalu.

PR - i kdybych v tom chtěl hledat spiknutí tak mi to nedává smysl. Škodovka nestíhá Karoq vyrábět, v prodejích převažují silnější motory... nevím proč by se měli snažit tlačit litr... leda že by 1.5TSI nestíhali... no, mně to přijde už trošku přitažené za vlasy, ale možné je asi všechno.

PS: pro redakci - je to důkladně provedené a zdokumentované, pár zajímavých čísel (podíl motorizací)... :yes:
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 09:15
Re: Dokonalý motor
Já taky nechci věřit žádné konspiraci, proto bych příště vzal tyto dvě auta a postavil je buď 1.4TSI či konkurenci, pak by se ukázalo, jestli je pravda o špatném 1.5TSI a jak ten litr doopravdy stíhá.

Osobně si myslím, že i syrovost motoru hraje nemalou roli, pár lidí, co tyto motory (slabší TSI) mělo od nova říkají, jak po zajetí výrazně ožívají - stejná zkušenost i u jiných turbomotorů od konkurence.

Takový srovnávací test by se měl dělat častěji, tohle je konečně pořádná práce :-)
9. 3. 2018 10:51
Re: Dokonalý motor
Nemusis chodit daleko - kukni video od Chvalu na test 5008. postavil 2.0HDi proti 1.2eTHP. Tie rozdiely su tam priblizne rovnake, pri nezatazenom aute rozdiely menej ako sekundu, pri zatazenom je to uz logicky citelnejsie kvoli krutaku v prospech dizlu, ale aj tak velmi dobry podnet na to, ze ten maly benzin sa nestrati.
Avatar - iudex
9. 3. 2018 10:15
Re: Dokonalý motor
Tak hoci SM a jeho vzťah k domácej automobilke všetci dobre poznáme, tu by som naozaj nehľadal žiadne konšpirácie a presadzovanie niečoho (ak už, logické by naopak bolo pretláčať drahší motor).
Aj britské weby sa vyjadrujú o vzťahu 1,0TSI a 1,5TSI obdobne, napr. pri Ibize si pamätám zhodný názor, že 1,0 ide prekvapivo živo a naopak 1,5ka neprináša očakávanú výrazne lepšiu dynamiku, skrátka subjektívne rozdiely v dynamike sú vraj prekvapivo malé a preto nemá zmysel priplácať za 1,5ku. Ale to je Ibiza, malý hatchback, kde ešte trojvalec akceptujem. Ale pri SUV s väčšou hmotnosťou a čelnou plochou mi ani najvydarenejší R3 proste nesedí, takže tam by som napriek kritike volil ten väčší motor.
Avatar - _Karel_
9. 3. 2018 09:26
Re: Dokonalý motor
Auta mají najeto cca 9tkm a 10tkm. Tam to nebude. Stejně jako Emel to vidím na možnost 2. Jak jsem považoval 1,5TSI za naprostý ideál do Karoqa, tak teď už ne. Žere to jak prokoplý (dálnici ještě beru) a moc nejede.
Avatar - iudex
9. 3. 2018 09:42
Re: Dokonalý motor
Presne, 1,5 a 110 kW sa mi javili ako optimum nielen do Karoqa, ale aj do mnohých iných obdobne veľkých koncernových áut (od Golfa po Octaviu, s trochou skromnosti si to viem predstaviť aj v strednej triede). Akceptoval by som, že subjektívna (ale i objektívna) dynamika nie je taká, ako by človek čakal, keďže motor je od počiatku robený na spotrebu a emisie, ale ani v tomto smere sa očakávania nenapĺňajú. Takže to asi naozaj nebude úplne vydarený motor (na rozdiel od rovnako výkonnej 1,4TSI), čo je dosť škoda, nakoľko ho dostane komplet celé spektrum áut od malých, cez nižšiu strednú až po strednú a tiež v podstate všetky SUV s výnimkou najväčších. 8-s
Avatar - _Karel_
9. 3. 2018 10:02
Re: Dokonalý motor
Jestli myslíš těmi největšími SUV Touarega, tak jo. Jinak ty pod ním (Allspace, Kodiaq) ho mají/dostanou taky. A vzhledem k váze větší o 4 metráky to bude bída.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 09:51
Re: Dokonalý motor
Tak u takového nájezdu by už motory mohly být zajetější. Potom to bude bohužel špatným 1.5 TSI, souhlas.
Avatar - kaa
9. 3. 2018 11:42
Re: Dokonalý motor
Je jasné že 1.5 Tsi není zázrak a hlavní důvod je to, že při nižším zatížení motoru vypnou dva válce. To je největší handicap.
Na druhou stranu, když válce nebudou vypínat, bude to žrát jako prokopnutý .
9. 3. 2018 09:28
Re: Dokonalý motor
podla mna je to uplne jasne :-) ...pisu to aj v clanku.. ine sprevodovanie ...tym padom v nizkych rychlostiach je ten motor porovnatelny..

ja mam doma presne rovnaku kombinaciu 1.0 vo fieste s dvojspojkou a 1.5 vo focuse s HDM automatom..
nizsia hmotnost fiesty a rozdiel v automatoch plus akusticky ine prejavy R3 vs R4 mi davaju pocit ze fiesta je rychlejsia/dynamickejsia :-)
Avatar - iudex
9. 3. 2018 09:42
Re: Dokonalý motor
No ale ťažšie "eko" sprevodovanie by sa malo pozitívne prejaviť na spotrebe a to sa v nijakom režime neprejavilo.
Avatar - Emel
9. 3. 2018 09:44
Re: Dokonalý motor
Možná pocitově, protože tam ty kvalty rychleji nasázíš... ale u foukaných motorů s placatým vrškem by těch cca. 10% rozdílu v převodovém poměru na měřené dynamice moc velkou roli hrát nemuselo.
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 10:01
Re: Dokonalý motor
Teprve se do čtení testu pustím, ale nebylo by to poprvé, co v testu 1.5 TSI nezaujalo svým projevem, zatímco 1.0 TSI zejména v nejsilnější variantě bývá považováno za jeden z nejlepších motorů svého objemu. I zmínku, že rozdíl mezi 1.0 a 1.5 v Karoqu tak velký subjektivně není, jsem někde četl. Mám pocit, že ani reálná spotřeba 1.5 nebývá tak zázračná ve srovnání s 1.4.
9. 3. 2018 20:09
Re: Dokonalý motor
Ad 1 a 2. On slabší motor silnější nedeklasuje. Jen překvapivě není o tolik dynamicky horší, o kolik by se papírově čekalo. Což může být třeba tím, že 1.0 není tak softwarově seškrcená a reálně má třeba 96kW a 220Nm (což jí někde na brzdě naměřili). A pokud by k tomu byl 1.5 softwarem striktně držen na svých 110kW a 250Nm, tak už by to s tou dynamikou tak nějak odpovídalo (rozdíl 14kW a 30Nm).
A že má nižší spotřebu? No proč by neměl. Má nižší vnitřní ztráty a termodynamická účinnost motorů bude podobná. Tedy pokud jedou stejnou trasu se stejnými auty, tak by měl mít nižší spotřebu.
9. 3. 2018 21:05
Re: Dokonalý motor
Vždycky platilo, že spotřeba motoru při stejné jízdě je závislá na hmotnosti, kterou táhne a ne na objemu. U turba to platí dvojnásob. Takže pokud chtějí u VW podobnou spotřebu v podobném autě, pojede prostě podobně.
Avatar - vabis
9. 3. 2018 08:55
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
O omylane maximalni hodnoty nejde, ale kdyz skodovacky magazin napise, ze se ve Skodovce musi poustet spojka na 2x. Tak to uz musi byt horsi nez navrat do predrevolucnich dob, kdy se mi na Lade 1500 pokazil pritlacak ;-\

Abych motory spravedlive rozsoudil - chce to normalni sestivalec. Pro male mestske holky staci jako zaklad treba 2.0TSI. Toto je dychani pres modre brcko nebo cervene brcko ;-)

Doufam, ze bude srovnavaci test i po 400tkm. Nadpis muze byt, LDN na vylete. :*)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 08:58
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
Takhle to fungovalo i s 1.2HTP, takže žádná změna >:D Když si byl moc rychlej na spojku, tak to chcíplo.... moje máma by mohla vyprávět, co se s tim natrápila, hlavně po přechodu z Felicie >:D Je pravda, že jsem zkoušel i tříválce jiné, koknrétně mne napadá Fordí litr a BMW 1.5 a ani u jednoho auta se mi tohle nestalo.
Avatar - Emel
9. 3. 2018 09:09
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
No třeba u Swifta musíš bejt na spojku taky dost opatrnej, jinak to zdechne... i s prázdným autem na rovince. Nevím co se přesně myslí pouštěním "nadvakrát", ale je prostě potřeba buď víc plynu do začátku, nebo pomalejší pouštění s postupným přidáváním.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 09:16
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
Taky nechápu, co to je nadvakrát, ale hned jsem si vzpoměl na HTP, kdy bylo nutné hodně plynu a přidržet >:D
Avatar - vabis
9. 3. 2018 09:51
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
Taky jsem nad tim chvili premyslel co znamena na 2x. Muj osobni nazor je, ze asi do 60% zdvihu poustis spojku normalne. Pak zastavis a jen podle citu a situace pozvolna obcas povoli. Tam milimetr, ted milimetr, hrbol na ceste tak ted zas ne. Az se s spocenym celem dostane do stavu, ze je spojka pustena uplne. Huraaa.

To jsou prave ty veci, ktere cisla nepoberou. Take jsme s kolegou resili zda do Ecka w212 benzin sestivalec nebo osmivalec. Parametry sesivalce na papire bohate staci. Paradoxne je to udelane uplne stejne jako popisuji rozdil zde mezi 1.0 a 1.5, rozdil neni v praxi tak velky, jak by se na napire mohlo zdat. Nakonec vyhrala silnejsi varianta a to pouze z duvodu, ze tolik neradi a taha vse odspodu bez vyraznejsich problemu a tim je jizda prijemnejsi. S tim mi to prijde podobne.

Nevite prosim nekdo, kdo je u Skodovky dodavatelem lozisek kol do prvovyroby? Mame tu 3x O3 z 2015 v male nafte, z toho na dvou autech se menila. Sice v ramci zaruky, ale i tak mi to z technickeho hlediska prijde trapne a jsem zvedavy na ty firmy.

HTP neznam, jak jsem videl nakresy toho motoru, tak jsem usoudil ze toto me zajimat nebude. Spis jako chodec po meste se bojim toho zvuku. Mladik s vytocenym HTP, trojka plny, snazici se stihnout prejet zebru jeste pred chodcema iiiii tktktktktkt iiiii. Z toho jde strach tak nejak podprahove.

Ale aby jsme jen nekritizovali. Pochvala za srovnavaci test, ty jsou vetsinou vystiznejsi.
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 09:59
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
Já zase neznám W212 >:D Ale HTP není špatný motor, v porovnání s chcíplými litry, co Fabie předvádí dnes, byl silnější 51KW HTP docela obstojnou motorizací :-)
Avatar - vabis
9. 3. 2018 11:04
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
Ano, dvojka, trojka. Nekde mezi mezi cca 3000-4000 zatahuje opravdu srdnate, o tom zadna :-! Jenze co dalsi parametry...

Moderni atmo motory byvaji tupejsi kvuli emisim. Treba jako kdysi daaavno Jamz pro Moskvic Aleko. Tady zral 7 litru supru 96ky, ale pres 53 kW to predjela petirychlostni Skoda 125 jak by nic. V domovine jezdil kolem 9L specialu, ale bylo to skoro jak utzene z retezu. Nastaveni dela hodne.
9. 3. 2018 17:52
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
Mně to přijde celkem normální. Ne žádoucí, ale je to podle mne průvodní znak vysoko zabírající spojky. Na začátku můžeš pouštět, protože se nic moc neděje. A pak někde nahoře začne zabírat, takže musíš zpomalit. S manuálními převodovkami moc v běžných autech nejezdím, ale setkal jsem se s tím.
9. 3. 2018 17:47
Re: dychat pres modre nebo cervene brcko?
S HTP jsem najel jen pár desítek kilometrů, v FI, a s chcípáním jsem tedy problém neměl. Kvůli tomu neskutečně lehkému akcelerátoru, který mě pořádně štval, jsem se rozjížděl snad ze tří tisíc. >:D Byl to kontrast se spojkou, která nebyla zrovna nejlehčí. Ale na akcelerátoru má noha zvyklá na tužší pedály vždy při rozjezdu zahučela.
Avatar - _Karel_
9. 3. 2018 09:29
Re: Svět motorů
I když nepředpokládám, že by si pánové od SM četli diskuze, tak dnes výrazně :yes: :yes: :yes:
Tady bych zase jednou (asi po dlouhých letech) viděl peníze za jejich časopis jako dobře utracené, a tohle je přesně to, co by měli dělat pravidelně. Zdá se to objektivní, v rámci českých možností profesionální a rozhodně užitečné.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 10:30
Re: Svět motorů
Souhlas, kéž by bylo více takových testů. Líbí se mi, že argument hospodských kydalů o tom, jak půjde dynamika tříválce se zatížením do kopru, se ukázal jako lichý. To samé platí pro spotřebu.
9. 3. 2018 09:52
Re: Jsem hrozně otravná a jsem všude.
Jsem hrozně otravná a jsem všude.
Rozbalit vlákno
0
9. 3. 2018 10:31
Re: Proc tento test?
Draha redakce. Rozhodne nepatrim mezi velke kritiky, kteri vam vycitaji kazdou i dobre myslenou vec. Ale opravdu nechapu testy, kde porovnavate stejny model stejneho vyrobce jen s jinym motorem...
Samozrejme chapu, ze je potreba zvolit ve skale motoru ten nej, ale zadne peridoikum na svete nema dostatecny prostor a zaber, aby toto zvladli pro vsechny modely a znacky, tak proc tohle? Navic by to nikdo necetl, srovnavat stejna auta drobne odlisena. Ted jsem cetl, ze Audi A4 treba se prodava v asi 40 kombinacich motoru prevodovky a pohonu....jeden model, jedno auto 20 testu??!
Nehlede na fakt, ze pridavate do ohne vsem VW haters, zatim jsem tady videl testy stejnych modelu jen od VW group.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 10:47
Re: Proc tento test?
Tak asi všichni víme, že SM je periodikem zatíženým na domácí značku, přesto má test informační hodnotu pro všechny. Když už nic, pomůže posoudit dostatečnost dříve nemyslitelného tříválce v kompaktním SUV, a z druhé strany poskytuje hlubší pohled na 1.5 TSI než subjektivní líbí/nelíbí ve většině jiných testů.
9. 3. 2018 12:28
Re: Proc tento test?
Tak z urciteho pohledu ma informacni hodnotu vse a pro vsechny , ale jinak nesouhlasim - pro me zadnou nema, ani jsem jej necetl. neresim SUV, uz vubec ne 3-valec nebo motor 1.5 tsi. Takze informacni hodnotu ma jen pro cilovou skupinu, ktera zvazuje / zajima se o suv Karoq s malym motorem...a auto fandy.

Zkratka myslim, ze srovnani Karoq s cimkoliv jinym podobnym ma vypovidaci hodnotu o dost vyssi.
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 13:06
Re: Proc tento test?
Dobře, tak pro tebe ne. Pak ale nevím, proč se obtěžovat s diskusí. :-) Nás autofandů je tu, doufám, docela dost.
9. 3. 2018 18:03
Re: Proc tento test?
Vzhledem k postavení Škody na domácím trhu to není zase tak překvapivé. Vzpomínám si, jak např. Rasťo Chvála dělal video v reakci na dotaz, jestli vzít do Yetiho 1,8 TSI, nebo 2,0 TDI (za nějakých daných podmínek). Ano, takový test je určený hlavně pro lidi, kteří zvažují koupi tohoto modelu, ale nejsou si jistí, který motor vybrat/ jestli se vyplatí připlatit si. Na tu otázku získáš odpověď jen zkušenostmi a pokud auta neměníš jak ponožky, nechceš udělat chybu.

Tyhle testy se typicky omezují na to populární. Ať už jde o model, nebo motor.
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2018 10:51
Re: Proc tento test?
pritom vedel by som o zmysluplnejsom piatkovom teste... eclipse cross 1,5 turbo vs karoq 1,5tsi ... ale tak snad v lete dakedy.. ved to zbehne jak voda ....
9. 3. 2018 11:07
Re: Proc tento test?
Ja naopak tento test vítam. Sme českom serveri, ďaleko najpredávanejšou značkou je škoda, veľa ľudí sa rozhoduje medzi motormi v rámci značky, pre mnohých je to užitočné. Nechápem sťažnosť
9. 3. 2018 12:31
Re: Proc tento test?
Lidi, kteri se opravdu mezi temito vozy a motory rozhoduji, testy prilis nectou... A ja si mimochodem nestezuji, jen pochybuji o smyslu.
Avatar - Jenik3
9. 3. 2018 12:04
Re: Proc tento test?
Osobně považuji za povedený test tří Octavií z roku 2012 ([odkaz] s motory 1.2, 1.4 a 1.8.
Jen podotýkám, že kolem roku 2015 doznaly motory vylepšení techniky a jediný kdo je drží při životě do konce května tohoto roku je Seat.
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2018 10:45
Re: 1,5tsi
urcite 4 valec do takehoto auta..... aj ked samozrejme cena je inde ako u 1,0tsi .... chapem ze skoda tu frci ale radsej by som tu videl test karoq 1,5tsi vs eclipse cross 1,5 turbo ako 3 valec karoq vs 4 valec... to je o com preboha..... inak v com je problem... u nas sa eclipse cros predava uz 7 tyzdnov a sam som ho uz 3 krat videl v premavke ( test niektorych aut sa tu clovek skratka nedocka ) .... novinku T-roc ste uz predsa testovali ( ved sa na nu uz aj zabudlo ) a predavat sa zacal podobne ako eclipse cross ... alebo vam niektori predajovia auta skratka nedavaju .. vid hyundai.. mitsu a pod...
Rozbalit vlákno
5
9. 3. 2018 10:56
Re: 1,5tsi
To je o tom, ze predsudky su svina bezohladu o tom, kto si co mysli o "spravnom" objeme, "spravnom" pocte valcov a podobne, ze nakoniec je to uplne o niecom inom.
9. 3. 2018 11:03
Re: 1,5tsi
jestlize prvni funguje uz od 1300ot a druhej az od 1800ot, a prvni ma 250Nm, zatimco ten druhej 200Nm, tak ten rozdil pro bezny jezdeni nebude nepodstatnej
Avatar - kaa
9. 3. 2018 11:49
Re: 1,5tsi
S vypnutými dvěma válci (1.5 ) při nizké zátěži, čožje 80% provozu, rozhodně.
Avatar - Emel
9. 3. 2018 12:37
Re: 1,5tsi
To jsou papírové údaje... jenže test je úplně nepotvrzuje a není to první takový test.
9. 3. 2018 18:22
Re: 1,5tsi
Test a namerané hodnoty hovoria o niečom inom ;)
9. 3. 2018 10:55
Re: No,
tak si to shrňme: Tříválcový jednolitr je povedený motor, což spousta místních antikoncernistů ne a ne překousnout. O 50% větší motor není rozhodně o 50% lepší, výkonnější. Tvrzení místních teoretiků, že malomotor bude při zatížení žrát více než ten větší se nepotvrdilo. Naopak! Z testu vyplývá, že při zatížení roste spotřeba více u velkého motoru! >:D . Tedy rozdíl 45tis. není konečný rozdíl mezi vozy, je nutno počítat s výrazně vyšší spotřebou při reálném provozu plně obsazeného vozu u 1.5ky, jak se tu vždy zdůrazňuje /Protože v dnešní době přeci jezdíme vždy plně obsazeni >:D
Rozbalit vlákno
4
9. 3. 2018 10:59
Re: No,
+ pripocitaj pripadne vyssiu cenu pri registracii za vykon (neviem ako v CR) + vyssia poistka.
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 11:44
Re: No,
Do ČR tahle socialistická vymoženost dosud nedorazila.
9. 3. 2018 11:06
Re: No,
1.5 je kazdopadne hodne priskrcenej, protoze kdyby mela mit takovy objemovy parametry jako 1.0, tak ma 170k/300Nm
ten trivalec urcite neni spatnej motor, ale s 1.5 se bude jezdit kazdopadne lip
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2018 11:46
Re: No,
urcite 1,5tka pojde s vacsou rezervou... nie je to o tom ze musi byt 3krat silnejsia a rychlejsia ako 1,0ka.... takto to predsa nefunguje..... je to o inom.... suhlas :-)
9. 3. 2018 11:01
Re: primy srovnani
skoda, ze jste jeste nepribrali odpovidajici naftaky, tedy 1.6tdi/85kW a 2.0tdi/110kW
Rozbalit vlákno
21
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2018 11:07
Re: primy srovnani
nestras.... uz tej nafty bolo dost ... tak nechajme ju odpocivat uz

za mna to skor chcelo porovnat dva rozne benzinove 4x4 modely... ale tak niektore vozy tu zda sa zasadne netestuju .... skoda
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 11:54
Re: primy srovnani
Ukázalo by se, že nafta je ve všem lepší >:D To se v dnešní ekodobě nesmí >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:11
Re: primy srovnani
Přesně naopak = naftový verze sou jízdně horší = snad díky vyšší hmotnosti?

A česka se ekodoba stejně jako uprchlíci netýká = kdy už to lidem dojde? >:-[]
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 12:13
Re: primy srovnani
Jízdně ? Myslíš při ostré jízdě v zatáčkách? Tak určitě ano.. ale jestli sis nevšiml, tohle jsou SUV >:D Takže při běžné jízdě i v zátěži budou mít auta nižší spotřebu a ten dvoulitr oba dva benziny rozebere v pružnosti >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:17
Re: primy srovnani
Ne na zatáčky je hybrid >:-[]

No v zatáčkách možná taky = ale horší komfort odpružení a reakce na nerovnosti atd. = proto sem psal že to bude asi ta hmotnost. Proto doteď vypadal jako nej možnost benzín 1.5 = no tak ani ten ne

Tak holt jiný auto = to je možnost = koho by to napadlo :-)
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 12:29
Re: primy srovnani
Jo, proto je taky samozřejmé, že okruhové závody jezdí pouze Aurisy hybrid a možná sem tam nějaký Prius, Italské supersporty nemají šanci.

Horší odpružení není, možná kdyby si se někdy svezl s naftovou a benzinovou verzí stejného auta, tak to taky budeš vědět. Mohu to rovnou demostrovat na svém vozidle, kdy kamarád má také dvoulitr, ale benzinový a rozdíl tam není. Že to nějaké automobilky takto dělají, za to nemůže naftový motor.

Ne jiné auto, 1.6 Tdi pro rodinu, kdo víc jezdí, tak dvoulitr. Proč sem tahat benzín, když je chcíplý, nebo mu chybí noha v druhém případě >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:34
Re: primy srovnani
Tos nepochopil = u Kaďáku je prostě citelně horší odpružení = u naftovejch verzí ;-)

Okruh a zatáčka = maj společnýho že sou = oba do zatáčky >:D
Ale to sem teď nepatří = narážel sem na diskuzi [odkaz] :-)

Myslim že trochu jiný naladění SW 1,5 by to pořešilo = podle Honzy Koubka se s tim nejezdilo špatně. Podle všech s naftovejma verzema topornějš než benzínovejma

Pro někoho nemyslitelný = ale je tu ta možnost = jiná značka jiný auto? :-)
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 13:14
Re: primy srovnani
Tvrdší = horší? Né vždycky... Je to Škodovka, ta není etalonem komfortní jízdy, takže bych to přežil výměnou za silný a úsporný motor :-)

Někdo jinou možnost nemá, holt firemní politika....
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 13:41
Re: primy srovnani
No = jo vždycky ;-)

To neni až tak firemní politika = jako ruka v ruce Škodovka s nákupčim >:D

Aktuálně se skoro 90% škodovek prodává firmám a u VW je to eště o fous víc >:-[]

A nafta jako taková ani dneska neni problém = slušná je nová od Hondy, velmi slušný eště furt nový 1,5 HDi

R4 i R6 od Mercedesu sou hodně povedený = dá se

I když [odkaz] ;-)
Avatar - _Karel_
9. 3. 2018 12:24
Re: primy srovnani
Nemůžeš se vzpírat někomu, kdo má s oběma motory tolik.... načteno. ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:27
Re: primy srovnani
Správně :yes: >:D

Nebo žeby mnohem lepší bylo = nečíst? :-)

Vtipný je že tý diskuze kde se tohle probíralo = a samozřejmě se o horších jízdních vlastnostech v nafta verzích psalo skoro všude = tý diskuze tady na ACZ = ste se myslim oba zúčastnili ;-)

Rozhodně se dá dohledat = odstavec KOMFORT dokonce začal nějakej Karel >:-[]
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 12:34
Re: primy srovnani
Sakro, někdo, kdo si myslí, že díky pneu, co má rychlostní index vyšší, může o tolik rychleji projíždět zatáčky, než jiné auto, asi nikdy nepochopí, že ten rozdíl v jízdě je zanedbatelný, ale naftový motor ti v takovém vozidle dá jiné výhody.
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:35
Re: primy srovnani
Fakt? Neuvěřitelný = co některý lidi nepochopěj >:D >:-[]

Vim že chápat psanej text je problém = jen sem netušil že až takovej ;-)

Široká špičková pneu = hodně nadstandardní závěs + nižší těžiště = zanedbatelný :yes: :-)

Zato naftový motor ti v takovém vozidle dá jiné výhody :yes: :yes: :yes: >:-[]

A to je teprve chvilka po poledni :-)
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 13:13
Re: primy srovnani
Ano dá >:D Tak kdy dáme ten závod ? Nebo se bojíš, že zůstaneš v dýmu sazí? >:D

Ano, na silnici v běžném provozu zanedbatelné. Nejsi to ty, kdo mi tady říká, že ten rozdíl ve výkonu v provozu nepoznám, protože stejně nemohu jet někde rychleji? :D:D Ale těch pár milisekund v zatáčce je rozhodujcích, co? >:D

Takovej ten pocit, když si sám naběhneš na vidle co? >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 13:45
Re: primy srovnani
Tak to je bez diskuzí = co dělá dým sazí z aut jako máš ty víme = lišíme se jen v tom že někdo to nechce vidět vědět ;-)

Možná nevíš co to je milisekunda >:-[]

Rozdíl v každý zatáčce je velkej = jak z pocitu jak se auto ovládá = tak v metrech rozdílu

Ale pro denní provoz = když bysme teoreticky celej den projezdili vedle sebe = je to trochu fuk. U mě bude víc klid, pohodovější průjezd zatáčkama a míň sraček z vejfuku = proč teda nutně naftu? ;-)

Podle toho závěru = cítím = že nemáš ani páru = asi by sis měl někam zaskočit něco pučit = párkrát projet stejný místo se svym naftovym žebřiňákem a pak.. nebo obráceně = zkusit s tim žebřiňákem projet stejnou rychlostí >:-[]
Avatar - wakantanka
9. 3. 2018 12:48
Re: primy srovnani
Pri ostrejsej jazde v zatackach sa predsa SUV zaradom prevracaju nabok ! Take nevies ? :-)
Avatar - Ozzman
9. 3. 2018 13:17
Re: primy srovnani
Jo, na to jsem zapoměl >:D Až zas naprší, budou se všechny SUV válet na zádech v každé druhé zatáčce >:D To zase bude šrotu >:D

Vždy si vybavim tohle >:D

[odkaz]
Avatar - wakantanka
12. 3. 2018 11:42
Re: primy srovnani
:-) :-) :-) :yes:
9. 3. 2018 13:31
Re: primy srovnani
kdyz se podivam na realnou spotrebu na spritmonitoru, tak karoq tam vpodstate neni, takze obdobna nova oct od 2017, 110kW ma v benzinu prumer 6.72, v nafte 6.04. rozdil je danej jenom vyssi energetickou hustotou nafty a obe auta vypustej +- stejne CO2, naftova vypusti az radove vic NOx nez benzinak.
vyhodnost naftaku pokud jde o palivo je jen diky vyssimu zdaneni spotrebni dane benzinu proti nafte, ktery u nas dela 30%. a presto se benzinaku kupuje vic nez naftaku. byt zdaneni obracene, naftak v osobnim aute se nevyplati vubec.
u oktavky srovnatelnej benzin vs nafta 110kW zrychluje proti nafte o 0.3sec lip, u karoqa obdobny verze zatim nejsou (bud obe dvojkolky nebo obe ctyrkolky), ale z udaju odvodis, ze u karoqa to nebude jinak.
u pruznyho zrychleni zalezi jak ses linej zaradit
9. 3. 2018 18:19
Re: primy srovnani
U Škody mívají diesely hůř naladěné podvozky (nevím, co tomu provádí, jestli jsou to jen tužší stabilizátory). To je alespoň můj dojem.
9. 3. 2018 18:16
Re: primy srovnani
Když upustíme od popichování, důvod bude prostý: tímhle testem nemíří na fleet manažery. Nemluvě o tom, že srovnávačky více aut nedělají. Před časem se k tomu v diskuzi vyjadřoval šéfredaktor.
9. 3. 2018 11:26
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
zdá sa, že ten liter väčšinu fakt uspokojí. 1,5 neprináša raketu, ale zvláda to s väčšou gráciou a s menším vypätím a pravdepodobne sa to pozitívne prejaví na menšom opotrebení motora, spojky, prevodovky a pod. Kto chce rezervu aj vo výkone aj v životnosti a kľud na duši, že tam nemá nazúreného ratlíka, berie 1,5.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2018 11:33
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
trosku je skoda ze 1,5tsi v karoqu aj v mensom T-rocu nema 4x4 .... pritom to mohla byt dokonala kombinacia.... taka toyota C-HR pritom 4x4 ponuka uz s 1,2T ... rovnako vitara 1,4Turbo ma v poho 4kolku alebo eclipse cross 1,5T .. ale aj atmo bezna mala CX-3 2.0 110kw ... tym sa ale koncern sam obera o zakaznikov lebo ten kto chce stvorkolku ale skoro-melon uz na auto proste nema tak automaticky pojde mimo koncern uz .. a zase komu treba maly T-roc za 800 tisic s 2.0tsi len aby tam bol pohon 4x4... ked za podobne peniaze mas uz predsa ine 4kolky... vw toto uz prekaucoval.. pritom on vzdy vedel spravit sikovne 4x4 kombinacie .. ale tentokrat to uz nezvladol

( nezabudajme ze uz predosly tigi mal 1,4 tsi 92kw s 4x4 .. a tu zrazu mensi silnejsi 1,5tsi 110KW T-roc je bez 4x4 .. logika tu nefunguje ale tka co uz ... proste pos.rali to ... ale aspon sa viac preda konkurencie.... japonci, korejci :-) .. vw uz dnes sikovne kombinacie skratka nevie )
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 11:54
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
Benzín s 4x4 už měl určitě být, a taky bude, ale zase jen DSG. Je to škoda, ale co už. Zase 2.0 TDI dává v 4x4 Karoqu docela smysl.
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:11
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
Vzledem k horšim jízdnim vlastnostem = nedává :-!
9. 3. 2018 11:41
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
Ciastocne sa da suhlasit, akurat, ked sa nepotvrdia ocakavane dogmy - ako sa pekne v clanku ukazalo, tak sa argumentuje "spolahlivostou" alebo "mensim" opotrebenim. Kdezto to sa overit neda - a to je posledna barlicka. Inak 1.5tsi vypina 2 valce, co moc tejto teorii nenahrava.
9. 3. 2018 12:50
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
ja som už písal, že mám skúsenosť s malým 3valcovým turbom na smarte a po 150 odišiel motor. Naopak žiadnu atmo som kvôli motoru nemenil ani po vyšších nájazdoch. Nechcem generalizovať a jasné, že smart nebol dimenzovaný na nájazdy, ale nefantazírujem. Jeden fakt treba zohľadniť, len málo 3 valcových túrb má za sebou nájazdy 200+, takže dôkazy poruchovosti nie sú, ale ešte nie sú ani dôkazy dlhej životnosti. Vypínanie valcov nemusím, lebo úspora je minimálna, ale ak sa vypínajú len pri nízkej záťaži, tak to asi neva. Ja som si aj naposledy vybral atmo, ale nehysterčím pri myšlienke na turbo.
Avatar - iudex
9. 3. 2018 13:41
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
Poukázal by som ešte na jednu vec: v teste je silnejšia 1,5TSI 110 kW, časom príde (neviem, či aj do Karoqu) aj avizovaná slabšia verzia s 96 kW. Tá má byť ladená hlavne na spotrebu ((označenie Bluemotion, Millerov cyklus). No a tam by som sa celkom bál, že ten rozdiel oproti 1,0TSI 85 kW bude marginálny.
9. 3. 2018 17:08
Re: kto má na príplatok, nech si priplatí
Az bude uvidime. Ale nech ju porovnaju s Bluemotion, Millerov cyklus 1.0 TSI
Avatar - Missouri
9. 3. 2018 12:01
Re: Spotřeba
Tento srovnávací test motorů je jistě zajímavý i z jiného úhlu pohledu. U tříválce totiž udává výrobce modelu Karoq kombinovanou spotřebu 5,3 respektive 5,2 litru (podle typu převodovky. Čtyřválec 1.5 L TSI má papírově vykazovat kombinovanou spotřebu 5,4 - 5,5 l/100 km. V testu byla tříválci jen s řidičem naměřena spotřeba v "klidové zóně", tedy při slabé zátěži 6,1 a čtyřválci 6,5 l/100 km. Všechny ostatní režimy zatížení vykazují dramaticky vyšší reálnou spotřebu. V zásadě se dá říct, že moderní atmosférický dvoulitr by "žral" (a emitoval jedy) asi tak stejně. Proto se ptám, jaký má vlastně downsizing v podání koncernu praktický smysl? Já to tuším - naměřit v laboratoři minimální spotřebu, aby se to dalo homologovat podle posledních EU norem. Pojmenujme si tento přístup výrobce každý po svém, nechci budit zbytečné vášně...

P. S. Toyota představila nový atmosférický dvoulitr: [odkaz]

;-)
Rozbalit vlákno
26
9. 3. 2018 12:39
Re: Spotřeba
Zral by stejne jen v pripade, ze by jel hur. Vzdyt ty "moderni", atmosfery jsou jednim z hlavnich duvodu, proc se Mazda prodava tak mizerne. Protoze to nejede.
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 12:43
Re: Spotřeba
Jako majitel 2 atmosfér potvzuju = vůbec to nejede >:-[]

A proto bych chtěl = zase atmosféru [odkaz] :yes: :-)
Avatar - Missouri
9. 3. 2018 13:09
Re: Spotřeba
Souhlasím, že turbo dovede nakopnout agilitu auta velmi výrazně. Přešel jsem z koncernového motoru 1.2 l TSI na 1.6 l VVTI od toyoty. Na přímé přesednutí to je šok. Ta atmosféra prostě nejede! Jenže je zapotřebí vnímat to auto komplexně. A naučit se s ním zacházet, to platí pro všechna auta. Toyotě se prostě nesmíš bát dupnout na plyn. Těch 97 kW tam je a umí za to vzít. Jinak u mého auta uvádí výrobce kombinovanou spotřebu 6 l/100 km. "V klidové zóně" s prázdným autem po jízdě trvající cca půl hodiny mi palubní jednotka ukázala půměr 5,3 l/100 km. Včera při venkovní teplotě 4 stupně Celestýna :-)
A o tom mluvím. Koncern nepřestal lhát a to mi vadí. 8-s
Avatar - Emel
9. 3. 2018 13:31
Re: Spotřeba
Když vezmu Corollu v benzínu, dostanu ze spritmonitor výsledek 6,66.
[odkaz]
Když proti tomu postavím silnější 1.2TSI / 1.0TSI v o něco větší Octavii, dostanu 5,92
[odkaz]

Mně osobně je ten půlitr úplně fuk, ale pokud k tomu mám něco napsat, tak asi to, že turbodownsizing reálně funguje - 1.2TSI je uživatelsky přívětivější a přitom úspornější. Třeba náročnější na údržbu...

Že Toyota nemá potřebu tolik šponovat papírovou spotřebu je možná pravda... jednak mají trošku prostoru díky nízké papírové spotřebě hybridů, za druhé pro ně Evropa není až tak důležitá. Ale jak říkám... normovaná spotřeba tu není od toho, aby z ní zákazník něco vyčetl, takže já se o to ani nijak nepokouším a je mi celkem jedno, co si tam kdo napíše.
Avatar - Missouri
9. 3. 2018 13:42
Re: Spotřeba
Fakt je, že s 1.2 l TSI o 105 koních jsem se při ustálené jízdě na delší vzdálenost mimo dálnice dostal na průměr 4,7 l/100 km. To byla nejnižší hodnota, na kterou jsem se mimoděk dostal. Mimoděk, neboť jsem se o nízkou spotřebu nijak nesnažil. S autem jsem najel celkem 105 000 km. Pak jsem ho pro obavy z další spolehlivosti raději vyměnil za zmíněnou Corollu. Ovšem dlouhodobá kombinovaná spotřeba byla mým odhadem kolem šesti, šesti a půl litru na sto. Takže jsem na tom s jedna šestkou bez turba asi tak stejně. Ovšem s bonusem nenáročného a spolehlivého motoru. I když není tak agilní. Vždy je něco za něco.
Avatar - Emel
9. 3. 2018 14:03
Re: Spotřeba
Určitě, a auto je potřeba brát jako celek. Corolla stojí cenou spíš proti Rapidu než proti Octavii... a z těch dvou bych asi tíhnul taky spíš k té Corolle... ale musel bych si to projet a osahat. Za ty peníze je to dobrá koupě, což se v poslední době (po posledním zdražení) už o Škodovce úplně říct nedá. Ještě ten Karoq vychází překvapivě dobře.
9. 3. 2018 17:12
Re: Spotřeba
Problem byl v tom, ze tenhle motor mel maly katalyzator alespon ve Fabii a na dalnici ochlazoval obohacenim smesy - ktereho skodovackeho konstruktera tohle napadlo, mel by viset za koule. To potom zral i neco na 9L
9. 3. 2018 18:47
Re: Spotřeba
To je celkem nesmysl, že, když bude katalyzátor až za turbodmychadlem. U přeplňovaných motorů se typicky snižuje teplota výfukových plynů kvůli turbíně a budou to dělat i tyhle nejnovější, jen později.
9. 3. 2018 21:20
Re: Spotřeba
Ja jsem to nevymyslel.
9. 3. 2018 22:37
Re: Spotřeba
Problém malého katalyzátoru a jeho přehřívání se netýkal 1.2 TSI (tam se musí kontrolovat teplota plynů, která jde do turba jak píše _MT_) ale motoru 1.2 HTP, tedy atmosféry, která měla malý kat a ten když se začal přehřívat, tak elektronika musela zvednout bohatost směsi a tím spotřebu.
10. 3. 2018 16:18
Re: Spotřeba
Vazne bych si tipnul, ze ty motory delal ten samy clovek.
10. 3. 2018 16:21
Re: Spotřeba
To je i možné, že je dělal ten stejný tým, protože 1,2 HTP i (původní) 1,2 TSI měla dělat Škoda. :-)
10. 3. 2018 10:45
Re: Spotřeba
Ale vymyslel, nebo špatně pamatoval, nebo ti někdo nakukal nesmysl. To s katalyzátorem se tradovalo u HTP, nikoli u TSI. U TSI jde o turbínu, jako u jiných přeplňovaných motorů.
9. 3. 2018 22:28
Re: Spotřeba
Tahle generace už má chlazené výfukové svody, takže pokud není chlazení poddimenzované, tak by to nemusela dělat ani později/při nejvyšším zatížení.
10. 3. 2018 10:43
Re: Spotřeba
Nevím, jak u těchto motorů, ale třetí generace EA888 také dostala chlazené svody, dostala odolnější turbínu, která snese vyšší teploty, přesto se musela upravovat teplota výfukových plynů. Jak píši, jen se ten bod posunul dál. Pochybuji, že tyhle motory na tom budou lépe.

Jako jiné věci, bude to otázka kompromisu. Šlo by to určitě i lépe, ale stálo by to víc peněz, možná by to zabralo víc místa, víc vážilo, etc. Pokud ten kompromis trefí dobře, tak si toho na průměrné spotřebě prakticky nevšimneš.
10. 3. 2018 16:15
Re: Spotřeba
Nase Fabie 2 1.4i, chtela 6,8, Fabie 2 1.2TSI 6,7 a nova Fabie 3 1.2TSI 5,8 a ma najvyssi vykon, takze myslim, ze je to uplne jasne.
9. 3. 2018 15:13
Re: Spotřeba
Zaujímavé, že Golf má priemer 6.27l/100km [odkaz]

Ale máš pravdu downsizingové motory dokážu reálne usporiť do pol litra na 100km, ja mám tiež Corollu s automatom (s manuálom by som ju práve kvôli lenivosti nechcel), a po 3000km priemer 7,3 l/100km, ale jazdím väčšinou plne naložený a väčšina km je po diaľnici 130 - 140km/h.
Keď som skúšal úsporná jazdu a hladkanie plynu - dediny a cesta prvej triedy, tak pri dodržiavaní limitov som sa dostal na 5l/100 podľa PP:
10. 3. 2018 21:19
Re: Spotřeba
Když jsem před pár týdny v minusových teplotách jezdil pár dní v té "klidové zoně" s 1.4TSi a 110kW, tak počítač ukazoval mezi 4,8 - 5,1. I kdyby o 10% kecal. Což nekecá, protože kolega obchodník už roky reálně jezdí dálky za +/- 6 včetně SRN.
12. 3. 2018 08:33
Re: Spotřeba
Ale jede to. Mazda 6 2.5 benzín jede líp, než A5 2.0 tfsi 155kw, nedávno jsme to tu řešili. Jen člověk nesmí chtít turbokopanec do zad., ten atmosféra nedá. :-)
Avatar - _Karel_
12. 3. 2018 15:12
Re: Spotřeba
A jak se pozná, že 141kw při 5700ot. 256Mn/3200ot. stovka za 7,8 maximálka 223kmh jede líp než 155kw při 4300ot. 350Nm/1500ot. , stovka 6,7s maximálka 242kmh ? To nějak popírá fyzikální zákony, ne?
[odkaz]
Avatar - Emel
9. 3. 2018 12:53
Re: Spotřeba
Nejde o homologaci, ale o sankce za nadlimitní emise CO2 (=spotřebu). Za každý gram CO2 nad limit se bude platit pokuta 95€... a ve finále to bude muset zaplatit zákazník. Automobilce nejde o to odrbat zákazníka nízkou papírovou spotřebou, ale musí vyhovět této legislativě.

Je fajn, že Toyota něco takového vyvíjí, současný dvoulitr v Avensisu byl docela bída. Kombinace přímého a nepřímého vstřiku vypadá zajímavě, jsem zvědavý, jestli překonají parametry mazdích SkyActive, které jsou dneska špička těch atmo.

Když se podíváš na Mazdu a vezmeš proti tomu nějaké dynamicky srovnatelné TSI, tak z toho na Spritmonitoru žádný jasný vítěz není.

A ještě jeden dovětek k Mazdě - zaznamenal jsem stížnosti v několika testech, že ten dvoulitr už není co býval, že třeba v CX-5 už zdaleka nejezdí tak hezky jako dřív. Je možné, že emise donutily Mazdu k zásahům do řídící jednotky. Já loni jezdil s šestkou a tam to podle mě bylo jako vždycky (stačí, nenadchne).
Avatar - Hammunasakra
9. 3. 2018 13:47
Re: Spotřeba
Nevypadá = je zajímavá. 2,5litr z týhle řady motorů s účinností 40-41% už nějakou dobu jezdí = v Asii, Americe = třeba jednou dorazí i do Evropy :-)
9. 3. 2018 14:13
Re: Spotřeba
ja neverim, ze to je realna ucinnost, ale tohle je ucinnost v optimalnim rezimu, zatizeni a otackach
jinak by auto velikosti oct muselo mit pri ustalenych 100km/h spotrebu kolem 3l/100km, nebo realnou prumernou spotrebu do 5l/100km
9. 3. 2018 18:51
Re: Spotřeba
Pochopitelně je to špičková účinnost.
10. 3. 2018 10:09
Re: Spotřeba
Asi tak a to je stale len labutia pieseň
9. 3. 2018 12:43
Re: 1.4 vs 1.5
Pokoušel jsem se najít nějkou srovnávačku 1.4 s 1.5 TSI, ale moc jsem neuspěl. V Německu snad jen [odkaz] což je přeci jen srovnání SUV Tiguan s o dva metráky lehčím kompaktem. Ale i tak má Golf spotřebu nižší tak o půl litru a zrychlení lepší o vteřinu, při úsporné jízdě to bylo jen 4.9 oproti 5.1. Všeobecně ale panuje v německých testech z 1.5TSI spíše nadšení.
Ono s těmi testy je to vůbec zajímavé. Na Autozeitungu je srovnávačka 6 koncernových SUV 4x4 s motorem 2.0TSI 110kW ([odkaz] Rozdíly spotřeb jsou docela dramatické, Ateca skoro o půl litru méně než Yeti. Tam mě napadá snad opravdu jen velmi špatná aerodynamika (Yeti má myslím 0,39, Ateca čertví, Audi Q2 0,30). Nicméně mezi Atecou a Tiguanem byl rozdíl spotřeby 0,7 litru. Takže pokud má Tiguan 1.4 jen o půl litru vyšší spotřebu než Golf 1.5, je to pro starý motor až podezřele dobrý výsledek. Nicméně dnes je hlavní papírová spotřeba a tu má 1.5TSI krásnou.
Rozbalit vlákno
0
9. 3. 2018 13:28
Re: K motorům 1.5 vs 1.0 TSI
Máme ve firmě Golfy 1.0 TSI 81 kW, 1.5 TSI 110 kW a předface 1.4 TSI 110kW. Když ty motory porovnám tak, 1.0 TSI jede dobře, ale 1.5 i 1.4 jedou ve všech režimech prostě lépe, dynamičtěji. Hlavní slabina 1.0 TSI jsou rozjezdy, v článku je to zmíněno okrajově, ale pro běžné ježdění po městě je s manuálem 1.0 TSI celkem problémový motor, i zkušeným řidičům ze začátku motor několikrát chcípne a musí si dávat neustále pozor aby jej nepodtočili. Výsledkem je, že většina pak dává celkem hodně plynu odspoda a u jednoho auta už odešla v 60tkm spojka, prostě spálená. Také na vyšších kvaltech když dojde k podtočení motoru, tak se motor umí pěkně zatřást a rozklepat, což udělá i 1.4, nicméně 1.5 jde podtočit na 1000 ot. a žádné klepání ani otřesy se nedějí, auto se prostě posbírá z těchto otáček pomalu, ale plynule a bez otřesů. Dynamika 1.4 a 1.5 je zcela shodná (0-160gps podle stopek v mobilu má 1.5 za 20 sec. tedy o cca 1 sec. lepší než 1.4, ale to je zanedbatelné), rozdíl je ve spodním spektru otáček, kde jak jsem psal se 1.5 sbírá daleko hladčeji a bez protestů, 1.4 má větší turbolag a musí se držet nad 1500 ot. raději nad 1800, 1.5 klidně a plynule zrychlí z 1200 ot. Co se týče spotřeby tak 1.0 TSI jezdí dlouhodobě za 6.2-6.4 a 1.4 a 1.5 (obě s ACT) za 6.8-7.0 (vše samozřejmě plus mínus podle řidiče). Ten pul litr navíc ve spotřebě u 1.5 (1.4) určitě stojí za lepší svezení proti 1.0. Další rozdíl je v hluku motoru, 1.0 má výraznější, někdo by řekl jadrnější projev, to je možná chvíli i zajímavé, ale při dlouhodobém ježdění je daleko příjemnější čtyřválec, který není prakticky slyšet, nejtišší je 1.5, nevím jestli je to motorem nebo po face přidali tlumící materiály, ale ten je do nějakých 3500 ot zcela neslyšný a v nízkých otáčkách se často přistihnu, že kontroluji otáčkoměr abych se ujistil, že běží.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
9. 3. 2018 13:58
Re: K motorům 1.5 vs 1.0 TSI
Dobré postřehy :yes: . Ještě je možné, že líp jezdila ta 1.4TSI bez ACT, která se dávala do většiny Škodovek...
9. 3. 2018 20:06
Re: K motorům 1.5 vs 1.0 TSI
1.4 bez ACT znám ve variantě 103 kW a ta určitě lépe nejezdila, na té bylo lepší jenom to, že neměla otravný start-stop, který se tím pádem nemusel vypínat (nebo otáčet jeho postartovní logika přenastavením ŘJ, což je u služebních aut problém kvůli záruce).
9. 3. 2018 14:02
Re: K motorům 1.5 vs 1.0 TSI
dobry porovnani
otazka je, nakolik je spotreba u 1.5 vyssi diky tomu, ze se s nim jezdi o neco svizneji.
z toho co pises mi jednoznacne vychazi, ze na okresky jde trivalec zkousnout spis, nez do mesta a na popojizdecky
9. 3. 2018 14:57
Re: K motorům 1.5 vs 1.0 TSI
...coz je u trivalce celkem zajimave, kdyz byl vytvoren spis prave s ohledem na spotrebu po meste :-)
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2018 16:24
Re: K motorům 1.5 vs 1.0 TSI
Což platí asi jen teoreticky, pokud jsi testovací pilot na testovací zkušebně a jedeš NEDC. V realitě zkrátka, než se to probere k životu, je pod kapotou jen litrový motůrek a s tím se po městě moc dobře nejezdí.
Docela mám rád rozjezdy s minimem plynu, namísto vytáčení motoru do obludných otáček, tak je vidět, že litrové TSI pro mě v žádném případě nebude.
Avatar - Ada je zase tady
9. 3. 2018 22:14
Re: K motorům 1.5 vs 1.0 TSI
Kup si auto s motorem pro chlapy!
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2018 08:08
Re: K motorům 1.5 vs 1.0 TSI
Zastřel se, blbečku.
9. 3. 2018 19:00
Re: K motorům 1.5 vs 1.0 TSI
Ano, na spotřebu (a tahle výhoda stojí a padá se stylem jízdy). Příjemnost je něco jiného. Na rozjezdy atp. je super točivý moment prakticky od volnoběhu, kde však turbíny tahají za kratší konec provazu.
Avatar - rokyta.p
12. 3. 2018 08:34
Re: K motorům 1.5 vs 1.0 TSI
Šimpanzi super text :yes: A což takhle 1.8T 110kW? To byl trochu motor ;-)
Avatar - Swordfish76
9. 3. 2018 14:11
Re: 0-100km/h
Na YT je několik videí, kde s 1,5 TSi v Karkuli udělají 0-100km/h v pohodě za 8,5 s, jak uvádí výrobce. Jsou to taky syrová auta s pár stovkami km na tachometru. Ale mají DSG. Že to by byl ten rozdíl?
Mám objednanou právě tenhle motor s DSG, tak jsem zvědavý jak a za kolik budu jezdit. V současnosti v "nejlepším kombíku v galaxii a přilehlém okolí" s atmo motorem 1.6 GDi jezdím ve městě za 9l. Třeba cestu do Rakouska na hory i s rakví na střeše jsem jel minulý týden v mrazech za 6,9 a loni v létě Itálii za 6,3.
Rozbalit vlákno
5
9. 3. 2018 14:45
Re: 0-100km/h
Vím že je to trochu mimo téma, ale připomnělo mě to mojí cestu do Itálie minulý měsíc. Mám O3 RS TSI 162 kW. Ve 4 lidech s rakví na střeše a plně naloženým kufrem jsem měl spotřebu 7,5. Docela mě to příjemně překvapilo. Jel jsem s rakví a takhle totálně naložený poprvé, čekal jsem spotřebu nejméně o 1 l vyšší. Dlouhodobou spotřebu mám totiž 7,4, a to jezdím často sám.
11. 3. 2018 11:34
Re: 0-100km/h
Na co sis kupoval RS v benzinu? Mam to same a vim, co je za onanovani dosshnout 7.5, natoz nalozene auto a jeste rakev na strese.
Nechtel bych ridic a ani spolujezdec u tohoto stylu uspavace hadu.
Avatar - Hammunasakra
11. 3. 2018 11:53
Re: 0-100km/h
Viz srovnávací test obou verzí = protože benzínová je výrazně lepší? ;-)

Pro někoho to je důvod :-)
Avatar - Swordfish76
12. 3. 2018 09:30
Re: 0-100km/h
Sorry, ale největší onanie je si koupit sportovní auto ... v naftě. ;-\ Naftu si kupuje ten, kdo chce ušetřit (ale jen na palivu, jinak stejně vyklopí v součtu daleko víc za drahý servis a vyšší pořizovačku).
Avatar - Emel
12. 3. 2018 09:34
Re: 0-100km/h
Chápu obě volby. Benzínové RS je rychlejší a zábavnější auto... ale sporťák na okruhy to stejně není, může klidně hrát roli lepšího služebáku nebo rodinného auta. Nafta jezdí o korunu na kilometr levněji. Ber to tak, že RS TDI ve své době stála podobně jako dobře vybavená 2.0TDI L&K, ale měla o 25kW víc a víceprvek.
9. 3. 2018 14:18
Re: Dotaz všem zapáleným fandům
Měl bych otázku na všechny zapálené fandy aut. A skutečně upřímně bez hejtování.
Na co je takové auto s pohonem na předek? Na větší čelní odpor? Na vyšší spotřebu a menší kufr než Fabia?
Anebo mi snad má tohle auto dodat image jako drahé hodinky? ;-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Swordfish76
9. 3. 2018 14:28
Re: Dotaz všem zapáleným fandům
Na to, aby jsi seděl výš, lépe se Ti nastupovalo/vystupovalo, viděl jsi o chlup líp díky vyšší pozici, a byl ve vyšším autě ve větším bezpečí. A samozřejmě je to taky o tom, co se komu líbí a na co má. Já s bolavými zády jsem měl rychle jasno když jsem si přesednul z kombíku do SUV. Každý furt plaší, že SUV = auto do terénu. Prdlajz. 80% SUV se v životě do terénu nepodívá. Proto jich spousta ani nenabízí pohon 4x4. Lidi chtějí zvýšená auta, tak jim je automobilky chrlí. ;-)
Avatar - twistedTSD
9. 3. 2018 16:06
Re: Dotaz všem zapáleným fandům
Já zase zvýšené auto nechci, vyšší pozice za volantem se mi zatím v žádném autě nelíbila a bezpečnost preferuji tzv. aktivní. Svůj názor nikomu nevnucuji, ale běda jak mi někdo řekne, že místo kombi nebo liftbacku mám kupovat krosouvr. :-)

By the way, kdyby SUVčkaři nezvyšovali flotilové emise, nemusel bych jezdit ve tříválcích. >:-[]
10. 3. 2018 09:17
Re: Dotaz všem zapáleným fandům
Presne tak, vysoky těžiště ti pomůže jit na budku či do lesa mnohem rychleji ;-\
Avatar - Swordfish76
12. 3. 2018 09:25
Re: Dotaz všem zapáleným fandům
Pokud pojedeš jako prase, tak ano. Ale SUV není na závodění a řezání zatáček. To bych si jinak pořídil Civica nebo Leona v podobné cenové relaci (oba jsem zkoušel a měl ve výběru). Mám rodinu, dvě malé děti a manželku co v autě blije jakmile jsou tři zatáčku za sebou , takže musím jezdit klidně. :-)
Avatar - Ada je zase tady
9. 3. 2018 22:16
Re: Dotaz všem zapáleným fandům
Dvoukolka nemůže být SUV :-!
10. 3. 2018 08:44
Re: Dotaz všem zapáleným fandům
Bolavy zada beru. Jinak je to podle me naleštěná bída a módní doplněk, jako ty tepláky se spadlym pudlem - pro Madonnu dobry, ostatni v tom vypadaji jak motyky.
9. 3. 2018 15:07
Re: Dotaz všem zapáleným fandům
Dulezite je, abysis koupil to, co chces, nekdo placku, jinej terenak, nekdo neco mezi, nekdo treba kloubovej poschodovej Neoplan ;-)
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2018 19:15
Re: Dotaz všem zapáleným fandům
NA CO, to je úplně irelevantní. Děláme věci, spoustu věcí, které nedávají smysl. Třeba ... si zvolíme Zemana prezidentem >:D >:-[] ;-)

Můj pohled na věc je ten, že módu SUV nechápu též, resp. vidím ji jen jako módní vlnu, nikoliv jako potřebu. Pokud někdo chce vyšší posed a pohodlí, jsou tu vozy jako Golf Plus atp. Nebo MPV. Tohle jsou vozy, které jsou vhodné pro příměstský provoz, vození dětí, smetí, harampádí, nakládání zavazadel atp. ... K čemu je sličné mladé matce Q5 nebo Q7, kde má výšku hrany kufru notně se blížící jejímu poprsí...? To se kočár a další opravdu skvěle nakládají...

SUV bez AWD je jako stůl o třech nohách... Ano, i to lze, ale SUV je právě o tom, že díky jeho vlastnostech budu častěji v podmínkách, kdy je AWD třeba... Stačí zajet na ryby a nechat auto někde na louce, a pak přijde letní přeháňka... A bez AWD můžu být nahraný...

Ale zas tak úplně neodsuzuji, AWD není samospása a já si třeba tuhle zimu vyzkoušel, že ani AWD by mi nepomohlo. Ano, dostanu se sice dál, ale je to především o trakci, o pneumatikách. Takže SUV AWD bez AT je stejně jen poloviční cesta k úspěchu.
10. 3. 2018 08:48
Re: Dotaz všem zapáleným fandům
Q7 je aspon drahy auto chces byt pan / paní nóbl. Karoq predokolka za pul míče neni ani nóbl, ani pěkná, ani užitečná. Sorry :-!
Mam jednu zadokolku a jednu predokolku a mas recht, ze zaklad jsou nevojety pneu. Rad jezdim na hory a retezy jsem pouzil naposledy pred pěti lety :-!
9. 3. 2018 14:49
Re: Spotřeba 1.5 TSI
Jeli jsme ve 4 s boxem na střeše do Alp na lyže, průměrná spotřeba 10.5 l.
Rozbalit vlákno
18
9. 3. 2018 14:52
Re: Spotřeba 1.5 TSI
Se soukromým Tusconem 1.7 CRDi to stejné za 6.7 l.
9. 3. 2018 21:34
Re: Spotřeba 1.5 TSI
V akom aute?
10. 3. 2018 08:42
Re: Spotřeba 1.5 TSI
Samozřejmě že Karaq
10. 3. 2018 10:20
Re: Spotřeba 1.5 TSI
Dik za info
Avatar - _Karel_
10. 3. 2018 18:13
Re: Spotřeba 1.5 TSI
Tak to je drsárna. Já se právě teď z Alp vrátil s naftovým Kodiaqem (nezajetý motor) a cesta tam 6,7, zpátky 6,2. Taktéž 4 lidi a rakev na střeše. Průměrka kolem 90kmh, striktně dle předpisů.
Avatar - _Karel_
10. 3. 2018 18:25
Re: Spotřeba 1.5 TSI
Asi jeli hodně rychle.
Avatar - Hammunasakra
10. 3. 2018 18:34
Re: Spotřeba 1.5 TSI
6,2 až 9,1 litru na 100 = to mi přijde takový = nepřekvapující

Ty si řikal že jezdíš spíš defenzivně sám zdůrazňuješ že striktně v rychlostních limitech 6,2 - 6,7 = odpovídá :-)
Avatar - _Karel_
10. 3. 2018 18:37
Re: Spotřeba 1.5 TSI
6,2-9,1 je nepřekvapující, na rozdíl od 10,5 do Alp, což je z hodně velké části po dálnici a tipuju, že ne každý si dovolí projíždět přísným Rakouskem 160+. Já takové téměř nepotkal.
Avatar - Hammunasakra
10. 3. 2018 18:43
Re: Spotřeba 1.5 TSI
Těch 9,1 je průměr = zvednout to na nějaký cestě na 10 a něco = to nebude problém. Vybavil se mi test jak se zvedne spotřeba při vyšší rychlosti = tehdy snad vyhrál Yeti s něčim před 20 litrů?

Trochu podhuštěný zimní pneu, něco na střeše častější akcelerace a třeba těch 160 km/h = což potkáš i v tom Rakousku = neviděl bych to nějak dramaticky

To už víc za všimnutí stojí tvoje spotřeba = v plný náloži
Avatar - Ronault.
10. 3. 2018 22:21
Re: Spotřeba 1.5 TSI
Ono to bude řidičem. Jak jezdím a pozoruji jak někteří jezdí neustále plyn/brzda, vidí, že je červená, přesto mě předjíždějí zprava dvouproudovce, pak to zadupnou atd.... kopyta za volantem...

Začínám se řídit tvrzením GTIho, že dobrému řidiči destičky mají vydržet 100t km. (nepočítaje sportovní vozy) Mě při 60t km udáívali v servise stav 80% :-! >:D
11. 3. 2018 09:18
Re: Spotřeba 1.5 TSI
Plynulosť robí veľmi veľké rozdiely v spotrebe . Jj GTl, to tu boli časy :-)
11. 3. 2018 09:24
Re: Spotřeba 1.5 TSI
Včera som sa vrátil z dvoj dňového výletu s dcérou z Rakúska a kľudná jazda (1/2 diaľnica, 1/2 okresky ) to dalo za 11.2 nafty >:D
Avatar - _Karel_
11. 3. 2018 09:41
Re: Spotřeba 1.5 TSI
A to bylo v čem? Dodávka?
Avatar - Hammunasakra
11. 3. 2018 09:49
Re: Spotřeba 1.5 TSI
To de i s třílitrem [odkaz] v relativně masovym autě

Krabice prostě za málo jezdit nemůžou [odkaz]
11. 3. 2018 09:21
Re: Spotřeba 1.5 TSI
Áno a zároveň nie, ja som bol lenivý demontovať rakvu zo strechy a priemer šiel hore o cca 0,7 pri mestkom poskakovaní a o cca trochu viac ako liter na diaľnici. Na hb nizšiej strednej s benzínovým motorom ;)
9. 3. 2018 16:16
Re: downsizing funguje
Tak tohle srovnani bude odpurce downsizingu a norem EU hodne bolet a jiste najdou hodne duvodu, jak ho zpochybnit, treba ze Skovka opet podplatila novinare z auto.cz, jen aby prodala vic 1.0TSI, ktere v Cesku nikdo nechce, protoze trivalec, zvlaste pak ten cesky, nic nevydrzi a zere i olej, kdyz uz benzin neni.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2018 18:59
Re: Životnost?
1.0 TSI dvouhmotový setrvačník...? Ok, i kdyby brala o litr míň jak silnější 1.5 TSI, tak 1.0 TSI nedává vůbec žádný smysl... :-! :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - twistedTSD
10. 3. 2018 00:47
Re: Životnost?
Jsem rád, že Rapidu a Fabii (v manuálu) se dvouhmota vyhnula obloukem, to už může člověk rovnou koupit naftu. Jinak ale 1.0 TSI do Karoqu proč ne, ideálně na meziměstské ježdění.
10. 3. 2018 13:05
Re: Životnost?
Douvhmotový setrvačník měli ve fabii a rapidu akorát TSi s DSG převodovkou
10. 3. 2018 13:01
Re: Životnost?
Tu mají dnes snad všechna TSI a TDI od koncernu. Nevím, jestli benzín, ať tří- nebo čtyřválec tak vibruje, nebo to má jiné důvody, třeba nějaké sjednocení převodovek benzín a diesel a ušetří na logistice. Ale že by to byl takovej problém? V minulé i současné práci jsem zažil kupu Ochcávek s dieselem a nevybavuju si, že se něco takového řešilo. A to je kolegové nešetřili, nemluvě o vhodnosti TDI do města.

Spíš mě zaujala výtka na řazení u 1.5 TSI s MQ250. Stejný pocit mám s 1.4 TSI 92 kW vs. 110 kw, tzn. taky MQ200 vs. MQ250. Když přesednu, tak mi řazení přijde jak u nezajetého auta. U podřazování to nezachraňuje ani meziplyn, vždycky je to jakoby s odporem.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2018 19:23
Re: Papírový král
1.0 TSI není zlý, otázkou je samozřejmě životnost... Ale bylo to už zmíněno výš v diskusi - zásadní rozdíl jsou rozjezdy, resp. oblast do záběru turba. A tam je to u těchto malorážek na ... malorážku >:-[] ;-) Současné generace si podle mě na 99% pomáhají SW, kdy i když se člověk rozjede bez plynu, tak motor si automaticky přidá... to vše ale za podmínky pomalého a plynulého rozjezdu.

Přitom právě příměstský či městský provoz je prostředí, kde nejspíše bude 1.0 TSI prodejně dominovat... K tomu dvouhmotový setrvačník (zajímalo by mě, jestli 1.5 TSI má dvouhmotu též nebo je bez ní - v testu to není) a mám jasno. Mít tu možnost, tak připlácím za 1.5 TSI bez nějakého rozmýšlení. Papírové vítězství je krásná věc, ale nejezdím na street view, ale na street ;-)
Rozbalit vlákno
4
9. 3. 2018 21:08
Re: Papírový král
Golf s 1,5 TSI 110 kw má dvouhmotový setrvačník, ale jestli ho má i karoq to je netuším. Ale motor je to stejný, tak podle mě ano
9. 3. 2018 21:39
Re: Papírový král
mám Karoq 1.5 tsi (naj. cca 700 km) a elektronika pri rozjazde pomáha citeľne zvyšovaním otáčok, takže zhasnutie motora je málo pravdepodobné.
Avatar - Ada je zase tady
9. 3. 2018 22:20
Re: Papírový král
je nepochopitelné, že si někdo koupí takové auto bez dieselu :no:
Avatar - speedfred
11. 3. 2018 15:10
Re: Papírový král
je nepochopiteľné že ťa to furt baví.
10. 3. 2018 08:36
Re: Konečně!
Konečně se tento perv(f)er(k)z(t)ní týdeník věnuje jen a pouze tomu, čemu rozumí...škodovkám. SM by nemělo ani ztrácet svůj drahocenný čas ztrácet s výrobky od jiných producentů než Škoda Auto.
Jsem přesvědčen, že o těch vědí vše, okřílený šíp je jejich byznysem i hobby.

Srovnávací testy vozů Škoda by měly být jedinou a výhradní částí každého jednotlivého článku v SM ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 3. 2018 09:32
Re: Motorizacia 1,0 TSI vs. 1,5 TSI
Pre redakciu: Test s vypovednou hodnotou jedine pre cloveka, co nic o aute nevie.

Napisem jednu vec. Taliansky vyrobca nakladnych vozidiel znacky Iveco ma vo svojom modelovom rade model s nazvom EuroCargo, pre predstavu obrazok tu:
[odkaz]

Niektore firmy isli tvrdo po cene bez rozmyslu (najnizsia investicia) a kupovali model
EuroCargo 120E18 - vysvetlim ide o NA s celkovou hmotnostou 12t, motor je 4- valcovy 4 liter o vykone 180 koni.
Niektori kupovali EuroCargo 120E24 - NA s celkovou hmotnostou 12t, motor je 6 - valcovy 6 liter o vykone 240 koni.

Tieto vozidla umoznuju tahat za sebou prives. ti co na vozidlach EuroCargo 120E18 vyuzivali maximalne zatazenie a max. hmotnost privesu a jazdili s tym po kopcovitom a vselijakom profile ciest, zistili jednu vec. Ze to auto nemalo vykon a v kopcoch netahalo je ina vec.
Lenze po najazde 100tkm pohoda 200tkm pohoda nic, Pri vyuzivani takto auta na max. vykon s max. zatazou a najazde niekde 400-500tkm zacinali byt tie motory 4- valcove 4 litre utahane a nastavali fatalne problemy, kluk a pod. co sa u 6- valcovych 6 litroch nestavalo.

Cize mila redakcia kludne mozte dat do testu 1,0 TSI o zvysenom vykone na 200 koni a tu 1,5 TSI rozseka. Ano bude viacej tahat v teste, ale dokedy.

Kto ma rozum a uvazuje ma jasno. Sam mam Leona s 1,2 TSI a poviem, ze keby mam vozit 500kg v tom, alebo jazdit 80% dialnice, tak to nechcem...... a to je Leon nizsie a lahsie auto s vacsim motorom ako Kodiaq s 1,0TSI.

Ak niekto kupuje Kodiaqa na 3 roky a je mu jedno v akom stave to bude, prosim kludne 1,0TSI, ale pokial chcem, aby auto nieco vydrzalo kupim 1,5 TSI.

poprosim by som redakciu o takyto test tychto aut na 150tkm a potom dajme recenziu a vase odporucanie. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - curwasportiva
10. 3. 2018 18:54
Re: Dilema :D
Nic pod sest valcu a tri litry mi nesmi do baraku >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
10. 3. 2018 18:57
Re: Dilema :D
Bacha většina šestiválců třílitrů je 2,9 a něco >:-[]

Teda ne většina všechny = jestli je tvý minimum V6 3,5 od Lexusu = slušná volba :yes: :-)

Kaďák už má trochu problém s hmotností 2,0 TDI = svuj příspěvek bys měl napsat spíš jinam = uznávám že už skoro neni kam >:D
Avatar - curwasportiva
10. 3. 2018 23:34
Re: Dilema :D
Moje posledni dva sestlivalce byly 3.8l a 3.3l, zalezi kde se ty motory vyrabi ;) Jinak 3.5 od lexusu, bude s nejvetsi pravdepodobnosti muj dalsi motor. Jen bude v Toyote.
Avatar - Hammunasakra
10. 3. 2018 23:48
Re: Dilema :D
Jj myslel sem lokálně = globálně je to o dost lepší :-)

Ten 3.5 je prej docela dobrej v Lotusu ;-)
Avatar - curwasportiva
11. 3. 2018 16:22
Re: Dilema :D
Ano globalne je to opravdu lepsi, proto jsem jeste do nedavna vlastnil 5.7 V8. Ale ten 3.5 hnany kompresorem, musi byt opravdu dobry. Bohuzel Lotus nesplnuje pozadavky na prakticnost a vlastne i na cenu >:D
11. 3. 2018 22:32
Re: kto sa trochu rozumie
prevodovkam tak ta v 1,5tsi je nenormalne dlha. staly prevod 3,6 ten motor uplne zabija. preto je ta 1,0tsi lepsia pretoze staly prevod 4,3 tu prevodovku vyrazne skracuje. samozrejme sa tou dlhou prevodovkou snazia znizit spotrebu, a tou dlhou sa snazia aby sa to auto tvarilo ake je svizne..v podstate nah..no aj tak aj tak..
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
12. 3. 2018 08:42
Re: kto sa trochu rozumie
Nemá smysl hodnotit stálý převod nezávisle na poměrech těch stupňů, smysl to dává jen dohromady. Když si spočítáš přeskoky jednotlivých rychlostí, tak tam žádné dramatické rozdíly nejsou, např. 2-3 je 1,557 u 1.5TSI a 1,526 u 1.0TSI... možná nejdůležitější 3-4 je skoro identický (1,321 a 1,316). Jo, všechny kvalty jsou o něco delší u té 1.5, ale s 2800 při 130 na VI mi to přijde tak akorát.
12. 3. 2018 08:42
Re: 1.0 TSI reálná zkušenost
Hodnocení 1.0 TSI po 5000km v Octavii:

+ dlouhodobá kombinovaná spotřeba od koupě 6,2
+ spotřeba okresky do 120 Km/h kolem 5,5
+ více než dostačující výkon (2500 - 4500 ot./min)
+ ticho, kultivovanost chodu (2200 - 4000 ot./min)
+ pro dálnici a rychlé okresky akorát zpřevodování (6ka, 130 km/h=2750 ot./min)
+ nízká pojistka
+ lehký motor

- pod 2200 ot./min motor duní a nemá ten správný výkon (členité okresky = 4-5ka)
- s přívěsem 1000 kg+ je třeba opatrně se spojkou řazením (MQ200+dvouhmota), výkon dostačuje
- v malých rychlostech do 20 km/h např. při prudkém odbočení + do kopce trvá dvojce, než se rozjede a někdy to nevezme vůbec, je třeba řadit jedničku (naštěstí to jde snadno)

Pokud se jednotku naučíte využívat (nedusit pod 2000 ot./min, necpat tam za každou cenu 6ku - spotřebu to stejně nesníží, vyzkoušeno), jedná se o velmi příjemnou a nadstandardní základní motorizaci.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
12. 3. 2018 10:51
Re: 1.0 TSI reálná zkušenost
Na to, že by to měl být základní motor, tak je to spíš dálniční provedení. V podstatě selhává ve všem, kde by od něj člověk očekával právě ty vlastnosti základního motoru. Ve městě k ničemu, jako každý litr. Na okreskách k ničemu, jako každý litr. Když to čtu, tak i 44 kW jedenáctistovka v Peugeotu se chovala líp.
12. 3. 2018 16:43
Re: 1.0 TSI reálná zkušenost
Nevím, raději tam tu 6ku mít budu jako ekonomický stupeň pro rychlosti 110 km/h+, od 110 je kultura chodu i výkon zcela ok a na členitý okresce tam nechám v klidu 5ku. Rozdíl ve spotřebě není žádný. Dá se s tím bez problémů držet dálničních 160 km/h (cca 3500 ot./min). Ve městě motor rovněž ok, je to jen o zvyku. Při rozjezdech mám pocit, že tam je nějaký asistent, k zhasnutí motoru při rozjezdu je TSIčko rozhodně měně náchylnější než leckterá atmo 1,6-2,0. Označení "k ničemu" je (se vší úctou) hodně vedle a jestli to jde k něčemu od Peugeotu přirovnávat, tak možná k 2,0i 16V.
Avatar - Machýrek
12. 3. 2018 12:16
Re: 1.0 TSI reálná zkušenost
Mam ho v Golfu. Najeto 7 tis. km.
Nez prisly ty mrazy minule tri tydny, dlouhodobou prumerku jsem mel 5,8, ted mam 6,0, nechavam ho venku a v tech mrazech jsem ho nechaval chvili rozehrat. Po prezuti na letni cekam snizeni na cca 5,6.
Potvrzuji zde uz vicekrat uvedene: pod 2.000 ot motor trpi. Pri rozjezdu je treba mu dat vic napit. Coz jsou zaroven jedine vyhrady, co bych vytknul. Jinak jsem s nim velmi spokojeny, mam ho jako otloukanka na vsechno a jezdim s nim vic, nez jsem puvodne pocital. Coz, kdyz vezmes v potaz, ze jako hlavni daily car mam MB s 270kW, tak je to vlastne pochvala.
13. 4. 2019 09:26
1.5 tsi 110kw
Mám 1.5 tsi 110kw 250nm v leonovi FR a dělali sme porovnani s O1 RS 132kw 235nm. Leon ještě nezajety cca 2.5t km.
Rovina D11, jeli sme za sebou telefonem propojeny na handsfree. Zkoušeli sme všechny možné pružnosti na 3,4,5 převodový stupeň. Převodovky jsou úplně stejně poskládané akorat leon má navíc 6. Leon omezovač v 6.5t, RS 7t. Výsledek je takový, že jedno druhému na rovine neujede. Leon jede znatelně lépe od spodu a získá pár metrů k dobru. RS začne dotahovat až za 5000ot kde má o 22kw k dobru a o 500ot dále omezovač.
Aby bylo srovnání ještě více objektivní zajeli sme na váhu. RS s 85kg řidičem 1520kg, leon s 85kg řidičem 1400kg. Obojí cca 1/3 nádrže :-)
Takže podle mě 1.5tsi 110kw špatně nejede. Za mě spokojenost. Čekám že se ještě rozjezdi ;-)
Rozbalit vlákno
0