Diskuse

V Ženevě se ukáže nejluxusnější Kodiaq. Jasně, bude to L&K

15.2.2018

Ty nejluxusnější Škodovky se už tradičně jmenují Laurin & Klement. Teď dostane toto označení i kodiaq.

 

  • 05 Reagovat !

    foto Aoyagi

    Aoyagi 15.02.  09:33

    Ha ha

    Spojovávání Škodovky s luxusem mě vždy pobaví, ale aspoň se dá dobře poznat, odkud vítr vane.
    • 01 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 15.02.  09:37

      « Re: Ha ha

      Ano, chtělo by se to mrknout ke konkurenci, ta koncernu trošku utíká... :-)
    • 10 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 15.02.  10:37

      « Re: Ha ha

      No a nějaké vysvětlení bys přidal nebo tě řídí jen hloupá averze? Tak třeba řekni který konkureční model jiné značky je luxusnější. Forester, RAVka?
      • 04 Reagovat !

        foto Aoyagi

        Aoyagi 15.02.  12:04

        « Re: Re: Ha ha

        Ani Forester ani RAV4 není luxusní, Kodiak (nebo kterákoli jiná Škodovka) už vůbec ne. Co by pak byly prémiové crossovery, o prémiových SUV nemluvě? A ani ty nejsou vrchol, pořád tu jsou ty opravdu luxusní značky, tj. např RR nebo Bentley.

        Samozřejmě je to relativní, ale ohánění se luxusem u značky, která nemá ani jeden motor s přijatelnějším počtem válců a která nenabízí nic navíc kromě "praktičnosti" je trapné a tendenční...
        • 10 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 15.02.  13:59

          « Re: Re: Re: Ha ha

          Možná špatné chápání významu slov? Nejluxusnější Škodovka neznamená, že se jedná o kategorii luxusních aut. Jen nejluxusnější mezi Kodiaqy.
          • 01 Reagovat !

            foto Aoyagi

            Aoyagi 15.02.  14:23

            « Re: Re: Re: Re: Ha ha

            Ano, někdo tu patrně některá slova nechápe. Nikde autora článku nevidím z řazení Škodovek do kategorie luxusních aut.

            "nejluxusnější mezi Kodiaqy"

            Což mimo jiné znamená, že se autor domnívá, že dokonce i nižší verze lze označit za "luxusní", neboli přepychové. To je asi těžko něco, co může říct člověk, který si může dovolit nové auto, má přehled a není zaujatý, že? Řečnická otázka, je mi jasné, že někdo, kdo vždy přispěchá na obranu svého oblíbeného koncernu má jiný pohled na svět :-)
            • 10 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 15.02.  14:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ha ha

              Jiný pohled na svět než ty asi mám, ale ne kvůli "svému oblíbenému" koncernu.
              Když můj syn řekne "nejkrásnější holka ze třídy" , nechápu to automaticky tak, že mají plnou třídu krásných holek.
              • 00 Reagovat !

                foto Aoyagi

                Aoyagi 15.02.  14:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ha ha

                Ale zdá se nechápete, že "ta tedy moc krásná není" může být zcela validní odpověď (odhlédneme-li tedy od toho, že taková odpověď vlastnímu potomkovi není úplně korektní).

                Navíc to je trochu jiný případ, že...
                • 00 Reagovat !

                  foto KANKUNEN

                  KANKUNEN 15.02.  17:01

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ha ha

                  Ty máš luxusní zatmění
      • 00 Reagovat !

        foto JDM

        JDM 16.02.  05:16

        « Re: Re: Ha ha

        Nechces snad srovnavat tohle s foresterem nebo ravkou?
    • 20 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 15.02.  11:25

      « Re: Ha ha

      L&K bola svojho času už pre Feliciu, tam to bolo na smiech. Ale pri aktuálnej vlajkovej lodi - relatívne veľkom SUV mi na pridaní top výbavy nepríde nič smiešne.
      • 00 Reagovat !

        foto Aoyagi

        Aoyagi 15.02.  12:11

        « Re: Re: Ha ha

        Každá automobilka má nějakou vlajkovou loď v top výbavě. To neznamená, že se jedná o luxus.
        • 00 Reagovat !

          foto fOE

          fOE 15.02.  12:47

          « Re: Re: Re: Ha ha

          Tak se na to nedivej absolutne ale relativne. Tohle je proste z portfolia skody ta luxusni skodovka, jakkoli je to v absolutnim vnimani obycejny a nicim nevycnivajici mainstream.
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 15.02.  14:25

          « Re: Re: Re: Ha ha

          "Luxury vehicle is a marketing term for a vehicle that provides luxury — pleasant or desirable features beyond strict necessity — at increased expense."
          Takže luxus v zmysle bohatej výbavy a príjemných fičúr, ktoré idú nad rámec nevyhnutnosti a za vyššiu cenu, v tomto ponímaní výbava Laurin&Klement luxusná je.
          • 00 Reagovat !

            foto Aoyagi

            Aoyagi 15.02.  14:38

            « Re: Re: Re: Re: Ha ha

            Ano, v tomto smyslu je luxus auto jako takové.
            • 00 Reagovat !

              foto 99matthew99

              99matthew99 15.02.  17:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ha ha

              Mohol by mi tu niekto vysvetlit ze preco pride vybavova linia na trh po tolkych mesiacoch? Ze preco nepride spolu s ostatnymi tak ako to zvykne byt u ostatnych znaciek? Dufam ze touto vyb. liniou nebude znovu zahrnute do ankiet auto roku >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto JDM

        JDM 16.02.  05:20

        « Re: Re: Ha ha

        Smich prejde az u placeni za pseudo luxus
  • 00 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 15.02.  09:37

    A

    kde máme 176 kW TDI?
    • 00 Reagovat !

      foto Dixik2

      Dixik2 15.02.  09:57

      « Re: A

      To bude až v RS.Výbavy RS bude od 27KT/18.
      V ten samý týden i L&K.

      Pro Slovensko platí 48KT/18. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto simson33

    simson33 15.02.  09:52

    Dotaz pro insidera

    Plánuje se pro Kodiaq taky kombinace 2.0 TDI, manuál a přední pohon? (děkuji za info)
    • 00 Reagovat !

      foto Dixik2

      Dixik2 15.02.  10:20

      « Re: Dotaz pro insidera

      Neplánuje.
      • 00 Reagovat !

        foto carnog

        carnog 15.02.  14:51

        « Re: Re: Dotaz pro insidera

        Planuje sa aj hneda verzia kozeneho interieru? Ak ano, kedy cca sa jej mozme dockat?
  • 20 Reagovat !

    foto chup44

    chup44 15.02.  10:01

    A cena?

    Cena bude 60 000€ ? :-) Teraz stojí Kodiaq "v plnke" takmer 54 000€, čo je šialené, ale výbava LK to posunie o level vyššie. No nekúp to, keď sa dá teraz Touareg kúpiť lacnejšia a to je kus oveľa väčšieho auta.
    • 00 Reagovat !

      foto Dixik2

      Dixik2 15.02.  10:16

      « Re: A cena?

      Cena by měly být zvěřejněná 6-7.3.2018. :-!
    • 10 Reagovat !

      foto Chemlon

      Chemlon 15.02.  10:55

      « Re: A cena?

      Nemyslím, cena L&K byla vždy celkem příjemná, obzvláště ve srovnání se Stylem a doplatky. Škoda že neplánují ten nejsilnější diesel mimo RS dát také do L&K.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 15.02.  16:24

      « Re: A cena?

      Vyšší stupně naopak typicky (ceníkovou) cenu snižují. Protože zahrnutá výbava bývá levnější než příplatky (na které se také dávají odpovídající slevy). Cenu můžou nahnat leda novou výbavou (případně pohonem), kterou nižší stupně nemají.
  • 00 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 15.02.  11:09

    Pokus o luxus pochopit dokážu.

    Nechápu však honbu za výkonem u poloterénní krabice s obří čelní plochou a těžištěm na půdě. To jako všichni s tím budou tahat vlečňáky pro dva koně ?
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 15.02.  11:22

      « Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

      Neviem, o akej honbe za výkonom píšeš, Kodiaq má len 110 a 140 kW motory, čo je tak akurát pre také veľké a ťažké SUV. Práve preto, že je to "poloterénní krabice s obří čelní plochou", tak tam nejaký v Octavii dynamický motor bude len taký dostatočný. Z môjho pohľadu by tam mohli byť aj výkonnejšie motory (notabene keď menší a ľahší Tiguan má aj 162 kW benzín a 176 kW dízel).
      • 00 Reagovat !

        foto gil54

        gil54 15.02.  12:25

        « Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

        Pláč nad absencí 176 kW jsem myslel. ;-)
    • 01 Reagovat !

      foto Aoyagi

      Aoyagi 15.02.  12:09

      « Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

      Tahat vlečňáky na koně? To si pletete, tato auta nejsou pracanty, ale dostavníky pro rodinné typy, které si myslí, že být o pár cm výš v nafouknuté karoserii znamená větší bezpečí. Na tahání přívěsů to není o nic lepší než nějaká chrochtávka. Těch papírových 5 kW a 20 NM s koněm nehne >:D
      • 00 Reagovat !

        foto gil54

        gil54 15.02.  12:23

        « Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

        >:D
      • 00 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 15.02.  12:44

        « Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

        Otázka taky je, jak se popasuje DSG a haldexy se zvýšenou zátěží přívěsu s koněm. Hlavně, když to bude častější záležitost. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 15.02.  13:12

          « Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

          >:D ...a to já ještě psal o dvou koních. ;-) :-!
        • 00 Reagovat !

          foto Aoyagi

          Aoyagi 15.02.  13:27

          « Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

          No jo, DSG je kapitola sama pro sebe... ale zlepšují se, ne že ne :-)
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 15.02.  14:02

          « Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

          Zas tak velká otázka to není. Kodiaq má na kouli psaných 2,2t a má právě kvůli tomu nejodolnější verzi DSG.
          • 00 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 15.02.  14:23

            « Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

            Víš že koncernový papír často snese všechno. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 15.02.  14:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

              To je možný, ale DSG v Kodiaqu je dle označení stejně dimenzovaná jako v mé A6 3,0TDI. Tady bych je neobviňoval. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 15.02.  16:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

                Označení sice prakticky stejné, ale to nutně neznamená, že je stejný i rating. ;-) Mám takový pocit, že právě není. Jistý si nejsem, ale myslím, že ta "tvá" má 550 Nm a DQ500 má 600 Nm. Takže je na tom dokonce o něco lépe (také je novější).
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 15.02.  16:51

            « Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

            Yeti měl myslím až 2,1. :-) U Kodiaqu bych čekal tak 2,5. Tigi má myslím 2,5.
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaX

              JirkaX 15.02.  17:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

              2,5 má Tiguan ve čtyřkolce. Ve dvoukolce 2.
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 15.02.  17:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

                Beru jen nejvyšší hodnoty. Jinak bych tu byl do noci. :-) Bez pohonu všech kol to nemůže být terénní auto. Takže přijde i o výhodu vyššího koeficientu.
            • 00 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 15.02.  17:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

              Máš pravdu. Je to dle motoru/převodovky od 1,8-2,5t. (Kodiaq)
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 15.02.  22:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

                Která verze má těch 2,5? Já našel 2,3 u 140 kW 2,0 TDI (do 12% stoupání). Dle českého konfigurátoru.
                • 00 Reagovat !

                  foto -Karel-

                  _Karel_ 15.02.  23:35

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

                  Podle brožury obě nafty, ale jen 4x4 s DSG a s origo tažným. Těch 2300 je s neorigo tažným, a manuály nebo předokolky jen 2000.
                  [odkaz]
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 16.02.  11:05

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

                    140 ani jinak nenabízí. Ten rozdíl je z výroby/ dodatečné (že by na tažném záviselo, jestli ti to dodají s papíry pro "G"?). V konfigurátoru mají v technických údajích jen tu nižší hodnotu. Možná v položce pro tažné budou mít napsanou vyšší.
                    • 00 Reagovat !

                      foto -Karel-

                      _Karel_ 16.02.  14:33

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

                      Jasně, 140kw je jedině 4x4 DSG, ale to samý na kouli uveze i 110kw.
      • 00 Reagovat !

        foto fOE

        fOE 15.02.  12:49

        « Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

        SUV typicky utahnou vic nez klasika sedany, takze ikdyz teren treba nikdy neuvidi, tak kone nebo plachetnici za SUV clovek vidi casteji ne jen tak nahodou. ;-)
        Jak je to konkretne u Kodiaqu nevim.
        • 01 Reagovat !

          foto Aoyagi

          Aoyagi 15.02.  13:26

          « Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

          SUV ano, CUV (což je Kodiak) ovšem nikoliv...

          A proto pořád říkám, ať to místní psavci správně rozdělují :-)
          • 10 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 15.02.  14:18

            « Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

            Tak Ty si si iste vymyslel vlastnú kategorizáciu (celkove pozorujem, že Ti je vlastná snaha vymedzovať sa proti všetkému), ale realita je taká, že Kodiaq je vnímaný ako typické SUV a má všetko, čím sa SUV obvykle definuje.
            "Sport(s) Utility Vehicle alebo SUV (niekedy prekladané ako automobil pre voľný čas) je kategória vozidiel, ktoré vedia prekonať náročnejšie podmienky, ktoré bežný osobný automobil nezvládne. Spája v sebe čiastočne prvky osobného a terénneho automobilu. Má zväčšenú svetlú výšku a zvládne jazdu ľahkým terénom. Spravidla sú vozidlá SUV, vybavené náhonom všetkých kolies 4x4. Vozidlá však nie sú vybavené do náročnejšieho terénu, spravidla nemajú redukovanú prevodovku a ani dostatočne tuhú konštrukciu."
            • 11 Reagovat !

              foto Aoyagi

              Aoyagi 15.02.  14:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

              Jakoupak vlastní kategorizaci? Crossover je normálně používaná kategorie rozdílná od SUV.

              Popis SUV ze slovenské Wikipedie je standardní blábol popisující to, co některé marketingové oddělení podsouvají. SUV ovšem začal Chevrolet a Land Rover. Pak tady přijde nějaký nafouknutý Golf a bude o sobě tvrdit, že je to "SUV". To je jako zavolat na manželku, že došel na záchodě papír, načež dveřmi přilétne včerejší vydání Haló novin a ozve se "tady máš". Technicky správně, prakticky nikoliv.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 15.02.  17:09

          « Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

          Nezdá se však, že by ho Škoda homologovala jako terénní auto. To je to klíčové, tam se bere ta výhoda. Krátký Tiguan bude homologovaný jako M1G. Má psáno více než je jeho celková hmotnost. Kodiaq tedy bude mít v papírech jen marginální výhodu oproti řekněme Superbu. Danou tím, že je to těžší auto. Rychle jsem se podíval na dlouhý Tiguan a vypadá to, že je na tom stejně jako Kodiaq (je to tedy M1). On to není zase tak velký rozdíl. Krátký Tigi má "jen" 2,5. Stejně jako Velar. To je slušná hodnota, ale není daleko od těžších sedanů nebo Kodiaqu. Rozdíl není ani půl tuny. Oproti Kodiaqu snad dva metráky, oproti dlouhému metrák, oproti Superbu myslím tři. Možná ve slabších motorizacích budou rozdíly větší.
          • 00 Reagovat !

            foto Aoyagi

            Aoyagi 15.02.  19:09

            « Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

            Odmítám si připustit existenci Velaru. Převtělený F-Pace který sám o sobě je mutantem, nemluvě o té lesklé dotykové konzoli ve Velaru. A ještě je ten krám tak populární...

            Co se týká homologace, to je spíš taková formalita, ne? Kdejaké SUV je vedené jako "nákladní terénní auto", což je předpokládám N1G.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 15.02.  22:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pokus o luxus pochopit dokážu.

              To "G" mění koeficient pro spojitelnost u souprav. Takže je to celkem významná věc, když taháš těžké přívěsy. Jako formalita samotný koeficient je (nevím, jaká je za vyšším pro terénní auta logika), ale pokud nechceš porušovat předpisy, tak na tom záleží. Nevím, jestli musí, ale zdá se, že to výrobci při udávání limitů (a nejspíš i při konstrukci) zohledňují. Nebudeš tedy porušovat jen koeficient, ale i limit na tažném.

              No a aby auto mohlo být homologované jako terénní, musí splnit definici terénního (světlá výška, úhly, pohon atd.).
  • 00 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 15.02.  12:45

    Hlavně ať

    je na výstavě Kodiaq L@K v nějaké tmavé barvě, protože ve světlých barvách a zvlášť v bílé, v kombinaci s černými plasty vypadá jak nedodělek Kodiaq junior.
  • 00 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 15.02.  14:10

    Nová kola?

    Co je na těch kolech novýho? To jsou běžný, dlouho používaný kola Sirius.
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 15.02.  15:54

    interier

    za mna vidim to najlepsie od skodovky .. ta kabina je proste brutalna... kodiaqy uz vidim pomerne casto takze klasika... skoda ma ( aj ) vdaka Kodiaqu opat zarobene :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Dabér Vinnetoua Stanislav Fišer: Vytrhali mu všechny zuby!

Dabér Vinnetoua Stanislav Fišer: Vytrhali mu všechny zuby!

Přesně před týdnem v rozhovoru pro Blesk přiznal, že jeho zdravotní stav není dobrý! A od té doby se českému…

Nejošklivějším psem světa se stala fenka: Nelichotivý titul získala buldočka Zsa Zsa

Nejošklivějším psem světa se stala fenka:…

Titul nejošklivějšího psa letošního roku má právo nosit devítiletá fenka anglického buldoka Zsa Zsa, která…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Radakovič i Bero do Sparty chtějí. Jak vypadá jednání a kdy mohou přijít?

Radakovič i Bero do Sparty chtějí. Jak vypadá…

Dvě posily už Sparta má, další dvě by mohla představit v nejbližších dnech. Podle informací deníku Sport vedení…

 

Reflex.cz

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám signál, v jak špatném prostředí žijeme, říká entomolog

Postřiky nikdo netestuje. Hmyz vymírá a dává nám…

Umíte si představit přírodu bez ptáků nebo květin? Pokud se naplní nejčernější scénáře, možná to bude realita.…

Imigrační systém USA nevpustil do země bývalého šéfa NATO, tvrdí španělský deník

Imigrační systém USA nevpustil do země bývalého šéfa…

Bývalý šéf diplomacie Evropské unie a někdejší generální tajemník NATO Javier Solana nedostal nedávno povolení…