Škoda Kodiaq: První tuning pro SUV. O kolik se zvýší výkon dvoulitru TDI?
Firma DTE Systems možná není tak slavná jako jiní němečtí úpravci, své klienty si ovšem v Recklingausenu najdou. Hlavní program představuje prosté přečipování pohonných jednotek různých aut, ale i náklaďáků a dokonce traktorů! Novinkou je PowerControl pro škodováckého „medvěda“, který se vyrábí v Kvasinách.
Nejsilnější naftová verze 2.0 TDI nabídne v sérii 190 koní, tedy správně 140 kW. DTE přidávají dalších 27 koní (20 kW) a ještě osm desítek newtonmetrů navíc. Úprava sice drobná, ale proč ne? Modul je připojen k centrálním snímačům elektronického managementu pohonné jednotky. Upravuje hlavně rychlost vstřikování. Modifikovaná je také odezva na plynový pedál, vychytávce, která ji zrychlí, DTE říkají PedalBox.
Dá se navíc individuálně nastavit v sedmi úrovních a má také čtyři předdefinované módy, na výběr je více než dvacítka kombinací. Připomeňme, že silnější dvoulitrový turbodiesel Škodovka kombinuje výhradně se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol. DTE bohužel žádná čísla neuvádějí, ale akcelerace z klidu na stovku se jistě o něco zlepšila, prý až o 10 %.
Výhodou 4,7 m dlouhého a 1,7 tuny vážícího SUV je samozřejmě to, že sdílí koncernovou techniku včetně platformy MQB. O posile pro slabší 110kW verzi se nemluví, stejně tak ani o úpravách benzinových motorů 1.4 a 2.0 TSI.