Viděl bych to na stylový oblečení včetně bot RS a pro Anglii speciální edice vRS ;-) Ovšem jestli udělají i deštník RS, tak to bude opravdu paráda. :-!
Proč první? Ty "sport" kreace z esůvéček dělá prakticky každý, i ten tvůj "uber alles" má amg variantu z každého GL- modelu.
RS kodiaq navíc nebude nic dramatického, prostě varianta s nejsilnějším dostupným dýzlem, pár plastů navíc, větší kola. Bude se to prodávat stejně dobře jako octavia rs.
Presne tak, RS u Škody nie je RS u Forda, netreba si to zamieňať a očakávať, že z Kodiaqa sa nalepením znaku RS stane razom konkurent pre Macan GTS. Podľa mojich pozorovaní väčšina Octavií RS je v nafte a myslím, že aj štatistiky to potvrdzovali, takže je plne logické dať do SUV najsilnejší dízel. Ostatne benzín by mohol byť len 2,0TSI, keďže platforma pojme najviac R4 motor a ani ako petrolhead si neviem predstaviť Kodiaqa povedzme s 300k motorom z Cupry.
Ok, ale já nějak pořád nechápu těch x posměšných příspěvků, škodovka prostě dá do kodiaqa nejsilnější dýzl, co má k dispozici, a nalepí na něj znáček RS. Stejný postup, který dělá i u octavie, kde to zjevně funguje. Nikdo nečeká, že kodiaq RS bude nějaký ekvivalent k SQ7. Ale podívej se, co jako vrchol nabízí v dané třídě jeho mainstreamová konkurence. Já nějak nevidím na tomto počinu škodovky nic k posměchu.
Více empatie. ;-) K smíchu to někdy je, ale ne snad přímo na Škodovku, ta chce jen vydělat, ale tak nějak všeobecně co za "brikule" marketingový manažeři jsou schopni vymyslet, myšleno všeobecně.Debata že to dělají druzí, je irelevantní.Jde o realitu...
Je ale pravda, že to lze chápat i tak, že to je prostě změna na trhu co slovo RS všeobecně znamená a že se používá jinak než dříve.Z RS se udělal "pocit" a lidé ho chtějí, tak jim ho dejme.Proč ne, ale zkritizovat to lze.
Vzpomínám třeba na ty nápisy na Renaultech, zadní sklo, F1 rulessss.Věřím že i někteří kupci Renaultu na to byli pišní, co jim tam tluče za motorové srdce, ač jim to Renault značně podladil. >:D >:-[]
Hm, nemyslím, že jde zrovna o to, jak škodovka hrozně zachází s písmenky RS. Jel jsem G-Klasse AMG a nemyslím, že to auto má cokoliv společného se sportem, a přitom používá stejná písmenka AMG třeba jako model AMG GT, což sportovní auto je. Jinými slovy, takto problém nestojí... ;-)
Dřívější RS u koho? U Škodovky je přístup k označení RS dvacet let stejný, proto nechápu to divení a posměch, kolikrát tu už podobné hrození se proběhlo za ty roky? U každé octavie RS, o dýzlové fabii RS nemluvě, jen mlácení prázdné slámy...
Zapomínáš na R5. Samozřejmě ho nedostane, ale šel by tam. Mezi vznětovými je to také jednoduché, nabízí se jen 176 kW 2,0 TDI (nanejvýš jeho druhá generace).
Áno, A3 potvrdzuje, že sa do MQB vprace, ale R5 si Audi žiarlivo stráži, na ten môžu zabudnúť nielen v Škode, ale aj vo VW (pritom do prípadného Passatu R by sa náramne hodil). Stačilo mi počuť štartovanie aktuálnej RS3, to je nádhera, zvukovo lepšie, než bavorácke R6. :yes:
Nevím, na kolik si ho hlídají a na kolik ostatní odrazuje cenovka. Ostatně Audi ho prodává mimo skupinu. Ten motor ani není zrovna laděný na spotřebu. Uvidíme, jestli v USA nakonec vytáhnou nový VR6.
Tam bych chápal to hájení A3ky, ale ve střední ten motor audi nepotřebuje, může použít šestiválce, passat nebo, pámbumněnetrestej, superb s tímhle motorem, to by mohlo být hodně zajímavé. ;-)
nemyslim. ano, 3.6l se prodalo u Supu 2 nejvic ze vsech benzinu, ale benzinu se prodalo tak malo.. ze zajimave by to bylo jen pro diskutery :-) Schvalne to sleduju a 3.6l Supu 2 nebo 2.0 206kw diky tomu, ze obe generace nejsilnejsich Supu jsou rozpoznatelne dle vyfuku, je jak maku. Narozdil od treba LaK. Do toho auta se hodi nafta, ne ze ne, ten vykon a spotreba je pak jinde. 2.0 bi-tdi bohuzel podle ohlasu neni projevem a spotrebou zajimavy motor a hlavne ta spotreba, v porovnani treba s premii, je vylozene spatna. sel by na prodej dost, proste proto, ze spousta lidi chce to nejlepsi co se da, ale zadny jiny level to asi nebude. jedine co by mi u Supa chybelo je nemoznost ergo sedacek, ostatni jsou kraviny a co mit nemohl prijde z vetsi casti s fl (digi stit, led svetla a koneckoncui to bi-tdi..)
jo ale proc by to nedavalo vetsi smysl.. stredni trida je z velke casti fleet a firmy a ty sic dovoli Supa v nalozi v PC pres mega.. benzin myslim ze tezko. viz asi i soucasne prodeje benzinu.
s tim vykonem to tak bohuzel neni. kdyz pomineme 0-100, v beznem provozu vetsinou papirove silnejsi benzin slabsimu naftakovi neujede. viz i nedavna diskuze A6 3.0TDI vs. 3.0TSI. pri 95% casu v aute je vykon, realny, srovnatelny. Verim, ze bi-tdi vs 206kw 2.0tsi na okresce nebo dalnici bude to same. a ze to TSI si pri plnem plynu papne vic nez o 2l navic.
štve ťa, že kodiaq rs bude vyzerať lepšie ako tvoj "super prémiový" namakaný nemec zakúpený ako 4-ročný v bazáre v Drážďanoch so stočenými 150 000 km? 8-s
A proc by to muselo byt RS? To Skodovacky RS mi pripomina Kalinu Sport, je to rychlejsi nez ty pomale herky, ale zadny sport to vlastne stejne neni. Proc proste jen nanabizi Fabii s 1,8 a k tomu nejaky paket Sport. Muze to byt na objednavku a Skodu by to nic skoro nestalo.
Ze by na tu neprodejnost Fabii RS prisli pomoci statistik prodeju starsich modelu??? No ona ta kozoidni FII by jako RS vypadala docela vtipne.
No právě, podle prodejů Fabie II (RS), která vypadala jako hb z Dikobrazu, nelze prodeje soudit.
Podstatná je motorizace 1.8 TSI, jak by se to jmenovalo je šumák, ale zřejmě logicky RS.
Toto je náhodou výborný nápad...takhle by se mohl vlk nažrat a ovečka by zůstala celá...teď jenom jestli by se koncernoví "detektivové" nechali přelstít... ;-)
Škodovácké RS je to samé, co Audiňácké, jen v jiných vodách. U Octavie je toho nakonec u RS docela dost (silný motor, velké brzdy, jiný podvozek, bodykit, samosvor u RS245, sedačky atd.).
On je nějaký principielní rozdíl mezi S a RS u Audi? Že je Audi celkově posazené výš je jasné, ale princip je stejný - přidáme nějaké koně (resp. lepší motor), nějaké plastíky, větší brzdy, třeba diferák, poladíme podvozek a hotovo. Co jiného bys s tím taky chtěl dělat, že...
No podľa mňa je. S modely sú v podstate len najsilnejšie bežné verziem (konkurencia pre najsilnejšie bežné bavoráky, viď S4 vs. 340i), kdežto až RS sú plnotučné športové verzie, konkurujúce M od BMW (RS4 vs. M3).
Dobře, ale Škodovácké RS i VW GTI jsou přece víc než je nejsilnější běžné verze... v tomhle smyslu by právě Audi S3 odpovídala filosoficky spíš Octavia 1.8TSI (že je výkonem úplně jinde teď neřeším).
Takový drobný tam je. :-) S je v podstatě nejsilnější motorizace se zhruba S line paketem v základu (tedy má jiný podvozek, sedačky, nárazníky atp., které namontují na standardní auto na stejné lince). RS má normálně motor připravený quattro, který se mimo jejich modely nepoužívá, rozsáhlejší úpravy (klidně sáhnou na platformu, když na to přijde) a jsou normálně vyráběny na jiné lince, vlastně i jinou firmou (výrobcem je přímo quattro). Výjimkou jsou RS3 a TT RS, ty nesdílí linku s ostatními RS.
I když rozdíl to není ani tak v principu. Všechno jsou to deriváty běžné produkce. Jen Audi hraje vyšší ligu, rozdíly jsou hlavně dané rozpočtem a konkurencí. Pro mne má blíž S v první řadě kvůli motorům. S modely Audi mají pod kapotou také konfekci, i když výkonnější. Zatímco pod kapotou RS normálně žádnou konfekci nenajdeš. Což souvisí s penězi. Audi si může dovolit hradit vývoj vlastních motorů, které jinde nepoužijí. Tenhle rozdíl se neomezuje na motory, je na nich jen vidět nejvíc. Jiné věci se dělají víc příležitostně, podle toho, co je třeba udělat (jaké jsou slabiny základního auta). Uvidíme, jak se bude situace vyvíjet po spojení s Porsche, kdy je u Audi potenciál sdílet i na té nejvyšší úrovni.
No takhle... je jasné, že motor třeba pro RS4 nebude sdílený s VW/Škoda/SEAT, protože tam prostě model na takové úrovni není. Ale v rámci Audi - RS4 i RS6 vychází z motoru, který je v R8, ne?
Mimochodem... naposledy jsem jezdil RS5... a skoro bych řekl, že je větší rozdíl mezi Octavií 2.0TDI a RS TSI než A5 3.0TDI a RS5.
I R8 dělá quattro. A je vlastně ještě nad nimi. Samozřejmě, že nebudou sdílet se Škodou. Oni ale normálně RS motor nepoužijí ani ve vyšších modelech Audi. Tedy motor například z RS4 normálně nenajdeš v A/S6 nebo A/S8. Zatímco motor z GTI/ RS klidně montovali do A3/ A4/ ... jako obyčejnou motorizaci (kde se tedy dbá na spotřebu a podobné nezajímavé záležitosti :-) ). Ostatně výkonnější auta dlouho musela používat deriváty toho nejstaršího 2,0 TFSI, protože ty novější, které byly i v GTI/ RS, byly impotentní. ;-) Nebyly vhodné k dalšímu ladění (Audi je skutečně vyvíjelo pro A modely).
Po pravdě jsem už dost zapomněl okolo toho, který motor je s kterým příbuzný. Stará V8 z R8 by měla mít kořeny v RS4 B7. Tam byla snad nějaká příbuznost s V10, ale nejsem si jistý, s kterou. Motor v RS6 by měl vycházet z "obyčejného" 4,0 V8 TFSI. A nevím, z čeho při jeho vývoji vyšli. Ač ten motor funguje velmi dobře, pro svůj poskvrněný rodokmen je to jeden z těch horších příkladů. ;-)
Záleží, o čem se bavíme. A bohužel RS modely Audi jsou spíš "hit and miss," nejsou zrovna konzistentní. V jedné generaci udělají významný pokrok v hravosti a v další je to zase pryč. Řekl bych však, že motory jsou stálice. Hlavní je, aby nepodělali podvozek a dalo se v tom jezdit. RS5 jsem měl rád. Pro někoho byla překvapivě pomalá, kdy se projevilo, že je to atmosféra a má ráda otáčky. Nebyl to však vrchol středních RS.
No kdo? Koncern na to přišel a kdo je Škodovka aby s tím nesouhlasila...Škodovka může tak akorát sklapnout podpatky a říct sorry, my víme že by to nemělo zákazníky...máte pravdu, ještě jednou sorry... ;-\
Někdo si tu myslí, že si může Škodovka "vyskakovat"?
Turbo+kompresor nebola šťastná kombinácia, ale najviac to zabila povinná automatická prevodovka. Do 300k Golfu R je DSG OK (a aj tam je to len možnosť), ale do 180k subkompaktu to bol overkill, a to aj finančne.
Na to mohou být různé názory. Turbokompresor byl dlouhé roky motor roku a asi to nejelo špatně. Slyšel jsem negativní ohlasy na spolehlivost, ale ono se toho povídá...
Automat, no jo... já osobně souhlasím, ale vem si, že nové Clio RS je taky jen s EDC...
K tej dvojspojke: som presvedčený, že CRS by malo ešte vyššie predaje, keby malo aj manuál. A pri Fabii zohral úlohu aj faktor času, akceptovanie dvojspojky či automatov všeobecne sa časom zlepšuje, dnes ju už ľudia dokážu akceptovať vo väčšej miere, než v dobe uvedenia FRS na trh. Dokonca i ja som sa pristihol pri myšlienke na automat, aj keď je to dané najmä tým, že polovička má aktuálne zlomenú ľavú nohu a nemôže šoférovať.
Súhlas. Je síce zbytočné o tom bycháriť, vedenie povedalo Fabii RS jasné NIE, ale odvolávať sa na nešťastnú dvojkovú RS nie je dobrý argument. Tú zabila kombinácia viacerých faktorov: nepekné proporcie, absolútne nevhodné pre športovo orientovaný model, nešťastný komplikovaný a nespoľahlivý motor s turbom aj kompresorom a najmä nútený automat, čo sa jednak mnohým nehodilo do športového aut a tiež to zbytočne navyšovalo cenu. Aktuálna Fabia vyzerá na rozdiel od dvojky výborne, už v bežných lepšie vybavených verziách vie vyzerať pomerne ostro a pri ďalšom priostrení pre RS by to mohlo byť jeden z najkrajších subkompaktných hothečov. Techniku tiež majú vhodnejšiu, než v minulosti, 1,8TSI z Pola GTI je jasný kandidát, naviac sa dá kombinovať s manuálom, čo tiež priaznivo ovplyvní cenu. Som presvedčený, že takáto Fabia R by sa predávala podstatne lepšie a bola by rentabilná.
Že nikdy, to by som netvrdil, viď ostatne minulú Fabiu RS identickú s Polom GTI. Skôr je to výsledkom koncernového product placementu, skrátka Škodu chcú mať ako najmä rodinnú značku, na rozdiel od Seatu, ktorý cielene tlačia dopredu ako športovo orientovanú (aj preto môže mať nižšie postavený Leon Cupra výkonnejšie motory, ako Golf GTI).
Tak dieselgate je 2008-2015, VAG produkuje cca 10 mil aut rocne, pokuta 110 miliard korun.
Takze pokuta nekde 1500,- Kc na prodane auto ... celkove to ovsem je vic, dostali vic pokut.
Ted zalezi kolik to je vsechno dohromady a na jak dlouho "se rozlozi splatky" ... ale jak vidis neni to nic hrozneho, kdyz na kazdym aute udelaji nekde 10 tisic Kc, zbavi se kompletne vsech pokut za dieselgate do 3-5 let a jeste bude snazsi presvedcit investory/vlastniky na investice do novych technologii jako je elektrika nebo autonomni rizeni...
Nepůjde, už šlo. Ze zisku 2015 dal koncern VW nějakých 15 mld. eur (a vykázal ztrátu) do rezervního fondu na krytí diesel gatí (tedy i ze zisku co v roce 2015 udělal Škoda). Teprve když pokuty přesáhnout tento fond, tak se bude znovu doplňovat.
No to je snad v pořádku, že akcionáři nemají dividendy, protože nebyl zisk, kdo jiný než akcionáři by měl doplatit na chybu firmy? A akcionářem ve VW není DE, ale jenom jedna země, Dolní Sasko.
Tak daň ze zisku je v Německu tuším 15,83%, takže nějaké 2,5 mld, to zas není bůh ví co, to 6 nebo 7 mld. výpadek na dividendách pro Dolní Sasko byl asi daleko bolestivější.
Ale proč ne, marketing a pro škodovku dobrej Bussines, to bude stát mordu tenhle Koďák....kupce si to najde.
Kapku ale nechápu, proč nebude RS Superb, tam by byl taky velký zájem, i kyž je tedy pravda, že Superb lze pořídit ve verzi POLO-RS už teď a ta verze SPORTLINE svým způsobem RS kopíruje.Není tam imho moc prostor kam to auto posunout, aby to bylo RS.
Rekl bych proto, ze neni motor co tam dat. Predpokladam, ze nic silnejsiho nez co uz je ve standardnich modelech se do Superbu uz davat nesmi, aby se nekonkurovalo Passatu.
Tvůj odhad je asi přesný.Ono tam vlastně vše je u RS by nebyla "nadhodnota". No a on Passat jde sehnat kolikrát za přivětivější cenu než Superb.Teď třeba v té akci s DSG.Koncern tyhle auta dělá viditelně dobře, jde to na odbyt, no co by za to jiní dali.V této třídě chybí větší konkurence.Ona sice nějaká je, ale maj problém s motory, t.j nabízejí na tuto třídu "málo".
Presne ako píšeš, Superb RS by možno bol vhodnejší, než Kodiaq RS, ale pri existencii 206 kW Superbu, naviac so športovým paketom Sportline (a pri súčasnej nemožnosti dať väčší motor ako R4) priestor nevidím. Mohol by sa tam dať výkonnejší dvojliter z Golfu R či novej Cupry, t.j. 221 kW, či by tých 15 kW predstavovalo citeľný prínos, pochybujem. Aj keď ako píšem vyššie RS nerovná sa športiak, ale nejaký primeraný výkonový odstup od bežných motorizácií by tam mal byť.
Doufám, že tahle informace znamená, že Superb skutečně dostane 2.0 Bi-TDI, jelikož snad stále zůstává vlajkovou lodí Škody... Pak bych možná přehodnotil názor na pořízení 2.0 TSI 4x4...
Co k tomu dodat. Jásejme, zpívejme Haleluja! Proč Škodovka chce do této pseuo qvéčkové audiny pro socky narvat naftové biturbo za bratru 1,2 mega a ještě na něj nalepit odznáčky RS? Jasně najde se řada úchyláků co si to poběžej koupit aby mohli kámošům u pivka vykládat jak má jejich kodijak super vlastnosti a přitom valí za 6,0 na sto. Proč si sakra v Boleslavi nevyndají hlavy z * a nepostaví radši Fábku RS když už mají tak úspěšnou káru v rally jako je R5? ...už to mám ...vyplatí se podojit pár hejlů co chtějí rádobysportovní SUV a šéfů firemních flotil co budou mit našlapaný Škodky pro svý manažírky.