Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kodiaq RS potvrzena. Co ji bude pohánět?

David Bureš
Diskuze (108)
Nabídka Kodiaqu se přece jen rozšíří o sportovní variantu RS. Naopak Superbu RS se nakonec zřejmě nedočkáme.

Už od odhalení Škody Kodiaq se spekuluje o tom, že by toto až sedmimístné SUV mohlo dorazit také ve vrcholné verzi RS. Sama automobilka takové zprávy podpořila, když její představitelé oznámili, že Kodiaq RS vznikne, pokud o něj bude dostatečný zájem. A podle všeho výrobce vyhodnotil, že poptávka existuje. Kodiaq RS totiž nakonec skutečně vznikne.

Zprávu o příchodu Kodiaqu RS potvrdil ten nejpovolanější, vedoucí výzkumu a vývoje ve Škoda Auto Christian Strube. Ten zároveň prozradil, jaký motor se objeví pod jeho kapotou. Jestli jste čekali silný benzinový šestiválec, zklameme vás, Kodiaq RS bude poháněn dvakrát přeplňovaným vznětovým čtyřválcem. Motor známý jako 2.0 BiTDI má nabídnout 176 kW a 500 Nm, tedy stejné parametry jako ve volkswagenech Tiguan a Passat.

Naopak s dalšími "eresy" v tuto chvíli počítat nemáme. O Fabii RS by nebyl dostatečný zájem, o čemž se hovoří už od příchodu aktuální generace malé škodovky. To samé platí pro Citigo RS, pro miniaturní hot hatch zkrátka není trh. Struba rovněž tvrdí, že ani Superb RS v blízké době nemáme čekat. Naopak Octavia RS pokračuje, letos prošla faceliftem, přičemž se počítá i s vrcholnou verzí s motorem o výkonu 180 kW.

Kdy Škoda Kodiaq RS přijde na trh, zatím nevíme. Dříve než na konci roku 2018 to ale určitě nebude, do té doby totiž bude v případě tohoto SUV velice živo. Letos v létě, v rámci modelového péče, přijde Kodiaq Scout, který zdůrazní terénní charakter auta. Konec roku pak bude ve znamení Kodiaqu Sportline, vozu se sportovně střiženým designem. V polovině roku 2018 pak bude debutovat luxusní varianta Kodiaq Laurin & Klement.

David Bureš
Diskuze (108)
13. 1. 2017 12:41
Re: SQ7 PRO SOCKY
I R8 dělá quattro. A je vlastně ještě nad nimi. Samozřejmě, že nebudou sdílet se Škodou. Oni ale normálně RS motor nepoužijí ani ve vyšších modelech Audi. Tedy motor například z RS4 normálně nenajdeš v A/S6 nebo A/S8. Zatímco motor z GTI/ RS klidně montovali do A3/ A4/ ... jako obyčejnou motorizaci (kde se tedy dbá na spotřebu a podobné nezajímavé záležitosti :-) ). Ostatně výkonnější auta dlouho musela používat deriváty toho nejstaršího 2,0 TFSI, protože ty novější, které byly i v GTI/ RS, byly impotentní. ;-) Nebyly vhodné k dalšímu ladění (Audi je skutečně vyvíjelo pro A modely).

Po pravdě jsem už dost zapomněl okolo toho, který motor je s kterým příbuzný. Stará V8 z R8 by měla mít kořeny v RS4 B7. Tam byla snad nějaká příbuznost s V10, ale nejsem si jistý, s kterou. Motor v RS6 by měl vycházet z "obyčejného" 4,0 V8 TFSI. A nevím, z čeho při jeho vývoji vyšli. Ač ten motor funguje velmi dobře, pro svůj poskvrněný rodokmen je to jeden z těch horších příkladů. ;-)

Záleží, o čem se bavíme. A bohužel RS modely Audi jsou spíš "hit and miss," nejsou zrovna konzistentní. V jedné generaci udělají významný pokrok v hravosti a v další je to zase pryč. Řekl bych však, že motory jsou stálice. Hlavní je, aby nepodělali podvozek a dalo se v tom jezdit. RS5 jsem měl rád. Pro někoho byla překvapivě pomalá, kdy se projevilo, že je to atmosféra a má ráda otáčky. Nebyl to však vrchol středních RS.
Avatar - Emel
13. 1. 2017 09:49
Re: SQ7 PRO SOCKY
No takhle... je jasné, že motor třeba pro RS4 nebude sdílený s VW/Škoda/SEAT, protože tam prostě model na takové úrovni není. Ale v rámci Audi - RS4 i RS6 vychází z motoru, který je v R8, ne?

Mimochodem... naposledy jsem jezdil RS5... a skoro bych řekl, že je větší rozdíl mezi Octavií 2.0TDI a RS TSI než A5 3.0TDI a RS5.
Avatar - kaa
12. 1. 2017 23:25
Re: Konečně se vidláci dočkali
Kodiaq rs nebude nikdy vyzerať lepšie ako jeho "super prémiový" namakaný nemec zakúpený ako 4-ročný v bazáre v Drážďanoch so stočenými 150 000 km.
Avatar - kaa
12. 1. 2017 23:18
Re: Pecka
Díky bohu.
12. 1. 2017 21:49
Re: auto.cz
Ufff, taky si říkám... vždy když čtu diskuse pod články o Hjondééé... tolik jedovatých slin, že? :-)