Taky jsem pro alfu, je hezká, ale... zatím čekám na jízdu a měl jsem tu čest vidět interier asi v základu a to tedy je nic moc, třeba passat je to samé (v lepším provedení), jen můj dojem... Další problém jsou ceny. Tohle Alfu nezachrání.
Ta anketa nemá žádný význam, protože podle mne by autem mělo být takové, které by chtěl každý, ale nemyslím z důvodu, že to má na kapotě napsáno Škoda :-!
mal som necistotu na monitore a citam ze: Český Jev ... ale je to uz v podstatne nezaujimavy jav ze skoda doma stale vyhrava .... to je jak ked Kaja vyhraval zlatych slavikov... zbytok spevakov bol tiez uz vopred v podstate len v role statistov .. aj ked Kaja si to dozaista vzdy aj zasluzil... co v pripade kodiaqu a skody u vas obecne je ale mozno uz kusok diskutabilne...
No vzhledem k tomu, že se stal autem roku u Vás
[odkaz]
tak by byl docela pěkný trapas, kdyby doma vyhořel, to byste pak vypadali jako pěkní vlez***kové. >:-[]
aby příště takové naprosto nečekané a šokující výsledky nezveřejňovala takto večer. Teď z toho nebudu spát a zítra nebudu stát za nic..
Jen řekněte, copak vítězství v takové prestižní soutěži nechá vlasteneckého Čecha v klidu? A to trojité vítězství Škody za sebou jen ukazuje nedostižnost těchto skvostů automobilového odvětví.
Až se toto dozví kapitáni průmyslu, tak bezpochyby zavřou své zbytečné továrny produkující automobilové polotovary co jen zabírají místo a přenechají životní prostor této prestižní automobilce.
Tak můj odhad prvního místa byl správný..i když můj žebříček byl trochu jiný...zklamáním pro mě je poslední místo Alfy...to jsem opravdu nečekal...
Prostě odporná porota.... Jasně..Kodiak může bejt opravdu fajn auto...ale to typické protěžování Škodofky to celý degraduje.
Uvidíme v prodejích...protože auta typu Kodiak se nefasujou...
Z minulého článku
"Po sečtení všech bodů musí být jasně zřejmý vítěz, není tedy možné, aby na prvním místě figurovalo se stejným počtem bodů více automobilů."
Ale najednou jsou tu dvě auta s 63 body.. Zajímavé >:D
Je jedno kolik měly ty auta bodů, podle pravidel musí být jednoznačně určený vítěz, čili auto na prvním místě. Shoda bodů na druhém místě a dalších se neřeší. Takže v extrémním případě může mít druhý až poslední finalista klidně třeba 63 bodů, nebo 130, a bude to v pořádku.
Tak přinejmenším je nadprůměrná v bezpečnosti, nevím co má být tím rozhodujícím kritériem, pokud je to počet odkládacích prostor tak to určitě není alfí doména.
Jinak tedy, chlapci novinářský za mořem to vidí kapku jinak
[odkaz]
Stačilo by si přečíst, za co se mělo bodovat. Jízda je jen jedním z kritérií. Poslední místo je vopruz, ale nějakého zcela automatického, dokonce "morálního" vítěze v ní vidí zejména fanatičtí fandové.
Ale uz to vime, tak to prosim nepripominat v recenzich na Mercedesy, Toyoty, Hyundaie, Ferrari apod. Stejne si ho nekoupim, tak jako si nepujdu koupit neco do Alzy protoze na me ten jejich zelenej z***$yn rve vsude kam vlezu. Apropo, nepracuje brigadne i u vas jako zastupce Schade Werke?
i Starej tam nahoře by jezdil Koudym, kdyby mohl....jenže nemůže.... tak jenom svým prstíkem dotlačil porotce k tomuhle vítězství....
Je někdo překvapen? Kdyby tady Škodovka plivla na pulty krabici od bot, kombinovanou s pytlíkem z mekáče, tak to bude vítězství..... I kdyby na Auto.cz psali, že nejlepší je Ssang-joooo - ng....
Gratulujeme Škodě, k nečekanému výsledku a berme vážně další v pořadí..... děkujeme...
Takže vozem roku se stává VW Tiguan, sláva sláva? No, jak myslíš.
2014 vyhrála Mazda 6 proti Octavii III, z mého pohledu to není tak dávno, aby se dalo napsat to, co tu píšeš ty i někteří další... ale konec konců je to jen můj pohled.
A vyjde nám Pivo, tak to dobře dopadne. Ale ne. Jde jen o očištění dat o peaky. V podstatě je mi jedno, kdo na tom piedestalu bude. Vadí mi jen ten úzus...Škoda za každých podmínek...
Přestože osobně mě Kodiaq nebere ani trochu, a to jsem ho důkladně prozkoumal a i se v něm svezl, gratuluji k vítězství. Kdyby vyhrálo cokoliv jiné, bylo by to překvapení, takto je to blahopřání zcela bez emocí. Chladný kalkul a dobrá práce marketingového oddělení MB. Úkol je splněn.
Ono by bolo fajn, keby také výkony odvádzali vo všetkých sférach, nie iba v marketingu. Resp. potom by možno až taký špičkový marketing nepotrebovali...
Body se rozdávaly za tyto "disciplíny" - jízda, užitná hodnota, ekonomika, technologie a design.
Ne že bych to Škodovce nepřál, ale pokud si znovu člověk projde ty body, tak tohle nemohli hodnotit odborníci. Jízda - když pomineme "řidičský" pohled na Alfu a půjdeme čistě po komfortu, tak se prostě před Kodiaq musejí dostat jak Volvo, tak VW. Užitná hodnota - tady to může být těsné, nicméně určité neférovosti se hodnocení nevyhne, když poměřujete SUV a sedan. Ekonomika - ok, tohle by docela mohla být parketa Kodiaqu. Technologie - Volvo, VW, Alfa,... určitě ne Škoda. Design - tak, tohle je nejtěžší kategorie. Je to silně subjektivní záležitost. Kodiaq vypadá za mě určitě lépe než koncernoví sourozenci, ale rozhodně nesebere body ani Volvu, ani Alfě. Opět, pokud necháme Alfu bokem a budeme přízemně konzervativní, tak se zde z koncernu na Volvo nechytá vůbec nic. Kdyby to vyhrál Tiguan, který sice vypadá otřesně, ale SUV jsou v módě a je ve všech směrech lepším autem, tak si zabrblám pro sebe a odpustím si komentář, ale tohle je fraška. V Ženevě se nedostal ani mezi finalisty, ale u nás "rozsápe" mnohem lepší konkurenci. Jak tady někdo připomněl lvy - má to stejnou pachuť. Pro mě osobně to tomu autu ještě více ublížilo. Kodiaq jsem na živo zažil a přestože chápu jeho význam pro Škodovku, a přeju ji zdravý růst a spoustu úspěchů, tak na auto roku to v konkurenci není.
Akorát připomínka té užitné hodnotě - já jí chápu tak, jako že by se měla hodnotit užitná hodnota jakéhosi standardu dané karosářské varianty. Tedy u sedanu k obecné užitné hodnotě obvyklých sedanů, SUV k obecné užitné hodnotě ostatních SUV atd. Nejde přece porovnávat užitnou hodnotu dodávky a kabrioletu. No, tak bych to udělal já, ale asi jsem příliš naivní. Ostatně když tak o tom přemýšlím, mohly by se rak posuzovat i ty ostatní kapitoly.
Ad: "Užitná hodnota - tady to může být těsné, nicméně určité neférovosti se hodnocení nevyhne, když poměřujete SUV a sedan."
Ta auta přece profík nemůže porovnávat navzájem "absolutně". To by (mimo jiné) musely stát všechny stejně, což jaksi nejde. Takže vždycky je třeba primárně zohlednit cenu a s ní logicky související zařazení do třídy/skupiny. otázka pak logicky nemůže znít, jestli je konkrétní Volvo (nebo Alfa) lepší, než konkrétní Škodovka. Otázka zní, jestli je dané auto v rámci své třídy lepším autem, než jiné auto v rámci jeho třídy. Díky tomu pak lze (nepřímo!) porovnávat zdánlivě neporovnatelné, tedy např. mainstreamové SUV a prémiový sedan (viz tvá údajná "neférovost").
Ad: "...a půjdeme čistě po komfortu, tak se prostě před Kodiaq musejí dostat jak Volvo, tak VW."
To právě nemusí, od vyšší střední prémie logicky očekávám podstatně vyšší jízdní komfort, než od mainstreamového SUV. A zatímco Volvo mě svým jízdním komfortem spíš zklamalo (i přesto, že je v tomto ohledu o poznání lepší, než XC90), Kodiaq mě naopak právě v této disciplíně příjemně překvapil.
Na rozdíl od tebe se s tím aspoň svezu, než o tom něco konkrétního napíšu.
V tomto ohledu je na tom Kodiaq prostě dobře (a není to zdaleka jen můj postřeh), naopak mi na něm vadí klasický problém většiny Škodovek, což je úzký rozchod kol vzhledem k šířce karoserie, což vynikne ještě víc díky "hranatému" vybrání blatníků, čímž se příliš odhaluje pohled do podběhů.
Na rozdíl od tebe se s tím aspoň svezu, než o tom něco napíšu.
V tomto ohledu je na tom Kodiaq prostě dobře (a není to zdaleka jen můj postřeh), naopak mi na něm vadí klasický problém většiny Škodovek, což je úzký rozchod kol vzhledem k šířce karoserie, což vynikne ještě víc díky "hranatému" vybrání blatníků, čímž se příliš odhaluje pohled do podběhů.
Neboj, už začína nová telenovela "YETI-ho SYN PRICHÁDZA" pripravte sa na úchvatné fotky brutálne maskovaného auta, potom "náhodných" záberov z testovania na D1 kde už pár vrstiev maskovacej cibule opadli, potom úchvatne rozplývajúci sa sloh "nezávislého" novinára ktorý už sedel a viezol sa v predsériovom kuse o ktorom ale nemôže nič konkrétne napísať, nasledujú fotky lištičky, blinkra, knoflíka z rádia... No a ideme cca po pol roku do finále, auto.cz sa dostalo ako jediné k fotkám ktoré záhadne unikli tesne pred ofico odhalením niečoho čoho už budeme tak presýtení, že to bude prekvápko asi ako fusakle pod stromčekom... 8-s
Asi se to dalo očekávat, ale já bych raději něco menšího, elektrického a za normální cenu ( cca 350 tis Kč). Mimo téma článku, viděl jsem včera facelift Octavie a podle mého vypadá úplně normálně ;-)
Husty. A kolikrat ses uz takhle pos*al? A poblil? Nemas na YT nejaky videa? Postni sem neco. Typka, co se pose*e a pozvraci, kdyz vidi nejaky auto, sem jeste nevidel.
Buďme rádi za Kodiaqa, že je jaký je a nemusíme si nalhávat něco o tom, že SUV 4x4 nepotřebuje. Pod jakýmkoliv jiným koncernem, by Kodiaq nemusel být a nebo by měl max 1,6ku.
O tom, že je Kaďák vítězem v podplacené anketě, to se tu dozvíme hned. Ale že už ve všech médiích od pondělka proběhla info o svolávačce DSG u Škody, tím se redakce nepochlubí!!!!!!
[odkaz]
ACZ jděte už do háje s touhle VW masáží a zároveň neobjektivností o VW :no::no::no::no:
Kdybychom viděli, jak který novinář hlasoval, nejlépe i s odůvodněním, bylo jasno. Třeba na novinkách je napsáno, že jejich redaktor Žemlička dal 50 bodů AR, 36 V90 a zbytek rozpustil koncernu. Čekal bych, že se nám tu Honza také přizná, jak hlasoval, doufám, že podobně. Letošní výsledek mají na svědomí určitě ty staré struktury - 70-ti letí dědkové, kterým se líbí, že se jim do toho dobře leze 8-s
Od Mičky se férovosti a otevřenosti nedočkáš. Nikdy. Nebo že by šel "nejlepší" redaktor do sebe a zveřejnil jak hlasoval? Kluci z Auto.cz to dříve dělali.
21/24 hlasujících novinářů mělo Kodiaq jako #1... myslím, že v tomhle těžko od pana Mičky čekat, že by šel proti proudu. Možná se tu ještě hlasování objeví... myslím 2014 tu to zdůvodnění bylo, ale to taky hlasovalo víc redaktorů auto.cz
Čekal jsem přece jen víc bodů pro Giulii... ne že vyhraje, ale že bude třeba na bedně... z toho důvodu, že z té pětice přece jen nejvíc vyčnívá. Nu což.
Kodiaq nic proti - plnotučná technika, motory, převodovky, pohon 4x4, výbava... je to dotažené auto od domácího výrobce a to stačí.
Omlouvám se, pokud jsem to špatně pochopil.
Hodnocení aut má na starosti několik porotců, každý má 150 bodů, které musí rozdat mezi 5 nominovaných aut.
Na konci se tyto body vezmou u každého auta a sečtou, tedy od každého porotce se jeho 150 bodů musí ukázat u těch 5 aut.
Takže součet všech přidělených bodů všem autům musí být číslo dělitelné 150.
Tak jak je možné, že mi vyšlo 435?
Díky, to jsem nevěděl.
Nicméně v pravidlech je, že se bere průměr míst, tedy se vezmou všechna místa přidělená autu a udělá se průměr.
Auto se nejlepším průměrem vyhrává.
Tak teď ty bodu uvedené v článku nechápu už vůbec.
"Průměrné umístění u všech porotců (25 + 5) pak určí pořadí ankety Auto roku 2017 v České republice."
PS: našel jsem teď článek jinde... jeden z těch 25 se omluvil, takže v reálu je to 24+5... možná to jsou ty chybějící body.
V anketě hlasovalo 24 motoristických novinářů (původně jich mělo být 25, ale jeden z nich v den uzávěrky prvního kola odstoupil a nemohl být tedy nikým tak narychlo nahrazen). ... Z 24 novinářů ji na první příčku umístilo 21 z nich, v hlasování veřejnosti, která měla pět hlasů, Kodiaq rovněž vyhrál. To znamená, že pouze ve třech případech nebyl Kodiaq první.
Svezl jsem se díky Auto Brejla Kodiakem a musím říci, že při přímém setkání a při jízdě jsem byl s autem hodně spokojený.
Design auta z venku se mi opravdu líbí, jeho prodloužená silueta s poněkud "obtěžkanou" zádí je přesně můj sty. Uvnitř už taková spokojenost nepanuje: sedadla vpředu jsou opravdu příliš široká, hlavně sedák v zatáčkách nepodrží ani mou prostorově poněkud výraznější zadnici. Výška opěradla je pro mě o.k. Řešení některých detailů, např. úchytu lahví ve středové konzoli mi nadále leze na nervy svým laciným provedením, které prostě do auta za milión nepatří. Simply clever by se měl soustředit na jiné funkční detaily, ne na místa, která utváří dojem z auta. Zadní posaz je v pořádku svou výškou i rozměrem sedadel. Jízda byla velmi sympatická, byť už na 18´´ už je tuhost podvozku přece jen vyšší, než preferuji (a to je prý znatelně lepší, než u Tiguanu!). Odhlučnění podvozku je skvělé, odhlučnění 2,0 TDI 110 kW by určitě mělo být lepší. Celkově, suma sumárum: velmi dobrý vůz ale rozhodně ne vítěz ankety. Podle všeho měl být vítězem Volvo S/V 90.
Škoda není prémiová značka jako třeba Volvo. Auta, která vyrábí, neslouží k předvádění, nejsou okázalá, jsou jednoduše praktická. Nechápu smysl SUV a popularitu této kategorie obecně, nicméně mi nezbývá, než ji tolerovat. A ač nejsem příznivcem značky a Kodiaq je pro mne nutným zlem, přesto musím poctivě přiznat, že vůbec nevypadá špatně. Tohle není auto pro zapálené automobilové nadšence. Tady nejde o emoce. Tohle auto je účelově vymodelovaný nástroj. Bude plnit svůj účel a bude to dělat dobře. Tak totiž Škoda auta staví. Jako účelové věci pro pragmaticky založené lidi. Takže prosím nesrovnávat italské vášně s německým pedantstvím. Ano, německým. Mluvíme přece o německé automobilce.
Ruku na srdce, jak by mohla v české anketě uspět Alfa Romeo se svou kontroverzní pověstí auta na baterky? Giulia, jakkoliv je krásná, vám teplou večeři nepřipraví a studené pivo z ledničky nepodá. Je to mondénní drahá call girl, se kterou se sice mnoho mužů rádo pochlubí, ale jistotu manželské postele za ni nevymění. ;-)
Jo a ne... tohle je auto, které v nějaké běžné konfiguraci (čti 2.0TDI s LED světlama) stojí 800+. To není částka, kterou by kupec jen tak vysypal za to, že auto bude fungovat. Nějaká forma nadšení z toho auta tam být musí, jen to holt nebudou zatáčky projížděné pod plynem dveřma napřed :-) - což teda ani u toho Volva.
PS: Mluvíme o české automobilce, s vývojovým centrem v ČR... a o designu vzniklém pod vedením slovenského designéra... na základě německé techniky.
Ano, ta „německá automobilka“ je tak trochu nadsázka. Jenže když si najdeš krásnou holku a nakonec se s ní oženíš, je jedno, že pochází třeba z Ukrajiny. Je tvoje a už si nemůže dělat, co chce. Proč? No protože to platíš a ona je s tím srozuměna. Škoda se musí podřizovat koncernovým pravidlům, má v jeho rámci přidělenou roli a má německého ředitele jménem Bernhard Maier. Kdo platí, ten poroučí. Takže na oko je Škoda česká, ve skutečnosti je německá. To, že si najme na design Slováka je totéž, jako když si výše zmíněná manželka původem z Ukrajiny zajde ke slovenské kadeřnici. Na faktu, že je tvoje, to nic nemění. Ano, historicky je to ukrajinská žena a její krajané na ni mohou být hrdí, třeba kvůli její kráse, ale bohužel už není jejich.
Co se ceny za Kodiaq týče, je srovnatelná třeba se Superbem. To rovněž není auto pro honoraci. Z pohledu obyvatele západní Evropy jde o nepříliš zajímavé rodinné auto. Tedy žádný luxus. Spíše užitná hodnota. Kodiaq lze vnímat obdobně. Pokud si skutečně dobře situovaný člověk chce pořídit dobré a renomované SUV, zvolí třeba Range Rover. A to i u nás. 800 tisíc je pro mě a mnoho dalších Čechů za jakékoliv auto příliš moc peněz, to je fakt, ale Kodiaq je určen hlavně na export, tak je třeba se na to dívat.
Trochu víc hrdosti by neškodilo: řečeno přesně, Škoda je česká automobilka, patřící do německého koncernu. Česká je proto, že sídlí v Česku, vyrábí (tedy nejen) v Česku a má zde vlastní vývoj, v kterém ze 2000 zaměstnanců tvoří drtivou většinu opět Češi. Je tedy stejně česká, jako je Seat španělský, Bentley britský a Lamborghini italské. Je zajímavé, že nikdo z Audi, VW nebo Porsche nepovažuje Škodu za německou firmu, ale my se tím tady občas rádi "sebemrskáme". Proč? Máte pocit, že např. Jaguar Land Rover je indická firma? A navíc - vede ji (CEO) Dr. Ralf Speth, tedy Němec. Takže nejen u Škodů mají svého Maiera :-)
Ano, já to dobře chápu, jak jsem již uvedl, jde o nadsázku, protože do jisté míry to tak lze chápat. Hrdost také nějakou cítím, ale je to těžké, už nejsem mladíkem a pamatuji škodovky na úrovni, na kterou nebylo možné býti hrdý. Vím, že je to dnes jinak, ale to jen díky německému kapitálu. Nepopírám českou tradici značky, nepopírám kvality českého technického umu a rozvoje. Sám mám ve své Ibize SC český motor 1.2 l TSI 77 kW a je rozhodně skvělý. Jde o produkt českých mozků v internacionálním produktu. Auto má na sobě španělské logo a když zvednu kapotu, na komponentech motoru vidím loga VW, nebo Audi. Takže ano, koncern poskytuje národním automobilkám jistou autonomii, to ale nic nemění na faktu, že mu všechny patří. Jsou tedy německé stejně jako do jisté míry národní. :-)
Volvo rozhodně není prémie..
Zkrachovalá automobilka , primárně nyní vyráběná pro čínu mne nechává chladným.
Alfa Romeo to je jiná liga.. :yes:
Italové auta umí , design je skvělý a nejlépe jezdí..
Prostě č.1 ..
Kodiaq...jasně , solidní auto pro masy.
Jen se mi extra nelíbí .. ;-)