Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda koupila zkušebnu pro crash-testy od TÜV Süd

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Mladoboleslavská automobilka má vlastní zkušebnu pro bariérové testy. Koupila ji od společnosti TÜV Süd.

Bude zde provádět dynamické nárazové zkoušky jak s kompletními automobily, tak i s jednotlivými komponenty. Areál se nachází v Úhelnici u Husí Lhoty asi 11 km severovýchodně od Mladé Boleslavi.

Pravidelné provádění nárazových zkoušek patří k hlavním kompetencím každé automobilky. Se zakoupením vlastní zkušebny Škoda trvale posílila své know-how v oblasti pasivní bezpečnosti. Už dnes je bezpečnost naší modelové palety na příkladné úrovni. To chceme zajistit i do budoucnosti. Pro modelovou ofenzívu příštích let potřebujeme výkonné kapacity. Proto budeme v Úhelnici i nadále investovat, řekl člen představenstva Škoda Auto pro technický vývoj Eckhard Scholz.

Škoda na tomto místě testuje již od hlubokých 80. let. V té době zařízení patřilo ÚVMV (Ústavu pro výzkum motorových vozidel), který byl po roce 1989 zprivatizován. Zakoupená zkušebna je tedy pro ni vlastně tak trochu domácím prostředím. Zkušebna stojí v areálu malého testovacího polygonu Škody.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - Katikakus
30. 9. 2011 16:57
Re: A proč....
Mas pravdu - nekde jinde - v Nemecku.
30. 9. 2011 15:16
Re: A proč....
To, co máš na mysli ty, má samozřejmně i TPCA. Okruh, kde se ověřuje funkčnost výrobku. Ten okruh u MB slouží k trochu něčemu jinému a totiž vlastnímu vývoji. Ten ale, jak je známo, tady ale nemá ani Hyundai ani TPCA, protože to jsou skutečně jen montovny cizích automobilek a svoje ústředí včetně výzkumu a vývoje mají "nekde" jinde a ne na území České republiky.
30. 9. 2011 14:36
Re: A proč....
Jen tak na okraj. HMMC (Hyundai) zkušební okruh má...
30. 9. 2011 13:25
Re: A proč....
ja by som povedal ze extremy su tu na jednej aj na druhej strane dokonale vyvazene.
30. 9. 2011 11:54
A proč....
Na co ta montovna pod knůtou zlého Němce potřebuje? A na co vůbec potřebuje polygon? Vždyť TPCE nebo Hyundai taky nic takovýho nemají, o automobilkách na východ od nás ani nemluvě.

Nebo že by to patřilo k výbavě komplexní standardní automobilky s českou značkou, se sídlem v Čechách, s majoritou českého personálu, by´t patřící do nadnárodní skupiny jejichž vlastnictví je dáno vlastnictvím akcií?

Nakonec ty montovny má škodovka taky, byť je sdílí s VW - na Ukrajině, v Rusku, v Číně, v Indii a dneska i v Bratislavě. A to je ten drobný rozdíl oproti těm "druhým" tady v regionu. No nicméně kňourání s nenávistným podtextem na adresu zlých Němců tady patří k folklóru.

Mimochodem, každý soudný člověk musel mít radost z nové tatry. A je to česká značka i kdby desetkrát patrila Američanům....