Škoda Auto bude vyrábět nový koncernový vůz, interně označovaný jako A Entry. Detaily o modelu zatím nejsou známé, jeho předností má však být nízká cena vzhledem k nabízené užitné hodnotě.
.... nový model ma stát 260.000 až 310.000 korun ... nové auto bude trochu menší než současná Octavia. Bude mít slabší motory a jinou výbavu ... Tomu moc nerozumim protoze v teto cenove kategorii ma konkurence vozy, ktere jsou stejne velke jako O, maji stejne motory a stejnou vybavu. Zda se, ze rychly pokles cen udelal caru pres rozpocet marketingovym magum.
"Levná Škoda" - to je pekny protimluv :-)
slabsi motory a socialni vybava za tristatitic :-)
produktovi planovaci skodovky evidentne hovori nemecky :-)
Snazim se odhadnout design...kdyz se podivas na Joystera, trosku mu das tvary octavia 1, proste, aby z toho byl takovej novodobej Rapid s bocni siuletou oken(az na ten schod mezi prvni a druhou radou..), jako ma Roomster....nechame se prekvapit
Bráno na renault-Velikost thálie za cenu megana >:D A to se vyplatí!
Jsem zvědav na použitou techniku, aby to nebyla stavebnice alá co nevyužívaného sklad napříč koncernem dal...
Tak asi českému průměrnému zákazníkům asi o víc nejde.Chtějí prostě, dle jejich slov, kvalitní německou techniku, ale obratem dodávají aby to mělo opravnu na každém rohu >:D .
Kdybybch chtěl auto a zajímal se hlavně o servisy, tak raději zůstanu u kola :-) .
Proč u kola? Nejrozšířenější servis má škodovka a nejlepší/kvalitní nemá nikdo bez ohledu na značku. Na kole neodvezeš cement a zimě, nebo dešti neuděláš holce dítě. A řešit techniku u auta do 300 litrů mě připadá celkem zbytečný.
Proč myslíš? Napiš mi, čím tě ohromí třeba Ceed a Megan v abs. základu a samozřejmě mě nezajímá, že v základu nabízí někdo rádio, nebo držák na kofolu.
ne, ne, je to mysleno jinak.. vsechny moje auta jsou do trista.. a nic jinyho nez techniku jsem u nich snad neresil.
jinak fandim meganu, protoze ten zapricinil napr. mimojine i to, ze ford fokus je dnes k porizeni za 300 a ne o stovku vic.
O to jde... Focus, Megan i ten ceed je v tý cenový hladině poměrně vyrovnanej, někdo je na tom třeba lépe, i když nevím moc čím. Jinak je to, když danný model začneš "nadívat" výbavou a motorama. Jeden skončí, protože "to" nedělá a jeden se dostane i na mega. Nedovedu si představit, čím mě ohromí za 3 kila focus a čím megan, pokud to nerozpitváš, jako Perun. Obojí jede za tři sta.
To je všetko fajn. Ak Škoda pustí do sveta voz za rovnakú cenu ale menší ako Octavia, bude ponúkať auto veľkosti a kvalít Logana za ceny konkurentov Octavie...
Pokud vím tak třeba Focus má cenu od 370tis, to máte minimálně 60tis úsporu a nikdo z vás neví co bude v základu. A když se to tak vezme tak golf a jiní jsou proti Octavii taky menší a nabízí alespon stejný prostor uvnitř, krom kufru. Takže to znamená že se taky neví jak na tom novinka bde velikostně např.proti Ceedu
Zas taková pecka mi to nepřijde. Ono to je jen s 1,4kou. S 1,6 už se člověk dostává výš než Kia či Renault. Ale je fakt, že jízda ve Fikusu je přeci jen stále lepší.
Tak ve verzi za 300 neohromí asi nic. Ale Mégane nebo Bravo má šestikvalt, Fokus výborný podvozek a nevypadá špatně a Ceed/i30 mají slušný motor v základu.
Samozřejmě pokud u vozu do 300 litrů nebudu řešit techniku, koupil bych si za 180 Dacii a zbylých 120 bych prochlastal... ;-)
Pred dvema lety prave radio rozhodlo u rodicu v hodnote 5000 Kc, zda pujdou do francouze ci Skodovky u auta za stejne penize a totoznych motoru! Ale chapu asi moji rodice se neradi k vetsine v CR.
Ja chapu, ze pokud nekdo umi sehnat prachy ,tak pokud auto stoji += 10-20 tisic vic neni zadny problem.
Ale pote je rada lidi, co opravdu valci s dealery zda vezmou k zakladni motorizaci alu kola nebo radio a mit obe veci nemuzou. Takovych lidi co kupuji auto dum byt ci TV na samotnych hranicich svych moznosti, tak pote kazda hloupa sleva je znat!
Jenze spousta kluku by si tady nepriznala, ze kdyz si neco koupi tak proste je to vetsinou z veskerych uspor-platu-moznosti a pote sama strada!
PS: krome par vyjimek co bydli v zahranici, maji skvelou praci ci bohateho strycka!
OK, ale zrovna auto přeci neni "věc" kterou si kupuješ na hranici existence? To je přeci naprostá hovadina a auto je všeobecně známá investice, jako ta nejhorší. Proto mi to radiování a klimatizování přijde zcestný.
Navtech mas 100% naprostou pravdu v techto argumentech! Ale podivej se kolik lidi se vseobecne ci konkretne v autech zadluzi jen protoze zije ve vire, ze jejich prijmy + premie + bonusy za 6 poslednich mesicu neklesnou a pote prodavaji auta s odkupem leasigu/splatek etc. A to plati i o bytech a domech etc.
Proste lide se casto nechaji unest iluzi, ze veci financne zvladnou! Natomto snu lide ziji pote z kreditnich karet, kupuji veci na platky, ktere zacinaji az po xy mesicich. Lide proste miluju zit na uver a to je treba cely problem USA a UK.
Tahle snaha Škodovky odpovědět nějak na konkurenci, která tlačí ceny stále níž, je naprosto v pořádku. Tady je vždycky spousta chytrejch, co maj v hubě Octavii Tour a jak je to starý a technicky nemožný...
No, já akorát vidím stále ještě kolem sebe spousty favoritů a felicií, a tak nemám nic proti tomu přiblížit méně solventním celkem moderní auto. Ty kecy o ostudě a podobně ať místní diskutéři přednesou právě onomu majiteli nějaký zrezlý Feldy.
Tady se řeší že dvěstě je za auto moc a ceny musej dolů a bla bla. ;-)
Jen tak pro zajímavost a malý srovnání. Nedávno jsem pořizoval do firmy dvě věcičky. El. vstupní dveře Besam(105.000) a elektrocentrálu Endress 12kW (110.000). Tak a teď ať mi to někdo co se týče technický vyspělosti a nákladů na výrobu porovná i se sebepitomějším autem.
Pak by nejspíš na ceny aut nahlížel jinou optikou.
Jasan, ale jsme tu na autech... Každá věc, i dveře, nebo centrála je hledání toho nejlepšího za nejlepší cenu. Slevy, servis, to tě zajímá. Já taky radši prodám krávu za míň, ale s tím, že jich prodám víc, než jednu. Trh.
Ale za 3 kila si koupim škodovku, protože jí mám 800m od baráku a nebudu si kupovat za 3 kila rendla, protože je 20km daleko.
koukám, je to tu samý expert a chytrák. Snad všichni odpůrci škodovky už vědí, že nástupce Oktávie Tour bude mega hnus a spatlanina která bude stát za h.. už dokonce i vědi, jak to bude uvnitř malé a nekvalitní, jste fakt borci a asi si nechám od vás vyplnit tiket na sportku :yes:
Soouhlasím si woody-alien :yes:
Mám doma rezavou feldu, najeto nic moc, jen 160t.km za 15 roků, doteď slouží suprově, no jo no, je rezavá, holt to už tak je, ale narozdíl od jiných borců neřeším na feldě vůbec nic, jediný co se podělalo za 7 roků je, alternátor - odešla dioda, takže následovala GO altíku, ložisko, klíňák, dioda, se vším všudy i s prací 700kč. Dále mám doma Fabia 1, najeto 36t.km, stará je 8 roků = stav nového auta, nic nevrže, svezení příjemné, bez jediné závady. A do třetice máme formana z roku 1993, který je téměř bez koroze - kupodivu, a je to takový pracovní nezmar.
Já se vůbec divím že tady má tolik lidí mindráky ze škodovky, tak si to prostě nekupujte, neřešte to, kupte si co chcete. Takový ty kecy typu: mám rencka lagunu a má 100x objetou zeměkouli a bez jediné závady, a oktávka mi nevydržela ani třetinu, tak takovýhle kecy jsou scestné a jen technicky nevzdělaný blbec může dělat takovéto závěry co je lepší, horší. :yes:
Rád bych si tedy nechal tady od nějakého rádoby experta vizionáře vyplnit tiket sportky >:D:-!
a co ked ma ten blbec pravdu? Takk ako poznam oktavku ktora nabehala 700 tis. !!!! km bez problemov, poznam oktavku co k nam chodi kazdy treti mesiac s niecim. A ty idesporovnavat akoze spolahlivost fabie? No jasne ze sa ti nesype ked za 8 rokov si najazdil 36000 km... keby si mal 236000km tak by si mozno hovoril inak.. A nekecas tu nahodou to iste ako sam odsudzujes? najprv pises ako je tvoja felda spolahliva a ze si za 15 rokov riesil iba alternator a potom tu taras ze s lagunou obehol zemegulu a ze je to blabol? SI taky isty ako ti na ktorych nadavas!
Mně se jednalo hlavně o to, jestli je tak důležité řešit dostupnost servisu.Když je auto v záruce(U renaultu mám 4 roky, což je halabala doba) tak mám zadarmo asistenci, a když ne tak to řeším u servisu který je nejblíže-Je levnější než autorizovaný a záměrně mi nese*e na hlavu(Jeho existence je závislá na odvedené práci).
Pokud bych aplikoval myšlení že se mi na autě něco rozbije, tak opravdu bude nejlepší kolo.Vyhozený řetěž snad dám zpátky :-) .
Asist je fajn, ale nakonec stejně záleží, na jakej kus narazíš... Pořád je to opruz a pokud máš káru, kterou ti opraví Lojza na každym rohu, tak si ve výhodě. Taky jde o to, kde žiješ, jak to používáš, kolik najezdíš atd...
Za posledni 4 roky jsem najezdil 250 tis km. To bych chtel videt toho rendlika, ktery by to vydrzel >:-[] >:-[] >:-[]
Kupuji auta, ktere tech 250 tisic bez problemu vydrzi.
Ádo, ač Renault zrovna moc nemusim, tak co třeba z těch rendlíků Laguna I 2.0i s 230 tis ...? To pro tebe ale asi neni auto, když to nemá TDi i ve znaku... :no:
ZoomZoome to si snad děláš srandu Lagunu I s neuvěřitelně žíznivým 2,0i jsem měl. A horší auto jsem ještě neviděl. Je fakt, že do 160 000 jsem to udržel v provozuschopném stavu. Pak už se to ale začalo tak rychle rozpadávat, že jsem byl převelice šťasten, že se mi to podařilo s velkým prodělkem prodat. Laguna I bylo krásný pohodlný auto, ale po technický stránce to byl šrot všech šrotů futrál. :-!
já za poslední rok a půl najel s meganem 1,5dCi viz recenze 106tis a neměl jsem jedniný problém, společník z firmy má octavii II 1,9tdi a má najeto o něco málo víc, ale už měnil turbo, váhu vzduchu a tak..... jako dodávku máme ve firmě 2 letýho trafika, ten má najeto 280tis a neměl jediný problém.......takže vw už je asi jen pro vw fily......
Devítikolečko na Deore toho moc nevydrží - myšleno řetěz. No v podstatě i kazeta... I servisování kola je dnes celkem drahé. Rozebrání a vyčištění vidle za litr za rok... Provozování Šáde bude levnější >:-[]
A ty nelakovaný plasty jsou lepší aspoň se nevodře lak, ta nekrytá přihrádka je taky dobrá kdo se s tím má taky pořád otvírat a zavírat že jo. A to plato by zavazelo, aspoň bude mít po cestě na chatu Azor dost sluníčka. A ten tříválec to je vlastně osvědčená koncepce to měl už náš Warťas.
Hmm... tak to má apoštol asi velkej problém, když od novoty mu drnčely budíky ;-) ne že ten vůz byl jeden zmetek, ale byli rovnou dva - kusy Passata a oba dělaly to samý. VW Golf 4 - od nova drnčení něčeho z hlouby desky.
Ale abvme se o Škodě, tak Fabia 1 - po 30 tis. koncert z palubky, drnčení plexi v kapilčce, drnčící výdechy vzduchu. Opět ten koncert nebyl vyslechnut v jednom voze, ale celkem čtyři vozy s různým datem výroby v rukou soukromých majitelů.
Víš, se mi zdá, že menší rambajz dělalo kdysi dávno Berlingo po 250 tis ve službě montážního auta...
Ale abych nehanil, tak octavia I a II jsou celkem v poho, alespoň co jsem vypozoroval. I Superb je v poho.
Jo ale pravdu máš, jenže bych podotknul, že u někoho se to objeví dřív, u jiných později no a u někoho vůbec ;-)
Tak ted se dá s tebou lépe souhlasit. Já znám Fabii jednu a je v poho, ale nevím co více převažuje. Ono na to bude mít vliv i kolik nalítáš na naších stále více rozbitých cestách. No plaťte více a auta si huntujte dále že :-(
No ono konkrétně u těch fábiích záleží spíš na náladě. Jelikož to někdy řvalo jako šílený ať si jel kdekoliv. Jindy zase nebylo slyšet skoro nic. Stejně ale tak ale převažovalo drnčení, což matce nevadilo, ale mě to sr*lo vyloženě.
A o těch Passatech se nemá cenu rozepisovat, jednoho z nich jsem byl přebírat jako nové auto od prodejce a .... raději no coment :no:
Nevim jak dnes, možná to drnčení odstranili. Ale nevěřim že to byl vadnej kus, poněvadž ten stejný problém měl i náš druhý firemní Passat od nova s jinym daten výroby :-(
Odhaduju, že to bude vypadat jak předešlá Honda City. Taková Octavia Junior alias bastard. Ona má být menší než stávající Octáfka, která vevnitř tolik prostorná není díky malýmu rozovoru a dle cenotovorby němců to za 260 tisíc nebude mít ani okna, z 1,2 HTP uříznou další válec, uříznou kufr, nasadí 13´´ palcový kola. Taková Felicie s čumákem ala Octáfka už tu jednou byla.
Jo jo, Renault Fluence se určitě třese strachy. Notabene česko není směrodatný trh pro evropské automobilky.
No jistě zrovna tu všichni jako ty vědí jak to bude vypadat. Třeba Ceed a Golf je taky menší než Octavia a mají min stejný vnitřní prostor jako Octavii, to znamená že ikdyž bude o něco menší nemusí to být žadný mrzáček jako byl kdysi Junior. Všechny značky šli z cenou dolů, Kdysi neměla F junior ani to pláto jak píšeš,stabilizátory atd a dneska nejlevnější Fabia má 4 vaky ABS atd s podobnou cenou. Proč to teda nešlo už dřív u všech značek Hmmm?
Prosim ta netrep.
Octavia je skvele postavene auto, ktore klame telom. Tvari sa vacsie ako v skutocnosti je a ludia jej to zeru.
Nechcelo sa mi velmi hladat, tak som porovnal iba tebou spominane 2 auta a ich vonkajsie velkosti (oficialne technicke udaje).
____
octavia II, ceed FL, golf VI
D 4569 4260(-309) 4199 (-370)
S 1769 1790 (+21) 1786 (+17)
V 1462 1480 (+18) 1479 (+17)
R 2578 2650 (+72) 2578 (0)
____
Ano, octavia je dlhsia ako ceed a golf (bodaj by nie: liftback vs hatchback-y). Ale to je asi tak vsetko. V dalsich parametroch je MENSIA.
V cem je mensi? Treba v prostoru na nohy? Nebo na hlavu?! Ty budes stejny "expert" na auta asi jako Smoula Mrzout, ktery podle rozvoru stanovuje vnitrni prostor... :-!
Ja som udal vonkajsie rozmery, z ktorych je kazdemu jasne, ake "velke" auto je Octavia. Dlhe, to ano...
Vnutorne rozmery:
octaviaII
sirka v laktoch (vpredu/vzadu):1415/1423
priestor pre hlavu: 981/966
ceed
1460(+45)/1400(-23)
1020(+41)/980 (+14)
golf
1447(+32)/1420 (-3)
987(+6)/979(+23)
O rozvore a vnutornej sirke som ani predtym ani teraz nic netvrdim. Uvadzam iba fakty.
Aj z tychto o vnutornej velkosti aut je cosi jasne.
P.S. V robote mame OctaviaII kombi aj Ceed (hatch/kombi). Lepsie sa vozi v Octavii, ale to nemeni nic na tom, ze to auto je jednoducho mensie ako Ceed.
Octavia posobi naozaj vacsim dojmom, ale len dovtedy, kym nie je zaparkovana vedla Ceed-u. Vtedy tie rozmery jednoducho nejdu zamaskovat a je evidentne vidno, ze Octavia je mensie auto.
No, ono je treba pouzivat pri mereni stejnou metodiku a stejny metr ;-) U Octavie namerili pri porovnavacim mereni (AutoBild) vpredu 1020, vzadu 980, sirka 1440/1430 (kombi), podelne vzadu 745. Kiu ted nevidim, ale Hyundai i30 pisou 1010/1000, sirka 1475/1465, podelne vzadu 740 (to ma o 5cm delsi rozvor proti Ceedu a o 12,5cm vice nez Octavia), FF2 1020/980, sirka 1440/1450, podelne vzadu 710. Takze nejde o nejake maskovani rozmeru, ale poradne mereni a srovnavani srovnatelneho. Kde je Octavia skutecne mensi je sirka, v jinych rozmerech je stejne nebo nad, takze to auto "jednoduchsie mensie" neni, jak pises ;-)
Nemusí to být mrzáček, ale jistě bude, protože němci si nechají zaplatit každý prdnutí, změni font nápisu na kufru + 10.000,- apodobně. Jde o to, že takový nápady od němců jsou směšný.
Evropský automobily jsou nehorázně předražený a Škoda má marži 100% + marže prodejce a parta FauVé celkově na tom nebude jinak.
Octavi, aby vypadala, že je velká, tak ji zmenšili okna stejně jako Fobii 2, poohýbali blatníky tak aby nebylo vidět, že je jen nafouklá jako pouťový balonek a když si tam sedne člověk jako já se 182 cm, tak ho palubka málem praští do čela, vysoko je proto, aby si člověk uvnitř myslel, že je ve velkém autě, ale velký auto je Tatra ne německá Škodovka.
Až procitneš,tak poznáš, že to cos viděl večer je jen makeup, ráno to je to pravý překvápko.
Jasně, ale to je pořád dokola o prioritách... Holobyt megan a holobyt focus... nakonec je lepší jenom ten, kdo dá rádio grátis a nikdo neřeší, co jezdí líp. Všichni stejně, ale ten "pocit" je k nezaplacení...
Jeden zarytej fiaťák taky málem skočil k fordu kvůli švihadlům a koberečkům z veluru...
Jsem rád, že se směješ, ale problém u sposty lidí je, že si kupujou auto, jako nějakej majetek, a ne, jako PC, oblečení apod. Přitom je to jen prostředek buď na práci, nebo plechovka místo MHD. Klima, švihadla, kůže atd... jsou jen uspokojení vlastních požitků a buď na to máš a nebo ne.
Ale kuště tetičko.Auto je majetek? Vyjedeš od dealera a máš 10-15% z ceny mínus a tak to jde furt pryč za tři roky nemáš ani půlku ceny. Takže jaký je to majetek, je to zlá investice pokud tě to auto neživí a nevyděláva ti kroupy na další.
Víš co je celkem legrační fakt? Můj otec kdysi dávno, konkrétně roku 1994, kupoval Favorita s cenou 198 tis. Dokážeš si představit kolik by za tu "levnou" škodu chtěli dneska? A takto to je se všema jejich modelama...
My v té době kupovali formana Comfort Line a cena byla tak 250K ... a bylo to nejlevnější auto v dané kategorii - na tu dobu jediný možný kup, pokud člověk nechtěl do auta vrazit k půl mega. Taková byla doba a není na tom nic divnýho...
Tak mi ho ukaž ty. V tý době já cenu vozu neřešil, jelikož jsem se nemoh pohybovat "legálně" po slinici v autě jako řidič :-)
Ty si toho asi moc nepamatuješ, hm? V tý době nebyl problém dovízt nějakou slušnou ojetinu ze západu, sice byla o něco dražší, ale stále lepší než ta skořápka jménem Favorit.
Ale stejně ta cena byla extrémní, za kus takovýho šrotu. V 96 si pořizoval kamarád Felicii Combi za 369tis, a tou dobou zde na výběr už bylo hodně vozů a možná i levnějších, ale hlavně kvalitnějších. Je pravda, kdy na konci života ceny padli na 200tis, ale jedině cvok si koupil v roce 2001 dvacet let starou techniku za cenu novýho auta.
Prostě Škoda už dávno neni levná značka, ale pořád jí lidi tak vnímaj. A snad se i vedení automobilky snaží o to, aby tomu tak bylo.
Nový auto je nový auto... Ále
Když někdo kupuje vůz dejme tomu do těch 250 tis tak si buď pořídí sice nové ale "prázdné" auto. Ovšem když se trochu pošťouráš v nabídkách ojetých vozů 2-3 roky starých, na kterých je mnohdy ještě záruka, tak pak stojí za zvážení co je lepší. Mě takovéto problémy naštěstí nepotkávaj, a doufám že nidky nebudou, ale osobně bych volil dobrý, lehce ojetý vůz.
Můžu uvést příklad. V roce 2005 si tetička pořizovala nové auto a měla na to právě těch cca 240tis. Které auto ehdy stálo tu cenu? Snad Logan, Thalia a nějaký krabice. No ale slídila po netu a našla nabídku, kdy byla k mání Octavia 1.4 (2004) s nájezdem 15tis a cenou 240 tis. Co si vybrala asi nemusim říkat.
Je pak tedy na lidech jestli jsou jako ovce a koupí si vykradenou plechovku, ale novou. Nebo jeté auto s lepší výbavou a malým počtem náběhu km..
Kdyz se podivas do historie ruznych znacek, tak se da vyrobit "cool" auto, ktere mozna nema super parametry a exclusivni vybavu a lide presto jej budou kupovat o 106. Jenze trefit takovy design auta + celkove parametry jsou snem kazdeho designera a akcionare. Lehce se to rekne ale samotny vytvor se povede opravdu jen parkrat v automobilove historii.
To je tak velký problém si zjisit, že ve Vrchlabí se nevyrábí - montuje pouze Octavia Tour, ale že tam ve větším množství sjede z linky i nová Octavia?? Pro méně chápave, ve Vrchlabí se montuje i Octavia II :yes:
Neví tu někdo, zda se u OII+ plánuje nějaký novější design zadních světel namísto současných, sem tam (ne)svítících asi 10-ti příšerných žárovek kolem dokola celé červené části tělesa svítílny? Za ty prachy by si to zasloužilo snad alespoň LED, tohle podle mě kazí dojem z jinek celkem slušného auta. ;-\
Mě se navíc vůbec nelíbí celkové designové "sladění" předních světel po faceliftu a zadních světel ... když už udělali tak výrazný facelift předních světel, měla se razantněji změnit i zadní část auta.
Tak najprv chel VW aby sa Skoda nevnimala ako lacne auto z vychodneho bloku a spravila fajn auta ako Octavia I, Fabia I a teraz sa snazi postavit njake "holatko"?
To asi image znacky nezvysi ;-\
říká se tomu snaha o plnoformátovost .. image značky to nesníží, neb tu zvyšují vozy jako Superb, nikoliv tento budoucí Adolescent. Nebo snad tvrdíš, že díky modelu Fox klesla VW image?
Přesně tak..., navíc nedílnou součástí až nutností k IMAGE je i dobrá finanční prosperita a tam účel světí prostředky (viz Cayenne).
V dnešní době je důležité "přežít", úplně zkrachovat lze postupně i s velmi dobrou image (např. OLDSMOBILE).
Tak to sis neměl dovolit, takto se vyjádřit o lišákovi >:D
Ale jinak nevím, svojí politikou se pro mě třeba Rendlík stal naprosto lowendovou značkou, ale asi to bude spíš absencí modelů třídy Avantime či VelSatis a Laguna se u nás skoro neprodává (nebrat za slovo, já vím, v lednu se 15 kousků prodalo).
Je to věc názoru, někdo tvrdí, že značka je tak dobrá, jak je dobrý její nejlevnější (nejhorší) model. Dám vám příklad... Jste zákazník a máte našetřených svých 300 tisíc korun, zajdete třeba do Škodovky a koupíte si nový "levný" model. Po delším užívání, zjistíte, že je to křáp. Jaký si myslíte, že si takový člověk udělá o celé značce úsudek? Většina lidí, kteří kupují novou škodovku, nemá na nejlepší a na nejdražší model, aby si mohla ověřit lepší kvalitu ... Je to i důvod, proč většina automobilek dnes vyrábí levné modely pod jinou značkou. Viz. třeba Renault a Dacia (Logan). Myslim si, že Volkswagnu FOX uškodil, samozřejmě, že ne výrazně, ale uškodil.
To sice ne, ale lze ty auta vidět a pokud působí dostatečně "draze, luxusně, vznešeně", tak i kupec nižších modelů si velmi dobře uvědomí, že jde ke značce, která nabízí "něco" lepšího.
Dle tvé poslední věty.... protože si většina lidí nikdy nekoupí třeba Ferrari a tudíž si nemohou užíváním ověřit, že se opravdu jedná o supersporty, tak nevěří tomu, že Ferrari supersporty opravdu jsou ?
Do jisté míry máš asi pravdu, ale osobní zkušenost se špatným "kusem" může mít ten podstatný vliv na vnímání kvality celé automobilky, kus pravdy mám tedy asi i já. Jinak představ si, že by Ferrari vyrobilo lidový závoďák, ty by sis ho koupil a byl by to křáp, snížila by se ti do jisté míry představa o této značce?
Trochu jsi se strelil do vlastniho kolena. Zatimco Dacia je auto, ktere kvalitou odpovida cene a uzitnou hodnotou cenu prevysuje, u vozu s kosoctvercem na kapote je tomu naopak. :no:
vy jste fakt zakomplexovanej blb ádo........... nemůžu to jinak nazvat. renault už dneská dávno není co býval. dokonce jsem někde v německý autobildu četl srovnávací test: nová astra, golfVI, kia cee, Hyundai I30, nový megan a hle, překvapivě vyhrála astra, druhý megan a golf až třetí? ale ale ale..... a dokonce psali že megan golfa převýšil kvalitou zpracování a kvalitou materiálů, ale v hlavě, hlavně v kvalitě diselů.......
Píšeš, že někde v německém autobildu...?(JPP)
Tak to by mě vážně zajímal ten konkrétní test a pokud to bylo skutečně v AutoBildu, tak ve kterém čísle? Podobných testů jsem přečetl opravdu dost, ale nikde jsem se o lepším zpracování a materiálech MegIII (než GVI) nedočetl. Stejné je to i s těmi diesely, po nástupu CR (místo PD) kritika TDI prakticky zmizela a dokonce motor v GTD byl hodnocen jako mírně kultivovaněší, než ten ve 120d!
Poslední (jen několik dní "stará") srovnávačka (4 kompaktů) v německém tisku, s těmito auty, dopadla takto:
1. Golf, 2. Astra, 3. Megan, 4. Ceed
jenže kupci kupující základ nebo plnou palbu jsou extrémy, které nejsou tak podstatné jako ta většina kupců co nakupuje někde uprostřed.
Když si koupím auto, a zjistím, že je to křáp tak si pomyslím o té značce svoje i kdyby to byl Rolls..
Jinými slovy image značky dělají střední a vrcholové verze. Ty střední si většina lidí kupuje nebo se s nimi setkává, o těch vrcholových "sní".
Z části to tak možná je, ale tvrdit, že image značky dělají jen střední a vrcholové verze je dost zúžený pohled. Možná si to myslel tak, že dělají tu "pozitivní image", ale pokud ty nižší verze budou špatné, nebo bude špatný třeba jen jeden "levný" model, tak to bude dělat tu "negativní image"
Neznám přesná čísla v jakém poměru ke stupni výbavy se prodává OII na českém trhu, ale s ohledem na cenu a kupní sílu v ČR s moc nemyslím, že se základní výbavy neprodávají.
image dělají většinové modely, tedy modely se kterými se setká největší masa lidí. Ti pak budou v hospodách a diskuzích hulákat jaké to auto je, a takové auta budou i testovány médii. Nejvyšší výbavy pak tuto image podtrhují. Ty nejnižší pak umožní jejich prodej lidem, kteří by si jinak koupili jen ojetinu, ale když je to mámo to XYZ.
Takže levný model Škody (pokud bude podařený) její image nezničí, spíše naopak. Na západě si ji koupí raději než Logan, a na východě to bude nemlich to samé. Protože jsem si koupil sice "levné" auto, ale má stejný znak jako sousedům Sup za mega. A když s ním budu spokojen tak budu na Škodu pět chválu kudy budu chodit.
pokud to bude levné a zároveň dobré auto, tak máš pravdu ;-). Jde o to, aby si každý uvědomil, že je to levné auto a nečekal o toho něco jiného (viz. třeba tady často zmiňovaný Logan).
Podle mě to je tak, že top modely zvyšují image. Malé a očesané vozy způsobují zase opak. Navíc nějaké excesy se celkem nepřipouští. Pokud chce automobilka vůz prodat, musí padnout do očekávání zákazníků, jinak bude neprodejný. Korejci byli dlouho jen levní. Dnes jsou už na úrovni, ale nemohou být zároveň drazí. Proces musí být pozvolný, jinak u zákazníků skončí. Kia/Hyundai si nemůže dovolit vyrobit byť třeba i technicky nejvyspělejší vůz třeba nižší střední, který by byl třeba i po právu nejdražší v segmentu. Nikdo to od této automobilky ani neočekával.
Stejně tak Rolls-Royce nemůže vyrobit luxusní konzum typu 5er nebo Eclasse. Naprosto by zhodil pozici automobilky.
Nová Octavia Tour či jak se to bude jmenovat (já bych to pojmenoval Spartak) se nemůže výrazně odchýlit od stávajícího modelu (pojetím). Cílí na stejné zákazníky a ti mají určité očekávání. Pokud je dokáže naplnit, bude úspěšná. Pokud je dokáže předčít, bude to šlágr, hit.
Nová lacná Skoda mozno uz na zaciatku spravila chybu tým, ze sa pasuje do pozície lacnej alternatívy. Ludia majú tendenciu preto porovnávat ju s najlacnejsími v triede a ak sa ocakávania nenaplnia, bude "povyk". Nic vsak nie je iba cierne, ako ani iba biele. Takze:
VÝHODY:
- koncernová technika, pouzitá a osvedcená v iných modeloch, dáva predpoklad istej spolahlivosti
- zároven uz vyvinutá technológia umozní maximálne znizovat výrobné náklady a teda i cenu
- naplnenie ocakávaní trhu: majitelia starých Felicií ocenia i na dnesné pomery jednoduchsie auto, ak bude cena primeraná
- to, ze auto bude mensie ako Octavia, neznamená, ze bude malé; dá sa skor ocakávat, ze nebude prekracovat standardné rozmery nizsej strednej triedy
- absencia spickovej techniky (DSG, 4x4 pod.) bude pre 99% cielových zákazníkov absolútne irelevantná, pretoze by si ju i tak nekúpili
- znizovanie nákladov a zvysovanie efektivity koncernu v globále (predĺzenie zivotnosti a teda i ziskovosti jednotlivých komponentov)
- vsetky ostatné výhody Skodovky, ako dostupná predajná a servisná siet, moznost opráv i v neznackových servisoch, lacné náhradné diely, poistenie a pod.
- ako u Skodovky obvykle sa dajú po case cakat výraznejsie zlavy a práca s cenou u predajcov
NEVÝHODY:
- konkurencný tlak a kríza sposobili, ze i standardné autá nizsej strednej sa predávajú za ceny, do ktorých chce vstúpit nová Skoda
- tieto autá nedeklarujú kompromisy co do techniky a výbav, ako to avizuje Skodovka (to je aj imidzový problém)
- napriek technickým úsporám sa nedá usetrit na bezpecnosti (4 v NCAP ako Octavia by dnes boli handicapom), pritom v prípade absencie ESP v základe sa 5 hviezd nedáva
- vnútorný kanibalizmus v Skodovke - bude brat predaje Fabie.
V celkovom hodnotení sa vsak domnievam, ze predajne to bude opat úspech Skodovky a mozno ju budú nasledovat i dalsí výrobcovia.
Já hlavně doufám, že ESP bude standardně vypínatelné, protože například na nezpevněných cestách se s tím nedá jet a musí se vypnout (zkušenost z Trans***).
Nemyslíš, že jeden naivní idealista (já) na tomhle serveru stačí? Dobře víš, jaký je stav u většiny současných aut. Ne, že nejde vypnout, ale nejde dokonce ani omezit.
Tak v tom Transpičovi to naštěstí vypnout šlo, je to pracovní auto mého švagra. Stěhovali jsme nějaký věci a pokaždé, když jsme potřebovali vjet na podmáčenou trávu na zahradě nebo polňačce, tak ESP způsobilo, že se nešlo rozjet, asi to brzdilo protáčející se kola či co. Jak se ESP tlačítkem vyplo - vše bylo ok. Ale mám obavu, že EU a výrobci nás budou chtít "uchránit" od všeho zlého a na ESP budeme muset hledat správnou pojistku ;-\
Čítal som si diskusiu. Navtech napísal, že u auta do 300 000 techniku nerieši. Problém je ten, čo si napísal ty, že štandardné autá nižšej strednej triedy sa predávajú za cenu, ktorú chce teraz škodovka atakovať s podstatne jednoduchšou technikou. Keď jednoduchšiu techniku povie škoda, tak si predstavujem motorizácie 1,2 HTP, 1,4 MPI, 1,6 MPI, 1,4 TDI PD, 1,9 TDI PD. V základe bude volant a sedačky ako vo fabke, ktorú máme v rodine. Sorry, aby som nekrivdil pred 4 rokmi tam dali v základe ešte 1 airbag. Keď sa pozriem na výbavu a techniku konkurenčných vozidiel ako Ceed, Megane, Fluence, Venga, Cruze, tak to bude mať mimo ČR a SR ťažké. Nie som zaujatý proti škodovke, ale ich cenotvorba mi nikdy nevoňala. Ak za avizovanú cenu ponúknu holátko (také pravé škodovácke) s jednoduchým podvozkom, lacným interiérom, tak to s tým modelom vidím dosť biedne. Dúfam, že sa mýlim a moja predtucha zostane predtuchou. Držím škodovke palce, nech im to vyjde.
Ale dnešní holátko z Fabie má 4 airbagy, ABS a výškově stav.sedadlo řidiče a 4 repro, navíc mu nechybí jako u junioru 1.generace stabilizátory a pláto kufru. To by tedy mělo znamenat že novinka nebude chudší, dokonce se to už i někde psalo. Jo a Ceed, Megan jsi doufám nechtěl přiměřovat k Fabii...
já neříkám že to je zázrak ale když srovnáš rozdíly mezi 1. a 2.generací jde vidět že ikdyž to jsou nejlevnější modely s podobnou cenou, tak výbava se zlepšila, tzn. že by bylo nelogické kdyby chystaná novinka byla holátko jako 1.Fjunior
Jenže ono to i s ohledem na velikost auta bude muset být holátko ve stylu Loganu. Pokud budou chtít doplnit i nějaké komfortní prvky a vejít se do slibovaných cen, nebudou moci nabídnout takovou šíři doplňků (přijatelná varianta), nebo ořežou nabídku motorů (špatná varianta) nebo ořežou bezpečnostní výbavu (nejhorší varianta). Fabie už má pár let života za sebou, cena logicky musí klesat, jinak by neuspěla proti novinkám.
Nemusí. Podle mě je jedním z důležitých faktorů ceny nekonfigurovatelnost. Proto má polde mě Kia/Hyundai takovou cenu. Možnosti příplatků a uzpůsobení vozu prakticky nulová.
Pokud přijde nová Škoda s jednou "holou" výbavou a pak s dnes standardní výbavou a bude nabídka postavena - máme takovou a makovou výbavu -> líbí/nelíbí -> ber/neber, tak to může stát relativně málo i při slušné výbavě. Na lince totiž pojedou furt stejné modely stejně nakonfigurované, dodavatelé budou dodávat ve velkém objemu pořád to samé. Menší nároky na plánování, logistiku...
I proto je podle mě Octavia 2 o něco dražší. Její škálovatelnost je totiž takřka prémiová.
Což je právě to, co dělá Škodu Škodou.
Pravda, nejsem expert na marketing, nikdy to ani nebyla moje zájmová oblast, jen mám pocit, že právě tohle může novému autu spíš uškodit, než prospět. Systém dvou výbav a dvou motorů jde u značek, které se tak profilují od počátku, jako například Kia. Ale u Škody, kterou si každý navykl utvořit dle svého?
"...Ale u Škody, kterou si každý navykl utvořit dle svého?..."
Není to pravda. Podívej se kolem sebe. Valná většina stejně volí skladové vozy s nějakým zvýhodněním. Skladové vozy jsou obvykle +- ta samá konfigurace, jen jiná barva, která se dostane k prodejcům. Dále volí naprostá většina akční modely typu Fabia Magic, Tour Trumf... Tam se člověk je schopen dostat na velmi příjemnou cenu.
Možnost vlastní konfigurace ku obrazu svému je specifická spíše pro "prémii" nebo "lepší mainstream". V důsledku to podle mě není moc dobrá taktika pro Škodu. Např. pro Fabii 1 Škoda měla ve výbavě xenony. Někdo je musel vyvinout atd. A kolik lidí si je koupilo? U nás prakticky nikdo. Snad jen ve Švýcarsku bych to tipoval na každou Fabii >:D
V důsledku však zbytečně prodražuje výrobu a vývoj modelu jako celku.
Stejně tak než vyvinout pro vůz 10 mizerných motorizací, mi přijde smysluplnější mít třeba jen dva, zato kvalitní motory.
Ale i kdyby to bylo holátko které bude odpovídat ceně, tak co byste chtěli, výbavu Superba za 300tis. nemá se cenu o tom bavit když nikdo zatím neví jestli bude cena adekvátní výbavě
Zdá se, že nám přichází období „levných škodovek“ . Osobně bych si škodovku nekoupil, hodně lidí co znám s nimi má problémy, například kamarád má Fabii a neustále mu blbne imobilizér, nejhorší je, že vždycky na nejhorším místě, třeba na benzínce, vypne motor a už nenastartuje. Nechci ani vidět kam kvalita škodovky půjde teď společně s nízkou cenou. Každopádně, snižováním cen se Škodovka pomalu posouvá tam kam patří a cena se vyrovnává skutečné hodnotě a kvalitě aut z MB. Nový model si určitě najde na českém trhu místo. Octavii II kupovala převážně státní správa a firemní sektor. Nový model bude auto pro „normálního“ českého zákazníka.
Dneska to není jen Škoda, můj známí má zase na Focusu neustálé problémy z dobíjením, bojí se vůbec vyjet protože to ještě servis nevyřešil. A pokud má tvůj známí taky pořád problém ikdyž byl v servise(doufám), tak by měl servis vyměnit. Ono někdo má z daným modelem zlou zkušenost a někdo né. Nebo kdo by řekl takovou aféru do Toyoty, dneska už neexistuje vynikající spolehlivost a naprostá nespolehlivost. Každé značce se sem tam něco ne/povede ;-)
"Octavii II kupovala převážně státní správa a firemní sektor" - že by kandidát na ventilek??? Pokud tedy firemním sektorem nemyslíš každýho živnostníka, který své auto zahrne do účetnictví...
Jinak spolehlivost škodovek je obecně poměrně výrazně nad průměrem (problémové kousky se najdou všude - jde o jejich poměr k těm bezproblémovým), jestli se klesající cena nějak odrazí na kvalitě materiálů a zpracování je věc druhá. FII (ve srovnání s FI) je důkazem toho, že možná trochu ano . :-(
Ano, samozřejmě myslím i ty živnostníky a především plátce DPH... Pořídit si dražší auto na firmu je dnes podstatně snažní a to také díky možnosti odpočtu 20% DPH bez nutnosti přestavby... Běžný český zaměstnanec si na auto za 500 tisíc šetří hodně dlouho (lépe vybavená OII) a tak se běžná česká rodina uskromní a koupí si menší Fabii. Jinak další kamarád má taxislužbu, dřív jezdil na škodovkách (14 aut) a hrozně na ně nadával, pořád v servisu... asi to není jen pár kusů.
Vidíš a já znám spoustu lidí na firemních škodovkách, co si je nemůžou vynachválit... většinou se pak nepíše, že kamarád po přesedlání na jinou značku, byl - vhledem ke způsobu užívání těch aut - v servisu dvakrát častěji...
A možnost odpočtu DPH se týká pouze Octavií??? Proč tu v souvislosti z firemním sektore zmiňuješ právě OII, když stejně se pořizuje i většina ostatních aut dané kategorie.
Á propos, on ten firemní sektor je na spolehlivost vozového parku o dost náročnější, než rodinky, které na mobilitě nevisí kšefty - takže pokud je OII více firemní auto, je to pro ni vcelku dobrá vizitka, ne?
Máš pravdu, že to pro OII není špatná vizitka, osobně si nemyslím, že je to špatné auto. Firmy si OII a škodovky obecně, nekupují jen pro jejich "spolehlivost", důvodem je dostupný servis a určitá "neutralita" auta, které jim nikdo nezávidí a nikoho s ním neurazí. Je tam i kus nacionalismu... Ve Francici zase většina firem jezdí na PSA nebo na Renaultech, v Itáli jsou to Fiaty a v Německu třeba VW.
Myslím si, že prodeje OII v Čechách jsou hodně ovlivněny firemním a státním sektorem, mnohem více než u jiných aut. Stejně tak statistiky o jejich prodejích jsou tímto způsobem hodně zkreslené a pro "běžného" spotřebitele, který kupuje auto do rodiny jsou matoucí a zkreslující.
Běžného Frantu spotřebitele nějaký statistiky vůbec nemusí zajímat. Má své preference a podle nich se rozhodne.
Já bych pochyboval o nacionálním prvku v rozhodování u velkých firem, ten může být výraznější spíš u toho Franty spotřebitele. Aspoň mě by jako zodpovědnou osobu v korporaci zajímaly úplně jiný věci, než odkud auto pochází. Možná snad image Octavie jako přeci jen reprezentativnějšího vozítka (ve srovnání s konkurencí v dané třídě) by mohla hrát roli.
jak se rozhodují to netuším, ale pracuji kousek od sídla ostravské pobočky ČEZu a Dalkia. (jsou v jedné budově). Jedna strana parkoviště je obsazena lvíčkem, druhá okřídleným šípem a olympiádou. Můžeš si tipnout která strana parkoviště je čí :-)
Druhým příkladem je ostravský stavební společnost TCHAS. Ta jezdila na VW group do doby než ji koupili frantíci. A od té doby vídám hlavně Citroën.
takm je to najsito, že FII radikálně šla cenou dolů tak už když ji dělali tak věděli, že tak kvalitní materiály co měla FI tam dát nejde...
teďka je to tak cca na úrovni konkurence...
spolahlivost je na dlhsiu debatu. Osobne si myslim, ze dnes mas problemy skor s konkretnym kusom ako s celou produkciou, takze vyslovene vrak by si nemal kupit. Ked este vezmem do uvahy priemerny rocny najazd u sukromnych osob (neratam sem firemne vozidla), ktory sa pohybuje od 10 do 20 tis. km tak, akekolvek vozidlo v sucasnosti by si nemal problem prevadzkovat 6-8 rokov. Co bude potom sa neda odhadnut v sucasnosti u ziadnej znacky, vzhladom k tomu, ze vozidla su konstrukcne zlozitejsie a su plnsie elektroniky.
Ak by konstruktery strcili paprce do plny koncernovych regalov a vyrobili by vozidlo z uz otestovanych a vyvinutych dielov o ktorych sa da predpokladat, ze uz maju nejaky ten rok za sebou a pravdepodobne maju vychytane muchy, tak na tom nevidim nic zle, pretoze este stale existuje skupina ludi, ktoru zaujima ako sa dostanem z bodu a do bodu b a nezaujima ich spravanie sa podvozku na hranici moznosti, alebo ci tuto zakrutu mohol prejst o 4km/h rychlejsie, pretoze to nebudu skusat a vozidlo nemaju na zavodenie.
Otazna je naozaj cena, resp. ci prave koncova cena nepochova predaje tohoto vozidla
KDO NEVIDĚL VČERA-Škoda Octavia III. (2013) + Fabia INFO
Octavia III. (2013) design v liniích kupé, a zákl. znacích superbu foto AMR č.3/2010
Motory pouze přepl. TSI od 1,2, RS BiTDI 132kw, RSR 195kw, rozvor 262cm, LED diody (denní-vpředu) i vzadu.
Re: KDO NEVIDĚL VČERA-Škoda Octavia III. (2013) + Fabia INFO
Tech 105kW ve Fabii RSu bude zrejme omyl. Testovaci jezdec uz v lete hlasil nejakych 170 koni a posledni spekulace byly jeste o fous vyssi. Ale kdovi...
PROČ,PROČ???Proč raději nesleví Oct.I. na 200,nebo 220tkč a můžou ji vyrábět dalších 10 let??? továrna a linka je již jistě zaplacená.Tou cenou by si to auto koupila drtivá většina lidí..Místo toho vymýšlejí další auta,kdy není jistota,že v příštích letech (krizi) bude někdo něco kupovat..
Jelikož brzy to auto nesplní ani základní bezpečnostní a emisní normy, natož nároky lidí. Do Tour například nejdou s rozumnými náklady zabudovat nejnovější motory pro Euro5 a bez nich brzy nebude smět vůbec do prodeje. O konstrukci, která je patnáct let stará, ani nemluvím. Dnešní bezpečnostní požadavky jsou zkrátka jinde.
Stejně byste se mohl ptát, proč se nevyrábí Peugeot 205.
Súhlas. Ved aj Octavia II má len 4 v EURO NCAP, ak by terajsími kritériami hodnotili Octaviu I, prepadla by a písalo by sa o tom vo vsetkých novinách. To proste nejde. Preto treba novú konstrukciu, ktorá nebude musiet mat 300 variánt, ale vzhladom na mensiu doplnkovú výbavu, motorizácie atd. usporí na výrobných nákladoch.
Octavia 1 by v testech nepropadla, protože již testována byla (a na svou dobu to rozhodně ostuda nebyla) a znovu NCAP již jednou testované vozy netestuje.
Nicméně dnes je bezpečnost vozů opravdu již dál, tady se musí jen a jen souhlasit.
Stejně by to ale byl velmi zajímavý test. Patnáct let stará konstrukce proti současným požadavkům. Zajímalo by mne, jak moc poskočila bezpečnost za ty roky.
Jo to by bylo celkem zajímavé. Jednu dobu panoval takový příměr, že Logan v době uvedení nabízel podobnou bezpečnost, jako tehdy bazarová Octa 1 za v bazaru stejnou cenu. Já se k této myšlence částečně přikláním. Dnes i malé auta jsou na tom dost lépe. Ale bylo by opravdu zajímavé pustit proti sobě třeba Octu 1 a Fabii2. Doba bohužel/bohudík pokročila.
Myslím, že je výhodnější vyvinout výrobně levnější vůz. Cena Octavie Tour už podle mě níž nejde, protože by ji zkrátka nezaplatila. Navíc na dveře klepou nové emisní předpisy. Než upravovat Toura pro zástavbu novějších pohonných jednotek, je výhodnější investovat do vývoje nového modelu. Ten navíc bude mít jistou naději, že pokud bude úspěšně přijak, bude se třeba od teď moct vyrábět dalších 14 let. Dokážeš si představit, že by se nynější Tour vyráběl dalších 14 let? Já tedy ne.
Škoda obvolává svoje dodavatele, aby se připravili na opětovnou (nebo rozšířenou) výroby dílů, které jsou potřeba na Škodu Octavii Tour, z toho vyplývá, že "nový" model bude používat stejné díly jako současný Tour. Navíc je to i logické. Škoda už nemůže jít s jinak úspěšným Tourem s cenou dolů - zákazníci, kteří si OI koupili třeba před 5 lety by se snad už zbláznili. Navíc i když je OI hodně nadčasová, nemůže se prodávat dalších 10 let. A vývoj zcela nového vozu by stál moc peněz a pak by se nemohl levně prodávat. Bude to pravdu úplně stejný model jako u Loganu.
Současná Octavia 2 má stejné zpětné zrcátka jako Audi A8. Současná OctaviaTour převzala pro změnu volant z Octavie 2 po faceliftu (tedy vlastně ze Superbu), zrcátka má zas po Fabii 2, která je zas má vlastně po Roomsteru...
Technicky to tedy nepochybně bude mix stávajícího. Jen je otázkou, čeho. Jestli to bude na Fabii, tak to bude děsná nudle. No uvidíme.
je mi jasné, že jsou Škodovky a potažmo celý koncern strašné patlaniny, tomu se směje kde kdo ;-) tohle bude s největší pravděpodobností postavené na OI a to je celkem dobře. Je to lepší technický základ než třeba u Logana.
nemyslis to vazne, ze ne?? :-) ...1. taky myslim ze slevnit OI na 200000 by se asi moc nevyplatilo 2. no jasne, muzou ji vyrabet treba jeste 50 let, co na tom ze je uz 14 let stara? >:-[]
jo jenže to bys musel s fabií na 150 ;-\ ;-) sice tam jednou skončí, ale tak daleko eště nejsme:-)
Ono je lepší naopak tam vecpát mezimodel a OII ve třetí generaci nenápadně posunout zase o 20 vejš:-)
Však je to nejaké bachraté...
O.i. to vyzerá tak, že už to malo dva roky z liniek zbiehať, a nie že to za 3 roky príde. Toto bude za tri roky totálne zastaralé, neverím tejto podobe.
Proč Škoda vzbuzuje v určitých lidech nenávist a v jiných zase fanatický obdiv? Tak vyhrocené diskuze u žádné jiné značky nenajdete....Nebudu hodnoti škodovku i když jsem před pár lety dvě měl a splnili svojí povinnost. Nicméně jsem rá že t uškoda je, funguje a dává práci lidem a firmám. Martin
Zpráva týdne - škodovka za vejplatu. Klid, jasně, že ne za tvojí, každopádně tohle je tedy témíčko. Nemyslím tu tvojí výplatu...
Škoda geniálně konfiguruje portfolio. Nástup impozantní. Plnejma do evropského regulerního mainstreamu - Octavia, Superb, Fabia, Roomster, Yeti. Image vybudováno, značka vpálena do hlav, akce se zdařila.
No, a nyní se může vějíř zájemců rozevírat i směrem ke švorclize. Na tom samozřejmě není nic špatného, naopak. Vždyť touha po autu, jak známo, nezná hranic...
Tak jaká bude? Vzhledem k tomu, že Octavia III (2013) bude znatelně větším autem než Oct. II (se vším tedy dokonale mezitřídně rozkročena nad třídou subkompakt/střední) se nabízí uvolněný prostor lehce nad Fabií, někde v rovině nynější Octavie tour.
Kvalita materiálů, celková technická konfigurace Octavie včetně zmíněného nárůstu Oct III umožní prodávat relativně levný menší a skromněji technicky vybavený vůz. Srovnání s Loganem zde ovšem rozhodně není na místě. Je nutno vnímat potenciální konkurenci např. v novém renaultu fluence.
A nyní pozor - pro neznalé škatulkáře - nastává éra vzniku nové (modelové) subklasifikace. Spolu se zmíněným Fluence bude nová (levná) škoda tvořit subkategorii - submainstream.
No, už se těším, kdo si tu troufne jako první zapět švorcevergreen, že škodovky jsou předražené... Pokud ani na tuhle připravovanou Škodu nevyděláš bratru do půl roku, zkus změnit pohlaví. Nebo alespoň mistra.
No, počkejme a uvidíme. Není snadné prodávat "laciná" auta v době, kdy konkurence tlačí na ceny jako dnes. Fandím Škodovce, aby to nějak rozumně vybalancovala se současnou nabídkou i s předchozím Tourem. Pokud bude za 300 holé auto s 1.4MPI a dvěma pytlema, s velkým pochopením se to nesetká.
VW nevypadá, že by měla v hlavě naděláno. Lidi toho nakecaj a hlavně u nás nadávaj na všechno a nakonec nakupujou, jak divoký. Na tour taky každej pindal a hele, jak frčí. Marketing umí nejlíp ze všech.
já bych to klidně vzhledem k tomu, jak dlouho tu je OI a jaký model se tam má vecpat - určitě ne o hodně techničtější, spíš jen aby byl levnější a umožnil líp zase nastavit ceny a hlavně, aby jeho výroba byla laciná že?
já bych se toho příměru s Loganem rozhodně nebál:-) on takovej model je tu potřeba:-)jedinej smysl proč Renault vměstnal nějakej model Fluence )aniž by se předtím kolem toho dělaly větší řeči ani to nebylo na nějakým autosalonu, snad?)mezi Clio a Megana:-) s designem renaultu nesmí to moc vypadat, že je to taky takovej Logan po francouzsku, pak by Dacie přišla o čsát cílový skupiny na kerou míří :-)
260 až 310 tisíc není nízká cena. Jest-li si myslí VW, že dá na nákupní vozík logo Škoda a bude to prodávat za tuto cenu, tak jsou fakt blázni. Cena nynější Octavie (nižší střední třída) by měla být v základu za 199 tisíc, nemyslí Tour, ta by se měla dávat zdarma ke svačině. VW celou dobu šponuje ceny nahoru a zatím jim to procházelo. No a my tady špekulujeme nad takovým lowendem, jakým Škoda je v ostatním světě. Dyť je to směšný! Je vidět, jak si Škodovka váží "domácích", když většinu času byly jejich výrobky v okolních státech lacinější jak u nás. Němci nás mají za povl, stejně jako Škodovku. V Německu dostane dealer Passata, u nás Fobii 1,2 ***ToPojede. Manažer v německu má Mercedes a u nás Octavii. O čem se tady bavíme? O nesmrtelnosti chrousta, poněvadž žádnému automobilovému výrobci nejde o blaho jejich zákazníků, nýbrž o dividendy. Tady nic nevyřešíme a pokud to němci ve Škodovce myslí vážně a ne jako ftip, že udělají sepranou Octavii s motorem z Favorita a budou ji nabízet od 260 tisíc, tak je to druhá největší drzost od 1.9.1939
Jako nácek tu píšeš jedině ty, sis trochu popletl století Šmoulo Mrzoute, šmoulové jsou dávno mimo, stejně jako ty tvoje náckovské žvásty..., ale jestli ti to aspoň trochu zmenší komplexy, tak klidně pokračuj v tom svém slovním "zvracení", možná se ti konečně trochu uleví... :*)8-s;-)
Když používáš cizí slova, tak si nejdřív najdi, co znamenají. Protože jsem šlechetný, ušetřím ti čas googlení. Rozum je to, co nikdy mít nebudeš. A nepleť si pojmy jako rozum x vzdělání x titul. Není to to samé. I když první pojem implikuje druhý ten zas třetí, tak opačně to neplatí :-!
Profláklý "podurovnový ucnovkar" si tu především ty a za tím se tu nikomu nepodařilo, dostat se pod tvojí úroveň... a i do budoucna je to velmi nepravděpodobné.
Tvé ohrané pohádky, jako ta s "olietaným Golfom" jsou "olietané" jako všechny tvé "originálně vtipné a neotřepané" hlášky...
Osobně si ojetá auta nekupuju, ale i kdybych je kupoval, tobě po tom vůbec nic není a hlavně je nesrovnatelně lepší i jakékoli ojeté auto, než to tvé virtuální "neolietané" Ečko... ;-) >:-[]
týjoo stejně jak na Novinkách, jak někdo má jinej názor, tak je komunista.. Smůla je, že takhle vylízanýho komunistu sem ještě neviděl... vesměs sou to lidi středního a vyššího věku a tomu rozhodně neodpovídá ten projev >:D >:-[]
Naprsto souhlasím. V zadu je v oktávě místa asik tak jak ve 120. Lidi je kupují jen kvůli tomu, že je to ŠKODA. A jestli chce škoda udělat levné auto tak ať je od 150. Něco jako dacia, ale to nevím za co by se měla už prodávat Fabia.
Jediné auto co je od Škodovky dobré je superb combi. Konečně dostatek místa.
Máš úplnou pravdu. Podobné je to u vrtaček - někteří pozéři si kupují vrtačky Bosch, když v Tescu mají perfektní Čínské vrtačky po třech stovkách. Lidi prostě hrozně dají na značky.
Tohle mě vždycky dojme, já bych taky chtěl nový auto, super kvalitu, v plné palbě, prostor pro 5 lidí na cestu do Chorvatska a tak do 100K, maximálně do 150, ale to ať už fakt nežeru >:D
Á propos, viděli jste někdo výsledky hospodaření Renaultu za loňskej rock??? To jsou panečku čísla :yes:
Tys to trochu nepochopil. Chtěl jsem říct, že to, že Škodovka řekne, že chce udělat nové levné auto a řekne že cena bude kolem 270 tis. tak to mě přijde jako pěkná kravina. A jako druhů věc sem říkal, že oktáva je * drahá na to, že dělená zadní sedadla jsou za příplatek apod. A nevím jak ty, ale měřím něco málo kolem 183 a nasáčkovat se dozadu do oktávky, ještě když přede mnů seděl tatík 195 byl * problém.
Lidi Octavie kupují, protože to jsou bytelný auta. Kupují je proto, že mají dobrou pověst u automechaniků. Mimo to, že toho dost snesou, jsou i dobře opravitelné, a tím i lacině opravitelné. Jsou výrobně vychytané, nemají dětské nemoci. Jsou celkem jednoduché a nemají na každé dveře 1 "sběrnici"...
A že je vzadu málo místa? A čemu to vadí? Když mám malé děti nebo nemám děti, tak mi to může být absolut egal. Mimochodem málo ho sice je, ale po faceliftu žádná tragedie...
Souhlas...a hlavně, kdo má toho místa vzadu, v nižší střední třídě, výrazně! více než třeba OII combi? Výrazně vůbec nikdo!
Ty rozdíly jsou v této třídě prakticky nepodstatné!
A zkuste se nasoukat dozadu např. do (o třídu vyššího) prémiového BMW3... ;-)
jasné >:D ty si spadol odkial??? Lacne diely? No tak to si este nebol v skodovackom servise. Myslim autorizovanom. Ak mas zaujem vypis mi sem zoznam dielov a ja si dam tu pracu, ze si vyziadam ceny tychto dielov u vsetkych dostupnych znaciek. Garantujem ti, ze skodovacke diely budu jedni z najdrahsich.
Vies, tie keci o lacnych dieloch...nuz ano...kradnu sa ako na pase a jeden skodovkar pride o auto, druhy ma za to lacne diely. Fakt solidarita! >:D >:D >:D >:D >:D >:D
vystihol si to presne! Ale stále je väčšina zaostalých, komunizmom zdegenerovaných primitívov, ktorým toto nevysvetlíš a presne to sú koncernoví zákazníci!
Už len to, že všetci šoféri služobných Octávií (a aj starých vyradených, olietaných harabúrd) jazdia ako blázni dava dokonalý obraz o týchto primitívoch! Poznám kopec ľudí s rýchlymi a luxusnými vozidlami, ktorí jazdia normálne a bezpečne. Len títo zaostalí a zakomplexovaní i*d*i*o*t*i v škodovkách predvádzajú denno - denne na cestách vrchol šialenstva a prezentujú ich prízemné povahy. Ale zase kto by aj vzal prácu nejakého zástupcu, však?
moc to prezivas a zovseobecnujes. Najviac d*e*b*i*l*o*v v oktaviach vidis najma preto, ze oktavia je najviac predavane vozidlo medzi firmami. Existuje taka ista skupina tupcov (percentualne je to plus minus rovnake) u inych znaciek automobilov. Nechcem to rozoberat dopodrobna, ale teraz mam vo velmi blizkom okoli dvoch pubertalnych magorov, ktory maju par dni vozdicak, zohnali si 15 rocny civic a kazdemu na ceste a v sidlisku davaju kazdemu najavo, kto je kralom ciest :'-(:'-(:'-(
Takyto isty, resp. podobny pripad mam cez ulicu, kde si takmer pubertak doniesol z nemecka vybehanu 9 rocnu popolnicu a vyzera to podobne ako horeuvedeny majitelia civicov.
Tymto prispevkom som nechcel pausalizovat a hadzat do jedneho vreca majitelov hondy, resp. inych znaciek, ale poukazat na to, ze magori na cestach jazdia s akymkolvek vozidlom bez ohladu na znacku
Mi se tento napad libi, jenom aby se to nabizelo i na zapadnich trzich, kde dacia neni. V cesku je uspech zarucen, ale po takovem aute je hlad i na zapade.
tak dlouhá diskuze? Jedná se o recyklovaný Tour, nízká cena bude hlavně proto, že náklady na vývoj budou téměř nulové, vše je zaměřeno na cenu a ta bude časem jistě ještě klesat.
Každopádně mám pocit že éra skutečně levných aut u Škody nenastane. Taky se tímto směrem Škoda nikdy neprofilovala. 260 tisíc za prvoplánovitě lacině se tvářící auto mi připadá hodně. Kdo chce opravdu laciné auto a nezáleží mu na image, asi vezme spíš o 100 tisíc levnější, podobně velké auto jako je Logan, Sandero, nebo trochu dražší MCV. Někdo řekne že je to šmejd, ale 3 roky záruku to má a potom se dá prodat pokud by se začalo auto kazit. Kdo hledá image a nemá prachy, jde spíš do nově se tvářící ojetiny.
Btw. strejda koupil Logan MCV 1.6, tahá za ním přívěs, vůbec ho nešetří a auto je v pohodě, zatím jen jedna malá závada. Je to sice žebřiňák, ale na dopravu z bodu A do bodu B v pohodě stačí.
Tak mi předchozí diskuse připadá jako důvod k rozvodu když se manželé pohádají co si koupí když ve Sportce vyhrají několik melounů.Nikdo neví jak to bude vypadat,z čeho se auto složí a kolik v době uvedení(pokud vůbec)bude stát.Jistotu mám jedinou,že skalní příznivcí odkojení nemožností výběru auta za socialismu a jejich potomci budou jakékoliv vozidlo koncernu VW vynášet do nebes a ostatní budou mít názory různé.Skutečností zústane,že škodovky budou asi nadále nejprodávanější auta i když jejich tržní podíl neustále klesá.
Jasně,každý kdo žil za totáče je dement.Jenže bez nás dementů byste někteři neměli ani co žrát,nenašli doktora,ono by ani nebylo co privatizovat atd....No a co se týče Šáde a VW,pak je už spíš ke zvážení navštívit psychiatra-neb někteří nemohou pochopit a hrozně rádi mluví za druhé,proč si někdo něco kupuje.No tak kupuje,a co jako?Jeho věc,ne?To tě ve školičce neučili,že v demokracii si za své love kupuješ svobodně to,co uznáš za vhodné?Mně vadí spíš šílený dluh státu,neb díky němu a bolševickým slibům se budou leda zvyšovat daně, ale že něco funguje,že někdo prodává,tak to mne fakt netrápí.No a korejsky se učit opravdu nebudu. Nechápu, co řešiš, ty, nebo místní slovinci.Mně třeba vyhovuje,že slovinci tu utrácejí svoje love v našich marketech.Super!DPH se sype Janotovi.Kam se poděla jejich hrdost a neutrácejí to v Presburku a okolí,že? >:D