Takždy když se na to tak dívám, Škoda během posledních 20 let používala 5 a chystá 6. logo. Do Fiatu se tu dost lidí naváželo, že logo vyměnil 2x (1999 a 2006) - tak teď nevím, co si o tom mám myslet... ;-\
Zrejme si sa prepočítal.... ale každá téma je dobrá "kopnúť" si do Škody.
BeranK ti to vysvetlil ako je to s logom Fiatu.
Ja len upresním,
od r. 1968 Fiat používal tie kosoštvorce v ktorých je nápis Fiat
r.1991 sa začali použivať tie "adidas" pásiky-štyri pruhy (to nepovažujem za firemné logo, ale niekde sa to uvádza)
r.1999 modrý kruh s nápisom Fiat so strieborným orámovaním
r.2001 úprava loga (myslím, že to bolo iba pre potreby papierovej tlače)
r.2007 súčasné logo - návrat k červenej farbe
A prečo sa tak rozpisujem? To pretože máš asi problém chápať grafický prejav a popis sa ti k tomu hodí.
Tak znova - z mého pohledu níže to, co je prezentováno v galerii, je změna loga, přičemž to užívané od příštího roku bude 6. za posledních 20 let. Přijde mi proto úsměvné, nic víc, že za domácí automobilku se tu lidé bijí, zahraniční haní, i když těch změn udělala polovinu (jen jsou víc vidě). Nemám potřebu si do nikoho a ničeho kopat, vyjadřuju svůj názor, své postřehy. Tečka. A tím toto téma a vlákno pro mě končí. :-)
"Přijde mi proto úsměvné, nic víc, že za domácí automobilku se tu lidé bijí, zahraniční haní"
To by som bol rád, ak by mi tu niekto vysvetlil, prečo by sa takýto Čech mal "biť" za Hyundai, Fiat, Peugeot, či niečo iné ako za Škodovku.
Fandiť súperovi na ihrisku, keď hrajú "naši" - tak to nie je len úsmevné, to je podľa mňa trošku zvrátené.
Uznávam úspech každého (každej značky) - vždy to môže priniesť prospech pre mnohých, ale keď sa bude jednať o to "pobiť sa za niekoho" budem stáť na strane domáceho tímu.
Ono je především na pováženou, že někdo nejdřív kritizuje někoho cizího za něco, a když to pak udělá "našinec", tak se za něj pere. Já mám své preference, ale při sporech vždy srovnávám fakta a postupuju pokud možno co nejvíce objektivně. Když někomu za něco vynadám, pak to udělám i u jiných, kteří udělají totéž. Když přijdu na chybu, tak se omluvím.
Nebudu spekulovat, nakolik je Škoda ještě česká, nakolik už německá, a jestli je Kia pro Slováky už v podstatě taky domácí, pak adekvátně tomu by pro Čechy měl být domácím i Hyundai a TPCA, pro Slováky zase VW, no a pro Maďary Suzuki. Jelikož je má matka z poloviny Italka (já tedy z 1/4), tak jsou mi sympatická i italská auta a nepokládám je až tak za cizí. Na druhé straně si myslím, že patriotizmus je v globální době přežitek a skoro až nemožný i pro ty, kteří jej chtějí praktikovat, protože ryze domácí výrobky se už hledají třeba u aut dost těžko.
Není to tak dávno, co můj známý pracoval v managementu oderské fabriky na gumová těsnění, která se dávala i do jaguarů (pravda, bylo to už v době, kdy Jaguar vlastnil Ford). Jaguar dneska patří Indům a už i ti kdysi hrdí a patiotičtí Britové si z něj utahují.
Pre mňa je globalizácia len nová forma zvyšovania zisku a nesúvisí s patriotizmom.
Čo si predstavíme pod pojmom Coca Cola? Globálny produkt a bez ohľadu na to kde sa vyrába a kto ju vlastní vždy je synonymom Ameriky.
Fiat bude pre mňa taliansky aj keď v súčasnosti väčšina jeho produkcie je z mimo Talianska.
Patriotizmus nie je o vztýčovaní vlajky a hraní národnej hymny. Je to hrdosť, čo nosí človek v sebe. Je hrdý na to kde sa narodil, kde má svoje korene.
U automobiliek to budem považovať za miesto vzniku.
OMG, ukaž mi těch 6 log za posledních 20 let, vidím tam pouze jedno stále stejné, zatímco u fiatu se dá hovořit o 2 - 4 typech (odvisle od míry slovíčkaření)...
Podíval jsem se do galerie u tohoto článku a napočítal jsem jich 6 - včetně toho, co se používalo do roku 1992 (včetně) a toho, co se budu používat od roku 2012 (včetně).
Tvoje tvrzení i porovnávání je typická demagogie. Ta změna loga u škodovky a fiatu je zcela odlišná - u škodovky je to od doby, kdy se to stalo škodovkou se stále stejným motivem - okřídleným šípem. Ten se měnil a modernizoval, ale pořád je to ta samá značka. To samé platí třeba pro citroen, který svůj symbol modifikuje, ale stále se jedná o dvě šípovité čáry. Peugeot měl vždycky lva, teď ho má moderně graficky pojatého, totéž platí i pro Opel, který naposledy logo měnil tuším předloni a to tak, že ho plasticky změnil a vložil do něj nápis. Ale pořád je to typově jedno a to samé. Původní logo má pouze pár zneček, ale i ty ho všelijak modifikují - MB, VW ale třeba i AR. U Fiata šlo o to, že před dvaceti lety jeho logo obnášelo čtyři modré kosočtverce s jednotlivými písmeny a u Una navíc cheromové pruhy na masce, které se pak objevovaly i u dalších typů aut (třeba ú§vodní Pandy, ale i Reggaty apod.), Na přelomu tisíciletí přišel Fiat s logem stříbrným na červeném podkladu v obdélníkovém rámečku (sice původním ze začátku své existence), ale zcela jiným a bez jakékoliv vazby na ono logo předchozí. Porovnávat tohle s MODIFIKACEMI stále stejného typu loga škodovky, kterým je okřídlený šíp může opravdu jenom někdo, kdo chce kritizovat za každou cenu. Fiat svými počiny za posledních pětadvacet let vlastně dokázal, že ani žádné opravdové logo nemá - na rozdíl od škodovky a drtivé většiny ostatních značek a to nejen těch evropských a amerických.
Možná bys měl Abacusovi poděkovat, nicméně právě to, co poslal ukazuje tvoji míru demagogie.
P.S. Začínám mít pocit, že ani nevíš, co to logo je....
Možná nevím, možná se pletu, sorry. Držím se toho, co mě naučili na mé alma mater, kde platí (vytaženo z poznámek), že: "Logo predstavuje grafický symbol, konkrétny znak, resp. určitý piktogram. Logotyp je symbol vytvorený z písma, alebo textu, čiže ide o písmový alebo slovný znak používajúci charakteristický font písma. Pojem logotyp teda označuje typografické riešenie značky a logo predstavuje symbol, resp. grafickú zložku značky. V bežnej praxi sa často stretávame aj s vzájomnou kombináciou jednotlivých grafických prvkov, keď je logo vytvorené spojením obrazovej aj písmovej časti napr. logo ADIDAS "
Pokud se podíváš třeba na [odkaz] - tak zjistíš, že i u Fiatu proběhla "revoluce" jen jednou a všecko ostatní je "evoluce" - logo z r. 1999 evidentně vychází z loga 1925 (provedení, barva, písmo), ale zachovává modrou barvu užívanou posledních 30 let. To současné pak ponehává kruhový tvar vně, a uvnitř je zaoblený převrácený tvar (když jsem to poprvé viděl, vzpomněl jsem si na žigulíky) z r. 1932 (mimochodem období 1921-32 evidentně bylo na obměny nejbohatší), písmo je protaženo do výšky a vizuálně se blíží ještě více těm původním. Rozhodně bycl ale netvrdil, že logo 1999 nemá na nic návaznost, dtto to současné.
V tomto kontextu se proměny loga Škody blíží spíše třeba těm u Fordu - opět ze stejného zdroje obrázek [odkaz] - eventuálně BMW - [odkaz] - což ale neznamená, že se nemění, zatímco Peugeot má blíže k Fiatu - [odkaz] (není tam ale současná podoba).
Chápem, že eko-šialentsvo je fonomém, ktorý treba využiť a nie proti nemu bojovať, ale o čo krajšie by to logo bolo len jednoducho strieborné a nie zase s tou zelenou... a ešte som zvedavý, či takéto mega projekty zmeny corporate identity vôbec nejako postrehnú zákazníci... lebo silné slová ako konzistentní vizualizace našich hodnot vyznievajú pri konfrontácii s klasickým zákazníkom Škody dosť nadnesene... keby sa radšej sústredili na konzistentní design áut, urobili by mi väčšiu radosť... :no:
Stříbrná je fádní a ve znaku ji má kde kdo.. tedy prakticky všichni.
Zelená není jen symbolem ekologie, ale také i klidu a bezpečí. Tedy dvou pojmů, které mají vystihovat produkci Škoda - rodinné vozy.
Vhodnější je jasně v tom, že barevně výraznější logo (což je tento případ) vždy nemusí barevně ladit s lakem karosorie, příp. barvami použitými v interiéru. V tomto ohledu je "nebarevné" logo mnohem méně brarevně (potenciálně) "konfliktní"... :-)
A prečo nie?? pre mna je ten zeleny znak isto zaujímavejší ako strieborny...logo škody bude v kombinacii zelena šeda na showroomoch,komerčnych veciach na autách bude kombinacia strieborna čierna tažke pohoda..
Škodovka používala zelenou barvu ještě dávno před ekoboomem v autoprůmyslu - co ji převzal VW. Takže trochu kouzlo nechtěného. Jinak jako perličku uvádím, že v UK s tím byl dost problém, protože jak známo - zelená je barva Irska a ty Angličané, Skotové a dokonce ani Walesané moc nemusí :-)
...až se mě dotkne nový škodovácký design. Až můj dealer přestaví svůj cca 10 let starý prosklený showroom a zázemí, které neustále v průběhu doby stejně modernizuje. A nejvíc ze všeho se těším, až dealer zvětší komunikační prostor (na stejném půdoryse budovy) a tím mi vyjádří velkorysost a větší otevřenost, jak píší PR machři.
Jednoznačně. Jsem také rád, že zachovali zelenou barvu, která se už stala pro Škodu tradiční. Logo omládlo a zeštíhlelo. Jen si myslím, že jeho zelenou variantu by mohli dávat i na auta.
To bude paráda až se přestavěj ty jejich dealerské bunkry a na tom zvětšeném komunikačním prostoru zase budu řešit, s tím maníkem, co tam je už konzistentně asi 20 let, že to topení pořád po té jejich opravě netopí, že si fakt nevymejšlím. A radši si ještě budu znova kontrolovat, jestli mi ten olej a filtr fakt vyměnili jak jsem jim řek, nebo jestli ho jen napočítali a ani na to nesáhli.
Hned se mi bude líp tyhle schyzy rozdejchávat pro tím novým logem ...
Skús vymeniť značku. Takýto benzínový Ford topí dokonale ale už ma trošku problém s chladením. Takže neviem čo je horšie. V zime mrznúť alebo sa v lete potiť? :-)
P.s. Také HTP-čko v zime topí snáď horšie ako diesel. Ale klíma v tom je zas výkonná. Len pri predbiehaní ju je lepšie na chvíľu vypnúť. :-)