Zase totální blábol! Citigo je novinka, když si člověk spočítá dealery Škody v Čr, tak kolik asi z toho je předváděcích vozů a kolik je OPRAVDU prodaných...odpověď je celkem jasná..takže zemětřesením bych to vážně nenazval, spíš bude zajímavější o kolik zákazníků připraví Citigo Fabii..
Já myslím, že ve třídě Velorex bude Cigo nejprodávanější. Snad není lakovaný interiér náchylný k poškrábání >:D. Tvingo vypadá podstatně líp a hlavně nemá motor Bridge&Strattion z Mounfieldu.
mna skor prekvapilo ze minuly mesaic tusim bola picanto celkovo prva a zrazu je pred nou panda ale mozn osa mi to len zda mozno sa mylim,
ono je jasne ze citigo sa rozbehne k zakaznikom az na dalsi rok, tieto narazove predane pocty su vsetko predvadzacie vozidla a vacsi narast pride az s prichodom 5dveraka :yes:
V těchto dnech si z autosalonů Škoda odvážejí zástupce sedmé modelové řady první zákazníci. Ještě do konce roku 2011 se k ní přidá dalších přibližně 500 zákazníků. Škoda registruje téměř 1000 závazných objednávek, které zákazníci podali během prvních dvou týdnů prodeje.
Takže ono to zase nebude s těmi dealery tak žhavý, jak by se mohlo zdát.
Prodeje oficiálně začali poslední listopadový týden, takže se dá předpokládat, že prodejci už svá testovací auta měli, aby mohli brát objednávky. A je dost pravděpodobné, že se jednalo právě o dodávky zákazníkům. Alespoň ve větší míře.
PS: Mě je jedno kolik je prodejců, já čerpal z informace, že ke konci listopadu evidovali cca 1000 závazných objednávek OD ZÁKAZNÍKŮ a vzhledem k tomu, že prodeje začaly v posledním listopadovém týdnu, není důvod se domnívat, že většina těch aut šla právě zákazníkům.
Ke konci listopadu evidovali cca 1000 závazných objednávek, čili to jsou nedodané kusy pro zákazníky. Až budou uvádět dodané kusy zákazníků nebo v horším případě alespoň registrace, tak to bude čemus vypovídat.
Ke konci listopadu už byly objednávky evidované a klidně mohli evidovat objednávky mnohem dřív a tím pádem klidně mohli při zahájení prodejů auta dodávat zákazníkům.
Škodovka bude u nás vždycky leader svých segmentů. Takže se ani nedivím, že je na ní tolik objednávek. Sice má své neduhy, ale i své přednosti. A je jenom dobře, pokud tad bude jezdit více meších aut (hlavně po městě)
V podstatě tato cifra bohatě stačí k tomu, aby příští rok CitiGo totálně ovládlo segment.
Pandy se prodá tento rok cca 700 ks, příští rok to nebude lepší.
Nepleť si pojmy s dojmy. Závazná objednávka není prodané auto. Každý dealer musí mít pro každou modelovou řadu předváděcí auto - to je jeho povinnost plynoucí z dealerské smlouvy. U novinky to platí bezpodmínečně, byly doby, kdy jich musel mít v případě novinek více. Tyto předváděcí vozy se také musí "objednat" do výroby. Ty vozy jsou potom vesměs registrované na dealery. Dealerů škodovky je cca 250 + sama továrna má na sebe registrován další počet vozů. Jednoduše se dostaneme k číslu v řádech několika set ks vozidel Citigo, které jsou sice registrované a objevují se ve statistikách "prodejů", ale ve skutečnosti se jedná o prodej v tom smyslu, kdy prodávající je továrna a kupující je dealer. Reálná čísla skutečných prodejů, tedy vozů skutečně koupených uživateli v autosalonu, budou až tak v lednu. Toto platí ne jen u škody, ale prakticky u všech značek.
Mít předváděcí auto je jedna věc, druhá věc je jeho registrace. Většinou předváděcí auta registrovaná nejsou a na RZ se dávají jenom při vhodné příležitosti (potřeba auto odepsat, momentální slevová akce ze strany výrobce atd.).
Jako teoretická úvaha je to bojlere dobrý, ale...
Za své dlouholeté praxe vedoucího prodeje a později obchodního ředitele v několika autosalonech jsem musel dodržovat určitá pravidla. Vozový park předváděcích vozů je jedno z kritérií pro výpočet bonusů a každá registrovaná "předváděčka" = další dodatečný bonus. Samozřejmě, že se to všelijak obchází, ale potom se ty bonusy musí dohnat jinde a to není tak jednoduchá záležitost. Navíc je to jedna z podmínek ISO atdatdatd.
Dnes jsem si přečetl krátký redakční test Škody Citigo na serveru Aktuálně.cz s nadpisem „Tucet drobností, které budou vadit majitelům Škody Citigo“. Nadpis hovoří za vše, těžké dveře se špatnou aretací, plato v kufru nemá šnůrky, chybí čalounění kufru, sedačky bez paměti polohy nebo zadrhávající převodovka.
Kdo chce, může se podívat na vlastní oči, zde je odkaz:
[odkaz]
Jinak jsem zatím Citiho viděl jen jako předváděcí vůz nebo dnes ráno na dálnici se vezl na kamionu spolu s koncernovými příbuznými.Takže auta jsou zatím jen u prodejců a redaktorů, kteří auta testují.
Tohle sem laskavě netahej! Tady jsi v bulvárním magazínu a fakta nikoho nezajímají! A zcela jisté se mohlo jednat o .....ŠOK! I. Bart se zapojila do konkurenčního boje..a nici auta... Auto Mata Hari... >:D
Úplně stačí chybějící aretace sedadel při sklápění. Nemá paměť podélné polohy sedadla, ani sklonu opěradla! Plus ty ostatní věci. Zapoměli na nechutný plech taky ve dveřích. To není auto, to je žebřiňák s motorkem. 4 hvězdy nejsou všechno.
pokud člověk jezdí sám, nebo ve dvou, tak je to jedno, ale pětidvéřák určitě rozvíří vody ještě víc. Navíc třídveřák je opravdu nepraktický svými velkými dveřmi. Vždycky jsem měl problém mezi auty, aby jsem z toho vůbec vylezl.
Mě to nikdy tak nepřišlo. Víc mě štvalo, že Japonci povětšinou nenabízí třídveřové karoserie ve vyšších stupních výbavy. Hlavně malá auta mám radši třídveřová. Pět dveří prostě vypadá směšně. A problém s vystupováním je hlavně problém českých parkovacích míst, která jsou neskutečně úzká. Popřípadě i řidičů, kteří se neumí trefit mezi dvě čáry.
Potencionálnímu zákazníkovi je to hlavně jedno. Toho zajímá v první řadě cena, v druhé řadě značka, v třetí výbava, pak se určitě ještě něco najde a někde na konci bude, kolik to dostalo hvězd v Euro NCAP. 99% lidí, co si to jde koupit ani neví, že se takový testy děljí, natož aby věděli, jak se hodnotí.
S tím do určité míry souhlasím. Většina lidí tomu velkou váhu nepřikládá, ale ty čtyři hvězdy už přece jenom můžou někomu aspoň vrtat v hlavě, když naprostá většina nových aut má pět hvězd. Nakonec většinou rozhodují jiné věci to máš pravdu. Já osobně, ale bezpečnost auta vidím jako hodně zásadní faktor.
Na miniauto je ten výsledek výborný, ale obhajoba tím že co příští rok nemusí nikoho zajímat prostě mají pět hvězd a basta, u mě kulhá na obě nohy. Škoda má za marketing a strategická rozhodnutí za jedna já jako spotřebitel se budu příští rok cítit trochu klamaný, tohle ale dělají všechny automobilky takže co se dá dělat. Ještě že si můžu přečíst celou zprávu a udělat si závěr sám. Ty hvězdy jsou jen pro zběžné zhodnocení, neměla by se jim přikládat velká váha.
Marketingově budou moci psát na všechny prospekty že má hvězd pět.
Že by v nové metodice dostalo jen čtyři, to bude vědět doslova pár lidí. A těm co by to opravdu vadilo, ty budeš moci spočítat "na prstech jedné ruky". ;-)
Já jsem také chodec (tomu se člověk asi těžko vyhne), a proto vím, že mohu uskočit. Jsou tu mezi námi méně pohybliví, ale bezpečné auto chci mimo jiné proto, že nemůžeš snadno zabránit kolizi, když se už něco pokazí. Setrvačnost dvoutunového auta je mrcha. Jako chodec/ cyklista/ bruslař/ ... se nespoléhám na bezpečnost auta, ale na svou schopnost přežít.
Hvězdy jsou důležité hlavně pro marketing. Citigo přijde o hvězdu kvůli chodcům, to by mě opravdu netrápilo. Stejně by dopadla třeba A6, která má u chodců jen 41%. No a co? Nechybí mi omezovač rychlosti, nechybí mi airbag nad motorem. Samozřejmě, bylo by to hezké, kdyby si mohl chodec pohodlně ustlat na kapotě, ale to je ta poslední věc, která mě zajímá při výběru auta.
Zase naopak jsem četl v jiných testech, jak převodovku chválili. Takže prozatím si počkám na nějaké osobní setkání, než si z toho udělám svůj závěr. Každopádně uvedené drobnosti platí a například čalounění kufru je nemilé. Věci tam budou o tvrdé plechy chrastit a může dojít k poškrábání. Zrovna tam by se asi šetřit nemělo.
S tou převodovkou máš pravdu, kdo ví, co ti novináři s ní dělají. Ale ostatní věci jsou fakta, která se budou vyskytovat v každém Citigo, jako jsou přední sedadla bez paměti, plato ovládané ručně nebo chybějící čalounění v kufru. Ale já věřím, že vynalézavý Čech tyto nedostatky doma hravě odstraní a potom bude majitel s autem maximálně spokojený. :-)
Osobně jsem neviděl koncenrový auto, který by mělo problém s převodovkou, pokud to tedy nebyl prokazatelně špatný kus. Obecně jsou koncernový převodovky špička. Tady to nebude jinak.
Nový model zo začiatku výroby si kúpi len..blbec. Zvlášť škodovka (ale aj iní) zvykne vychytávať problémy za pochodu. Prví zákazníci sú potom nedobrovoľné testovacie králiky. Inak je to auto jednoduché, takže predpokladám, že po roku-dvoch to dotiahnu na solídnu spoľahlivosť.
Máš pravdu nový modely po začátku výroby je snůška prototypovejch dílů. Já bych si takový auto taky nekoupil. Chce to rok počkat než se vyladí výrobní proces a vychytají mouchy.
Je fakt, že tyhle drobné nedostatky zamrzí dvojnásob, když se Škoda prezentuje jako "Simply clever". Proto by mi přišlo vcelku logické, kdyby se, narozdíl od svých bratrů (především Seatu) odlišovala Citigo právě praktickými detaily...škoda.
Až mi je redaktorů líto, co musí psát. Z auta.cz se stal bulvar a návštěva zde je ztráta času. Nic, zvedam kotvy... ;-\
To je opravdu k bliti, pane Dragoune. U fordu se tedy jedná “úřadovala zde s největší pravděpodobností “ fir.flot. - takovou domněnku si strčte do ucha! Proč nezaznělo u CGo, ze jsou to vozy na salonech, výhry, atd. To není novinarina, ale hnuj...
Ale ať to není tak tragické, místo ve Špiiiiglu bude jistě jisté...nebo Aha nebo Blesk. :no::no::no:
Ano, autor se nechal ponekud unest, ale ja bych ho za to nekaral. Kazdopadne, v CR je cca 230 prodejcu vozu Skoda (zdroj www.skoda-auto.cz). Od zacatku prodeju bylo zaregistrovano celkem 190 vozu. Tzn. ze zatim Cigo neni ani u vsech prodejcu. Minuly vikend v Moste delal jeden prodejce predvadeci jizdy, meli tam ty Ciga tri (nakoukl jsem a ten interier je opravdu des bes, zvenku to neni tak strasne jako na fotkach.)
A to nepocitam ruzne predvanocni souteze, kde Ciga rozdavaji jak na bezicim pase - jenom Impuls jich rozdava myslim 20.
Pockejme si na realna cisla do unora - brezna, to uz bychom meli znat skutecny potencial tohoto vozu na ceskem trhu bez zkreslujicich faktoru. Predpokladam ovsem, ze nikdo tady nepochybuje o jeho umisteni na prednich prickach.
Ty si odtušuj co chceš, ale každému rozumnému člověku je jasné, že se CitiGo stane vládcem segmentu a nikdo na tom nic nezmění. ;-)
PS: Na jaře či v létě tu bude 5d varianta a prodeje ještě narostou. Takže ke konci příštího roku bude situace v segmentu ještě drtivější než tento měsíc.
Nevidím, že by Katikakus někde spochybňoval možnou vládu Citigo v segmentu, to je tady jasné každému, že se Škodovka bude prodávat vždy lépe, i kdyby to mělo jen 3 kola.
Jen zpochybňuje výsledky za listopad a má k tomu objektivní důvody.
O těch vánočních soutežích už tady píše poněkolikáté. A já se ptám, kde jsou? Vím o jedné asi největší a to je Impuls. Celých dvacet aut. Zbytek zase zbožná přání.
Zajímavé je, že za objektivní nepovažuje, když mu sem Dixik2 napíše, že je na CitiGo již 1200 závazných objednávek. ;-)
Jsi to ty, kdo tady neustále vyzýval k hodnocení prodejů Fiatu 500 za několik let, takže jistě totéž dokážeš udělat i s Citigo, dokonce po tobě nikdo nepožaduje několik let, stačí pár měsíců.
Kdo ma problemy s chapanim je videt v kazde diskusi, v ktere se objevis. Vcera treba pod Avensisem - jelito proti zbytku sveta aneb vsichni jsou blazni jenom ja jsem letadlo... 8-s
Tak já se tady do noci píšu s "vtipnýma" reakcema a ty zase čteš jen toho jossalita. Vy dva se musíte fakt milovat,, no jo, co se škádlivá... ;-) >:-[]
Vládce segmentu? Ano, u nás! Je to jednoduché. Vezmi Twingo, odstraň pí.u z kapoty a vlož tam znak okřídlené slepice a češi se z toho poserou.
Buďme realisti, až bude celoevropsky CITY v top 3 (samozřejmě v segmentu) potom se můžem bavit o úspěchu. Ne že bych nepřál CITYMU úspěch, ale jsem realista ;-):-)
Jojo, díky. Název jsem si pak uvědomil, že jsem ho napsal blbě a taky jsem to hned psal, jenže vidím, že se to někde seklo a není to tady :-(
S tím druhým souhlasím, ale boužel stím nic nenaděláme. ;-)
Taky bych si počkal až na únor a březen... Je to jako radovat se z 40 prodaných kusů Genesis, z toho 11 je pro fotbalisty a další pro účely distribuce... Za půl roku uvidíme reálná čísla.
V ČR má na opravdu výraznější prodeje šanci pouze auto se dvěma páry dveří, dokud je nebude mít i Citigo, žádné prodejní zázraky bych nečekal ani tady doma. ;-)
Malému autu lze hodně odpustit. Ale vysokou nakládcí hranu a neposuvná zadní sedadla a v podstatě žádný systém sklápění sedaček mu odpustit nelze!!
To by se museli pochlapit a s příchodem 5-ti dvéřové verze to dodělat. Ale víme své...
Som už chcel dvíhať obočie, že čo tak zrazu nepodarená dvojička F500 na čele tabuliek. Ešteže sa hneď dočítame o firemnej zakázke. Tak či onak, dobrý výsledok.
KA je cokolvek len nie nepodarena dvojicka F500. Je to vyborne male auto. Odhliadnuc od faktu, ze som nim najazdil 27tis km a kupil by som ho opat, zasluzilo by si na vacsie predaje. Bohuzial, cenova politika Fordu v CR a SR zabija predaje cohokolvek z ich portfolia, nie len KA.
neboj, mna to neurazilo ;) dovodov bolo, aspon donedavna pomerne vela - lepsie nastaveny podvozok, lepsie ceny a dokonca ich jazdilo pomerne malo, takze nejaka ta vynimocnost, viac priestoru vzadu a v kufri... 500 bola a aj je stylovejsia, no KA je univerzalnejsie.
"Bohuzial, cenova politika Fordu v CR a SR zabija predaje cohokolvek z ich portfolia...".
Co se týká ČR, tak větší blbost jsem tu (v tomto ohledu) už dlouho nečetl.
Srovnej si třeba cenu Mondea a Passatu, zvlášť ve vyšších výbavách, navíc Ford je u nás dlouhodobě nejprodávanější importní značkou (střídá se zpravidla s VW), takže řeči o zabití "čohokolvek" z portfolia Fordu, cenovou politikou Fordu, je úplně mimo.
Ka II se neprodává jednak k vůli příliš podobné ceně s větší Fiestou a taky je Ka II vlastně jen menší 3dv. Fiesta (na mini příliš podobný design s Fiestou), proti ní nemá moc co nabídnout, ale to bylo jasné hned po představení Káčka II, viz nejen mé příspěvky v dikusích pod články s jeho představením. Ka I bylo designově nesrovnatelně osobitější a originálnější auto (podobně jako třeba Focus I), navíc za zajímavější ceny, než Ka II.
Dlouhodobě? Co si představuješ pod takovým pojmen? Před pár lety to byl třeba Renault a to několikrát po sobě.
Nicméně i s cenami nemůžu souhlasit, třeba Golf je aktuálně o dost levnější než Focus. Vždyť začíná na 299 t a za 320t je tady velmi dobře vybavené 1,2 TSI, to Focus je o dost dražší.
Passat netuším, ceníkově je drahý, ale pro fleety pry dokáží vytvořit cenu více jak konkurence schopnou, kolik, to netuším.
Globálně to samozřejmě neplatí, jsou i levné fordy - Fusion, Focus II na konci prodejů.
WL ma pravdu, nesouhlasim s nim pouze v poslednim odstavci, kdyz jako pricinu neuspechu Ka II nevidim ani tak podobnost s Fiestou, jako spis prestrelenou cenu a ve srovnani s takovou 500kou nevzhledny design a nedostatecny sex appeal/smrnc.
Ford skutecne spolu s Renckem patri historicky k tem, kteri se cenove nejvice podbizi. At uz modely levnymi ze svy podstaty (Fusion) nebo neskutecne atraktivnimi cenami tradicnich modelu (Mondeo, Focus II). Focus III sice v zadnym pripade levny neni, ale taky mu nevestim zadny dechberouci prodejni uspechy - uvidime pristi rok.
Jinak ten Pasik je fleetum dodavan se slevou 10-15% (mluvim o klasice Variant + 2.0TDI + Comfotline + Business) s tim, ze kdyz jich vezmes treba 50, dostanes samozrejme jeste podstatne lepsi podminky. Mondeo se prodava s jeste vetsi slevou i pres ty neuveritelny akcni ceny, takze kazdopadne zustava o dost levnejsi. Ale Passat je Passat. :yes:;-)
Píšeš, že se mnou nesouhlasíš, že jednou z příčin je i (na mini) přílišná podonost s Fiestou a zároveň uvádíš, že design 500ovky funguje lépe. Právě, že kdyby ta 500ka vypadala jak malé GrandePunto, tak si ji za tu cenu nikdo nevšimne stejně jako Káčka II.
Mini musí být buď osobité (Ka I), případně retro (500/Mini), nebo hodně praktické/prostorné i při malém půdorysu (UP), v ničem z toho Kačko II nevyniká a k tomu ta jeho cena.
Já ti to neberu (mně se taky líbí o něco víc, než Fiesta), ale vedle Fiesty si jí zákazníci evidentně nevšímají a má to svou logiku, i když jedním z důvodů je i malý rozdíl v ceně proti Fiestě.
Dobře, na tvůj Renault jsem trochu zapomněl. Takže se střídá VW, Ford a Renault, spokojený :*);-) ? Přesto v celé naší porevoluční historii bude Renault v importu celkově spíš až ten třetí.
Jnak viz Righ 21:41
tych nedostatkov bude mat citigo viacej, nacencana dvojfarebna palubovka je vhodna pre lizacov plastov , kazdemu je jasne ze picanto s pandou su v tejto triede uplne inde ;-) ako citigo
ked miniatuo tak pandu alebo picanto ktore su plnohodnotne auta
Podle testů to vypadá, že je hlavně kvalitativně někde jinde. Citigo je sice odrbané až na plech, ale zdá se, že jde o povedenější auto. Ukáže se v celoevropských prodejích za rok, jak si NSF povede.
Tak zde je jen namátkou několik stejně zaměřených článků. Já zapomněl, že se v tomto nadpise objevilo slovo "Škoda" takže najednou je celý článek PR, je to kec, je jich tu 385 a nikoho nezajímá.
Český trh v listopadu 2011: Škoda Citigo v čele segmentu mini
Český trh v říjnu 2011: Golf a Cee'd vedou dovozovou část nižší střední třídy, Focus mimo TOP5
Český trh v říjnu 2010: Hyundai i30 nejprodávanějším zahraničním modelem
Český trh v září 2011: Nejprodávanější MPV – Roomster, Orlando, S-Max
napiš si do vyhledavače citigo a najde ti to tři stránky článků na téma citigo. Najdi jiné auto, které dostalo tolik prostoru. Kdyby to aspoň skutečně za ten humbuk stálo...obyčejná nákupní taška...
A o čem se má v ČR psát?
Tady se píše o tom, co se čte. Kvůli výdělku za reklamu. Nebo ty bys byl rád, kdyby reklama na tvůj produkt visela pod článkem, který by si přečetlo pár lidí? ;-)
Nejmenši model Škodovky a kolik dokaže nas.rat lidi. >:-[]
Auto je jako celek povedene,designově zajimave a v realu vypada lip než na fotkach. Cena je akoratni a je to Škoda takže dobre prodejni vysledky jsou očekavatelne.
Ale jelikož jsou tu mrkay bychařů, co by kupovali kde co všechno, ale v reálu vlezou akorát do bazáru, tak podle toho vypadají i měsíční statistiky prodejů, které je nebetyčně sejří. >:-[]
Ten MINI je v tabulce jak pěst na voko. Ale zase na druhé straně, co jiného si v této třídě pořídit? Jasně, když opravdu "pracovní" minivůz, pak CITIho, o tom žádná, koneckonců, euroimage, kterou bude postupně získávat, bude mít kopanec razance třífázové žíly, neboť (mini)image, (mini)prestiž se v Evropě bude logicky násobit číslem... tři.
U citiho bych se dnes snad jen zastavil ve vztahu k jednomu jeho charakteristickému rysu, předurčujícímu veškerou slávu, kterou bude v následujících letech sbírat. Tím rysem je na milimetr přesně nakonfigurovaná karoserie. Auto musí prostě důstojně odvézt i čtyři dospělé osoby. A to se stane, toto bylo splněno. CITI je premiantem obestavěného prostoru a stává se tak jakýmsi třídním SUPERBem. Tedy opět škodovácká trefa.
Drobnosti, ať už se jedná o tlačítko ovládání okna, či absence filcu v kufru bych neabsolutizoval. Naopak bych pochválil Škodu za to, že se mi nesnaží velmouvat naivní přesvědčení, že si pořízením CITIho kupuji RANGE ROVER EVOQUE. Osobně bych CITImu dokonce naordinoval švihadla...
Ono je to vždy otázkou těch otřepaných priorit. Někdo bazíruje na filcu v kufru, jinej (praktik) ví, že u auta jde o vnitřní prostor, o kvalitu sedadla, o ergonomii a o jízdu. Toto je to minimum. Máš-li na víc, sedlej třeba Bentleye, ale neplač, že CITI nemá řadičku obšitou hadí kůží... To všechno potřebné je u CITIho bezpečně na vrcholu své třídy. I proto je už dnes CITI na vrcholu své tabulky. Oprávněně.
Nestyď se a jmenuj. Co rozhoduje o volbě malého vozu? Ať se bavíme konkrétně. ;-)
PS: Dle mne je třeba příklad vážného nedostatku, který nijak vyřešit nelze, 112 kW jako benzínový vrchol ve střední třídě, či dále nemožnost slušné konfigurace.
Malý nebo jiný voz, nedostaty, které nejsem ochotný prominout mě prostě odradí. Třeba plech v kufru zkousnu, chybějící tlačítko spolujezdcova okna už hůř, no a sedadla bez aretace poslední nastavené polohy by mě z prodejny vyhnala definitivně. Pevná okna bez vyklápění taky nepotěší. Poslední třídvířko co jsem prohlížel bylo Punto, a to je mělo výklopné (bezvadně to vyvětrá interiér), nevím jak jsou na tom malá a menší auta dnes.
A ten vrchol výkonu - jo, o válec víc a o pár koní taky by neškodilo. Jediný motor ve dvou nevelkých výkonech, to je mizérie. A na domácím trhu. Konfigurace navíc mě zvlášť nezajímají, kupuju výbavu nejblíž mým představám, nikdy s tím nebyl problém.
No vidíš, že to jde i s argumenty.
Třeba mě by byl plech v kufru malýho auta naprosto ukradený, tlačítko okna bych taky snad ještě přešel a ta aretace by mě možná vadila nejvíc. Ale pokud vezmu fakt, že dozadu se stejně v "99%" případů nikdo soukat nebude, tak bych to až tak neřešil. Další motory by měly přijít, tohle je jen začátek. ;-)
Teď mě ještě napadá, že pokud by mi vadilo neustále upravovat sedadlo, tak bych ostatním nakázal, aby lezli dozadu těma druhejma dveřma. >:-[]
Pořád je to o kompromisech. A dost podstatných. U nového auta. Radši něco jiného, s menšími nebo žádnými kompromisy. Není důvod přihmuřovat oko, když platím, tak chci dostat to, co chci. Bez ohledu na značku, zadarmo nedá nikdo nic, škoďárnu zacvakáš stejně jako cokoli jiného.
Každému dle jeho gusta. Pro mě je třeba rozhodující velikost interiéru, nějakej kufr aby byl a dobré jízdní vlastnosti. Tohle např CitiGo splňuje, takže si dovedu představit, že mnoho zákazníků osloví. Já ale nejsem typický kupec malého auta.
no...pamatuju si před lety diskuze o Thalii a tehdy všem hrozně vadilo nevypolstrované víko kufru. A ejhle....najednou ten stejný detail, který byl velmi odsuzován u Renaultu u Škody nijak nevadí. Naopak... ;-)
Tak si to přiznej...Jsi fanda škodovky a spoustu detailů jsi ochotný přehlédnout. Když s tím přijde jiná automobilka a ještě ne snad koreiská, budeš tu prskat na celé kolo
Sa nebavím teraz o kúpe či nekúpe. Sa bavím o tom, že autu mainstreamového výrobcu z roku 2011 vyčuhujú v kufri zvary. A vyzerá to ako na autách o 30 rokov starších. The end.
Pokud ten plechovej kufr někomu bude vadit, tak:
a) si citigo nekoupí;
b) si to polepí;
c) si na to zvykne.
Tahleta "óbrchyba" nepatří mezi ty neřešitelné, či mezi ty, které by byly schopny naprosto odradit kupce.
Ale převážně slouží k tomu, aby se zdejší "diskutéři" měli do čeho strefovat. No co, každému dle jeho duševních možností. ;-)
Ale ty detaily musí nějakým způsobem narušovat dojem z vozu - tedy z jízdy, řízení či ovládání.
Jestli je plech v kufru, to bude za jízdy všem úplně jedno. A ti, co se tam nepodívají, tak to ani nepoznají. ;-)
A o kolik pane? ;-)
Ze zkušenosti vím, že ti zásadně nepomůže od nějakého hluku ani vytlumení bitumenem. To by ten koberec musel mít tak 5 cm na tloušťku a ještě být napevno přilepený. ;-)
Takže jsi ve vlastním autě koberce z kufru vyndal jako zbytečnou zátěž? ;-) Já měl dva stejná auta s i bez koberce v kufru a poznat to sic málo, ale šlo. A rozhodně to v tom kufru bez koberce vypadalo jak opravdu chudě... 8-s
Gumu v kufri mám tiež. Ale je rozdiel kúpiť si vaničku a proste ju položiť do kufra, a oblepovať steny kufra kobercom aby mi nové auto nevyzeralo ako z roku 5.
Jsem přesvědčen, že ony "panely" do kufru přímo na míru brzy nabídne nějaký výrobce autodílů. Stejně jako se prodávají ony vany do kufru pro xy modelů.
Řešit věci za výrobce není řešení. Připadá mi to, jakoby chytli nostalgii a vraceli se časem zpět. Pamatuju, jak soused koupil fungl Fávo, na půl plynu domú, zvedák, špalky a jal se dodělávat. Teprve za týden začal normálně jezdit.
Dnes se auta prodávají bez rezervy, zbývá už jen čekat, až se vrátí příplatky za bezpečnostní pásy nebo plechovku laku.
Rok výroby? Co si já vzpomínám, byl to jeden z prvních Favoritů v ulici, a neměl třeba dotažené některé matice na kolech, vibroval výfuk, slzilo těsnění, jestli se nemýlím, u převodovky, zadrhávala šaltpáka, švihadla, zámek kapoty, blikaly brzdovky (zamaštěné kontakty na pátých dveřích), blblo výškové nastavení jednoho světlometu, netěsnily dvoje dveře, odstávaly a zadrhávaly dvířka na palubce (tehdy ještě byli v základu!). Bylo toho ještě víc, samé drobotiny, ale nepříjemné. Sousedovy stížnosti jsem v té době musel poslouchat témeř každý den. Ale za to ho má ještě dnes, i když už je to herka.
První vůz byl vyroben 13.10. Za jak dlouho se dostanou první auta z továrny k prodejcům? Do konce října s těží, navíc by byly první větší registrace až v říjnu a to nebyly. První auto do showroomu dorazily začátkem listopadu, první zákazníkům přišly poslední týden listopadu. Teď je nutno odlišit kolik jich je pro prodejce a distrubuci, kolik prodáno. A vzhledem k 230 prodejcům v ČR...
A teď si odpověz, má pro tebe tato informace nějakej zásadnější smysl, než se tu pokoušet plácat po zádech a spekulovat o, ve svý podstatě, kravině, která nemá na nic a nikoho zásadnější vliv?
Vetsina prodejcu vystavni kousky neregistruje. Skodovka hodla dodat zakaznikum behem prosince 500 aut (samozrejme, ze na nich zacali delat uz v listopadu), takze behem rijna tech par novinarskych kousku a kolem stovky aut pro autosalony mohli stihnout.
Výstavní a testovací je něco jiného. Testovací vozidlo, které slouží i delší dobu a ujede několik tisíc km se registruje, plus připočti referenční vozidla...
Nejen bitva - proběhla klasická adorační procedura, byly zdůrazněny a následně "kvalifikovanou" většinou ihned razantně smeteny jakékoliv výhrady k provedení či funkčnosti a i bylo zvoláno: Halelujá...
No nic, velebit se dá cokoliv a kýmkoliv :-!
ať se to někomu líbí či ne...není to nic neobvyklého...prostě bylo 100% jisté že CITI půjde do čela prakticky okamžitě...teď nebudu polemizovat o tom zda je to dobře nebo špatně...nebo o tom zda je citi v segmentu taky nejlepší...(tady si dovolím pochybovat) jak se říká prodejnost není vším...pro mě má citi několik vážných nedostatků...věřím však že tu v ČR jako krajanovi to prominou a nebude mít problém s prodejem...na náročným trzích minivozů v západní a jižní evropě už to dost možná tak jednoduché nebude...musíme objektivně naznačit že segment A v čechách rozhodně není směrodatný a nikdy nebyl a to z jednoduchého důvodu...většina lidí si raději koupí jedno auto segmentu B nebo C než aby jich měli v rodině víc(však taky prodejnost octávie je toho důkazem)....a dokud bude platit tato šablona...a dokud budou minivozy tak blízko cenově k vozům o třídu větším tak se to nezmění... :yes:
Koukám že se diskuse už od začátku pohybuje na estrádní úrovni. >:D Názory jsou různé, nic proti tomu, ale to slovní napadání z obou stran když dojdou argumenty mě vždy pobaví. :-)
Byť můžou být výsledky falešné jako dvojité dno kouzelníkova klobouku (nutno dodat že Citimu by v kufru prospělo, tedy to dno ne klobouk) tak je nad slunce jasné že Citigo tady pojede na pásu až do roztrhání (toho pásu). To ovšem v evropském měřítku nehraje roli. Divím se že vůbec někoho informace o tom že je Cigi nejprodávanější mini v ČR posadí na zadel.
Citi je super co do prostornosti, ale jinak je to naprosto průměrné auto, které mimo ČR díru do světa neudělá. Pokud má někdo chuť se vsadit prosím, jsem soutěživej typ. ;-)
Bulvární článek = bulvární diskuse.
K tomu tvému poslednímu odstavci, každý, kdo se trochu orientuje ví, jakou má škodovka roli v koncernu, taky ví, že CitiGo bude na ostatních trzích dostupný až příští rok ve stejnou dobu, jako u nás Up!. A nikdo nepředpokládá, že by měl být tím modelem, který se z NSF bude prodávat nejvíc. Tuto roli bude plnit právě VW Up!. ;-)
Páči sa mi ako si bratia Česi stoja za svojím/ naším mini skvostom od Škody.
Nechcem byť zlý, ale Citigo by sa dobre predávalo snáď aj bez dverí. Samozrejme, len na domácom trhu.
Prídu mi úsmevné argumenty typu "Ak ti chýba koberec v kufri, tak si ho tam sám dolep." Doba automobilových polotovarov snáď už pominula a dnes by sa to nemalo tolerovať... ale tak čo už.
Netvrdím že je Citigo zásadne zlé, ale nevidím dôvod prečo ho uprednostniť pred kúpou Twinga, prípadne Picanta.
Zde přece nejde o žádnou hrdost, zde jde o racionální posouzení, co který model nabízí.
Největší vnitřní prostor nabízí CITI, který za to vděčí nejdelšímu rozvoru. Rovněž tak ve vnitřní šířce kraluje CITI. Koho tedy zajímají prostorové poměry uvnitř auta, kdo potřebuje třeba občas vozit i čtyři dospělé, zvolí nejspíše CITIho. U něho je také nejpřitažlivější přístrojová deska, sedadla a vůbec celá kabina.
Twingo je nepochybně milý vůz, prioritně však orientovaný na dámskou část populace, to samozřejmě vysleduješ i uvnitř, ta hravost není přece určená k tomu, aby Twingo jezdil chlap.
Picanto jede na charakteru velmi velmi (slušně řečeno) kontroverzní vizuality, na druhé straně může někomu lahodit, že i takto malé autíčko může být obdařeno nasupeným výrazem...
Z hlediska kvalit a vyspělosti techniky, notoricky známé z jiných Koncernových modelů, z informací zatím posbíraných k novému motoru, z hlediska praktičnosti karoserie, z pohledu estetiky - doslovné (mini)krásy uvnitř, je volba poměrně jasná. Osobně považuji volbu Citiho za racionální a jedinou možnou (s výhradou Twinga pro mladou holku). V přímé konfrontaci CITI x TWINGO pak vychází CITI vítězně, jako dobře odladěný, harmonický malý/velký vůz, TWINGO je jak autíčko pro bárbínu, ale není to kritika, i ty bárbíny musí něčím jezdit.
Kdo občas veze víc lidí, ať Citiho nebere - z věčného nastavování svého sedadla zachvíli zblbne.
V málokterém vozíku mini-třídy vypadá chlap chlapsky, Citigo na tom není o nic líp.
V porovnání s Twingem Citigo nemůže být vítěz, vzhledem k drobným, leč početným nedostatkům spíš chudý příbuzný. A jestli chceš, je k mání taky Twingo pro chlapy (není v ceníku ale ochotně přivezou), edice Gordini a Gordini R.S. jsou vydařené a na ně Škoda nemá odpověď. Možná zatím, ale tak hned to jistě nebude.
Zajímalo by mě, jestli je i Up! takové holátko s plechovým kufrem.
>:D To twingo pro chlapy jsem nucenej zaparkovat do dalšího ročníku Zlatého ventilku. Twingo Gordini je přece též pro holky, pro rychlejší (?) holky. Koukám, že nejen o autech, ale ani o chlapech toho zatím moc nevíš ;-)
A to se ptáš mě? Dyť podle nicku jste vlastně příbuzní... a to vynucování pozornosti máte také společné, rozdíl je jen v tom, že on je v tom mnohem úspěšnější... :*) >:-[]
Mne teda Twingo príde rovnako unisex ako Citigo. Po facelifte detto. Samozrejme, že v zodpovedajúcej farbe. Toto je ale skôr rozdielne vnímanie vkusu, ktoré je asi spôsobené vekovým rozdielom. Zatiaľ čo mne príde Citigo nudné a v podstate bez možnosti personalizácie, tebe to naopak môže vyhovovať.
Okrem toho na Twingu nevidno detaily, pri ktorých sa šetrilo. Pri Citigo je to dosť okaté a zatiaľ tomu nepomáha ani lepšia výbava. Ale možno to časom upravia, pozakrývajú holé plechy, prerobia otváranie okien...
A o priestore to nebude. Na občasné prevezenie 4 dospelých stačí aj Fiat 500 alebo Seat Arosa. akonáhle by to malo byť pravidelné vozenie, neuspeje ani Citigo.
Na ten prostor pozor, roli hrají skutečně centimetry. Jinak jsem se nyní díval na snímky toho kufru a myslím, že je to neudržitelné, nějaký kryt by tam Škoda měla dát, jsou tam vidět i svary ukotvení sedadel, no tohle je opravdu nevzhledné.
Stačí si jen připlatit za "kufr-tepich" paket..., nebo si levněji vybereš z originálního příslušenství metr čtvereční jekoru a plechovku chemoprenu... :-O >:-[]
Teď jsem tam byl a motá se mi hlava, ta výbava je jak z eska - sportovní paket, lux paket, paket pro špatnou a hodně špatnou cestu, katapult na místě řidiče... >:D tempomat, klimačka... Fakt dobrý.
U toho katapultu doporučuju nezapomenout i na příplatek za velké střešní okno, teda pokud to není vyloženě vánoční dárek pro tchýni s řidičákem... >:-[]
Zasadni budou prodeje v zemich, kde se mini prodavaji nejvic, tj. Italie, Francie, Spanelsko. Tj. zeme, kde ma velmi silne postaveni PSA, Renault a Fiat - mimochodem tradicni vyrobci mini kategorie.
Bude o to tezsi, ze v tomhle segmentu VAG zatim neslavil prilis velke uspechy.
No tak petikilo zrovna nebude konkurent citigo. Duvod je jasny - cena. Jsou tam ale jini adepti na konkurenci a mam takovy pocit, ze mimo ČR Citigo takovy slagr nebude.