Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Motorsport testuje Micheliny pro Monte Carlo

Miloslav Fišer
Diskuze (0)
Správná volba pneumatik hraje v jednotlivých soutěží mistrovství světa klíčovou roli. Z tohoto důvodu absolvují jednotlivé týmy, včetně Škoda Motorsport, náročné testy se zaměřením na pneumatiky.

Správná volba pneumatik hraje v jednotlivých soutěží mistrovství světa klíčovou roli. Z tohoto důvodu absolvují jednotlivé týmy, včetně Škoda Motorsport, náročné testy se zaměřením na pneumatiky. Letošní seriál mistrovství světa startuje tradičně v Monte Carlu (24.-26.1.), kde je správná volba obutí velmi důležitá a mnohdy rozhoduje o konečném pořadí. Rallye Monte Carlo doprovází časté rozmary počasí. Na startu jednotlivých rychlostních zkoušek tak může svítit sluníčko a být suchá trať, v jejich polovině může být na trati led a sníh. Během jediné zkoušky se jezdci mohou setkat s odlišnými podmínkami, proto je správná volba pneumatik tak důležitá a současně se stává i loterií.

Tým Škoda Motorsport má za dodavatele pneumatik firmu Michelin, která se od roku 1973 podílela na 192 vítězstvích v podnicích mistrovství světa. Firma Michelin je schopná vyrobit pneumatiku na jakýkoliv povrch, což je dáno jejími letitými zkušenostmi z motoristického sportu. Značně odlišné vlastnosti jednotlivých pneumatik jsou dány použitými materiály a příměsemi, kterých Michelin používá až 200. Pro Rallye Monte Carlo dodává Michelin širokou škálu pneumatik, od pneumatik s hřeby na sníh, až po speciální pláště na asfaltový povrch.

Pilot Škoda Motorsport Didier Auriol a současně trojnásobný vítěz Rallye Monte Carlo tvrdí, že správnou volbu pneumatik ovlivňuje do určité míry zkušenost, vnitřní pocit jezdce a samozřejmě i štěstí. Pomocníky pro jezdce jsou ,,ledoví špioni“, kteří projíždějí trať rychlostní zkoušky asi hodinu před startem s úkolem provést kontrolu rozpisu pro navigátora a zanést do něj jakékoliv změny, jako je například náledí. Pro volbu pneumatik se využívá znalostí specialistů na pneumatiky a informací meteorologů, kteří monitorují jeho vývoj na samotné trati. Na startu jednotlivých rychlostních zkoušek lze zaznamenat, že jezdci volí takové obutí, které možná nebude ideální pro následující rychlostní zkoušku, ale mohou s ním získat v další. Častá je také volba kompromisu, který zajistí vyrovnané časy v jednotlivých rychlostních zkouškách. Jedna sada obutí vydrží přibližně 60 km a většina jezdců tak použije během rallye až 12 sad pneumatik.

Miloslav Fišer
Diskuze (0)