Škoda Motorsport testuje Micheliny pro Monte Carlo

Škoda Motorsport testuje Micheliny pro Monte Carlo

 
 

Správná volba pneumatik hraje v jednotlivých soutěží mistrovství světa klíčovou roli. Z tohoto důvodu absolvují jednotlivé týmy, včetně Škoda Motorsport, náročné testy se zaměřením na pneumatiky.

Správná volba pneumatik hraje v jednotlivých soutěží mistrovství světa klíčovou roli. Z tohoto důvodu absolvují jednotlivé týmy, včetně Škoda Motorsport, náročné testy se zaměřením na pneumatiky. Letošní seriál mistrovství světa startuje tradičně v Monte Carlu (24.-26.1.), kde je správná volba obutí velmi důležitá a mnohdy rozhoduje o konečném pořadí. Rallye Monte Carlo doprovází časté rozmary počasí. Na startu jednotlivých rychlostních zkoušek tak může svítit sluníčko a být suchá trať, v jejich polovině může být na trati led a sníh. Během jediné zkoušky se jezdci mohou setkat s odlišnými podmínkami, proto je správná volba pneumatik tak důležitá a současně se stává i loterií.

Tým Škoda Motorsport má za dodavatele pneumatik firmu Michelin, která se od roku 1973 podílela na 192 vítězstvích v podnicích mistrovství světa. Firma Michelin je schopná vyrobit pneumatiku na jakýkoliv povrch, což je dáno jejími letitými zkušenostmi z motoristického sportu. Značně odlišné vlastnosti jednotlivých pneumatik jsou dány použitými materiály a příměsemi, kterých Michelin používá až 200. Pro Rallye Monte Carlo dodává Michelin širokou škálu pneumatik, od pneumatik s hřeby na sníh, až po speciální pláště na asfaltový povrch.

Pilot Škoda Motorsport Didier Auriol a současně trojnásobný vítěz Rallye Monte Carlo tvrdí, že správnou volbu pneumatik ovlivňuje do určité míry zkušenost, vnitřní pocit jezdce a samozřejmě i štěstí. Pomocníky pro jezdce jsou ,,ledoví špioni“, kteří projíždějí trať rychlostní zkoušky asi hodinu před startem s úkolem provést kontrolu rozpisu pro navigátora a zanést do něj jakékoliv změny, jako je například náledí. Pro volbu pneumatik se využívá znalostí specialistů na pneumatiky a informací meteorologů, kteří monitorují jeho vývoj na samotné trati. Na startu jednotlivých rychlostních zkoušek lze zaznamenat, že jezdci volí takové obutí, které možná nebude ideální pro následující rychlostní zkoušku, ale mohou s ním získat v další. Častá je také volba kompromisu, který zajistí vyrovnané časy v jednotlivých rychlostních zkouškách. Jedna sada obutí vydrží přibližně 60 km a většina jezdců tak použije během rallye až 12 sad pneumatik.

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal a proč nechce přestat?

Nejznámější kuřák Česka slaví 70: Kdy Bartoška začal…

O tom, že je Jiří Bartoška (69) vášnivý kuřák, není pochyb. Jak sám říká, cigarety se nechce ani nikdy vzdát,…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…