Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Muzeum v novém otevře ještě letos

Diskuze (14)
V Mladé Boleslavi se předvedla konečná podoba projektu nového firemního muzea.

Škoda Auto ve Školícím a kongresovém centru Na Karmeli představila novou podobu firemního muzea. To se už třetím rokem buduje na místě toho stávajícího. Stavba po rekonstrukci v hodnotě několika milionů euro otevře brány návštěvníkům koncem roku 2012.

Bývalá továrna stojí na křižovatce Laurinovy ulice a třídy Václava Klementa, v těsné blízkosti dnešního hlavního výrobního závodu Škoda Auto. Přestavbu muzea řídí prof. Thomas Hundt ze stuttgartské agentury Jangled Nerves, která se na podobné projekty specializuje. Co návštěvníci v novém muzeu uvidí?

První expozice se jmenuje Tradice spojí artefakty z historie automobilky (například pracovní stůl Václava Klementa) a exponáty výjimečných modelů. Ty budou vystaveny ve dvojicích, doplněné audiovizuální prezentací.

Sekce Evoluce představí největší porci automobilů. Nabídne chronologickou linii aut, kterou zakončí venku vystavený model z aktuální produkce. Doplňkem budou ilustrační fotografie a asi největším lákadlem tzv. ikonografický autoregál. Dvacítka produkčních i závodních aut bude vystavena ve 4x5 polích. Obsah autoregálu bude proměnlivý.

Třetí část, nazvaná Výroba bude prezentovat průběh renovace. Na čtyřech stáních se návštěvníci seznámí s postupem prací od nálezu auta ve stodole po dokončenou rekonstrukci historického auta. Další materiály ukážou, jak před desítkami let vypadala výroba aut v Mladé Boleslavi.

Kromě expozice rozdělené do tří celků dostane muzeum nové foyer, kavárnu a restauraci. Uprostřed muzea pak bude stát multifunkční prostor, který chce automobilka využívat pro prezentace a podobné akce. Architektonické uspořádání umožní tento prostor propojit s expozicemi Tradice a Výroba.

Budoucí podobu muzea si můžete zatím prohlédnout na přiložených fotografiích makety. Až na konci roku nový komplex otevře své brány, automobilka slibuje jen mírné zvýšení ceny vstupného. Místo dosavadních 150 Kč za návštěvu muzea a prohlídku továrny bude žádat o několik desetikorun více.

Diskuze (14)
Avatar - Jurrisek
25. 6. 2012 07:24
Re: Historie
vpohodě, jen mě to trochu zmátlo ale souhlasím svámi.
22. 6. 2012 15:04
Re: Historie
Hlboká omluva.... mea culpa, mea maxima culpa... ubehla mi ruka, patrilo to fakt tomu "broukovi pytlíkovi" nad Vami...
Avatar - Jurrisek
22. 6. 2012 14:00
Re: Historie
a proč reagujete na mě když já škodovku chválím. Nebo ragujete na toho nademnou jsem teď zmaten 8-s
22. 6. 2012 13:16
Re: Historie
:yes:
22. 6. 2012 12:47
Re: Historie
Toto je presne to, čo sa volá Čecháčkovstvo, alebo pepíkovizmus...
Namiesto toho aby ste boli hrdí, že máte doma fabriku s storočnou históriou, ktorá vyrábala, vyrába a (dúfajme) že aj vyrábať bude autá, ktoré sú uspešné a že by ste boli radi, že aj jej zahraniční majitelia dbajú na jej históriu, tak budete pindať a pindať a pindať...
Proste typický brouk pytlík: všade bol, všetko videl a kde nebol od toho má kľúče a vie úplne presne ako sa čo amlo spraviť... Z ľudí ako Vy je mi blivno...
Čo ja by som dal za to, keby takéto niečo bolo na Slovensku...