Třetí generace Škody Octavia citelně narostla a nakoukla do střední třídy, kde dosud neohroženě kraloval Volkswagen Passat. Kdo z těchto rivalů bude muset přijmout porážku?
rvu Octu do strednej triedy a to sa zmoze max. na dvojliter, ked pride RSko...ale necudujem sa, tato verzia na ceskoslovenskych weboch iste rozdupe C-ckove AMG, :*)
Taky nesouhlasim s tim jak se octa zařazuje do střední třídy, ale potenciální kupec Passatu se může rozhodovat mezi těmito dvěmi, protože Octa dorostla, nabídne skoro stejně prostoru uvnitř a navíc je to nové auto, kdežto Passat je 8 let konstrukčně staré auto......jinak mi prosim tě řekni, na jakém objemu končí většina střední třídy, když je pro tebe 2.0 málo, konší max na 2.2 naftě, kromě passatu, superbu a insignie, maji vsichni ctyrvalce okolo 2.0 (neberu prémii)...
Já si myslím, že si takovou konkurencí nejsou. Respektive, kdo si koupí nového Passata v sedanu? Soukromá osoba to bude výjmečně nemyslíš? Zato Oktávii liftback už bere v úvahu hodně rodin.
Pro firmu, pro kterou je asi toto srovnání si myslím, že pořád přijde lépe Passat, pokud nechce za každou cenu ušetřit, jelikož manažerský sedan v podání VW prostě působí a vždy bude působit reprezentativněji, než defakto rodinné auto. A o to v téhle branži jde ne? :-)
Myslím, že daleko zajímavějším srovnáním by byly obě verze v karoserii kombi, tam už se množina kupců protíná výrazněji. Na to si však musím počkat do zveřejnění OIII kombi :-)
Je to podobná situace, jako jestli koupíš Passat nebo A4, jen na druhé straně nabídky. Pokud nabídne podobné užitné vlastnosti a je citelně dražší, tak je otázka, jestli si chceš připlatit za trochu prestiže. Další otázka je, jak do téhle rovnice zapadá Superb.
To je pravda, na druhou stranu je to jen další potvrzení toho, že na Passatu už je hodně vidět a cítit jeho věk. Ten facelift z B6 na B7 místo nové generace prostě už ta léta zakrýt nedokáže...
Proti novějším zástupcům střední třídy by to Octavia měla mnohem těžší.
Jo, a pak by příšla 159ka a rozdrtila je všecky. >:D:-!
Realita bude taková, že naopak s octavií to budou mít zástupci střední třídy velmi těžké, jedno jestli se tu budete v každé debatě dohadovat o tom, zda-li do střední třídy patří nebo ne.
Jasně, já mluvím o zástupcích středního mainstreamu novějších než Passat a ty vytáhneš prémiový model, jehož výroba skončila někdy před dvěma lety... A jelito-jossalito to samozřejmě ocení palcem nahoru.
Tak, já mám teď octavii III na dva dny půjčenou, 1,6 TDI Elegance, 77 kw, man. A vzhledem k tomu, že mám octavii I a opravdu velké zkušenosti s Octavii II, tak můžu říct, že ta trojka je opravdu tak o několik desítek kroků dál. Je teda obrovská, nevešla se mi ani do garáže na délku a na šířku jsem měl co dělat. Jízdní vlastnosti neskutečné, jede se mi v ní i o něco lépe než v superbu. Mindrákem z malého kufru jsem netrpěl ani u O I, ale tohle je teda neskutečný prostor, jízdní vlastnosti skvělé, auto jede předvídatelně, je neuvěřitelně přesné, lehce manevrovatelné a i přes velké rozměry se s ním skvěle po Praze jezdí. Design se mi líbí strašně. Motor je příjemný, krásně jede a to i přesto, že auto má najeto 130 km a motor se zajíždí, tak není líný jako mívala dvojka prvních 10 tis. km. Passat s ní bude mít velké problémy, protože se na ní včera dívali dva lidé, kteří mají passaty a oba říkali, že to už nemá smysl kupovat nového, že půjdou do octavie. Auto má obuté 17ky, jízda je pohodlná a se zadní nápravou bych neměl vůbec žádný problém.
Každému bych doporučil, ať si jde to octavii prohlédnout a pořádně se v ní svést. Je to opravdu neskutečně povedené auto. Takže octavie to u mě vyhrála na celé čáře.
Jel si někdy v nějakém jiném novém autě podobné cenové relace a podobné výrobní generace? :-) Passat jede taky velmi pěkně, zkus ho :-) Jinak tvé nadšení ti nechci brát :yes: , určitě to je povedené auto :-)
Já nic proti passatu jinak nemám, jestli to tak vyznělo, tak se omlouvám, já ho mám rád, ale ta octavie ty rozdíly dost smazala.
Jel to víš, že ano. Ale v autech na které mám a které by připadali jako potenciální. Ale ani z jednoho jsem tak nadšený nebyl. čímž neříkám, že bych je hodnotil jako mrchy, to ne, ale z octavie jsem vyloženě nadšený. Jel jsem ve Fluencu, nic proti němu, ale moje krevní skupina to prostě není..já nemám rád francouzský design a že bych z toho byl nějak paf, to ani omylem.
No a ač si o korejcích myslím své, tak jsem zkusil i 30 CW to nové. nemůžu říct křivého slova, je dobře, že tady jsou a že si je lidé kupují, než by kupovali nějaké šílené ojetiny. Ale ta octavie je prostě dle mého názoru mnohem dál. Jako ten rozdíl mezi O 2 a O3 je teda obrovský. Kdo z ní bude přecházet nebude zklamaný.
Jel jsem v Golfu novém, neměl jsem ho teda na dva dny jako tohle. Ten na mě působil taky dobře, ale na mě je to malé auto. Z octavie do Golfa nemůžu, to by byl pro mě průšvih a byl bych naštvaný.
Chápu tvé nadšení, ale srovnáváš trochu hrušky s jablkama. Fluence nebo I 30 je jiná cenová i kvalitativní ( já sem to nechtěl použít, ale musim:D) třída. Golf (spíš až bude kombi) už je zajímavější srování. Problém nebo výhoda oktávky je ten, že je na pomezí tříd :-) Těžko se srovnává.. Můžu znát cenovku toho vozu po kterém pokukuješ?:)
No ono se to taky blbě srovnává, protože ta octavie jak píšeš stojí na pomezí to je fakt. Ale ty peníze hrajou nemalou roli.
Právě proto mi ta octavie vychází nejlépe, i když potlačím to, že jsem škodovácký nadčenec, protože v rodině máme 5 škodovek, tak prostě ta octavie tam pro mě jako běžného člověka naprosto zapadne.
Jinak já se chci motat kolem těch 350 až 400 tis. A chtěl bych tedy benzínový motor, protože v roomsteru mám 1,2 TSI 63 kw a to je naprosto má krevní skupina. Mě je celkem u *, že mě někdo bude předjíždět, já se chci hezky pohodlně svét za málo peněz v nádrži. Už jsem taky starší člověk a třicítku mám na krku, takže doby blbnutí jsou ta tam. :-) Já si pochopitelně počkám, až bude o něco levnější jako ref. auto, protože takhle jsem kupoval toho roomstera za 240 v plné výbavě, 5 tis. najeto...ideální nákup
Ta 1,6 TDI není špatná, ale já s diesely obecně nejsem moc kamarád. nevadí mi, ale hůř se mi řídí a je jedno, jestli je to VW, Škoda, nebo BMW.
Pokud uvažuješ o základní motorizaci, tak tam dostaneš určitě všechno potřebné za tuhle cenu, jen si to asi budeš muset nechat dovybavit. Také bych počkal na referenční vůz.. Mě by jen vadil ten slabý motor, protože při naloženém autě to už asi taková slává nebude :-)
Já bych volil jinak za tyhle peníze, ale hlavně proto, že potřebuji kombi, tak bych z nových zkusil Astru ST, Focus kombi nebo i Megana.. popřípadě počkal na Golfa :-) Ideálně bych však udělal to co ty, počkal na referenční a tam už se dá koupit i nějaké auto střední třídy v kombi za tyhle peníze:)
Tak přeju štastnej kup :yes:
Taky jsem si po třícítce myslel, že doby blbnutí jsou ty tam, ale pak jsem si koupil Focus se 100kW motorem. Najednou jsem zjistil, že se mi vrátila radost ze zatáček i sklony k "blbnutí".
Rozhodnutí člověka, který se pohybuje mezi auty, koupit referenční lítačku, to mi hlava nebere. Hlavně u škodovky, tam si ji přijde testnout každej strejda, takže když má auto 20tkm, tak opotřebovanost u auta s manuálem po tolika jezdcích bude jako po 60tkm a to člověk neví, co kdy bude zapotřebí měnit u "zánovního auta" >:-[] . U Octy se dá srazit 150000 Kč (teda u plný palby, ale minimálně 15% vždycky) a u Supa 250000 Kč. Kdyby měl někdo zájem, jsem tu.
No já se shodou okolností taky bavil už se dvěma majiteli Passatu, který chtějí jako další auto O3. Takže i přes nelibost některých zde v diskuzi tímhle směrem uvažuje asi víc zakazníků než si jsou ochotni připustit. Rozdíl téměř 200 kil oproti Passatu je přímo propastný. 1,6 TDI si dost dobře v těžkém Passatu nedovedu představit to musí být strašná lemra. Jel jsem teď do Rakouska v Passatu 2,0 TDI 125 kW a že bych byl unešený výkonem nejsilnějšího naftovýho motoru co do toho dávají to teda ne. Přišlo mi, že se tomu autu nechce vůbec zrychlovat a když jsem z toho vydoloval necelých 200 byl jsem rád. Jo jede se v tom pěkně příjemně, ale co můžu srovnat s O2 tak žádný velký rozdíl jsem v úrovni a komfortu cestování nezaznamenal. Výrazně líp to nejede posaz víceméně podobný a rychlejc se v tom taky jezdit nedá. Pokud je rozdíl O2 - O3 tak propastný jak tu píše michalpneu, tak si dovedu představit, že si někdo vybere radši pořádně vybavenou O3 než Passata.
Myslím, že C5 je daleko lepší. Vetší, komfortnější, atd..... . Ta by se do garáže už skutečně nevešla. V neposlední řadě je za stejnou cenu.
Rozhodně se Octa III povedla, ale nekoupil bych ji.
A to proto:
1) Má ji každej.
2) Krade se hodně.
3) Není výběr v benzínových motorech
4) předražená
5) atd.... .
octavia urcite narobi problem aj passatu... podobne ako mu ich narobil aj superb....
najde sa totiz dost lusd ktori chcu fajn solidne a dostojne auto ale obrovsky passat im zase az netreba.... to hnanie sa za rozmermi je o nicom... clovek je stejne rovnako velky len auta sa nenormalne stale zvacsuju 8-s ... neviem na co
octavia je inak uz tiez obrovska ale vzhladom na rozmery este vacsieho passatu je octavia urcite lepsou volbou pre toho kto chce solidne auto ale nehce utracat za nejakeho mastodonta ....octavia bude tazit aj z toho... odlaka sice zakaznikov ktori cheli mensie auto v ramci klasickej nizsej strednej triedy ako hatch ale prilaka zase zakaznikov ktori chcu auto solidne a dostatocne velke ale nie zase nejaku extremnu obludu ktorych je v stredenj triede uz neurekom...
Moje žena si při výměně služebáku vysloveně vydupala Octavii místo Passatu. Ani se ji nedivím. Passat byla obrovská mrcha s minimálním výhledem dozadu (Ani Highline výbava se všemi možnými el. asistenty neměla parkovací senzory!) A spolehlivost taky nic moc. Teď jezdí Scoutem a je spokojená. Perličkou je, že ve fleetu stál ten Scout skoro stejně jako ten Passat.
Akorat nechapu k cemu je mi misto na kolena, kdyz pak chybi na hlavu ;-)
Nejaky duvod proc driv motory v zabehu do 10tis nejely a s novou v zabehu OIII jedou? Ze by stacila jen zmena jmena? ;-)
Jizdni vlastnosti skvele. Vuci cemu, OI??? To ma snad kazde auto ;-)
No já jsem dnes viděl Octavii poprvé naživo a musím říct, že jsem byl sklamán. To auto je výrazně fotogenické, na fotkách vypadá mnohem lépe než ve skutečnosti. Viděl jsem ji spolu s rapidem a vzhledově je ten rozdíl minimální. Prostě nuda :no:
první svezení v novém autě??? Čéče, tak nějak je jasné, že nové auto bude jezdit lépe než ojetina ;-)
Díky tomuto efektu se totiž dodnes nové vozy ve velké míře prodávají.... Nové jezdí lépe než staré....
Ale jakmile budeš porovnávat ve stejný čas nová auta dvě, pak pochopíš.... Jinak nápodobně, nadšení ti neberu, i já skeptik tak nějak očekávám, že konečně větší a rozměrnější podvozek bude jezdit lépe.
otázkou je, jestli lépe jak konkurenti... To mi ještě nikdo nesdělil.. Budu se zas muset přesvědčit sám.
Test jsem už četl na Autobildu. Nu, alespoň je to konečně reálný pohled na současný Passat (zastaralý interiér, težkopádný podvozek, motory už taky nejsou úplně na špičce). Kdo by si to dovolil napsat například ve srovnávačce s Mazdou 6, že...
Problém je, že Passat je jen faceliftem minulého a to ještě spíš směrem dolů k úsporám, materiály jsou horší, spolehlivost a solidnost také.
Octavií III jsem ještě nejel, takže těžko říct. Bojím se odhlučnění, které má být horší než u Golfa. To je mimochodem pro mě největší problém Octavie II, když se nedá na dálnici poslouchat rádio, je něco špatně (v tomto případě je to ruku v ruce kvalita audia a izolace). Jenže právě to dělá střední třídu, ne velikost kufru. S autem střední třídy musíš ujet 700 km po autobahnu a pak vystoupit relativně čerstvý, neunavený hlukem kol a chrochtáním motoru. Jo, a taky spolehlivost. V tom mám v poslední době na koncernová auta trochu smůlu. Pravda, dojel jsem, ale 500 km v nouzáku, v noci, slejváku, když se bojíš, ža auto každou chvíli přestane jet... Když to sečtu, asi 7 delších jízd (1400 km), z toho 3x v nouzáku. Jednou nutná výměna EGR ventilu ještě v Německu.
Vidět jdou, ale jen některé. Zejména Audiny a dražší Volkswageny (např. Touareg). Zato třeba Oktávky a Fábky, kterých je na silnících a dálnicích násobně víc, na odtahovkách není vidět.
Nema cenu se hadat. Ja mam 3 kamose co sli do Skody/VW a na oprave motoru byli uz 2. Jeden hlava s rozvody, druhy vymena bloku. Kvalitu tam teda take nevidim ;-)
Jeste ze tam mate ten nouzak, ze nemaj odtahovky praci ;-)
To jiste neni, jen rikam, ze moje zkusenost a nedavny clanek o poruchovosti motoru je pro me vice nez tvoje psani, jak je to skvely. Nepocitam ted sefova motorove mrtveho Supa s 1,8TSI, pac neni muj kamos a nevim co ty ostatni sefovsky 3 ;-)
Chce se to na svět podívat trošku s nadhledem, což tobě, jak dobře víme, vůbec nejde. Ty auta se prodávají a drtivá většina z nich prostě a jednoduše jezdí a jezdí a jezdí. A lidi jsou s nima, světe div se, spokojení.
Problém jeden, že těch aut tady jezdí takový množství, logicky jdou tedy více vidět i jejich problémy.
Jeden z místních blbů, tomu to nevysvětlíš.....ještě že nečetl, co napsal Dinar v diskuzi o kombíku z aktuálního Civica. To by ho kleplo. Na druhou stranu, žádná škoda by to nebyla, na JIPce by nemohl opruzovat svými "postřehy" aspoň pár dní.....
btw: to že jezdí ještě nic neříká o tom jak jezdí.... Po tom, co vídávám, s čím jezdí do servisu různí jedinci a jsou přesvědčeni že auto jezdí dobře, jen tam chcou vyměnit olej, přitom náprava, geometrie mnohdy v * a opravit si to nenechají, prej to není potřeba a jim to vyhovuje, ignorování elektronických závad, kontrolek diagnostiky, běžná věc... Auta samozřejmě jezdí a jezdí a tihle lidé pochopitelně nemají důvod být nespokojení.... To je realita....
Takže když bych se měl na to dívat jako ty, pak máš pravdu, ale to jen potvrzuje, jaká je ralita ve skutečnosti bída.... (a nenaznačuju jen stav u VW škoda vozů, to je tak nějak všude stejné)
Odhlučnění u OIII dle mě není horší,než u Golfu VII. Naopak Golf VII má mírně horší odhlučnění,než Golf VI. Nicméně rozdíl je nepatrný, kdo neměl možnost přímého srovnání,asi ho ani nepozná. O3 má o něco horší materiály a zpracování interiéru, než Golf VII. Každopádně je na tom mnohem líp,než O2 a všichni ostatní konkurenti v nižší střední třídě a většina střední třídy...
To ze ma OIII horsi odhlucneni nez G7 se uz psalo. Da se tomu i verit pac se na aute setrilo vice jak na Golfu.
S tema materialama a zpracovanim bys nemel prehanet. ;-) Vsude se uvadi, jak se ted u koncernu setrilo na techto generacich aut. Hlucnejsi, vice tvrdych plastu, horsi prevodovka, levnejsi podvozek a druhym dechem dodavas, ze je OIII svetelny leta pred stredni tridou ;-) No nejak tomu ne a ne uverit ;-)
Pokud dělá odhlučnění střední třídu, pak nevím, kam bys řadil třeba dosavadní generace mazdy 6. Ty na tom v tomto ohledu byly hůře než jakákoliv soudobá generace octavie.
Ten test říká, že octavia s nejslapším dýzlem svým projevem dokáže konkurovat střední třídě s podobnou motorizací, a to i jejímu dosluhujícímu etalonu. Že si něco takového dovolí Autobild zveřejnit, přisuzuju faktu, že nový passat je hotov, a že jeho projev zřejmě bude zas o kus lepší.
Vždycky úplně slzím, když tu čtu ty srdceryvné příběhy o strastiplných cestách s auty koncernu vw, nocích v nouzácích probdělých... I když, při tvém nicku je to asi omluvitelné, tady se úroveň skazek teleshoppingu dá očekávat. ;-)
Proč, nijak nebrečím, jen konstatuji své poznatky. Kdybych jezdil nekoncernovými auty, nadával bych na jiná. Ale chápu, že na Octavii je 1400 km už moc, navíc v dešti. Bohužel náš starý dobrý Passat B6 4motion už definitivně vypustil duši...
Jinak řečeno, raději si auta zkouším na vlastní kůži. Každému vyhovuje něco jiného, já potřebuju dojet do cíle a nebýt extrémně utahaný. Pokud bych mohl ještě přitom poslouchat něco příjemného, byl bych úplně šťastný.
Jistě, chce to srovnání, například kritizuju-li odhlučnění a vyvozuju-li z toho závěry, měl bych mít srovnání. Znova se ptám, patří mazda 6 ve svých generacích předcházející akt. novince, svou úrovní odhlučnění do střední třídy?
P.S. Co se těch skazek týká, směju se nocím probdělým při čekání na odtah, nouzákům apod., nerozporuju, že jet třeba tisíc km po dálnici v zajetí nechutného zvukového projevu motoru 1,9 tdi pd spřaženého s pětistupňovou převodovkou je něco na způsob novodobé tortury.
Máš naprostou pravdu, to jsem absolvoval posledně - auto s 1.9 PD bylo v něšťastný okamžik právě volné. No, a ještě po cestě odešlo jakési čidlo...
Souhlas i se starší Mazdou 6, její odhlučnění je mizerné, mizerné. Snad bude nová lepší, ale zatím jsem nejel a výtky jsem nečetl. Jenže taky prodeje Mazdy 6 nebyly nijak hvězdné.
Holt, jak člověk stárne, ocení kvalitní sedadla, komfort, odhlučnění, kvalitu audiosoustavy, rozumný výkon motoru...
Jo, s tím souhlas, moje požadavky jsou v tomto směru dost striktní, např. čtyřválcový dýzl jsem (pro svou potřebu) zatím nevzal na milost obecně, ale mám-li hodnotit v rámci srovnatelné konkurence, tak u octavie III po statické zkušenosti můžu říct, že sedadla jsou obrovským skokem kupředu a nezadají si s žádným autem střední třídy, a v posazu za volantem (rozshah možností nastavení sedačky a volantu) předčí většinu z nich. Projev dýzlů bude jistě lepší než u starého pd, ale na konkrétní srovnání s konkurencí mimo passat stačí pár týdnů počkat, až bude běžně možné si OIII půjčit na zkoušku, jistě na srovnání rychle dojde.
Jj, už taky na zapůjční pracujeme O motoru PD nemá smysl mluvit, jezdím i s 2.0 CR, to už je o dvě třídy lepší - tam došlo pouze k "poruše elektroniky plynového pedálu" :-)
Rád si novou Octavii vyzkouším, nemám žádné předsudky. Pokud jsou i sedadla OK, nemuselo by to být špatné. Naopak.
Klasická střední třída jde stejně do kytek (stejně jako ve společnosti :) ) V německé firmě mají v podstatě prémiovky pro manažery a kompakty pro ostatní. Už žádné Passaty, možná jen Mondea, ale jen pár.
Mám tvůj popis sedadel brát tak, že konečně nahradili prkenné lavice něčím pohodlnějším? Nevím, z čeho dělali škodováci poslední tři, čtyři roky výplně, ale na tom se sedět nedalo. Pokaždé, když přesednu z pracovní Fabie do svého auta děkuju Francouzům za to, že se ještě "nenaučili dělat auta"... Totéž platí pro Octavii mého známého, kterou mám občas tu pochybnou čest řídit.
tak ve dvojce byly přední docela únosné... tvrdé ale únosné, nicméně v jedničce, jakože jsem jel asi v 5ti modelech, nikde jsem nenašel žádné, které by se daly nazvat alespoň snesitelné......
dvojka šla, sice marně teď budu vzpomínat, kde bych našel horší, ale jezdit se v tom dalo... 300km po dálnici D1 zvládl, takže to je takový základní benchmark :-) I častečný náznak bočního vedení je u O2 přínos...
O3 sem ještě nezkoušel, přemýšlím, že se vydám tento víkend po salonech, pokud bude otevřeno... Na sedačky v koktě 3 sem vážně zvědavej :-)
PS: V o2 se rozhodně nedalo sedět v zadu.... Prostě na střední nižší třídu, dost chabé pohodlí.... Tvrdost na druhou...
Dosavadni generace Mazdy 6 mala cdx 0.26 pri liftbacku - vzduch karoseriu obteka blizsie = vyssi hluk. Vyssie tlmenie = vyssia hmotnost. A M6 patrila k najlahsim autam vo svojej triede.
Octavia mala aerodynamiku tehly, a O3 so svojom 0.29 je dnes tiez na chvoste.
Mne napriklad aerodynamicky hluk ci zvuk pneu v M6 vobec neprekaza. V mojej M3 som rad, ze viem, co sa okolo mna deje, zmena zvuku pneu ta upozorni na zmenu povrchu. Ono ten zvuk nie je hluk - je tam, ale neposobi rusivo.
To je ako s dobre odladenym podvozkom - vies o kazdom kamienku, ale necitis ho.
To je naprosto správně. Mazda 6 je auto pro "aktivního řidiče", podobně jako dříve BMW. Mě by spíš vyhovovalo pohodlí, protože po 700 km už tě "sportovnost" unaví. Nevadí mi tedy ani větší izolace od silnice nebo "nekomunikativní" řízení. Nejhorší byla asi Audi A4 sportline, tvrdý podvozek, nepohodlné sedačky a řízení taky nic moc. Nešťastná kombinace v rádoby prémiovém autě.
Tento test je převzatý z Auto Tipu a tam byla hodnota hluku Octávie ve 130 km/h o decibel nižší, než v Passatu! Docela mě to překvapilo, po tom co někde psali, že je OIII hlučnější než Golf.
Vzhledem k tomu jak vždy při testech velebili Passat za ticho na palubě, bude zřejmě OIII slušně odhlučněna. Nedokážu to posoudit, budu je muset nejdřív projet, abych si udělal obrázek sám. Preferuji komfort a to jak akustický, tak překonávání nerovností na našich silnicích. Na co je mi sportovní podvozek, když ze mně vytřese duši.
Taky nechápu to honění za velikostí kufru. Pokud je v kufru 500l, je naprosto dostatečný a vše ostatní na víc je pro mně zbytečné. Podstatný je prostor pro nohy a hlavu. Předpokládám však, že při mé výšce 183 cm, pokud si za sebe sednu, nebudu strádat ani v jednom směru.
OIII mě velmi mile překvapila a poprvé po dlouhé době bych i uvažoval nad koupí škodovky.
Mimochodem když jsem viděl Rapida naživo, tak zatímco na fotkách docela dobrý, tak reálně na mě působil hrozně zastarale :-| a vůbec se mi nelíbil. Stejné to bylo u Citigo. Ať jsem kolem něj chodil docela dlouho, nenašel jsem úhel pohledu, z kterého by se mi líbil. Toto ale snad u OIII nehrozí, uvidíme ;-)
Souhlas, člověk musí stejně všechno vyzkoušet na vlastní uši a záda. Taky preferuju komfort a tudíž nemám nic proti Passatu. Navíc je nejspíš hluk asi dost subjektivní, ve srovnávačce Rapid vs. Octavia tester tvrdil, že v Octavii je v 160 km/h ticho. Nevím, co je podle něj ticho, možná bydlí u kamenolomu nebo měl sluchátka jako Otík.
A navíc je hluk uvnitř Oktávky II jiný od auta k autu. Ve firemní 2010 roku Ambiente 1.6 TDI je ve 130 km/h hluk od kol 195/85 R15 (?) takový že aerodynamický nevnímám. Stejné auto z roku 2011 které sem si koupil pro osobní potřebu, ve stejné výbavě, má stejné pneumatiky akorát na velikosti 205/65 R16 (nevím přesně) na značkových pětipaprskových kolech a světe div se - žádný hluk od kol se nekoná při jakékoliv rychlosti a najednou ve 130ti slyším jak začínají svištět zpětné zrcátka, čehož si na firemním autě přes hluk od kol nevšimnu.
Buďto Škodovka zapracovala na utlumení nebo jsou ty auta kus od kusu odlišná - a takový rozdíl by mi opravdu vadil na autě ve kterém jezdím 1000km několikrát do roka. Každopádně OIII má šanci zaměnit naši současnou bezproblémovou OII pokud bude výrazně tišší ve 150-160 km/h, a to si nejspíš počkám na Greenline
to je jasne.... octavia je fungel novinka a to staremu passatu uz narobi problemy....
iste sa najde dost ludi ktori si vedia zratat ze octavia je podstatne lacnejsia motoricky zivsia uspernejsia modernejsia a posobi rovnako solidne a robustne nuz a kto nepotrebuje 4,8m obludu a uspookoji sa s mensou obludou ten pojde do octavky :yes:
tento rok sa v eu ponesia v znameni ustupu passata z vydobitych pozicii a to aj vdaka novej octavii ... som zvedavy co na to GTI ;-)
Passat ještě dlouho zůstane etalonem třídy ať chceš nebo nechceš, sám bych se rozhlédl i jinde ( Mondeo, Insignia, Superb, P 508 či Mazda6) ale to auto budou firmy kupovat jako reprezentativní vůz pro managment a ono reprezentativně působí! . Na to si myslim, že Oktávia ještě nedorostla i přes její nesporné kvality, protože se pořád jedná o auto nižší střední třídy. Jak sem řekl výše, pro soukromého uživatele je situace úplně jiná..tam to Passat bude mít těžší.
U fyzických osob to zřejmě může být jinak, ale i tak si nemyslím, že by se Octavia měla zařazovat do střední třídy. Auto stojí na platformě Golfu, navíc, ve střední třídě drtivá většina konkurentů nabízí víceprvkové nápravy, tato možnost je u Octavie pouze u jedné motorizace, (zatím). Takže i přes její nesporné kvality ji stále řadím do nižší střední třídy. Co se týká srovnání, tak zajímavější by z hlediska jízdních vlastností podle mně bylo srovnání 1,8 TSI v obou autech, když už tedy srovnávat nižší střední a střední.
Tak to je jasné, neporovnávám celkové prodeje. To je jako kdybys porovnával že se prodá ještě tisíce Tranzitů firmám, jenže slouží k jinému účelu... Pro vyšší managment ten Passat poslouží určitě dobře, pokud nemají na Prémii :-) Vždyť na silnici jsou docela vidět, tak kdo je kupuje? Neznám moc lidí, kteří by si koupili soukromě Passata v sedanu :-)
Octávka stojí na platformě Golfu...
Taky se dá říci, že stojí na platformě Audi, což vypadá lépe a je to také o něco více, než řici že stojí na platformě Golfu.
Ono je to vlastně úplná blbost tvrdit na kterém modelu koncernu stojí. Je to prostě platforma MQB, na které se dá postavit kde co, od low costu po prémiii (i když "prémie" je taky pěkná blbost, notabeme ve spojení s koncernem, u kterého to sekají jako Baťa cvičky kdekoliv po světě).
Passat už dlouho etalonem třídy neni. At se to někomu líbí nebo ne, tak tomu bylo u verze B6, ale dnes už sme o deset let dál. Kdo chce jízdní zážitky, nevybere si passat, kdo chce líbivé tvary, nevybere si passat, bohužel ani co se týká spolehlivosti nebude passat u informovaných na prvním místě výběru,a kdo chce reprezentovat, tak volkswagen si teda rozhodně nevybere :-DD to byle největší perla v tvém příspěvku. passat těží z vyváženého designu, který nemuže nikoho urazit, rovněž vnitřní design nikoho neurazí ale nikoho ani nenadchne. jediné čim boduje je velmi dobrá ergonomie, pro uživatele intuitivní ovládání, pověst kvalitního auta a zázemí velké evropské automobilky. Pro většinu lidí výborná volba, ale rozhodně ne pro automobilového nadšence.
Myslim si, že k němu novináři přirovnávají konkurenty, protože je to nejprodávanější auto v segmentu (v Evropě) nebo taky třeba proto, že nabízí nejvyváženější kombinaci těch vlastností, který běžný zákazník od auta téhle třídy a konstrukce očekává. a proč ne etalon?záleží co si každý představí pod slovem etalon...pokud jsi člověk co potřebuje jezdit a auto je pro tebe užitková věc, tak neni duvod aby etalonem pro tebe nebyl. Ale myslim že automobilový fanoušek neni běžný zákazník a tady sme na na stránkách pro automobilové nadšence a proto si myslim, že zde nemuže passat obhájit pozici etalonu. Minimálně ne současná generace v současný konkurenci...
asi si nerozumíme...měřítko ...jistě..mužem tu rozebírat proč nebude meřítkem co já vim...kia opirus..nebo jak se to jmenovalo..měřítkem..etalonem..se muže stát jen auto, které nad ostatní vyniká, které je mimořádné, které převyšuje ostatní, snad souhlasíš, a podle mě vyniká passat jen v tom že se zdržuje jakýchkoliv výstřelků, podle mě automobilový nadšenes hledá víc než kompromis byt vyvážený...nic víc...ale to už sem psal výše, nevidim duvod tu dál slovíčkařit o tom co je nebo neni etalon, myslim že sem svuj názor napsal jassně a pokud s tim někdo nesouhlasí, tak je to jeho věc a nemusíš mi kuli tomu tvrdit že nevim co je etalon, nebo ne?
Pokud je pro tebe passat etalonem, tak gratuluju, že víš přesně co chceš a kde to hledat. A budeš pak jistě se svou volbou spokojenej a to jde především, ne?
Bylo to myšleno tak, že význam slova etalon je něco mimořádného a passat podle mě vyniká spíše v tom že nelze najit ve spojení s ním nic kontoverzního, nic mimořádného co by vzbuzovalo u někoho vášen at už v pozitivnám či negativním smyslu, je to prostě užitné auto pro většinového zákazníka. Automobilový nadšenec je člověk, který čeká víc než dobře sladěný kompromis. Uznávám že aktuální passat nevypadá špatně, ale že by pohled na něj vykouzlil usměv na tváři každé ráno když ho majitel odmyká, že by se mu zvýšil tep po nastartování nebo při vyjetí na silnici...ne, na to passat určitě určen není a myslim že to je právě to co očekává od svého auta automobilový fanoušek.
no neznám, povídej :-) já totiž napsal jen svuj názor a netvrdil že ho musíš přijmout za svuj :-) ale pokud mi chceš tvrdit že je špatný, protože máš pravdu ty, tak to bude asi něco o tobě ne? ;-)
Tak ještě jednou pro slabší jedince :-) každý má jiné očekávání od vozu, pro většinu lidí to bude pravidelné cestování a přeprava zavazadel, snadné intuitivní ovládání...pro takové muže být passat etalonem, tedy měřítkem pro výběr vozu a to uideální střední cestou, pokud chce auto střední člověk, který chce auto pro radost...vzhled,řízení, pak jistě nebude passat tím referenčním autem, nebude tím měřítkem s kterým bude srovnávat ostatní a tudíž v jeho očích passat etalonem nebude. už sem to napsal po čtvrtý, tak snad už to bude stačit ne? :-) a proč ho novináři považují za etalon, to už sem taky rozebíral výš.
Podívej, opakuješ něco, co je všem jasné.
Tobě ovšem nedošlo, jaký význam má slovo etalon a o tom se tu bavíme. Ten význam slova nezměníš a pokud ho chceš nadále brát po svém, nediv se, že ti lidé nebudou rozumět, protože tu budeš právem za letadlo. ;-)
Proč by nemohl reprezentovat? Pochopil si to špatně, Passat je určitě reprezentativnější auto než Oktávia.. to za 1. Pokud někdo nemá na prémii, Passat sedan s jeho konzervativním deignem bude působit správný dojem. Auto bez výstřelků, ale ne uplně levné.. Kdo nemá na prémii, určitě volba hodná k zamyšlení... A ještě takový dodatek, kdyby nepůsobil reprezentativně, tak by Passat nebyl vlhkým snem mnoha čechů a určitě by se takhle dobře neprodával... Takže když pepovi na vesnici přijedš v passatu, určitě mu uděláš větší parádu než v stokrát lepší Kii......
K Etalonu se zde vyjádřil Jossalito a nenapsal bych to sám lépe, jak to chápu... takže odkazuji na něj :-)
O víkendu jsem byl na dnech Octavia. Před autosalonem stály dvě. To jsem však zaregistroval až když jsem přišel blíž, protože se ztrácely mezi Rapidama. Unifikováný design Octávku jednoznačně ubíjel. Rozměrově auto taky nepůsobí tak obrovsky jako na fotkách. Spíš naopak. Na mě působila subtilně. O2 je jednoznačně robusněji stavěná a vedle O3 mohutná. Takže exterier mě docela překvapil a to v negativním slova smyslu.
Interier je však jiná muzika. Místa na rozdávání. Ocenil jsem hlavně prostor na zadních sedadlech. Před koleny ještě 10cm místa a to měřím 192. Kvalita materiálů výborná, zpracování rovněž. O výbavě je škoda psát, neboť ta je od základu o stupeň níž než u VW Golf.
Porovnávat O3 s Passatem je dle mého názoru blbost. Ta auta nemají nic společnýho a O3 nemá šanci ani na golfíka, natož na pašíka.
Taky jsem potkal OIII dneska poprve pred showroomem..a zdalky sem myslel ze je to rapid na velkych kolech..az blize jsem poznal ze je to nova octa a skutecne vubec nevypadala velka, naopak v porovnani s vedle stojicim superbem vypadala velmi mala
Na me rovnez pusobila na fotkach OIII subtilneji nez OII, na predku neni tolik matrose, coz se mi libi. Na fotkach zezadu na me tedy taky OII pusobi robustneji. Jsem zvedav az to potkam na silnici, pac proc zabijet cas o vikendu pochybnou akci ;-) Rovnez jsem zvedav na zaklad na plechacich, pac si jiste nekoukal pred saloonem na zaklad, ze? ;-)
Porad verim a doufam, ze se mi to bude libit vice jak cinan OII ;-)
By mě zajímalo, jak propastný je ten rozdíl s porovnatelnými motory a výbavami. Nedávno se někde psalo, že Octa umí stát skoro mega...
Jinak už se těším na testy plné superlativů o zavazadelníku, ten prostě rozhoduje :-) Jen prosím, naložte ten kufr někdo při testu do plna a vyfoťte to - ať vidíme, zda se přední kolesa opět vyvěsí a zadnice si sedne na zástěrky :-)
No, Octa III bude tak o 10-15% dražší než II:-) Ale hlavní je "cena již od", všude čtu, že základní Octavia III je levnější než Golf, jenže výbava škodovky je oproti Golfu tragická.
Proč? Vezmu- li Octavii III 2.0 TDI Elegance (chci Climatronic), jsem podle ceníku na 590.000 bez příplatků. K tomu ještě paket Plus za 15.000. Nevím, jestli seženu ceník Octy II - hmm, 582.000. Dobrá, není to 10 ani 15%, ale rozhodně to není méně.
Pokud jsi myslel Golfa, vezmu-li motory 1.2 TSI 77 KW, stojí základní Golf Trendline 400. Octavia Ambition 420, k tomu ještě Climatronic za 18.000, okna v elektrice vzadu 5000, kontrola tlaku v pneu 1800 atd.
Co mám ještě opravit?
Pokud myslíš cenu Octavie a Passatu, máš samozřejmě pravdu a o tom jsem nepsal zhola nic.
No já tam vidím u OII 584.900,- a u OIII 589.900,- Kč s DPH. Pokud chceš balíčky Plus,tak ten k OIII dostaneš zdarma... Takže OIII je levnější o asi 3%. Jinak až zdarma nebude (ale předpokládám,že auto budeš kupovat ted,ne jednou...) bude OIII o necelé 1% dražší... ;-) Přičemž OIII má podstatně lepší výbavu,než OII....
Nebudu přece kupovat nové auto s novým motorem ihned po náběhu výroby, o tom psal už Arthur Hailey v "Kolech" ;-) . Asi bychom nebyli mezi prvními 1000 zákazníky - teď budou objednávat hlavně dealeři. Nevím, jak se bude slyšet na slevy - u Octy II to bylo tak 8-9 procent, jak se dívám na ceny, za které jsme nakupovali.
Těch 1000 zákazníků je bráno jako koncoví zákazníci-dealeři se do toho nepočítají... Do konce března se tento limit určitě nevyprodá. No a pokud chceš radši osvědčený motor,tak to máš říct hned a neargumentovat cenama u OIII >:D To pak nemáš co řešit...
Dělám si napůl srandu, ostatně Octavii II už reálně stejně nekoupíš, možná pár posledních skladovek. A pro firmu je ten rozdíl v ceně více než "akceptovatelný".
Těžko to vysvětlovat někomu, pro koho je velikost zavazadlového prostoru tím nejdůležitějším. To, že má O III. v základu bídnou výbavu a že se základním TSI to při váze cca. 1200 kg (to nemluvím o tom, když to naložíte) žádná hitparáda nebude, prostě některým jedincům nevysvětlíte. Za mně z této dvojice jednoznačně Golf.
Na trhu jsou ve stejné třídě auta, která se svým ZÁKLADNÍM motorem jedou podstatně hůře, než Octavia. Ale tohle "prostě některým jedincům nevysvětlíte". :-!
I z testů vyplývá, že 1,2 TSI bude motor pro velmi rozvážného řidiče. 1,2 TSI jsou dobré motorizace do Fabie, ne do modelu velikosti a váhy Octavie, asi tak.
To je kec... TSI 77kw je pro běžné použití ( nemyslím dlouhé přesuny naloženým autem) dostačující motor. Jezdím občas s O II kombi Fl s tímto motorem a je to dostačující svezení, pro klidnou jízdu i hezky dopomáhá turbo, spotřeba při této jízdě o litr nižší než ve srovantelném autě s 1.6 atmo. Na dálnici a na předjíždění ( zvláště ve více lidech) to už taková paráda neni, ale do příměstského provozu a jednou za čas někam dále, to plně postačuje. Ano, na delší trasy jezdíme jiným autem s Turbodieslem, nýbrž kdyby nebylo, Oktávka by to zvládla taky. Navíc neni O III lehčí než O II?
... a 1,2TSI/63kW má přibližně do 120km/h dynamiku prakticky stejnou... Kdo jel,tak ví... A že je hodně velká cílová skupina,které takový výkon stačí,o tom není potřeba diskutovat...
No, ono je to bohužel tak, že u nás zavazadlový prostor často rozhoduje. Sice nechápu proč "každý" potřebuje auto, kde rozměry zavazadlového prostoru musí začínat 5, když 90% roku většina lidí vozí vzduch, ale když to vezmete pohledem většiny, která se zajímá o to, aby to auto obstojně jelo, málo žralo a bylo spolehlivé, tak jim to nová Octavia nemá důvod nesplnit. Že není řidičsky zábavná? To většina lidí řešit nebude, ti z nás pro které jsou jízdní vlastnosti tím nejdůležitějším, budou vybírat jinde. Tím nechci říct, že bych považoval O III. za špatnou, to ani omylem.
No já si kolikrát říkám jak jsem divnej, když mě na autě zajímají věci, který asi normálního kupce nezajímaj a naopak jsou mi ukradený věci, který by mě PRÝ zajímat měly. Viz třeba zrovna grafika rádia a kolik palců má displej. Podle mě něco tak irelevantního v hodnocení auta, že to bouchá dveřma ;-)
A myslíš si, že Passat končí na 800? :-) Ona je to hloupost porovnávat, protože čistě z ceníkového hlediska Octavia v plné bývala dražší než Superb v plné se stejnou motorizací. Jak je to dnes, nevím, ale nedivil bych se, kdyby to bylo stejné. Prostě iluze ceníků.
Nechápu osobně, proč proti sobě stavět dvě nejlepší auta na světě, navíc s nejlepším motorem na světě a pokoušet se zjistit které je lepší než nejlepší :-)
Tak v časopise kalibru AUTO TIP môže Volkswagen prehrať iba vtedy, ak mu je súperom rovnako koncernová, ale domáca Škoda. Potom sa netreba diviť, že Octavia to natrie o triedu väčšiemu autu. Ale inak pri porovnávačkách Passatu s nekoncernovými autami STREDNEJ triedy je Passat stále etalón, ž čoho vyplýva, že Octavia je lepšia ako hocičo zo strednej triedy. >:D;-)
Naprosto souhlasim...psal jsem to uz pod clankem srovnani octavie s golfem...receno retorikou autotipu nova octavia nahradila passat na dlouholetem trunu "mokreho snu vsech ceskych ridicu v postsocialisticke ere motoristiky" :yes:
Kdyby si cetl autotip nebo svet motoru pravidelne tak dobre vis jak se tam o passatech roky pise...je to jeden z duvodu proc sem to prestal kupovat: skoda penez to si muzu dojit do showroomu pro pr materialy zdarma
Nejde o Autotip, jde o ten "mokrý sen". Já chápu, že je třeba se proti svým tatíkům, kteří zcela jistě toho passata v porevolučních letech jako svůj sen měli, vymezit, jen říkám, že i u těch tatíků jsou dvacet let po revoluci vlhké automobilové sny jinde než u sedanu střední třídy.
pochybuju ze by byl passat dnes "mokrym snem" vetsiny ridicu....ovsem uznavam ze v dobach trabantu a 120tek to tak bejt mohlo, ja narazim pouze na nektere dle meho dost tendencni obraty nekterych tuzemskych platku, kteri stavi nektera auta do role kteram jim z dnesniho pohledu uz asi neprislusi
Když z toho "hocičoho" pár aut vyndáš, tak jistě že ano. Pokud pomineš věci jako image čisté střední, pak bych třeba viděl velký problém u insignie, porovnatelné motorizace jednou hůř a více žerou, kvůli váze, automat je horší, prostor u auta o 30cm delšího také, takže co ti zbyde? A to nemluvím o slabších kusech třídy typu laguny nebo C5ky. Je mi jedno, jestli je octavia střední nebo nižší střední, ale jsem přesvědčen o tom, že pro mnohé modely řazené do střední třídy budou její kvality znamenat velký problém. ;-)
No ja ten rozdiel nižšia stredná-stredná zažívam skoro denne a dosť zreteľne ho cítim. Passat poznám, O II poznám, názor na O III vyslovím, ak sa zveziem, ale vopred si dovolím spochybniť tézu, že Octavia III bude lepšia, ako mainstream strednej triedy (hoci aj Passat B7 ako nie úplne nová generácia pred koncom produkcie).
Až sa mi to zdá zbytočné písať, ale ak zostaneme v rámci strednej pri tom Passate, okrem image (Octavia nikdy nebude Passat) je tu otázka motorizácií (Passat ide až po 300k), použitej techniky (aj najlacnejší Passat má multilink, inak všetko, čo má Octa má i Passat plus viac), vnútorného priestoru (nielen kufor sa ráta, hlavne miesto vzadu definuje strednú) a jazdy (jednoducho neverím, že Octa 1,6TDI s vlečkou vzadu jazdí rovnako, ako Passat). Jediný bonus je ten hmotnostný rozdiel prejavujúci sa v lepšej dynamike s rovnakým motorom, ale to je výhoda akosi z podstaty veci (o triedu menšie a logicky ľahšie auto).
Nová konstrukce a nižší hmotnost se mohou projevit i na naladění podvozku a jízdních vlastnostech. Samozřejmě záleží, jak Škoda hospodařila. Rozhodně je potenciál větší než jen lepší dynamika.
Či nemecký, či český AUTO TIP, čert jako ďábel. >:-[] Mne jednoducho nepríde dosť hodnoverné, keď Passat v tomto časopise roky poráža akúkoľvek (aj novšiu a modernejšiu) triednu konkurenciu a zrazu príde auto (čo na tom, že o triedu nižšie, hlavne, že z koncernu), ktoré potrebuje trochu promo na rozbeh, tak sa nechá vyhrať aj nad tým dovtedy neporazeným šampiónom (ktorému to už aj tak neuškodí, veď sa už intenzívne pripravuje nástupca). Trošku to propomína podplatené zápasy v boxe (či inom športe): mladému to pomôže a starý borec má už aj tak dosť trofejí, tak sa môže podeliť a boj/zápas vypustiť. 8-s
Alespoň se tak podle místních odborníků zdá. >:-[] Já mám spíše ten dojem, že to má koncern velmi dobře spočítané. O III odebere Passatu možná cca 100k zákazníků, ale obratem přivede do koncernu dalších 300k nových kupců, které by Passat nikdy neoslovil. Právě těmto kupcům prodá koncernovou techniku v OIII, kterou skládají děláci s třetinovou mzdou oproti Německu. Myslím, že ve Vlkohradu si jenom mnou ruce a počítají zisky :yes:
Uz sa tesim na Octu4.
Dostane specialny teleskopicky kufor natiahnutelny z objemu 0.7m3 na 4.7m3 a razom aj nakladne dodavky stratia zmysel.
Novinarske testy bude musiet sprevadzat jednotka zachranky, lebo novinari Avtovtipu a dalsich platkov budu odpadavat od vytrzenia.
A to ani nespominat O5, ta dostane vysuvacie kridla a iontovy pohon.Majitelia pozemkov na Mesiaci si konecne budu moct tam spravit piknik.
Smutná existence, zakomplexovanej blb, kterej používá slova, kterým nerozumí a bude se ještě zítra plácat do stehen radostí, jako to těm čehúnúm natřel.....jinak provnávat ho z Topperem nebo jeho dvojníkem Aladeenem (všiml si už někdo, že Topper je tady vždycky a Aladeen jenom s Topperem v páru?) je přece jenom vůči Topperovi trochu, řekl bych nešetrné... :-)
Tenhle jeliman by si měl dát pár facek hned jak se ráno podívá do zrcadla, disponuje-li ovšem takovou vymožeností, jakou zrcadlo na východ od nás představuje.
Ale vždyť ti novou šestku všichni pochválili, zbytečně se tu čílíš. ;-):-)
Ona ta octavie nebude skutečnou konkurencí pro nový passat, o to méně (ani golf VII) pro A4ku, která
nestojí na MQB, motor podél, víceprvek ve standardu, quattro atd.
Měl jsem teď pár dní 318d AT prakticky v základu, a jak nemám to čtyřválcové bručení rád, tak prostě smekám. V podstatě nic víc není potřeba, ani 320d, reálná dynamika je naprosto o.k.. To auto je tak dobré, že mě to přivedlo i k ceníku, protože tohle je už je teritorium mainstreamu. Jistě, člověk je zpovykanej a bavoráky v základu holátka, ale s trochou sebezapření v zaškrtávání výbavy a trochou vyjednávání se pod mega dostaneš. A projev F30 je takový, že si tu můžem hodiny psát o mondeích a mazdách 6, jenže rwd je rwd a v akt. provedení trojky je to prostě podvozková pohádka. Mě osobně o to víc mrzí, když si představím, jak by tomu autu krásně slušel nějaký 2,5 R6. Jenže to by zas nejelo "jako z praku" za 6 litrů... a tak dokola. Každopádně, pokud někomu nevadí R4 dýzl, z hlediska projevu, je 318d kolem mega jednou z nejlepších value for money široko daleko. ;-)
Hm no já jsem horal a bez xDrive bych do toho nešel. S tím autem se v zimě v horách dá jezdit jen s plně naloženým a to ještě nesmíš v kopci zastavit. Náhon jen na zadní je super, ale v zimních horách ti nepomůžou žádný "asistenti". To přiznává i kolega se 120d, v zimě na hory (zvlášť na český) je to prostě loterie (můžeš mít zimní gumy a nadrženou elekroniku) a to i když vlastníš řetězy.
kolega ma asi tezkou nohu na plynu celou zimu na pohodu najeto 15000km.f30 320d predvadecka 3tis km cenovka 970tis nevim jestli stejne vybavena oiii bude na tom lepe.ten cenik je nekonecnej ale nevypada zle mozna mrknu na nejakej zaklad pro zenu.
R6 je škoda, ale musím říct, že 328i se mi při svezení taky dost zamlouvala. A pokud se budeme bavit o řadě 3 do milionu, tak kromě nafty je tu i 320i. Tu jsem nezkoušel, ale tipuju, že to vůbec nebude špatné svezení.
U 320d s automatem mě dost štvala prodleva při rozjezdu na křižovatce, než se převodovka a turbo "domluvily", tak to trvalo. U 328i to bylo daleko méně patrné a nerušilo to. Jak na tom byla 318d?
Neregistroval jsem v tomto nějaký rozdíl napříč motorizacemi nejen trojky, které mají 8kv. AT. Může to být subjektivní pocit nebo problém kusu. Prodleva je u všech. ;-)
Dělaly to obě 320d i jedna 120d s automatem, co jsem zkoušel a naopak žádný benzín (ani 1 ani 3) ani diesel s manuálem (řada 1)... Jak bylo auto v pohybu, tak už OK, ale při rozjezdu mi to přišlo dost otravné.
To už jsi měl 8kvalt automat, viď?
Já mám trochu zkušeností s X1 xDrive 18d se šestikvaltem automatem a dynamika je dostatečná, rozhodně lepší, než jsem čekal. U zadokolky s osmikvaltem to bude jistě ještě lepší. Ale ten kravál studeného motoru...to je nehodné prémiové značky...
Jasnee, najdolezitejsie na aute je kufor, ale nie hociaky, ale taky ktory sa otvori celemu svetu. Naco si vobec kupovat Octaviu, ked existuju auta ako Kangoo a spol...
Najviac ma zase pobavila hlaska: "škodovka těží z výhody karoserie liftback s výklopnou zádí ". Takze dame deti do sedacky a pocas nakladania nakupu do toho obrovskeho kufru nam deti v zime na tych sedackach zamrznu. V lete zase pekne unikne vychladney vzduch z interieru... no proste parada. 8-s Tych vyhod je asi rovnaky pocet ako nevyhod.
Cela Octavia aj s jej liftbackom sa potaca niekde medzi dvoma triedami nelen velkostou (pre laikov) ale aj konstrukciou. Nieje to ani hatchback nizsej triedy a ani limuzina strednej triedy. Proste nieco medzi tym a preto pre mna nikdy nebude mat sancu. Zrovanvat ju s Passatom je nestastny omyl.
Tedy když přijdeš v zimě k autu s nákupem, nemůžeš čekat, že v něm bude teplo, když tam posadíš děti, stejně, jako v létě nemůžeš čekat, že v autě stojícím na slunci bude zima, když máš vypnutý motor. To jsou tedy podobné argumenty...
Když píšeš děti, tedy nejméně dvě. Jaký doporučuješ kufr když s nima někam jedeš na týden? Kombi, to je to samé, sedan? Nakládat do sedana víc věcí je otřes.
-"Vďaka karosérii liftback u Octávie sa vám bude komfortnejšie nakladať náklad do kufra ktorí je o 30l väčší !!!"
-"Octavia má slušnú dynamiku , porovnateľnú s S-Klasse , prítomnosť Torznej Tyče si vôbec nevšimnete "
-"Víťazom porovnávacieho testu sa stáva.... Octavia vďaka Simply Clever škrabke ktorá je už v základnej výbave !" >:-[]
ono octavia nie je zle auto ale to do oci bijuce chvalenie vsetkeho aj zakryvanie toho zleho ( napr slovami ze si to nevsimnete ) je vlastne trosku trapas... myslim ze octavia k uspechu taketo reci nepotrebuje... bude to solidne ok trosku nudne ale povedzme si fakt ze ano skutocne kvalitne a seriozne auto.... ale takymito recasmi a nezmyselnym chvalenim a presviedcanim ze je najlepsia na svete ludom octaviu sprotivia presne ako rapida..... ;-\
octavia bude fajn auto ale urcite nie najlepsie auto v nizsej strednej triede a dizajnom uz vobec nie... prave naopak ... z peknej octavky ( OII ) sa nam stala akasi seda myska ponemectena nudna octavka ktora by pri vymene loga obstala aj ako audinka alebo vw... takze dizajn je skuocne tuctovy a taky nemecky strohy ktory znesie aj ine logo ako logo skoda... skuste dat logo audiny na hyundai.. to by asi ludia spoznali ze je to akesi divne audi ale suste dat logo audi na novu octavku a mate dokonalu krasnu A4ku... mozno krajsiu ako terajsia nova.... proste ostuda... ten dizajn zu nie je taky jedinecny ako pri octavke druhej geenracie z ktorej vyzeroval skodovacky prijemny usmev... skoda no... casy sa menia.... octavia a cela skodovka je uz rydzo dizajnovo ponemectena ......
k tvojmu prispevku este tolko :
tie casaky uz davno stratili na serioznosti.. kedysi som auto tip kupoval aj svet motoru.... ako chlapec som kupoval snad vsetky casaky aj autohit aj automobilrevue aj nase automagazin motor nova technika ( MOT ) automotorasport a pod... samozrejme nie vsetky naraz ale sem tam som kupil taky casak sem tam taky... odoberal som pravidelnejsie akurat automobil revue ( velmi dobr casak ) a MOT.... a automororsport tak do roku 2002 potom slu ceny neskutocne hore ale nastastie to uz prisli casy kedy nastala doba internetu a tak uz som neskor nekupoval ziadny casak .... dnes ked som sa zastavil v stanku v nakuponom centre som par casakov prelistoval a ked som videl tie same reklamy velke obrazky a kdejake nezmyselne testy same diesle a same velke obrazky bez kuska rozumneho textu mal som dost.. chvala internetu...... casaky to maju dnes tazke....
Když už jsme u srovnání VW a Škoda dovolil jsem si srovnat GOLF VII a OCTAVIA III dle ceníku. Pokud vezmu střední výbavu Comfortline(Ambition), potom např. s motorem 1.4 TSI 103 KW stojí Octavia 459 900 Kč Golf, 440 900. Jenže Octavii chybí oproti Golfu v tom samém výbavovém stupni položky za 46 000. Po doplnění je tedy cena za Golf stále 440 900 a Octavie 505 900. To neberu v potaz to, že Golf můžete koupit s motorem 1.4 TSI 90 KW (Octavii nikoliv), který je naprosto dostačující a většina řidičů mezi nimi nepozná rozdíl za 418 900. Tzn. příplatek 60, respektive 87 000 za položku mega kufr je slušný.Až přijde Golf kombi tipuju příplatek 30 000, takže cena Octavie se mi zdá opravdu nesmyslná. A to jsem pominul, že v Golfu máte už u 1.4 90 KW vzadu multilink u Octavie ani u 103 KW. Mimochodem Golf s motorem 1.4. 103 KW a výbavou Highline přijde na 470 900.
porovnavat neustale octaviu s golfom ako auto ktore ako zakaznik zvazujem dost nechapem:
ved ak chcem hatch nebudem kukat po 4,7 metra dlhej octavke a ak chcem pohrebak a nahanam litre v kufri urcite nepojdem do kratkeho golfa.... ;-) tie auta su si na tolko odlisne svojou karoseriou ze skutocne nerozumiem ako moze niekto vyberat medzi octavkou a golfom... pochopim vyber medzi octavkou a cruzom alebo medzi golfom a focusom.... ale octavia zamerne nema golfu brat zakaznikov preto je aj robena ako lifta je dlhsia.... kto zvazuje golfa asi tazko pojde do octavky ktora je o 40cm dlhsia a ma zbytocne obrovsky kufor... a zase kto chce auto na chalupy a ako pohrebak na nahananie litrov ... ten pojde d ooctavky alebo cruzu ale nie do kratuckeho golfu ktory je stale jedno z najmensich aut v nizsej strednej tirede.......
No tak chápat ani rozumět nemusíš, ale já se třeba mezi nima rozhodoval, no a dopadlo to tak, že musim počkat na Golf kombi, jelikož s plánovanou rodinou bych do Golfa těžko rval kočárek atd., ale nechat se ojebávat od Škodovky to opravdu nemám zapotřebí. A vybírat mezi těmito vozy je celkem jednoduché, prostě se ve mě láme, zda mít více prostoru v kufru (vzhledem k rodině), nebo lepší výbavu, interiér, jízdní vlastnosti atd za menší peníze. Proto nakonec Golf kombi. Chápu, že to celé je politika VW, ale to jaksi není můj problém.
Tak jednak mezi 103kW a 90kW verzí tohoto motoru je citelný rozdíl... Naopak mezi 1,2/77kW a 1,4/90kW naprosto minimální...
A k těm cenám... OIII stojí 461.900,- Kč s motorem 1,4/103kW u Golfu jsi to napsal dobře. Po dovybavení na stejnou uroveň Comfortline,Ambition jsem na 455.500,- Kč s DPH u Golfu a na 488.400,- Kč s DPH u Octavie. Jsme tedy na rozdílu 32.900,- Kč s DPH v neprospěch Octávie. A to ještě Golf nemá na rozdíl od Octavie vyhřívání předních sedadel,které u něj nelze ve výbavě Comfortline ani dokoupit...
Naopak mezi 1,2/77kW a 1,4/90kW naprosto minimální... Tak to svědčí o všem :-O . Vyhřívání předních sedadel samozřejmě lze dokoupit - stačí hledat. Ceník uvádí 459 900, ty dva tisíce je zřejmě systém start/stop za 2000. V Ambition oproti Comfortline chybí: Duální klima 18 000, kontrola tlaku v pneu 1800, rozpoznání únavy 1500, asistent rozjezdu 2000, Maxi DOT 5000, start/stop 2000, elektrické stahování oken vzadu 5000, kožený volant, tempomat, 16" elektrony, vyhřívaná sedadla 10 000. Tzn. 45 300. A co že jsi to dodával do Golfu na těch 455 500? Abych byl spravedlivý, tak do Golfu stojí vyhřívání sedadel 15 000 spolu s dalšími věcmi (od příštího měsíce bude samostatně za cca 5 000).
Ano,bez start-stopu a rekuperace to neobjednáš :-) Vyhřívání sedadel jedině se sedadly argoactiv za 13.900,- Kč s DPH. Nebo se pletu? ;-)
U Škody máš paket Ambition Plus ZDARMA a ten obsahuje 16" kola z lehkých slitin,tempomat,malý kožený paket,vyhřívaná přední sedadla. U Golfu nemáš MAxi DOT nýbrž "palubní počítač medium" a ten nenabízí nic víc, než "palubní počítač MFA" v OIII. Do Golfu já dal omylem 16" kola, což byla chyba, neuvědomil jsem si, že pro tuto motorizaci jsou standartem. Nicméně tuto položku prakticky nahrazují ony sedadla ergoactive s vyhříváním.
Ale zabudol si na: ze ceský vůz přidává drobnosti typu sklopných háčků k upevnění nákupních tašek, podlážky s pogumovanou rubovou stranou a plastového organizéru pro fixaci menších předmětů!!!Asi podla redaktora jedine auto s "kufrovym organizerom".Do ostatnych to nahadzes asi na seba a ides!Ak bude,a to musime pockat Variant o 60,alebo 30 tisic lacnejsi ako O3,tak fakt nedava zmysel... ;-)
Tohle lze jistě označit za mistrný tah koncernu. Letitý Apoštol s aurou nejprodávanějšího modelu střední třídy v Evropě (dosud!) poslouží na sklonku své kariery jako testíkový otloukánek pro mezitřídní eurohvězdu, novou a překrásnou Octavii. Síla image, síla kvalit Apoštola je dechberoucí. Zcela objektivně je nutno si napsat, že Passat je stále nejsilnější inspirací ve středním mainstreamu (včetně supermainstremu).
Apoštolovi se tedy postavila mezitřídní kráska. Samozřejmě těží z aktuálního designu a aktuální techniky, pokrok nezastavíš, a u koncernu Volkswagen teprve ne. Co tedy vytěžit z daného dvojtestíku: Octavia utržila vyšší počet bodů za novost, za nižší cenu, za jistější jízdní vlastnosti a za účinnější brzdy. Nás může těšit, že naše krásná Octavia je tedy lepší v tom, co ocení především řidič. A je-li Octavia lepší než ve třídě nejlepší Passat, pak poměrně nenáročnou dedukci lze dospět k závěru, že Octavia je vskutku mezitřídní královnou.
No, dnes velmi upřímně - BRAVWO KONCERN VW :yes::-!
dechberouci je akurat tvoja zaslepenost a neochota priznat si ze na svete su aj ine auta a aj lepsie ako tie ktore produkuje vw..... tato neschopnost priznat si to z teba robi obycajnu babku nehodnu serioznej diskusie lebo akokolvek ti clovek logicky vysvetli fakty pripadne povie svoj nazor ( kazdy ma pravo na svoj nazor ) automaticky dotycneho cloveka stavias do pozicie chudaka ktory sa vobec absolutne nerozumie do aut a ktory je uplny magor.... to nie je dobre.. ci sa to da liecit neviem ale seriozne diskutovat sa rozhodne s clovekom ktory je zahladeny len na jednu vec neda......
pochop ze aut je dnes na trhu dost aj vyrobcov ( rozne znacky ) ..... kazdemu vyhovuje nieco ine.... ( niekto sa mozno v mondeu bude citit pohodlnejsie ako v passate ) to ale neznamena ze ked si kupi ine auto ako vw ze spravil chybu.... urcite nie..... vybral si prave to co mu vyhovovalo alebo co sa my viac pacilo ... to ale neznamena ze ludi ktori nejdu do vw musime nejako zosmiesnovat... ( to inak svedci o tvojej mentalite ) ....
skus sa trosku povzniest a uvedomit si ze vw je ako auto uplne na jednej lodi s ostatnymi podobnymi beznymi znackami..... a dokonca si dovolim tvrdit ze vw dizajnovo v poslednych rokoch tapa... a straca..... polo 6N1 alebo golf IV boli pekne auta ale pri pohlade na touran passar jettu nejeden clovek musi zvracat..... vw zdaleka nie je dokonaly a v dizajne uz roky straca.....je X znaciek ktore vw prevysia ( nieeln dizajnom ) ale pisat tu o nic ha basnit by bolo pod uroven tych ktori si ich kvality uvedomuju
Passat není nejlepším autem ve všech směrech, ale je komplexně dobré auto. Třeba tebou spomínané Mondeo ho hravě strčí do kapsy podvozkově a jízdními vlastnostmi ( v létě tu byla i srovnávačka, ve které byl passat poražen) a sám mám přímé srovnání, jelikož jedno z těchto aut vlastním a druhým sem se taky něco najezdil. Pak máš auta, které ho zválcují vnitřním prostorem, kufrem, ale chybí jim úsporné motory, dále pak designově povedenější a krásná auta, ale něco jim chybí jinde, spolehlivost, zpracování a cokoliv...
Jde o to, že Passat je prostě etalonem vyváženosti těchto všech věcí ( taková sázka na jistotu), i když já bych volil taky jinde, musíš to auto brát v potaz. Kdo preferuje každý jiný aspekt auta ( prostor, jízdní vlastnosti, spolehlivost, cenu, design), tak si zvolí takové auto, které v této vlastnosti Passata předčí.:)
Alibistická slova. Kdo do toho vidí ví, že ve středním mainstreamu padá dnes do úvahy jen Mondeo, Apoštol a Superb. Z hlediska reálného nákupu to chce u Mondea a Apoštola počkat na novou gneneraci a u Superbu na facelift, takže dnes prakticky nelze koupit nic :-) Jinak souhlas, Apoštol je v komplexu nejlépe sladěný vůz.
Právěže nyní tyto auta mají vychytané blechy a je nejideálnější je koupit, navíc se dají koupit za lepší ceny než když byly horké novinky. :-) Kdo nelační po hypermoderní technice a nemusí mít vždy to nejnovější tímto kupem rozhodně neprohloupí :-)
Ono z venku se to dá vydejchat, navíc když v něm sedíš, obvykle to neřešíš. S tím vyčpělým interierem ale nic neuděláš a tam pak sedáváš, den co den, třeba celý roky... Prostě auto ti musí vyhovovat vevnitř. Koncern mě nevadí (až na detaily), ale ani mě nijak zvlášť žíly netrhá. Žíly mi ale trhá, že přijdeš na parkoviště a v autě chybí třeba NAVI, airbagy nebo rovnou celá palubka...
Ale ide, Mazda šestka. Naživo som šestku nevidel, ale s palubovkou CX5ky, ktorú má aj šestka som bol spokojný. Šestka má svoje muchy, kritizovaný je hkavne priestor vzadu, ale ajtak by M6ka (najlepšie Gran Coupé >:-[] ) bola mojou voľbou. Alebo by som šiel do PSA - 508, C5 (teraz majú parádne zľavy nas dízle s výbavou Seduction), DS5 - to by bola moja voľba srdcom. ;-)
Přidej ještě Avensis (který tu ostatně v testu porazil i Passata ;-) Navíc u něj budeš teď i cenově možná plus mínus jako u adekvátní trojkové Oktávky. Pro mě by to byla aktuálně asi nejlepší volba ve střední třídě.
O víkendu jsme si prihlížel novou Oktávku staticky. A musím řict, že vypadá opravdu dobře - hodně velká, kufr obrovský, interiér pěkný, atd. Ale při pohledu do ceníku nevím proč bych dal přednost Oktávce třeba pře Mondeem? A to ještě není nové, které zas bude o kus dál....
Proč dát přednost Octavii? Třeba proto, že je tady už od 340 tis, kdežto na Mondeo si budeš muset připravit o dvěstě tyček víc, což není málo. Ale jako jasný argument to postačuje.
Teď ovšem neberu to, že Mondeo je (nebo aspoň by mělo být) trošku jinde.
octavku si treba nacenit podla svojej chute, tych 340 je cena od, cize na tej cene na 100% neskoncis. No druha vec je ze mondeo ma teraz dobre ceny a prihod si par "tycek"a mas auto o jasnu triedu vyssie ako octavia (ked bereme fakt ze priestorovo je mondeo trochu inde ako zvysok konkurencie)
Tak jinak...Za něco přes 400 000 si můžeš nakonfigurovat Octavii v přijatelné výbavě i motorizaci. Cena podobně vybaveného Mondea se pomalu šplhá k 600 000 (tedy ne že bych měl potřebu srovnávat jablka s hruškami...).
no za ty peníze za mondeo nedostaneš úplný holobyt s 1.2TSI. Je to prostě jiná třída. Stejně jako passat. Ten s 1.2TSI taky nekoupíš... Když dorovnáš motor a výbavu, najednou zjistíš, že jsi na stejných penězích, jenže za lepší auto.
jedine ak cenou... rozmerami je to typicka nizsia stredna trieda... porovnavat ju s Passatom je ako porovnavat Rapida s Cruzom... aj ked tam ten 120kW Diesel je tak trochu overkill
ano octavka je nizsia stredna trieda ale staruckemu passatu urcite zakaznikov zoberie nakolko je to uz tiez solidne a velke auto... a cenovo podstatne lacnejsie ako passat ;-)
sam som zvedavy na predaj passatu v eu tento rok po nabehu novej octavky ;-)
Kdyz si vezmu OIII s nejakym pouzitelnym cca 100kW motorem, nalozim na ni vybavu na urovni dnesni doby, tak vysledna cena bude atakovat cenu stejne omotorizovaneho a vybaveneho Passatu, takze ta vyhoda, ze je OIII skoro takova jako Passat se nam ponekud ztraci.
A to ani nemluvim o faktu, ze pokud nemusim mit zrovna Passat, tak muzu mit treba Mondeo nebo Avensise za jeste mensi penize nez kolik stoji OIII. Jako Octavia je mozna povedene auto, ale za ty penize v ramci konkurence dost nezajimava.
Vždy asi ne. Pokud vezmeš 2.0 TDI Elegance (což je doporučeníhodná konfigurace pro delší přesuny), jsi o Octy III zhruba na 600.000. Pěknou skladovku Mondeo seženeš podle mě za takových 550. Passat bude dražší, ale ne o moc. Avensis bude teď za nějakých 660.000, skladovky tradičně nejsou, jenže tam jsou v ceně i bixenony (u Octy +24500) a Alcantara (u Octy +35000). Hmm, tak to jsem nečekal. Jsem na stejných penezích...
Pokud mi teď budete nadávat, že míchám nové auto s novou skladovkou, odpovím, že je mi to jedno. Prostě chci koupit nové auto a pokud mi vyhovuje skladovka, proč ne.
Jak je vidět, Octavia III je auto střední třídy, přinejmenším cenově. Ve vyšších konfiguracích nesporně.
Jo a to kvůli tomu musíš koukat po skladovkách... Opět jsme u toho, že až se bude srovnávat skladovka vs skladovka, opět na tom škodovka nebude nijak zle. ;-)
Avensis není skladovka. Škodovka samozřejmě zatím žádné skladovky nemá. Beru jen aktuální situaci - chtěl bych si virtuálně během dejme tomu 3 měsíců koupit auto. Taky bychom tu mohli a museli mluvit o slevách a podobně.
Ve Francii srovnávají OIII s Cruzem a Fluencem a tady s Passatem. Ve Francii je Octávka Golf s kufrem za výrazně menší peníze (dle redaktorů) a tady je zase Octa pomalu Passat. Jak to tedy je? Jsem z toho trochu zmatený. OIII lift bude střední třída a OIII kombi bude nižší střední? :-O
Re: Ve Francii srovnávají OIII s Cruzem a Fluencem
To je zajímavé, test nižší střední a střední udělaný Autobildem za objektivní považuješ a francouzský test ne? Podle mně jsou oba testy neobjektivní úplně stejně. Zatímco Němci postaví proti novince z nižší střední, výběhovou střední třídu, tak Francouzi zase porovnávají liftback se sedany, (alespoň pokud jde o Fluence).
Re: Ve Francii srovnávají OIII s Cruzem a Fluencem
O Autobildu jsi samozřejmě nepsal nic, ale jak sám dobře víš, jedná se o v podstatě převzatý test, takže tvá reakce "Kde jsem psal o Autobildu" byla celkem zbytečná. Mně prostě ani jeden ze zmiňovaných testů objektivní nepřijde, a to, že nějaký novinář cpe do střední třídy to které auto, ještě neznamená, že tam reálně má být. To bychom pak mohli porovnávat GT-86 třeba s Avensis, ale pokud by to porovnání mělo být aspoň trochu objektivní, tak by muselo skončit u toho, že oba modely jsou od Toyoty a jsou to auta. Jinými slovy, za objektivní považuji srovnání stejných (nebo aspoň podobných) koncepcí, tříd a pohonů. Takže např. liftback vs. liftback, v horším případě liftback vs. combi atd.
Re: Ve Francii srovnávají OIII s Cruzem a Fluencem
Francouzské testy jsou naopak docela objektivní a pokud někomu nadržují, tak německým autům ke kterým vzhlíží a berou je jako vzor. Ke svým značkám jsou docela kritičtí. V Německu je to s tou objektivitou o dost horší.
Re: Ve Francii srovnávají OIII s Cruzem a Fluencem
>:D Koukl se. Neskrývám to. Je to spotřebka. Finančně jsem byl na tom koupit nové auto tipu Passat či Superb, ale nakonec jsem volil "obyč". Pro transport z A do B je to supr. Raději si ale dopřeju jednostopé vozidlo. Pro radost.
Na C3 Picasso se mi líbí:
1) Nevšední design
2) Když o víkendu utáhnu 500km a více tak jich potkám max 1-2. Není jich moc.
3) Vejde si mi tam celá 4lčlená rodina i na dovolenou. (Samo, že kola dávám na střechu - tak velké to není)
4) Nikdo nedělá z toho Citroena auto které to není.
Octavia:
1) Je na každém rohu
2) Nevyberu si pořádnej motor
3) Krade se hodně
4) Oproti Laguně je to menší auto uvnitř a venku (z Laguny jsem přecházel)
5) Za to co nabízí je drahé
Re: Ve Francii srovnávají OIII s Cruzem a Fluencem
no hlavně že vy jste odborníci na místě co mají ve všem jasno dřív, než se jím vůbec poštěstí, vůbec některé z vozů řídit, natož tak řídit všechny.. V oktávce ještě nikdo pořádně nejel, ale všichni máte jasno >:D Klucííí... jako je mi Vás líto....
Já si sice přeji aby Octa byla dobrá a dobrá určitě bude, ale tvrdit že je něco lepší, to chce silné koule, a trvat si za tím, to chce hlavně povahu GTI. Tudíž, žádná výhra...
Re: Ve Francii srovnávají OIII s Cruzem a Fluencem
Mám známého, který vlastní autosalon Renaultu, v branži se pohybuje od roku 90, a když přišel megane II sedan, trval na tom, že je to konkurence passatu, vymluvit si to nenechal. Takže, kdo, co s čím a kde srovnává je, řečeno newspeakem dnešních dnů, "jakoby vo vosobnim pohledu na tu problematiku." ;-)
Re: Ve Francii srovnávají OIII s Cruzem a Fluencem
Ne ve vedení pracují jiní a lepší chytráci.
Já jsem jen malá ryba.
PSA doplácí na svou politiku. Dlouhodobě. Ale o tom je kapitalismus. Sežer a nebo budeš sežrán. Život je tvrdej.
1,4 TSi, stredná výbava, strešné okno, šedý textilný interiér, modrý lak Race blue, kožený volant a ručka, zadné senzory, disky a ešte čosi... Cena v prepočte cca. 25 000. Za jednaštvorku, textilné čalúnenie a strednú výbavu... 8-s
Za 20 000 beriem. Ale takto si radšej kúpim Citroen C5 kombík Bussines seduction HDi 140 s navigáciou a hydropneumatickým podvozkom za necelých 25 000eur. ;-)
octavie budu drahe auta.... 90 percent ich tu bude jazdit s tymi hnusnymi 1,6 TDickami a zakladnymi TSickami - firmam to v pohode bude stacit.... no a realny otec rodiny? Ten ma smolu.... uz v O2 nemal velku moznost vyberu.... a teraz su rozdiely medzi zakladom a poriadnym motorom este vacsie ... nevidim to pre normalnych ludi nejako ruzovo... alebo teda ako nejaku vyhru v prospech zakaznika..... vyse 20 tisic eur dat za nejaku priemerne vykonnu octavku je skutocne vela... za tu cenu mozem mat uz ine auto skutocne
Octavia má smysl v základních motorizacích, pak už je poměrně drahá, pro klasickou českou / slovenskou rodinu je tu Rapid, (pokud by někdo trval na značce), nebo je tu Golf, který má poměr cena/výbava rozhodně lepší.
Samo. A co jste cekali. Preci řada je: Fabia, Rapid, Octavia, Superb.
Cenově se také upraví. Bude se jednat o nejdražší Octu všech dob.
Škoda, nekupte to když je to tak levné.
To vypadá, že je reportér škodováckej vlez do ***ka ;-\ To je jak Svět motorů-co stránka to nejlepší vůz Škoda a nic jiného! Kdo maže, ten jede-asi tak! :-( Nekoupit Volkswagen Škodu tak jezdí pán redaktor se Škodou 106 Ukrajina >:D
Ale VW Škodu koupil a díky tomu tu teď máme automobilku co vyrábí jedny z nejlepších aut na světě... :-! Chápu ale,že někteří,co si ji nemůžou dovolit to nepřekousnou >:D
Ale jdi Ty brepto! Ten tvůj nejlepší vůz začal kámošovi reznout po dvou letech provozu! Sám jsem tomu nevěřil! Puchýře jak hovado! Teď to řeší na záruku! A má 14000 km u Okt. II. Třeba tohle vydrží o rok déle! >:D
Komplet páté dveře,nejvíc kolem okna a spz. Oktávka má dle mého názoru velmi dobrou antikorozní úpravu,ale toto jsem viděl poprvé! Asi nějaký zmetek,protože to bylo jen na těch zadních dveřích! Asi levnější plech,alá China! Já osobně dát za auto 560000kč tak jim to hodím na hlavu! Jsem moc zvědav, jak se k tomu postaví v jeho případě servis.
Ironie: Ještě porovnat Oktavii III 2.0TDI s Porsche mi chybí.
Když jí čipeme, zavaříme ergečko, poladíme vstřiky a s větším turbem, tak by mohla být i lepší motorově. Vnitřní prostor a komfort je bez debat nejlepší Škoda.
Škoda do domu, zázrak do domu. >:D (Ironie)
Nepřehání to redakce s tou škodovkou???? To je samé škoda sem škoda tam. Kdo to má číst.
Byla to Ironie.
Chodím sem, protože se zajímám mimo jiné i o auta. A to asi WWW.auto.cz je ta nejsprávnější adresa. Www.skoda-auto.cz je neco jineho - jinak zaměřené stránky.
Drtí mne, že když vlezu na auto.cz tak většina článků je o škodě. Rapid jsem si přečetl, ale Octu III jsem ještě ani nemrkl. Web Škoda Auto a.s. je ale jiný. ...... no minimálně ja to zajímavé.
Toyota Avensis 2,0 D-4D vs VW Passat 2,0 TDI – Ave Passat?
VW Passat Alltrack 2,0 TDI DSG – Das Allroad
Škoda Superb vs. VW Passat: Designový duel
Volkswagen Passat Variant 2,0 TDI 4Motion – Rodinný manažer
VW Passat 2,0 TDI DSG - Evergreen číslo sedm
Český trh v červenci 2010: Passat před Superbem ve střední třídě, segment si pohoršil o více než 40 %
OI (2,0 MPI)- lambda sonda, zvlněné kotouče, přední ložisk, 1 litr oleje na 5000 km - nová - nervy mi ruply při 215 000 km a letěla
OII (2,0TDI) - 2x turbo, 3x dvouhmota, 1x ventil spalin, 1x čidlo teploty v palubní desce u spolujezdce, 1x konektor pod sedadlem u spolujezdce AIRBAG, 2x termostat, 2x alternátor, žralo to olej 1 litr na 10.000. Bralo to vodu 0,2 dlc na 5 000 km, karoserie se kroutila jak had. nová, všechno v záruce.při 185 000 km letěla z domu
současnost B7( 2,0 TDI 125kw) - 80000 km
tak auto s turbom ak nemusim by som si v zivote nekupil ani bohovi.... a este k tomu vw ma tie svoje bohovske turba ktore stoja za *.... som za klasicku atmosferu ta nikdy nesklamala... :yes: , dieselovemu osialu tiez nerozumiem: mas pocit ze is na tej nafte usetril v O2 ? asi nie ze? kedze si 2krat menil turbo ;-) ale hlavne ze to zralo menej ako benzin ;-) ... vela ludi sa takto obabre v domenni ze v nafte usetria.... ved preto naftovych vrakov su plne bazary ;-)
Až přijde Ceed turbo, tak budeš první, kdo ho tu bude vzívat:D Žij si dál ve světě, kde jsou ještě propastné rozdíly spolehlivosti.. To už pár let neplatí.. všechno se sere, jen každý jinak...
Problém s turbom má v 90% prípadoch na vine článok medzi sedadlom a volantom. Keď je niekto tupý, nemá dochladzovanie turba, letí po dialnici a hneď vypne motor, je to jeho sprostosť a nie vina auta.
Dristy "nechem turbo" sú pasé... Mám benzínovú atmosféru (dokonca korejskú) a turbo naftu (koncern 1,9) a nemám problém, teda korejec je skoro nový- snáď vydrží... Turbo benzín by som bral 1,8TSI z audi A4. Problém je v nepochopení technológií.
80% z Vás všetkých najazdí 15 000km za rok, z toho 60% v meste- ako sa može taký človek čudovať problémom s dieslom? (DPF nemá cenu spomýnať) :-!
Príklad vysvetlujúci všetko:
Jazdím "ako človek" 50 000km ročne, chcem ušetriť na nákladoch- kúpim turbonaftu, nemám problém
Jazdím "ako človek" 15 000km ročne, chcem ušetriť na nákladoch- kúpim benzín, nemám problém
Jazdím "ako prasa" - kúp si radšej atmo benzín + pravdepodobne problém...
To že odešlo 2x turbo, mohlo být tím, že jsi ho nedochlazoval, daleko zajímavější jsou ty další závady. Dvouhmota mohla "odejít" proto, že jsi špatně řadil a motor podtáčel. Litr oleje na 10 000 km mi až taková hrůza nepřijde, i když pravda, u nového auta by se to asi stávat nemělo. Já mít s vozem nějaké značky takové problémy, tak už mi nesmí do baráku. Co se týká Octy I., tak lambda má u většiny aut životnost tak 150 tkm, takže její výměnu nepovažuji za nic zvláštního, ty zvlněné brzdové kotouče nejsou nic tak zvláštního, to se prostě při neurvalejším zacházení stane, (i když, osobní zkušenost nemám), ložiska jsou vzhledem ke stavu silnic ve východní Evropě spotřebák u všech značek. Jinými slovy, závažnější závady se vyskytly u Octy II. 2,0 TDI, jak už jsem předeslal, já bych se rozhlížel po konkurenci ( já japonské) a taky bych si opravdu spočítal, jestli se mi konstrukčně složitější diesel oproti benzinu vyplatí. Btw. pokud jezdíš hodně město, tak to moderním dieselům zrovna nesvědčí, což bys ale mohl vědět.
Ta lambda neni taková neobvyklost. Z vlastní zkušenosti: Cordoba 2003 HTP v 38 tisicich Jetta 2006 1.6Mpi v 30 tisiich... Známé Golf IV SDI do 100 tisíc km 4x odešla. Všechny auta nové..
S tím dochladzovaním je to trochu problém. Ako písal
jeden kolega, keď prídem po dlhšej jazde s turboautom na pumpu, tak potom mám dve minúty na voľnobeh čakať, než vypnem motor a natankujem? A čo potom keď mám štartstop? A nakoniec, vetšina ľudí ani nevie že majú turbo, resp. ako sa má s autom s turbom jazdiť a starať sa oň. V autoškolách to neučia. Ani starší to vetšinou nevedia. Zastav sa pri niakom parkovisku a počítaj, koľko áut s turbom bude ešte aspoň dve minúty naštartovaných. Veľa by ich nebolo. Bratranec mal požičané Suzuki Swift Sport (vyhral v súťaži) a keď sme sa potom rozprávali, tak sa čudoval, keď som mu povedal že mal turbomotor. "Také sú (benzínové)?"
S turbom je to jeden veľký problém (o filtri pevných častíc nehovorím).
Swift Sport ma turbomotor??? Myslis ten atmosfericky 1.6 100kW alebo nejaky oturbeny special?
Ak frcis po dialnici a chces tankovat, staci uz okolo tempa 100-110 pustit plyn a kym mas na tacho 60 a vchadzas do arealu pumpy, mas turbo vychladene. 15sek s vyssimi otackami mu uplne staci.
Ano, poucky su rozne. To dlhe dochladenie by som skor priradil k chladeniu na volnobeh.
Ale pri otackach 2000-3000 je prietok vzduchu takmer 10L/sek aj viac, takze chladenie je dostatocne.
Staci sa pozriet uz len na motor s rozpalenymi zvodmi pri testoch na stolici. Cervena tam vyhasne do 5sek pri ubrati plynu. Niekde som videl aj priame meranie infra teplomerom vyfuku pod motorom, tusim to robil nejaky magazin. Pri rychlej jazde a okamzitom zastaveni a merani teploty sa ta pohybovala len okolo 500 a klesala tak, ze do pol minuty bola okolo 250C, pritom okamzite teploty najma pri katalyzatore su okolo 600-700az 850C. Naftaky maju este o nejaku stovku menej.
Swift je velmi zaujimave auto a najma jeho spotreba. Bez seniorskych navykov sa da jazdit bez problemov za 5.5l/100.
Dělaj, nebo možná dělali 1.5 v automatu ( slabší než 1.6 sport, ale silnější než základní model mělo to 100 koní) s možností manulání volby převodů bez spojky ( fungovalo to jako tlačítka na volantu, jen si hýbal převodovkou buď do + nebo -) Jezdilo to taky velmi pekně, ale v ČR bude málo kusů.....Určitě mě někdo opraví, jak se to správně nazývá, ale s tímhle autem sem jezdil a byla to sranda :-) Swift je velmi zábavné autíčko :-)
Nasiel som iba 1.3 automat [odkaz]
92k verzia. Nemusi byt zle. Je ich velmi malo, naslo len 3ks zo 130.
Kamarat sa vsak isiel zadlzit kvoli Sport 100kW, bol z toho uneseny, ale nakoniec rozum prevladol :-)
S prominutím, to jste ji musel zvlášť tý naftový šlapat na krk nehorázným způsobem. 2 x turbo 3 x dvouhmota? Já mám skušenosti s OI i II a obě bez větších problémů (nepočítám sem tam nějaký ložisko, kotouče apod. to je spotřebák) kolem 400.000 km s origo turbem i dvouhmotou.
I když nájezd 215.000 a 185.000 km nevypadá na to že by to byl takovej střeb jak to líčíte. ;-)
passat ma po chlebe... pre firmy bude octavka jasna volba... dynamika rovnaka, kufor vacsi, a cena 5tisic eur nizsia ako passat :yes: pritom vysledny efekt rovnaky... octavia spravi rovnako solidny dojem ako passat :yes:
Octavia rozhodně tak prestižní jako Passat není, hlavní je tady úspora nákladů. Nová Octavia je dobrá, ale rozhodně to pro firmy nebude volba pokud jde o prestiž, jak jsem řekl, tady jde hlavně o náklady.
Hm, asi jsem i. iot když jsem chodil na garančky po 15 000 km a měnil všechny filtry, to auto jezdilo jen dálky, žádné město , možná jednou za měsíc, jeden řidič, dochlazování turba je snad samozřejmostí, Garážováno, Nejleší nafta, autorizivaný servis. Podtáčet motor je špatné, dvouhmota hodně trpí. To všechno jsem věděl.
Kromě turba 60 000 a 140 000 , mi všechno chcíplo do 20 000 km. Drobnosti po 150 000. Zatím co škoda to sr. čka. :no:
Pohral som sa s konfigurátorom na českej stránke.
A dal som doň aspoň rovnakú výbavu, ako ponúka moj súkromný Peugeot 508 SW Allure (samozrejme, že 508 je kombík a má v sebe viac elektroniky).
Pri motore 2,0 s 110kW, metalíze, bixenonoch, navi (a to som dal amundsen), 18" kolesách... celkovo vyšla cena na 30.400 € pri dnešnom kurze Kč vs. €.
Aby som nezavádzal, na moje auto som dostal zľavu, ktorá podliezla túto cenu o 500€, ale aby sombol spravoidlivý, oficiálna cenovka bola o cca 3.000€ vyššia.
V každom prípade si myslím, že dobre vybavená Octavia liftback (nemyslím na najväčší luxus) sa nedá kúpiť pod 25.000€. Všetko na úrovni do sumy 20.000€ je robené s kompromismi. A dnešná cenovka strednej triedy začína pri 20-23.000€.
Preto aj Octavia je v strednej triede. Kufrom, dĺžkou (nie rázvorom) a hlavne cenovkou.
Když tyto dvě auta vidím vedle sebe tak to vyhrává jednoznačně Passat ,i u mě by to vyhrál,jestliže v podobných specifikacích je za podobně peníze.Zas co se týče dynamiky,tak v tomto případě je na tom líp Octavie,je zřejmě o něco lehčí.Pravda je,že jako dálničního křižníka bych si motor 1.6TDI především v Passatu nedokázal představit,tam přijde 2.0TDI či 1.8TSI.Jinak samozřejmě v těch nižších specifikacích vede Octávie hlavně cenou,ale taky poměrně chudou výbavou a v nižších výbavách chybý multilink což v podstatě různé výbavy dělají z Octavie různé auta i v podobě jízdních vlastností co se podvozku týče.Pravdou je fakt,že většina lidí ma Octavie zaškatulkovanou jako nižší střední třídu,např jako Golfa a teď tu stojí proti Passatu. :yes:
Mám nepotrzene informace, že bude probihat test Škoda Octavia III a Merdedes CSL 63 AMG. Nechci malovat čerta na zeď, ale jestli nedají v Mercedesu škrabku na okna do víčka tak prohraje Mercedes. Jsou připravené další testy Octavia III vs Ferari, Audí A5, A4,A6,A8, Q5,Q7 dále BMW 3, 5, 6 . Držím Octavii palce, určítě na 100 % nade všemi vyhraje. Škrabka ve víčku je boží. Na to nikdo nemá.