V modelové nabídce Škody Octavia se brzy objeví nový přeplňovaný motor 1,8 TSI, který nahradí ve většině verzí atmosférický motor 2,0 FSI. Vyšší výkon a nižší spotřeba bude u Škody stát jen 5 tisíc korun navíc.
Sice nevím který "odborník" psal tento článek, ale TFSI není TSI.
TFSI - je přeplňovaný motor turbodmychadlem.
TSI - je sice taky přeplňovaný, ale jak turbodmychadlem tak taky kompresorem. V nízkých otáčkách je v provozu kompresor a až je množství výfukových plynu dostatečné tak spojka sepne turbodmychadlo.
Než se začneš do někoho navážet, zjisti si souvislosti. TSI je naprosto správně, u škodovky je to obchodní jméno motorů TFSI, nedávno o tom tady byl PR článek.
To spíš nechápeš podstatu turba :-) Turbodmychadlo ti do motoru dodá více vzduchu a tudíš při stejné dodávce paliva dosáhneš vyššího výkonu = motor 1,8 s turbem bude žrát při stejném tempu jízdy méně než motor "prakticky stejného objemu (2.0)" bez turba.
No něco mi řáká, že "lambda" nebo co se používá pro bohatost směsi ti nedovolí zvyšovat jenom množství vzduchu a palivo nechat na stejný urovni. Určitě tam bude ještě nejakej jinej fígl.
Cejtim se dost podobně, ale vykon nasich dvoulitrů to nesníží...ani mi nejde o to turbo jako spíš o povinný ručení, ale aspon nemusim nechávat zchladnout turbo ;-)
My židi to vidíme jinak. Menší motor za větší peníze. Co tam po turbu a více koních? Pak to turbo sundaj a bude 1.8 za cenu 2.0. Obchodní politička jako bych ji vymyslel já. :-)
Mozno Skoda, resp. koncern zistili, ze dobre meno, ktore ziskal motor 1,8 T 20v je skoda zahodit (porov. atmosferu 1,8 20v s fukanou 1,8, resp. s trapnym nasledovnikom 2,0i). Ja osobne som tento motor povazoval za jeden z najlepsich v koncernovej ponuke benzinovych motorov, ktory rozhybal v poho i staru A6 a dodnes exceluje v Pole GTI. Toto je spravna cesta, ako mozu benziny odolavat naporu ropakov - mensi objem, spickova technologia a vyssi litrovy vykon (cesta, ktoru zacal prave 1,8 20v T a n ktoru sa chvilu zabudlo). A (po trapeni pri vybere z motorizacii) konecne mozem povedat - spickovy benzin v ponuke Skody. Len tak dalej :yes:
To je myslím další super věc. Nějen, že auto pojede líp a údajně s nižší spotřebou, ale taky na povinném se nějaká kačku ušetří. Myslím, že to taky bude motorizace nové fabie RS.
myslím, že novou motorizací Fabie RS bude 1.4 TSI :-) (verze 103 nebo 125 kW - doufám ta druhá).
TSI, TFSI - měli by v tom udělat pořádek. Osobně jsem zpočátku myslel, že TFSI bude značení turbokompresor, TSI jen turbo. Ale evidentne to tak není (viz Golfík - TFSI je značení silnější verze 1.4, nikoli techniky přeplňování).
Jinak jsem slyšel, že ten turbokompresor 1.4 je parádní. Otázkou ale je, jak to bude vypadat v čase (když je to složitější než japonský hodinky :-) ). Popř. opravy.
Jinak ta 1.8 mi připadá jako ideální motorizace do oktávky. 2L vyšší povinné ručení, přece jen výkon/spotřeba. Diesly už nejsou to nejlepší, co může být. Pro mě je ta 1.8 favorit, není co mu vytknout.
Obávám že kupec auta za 600 a víc tisíc korun zrovna moc dramaticky neřeší dvoutisícové rozdíly v sazbách povinného ručení, kór když už se dá někde platit i podle výkonu.
Tohle spíš bude řešit někdo, kdo si to za pár let koupí jako ojetinu.
Myslím že fabia RS dostane 1.8TSI,už jen díky názvu škoda naznačuje,že 1.4TSI nedostane :-(
To povinný ručení je super,mám oktávku 1.6FSI,kdybych se rozhodoval teď,tak bych už váhal :yes:
Nemyslim si to. Protoze tentyz motor ma nejen v jednotlivych automobilkach ruzne oznaceni. On ho ma ruzne i mezi jednotlivymi modely v ramci jedne automobilky. A aby to nebylo malo, ve spojeni napr. pohnem vsech kol ma pismenka obarvene jinak i tentyz motor.
A take stejne oznaceni muze mit pokazde jine zbarveni pismen.
Prikladem budiz motory 1.9TDI/PD 74kw, 1.9TDI/PD 96kW.
Takze oznacni TSI u octy muze znamenat uplne neco jineho nez TSI u Fabie (pokud tam 1.4TSI vubec daji...).
Od noveho modeloveho roku VW nebude pouzivat oznacenie TFSI ale 2,0 TSI (SI bude cervenymi pismenkami pre 147 kW a I cervenym pre 125 kW verziu). 1,4 s turbom a kompresorom budu mat oznacenie TSI (SI cervene), 1,4 s turbom bude mat TSI (I cervene). Golf GTI bude mat len oznacenie GTI. 1,4 s turbokompresorom je uuuuzasna. Bez turbodiery neustaly tah od 1700 ot az do 7000. Tazko uverit ze je to 1,4. A nadherny zvuk.
To je pravda, 1.4 jede paradne.Ale na ukor vyssi porizovaci ceny a spotreba taky neodpovida zrovna standardum klasicke 1.4! Golfa stimhle motorem ma moje teta a ja osobne kdyz mi ho pujci se nedostanu pod 10 litru, ale asi to je tim ze se casto nechavam unyst tim zatahem a pak to vzdycky vysvetluju, kdyz se me ptaji kdes jezdil, 1/4 nadrze je pryc >:D , jinak me bavi skadlit kompresor a poslouchat jeho klapani :-!:-)