Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Octavia Combi 1.4 TSI G-Tec vs. 1.6 TDI GreenLine: Test spotřeby

Zastánci benzinu ohrnují nos, že nafta patří do kamen a plyn do zapalovače. Škoda Octavia G-Tec na CNG a dieselová verze GreenLine jsou jiného názoru. Objeli jsme s nimi republiku a zjišťovali, která jezdí levněji a jaké ústupky si naopak žádá.
Zpět na článek
12. 1. 2015 08:15
12. 1. 2015 08:35
12. 1. 2015 08:37
12. 1. 2015 09:00
12. 1. 2015 08:49
12. 1. 2015 11:47
12. 1. 2015 09:16
12. 1. 2015 10:14
12. 1. 2015 10:35
12. 1. 2015 10:46
12. 1. 2015 10:41
13. 1. 2015 02:22
12. 1. 2015 10:17
12. 1. 2015 10:38
12. 1. 2015 11:07
12. 1. 2015 10:51
12. 1. 2015 11:06
12. 1. 2015 11:08
12. 1. 2015 10:28
12. 1. 2015 08:19
12. 1. 2015 08:39
12. 1. 2015 08:48
12. 1. 2015 08:54
12. 1. 2015 09:22
12. 1. 2015 09:22
12. 1. 2015 16:35
12. 1. 2015 15:33
12. 1. 2015 16:00
12. 1. 2015 10:47
12. 1. 2015 12:29
12. 1. 2015 16:47
12. 1. 2015 15:34
12. 1. 2015 18:07
12. 1. 2015 16:46
12. 1. 2015 19:04
12. 1. 2015 19:37
12. 1. 2015 21:14
6. 2. 2015 05:47
12. 1. 2015 08:15
Pekny test
Dik za pekny test, kde jsou dost relevantni informace, jako zminka o vyrazne odlisnem charakteru obou vozu.
Jeste by me zajimalo, jak je GreenLine s delsimi prevody linej, nebo jestli to ten kroutak precejen utahne... Popravde si myslim, ze moc zazracne to nebude, ale nevim, tak se ptam :-)
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Uživatel_5340709
12. 1. 2015 08:31
Re: Pekny test
Si to tam přečti, máš to v testu v tabulce.
12. 1. 2015 08:35
Re: Pekny test
Mel jsem na mysli hodnoty pruzneho zrychleni.
Ale i 0-100 za skoro 11s napovida, ze treba 1.2TSi 77kW je proti tomu pruznejsi. Anebo dost podobny. Asi. Nevim.
Avatar - Uživatel_5340709
12. 1. 2015 08:37
Re: Pekny test
Pružnost tam máš taky.
12. 1. 2015 08:37
Re: Pekny test
Ze bych byl slepej... :-)
Tak jo, je to oficialni, je to tam, jsem slepej :-). A vypada to s tim GreenLine jakz takz no... 1.2 TSi tomu po podrazeni (v otackach, ktere TDi nevykouzli) podle me musi nandat.
Dik :-)
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 09:00
Re: Pekny test
Me taky přijde i z dojmů z jízdy to 1.2, že jede lépe, nebo vyrovnaně... :-)
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 08:49
Re: Pekny test
1.2 TSI 77kw nejede reálně o moc hůře, než nafta, poznáš to při větším zatížení a v kopcovitém terénu. Na durhou stranu to TSI CNG neni rychlejší než to TSI 77kw :-)
Avatar - miromen
12. 1. 2015 11:47
Re: Pekny test
Tak je znamo že 1.6TDI je oproti 1.2TSI letargicka a vyhodou zustava akorat nižši spotřeba. TDI se oplati těm co nalitaji větši porci kilomotru a jezdi častěji dalnice. Přichodem TSI postrada TDI větši smysl pro jeji nakup.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2015 09:05
Re: Pekny test
Akorát je problém ten, že Nafta se dá sehnat za 27,90,tudíž pak to vychází trochu jinak >:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 09:16
Re: Pekny test
Akorát ředena kdoví čim :)) to by si do moderniho dízlu nedal ani zadarmo. ..
Avatar - Barrichello
12. 1. 2015 09:50
Re: Pekny test
Ředěná ničím.
TankOno má za rok 3x tolik kontrol, než třeba Shell, protože závistivá konkurence pořád posílá na ČOI udání a požadavky při kontrole.
A i pří této četnosti kontrol má ONO mnohem méně prohřešků než Benzina, pap oil, agip atd.

Navíc palivo u ONO není v dritvé většině Kralup, ale Německo, rakousko a slovinsko. Jak známo německá nafta není česká...

Jinak stejné ceny jako ONO má i Prim, Eurobit, Radius, MV Plus, makro a o cca korunu a kousek pak sou už i Tesco, Globus. Pod 30 už je místy i Lukolil, Benzina , EuroOil, Albert a další.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 10:14
Re: Pekny test
Myslíš to slavné ONO, které je na kutnohorské? Tam si to do auta fakt nedám.
Ano, někde jsou i levné "značkové" čerpačky, většinou tam, kde vedle stojí nějaká levnější stanice.

Já se tomuto vyhýbám. Bydlím na západ od Prahy a je u nás Robin Oil. Nevím proč a nejsem sám, ale jak nafta, tak i benzín od nich jezdí hůř. Říká to uplně každý, kdo tam tankuje. Poznat je to především na modernějších motorech, co jsou náchylné na palivo ( Typu HTP, TSI), nebo i na naftě. Staré klasické atmosféry , či motory do vozů, jako je Tranzit z 90.tek to nepoznají. Takovým čerpačkám se proto radši vyhýbám, jelikož nestojím o cukání motoru a podobně. Třeba na druhou stranu ta nafta z Globusu mi přijde super za tu cenu, motor běží hladce a nikdy jsem neměl problém ( Zličín ), nebo z Makra ( Stodůlky). Nějaké rozdíly tam musí být a proto radši neberu to nejlevnější.... chápu, že třeba ty do velkoobjemového motoru z USA to neřešíš, protože ten opravdu sežere vše.... koneckonců stejně reagovalo i staré 1.6MPI od VW :-)
Avatar - Barrichello
12. 1. 2015 10:25
Re: Pekny test
Tak ONO není jen na Kutnohorské, i když i tam sem dřív jezdil. Ted jezdím na jiné Ono za Prahou.

Hele a co třeba zapadlá zančková pumpa, to ti neva?

Taková Benzína někde v menší městečku, tam za den vytočí tolik, co na Kutnohorské za 3 hodiny >:D A vono taková nafta nebo benzín, co se válí týden a půl v tanku, to je taky kvalita sama. A čím dražší palivo (typicky 98-100 oktanů benzín a prémiové nafty), tím déle se to v tom tanku válí. Nejsou vyloučeny ani stáří cca 3 neděle u zapadlejších pump.

Kamarád tam (kutnohorská) s TDI fabii jezdí 10 let a neměl jediný problém a to ročně nalítá cca 30 tis km.
Já tam jezdíval s 300C (ano to je ta amerika co baští vše) ale i s Jaguarem (což je luxusní evropa s kompresorem) a nikdy nejmneší problém s palivem, cukáním motoru nebo lítáním otáček. Pohoda.
Dokonce sem tam i já tankoval naftu, tehdá plnou nádrž do půjčeného volva a jelo to taky v pohodě.

Něco jiného sou zapadlé jzd pumpy ve dvoře, tam bych nikdy nejel. Ale ONa se není proč bát. Jezdí tam i luxusní auta, tuhle sem tam potkal BMW X5, mercedes, jednou sem tam viděl i 6ku jako sem měl, a spousty nových škodovek či hyundai
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 10:35
Re: Pekny test
Vím, že je tam narváno a ve dvoře už vůbec. Malá čerpačka na malém městě, to taky nemiluju, ale někdy to ani jinak nejde. Pokud však jezdím, tak to střídám, většinou OMV pod Bílou horou, nebo Globus/Makro či Luk Oil na Barandově (popřípadě cestou nahoru je za stejné ceny OMV). Ostatní palivo beru jak se naskytne... :-)
12. 1. 2015 10:41
Re: Pekny test
U robin oilu tankovala teta TDi sharana a zůstala po natankování viset uprostřed křižovatky kvůli zředěné naftě.

U Ona jsem tankoval dvakrát TSi a modlil jsem se, ať to vyjedu, protože když to bylo studený, tak to ráno nechtělo jet, dlouho točil a pak kolísali otáčky v rozmzeí 500 otáček a nereagoval na plyn. Když jsem to vyjel a natankoval jinde, tak problémy zmizeli.

U ona na kutnohorský, ale pořád tankoval táta svojí 1,6 75 kw octavii I a když měnil druhý palivový filtr, protože byl zacpaný, tak ho to přestalo bavit a jezdí jinam.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 10:46
Re: Pekny test
No, tak je to přesně jak si myslim, moderní motory na to jsou náchylné.... stejně to TDI už taky nesežere všechno.... Mě přijde, že tam snad lejou vodu u Robin Oilu do ty nafty >:D U Laguny dci jsem vždy cítil "díru" při akceleraci, stejně jako to dělá u TSI když natankuješ špatné palivo. Prostě to poskočilo.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2015 10:54
Re: Pekny test
nevím u Robin Oil sem snad tankoval jednou někde v jižních čechách a to už je pekleně dávno...
12. 1. 2015 10:56
Re: Pekny test
no jasně. taťka tam lil naftu do služební octavie II 1,6 TDI 66 kw CR a říkal, že to auto se chovalo, jak kdyby mu je*lo, strašně kolísavě a strašně cukalo. když to vyjel a dal tam něco jiného, tak to po 50 km přešlo.

Já nevím, já jsem přestal experimentovat a jezdím už jen k jedné benzínce a to shellce tady kousek za barákem a tankuju v-power nitro+ a je fakt, že znát to je, má to krásný zátah a spotřeba je taky nižší i než u fuel save, který jsem také zkoušel, ten byl v pohodě, ale to nitro jako by líp jede
Avatar - Barrichello
12. 1. 2015 11:03
Re: Pekny test
FuelSave je podvod století, najdi si ten test benzínů na netu. Tam je to popsaný, že je to prachobyčejnej Natural 95, žádný bonus navíc oproti neznačkovým benzínům. Aní žádná úspora ve spotřebě.

Nitro+ už je lepší, to už díky adetivům má lepší výsledky než obyčejný benzín.
Ale Racing 100 od shellu skončil hůře, než OMV a Benzina 100 oktanový benzíny.
12. 1. 2015 10:41
Re: Pekny test
Mám stejné zkušenosti. Levné nafty staly za *. Na některých už tankují jen řidiči se starýma šunkama. Ona kontrola zase není bernou mincí. Když palivo vyhovuje, tak mi nepoškodí auto, ale další bonus už nezaručuje. Já mám třeba s vervou zkušenost takovou, že mám cca o víc jak 0,5 l nižší spotřebu, než třeba Tesco, Slovnaft, Eurooil, Silmet (CX-5, 2,2 D). Ale jsem ze Zlínska, někde v Praze, kde je jiná konkurence, to může být vyrovnané. Dcera jezdí ve Fab 1 (1,9), tankuje taky vervu a v servisu vcelku čuměli jak čistý má motor.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2015 11:00
Re: Pekny test
Tak kontrola není všemohoucí, co ale odhalí spolehlivě je pančování vodou, lihem, lto atd.To je z rozborů jasné patrné.

Palivový filtr sem měnil u všeho krom BMW a 300C (kde u 300C mi odpověděli že oni žádný palivový filtr v katalogu nemaj, že tam tudíž prý není - no jenže oem origo výrobci hp tam nemaj taky, takže smůla) do cca půl roku po koupi vozu. To je základ.

No a na pročištění leju ty adetiva. Jak sem psal, Sonax a STP, ty sou nej a za rozumné ceny. A co sem se bavil s pánem z ústavu paliv a maziv, tak oproti adetivům do oleje fungují a motrům nijak neškodí, že prý se klidně mohou lít.
13. 1. 2015 02:22
Re: Pekny test
Hele a vite, ze kdyz si pripojite pocitac, ridici jednotka vam ukaze kolik ma benzin / nafta skutecne oktanu, jakoby v realnem case.
Jednou kdysi se nam to stalo - u benzinu 95 oktanu Benzina ukazala 96 oktanu a neznackovy benzin 91 oktanu (u stejneho auta, dva dny po sobe, byl to Ford). Jo i ta spotreba pak je o peknych par procent jinde :-)
Jako palivo jedine znackove, oddelat novej motor spatnym palivem, to vam zustanou jen oci pro plac, oprava bude hodne draha. A neni to az tak vyjmecna zalezitost, ovsem dokazat to te cerpaci stanici, s tim bych nepocital.
Muze se to jiste stat i se znackovym palivem, ale ta pravdepodobnost bude trochu jina.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2015 10:04
Re: Pekny test
Ale samozřejmě můžeš si koupit prémiové palivo, třeba takové OMV ti rádo prodá Natural 98 za 37 Kč, zatímco u ONO je za 30.

7Kč marže na litru, to je solidní. Na 100 litrové nádrži slabých 700 Kč - za to je 23 litrů zdarma - tj. 200-400 km dle typu auta.

Malý příklad:

Takže Franta Vonásek, co tankuje za 37 Kč litr a má spotřebu dejme tomu 7 litrů na sto projede 259 se svém uhrkané 1,6 benálu a libuje si, jaké má prémiové palivo

a toník vopršálek si si připlatí 30 kč a drandí si 2,5 litrem anebo mimo město i V6kou.

Vše je otázka priorit >:D

Za mě lepší drandit výkonnějším autem na obyč benzín (mimochodem v testu benzínu skončil N95 od ONO a Shell fuelSaver úplně stejně, rozdíl ve všech měřených bodech max 5%), Akorát rozdíl v ceně cca 6 kč na litr :o)) ) než jezdit na prémiové palivo v malé prdlavce.

hele já sem s BMW jezdil prakticky celou dobu co sem ho měl na Shell VPower Nitro+ a k tomu asi 2x Nitro Racing 100.
Krom trošku tižšího chodu motoru sem nepozoroval žádný rozdíl. Takže už tam nejezdím, 6-8 kč na litru fakt podporovat nebudu.

A když fláknu do nádrže do ONO benzínu (kdo má dehták tak do ONO nafty) Adetivum STP či Sonax za cca 130 Kč, vydrží mi to na 5000 Km.

Tak není o čem.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 10:17
Re: Pekny test
Já to v tvé situaci chápu, protože nemáš motory, které to ovlivní... u Jetty MPI jsem taky tankoval kde co a nikdy sem neměl problém ( jen tam odešla lambda :D:D a to ve 30 tisících km :D), ale do svého vozu takovou naftu dávám jen sporadicky. Netankuju prémiové palivo, ale beru "zlatý střed". Jinak aditiva už tam neleju, protože když jsem si naposledy nějaké koupil proti zamrznutí nafty, tak mi zamrzlo aditivum přes noc v té lahvičce >:D
Avatar - Barrichello
12. 1. 2015 10:34
Re: Pekny test
>:D >:D >:D

Tak to bylo dobré adetivum asi no.

Mě taky jednou odešla lambda, na 300C. Ale tak ve 150 tis km na to měla nárok. Navíc z ameriky stála originál mopar asi 1250 kč (tady u mercedesu 2400). Takže to sem neřešil. A to byla jedna lambda u jednoho auta.

Hele když sem začínal jezdit, tak se Stratusem sem jezdíval nejvíc k Benzině, Esso, Agip a Medos.
A nejezdilo to nijak lépe ani za menší spotřebu.

Se Sebringem sem pak jezdil k Agip a Esso, než sem přešel k ONO. Tam sem měl přesné porovnání, zda se motor chová jinak, když sem přešel od Agipu k ONO. Nechoval. A to nebylo žádné historické OHV, nýbrž docela moderní DOHC s proměnnou délkou sání.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 10:38
Re: Pekny test
Jenže ty Ameriky jsou dělany, že mohou bezproblémů jezdit i na 91 oktanu... zkus to dát do TSI či HTP >:D Jednou máma kdysi natankovala ten 91 do Cordoby HTP a to auto jelo hůř, než 120tka.... A to tam dala asi tretinu nádrže a zbytek naředila Naturalem 95 :-)

Třeba ta Jetta měla předepsano v techničáku 91 oktanu a muže být i 95.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2015 10:47
Re: Pekny test
Prozradím ti sladké tajemství, mam to přímo od kluka, co jezdí z cisternou do Kralup - Kralupy nedělaj N91, tj. pumpy co berou z Kralup a prodávaj N91 vlastně prodávaj N95, jen o cca 30 halířů levnějši >:D

Ale netýká se ONO, to jak sem psal z Kralup nebere, pokud vyjimečně nevykrývá výpadek v dodávkách z ciziny.

Jo to měl Stratus a Sebring taky N91. 300C už mělo N95, Jaguar taky, BMW mělo N98, ale může se jezdit i na 95.
Cadillac má taky N95.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 11:07
Re: Pekny test
No... to je možné, ale tenhle N91 byl tankovanejch u našich východních bratří >:D A opravdu to byl průser. Jak říkám, máš motory, kde to nepoznáš, proto tě plně chápu, ale nižší a moderní motory, které z objemu vytloukají každý kilowat navíc to ovlivní :-)
Avatar - Barrichello
12. 1. 2015 11:35
Re: Pekny test
Tak tedka už nemam, resp. mam jen v Aleru.
Cadillačí 3,6 přímovstřik už je dost moderní motor. Ale taky mu benzín z ONO problém nedělá.
12. 1. 2015 10:51
Re: Pekny test
Aditivum, které není v palivu, zmrznout může, ale to neznamená, že naftu neochrání.
Typicky VIF - naftu vylepší tak, že nastartovat jde i pod -25, ale koncentrát ztuhne už při -1 C. Pro firmu mi jezdí logistická firma a její šéf nařídil používání VIF, protože teploty tu v zimě klesají i pod zmíněných -25 a pomohlo zatím pouze toto aditivum.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 11:06
Re: Pekny test
Vif je z aditiv podle testů nejlepší, kromě zamrzání hlavně zvyšuje mazivost nafty, což prospívá vstřikům.Sám jsem ho do nafty taky pravidelně lil, na litr to vyjde na nějakej desetník, přijde mi to výrazně lepší řešení než prémiová nafta o 2 kč/l dražší , které ty aditiva můžu a nemusím věřit.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 11:08
Re: Pekny test
Tak tohle jsem třeba netušil i když mne to napadlo, že to tak být může až v kombinaci s naftou. Díky za vysvětlení :-)
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 10:28
Re: Pekny test
Jen malá technická- rozdíly 7kč/l možná nejdeš teď aktuálně,to je čerstvá situace.Jinak já na jižní moravě-dlouhodobě- ztěží najdu větší rozdíl než 2kč/l.
Avatar - Barrichello
12. 1. 2015 10:49
Re: Pekny test
rozdíl 7 kč na litru je pravda aktuální, ale rozdíly 3-4 kč na litru sou co já pamatuju. A to se nebavíme o dálničních tazích, ty sem vůbec nezminoval, tam aktuálně není problém i 10-11 kč na litru. A dříve cca 5-7 Kč.
Avatar - Barrichello
16. 1. 2015 10:13
Re: Pekny test
Tak už dokonce 26,90 >:-[] >:-[]
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 08:19
Díky!
Je třeba ocenit, že se tento test ze světa motorů přetiskl. I bez přesnýho počítání jsem si jistej, že se Octavia 1,4 TSI G-tec stala nejtestovanějším autem v naší republice. Jen díky světu motorů je tedy povrzeno, že skutečně jezdí za 1kč/km. Do teď jsem měl obavy, že všechny dosavadní testy byly nepřesné.
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2015 08:39
Zase nikde...
Zase nikde nevidim, ze s CNG se nedostanu do podzemnich garazi. Chapu, ze by to teoreticky slo, ale firmy radsi kaslou na mereni/povoleni a slozitou techniku. Soupnou k vezdu ceduli a musim resit, kam s autem.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 08:41
Re: Zase nikde...
Vony ty kontroly v podzemních garážích jsou dost přísný ;-)
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2015 09:06
Re: Zase nikde...
ver mi ze nejaky dobrak by si to vsimol ze parkujes v garazi s autom s ktorym by si tam nemal co robit a zliznes si to rovnako ..... tu ani tak nejde o fizlov ktori to maju na haku

lpg ma zakaz vstupu do podzemnych garazi.... ale neviem ako je to s g-tec cng
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 09:12
Re: Zase nikde...
Podobná šance, že do tebe uhodí blesk. Stačí umět zaparkovat , aby nebylo vidět víčko nádrže LPG, pokud není schované, což často je. Občas parkuji v podzemní garáži a nevidím tam moc lidí, co by po zaparkování místo odchodu nakoupit nebo do kina obcházeli auta, jestli náhodou někdo nemá LPG.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 09:18
Re: Zase nikde...
V modernějších garážích jsou všude kamery a tam u toho už nějakej plne bonzak sedět muže. Ani nevíš co všeho snímáji kolikrat:)
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2015 09:23
Re: Zase nikde...
ved prave.... ked nie dobrak v civile tak kamera alebo fizel alebo ja neviem co..... neriskoval by som ... ak nemusim...

presne tak.... kamera ti zosnima znacku auta.... uz len pri vstupe cez rampu ... a podla znacky zistit ci mas auto na lpg je otazka par sekund ;-)

aspon u nas v auparku to tak funguje ze mi vypluje listok aj s mojou poznavacou znackou ktoru snima kamera pri vstupe cez rampu, vedia tak vsetko ake auto vyslo prislo... vsetko
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 09:31
Re: Zase nikde...
Ano, to určitě lze a věřím, že někde na západě to tak funguje ( dokonce někde v Irsku jsem zažil, že při parkování přes noc se muselo platit osobně u ostrahy, takže se díval čím jedeš). Možná to tak bude i ve velkých nákupních centrech u nás.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 09:32
Re: Zase nikde...
Kucíí, fakt si myslíte, že hlídač u kamery za 60,-/hod.- a) prověřuje podle spz pohon? b) hladá na obrazovce kamery víčko LPG o průměru 5cm na obrazovce 20x15cm, kde je celý auto? c) že policajti, který nazajímá tisíc horších prohřešků, chodí do garáží pátrat po LPG, který je zakázaný snad jen u nás a v SK?
Samozřejmě nikoho nepřemlouvám, ale obava z parkování v garážích je nesmyslná. Kolikrát denně i slušný řidič překročí o kousek rychlost? Už jste bez bodů a bez řidičáku? ;-)
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 09:34
Re: Zase nikde...
Já neřikam, že je to pravidlo... ale náhoda je blbec a někdo tě může vyhmátnout :-) Taky jezdím rychleji a podstupuji to riziko....
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 09:40
Re: Zase nikde...
Jasně, náhoda je blbec, a nebudu jí pomáhat podstupováním zbytečnýho rizika, což le tohle není. Větších rizik je daleko víc. Co hrozí při odhalení LPG v garáži? Odtah ve většině případů fyzicky nemožný kvůli malé výšce garáží, malá pokuta nebo spíš domluva?
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 09:45
Re: Zase nikde...
Nevím co hrozí, ale když pospícháš tak i taková blbost tě naštvě, jako třeba dohady s někým.. Horší by bylo, kdyby se něco s vozem stalo.. to by pak ta pokuta byla hooodně velká :-)
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2015 09:46
Re: Zase nikde...
:yes:
dalsia vec presne... vykradnu ti auto alebo nejaka mala buracka alebo hocico a mas pruser ze si v garazi s autom ktore tam nema co robit
13. 1. 2015 02:38
Re: Zase nikde...
Ja si predstavuju nahodny pozar v garazi - bum - a to se z toho nevykecas, to te za to snad i zavrou.
Benzin bouchne zrovna tak, als s tim CNG jsi to mel zakazany tam byt.
Avatar - 3_diamanty
12. 1. 2015 09:38
Re: Zase nikde...
mas pravdu.. vsetko chapem.... ale ako ozzman pise... nahoda je svina ;-)

tu ide o to ze sa to asi nekontroluje ok... ale ak by chceli tak zistit si vedia podla znacky vsetko....

netvrdim ze zistuju a bonzuju .... ale ak chcu vedia si zistit... je to trosku psychologicky efekt podla mna na tie kamery .... podvedome cloveka vlastne stale sleduju a tym ze si viac kontrolovany tak si menej "dovolis" .....
12. 1. 2015 11:10
Re: Zase nikde...
A prečo je nezmyselná? LPG nesmie do garáží z bezpečnostných dôvodov.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 11:16
Re: Zase nikde...
Pokud vím, jen u nás a SK. Na západě ne. I to něco vypovídá.
12. 1. 2015 13:48
Re: Zase nikde...
To si pletete s CNG. LPG nesmí ani na západě, pokud není garáž na to připravená. Unikající CNG (oproti LPG) jde nahoru, takže z podzemní garáže "uteče". LPG se hromadí při podlaze a to je problém.
Proto CNG nemá problém s parkováním v garážích. Ani u nás už ne. Stačí jen doplnit čidla na stropy a mít odvětrání. Ale to je jednodušší pověsit na vjezd ceduli se zákazem.
Jinak díky integrovaným víčkám pro obě paliva, pokud si strhnete ze zadku nálepku "gtec", tak nikdo nic nepozná, pokud nekouká přímo na přístorjovku.
Avatar - skejpa
8. 1. 2016 12:05
Re: Zase nikde...
Já mám v autě LPG systém demontovaný ale víčko nádrže tam normálně zvenku vidět je. V techničáku mám sice jen benzín (a reálně taky) ale ještě se mi nestalo, že bych to musel někomu prokazovat.
12. 1. 2015 09:00
Re: Zase nikde...
Asi preto, ze ten zakaz plati pre LPG a nie pre CNG ;)
12. 1. 2015 09:26
Re: Zase nikde...
Parkovani v garazich je pro CNG povoleno, pokud ma garaz detektory a vetrani. To samozrejme nema a tak tam daji jen ceduli se zakazem a musim na strechu (treba Centrum Cerny Most). Muzu tu ceduli samozrejme ignorovat, ale riskuju problemy a ohrozuju lidi v garazich v pripade zavady.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 08:48
Jedině TDI
Měl sem tu čest s touto G-tec Octavií a i přes ta krásná čísla a chválení do vlastní kapsy bych tento vůz nechtěl, protože se hodí opravdu jen pro klidné řidiče. Se silnějšímí TSI 1.4 to má pramálo společného a dynamicky ji stíhá i 1.2TSI s 77kw, natožpak nový 81kw.... Ten motor je letargický, nechce se mu do otáček a chybí mu ten tolik chválený u TSI naftový charakter, kdy máte v nízkých otáčkách již dostatek síly.

Víceprvek bude asi dobrá věc, bohužel sem s vlečkou v Oktávce nejel, tak rozdíl nesrovnávám. Jediné plus je tichý chod, ale to radši za trochu života pod kapotou objetuji. Chápu, že dost lidí nebude souhlasit, ale při obdobné ceně bych bez rozmýšlení vzal TDI, kdy si nemusím plánovat trasu přes čerpačky a s lehkou nohou dostanu solidnís potřebu kolem 5 litru.

Otázka pro znalé věci, já to nezkoušel: Co by se stalo, kdyby se s vozy jelo hodně dynamicky ?? Nafťák nikdy nemá raketový skok ve spotřebě, takže tipnu to TDI na 7 litrů? Co na to to TSI v CNG? Klasické TSI si umí říct i o 10 a více dle stylu jízdy.... tohle by bylo zajímavé uvést do srovnání.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Uživatel_5340709
12. 1. 2015 08:53
Re: Jedině TDI
Papírové hodnoty a časy z tabulek testmanů říkají o síle TSI pravý opak. Ten dojem bude spíš pocitový.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 08:54
Re: Jedině TDI
0-100 je dynamičtjší TDI. Ano, možná pocitové, ale to CNG nejede lépe, než 77kw TSI, které i pocitově je silnější :-)
Avatar - skejpa
8. 1. 2016 12:28
Re: Jedině TDI
Osobně jezdím v 1.6TDI a tomu G-TECu bych dal šanci. Ale taky by mě zajímala spotřeba při dynamické jízdě. s TDI nejdu nikdy přes 7 litrů/100km. Mám trochu obavu, aby CNG nádrž nezahučela po 150km svižné jízdy... Jinak mi nevadí motor vytočit. Benzíňák mě tolik nenutí jezdit rychle, když to dole tolik netáhne, což beru jako plus :-)
12. 1. 2015 08:50
Reálná spotřeba
Tak já nevím.

Docela pěknej test, ale konec to opět zabíjí. Počítám, že redaktoři jeli lehkou nohou, žádný divočiny, a dovolil bych si napsat ani žádná reálná jízda, kdy je kolikrát potřeba sešlápnout plyn, a já vidím na konci testu spotřebu Greenlinu 4,88 litru na sto. No a ejhle, v posledním odstavci se to zabije: "Provedení 1.6 TDI GreenLine vyčnívá ze zástupu vznětových variant extrémně nízkou spotřebou 3,2 l/100 km..." Takže zázrak se nekoná, a za stejný litry dokáču jezdit i s 1,5 dCi, s HDI a bůhví, čím ještě. A to nemusím platit za "údajný" Greenline. O výbavě téměř sociál de luxe za 541 tisíc nemluvě. Tohle mi fakt smysl nedává.

PS: Ten rozdíl mezi udávanou a skutečnou spotřebou je 52,5 procenta. A to je kurňa dost. To redaktorům nevadí?
Rozbalit vlákno
16
12. 1. 2015 09:11
Re: Reálná spotřeba
O tom se tu uz psalo mhohokrat, VW diesel neumi a rozdil oproti papirove spotrebe je opravdu veliky. Za tech 5l na 100 jezdi dnes snad skoro vsechno o objemu 1,6l. Greenline od Skody nemelo v minulych generacich smysl kupovat a jak je videt nic se nezmenilo ani u dnesni generace. Nejen ze diesel neni green, ale jeste v tomto podani zere jak protrzeny
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 09:21
Re: Reálná spotřeba
A kolik by melo zrát auto velikosti Octavie? Povídačky o 3 litrovém spotřebě jsou kecy dosažené za určitých podmínek. Já sem klidnou jízdou dostal na 4 litry Focuse econetic s 1,6 v nafte, ale to je spíš už jen Vyhlídkové tempo a navíc je to auto menší... kdo chce jezdit tak to i škodovka umi solidne na přijatelných 5 litrů.
Avatar - Emel
12. 1. 2015 09:25
Re: Reálná spotřeba
Za 5 litrů jezdí bez problémů dvoulitr (lift, manuál, dle PP).
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 09:33
Re: Reálná spotřeba
Vím, Já se na těch 5 umim taky dostat s Mondeem >:D Jde o to, že pod 5 je to i fyzicky u takového auta už na pováženou, protože má váhu a výkon, na vzduch to nepojede :-)

tu tvou spotřebu jsme řešili mockrát >:D
Avatar - Emel
12. 1. 2015 09:36
Re: Reálná spotřeba
Zítra jí jdu prověřit v zimním režimu :-)

Při ustálené rychlosti po rovince ti ta hmotnost moc nevadí...
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 09:38
Re: Reálná spotřeba
No, já sem chtěl taky na zimní režim, ale ztratil sem řetězy:D:D Nevim kam sem je dal, nebo komu půjčil >:D Tak pojedu asi do pr.... >:D To ano, proto umíme jezdit za málo když chcem >:D Já bych viděl krásnou srovnávačku těchto dvou aut pod plynem. Dynamicky, při agresivní jízdě brzda plyn. Věřím, že by se ukázal smysl TDI :-)
Avatar - Emel
12. 1. 2015 09:49
Re: Reálná spotřeba
Spotřeba při agresivní jízdě je zajímavé téma... osobně by mě nejvíc zajímalo srovnání 1.4TSI vs. 2.0TDI. Ale já obvykle agresivní jízdu nevyznávám, radši rychle a plynule. TDI by mělo být méně závislé na jízdním stylu... ale i na tu 1.4 jsem slyšel hezké reference.

Výhodou 2.0TDI je, že jí díky dlouhé převodovce míň vadí vyšší rychlosti, takže nad 130 se reálná spotřeba srovnává s 1.6TDI 5st. (při 130 točí dvoulitr 2100 a šestnáctka 2500). 1.6TDI umí jezdit za míň na těch okreskách, kde 2.0TDI pod 4.5 nejde ani při hodně uvolněném tempu, 1.6TDI se podívá i pod 4.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 10:06
Re: Reálná spotřeba
Ano, to je ale logické, že větší objem bude excelovat ve vyšší rychlosti, protože mu nedělá problém v té rychlosti s autem hýbat :-) . To 1.4TSI neznam dobře, ale turbmotory co jsem jezdil více ( EB či TSI 77kw) při tom šlapání na plyn lezou nahoru stejně, jako atmosféry. I ta jednadvojka umí za 9-10 kdyz předjíždíš a hodně podřazuješ, hlavně v trochu kopcovitém terénu. Tady je právě výhoda nafty :-)

Já sem třeba při takovém stylu z Mondea či Laguny (2.0 a 1.9 nafty) dostal asi 7.5-8 litru, ale to fakt je naložené auto a pospíchání. Na dálnici i nad limit (150-160) při ustáleném tempu ta nafta nad benzínem prostě drtivě vede. Tam třeba ten Ecoboost žere až o 2 litry více, TSI jakbysme ( a to má navíc i výkonový deficit v kopcích v této rychlosti) :-)

srovnávám ale ty motory o kterých mluvím a které jezdím, aby mi tu nekdo nepsal ze 1.4TSI 103kw třeba nechybí výkon :D O tom nemluvím :D
Avatar - Emel
12. 1. 2015 10:20
Re: Reálná spotřeba
Zeptám se woodyho, za kolik jel minule s TDCi ze srazu... myslím, že ten jeden úsek byl přes deset >:-[] . Jinak jo, 2 litry rozdílu jsou celkem reálné... mezi 2.0TDI a 2.0TSI jsou to taky 2-3l, výkonový deficit má ale samozřejmě už ta nafta.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 10:25
Re: Reálná spotřeba
Pff..... za 10 to zvládnu taky >:D Klidně to někdy mužem otestovat >:D Na to stačí ucpaná Praha a plné auto >:-[] >:-[]
Avatar - AUDIRS6
12. 1. 2015 12:18
Re: Reálná spotřeba
ak ti pomozu moje skusenosti - C´eed 1,6 CRDi 115k ( 1.Gen.EU4 norma ), tak s nim som mal od nova az do 61 000 priemerku cca 6,8.
Lenze to je priemerka, ktoru by si mali dat v Kii zaramovat ! To auto - chudiatko - si so mnou v tom case uzilo veci, ake si mozno neuzilo od testovacich jazdcov pocas testovania vydrze a spolahlivosti v extremnych podmienkach ! >:-[] - a vydrzalo !
Kludne aj polovica km bola najazdena sviznym az polozavodnym tempom ! - vtedy to ukazovalo po 2 hodinach blaznenia sa po meste vacsinou okolo 8,6 !
2. extrem: Cesta Žilina - Ružomberok - Žilina, povacsinou kludne az predpisove tempo = 5,3 l/100 km. Ked som to isiel svojim klasickym stylom, tak to bolo okolo 6,5 :-!
Preto uvadzam len Cednik, lebo s inymi R4 naftami som jazdil minimalne. Nejake tie tisicky km mam aj s V6 TDi, V8 TDi - ale to je trochu inde ;-)
Avatar - Emel
12. 1. 2015 09:35
Re: Reálná spotřeba
No tak třeba Megane s novou 1.5dCi Energy 81kW (obdoba Greenline) má papírovou spotřebu 3,5l a v testu jezdil za 5 dle PP... takže reálných 4,88 ve větší Octavii není nijak tragická hodnota.
12. 1. 2015 10:21
Re: Reálná spotřeba
Neni tragicka, je normalni, ale zadne green. Jinak dle Spritmonitoru je relanych tak trochu vice.

OIII Greenline pohotovostni vaha 1280kg 81KW spotreba 5,25l
OIII pohotovostni vaha 1320kg 77KW spotreba 5,36l
Cee´d 1375kg 94kW spotreba 5,83l
C4 1380kg 84kW spotreba 5,27l
Civic 1307kg 88kW spotreba 4,89l
Megane 1260kg 81kW spotreba 5,18l
Focus 1336kg 85kW spotreba 5,76l
Astra 1405kg 81kW spotreba 6,17l

Vahy mimo Octavi jsou od hatchu, u nekterych vyrobcu jsou v tom i kombiky. Spotreba je tedy vztazena jak na hatch tak kombi.
Avatar - Emel
12. 1. 2015 14:48
Re: Reálná spotřeba
Tak si tam dej u Megana "Grandtour" a rázem jsi na 5,43.

Že Greenline neudělá oproti stejnému motoru v běžné verzi velký rozdíl se celkem dalo čekat...
12. 1. 2015 18:25
Re: Reálná spotřeba
Nechápu jednu věc.O 50% naměrěná vyšší spotřeba u tdi a nic.Co tak klamavá reklama?
Avatar - Emel
12. 1. 2015 20:19
Re: Reálná spotřeba
Stačilo napsat první slovo z toho příspěvku...
12. 1. 2015 09:21
cngXnaftaXlpg
škoda, že tu chybí třetí do pranice, lpg síť oproti cng je mnohonásobně hustší, o ceně nemluvě
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fOE
12. 1. 2015 09:22
Naklady na servis
Náklady na servis 3 roky/100 000 km 9 970 Kč, muze mit nekdo vypsat co je zapocteno (a co neni zapocteno) v tomto? Bud je ta castka neuveritelne optimisticka, nebo jdou naklady na vrub nejakemu servisnimu balicku, anebo bych takto "poctive" servisovanou oktavii po tech 100tis km rozhodne nechtel. 8-s
Rozbalit vlákno
2
12. 1. 2015 09:29
Re: Naklady na servis
to bude částka určená pouze servisu cng zařízení + musíš připočíst běžnou údržbu
Avatar - fOE
12. 1. 2015 09:30
Re: Naklady na servis
Toto je castka uvadena jako servisni naklady na 100tis km u dieslu, to testovane CNG ma ve stejne kolonce o cca 4,5tis. Kc vic.
12. 1. 2015 09:22
Spotreba
Nasel nekdo duvod proc je CNG uspornejsi ve meste, pri rychlosti 130, pri rychlosti 90, ale uz ne pri rychlosti 110km/h? Neudelali nekde soudruzi ze SM chybu? Proc ma CNG vyssi spotrebu pri 110 nez pri 130km/h? Priznavam, test jsem proletl.
Rozbalit vlákno
1
12. 1. 2015 16:35
Re: Spotreba
Třeba jeli těch 110 km celou dobu na čtyřku. Anebo šotek.
Jinak mě celkem nic nepadá.
12. 1. 2015 09:23
to si povíme
Až ta plynovka najede 200.000 km bez závad (což u tohoto motoru dle zkušeností velmi pochybuji - navíc plyn ten motor ještě více huntuje) a poměří se náklady na servis mimo záruku, pak by mě to možná přesvědčilo o tom vůbec uvažovat. Jestliže mi ve 30.000km klepe motor u benzínu 1.4Tsi a pravděpodobně je v záruce pak je to OK, co ale po záruce? Kolik ten motor vydrží proti dieselu? Sázím na jistotu nafty s delší životností.....
Rozbalit vlákno
60
12. 1. 2015 10:43
Re: to si povíme
ty současné nafty už bohužel ne. Všechna výhoda nesmrtelnosti TDI motoru byla zabitá EU normami a z původně super nezničitelného motoru se stala kasička na peníze.....
Avatar - Barrichello
12. 1. 2015 11:10
Re: to si povíme
Tak. TDI PD není moderní CRD, nedej bože CRD s močovinou. To nejde absolutně srovnat. 500 tis km bez větší závady co dá TDI PD je tady totální nesmysl.

Kámoš má odtahovku, vím co tahá v létě z chorvatska. Samé TDCI, HDI, CRD. Z toho co klekne na těchle delších trasách je 65% nafta a z těch 65% naftových aut je cca 80% commonrail. A furt stejný závady -1. místo obsazují vstřiky, druhé místo čerpadlo, 3. místo turbo, 4. místo váha vzduchu, 5. místo rozvody
12. 1. 2015 11:48
Re: to si povíme
No jestli je něco u koncernu kasička na peníze, tak je to na prvním místě a s velký náskokem minulá generace 1.2 TSI. Třeba 2.0 TDI CR je proti tomu hotový držák.
Avatar - miromen
12. 1. 2015 12:02
Re: to si povíme
A dalši chytrak. A v čem je ten motor kasička ?
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 12:10
Re: to si povíme
Psal MINULÁ generace TSI. Že tys to myslel ze srandy? :-)
Avatar - miromen
12. 1. 2015 12:14
Re: to si povíme
Ja si srandu nedělam a myslim EA111.
12. 1. 2015 13:27
Re: to si povíme
víš jak to je, kdo chce psa bít vždy si hůl najde. Když se sypali 2,0 diesely u BMW řady N47D20, tak o tom nikdo nemluvil a prakticky trvalo 4 roky, než se to vychytalo a taky se z toho nikdo nehroutil.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 14:54
Re: to si povíme
Ale ty problémy s TSI existují a ne , že ne.. i když před tím Miromen zavírá oči :-)
12. 1. 2015 14:57
Re: to si povíme
to existují. Ale mě je to celkem jedno, já s tím problém nemám. podělat se může jakékoliv auto a jakýkoliv stroj, kvůli tomu se hroutit nebudu.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 15:01
Re: to si povíme
Však mne jen vytáčí jeho samolibé tvrzení o tom, že problém není.... Škoda, že není z okolí Prahy, ja bych mu to rachtající TSI dal poslechnout + protokoly z oprav.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 14:53
Re: to si povíme
Jen chorobně hájí svou garáž a zavírá oči.... Taky sem měl auto, které mne sloužilo dobře (Laguna Dci) a musim uznat, že to byl jinak poruchovej krám... nebudu tvrdit, že všehcny jsou v pohodě, když lidé mají jiné zkušenosti....

chápu, že si chce obhájit garáž, ale slepě to také není nejlepší ...
12. 1. 2015 15:04
Re: to si povíme
pokud vím, tak té laguně co jsi měl zase tak moc nebylo. ve vedlejší firmě ji měl takový šílený střelec a to auto vydrželo za jeho používání strašný věci. On se pak sice zabil...teda v jiným autě, čímž světu pomohl, protože to byl neuvěřitelný idiot, ale auto si chválil, jen si zlomil nějakou kartu a to bylo všechno, jinak na tom najel asi 250 tis, pak se mu potkal motor, ale to nebyla vada auta, ale jeho jako řidiče. On bez prokluzu neudělal jediný rozjezd a nechutně se k těm autům choval.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 15:10
Re: to si povíme
Nebylo? >:D No, té mé moc ne, ale co tak čteš.. problemy s elektronikou, ty byly obrovské... mne to nepostiohlo, ale nebudu lhát, že to neexistuje >:D A potkany motor? Tak dopadla nakonec i ta má, ale už v jiných rukou..... těžko soudit, jestli to zadřel on, protože byl blb.... a nebo tomu pomohlo i auto. Jinak jsem tu Lagunu měl moc rád :-)

p.s. a taky asi v 250 tisících se jí to stalo :-(
12. 1. 2015 15:19
Re: to si povíme
aha, tak to nevím. Jeho to postihlo, tak odstavil lagunu a dodnes tam stojí a zaclání, je prorostlá mechem a bydlí v ní myši, protože s tím nemůžu hnout, jelikož se po dědickém řízení ještě nedostavili příbuzní. Já se sice kontaktoval, ať to odvezou, ale když zjistili, že to nejede, tak se stavili jen pro SPZ, odhlásili ji a už to tam stojí 4 rok.

Ale když to tehdy dal do servisu, tak mu vynadali, že je zbytečný ten motor dělat, jelikož má proraženou převodou skříň a zohýbanou karoserii a uchycení tlumičů v karoserii, což nechápu jak to dokázal.

Pak se zabil v audině v A4 3,0 TDI. koupil to na 19" kolech zimních na 2 mm a že to prý stačí, no a za měsíc to pak na suchu poslal střechou do sloupu přímo na řidiče.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 20:14
Re: to si povíme
Tohle je spíš smutné :/ Co to je za Lagunu? Myslím motor, výbava, barva, karoserie? Já sem si vždy říkal, že by se mi líbila jako fanoušskovská Nějaká vymazlená hatchbacková kráska ideálně s V6 >:D Ale dát ji do super stavu bude dost mastný :-)
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 15:43
Re: to si povíme
To je jasný. Je třeba si uvědomit jednu věc: moje zkušenost s jedním autem (nebo i ve firmě s pěti) je z hlediska všeobecné spolehlivosti naprosto irelevantní.
12. 1. 2015 12:14
Re: to si povíme
Tys ještě nikdy neslyšel o chronických problémech s rozvody tohoto motoru?
Avatar - miromen
12. 1. 2015 12:18
Re: to si povíme
Ja o tom motoru vim docela dost a nejen proto že ho vlastnim. A s modifikovanymi řetězy problemy nejsou ale je fakt že se lze dočist dost zkreslujicich informaci. Pokud už někde problemy jsou pak je to u 1.4TSI.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 12:24
Re: to si povíme
S modifikovanými.....takže cca 2011? A před tím?
Avatar - miromen
12. 1. 2015 12:29
Re: to si povíme
I na ty prvni kousky tzn z 2009 pasuji nove řetězy kdy posleni verze přišla v 4/2012. Stale se bavim o 1.2TSI.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 12:50
Re: to si povíme
Pak je asi Vaculík, který tvrdí opak, jen matlák. Protože podle něj širší řetěz potřebuje širší rozetu a tu prozatím nikdo neumí namontovat.
12. 1. 2015 13:16
Re: to si povíme
já mám TSI 4/2012 a v pohodě.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 14:49
Re: to si povíme
Nepasují, hádáme se tu o tom půl roku, já tě chápu, že si hájíš vlastní garáž a nedáš nad svůj milovaný koncern dopustit, ale 1.2TSI a to hlavně před tou modernizací v roce 2011 je šmejd totální a automobilka se k tomu staví odmítavě, nikdy žádná svolávačka neproběhla a na naléhání vyměnit nic nechtějí.... A taky to mam z vlastni zkušenosti.

Po modernizaci jsou prý také problémy, nové motory už neznám, zatím však žádné problémy hlášeny nejsou... zatím.
12. 1. 2015 14:54
Re: to si povíme
problémy mělo hlavně 77 kw verze. Což bych chápal. U té octavie to bylo blbý, protože ten motor tam byl položený jinak než u fabie.

škoda, že tu 63 kw nedělali i do octavie II, ale je fakt, že by to vůbec nejelo, ona byla daleko těžší než trojková.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 15:00
Re: to si povíme
Ano, však jo, ale Miromen tvrdí, že problém neexistuje... všichni o něm ví, každý druhý zná někoho, kdo to odnesl, my větší smolaři takové auto máme v rodině... ale prý ten problém neexistuje >:D

Já slyšel od kamaráda technika z koncernového prodejce velkého, že měly problémy všechny ty TSI. A tvrdil, že i ty nové mají problémy, jak s řetězy, tak i další věci, jak psal níže karelgr. Myslím tedy tu první generaci po té úpravě o těch uplně nových nevím.
12. 1. 2015 15:09
Re: to si povíme
já s čím jsem se setkal, tak nejčastěji měl problem 1,2 TSI 77 kw, pak 1,4 TSI 90 kw, jak v octavii tak v yetim a v golfu. U pola to 77 kw TSI. U těch fabií a roomsterů a polo 63 kw jsem se s tím setkal jen jednou u toho pola.

na druhou stranu od kamaráda z Boleslavi vím, že spousta těch lidí to reklamovala už z principu, protože ten řetěz zarachtá prakticky při každém startu když nastartuješ než se to napne. Pokud stojíš nakloněný autem směrem doleva a pravá strana je jakoby do kopce, tak to zarachtá víc, protože se ten povolený řetěz opře o to pouzdro.

Podstatný je, že pokud to do 5 sekund přejde, tak tomu řetězu nic není. Hlavním rysem je klepající motor, špatný tah a hlavně zvuk jak když to jede bez oleje v motoru.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 15:11
Re: to si povíme
Ano, ale rachtání v 30 tisících u dvouletého auta? To neděla ani Dacie >:D

Jinak ty ostatní znaky se občas objeví i u nás... máme druhej řetěz a 65 tisíc km zatim
12. 1. 2015 15:21
Re: to si povíme
ale určitý rachtání to musí dělat od prvního kilometru a prvního startu, než se ten napínak napne. To přece tak být musí, ale musí to do těch 5 s přejít. když ne, je to blbý.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 15:48
Re: to si povíme
To je blbost. Právě v těch tvých 5s to nejčastěji přeskočí ;-)
12. 1. 2015 15:59
Re: to si povíme
ale nepřeskočí, neplácej. Přeskočí to v okamžiku, kdy se protočí ten napínak a řetěz přeskočí o zub. A pokud se to stane, tak to právě do těch 5 s nepřejde.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 16:02
Re: to si povíme
?? Teda nejsem zdaleka nějakej automechanik, ale pokud vím (aspoň u mého 1,8TSI) napíná napínák řetěz přes plast. lišty.Co se má na napínáku protočit? Přijde mi zcela logický, že řetěz přeskočí ve chvíli, kdy je nejvolnější, což je při startu. Tak stejně mi přeskočil řetěz u mondea.Ráno jsem nenastartoval.
12. 1. 2015 16:18
Re: to si povíme
ale takhle to tam tam přece u těch malých TSi nefunguje. U 1,8 TSi je to dělané jinak. U těch malých se po vypnutí motoru napínák povolí, aby řetěz nebyl napnutý naprázdno. To je mezi náma u těch malých i slyšet, když vypneš motor. U 1,8 TSI to není, tam je to řešené právě přes ty lišty.

Ten napínak je u těch malých tlakovaný olejem. Když nastartuješ motor, tak chvíli trvá, než se ten okruh natlakuje a tlakem dojde k vypnutí napínáku a napnutí řetězu. Celý problém byl v tom, že u těch prvních nebyl přesně udělaný napínák, on se oběhal a došlo k přeskočení o zub. V tom byl celý problém. Po té modifikaci kdy došlo k výměně napínáku, bylo navíc přidané vodící pouzdro, aby to nepřeskočilo.

Ty plastový lišty byly použítý u těch silných TSI 1,8 a 2,0...
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 16:29
Re: to si povíme
Tak pak sorry, jak píšu- mám daloko do mechanika, a viděl jsem jen , jak je to u mýho motoru. :-)
12. 1. 2015 16:35
Re: to si povíme
:-) jojo, já to viděl xkrát rozebraný.

Ty máš tu verzi 1,8 TSI nebo ještě jakoby tu první s kompresorem? ale těch bylo hodně málo a fakt byly bohužel jen chvilinku.
Avatar - miromen
12. 1. 2015 15:47
Re: to si povíme
Ano každy druhy někoho zna a placa pořad ty stejne povidačky dokola. Rozvody přeskakuji jak na běžicim pase u krajnic stoji same 1.2TSI. Ovšem realita je uplně jina.
12. 1. 2015 14:55
Re: to si povíme
leony mají problém s turbodmychadly. ale jen pár kusů a to těch prvních. ale to jsou detaily, které se u těch nových modelů vychytají
Avatar - miromen
12. 1. 2015 15:43
Re: to si povíme
Co kde nepasuje ? Na starši verze je modifikovany řetěz to je věc jista. Pak jsou novějši verze kde je nove ozubene kolo a tam je zase jiny řetěz. Stejně tak jako je novy bočni kryt na hlavě s naliskem proti přeskočeni ktery tam je co by kdyby. Jenže kdyby k přeskočeni mělo dojit tak je to stejně k ničemu. A ani u staršich verzi s tim problemy nejsou. Takže nějake "pry" je uplně mimo. Kolik je ti znamo přeskočenych rozvodu u těch modifikovanych ? Jake dalši problemy tento motor postihuji ? Ty nejen tve panicke vykřiky mě opravdu nepřestavaji udivovat.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 15:54
Re: to si povíme
Už jsem to pochopil- ty říkáš"modifikovaný řetěz" tomu, co dali nově Ozzmanovi- tj. furt ta samá s.račka, jen nově vyměněná.Podobně jako s napínáky, X novým modifikací a pořád nic. My říkáme nový řetěz novému, širšímu, odolnějšímu řetězu, který na starý motor nepasuje.
Avatar - miromen
12. 1. 2015 16:06
Re: to si povíme
Jaka ta sama s.račka ? Viděl si vubec ty řetězy realně ? Viš jak vypadaly ty puvodni řetězy po par desitkach tisicu KM a že se jen nevytahovaly? Viš o tom že i ty nejnovějši puvodni 1.2 TSI po startu zarachoti a že to neni diky řetězu ?
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 16:09
Re: to si povíme
>:D >:D
Zeptej se Ozzmana, co má najeto 60? tis. a rachtá mu už druhý řetěz >:D >:D
Avatar - miromen
12. 1. 2015 16:13
Re: to si povíme
Hm tak to ma stejně jako ja a jako jini ostatni majitele což jsem zminil. To bude asi tim že to tak prostě je. To ale neznamena že to přeskakuje.
12. 1. 2015 16:26
Re: to si povíme
u ozzmana je problém ještě ale i jinde. tam to bylo jen o rozvodovém řetězu, on má vůbec nešťastný motor, je mu tam blbne podle mě i sání a tlaky ve válcích....to už jsem tu psal xkrát a znova se mi do toho nechce.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 19:24
Re: to si povíme
To je marne kašli na zo.... Já si to jen vymyslel a je to naprosto špičkový spolehlivý motor...:)
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 19:29
Re: to si povíme
Už to napsal za mne karelgr je to výměna jen za nový, protoze modifikovaný tam nepasuje, muselo by se vyměnit daleko více dílů motoru a to Škodovka v rámci záruky odmítla. A jestli ti přijde normální rachtani řetězu, poklesy výkonu a podobne trampoty u zánovní ho auta., tak díky ale to i dacie vydrží více. ... mas trochu zkreslenou predstavu jak to funguje...
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 14:51
Re: to si povíme
Jojo... všichni zkreslují... tobě jedno auto jezdí, tak ostatní lžou :D:D Jen pojď, ukážu ti servisní protokoly >:D
Avatar - miromen
12. 1. 2015 15:52
Re: to si povíme
Ja zde vidim vyskakovat akorat tebe a ty protokoly bych važně velmi rad viděl. A to z duvodu že v ruce jsem určite pisemnosti a to zřejmě jine než ty držel v ruce.
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 15:56
Re: to si povíme
Vyskakuje jen Ozzman , protože ostatním je to jen k smíchu, ty tvoje žblechty pořád dokola.Nejseš sám, co má TSI doma.Ví to všichni, ví to škoda, ví to novináři, ví to servisy, jen ty pořád nic.
Avatar - miromen
12. 1. 2015 16:01
Re: to si povíme
K smichu jste akorat tak vy co se tu placate v nějakych nesmyslnych představach to je vše.
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 20:16
Re: to si povíme
Ano, vyskakuji, protože mi tu už půl roku tvrdí, že problém neexistuje, přitom sem ho zažil na vlastní kůži... ostatně, ty už jsi mu to vše napsal předemnou, nemam k tomu co dodat a jen se pod tvé komenty podepíši :yes:
12. 1. 2015 16:02
Re: to si povíme
jo, jentak mimochodem, v dnešním světě motorů je moc pěkný článek u EURO 6, to by Tebe jako milovníka a zastánce EU mohlo zajímat. Eu tím krásně prostřelila naftovým motorům hlavu. Po DPF je tohle hřebíček do rakve. Obzvlášť nařízení, že Ti auto prostě nenastartuje při malém množství tý močky....to je moc hezký.....moc hezký
Avatar - Ozzman
12. 1. 2015 20:15
Re: to si povíme
Nejsem milovník EU, ale respektuji a umím si na tom najít i to dobré :-)
14. 1. 2015 12:47
Re: to si povíme
To taky není pravda, například diselové Mazdy 2.2CD Skyactiv nepotřebují močovinu a s přehledem plní EURO 6 již dneska...
Avatar - Ham.
12. 1. 2015 15:33
Re: to si povíme
Hm, tak dnešní diskuzi můžeme uzavřít "bomba" zprávou, že s motorem 1.2 TSI EA111 nejsou problémy. Tedy přesněji řečeno u jednoho majitele miromena >:-[]
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 12:22
Re: to si povíme
Jediný, co se dá na omluvu těchto tsi říct, že rozvody nejsou kasička. Pokud je inteligentní člověk včas vymění při začínajícím rachtání, stojí to dnes pár korun. Mě stál rozvoďák na 1,8TSI snad něco přes tisícovku+práce.
Ale jsou tu i další problémy- praskající písty atd.
12. 1. 2015 15:14
Re: to si povíme
pokud vím, tak u těch 1,8 TSi byli na vině nějaký gumičky, který byly jaksi vadný. Ale nevím, čeho přesně se to tam týkalo, ale vím, že kvůli tomu blbly ty písty
Avatar - _Karel_
12. 1. 2015 15:47
Re: to si povíme
Gumičky nevím jaký, ale pokud není špatná moje informace, tak mizerně slabý pístní kroužky, později udělaly kvůli tomu inovovaný písty. Mě to stálo skoro 30tis.
12. 1. 2015 16:00
Re: to si povíme
A kolik stojí výměna rozvodů? Je to však nepříjemnost.
12. 1. 2015 22:21
Re: to si povíme
Jezdím občasně pro jednu firmu, kde jsou mj. 2 Passaty na CNG (1.4 110kW). Ta auta najedou cca 200 tis. km za rok. Momentálně mají každé něco kolem 260 tis. km a jsou v takovém stavu, že kdybych ti o nich řekl, že mají najeto jen 50 tis., tak bys nepochyboval. Prakticky se auta dávají jen na běžný servis s prodlouženým intervalem, nevím, že by se na nich řešila nějaká závada nebo oprava.
Toliko ke spolehlivosti ;-)
14. 1. 2015 12:44
Re: to si povíme
No a teď tu o červený Karkulce prosím. Znám borce co najedou 50.000 - 70.000,- ročně a tomu autu pomalu nevychladne za celý rok motor, tak co to tady plácáš? A 1.4 TSi je králem mezi poruchovými TSi motory VW a i když ten motor prošel úpravou, nevěřím, že s plynem jezdí bez poruchy. Plyn prostě patří do kotle a né do auta.. :-!
12. 1. 2015 10:47
Cena GreenLine
Jeste takova na zamyslenou - cena GreenLine neni zadny zazrak. Za hoodne podobne penize koupim nevybavenou 2.0TDi (podle ceniku zaklad 548.900,-), ktera aspon jede, ma normalni podvozek (ne sportovni) a spotreba bude v realnem svete nekde 0,5-1l vic, coz je v podatate taky fuk. Na dalnici to bude dokonce na stejno, mozna i ve prospech 2.0TDi.
Ani nezminuju, ze 2.0TDi pri dobrem zachazeni a servisu vydrzi fakt hodne km.
Rozbalit vlákno
2
12. 1. 2015 11:27
Re: Cena GreenLine
současné 2,0 TDI nevydrží. S tím nepočítej...možná před pár lety, ale tyhle moderní motory mají životnost s bídou 200 tis. a od 100 tis dál do toho sypeš...
13. 1. 2015 01:45
Re: Cena GreenLine
No ja tomu neverim, ze bys musel do 2.0TDi buh vi jak investovat po 100tis km. Proste neverim, to bys musel jezdit jak prase. Vymena filtru je jasna u kazdeho TDi, ale zbytek vydrzi. Selskym rozumem 2.0TDi vydrzi vic nez 1.6TDi.
Co by se rozbilo? Pokud turbo, hlava, nebo ventily, tak mas smulu na blbej kus nebo serii a to se ti muze stat s kterymkoliv motorem. Rozvody - soucast servisu. Long life olej? Ne, na tuhle pohadku neverim, menim max. po 30tis vzdy.
Vstriky, cerpadlo? V tom TDi nevybocuje od osatnich srovnatelnych motoru (HDi, TDCi...) a 200tis to pri slusnem pouzivani vetsinou vydrzi.
Ano, budeme si jako vzdy muset pockat, nez se dozvime pravdu, ktera varianta / serie bude mit jake mouchy.
Mimochodem co me se tyka, auta kupuju novy a prodavam nejpozdeji ve 200tis km. To ono to par let trva, nez otocis 200tis, malo kdo najede pres 50tis rocne, ja kolem 30tis, takze to bych mel na 6-7 let vystarano, prodavam po 5-6 letech. A to by mi skoro jiste vydrzela 1.6 i 2.0.

Ale kdybych si koupil ten GreenLine, asi bych si cely ty roky rikal "proc ja vul nekoupil 2.0, aspon by to slusne jelo" :-)
Avatar - Ondore
12. 1. 2015 12:29
Revolúcia
Dajte na mňa, vw nám tu začína novú revolúciu, keď sa po rokoch pozriete späť, tak uvidíte niečo podobné ako kedysi s TDI.

K testu:
- čakal by som trochu tej dynamiky, viem, že ani jedno z testovaných áut ňou neoplýva, ale tachometrových 140 na diaľnici by som v tabuľke privítal
- všímate si, ako redaktori servírujú info? Ešte nedávno nás presviedčali, že rozdiel medzi vlečenou a viacprvkovou nápravou nepoznáte, v tomto teste: "Kvůli lepšímu podvozku bychom snad o téhle motorizaci uvažovali i v případě, že by nám primárně nešlo o CNG…"
- dtto hlučnosť, pozdravujem všetkých, ktorí vravia, že TDI je príjemne utlmené - tento eufemizmus si jednoznačne treba vykladať trochu inak, opäť zacitujem z testu: "Jedna je tichá a jemná, druhá hlučná a hrubá."

G-Tec - výborné pohodárske auto na hltanie kilometrov, ktorému reálnu konkurenciu predstavuje napr. výrazne lacnejší Opel Astra LPG so 140 koníkmi, snáď už čoskoro v novej verzii ;-)
Rozbalit vlákno
1
12. 1. 2015 16:47
Re: Revolúcia
Ad hlučnost - jednoznačně souhlas.
Přecházel jsem z dieslového Passata, který má úrovneň odhlučnění přeci jen o třídu až dvě výš než Octavia (a o třídu jinde i oproti Superbu), a koukal jsem, jak může být auto tiché. Člověku, který je zvyklý to zkrátka už ani nepřijde, ale při přesednutí z jednoho do druhéhe je ten rozdíl je sakra velký.
Nová Octavie musím říci je po všech uživatelských stránkách opravdu povedené auto. Ostatně její prodeje i v zahraničí o lecčems svědčí.
Popravdě bych neměl ani za předchozí generaci C-classe, se kterou mám osobní zkušenost.
12. 1. 2015 15:34
Zkušenosti
Tak jako relativně čerstvý, každodenní uživatel G-Tecu, cca. 3 týdny celkem souhlasím se závěry redakce.
Je to na svou třídu až neuvěřitelně tiché a komfortní auto. (přechod z Passatu CC 125 kw s adapt. tlumiči).
Samozřejmě to není žádný trhač asfaltu, ale zároveň se mi nestalo, že bych byl brzda provozu. V nižších otáčkách je trochu letargičtější, ale když jsem dnes do hodně prudkého kopce předjížděl kamion se dřevem, tak se rozpohybovala docela slušně... takže samozřejmě po přesednutí z dieselu o 40kw silnějšího ten rozdíl cítit je, ale člověk si rychle zvykne. A aspoň řidič trochu zvolní a nemusí se tak moc bát o body.
Zase spotřeba 3.1 kg/100 l (dnes ráno na cca 70km při teplotách -2 - +2) fakt není špatná a blíží se mnohem reálněji udávané, než třeba u té nafty. A hlavně, pokud člověk smýšlí ne jen ze 100% ekonomicky, ale i alespoň trochu s ohledem na životní prostředí, tak jde ještě o to, co jde z výfuku při spalování CNG a co při spalování nafty. (a teď není řeč o CO2)
Takže, za mě zatím naprostá spokojenost. Jak to bude se spolehlivostí ukáže čas. Ale zase je tam prodloužená záruka do 2019, takže mě to zase až tak netrápí... Do té doby půjde stejně zase o dům dál. :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wikinko
12. 1. 2015 17:31
Re: Zkušenosti
vidím že sa tunajších diskusií začali zúčastňovať obchoďáci zo škodovky, dúfam že vám za túto brigádu aspoň dobre platia.
12. 1. 2015 18:07
Re: Zkušenosti
A to jako soudíte dle čeho?
Člověk už tady nemůže projevit pozitivní názor, když se to týká vozidel koncernu VW nebo co?

Pro vaše info, po zkušenostech se servisy Škoda, jsem byl rozhodnut, že další Škodovku pořizovat nebudeme.
Ale tak nějak to dopadlo, že jsme přistáli u Octavie G-Tec, protože to prostě byla ekonomicky zajímavá koupě.
A tím autem jsem - alespoň zatím (najel jsem s ním doposud cca. 1500 km) - velmi pozitivně překvapen a popravdě i řada mých kolegů, kteří měli šanci se svézt. Včetně těch, kteří jezdí v Superbu současné generace.

Nicméně, kámen úrazu - servisy Škoda - nás bohužel tak čeká i nadále a tam spokojen opravdu nejsem. Ale ona to zase není jen Škoda, to je bolest jiných značek, překvapivě mnohdy z ranku těch prémiových. Osobně jsem chtěl původně prosazovat spíš VW, protože znám alespoň jeden VW/Audi servis, kde se chovají k zákazníkům opravdu jako k zákazníkům, což bohužel jinde až tak obvyklý přístup není.

Takže nejsem řádný horlivý zastánce Škodovky, ale to auto se dle mého ryze soukromého názoru, za který mě bohužel nikdo neplatí, opravdu povedlo.
12. 1. 2015 16:46
DSG
Proc do toho G-tecu proboha nejde objednat DSG ? Je k tomu nejaky konkretni duvod? Tusi nekdo? To je jak driv u scouta :-(
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
12. 1. 2015 19:04
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
12. 1. 2015 19:37
Re: km
Já předpokládám - i když to tam jasně napsáno není - že už když přijeli k té první pumpě, kde měli sraz, tak oba ty motory byly zahřáté na +/- provozní teplotu. A pokud ne, tak to zkreslí max. prvních 10 km prvního úseku.
Rozhodně jsou toto ale reálnější výsledky, než to co padá z EU metodiky, takže díky za ně.
Avatar - petrumr
12. 1. 2015 21:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 2. 2015 05:47
Cena servisu
Prý cena sevisu u 1,6TDi 9970 Kč za 3 roky. To bych chtěl vidět, byl jsem tam jednou a nechal sem tam přes 6 tis, no asi mi za rok dají do motoru polovinu oleje, >:D
Rozbalit vlákno
0