reklama


Škoda Octavia Combi 1,8 20V Turbo

Škoda Octavia Combi 1,8 20V Turbo

 
 

Po nedávném prvním testu Octavie Combi s motorem 1,9 TDi/66 (), jsme konečně dostali do rukou na čtrnáct dní i nejsilnější provedení s výkonem 110 kW. O Octaviích jsem toho již napsal více než dost (viz minulé testy Octávií), takže vám dnes představím...

Po nedávném prvním testu Octavie Combi s motorem 1,9 TDi/66 ( viz test), jsme konečně dostali do rukou na čtrnáct dní i nejsilnější provedení s výkonem 110 kW.

O Octaviích jsem toho již napsal více než dost (viz minulé testy Octávií), takže vám dnes představím především motor 1,8 Turbo.

Pohonná jednotka (viz foto) vychází z doposud nejvýkonnějšího zážehového čtyřválce 1,8 20V/92 kW. Vysokého výkonu motoru 110 kW z poměrně malého objemu (1781 cm3) je dosaženo přeplňováním výfukovým dmychadlem s chladičem stlačeného vzduchu. Důležité je však to, že oproti nepřeplňované verzi výrazně stoupl nejvyšší točivý moment. Jeho hodnota 210 N.m (1,8 20V - 170 N.m/4200 ot) vrcholí již při 1750ti otáčkách a neklesá až do 4600 otáček! Jde o rozmezí otáček, které je použito při 99% běžně "svižné" jízdy.

Popravdě řečeno, díky přeplňování, se z nepříliš zdařilého motoru s vyšší spotřebou a váhavým tahem z nižších otáček, stal rázem sportovec s vynikajícími vlastnostmi. Octavia s tímto motorem přímo dychtí po zrychlení. Avízovaného zrychlení z klidu na 100 km/h za 9 sekund se nám sice nepodařilo dosáhnout, ale i ta půlsekunda navíc nedělá z Octavie lenocha.

Co si však u tohoto motoru budou budoucí majitelé majitelé pochvalovat nejvíce je jeho vynikající pružnost. Přibližně od devatenáctiset otáček motor dokáže "zatáhnout" a bez nutnosti podřazení umožňuje s velkým zrychlením na čtverku i pětku předjíždět. Pozoruhodné je též zrychlování automobilu. Na dálnici, lze i v rychlostech okolo 160 km/h lze citelně zrychlovat. Vždyť nejvyšší "papírová" rychlost Octavie je 216 km/h.

A co spotřeba? Běžně se dá s Octavií 1,8 Turbo jezdit za 9-10 litrů naturalu na 100 km. Velký výkonový potenciál motoru a zároveň poměrně těžký stálý převod, však umožňují dosáhnout i extrémních výchylek ve spotřebě. Na krátkém cca desetikilometrovém zatáčkovitém úseku s neustálým využíváním nejvyššího výkonu vozu se spotřeba pohybovala okolo šestnácti litrů na 100 km. Naopak při "rozumné", ne však pomalé, meziměstské jízdě spotřeba poklesla až na 7(!) l/100 km.

Hluk motoru je dobře izolován a v prakticky celém rozsahu otáček nijak neruší jízdu. Zdá se, že je ze všech motorů dodávaných do Octavie nejtišší. Tento můj pocit je zřejmě také umocněn tím, že motor díky velkému točivému momentu není nutno příliš vytáčet. Pokud otáčky motoru přeci jen překročí hranici pětitisíc otáček, k uším řidiče doléhá tlumený, "zdravý" kovový zvuk.

Jízdní vlastnosti Octavií jako takových jsou velmi dobré, ale u testované nejsilnější verze, by zřejmě použití tužších tlumičů pérování prospělo. I při pouhé akceleraci dochází k výraznému podélnému naklánění vozu.

Naopak brzdová soustava zaslouží absolutorium. Účinek brzd "v krizi" je okamžitý a maximálním účinkem. ABS spíná prakticky ihned a účinně zabraňuje nebezpečnému vybočení vozu z přímého směru. Velmi překvapivé, pro mě, bylo zjištění, že kotouče brzd ve předu jsou oproti "ostatním" Octaviím větší a třmeny mohutnější. Jejich průměr je tak velký, že se do vnitřního průměru 15 palcových litých kol téměř nevejdou. :-)

Zavazadlový prostor verze Combi je již poměrně dostatečně popsán v testu Octavie Combi 1.9 TDi, takže k popisu zbývá jen na mezipodlaha (viz foto), která umožňuje "ukrytí" drobných předmětů. Její praktičnost je však sporná neboť výrazně zmenší hloubku zav. prostoru. Naštěstí ji lze po odšroubování dvou šroubků vyjmout.

Cena testovaného modelu však již přesáhla "magickou" hranici šesti set tisíc korun (přesněji 634400,- Kč) a zde už na kompromisy není místo. Proto kritiku "jako vždy" zaslouží stroze vyhlížející přístrojová deska (snad se inovace dočkáme již na pařížském autosalónu), menší prostor vzadu pro nohy (naopak pro hlavu je místa dostatek) a nepříliš účinný stěrač zadního okna. Také velmi tvrdá sedadla by zasloužila "přehodnocení". Přeci jen, kdyby alespoň poslední centimetr byl měkčí, jelo by se asi pohodlněji.

Na druhou stranu je Octavia Combi velmi zdařilým vozem s minimem minusů a množstvím plusů, které určitě rozhodnou o úspěšném prodeji i této varianty Octavie.

Rozsáhlý popis Octávie Combi najdete také v rubrice - Představujeme.

Spolupracujeme s TipCars.com

Putin má být nejbohatší člověk na světě, vlastní až 200 miliard Putin má být nejbohatší člověk na světě, vlastní až 200 miliard

Majetek ruského prezidenta může podle nejodvážnějších…

Zápisník Arsena Lazareviče: Zdanění Stevena Hawkinga Zápisník Arsena Lazareviče: Zdanění Stevena Hawkinga

Nejbohatší člověk planety Bill Gates navrhuje zdanit…

FlixBus v Praze roste, přidá linky na jih Evropy FlixBus v Praze roste, přidá linky na jih Evropy

Německá společnost přidá na jaře linky na jih Evropy.

Tisíce členů mizejí. Umírají nebo vracejí legitimace Tisíce členů mizejí. Umírají nebo vracejí legitimace

S výjimkou ANO a hnutí Starostové se parlamentním stranám…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 210 / 1750 - 4600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 216
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 6.2 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1385 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1448
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,70
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 




Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla! Tahle ojetá Škoda Octavia stojí 1,2 milionu. Její cena za čtyři roky pětkrát vzrostla!

V Chrudimi se aktuálně prodává na první pohled obyčejná…

Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové

Octavie RS si kupovali podnikatelé z rozmaru. Za tři roky…

 



 
Nová Kia Rio přijíždí na český trh. Cena je vyšší, výbava však také

Nová Kia Rio přijíždí na český trh. Cena je vyšší, výbava však také

Včera

Nová generace modelu Rio dnešním dnem vstupuje na český trh. Základní cena je vyšší než doposud, dostanete však adekvátní výbavu.




Blesk.cz

Obyvatele Singapuru vyděsila hořící obloha. „Ohnivou duhu“ měli za UFO

Obyvatele Singapuru vyděsila hořící obloha. „Ohnivou…

Vzácný jev s názvem „ohnivá duha“ vyděsil tento týden obyvatele Singapuru. Mnohobarevný kulovitý úkaz se na…

Zklamaná Dáda Patrasová: Felix sáhl i na jejich peníze! Kvůli mladé milence

Zklamaná Dáda Patrasová: Felix sáhl i na jejich…

Felix Slováček (73) uzavřel v loňském roce s Dádou (60) dohodu, že neohrozí její majetek. Nyní tento slib…

 

iSport.cz

Real se Barceloně v tabulce nevzdálil. Ve Valencii prohrál 1:2

Real se Barceloně v tabulce nevzdálil. Ve Valencii…

Fotbalisté Realu Madrid nevyužili své šance odskočit Barceloně v tabulce. Na hřišti Valencie prohráli 1:2 a…

Leicester padl v Seville 1:2, Juventus zlomil oslabené Porto 2:0

Leicester padl v Seville 1:2, Juventus zlomil…

Fotbalisté Leicesteru bídu z Premier League nezlomili ani v Lize mistrů, v prvním osmifinále padli na půdě…

 

Reflex.cz

Jaroslav Marvan: Herec, který prostě chtěl hrát. A to za každého režimu a za každou cenu

Jaroslav Marvan: Herec, který prostě chtěl hrát. A…

Před druhou světovou válkou to býval jednoduše dobrý herec, spíš figurkář, po válce miláček publika,…

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují nacistické pokusy na ženách v Ravensbrücku

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují…

Dvacet sedm tajných dopisů napsaných místo inkoustu lidskou močí dostane malé historické muzeum ve…

 
 
reklama