reklama


Škoda Octavia Combi 1,8i SLX Automatic

Škoda Octavia Combi 1,8i SLX Automatic

 
 

Nedávno jsem vám nabídl dojmy z testu Octavie Combi 1,9 TDI SLX. Při vrácení této oktávky v Mladé Boleslavi, jsem dle domluvy dostal další kombík, ale tentokrát se zážehovou osmnáctistovkou s automatickou převodovkou. Protože šlo opět o kombík s výbavou SLX a navíc i se stejnou barvou, jako u , nebudu vám zbytečně popisovat již minule popsané, ale zaměřím se tentokrát jen na vlastnosti...

Nedávno jsem vám nabídl dojmy z testu Octavie Combi 1,9 TDI SLX. Při vrácení této oktávky v Mladé Boleslavi, jsem dle domluvy dostal další kombík, ale tentokrát se zážehovou osmnáctistovkou s automatickou převodovkou. Protože šlo opět o kombík s výbavou SLX a navíc i se stejnou barvou, jako u Octavie Combi 1,9 TDI, nebudu vám zbytečně popisovat již minule popsané, ale zaměřím se tentokrát jen na vlastnosti automatické převodovky v kombinaci se známým dvacetiventilovým čtyřválcem 1,8 s výkonem 92 kW.

Základní cena velmi bohatě vybavené verze Octavie Combi SLX s motorem 1,8 (bez automatické převodovky) je 549.900 Kč. Stejně vybavený automobil s automatickou čtyřstupňovou převodovkou stojí o 52.000 Kč více, tedy 601.900 Kč. Testovaný automobil měl ještě výbavu navíc (boční airbagy, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, bederní opěrky, vyhřívání předních sedaček a rádio Grundig MS 201), čímž se cena vyhoupla až na 630.300 Kč.

Z relativně velkého cenového rozdílu 52.000 Kč je jasné, že volba automatické převodovky není otázkou ekonomickou, ale otázkou pohodlí, popřípadě snížených nároků na řidiče. Je známo, že v Americe řídí i mnoho lidí starších osmdesáti let, k čemuž jistě přispívají i v USA velmi rozšířené automatické převodovky.

Po nastartování motoru a přeřazení z polohy P (parking) do polohy D (drive) se, jak bývá u automatů zvykem, začne automobil pomalu sunout kupředu. Po přidání plynu automobil vyrazí a převodovka se dá ihned do práce. Jemnými rázy dává vědět o změně jednotlivých rychlostí. Předjíždění a zrychlování nečinilo Octavii s automatem žádné obtíže, protože na prudší sešlápnutí plynu, reagovala převodovka hbitým podřazením o jeden i dva převodové stupně dolů. Problém všech automobilů s automatem však je, že jízda je subjektivně i objektivně línější , pro divočejší nátury asi až příliš pohodová. Navíc zážehový čtyřválec 1,8 neposkytuje příliš výrazný zátah z nízkých otáček, což je však pro automat rozhodující.

Stoprocentní službu automobil s automatickou převodovkou dokáže odvést ve městě. Představte si hodinovou jízdu po Praze. U manuální převodovky nesčetněkrát zmáčknete spojku a neustále kvedláte s řadící pákou, zatímco u automatu, celou dobu, jen mačkáte plyn nebo brzdu. Bohužel je toto pohodlí vykoupeno zvýšenou spotřebou paliva. Spotřeba u testované Octavie byla ve městě zhruba o jeden až jeden a půl litru na sto km vyšší, než u stejného automobilu s manuální převodovkou. Konkrétně 12,5 l/100 km.

O něco horší je jízda na dálnici, kde v rychlosti 130 km/h motor točí cca. 4000 otáček za minutu, což se nepříznivě projevuje na zvýšené hlučnosti v interiéru. Vzhledem k tomu, že zhruba stejné otáčky má na pátý převodový stupeň i 1,8 s manuální převodovkou, není spotřeba na dálnici příliš rozdílná.

Nejnižší spotřeby 7,9 l/100 km jsem dosáhl při poklidné, ale ne pomalé, jízdě mezi Brnem a Zlínem. V průměru je však nutno počítat s tím, že spotřeba se pohybuje okolo 10 l/100 km.

A celkový dojem z automatické převodovky v Octacvii? V porovnání s obdobnými automobily s automatickou převodovkou Octavia nezaostává prakticky v žádném z parametrů. Jen motor 1,8 je zhruba o jeden litr na sto kilometrů žíznivější než by bylo slušné.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 602 Kč Cena v testované výbavě: 630 Kč

Výbava testovaného vozu:boční airbagy, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, bederní opěrky, vyhřívání předních sedaček a rádio Grundig MS 201

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

Ivana Trumpová má silný PR potenciál, říká Hynek Kmoníček Ivana Trumpová má silný PR potenciál, říká Hynek Kmoníček

Česká republika je pro Ameriku zajímavá, pokud má nějaké…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.4 / 6.8 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2512
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

 




Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové Škoda Octavia RS s překvapivou výdrží: RS po 460.000 km jako nové

Octavie RS si kupovali podnikatelé z rozmaru. Za tři roky…

Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám Jak šel čas se Škodou Octavia: Průkopnici k dvacetinám

Právě před dvaceti lety se začala postupně odhalovat…

 



 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Dnes 08:00

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

Týdenní dekomprese: Znásilnil Marlon Brando herečku Schneiderovou kostkou másla?

Týdenní dekomprese: Znásilnil Marlon Brando herečku…

Digitální herci budou super, protože nebudou remcat a bonzovat na úchylné režiséry. Vítejte u Týdenní…

 
 
reklama