Škoda Octavia Combi 1,8i SLX Automatic

Škoda Octavia Combi 1,8i SLX Automatic

 
 

Nedávno jsem vám nabídl dojmy z testu Octavie Combi 1,9 TDI SLX. Při vrácení této oktávky v Mladé Boleslavi, jsem dle domluvy dostal další kombík, ale tentokrát se zážehovou osmnáctistovkou s automatickou převodovkou. Protože šlo opět o kombík s výbavou SLX a navíc i se stejnou barvou, jako u , nebudu vám zbytečně popisovat již minule popsané, ale zaměřím se tentokrát jen na vlastnosti...

Nedávno jsem vám nabídl dojmy z testu Octavie Combi 1,9 TDI SLX. Při vrácení této oktávky v Mladé Boleslavi, jsem dle domluvy dostal další kombík, ale tentokrát se zážehovou osmnáctistovkou s automatickou převodovkou. Protože šlo opět o kombík s výbavou SLX a navíc i se stejnou barvou, jako u Octavie Combi 1,9 TDI, nebudu vám zbytečně popisovat již minule popsané, ale zaměřím se tentokrát jen na vlastnosti automatické převodovky v kombinaci se známým dvacetiventilovým čtyřválcem 1,8 s výkonem 92 kW.

Základní cena velmi bohatě vybavené verze Octavie Combi SLX s motorem 1,8 (bez automatické převodovky) je 549.900 Kč. Stejně vybavený automobil s automatickou čtyřstupňovou převodovkou stojí o 52.000 Kč více, tedy 601.900 Kč. Testovaný automobil měl ještě výbavu navíc (boční airbagy, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, bederní opěrky, vyhřívání předních sedaček a rádio Grundig MS 201), čímž se cena vyhoupla až na 630.300 Kč.

Z relativně velkého cenového rozdílu 52.000 Kč je jasné, že volba automatické převodovky není otázkou ekonomickou, ale otázkou pohodlí, popřípadě snížených nároků na řidiče. Je známo, že v Americe řídí i mnoho lidí starších osmdesáti let, k čemuž jistě přispívají i v USA velmi rozšířené automatické převodovky.

Po nastartování motoru a přeřazení z polohy P (parking) do polohy D (drive) se, jak bývá u automatů zvykem, začne automobil pomalu sunout kupředu. Po přidání plynu automobil vyrazí a převodovka se dá ihned do práce. Jemnými rázy dává vědět o změně jednotlivých rychlostí. Předjíždění a zrychlování nečinilo Octavii s automatem žádné obtíže, protože na prudší sešlápnutí plynu, reagovala převodovka hbitým podřazením o jeden i dva převodové stupně dolů. Problém všech automobilů s automatem však je, že jízda je subjektivně i objektivně línější , pro divočejší nátury asi až příliš pohodová. Navíc zážehový čtyřválec 1,8 neposkytuje příliš výrazný zátah z nízkých otáček, což je však pro automat rozhodující.

Stoprocentní službu automobil s automatickou převodovkou dokáže odvést ve městě. Představte si hodinovou jízdu po Praze. U manuální převodovky nesčetněkrát zmáčknete spojku a neustále kvedláte s řadící pákou, zatímco u automatu, celou dobu, jen mačkáte plyn nebo brzdu. Bohužel je toto pohodlí vykoupeno zvýšenou spotřebou paliva. Spotřeba u testované Octavie byla ve městě zhruba o jeden až jeden a půl litru na sto km vyšší, než u stejného automobilu s manuální převodovkou. Konkrétně 12,5 l/100 km.

O něco horší je jízda na dálnici, kde v rychlosti 130 km/h motor točí cca. 4000 otáček za minutu, což se nepříznivě projevuje na zvýšené hlučnosti v interiéru. Vzhledem k tomu, že zhruba stejné otáčky má na pátý převodový stupeň i 1,8 s manuální převodovkou, není spotřeba na dálnici příliš rozdílná.

Nejnižší spotřeby 7,9 l/100 km jsem dosáhl při poklidné, ale ne pomalé, jízdě mezi Brnem a Zlínem. V průměru je však nutno počítat s tím, že spotřeba se pohybuje okolo 10 l/100 km.

A celkový dojem z automatické převodovky v Octacvii? V porovnání s obdobnými automobily s automatickou převodovkou Octavia nezaostává prakticky v žádném z parametrů. Jen motor 1,8 je zhruba o jeden litr na sto kilometrů žíznivější než by bylo slušné.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 602 Kč Cena v testované výbavě: 630 Kč

Výbava testovaného vozu:boční airbagy, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, bederní opěrky, vyhřívání předních sedaček a rádio Grundig MS 201

Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty Británie zaplatí Francii přes miliardu na ochranu území před imigranty

Za další posílení bezpečnostních opatření v oblasti…

Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela Česká obuvnická investice v Ghaně se po dvou letech znovu rozjela

Novou zakázku na pět tisíc bot za více než čtyři miliony…

Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy Všech sedm křesel obsadí v čele Světového ekonomického fóra ženy

Světovému ekonomickému fóru budou poprvé v historii plně…

Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi Natland dá stovky milionů do realit. Bude stavět nedaleko golfu ve Zbraslavi

Ještě letos začne v území mezi Vltavou a Berounkou na jih…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.4 / 6.8 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2512
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla... Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla...

Škoda postavila jen 100 exemplářů Octavie RS v edici WRC.…

Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let! Bude z jedničkové Škody Octavia veterán? Tahle ujela jenom 17.534 km za 20 let!

Octavie první generace z let 1996 až 2000 jsou stále…

 



 
Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Dakar 2018 – 12. etapa: Kolomý si chválí druhé místo

Včera

Český trucker Martin Kolomý z týmu Tatra Buggyra Racing obsadil druhé místo ve dvanácté etapě 40. ročníku Rallye Dakar. K neuvěřitelné situaci došlo v průběžném pořadí kategorie kamionů.




Blesk.cz

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps? Podívejte se, kudy povede objížďka pro řidiče a MHD

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps?…

V noci na 19. ledna Praha uzavře Libeňský most, který je v havarijním stavu. Řidiči a MHD na něj nebudou moci…

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích spřežení i překvapivé pokusy

25 tipů na víkend: Královské klenoty, závody psích…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností opakování referenda o odchodu z EU

Brexit: Odpůrci i stoupenci si pohrávají s možností…

Jeden z hlasatelů brexitu, europoslanec Nigel Farage se obává, že hlasování pro brexit by mohlo být zrušeno,…

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici, mluvčí informaci potvrdil

Prezident Zeman se podrobil zákroku v nemocnici,…

Prezident Miloš Zeman se v úterý podrobil malému zákroku, jeho příčinou byl drobný zánět. ČTK to dnes řekl…