Škoda Octavia Combi 1,8i SLX Automatic

Škoda Octavia Combi 1,8i SLX Automatic

 
 

Nedávno jsem vám nabídl dojmy z testu Octavie Combi 1,9 TDI SLX. Při vrácení této oktávky v Mladé Boleslavi, jsem dle domluvy dostal další kombík, ale tentokrát se zážehovou osmnáctistovkou s automatickou převodovkou. Protože šlo opět o kombík s výbavou SLX a navíc i se stejnou barvou, jako u , nebudu vám zbytečně popisovat již minule popsané, ale zaměřím se tentokrát jen na vlastnosti...

Nedávno jsem vám nabídl dojmy z testu Octavie Combi 1,9 TDI SLX. Při vrácení této oktávky v Mladé Boleslavi, jsem dle domluvy dostal další kombík, ale tentokrát se zážehovou osmnáctistovkou s automatickou převodovkou. Protože šlo opět o kombík s výbavou SLX a navíc i se stejnou barvou, jako u Octavie Combi 1,9 TDI, nebudu vám zbytečně popisovat již minule popsané, ale zaměřím se tentokrát jen na vlastnosti automatické převodovky v kombinaci se známým dvacetiventilovým čtyřválcem 1,8 s výkonem 92 kW.

Základní cena velmi bohatě vybavené verze Octavie Combi SLX s motorem 1,8 (bez automatické převodovky) je 549.900 Kč. Stejně vybavený automobil s automatickou čtyřstupňovou převodovkou stojí o 52.000 Kč více, tedy 601.900 Kč. Testovaný automobil měl ještě výbavu navíc (boční airbagy, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, bederní opěrky, vyhřívání předních sedaček a rádio Grundig MS 201), čímž se cena vyhoupla až na 630.300 Kč.

Z relativně velkého cenového rozdílu 52.000 Kč je jasné, že volba automatické převodovky není otázkou ekonomickou, ale otázkou pohodlí, popřípadě snížených nároků na řidiče. Je známo, že v Americe řídí i mnoho lidí starších osmdesáti let, k čemuž jistě přispívají i v USA velmi rozšířené automatické převodovky.

Po nastartování motoru a přeřazení z polohy P (parking) do polohy D (drive) se, jak bývá u automatů zvykem, začne automobil pomalu sunout kupředu. Po přidání plynu automobil vyrazí a převodovka se dá ihned do práce. Jemnými rázy dává vědět o změně jednotlivých rychlostí. Předjíždění a zrychlování nečinilo Octavii s automatem žádné obtíže, protože na prudší sešlápnutí plynu, reagovala převodovka hbitým podřazením o jeden i dva převodové stupně dolů. Problém všech automobilů s automatem však je, že jízda je subjektivně i objektivně línější , pro divočejší nátury asi až příliš pohodová. Navíc zážehový čtyřválec 1,8 neposkytuje příliš výrazný zátah z nízkých otáček, což je však pro automat rozhodující.

Stoprocentní službu automobil s automatickou převodovkou dokáže odvést ve městě. Představte si hodinovou jízdu po Praze. U manuální převodovky nesčetněkrát zmáčknete spojku a neustále kvedláte s řadící pákou, zatímco u automatu, celou dobu, jen mačkáte plyn nebo brzdu. Bohužel je toto pohodlí vykoupeno zvýšenou spotřebou paliva. Spotřeba u testované Octavie byla ve městě zhruba o jeden až jeden a půl litru na sto km vyšší, než u stejného automobilu s manuální převodovkou. Konkrétně 12,5 l/100 km.

O něco horší je jízda na dálnici, kde v rychlosti 130 km/h motor točí cca. 4000 otáček za minutu, což se nepříznivě projevuje na zvýšené hlučnosti v interiéru. Vzhledem k tomu, že zhruba stejné otáčky má na pátý převodový stupeň i 1,8 s manuální převodovkou, není spotřeba na dálnici příliš rozdílná.

Nejnižší spotřeby 7,9 l/100 km jsem dosáhl při poklidné, ale ne pomalé, jízdě mezi Brnem a Zlínem. V průměru je však nutno počítat s tím, že spotřeba se pohybuje okolo 10 l/100 km.

A celkový dojem z automatické převodovky v Octacvii? V porovnání s obdobnými automobily s automatickou převodovkou Octavia nezaostává prakticky v žádném z parametrů. Jen motor 1,8 je zhruba o jeden litr na sto kilometrů žíznivější než by bylo slušné.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 602 Kč Cena v testované výbavě: 630 Kč

Výbava testovaného vozu:boční airbagy, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, bederní opěrky, vyhřívání předních sedaček a rádio Grundig MS 201

Nemají na jídlo, ničí je exekuce. V Česku roste armáda předlužených důchodců Nemají na jídlo, ničí je exekuce. V Česku roste armáda předlužených důchodců

Bezmála 88 tisíc českých seniorů má v současné době…

Podívejte se na život v komunismu. Tentokrát jen v muzeu Podívejte se na život v komunismu. Tentokrát jen v muzeu

Pražské Muzeum komunismu se v nové expozici zaměřilo na…

Akcie, měny & názory Jana Mihulky: Neslábnoucí lesk žlutého kovu Akcie, měny & názory Jana Mihulky: Neslábnoucí lesk žlutého kovu

Sílící přesvědčení o tom, že akciové trhy jsou překoupené…

Stát nebude mít peníze na zvýšení platů státních zaměstnanců, varuje Pilný Stát nebude mít peníze na zvýšení platů státních zaměstnanců, varuje Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.4 / 6.8 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2512
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 



Škoda Octavia RS Combi stála před 15 lety totéž co dnes. Ale ty absurdně drahé příplatky! Škoda Octavia RS Combi stála před 15 lety totéž co dnes. Ale ty absurdně drahé příplatky!

První generace nejrychlejší sériové škodovky byla uvedena…

Kolik stála Škoda Octavia v roce 1998? Za ABS se připlácelo 26.500 Kč! Kolik stála Škoda Octavia v roce 1998? Za ABS se připlácelo 26.500 Kč!

Podívejte se s námi, kolik stál nejúspěšnější model Škody…

 



 
McQueenovo filmové Porsche 917K se konečně vydražilo. A přišlo na pořádný balík!

McQueenovo filmové Porsche 917K se konečně vydražilo. A přišlo na pořádný balík!

Dnes 18:53

Napodruhé už se aukce kultovního závoďáku s bohatou historií uskutečnila a nejvyšší příhoz přesáhl tři sta milionů korun. Vzhledem k vzácnosti vozu to ale nikoho nepřekvapilo.




Blesk.cz

Vendula Pizingerová v slzách: Vzpomíná na mrtvou dceku Klárku Svobodovou (†5)

Vendula Pizingerová v slzách: Vzpomíná na mrtvou…

I když žije Vendula Pizingerová (45) spokojený život s mladším manželem Josefem (29) a synem Jakubem Svobodou…

Barrandovský most stavěli 10 let. Už tehdy s ním pomáhaly počítače

Barrandovský most stavěli 10 let. Už tehdy s ním…

V 70. letech minulého století stála rozrůstající se Praha před další výzvou. V rámci vzniku Městského okruhu…

 

iSport.cz

Špatný vstup do boje o MS, volejbalistky padly v tie-breaku s Belgií

Špatný vstup do boje o MS, volejbalistky padly v…

České volejbalistky vstoupily do baráže o postup na mistrovství světa prohrou s Belgií 2:3 po setech 22:25,…

Sivok se zatím necítí, Kliment by byl v týmu i se Schickem, řekl Jarolím

Sivok se zatím necítí, Kliment by byl v týmu i se…

Už není cesty zpět. České fotbalisty čekají dva klíčové zápasy kvalifikace  MS 2018 v Rusku, když doma přivítají…

 

Reflex.cz

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub Studio 54 přežil jen tři roky

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub…

Od otevření kultovního nočního klubu v New Yorku uběhly již čtyři desítky let. A během této doby se z historek o…

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Konečně lovci

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Konečně lovci

Bambutiové po tisíciletí žili v souladu s přírodou a jejími přirozenými zákony. Zdrojem duchovna i obživy byl…