Škoda Octavia Combi 1,8i SLX Automatic

Škoda Octavia Combi 1,8i SLX Automatic

 
 
26.3. 1999

Nedávno jsem vám nabídl dojmy z testu Octavie Combi 1,9 TDI SLX. Při vrácení této oktávky v Mladé Boleslavi, jsem dle domluvy dostal další kombík, ale tentokrát se zážehovou osmnáctistovkou s automatickou převodovkou. Protože šlo opět o kombík s výbavou SLX a navíc i se stejnou barvou, jako u , nebudu vám zbytečně popisovat již minule popsané, ale zaměřím se tentokrát jen na vlastnosti...

Nedávno jsem vám nabídl dojmy z testu Octavie Combi 1,9 TDI SLX. Při vrácení této oktávky v Mladé Boleslavi, jsem dle domluvy dostal další kombík, ale tentokrát se zážehovou osmnáctistovkou s automatickou převodovkou. Protože šlo opět o kombík s výbavou SLX a navíc i se stejnou barvou, jako u Octavie Combi 1,9 TDI, nebudu vám zbytečně popisovat již minule popsané, ale zaměřím se tentokrát jen na vlastnosti automatické převodovky v kombinaci se známým dvacetiventilovým čtyřválcem 1,8 s výkonem 92 kW.

Základní cena velmi bohatě vybavené verze Octavie Combi SLX s motorem 1,8 (bez automatické převodovky) je 549.900 Kč. Stejně vybavený automobil s automatickou čtyřstupňovou převodovkou stojí o 52.000 Kč více, tedy 601.900 Kč. Testovaný automobil měl ještě výbavu navíc (boční airbagy, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, bederní opěrky, vyhřívání předních sedaček a rádio Grundig MS 201), čímž se cena vyhoupla až na 630.300 Kč.

Z relativně velkého cenového rozdílu 52.000 Kč je jasné, že volba automatické převodovky není otázkou ekonomickou, ale otázkou pohodlí, popřípadě snížených nároků na řidiče. Je známo, že v Americe řídí i mnoho lidí starších osmdesáti let, k čemuž jistě přispívají i v USA velmi rozšířené automatické převodovky.

Po nastartování motoru a přeřazení z polohy P (parking) do polohy D (drive) se, jak bývá u automatů zvykem, začne automobil pomalu sunout kupředu. Po přidání plynu automobil vyrazí a převodovka se dá ihned do práce. Jemnými rázy dává vědět o změně jednotlivých rychlostí. Předjíždění a zrychlování nečinilo Octavii s automatem žádné obtíže, protože na prudší sešlápnutí plynu, reagovala převodovka hbitým podřazením o jeden i dva převodové stupně dolů. Problém všech automobilů s automatem však je, že jízda je subjektivně i objektivně línější , pro divočejší nátury asi až příliš pohodová. Navíc zážehový čtyřválec 1,8 neposkytuje příliš výrazný zátah z nízkých otáček, což je však pro automat rozhodující.

Stoprocentní službu automobil s automatickou převodovkou dokáže odvést ve městě. Představte si hodinovou jízdu po Praze. U manuální převodovky nesčetněkrát zmáčknete spojku a neustále kvedláte s řadící pákou, zatímco u automatu, celou dobu, jen mačkáte plyn nebo brzdu. Bohužel je toto pohodlí vykoupeno zvýšenou spotřebou paliva. Spotřeba u testované Octavie byla ve městě zhruba o jeden až jeden a půl litru na sto km vyšší, než u stejného automobilu s manuální převodovkou. Konkrétně 12,5 l/100 km.

O něco horší je jízda na dálnici, kde v rychlosti 130 km/h motor točí cca. 4000 otáček za minutu, což se nepříznivě projevuje na zvýšené hlučnosti v interiéru. Vzhledem k tomu, že zhruba stejné otáčky má na pátý převodový stupeň i 1,8 s manuální převodovkou, není spotřeba na dálnici příliš rozdílná.

Nejnižší spotřeby 7,9 l/100 km jsem dosáhl při poklidné, ale ne pomalé, jízdě mezi Brnem a Zlínem. V průměru je však nutno počítat s tím, že spotřeba se pohybuje okolo 10 l/100 km.

A celkový dojem z automatické převodovky v Octacvii? V porovnání s obdobnými automobily s automatickou převodovkou Octavia nezaostává prakticky v žádném z parametrů. Jen motor 1,8 je zhruba o jeden litr na sto kilometrů žíznivější než by bylo slušné.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 602 Kč Cena v testované výbavě: 630 Kč

Výbava testovaného vozu:boční airbagy, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, bederní opěrky, vyhřívání předních sedaček a rádio Grundig MS 201

FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let FSO Polonez: Polský hatchback od italského designéra Giugiara slaví 40 let

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem…

Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie Úleva pro životní prostředí? Platba kartou je šetrnější než hotovost, tvrdí studie

Používání karty namísto hotovosti může pomoci chránit…

Asad chce letecké spojení na Krym. Jednal o něm s tamní delegací Asad chce letecké spojení na Krym. Jednal o něm s tamní delegací

Syrský prezident Bašár Asad dnes v Damašku přijal…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 5
Zdvihový objem (ccm): 1781
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 196
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.4 / 6.8 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 548 / 1512
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1295 / 510
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4511
b) šířka (mm): 1731
c) výška (mm): 1429
d) rozvor (mm): 2512
e) rozchod vpředu (mm): 1516
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 






 
Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Dnes 18:48

Tobias Moers, lídr společnosti AMG, se rozpovídal o projektu hypersportu One s technikou F1.




Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Učitelka vláčela autistické dítě po podlaze. Pes přihlížel, matka chystá žalobu

Učitelka vláčela autistické dítě po podlaze. Pes…

Matka autisty Thatchera (11) Jo Graysonová těžko skrývala svůj vztek, když zjistila, jak jedna z učitelek…

 

iSport.cz

ONLINE LM: Třinec padl v Norsku 2:6, Kometa prohrává v Zugu

ONLINE LM: Třinec padl v Norsku 2:6, Kometa prohrává v Zugu

Základní skupiny hokejové Ligy mistrů míří do finiše. Před posledními zápasy zůstává pět volných postupových…

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se zlobí na Patáka

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se…

Šlágr ČFL, první s druhým. A poražené Dobrovice se zlobí, že je na hřišti vedoucího mužstva v Zápech zařízl…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…