Škoda Octavia Combi 4x4 2.0 FSI

Škoda Octavia Combi 4x4 2.0 FSI

 
 

Spojka Haldex nové generace, nezmenšený zavazadlový prostor a benzínový motor 2,0 FSI – taková lákadla má v zásobě nová Octavia Combi 4x4, kterou jsme jako první česká redakce testovali podmínkách tuzemských lesů, vod a strání.

Spojka Haldex nové generace, nezmenšený zavazadlový prostor a benzínový motor s přímým vstřikem – taková lákadla má v zásobě nová Octavia Combi 4x4, kterou jsme jako první česká redakce testovali podmínkách tuzemských lesů, vod a strání. Doslova.

Pro první seznámení s mladoboleslavskou čtyřkolkou jsme si záměrně vybrali silnější z obou nabízených motorů – zážehový čtyřválec 2,0 FSI 110 kW, který jsme již dříve podrobně popsali v testu Octavie Combi s předním pohonem. Jakkoli si myslíme, že v tuzemských podmínkách bude populárnější verze s turbodieselem 1.9 /77 kW, chtěli jsme čtyřkolku pořádně prohnat.

Vyšší bere

Od běžné Octavie Combi se verze 4x4 liší kromě označení na zádi především větší světlou výškou, která z původních 138 mm narostla na 163 mm. Nárůst je znát hlavně při pohledu z boku, kdy vůz působí jako by byl v nejvyšší poloze se vzduchovým odpružením. Vše ostatní zůstává pochopitelně zachováno a nebýt nápisu 4x4 na řadicí páceozdobných prahových lištách, ukrylo by auto svou pravou identitu dokonale. Vyšší vůz působí ještě dospěleji než standardní kombi a příplatková šestnáctipalcová hliníková kola příznivý dojem dotvářejí.

Skrytá teorie

Základem koncepce 4x4 je u nové Octavie stejně jako u předchozí generace spojka Haldex, umístěná těsně u zadní rozvodovky. Při běžné jízdě se 98% kroutícího momentu přenáší na přední nápravu, v případě nutnosti zlepšit trakci je ale spojka schopna tento poměr obrátit a v extrémním případě přenášet až 98% momentu na kola zadní nápravy. Oproti předchozí generaci je spojka odolnější vůči extrémnímu zatížení a přiřadit pohon zadní nápravy zvládne také za kratší dobu. Nejpříjemnější změnou je ale malá zástavbová výška, což umožňuje ve voze zachovat celý jeho obrovský zavazadlový prostor o objemu 580 litrů. I nyní výrobce nabízí sadu krytů podvozku, které chrání spodek vozu před drsnějším zacházením.

Jak se jede

Za jízdy na suchém povrchu je rozdíl v řízení nerozpoznatelný. Dojmy, které jsme nedávno získali v testu Octavie Combi se stejným motorem, se jen potvrzují: vcelku kultivovaný chod, zátah odspodu a především „šestiválcově“ plynulý nárůst výkonu. Motor s maximálním výkonem 110 kW je v nikterak lehkém voze jednoznačným pánem, byť neposkytytuje tolik dojmů z akcelerace, jako jeho přeplňovaný a stejně výkonný předchůdce 1.8 T u předchozí generace. FSI jsme záměrně trochu oslabili důsledným podáváním výrobcem tolerovaného benzínu s oktanovým číslem 95, i tak je ale výkon agregátu slušný.

Do mírného kopce byl bez jakýchkoli protestů ochoten zrychlovat ze 40 km/h na jakýkoli(!) převodový stupeň. Na dálnici nám sice chyběl tempomat, vůz ale neměl problém udržet jakoukoli danou rychlost a i na „těžký“ šestý stupeň zvládal předjíždění. V městském provozu potvrzujeme údaj výrobce, námi naměřených 11,5 l/100 km je vzhledem k motorizaci dobrá hodnota. Ustálená jízda v rychlostech okolo 130 km/h spolykala průměrně 8,8 litrů a mimo město při pohodové jízdě si motor řekl ještě o litr a půl méně. Při jízdě vyniká samozřejmě především vyspělý podvozek, dvoucentimetrový nárůst výšky nemá na jízdní vlastnosti žádný vliv. Auto se naklání jen minimálně, výraznější je ovšem čelní náklon při intenzivním brždění.

Na louce

Bez sněhu, kvůli kterému si značná část zákazníků čtyřkolky tohoto typu kupuje, jsme se museli obejít. Útěchou nám byly rozmoklé travnaté svahy, na kterých se potřeba přiřaditelného zadního pohonu objevila okamžitě a všechny jsme, k malé radosti fotografa, vyjeli bez protáčení kol a patřičných blátových efektů. Na terénním zlomu, který by dle mého odhadu patřil minimálně těžkým SUV, se Octavia ani nezastavila a navzdory nepříznivým sklonovým poměrům stačily nájezdové i přechodový úhel. Jinak řečeno, neškrtli jsme ničím o nic a kola se ani jednou neprotočila.

Až na vcelku pochopitelnou vyšší spotřebu, (kterou trochu kompenzuje nádrž, zvětšená na 60 litrů) a základní cenu představuje Octavia Combi 4x4 se zážehovým dvoulitrem dobrou kombinací pro toho, kdo upřednostňuje výkon a přiměřenou dynamiku. Vůz se dodává se specifickým rozsahem základní výbavy (neplatí zde tedy obvyklé názvy a rozsahy výbav jako u řady Octavia/Octavia Combi), pro koncern tradičně je pak o to rozsáhlejší seznam příplatkové výbavy.

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Combi 4x4 2.0 FSI

Cena v základní výbavě: 689 900 Kč Cena v testované výbavě: 823 400 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači před. bezpečnostních pásů, Bederní opěry vpředu, Boční airbagy vpředu, Climatic - klimatizace s automatickou regulací, Dálkově ovládané centrální zamykání, SAFE systém + sklopný klíček, Dekorační obložení, Deaktivace airbagu u spolujezdce, Dvě čtecí lampičky pro řidiče a spolujezdce, El. ovládání oken vpředu, Elektromechanický posilovač řízení, ESP včetně ABS + EBV + MSR + ASR + EDS + HBA, Tři hlavové opěrky vzadu, Chromový paket - plaketka řadící páky + knoflík ruční brzdy, Imobilizér, štítek s VIN kódem, Indikátor vnější teploty, Multifunkční ukazatel, Odkládací prostor v bočním obložení zavazadlového prostoru, Odkládací schránka s víkem pod rádiem, Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce osvětlená, klimatizovaná, Osvětlení zavazadlového prostoru - dvě lampičky, Příprava pro uchycení dvou dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, Příprava pro rádio, 4 repro vpředu a sklopná neodnímatelná střešní anténa, Rezervní kolo ocelové neplnohodnotné, Signalizace nezapnutí bezpečnostního pásu řidiče, Roletový kryt v zavazadlovém prostoru, Tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, WIV (flexibilní servisní intervaly) - pouze pro benzinové motory, Zadní sedadla dělená a sklopná, Zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, Zvuková signalizace nevypnutých světel, Zvýšená světlá výška vozu, Boční směrové ukazatele integrované do vnějších zpětných zrcátek, Kotoučové brzdy vzadu, Elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpět. zrcátka v barvě vozu, Dálkové ovládání víčka palivové nádrže, Nárazníky lakované v barvě vozu s černou ochrannou lištou, Kola z lehkých slitin Helios 6,5Jx15", Pneu 205/60 R15, Ochranné boční lišty dveří, černé, Přední mlhové světlomety, Tónovaná skla, Zadní stěrač Aero s ostřikovačem, Střešní nosič

Výbava testovaného vozu:Dvouzónová klimatizace (+12.000,-), Jumbo box – loketní opěra vepředu (4.900,-), kožený volant (3.500,-), malý kožený paket (3.000,-), displej Maxi Dot (5000,-), mezipodlaha v zavazadlovém prostoru (4.200,-), navigační systém s dynamickým modulem (55.000,-), ostřikovače světlometů (3.500,-), parkovací asistent (9.000,-), vyhřívání předních sedadel (5.900,-), xenonové světlomety (19.000,-), metalický lak (8.500,-)

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu

Dvě velké separatistické organizace z Katalánska svolaly…

ANO, SPD a KSČM ovládnou klíčové výbory. Jsou slyšet výhrady ANO, SPD a KSČM ovládnou klíčové výbory. Jsou slyšet výhrady

Parlamentní strany se dohodly na obsazení všech…

Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano

Diskonty Penny Market budou mít letos na Štědrý den…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Combi 4x4 2.0 FSI
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.6 / 6.6 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1620
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1430 / 660
Rozměr pneu:205/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4572
b) šířka (mm): 1769
c) výška (mm): 1495
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1533
f) rozchod vzadu (mm): 1522
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 820 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Škoda Octavia Combi 4x4 2.0 FSI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,65
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

 






 
GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

Dnes 17:50

GMC si k propagaci svých velkých pick-upů připravilo sněžný koncept na základech modelu Sierra 2500 HD.




Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale vyrazil na golf. Obamu za to kritizoval

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale…

Americký prezident Donald Trump svátek Díkůvzdání tráví na Floridě v letovisku Mar-a-Lago. Jeho zaměstnanci…

 

iSport.cz

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila shodila klubový web

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila…

Slovenský útočník Milan Bartovič (36 let) bude minimálně do 15. ledna pomáhat Vítkovicím. Ostravský klub tím…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…