Škoda Octavia Combi 4x4  2.0 TDI - Nejkratší test

Škoda Octavia Combi 4x4 2.0 TDI - Nejkratší test

 
 
27.12. 2006 Ondřej Šuch

Dvoulitrový turbodiesel existuje v nabídce Octavie Combi od počátku, pohon 4x4 jen o málo kratší dobu.

Proč tyto dva „prvky výbav“ nešlo zkombinovat už dříve, vědí asi nejlépe v Mladé Boleslavi. Motorizaci i pohon známe z mnoha předchozích testů, takže – nač dlouhé řeči? Pojďme se podívat jen na to, co se oproti 1.9 TDI/77 kW změnilo skutečně – a jak to majitel pocítí.

Exteriér

ani interiér nepřináší změny – štítek o motorizaci a na krytu motoru je jedinou známkou toho, na co příznivci silnějšího turbodieselu čekali u čtyřkolky už rok a půl.

Motor

je pochopitelně stále stejný dobrý dvoulitr se systémem čerpadlo-tryska a filtrem pevných částic – poměrně hlučný a relativně krátkodechý, ale velmi silný a velmi úsporný.

Spotřeba

je proti čtyřkolce s motorem 1.9 TDI podle našich zkušeností o zcela statisticky nevýznamných 0,2 l/100 km vyšší, na 640 km dlouhé trati to bylo konkrétně 6,7 l/100 km.

Dynamika

je pochopitelně nejznatelnější změnou – sprint 0-100 km/h je lepší o celé tři vteřiny a díky šestistupňové převodovce je možno solidně akcelerovat i ve vyšších rychlostech. Motor se cítí nejlépe v poměrně úzkém pásmu 1900 – 2900 otáček, takže pružnost je potřeba trochu podpořit vhodným převodem – pak je příkladná.

Hluk

na který žehráme u tohoto motoru vždy, je sice oproti slabšímu turbodieselu ještě syrovější a hlubší, subjektivně se nám ale zdá, že po zahřátí mizí dříve.

Mimo silnice

má silnější motor přece jen lepší možnost vyhrabat vůz ze sněhu či bláta, je to ale dvojsečná zbraň: motor vyžaduje v některých situacích jemnější práci se spojkou, což jde proti zásadám jízdy v terénu a hrozí poškozením obložení. Praxe je ovšem jednodušší, i zde lze prostě nechat auto na jedničku „hrabat“ , proces regulovat jen plynovým pedálem a děj se vůle Klementova. Ku cti Octavie musíme přiznat, že v kombinaci s vypínatelným ASR se auto vyhrabalo i ze čtvrt metru vysokého bahniště, kam jsme jej nechtěně předtím poslali.

Cena

Oproti motorizaci 1.9 TDI je dvoulitr dražší o nemalých 60.000 Kč, pokud počítáme za základ verzi 1.9 TDI bez filtru pevných částic, je odstup dokonce 76.000 Kč.

Čtyřkolky lze objednat i ve verzi Elegance, kde za 30.000 Kč navíc získá zájemce dvouzónovou klimatizaci, elektrické ovládání zadních oken, tempomat, schránku na brýle a schránku mezi předními sedadly. I v této verzi se ale připlácí za hlavové airbagy, autorádio i úchyty ISOFIX pro dětské sedačky.

Závěr aneb jak celý test nahradit jednou větou:

Rozdíl oproti 4x4 1.9 TDI /77 kW? Jede o dost svižněji, spotřebuje stejně, stojí znatelně více.

Rozhřešení

Pohled do ceníku radí sahat po silnější naftové motorizaci s uvážením, samotné auto ale moc slabin nemá.

První cena vozu659.900,- (4x4 1.9 TDI 77 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací735.900,- (4x4 2.0 TDI DPF 103.kW)
Základní cena testovaného vozu765.900,- (4x4 2.0 TDI DPF 103.kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků802.100,- (4x4 2.0 TDI DPF 103.kW)

Plusy:

  • jistý podvozek
  • rozumný poměr jednoduchosti a terénní průchodnosti
  • nezmenšená velikost zavazadlového prostoru
  • spotřeba

Minusy

  • hlučný motor
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Combi 4x4 2.0 TDI

Cena v základní výbavě: 765 900 Kč Cena v testované výbavě: 802 100 Kč

Základní výbava:Boční blikače integrované do vnějších zpětných zrcátek, Kola z lehké slitiny Helios 6,5x15" , Nárazníky lakované v barvě vozu s černou ochrannou lištou, Ochranné boční lišty dveří, černé, Označení motorizace na zádi, Pneu 205/60 R15, Rezervní kolo ocelové, plnohodnotné, Kotoučové brzdy vzadu, Vnější zpět. zrcátka v barvě vozu, Interiér Eminent v barvě Onyx, Přístrojová deska Onyx-Onyx, Chromované vnitřní kliky dveří, Chromovaný paket (plaketka řadící páky, knoflík ruční brzdy), Airbag řidiče a spolujezdce s přitahovači před. bezpečnostních pásů, Bederní opěry vpředu, Boční airbagy vpředu, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, SAFE systém + sklopný klíček, Climatronic - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací a pachovým filtrem, Dálkové ovládání víčka palivové nádrže, Deaktivace airbagu spolujezdce, Dvě čtecí lampičky pro řidiče a spolujezdce, Dvoutónová houkačka, El. nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, El. ovládání oken vpředu i vzadu s dětskou pojistkou, Elektromechanický posilovač řízení, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR, Hlavové opěrky vzadu - 3ks, Imobilizér, štítek s VIN kódem, Indikátor vnější teploty, Jumbo box s nastavitelnou loketní opěrou vpředu, Kotoučové brzdy vzadu, Multifunkční ukazatel, Odkládací prostor v bočním obložení zavazadlového prostoru, Odkládací schránka s víkem pod rádiem, Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce osvětlená, klimatizovaná, Osvětlení zavazadlového prostoru - dvě lampičky, Přední mlhové světlomety, Příprava pro uchycení dvou dětských sedaček na zadních sedadlech, Radiopříprava (8 repro, sklopná neodnímatelná anténa), Roletový kryt v zavazadlovém prostoru, Schránka na brýle, Signalizace nezapnutí bezpečnostního pásu řidiče, Síť pro upevnění zavazadel v zavazadlovém prostoru, Stěrač zadního okna s ostřikovačem, Střešní nosič, Tempomat

Výbava testovaného vozu:vyhřívání předních sedadel (+5.900,-), úchyty ISOFIX (+900,-), dvojitá podlaha zavazadlového prostoru (+4.200,-), sada sítí v zavazadlovém prostoru (+1.400,-), Vkládané tkané koberce (+1,300,-), xenonové světlomety (+19.000,-), ostřikovače světlometů (+3.500,-)

Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil

Peníze z fondů Evropské unie by se v příštím desetiletí…

ČSSD požaduje povinné odstoupení pro odsouzeného člena vlády. ANO to odmítá ČSSD požaduje povinné odstoupení pro odsouzeného člena vlády. ANO to odmítá

Před vyjednáváním o vládě se zástupci ANO a ČSSD nadále…

Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý

Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Combi 4x4 2.0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1620
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1470 / 660
Rozměr pneu:255/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4572
b) šířka (mm): 1769
c) výška (mm): 1495
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1533
f) rozchod vzadu (mm): 1522
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 820 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Škoda Octavia Combi 4x4 2.0 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,65
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 






 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Dnes 19:51

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci propukli v pláč! Bez tebe to není ono, vzlykají

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci…

„Pošta, pošta, žluté auto má…“ Touto autorskou písní soutěžící Ladislav Angyal (19) totálně odzbrojil nejen…

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Buďte ve střehu! varuje rapper Rytmus. Chce ovládnout slovenské MMA

Buďte ve střehu! varuje rapper Rytmus. Chce…

Na slovenské hudební scéně nerezonuje žádné jméno, tak jako jeho. Patrik „Rytmus“ Vrbovský jako rapper dokázal,…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…