Škoda Octavia Combi: Online test na Auto.cz
Online reportáž byla ukončena a nyní se můžete těšit na na plnoformátové jízdní dojmy a video.
Aktualizováno 18:10 Závěr dnešního dne patří Octavii 4x4 s motorem 1.8 TSI a převodovkou DSG. Pohon Haldex 5. generace funguje výborně, jak jsme se přesvědčili na šotolinové testovací trase. Nejsilnější Octavia bez zaváhání zvládá rozjezdy, pomalou i rychlou jízdu do kopce. Navíc se převodovka DSG naučila lepším mravům při rozjezdech a zvýšený podvozek s víceprvkovou nápravou skvěle filtruje nerovnosti.
skoda octavia jizdnidojmy novemodely
Aktualizováno 15:35 V kombi se o kousek zvýšila střecha, takže vzadu nabízí více místa pro hlavu než liftback. Velký prostor pro nohy zůstává, stejně jako dostatečná vnitřní šířka. To znamená, že Octavia Combi bez výhrad splní typické rodinné požadavky - pohodlnou přepravu čtyř osob a většího množství nákladu. Samozřejmostí je možnost připlatit si například za 230V zásuvku nebo vyhřívání zadních sedadel.
skoda octavia jizdnidojmy novemodely
Aktualizováno 13:48 Zavazadlový prostor má objem 610 l, sklopením zadních sedadel (pouhým zatažením za páku) objem naroste na 1740 litrů. Sedadlo u spolujezdce je sklopné, což dovoluje převážet i velmi dlouhé předměty. I Octavia Combi je vybavena oboustranným kobercem a síťovým programem, navíc oproti liftbacku přidává dvojité dno, pod které se dá dá uložit roleta zavazadlového prostoru či příčný střešní nosič.
skoda octavia jizdnidojmy novemodely
Aktualizováno 12:53 Zastavení na bavorském venkově: sjeli jsme z dálnice a Octavia se předvedla jako opravdu všestranný rodinný vůz. V zatáčkách se pohybuje zlehka, kombi je ještě o kousek vyváženější než liftback. Ale to platilo už v předchozí generaci. Základní motor se na sprinterské výkony nehodí, svižná plynulá jízda mu ale vysloveně sedí. Pomáhá široké pásmo využitelných otáček a vhodně odstupňovaná převodovka. Možnosti podvozku výrazně překonávají výkon motoru, takže o aktivní bezpečnost se netřeba obávat.
skoda octavia jizdnidojmy novemodely
Aktualizováno 12:14 K testování jsme zvolili jedinou Octavii Combi vybavenou základním motorem - 1.2 TSI o výkonu 63 kW. Čtyřválec je spojený s pětistupňovou převodovkou, ale navzdory tomu si s Octavii docela snadno poradí. Akcelerace není příliš živá, ale v autě obsazeném třemi lidmi a zavazadly stále dostatečná. Na dálnici jsme se bez potíží rozjeli na 180 km/hod. Při 130 km/hod motor točí 2.900 otáček a spotřebuje v průměru 6,4 l/100km.
skoda octavia jizdnidojmy novemodely
V pondělí 29. dubna vyráží redaktoři Auto.cz vyzkoušet novou Škodu Octavia Combi. Naše první dojmy vám zprostředkujeme online přímo z testování, k dispozici budeme mít exkluzivně základní turbomotor 1.2 TSI/63 kW. Pokud tedy v pondělí odpoledne otevřete stránky Auto.cz, budete úplně první, kdo se dozví, jak nová Octavia Combi s přeplňovanou dvanáctistovkou doopravdy jezdí!
Program mezinárodní prezentace bude pestrý. Na trase z Mnichova do Kitzbühelu vyzkoušíme zmíněný turbomotor 1.2 TSI/63 kW, v okolí tyrolského městečka pak usedneme za volant Octavie Combi 4x4.