Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu!

Martin Machala
Diskuze (6)
Letošní sezona Škoda Octavia Cupu dopadla neslavně. Vlastně, nedopadla vůbec. Mělo by se však blýskat na časy!

Video se připravuje ...

Do druhé sezony znovuobnoveného pohárového závodění s octaviemi se měl zapojit také tým Auto.cz, se mnou za volantem. Už během prvních testů se však objevily technické problémy, které se v průběhu roku nepodařilo vyřešit. Promotér tak přistoupil ke krajnímu řešení a sezonu 2017 jednoduše odpískal.

To ale neznamená, že by se parta kolem Josefa Zajíčka (promotér seriálu) rozjetého, ale trochu zadrhnutého projektu, vzdala. Naopak – od léta se intenzivně pracuje na vývoji prototypu pro sezonu 2018. A to s německou společností LMS Engineering, která má za sebou dvacetiletou zkušenost v motosportu a mimo jiné se podílí na přípravě zákaznických vozů pro Seat, Volkswagen i Audi. Novinkou v cupové octavii je také řídící jednotka Bosch Motorsport a hlavně nová převodovka, vycházející z pohárového Seatu Leon. Právě původní a zcela sériové DSG bylo v cupové octavii největším zdrojem problémů. A novou převodovku si po prvním oficiálním testu octavie pro sezonu 2018 velmi pochvaloval Petr Fulín, čerstvý vítěz letošní série ETCC. „Lepší je už samotné zpřevodování, pochválit musím i rychlost řazení. Reakční doba se už hodně blíží závodní sekvenci,“ řekl po mosteckém testu český závodník. „Důležitou změnou ji i nová mapa motoru, turbo nyní zabírá až ve vyšších otáčkách, takže se jezdec nemusí při výjezdu ze zatáčky tolik prát s trakcí auta,“ popisuje další novinku Fulín. „Křivka výkonu by se vlastně dala přirovnat k atmosférickému motoru.“

S prototypem se svezl i loňský druhý muž Octavia Cupu, Tomáš Pekař. „Dojmy jsou určitě pozitivní, doufám, že se do poháru přihlásí co nejvíc jezdců, aby bylo s kým závodit.“ To by se určitě velmi zamlouvalo také promotérovi seriálu. „Letošní rok pro nás opravdu nebyl jednoduchý. Teď ale přicházíme s konceptem auta, který považujeme za dotažený,“ nechal se slyšet Josef Zajíček.

Uvidíme, jak to bude s pohárovými octaviemi příští rok, účast Auto.cz zatím jistá není. Vy se teď ale určitě mrkněte na jedno z nejrychlejších kol mosteckého testování, které má na svědomí Petr Fulín. Povedlo se mu zajet čas lehce pod 1:49. No… Ještě se mám se svým maximem 1:53 s původní pohárovou octávií hodně co učit!

Martin Machala
Diskuze (6)
26. 10. 2017 09:47
co by se měl Fulín učit?
Asi jsem to nepochopil, ale pokud s novou generací zajel o 4 vteřiny rychlejší čas, co by se měl mistr Evropy učit?
Avatar - Dinar
25. 10. 2017 08:26
Re: oktaviacup
„Důležitou změnou ji i nová mapa motoru, turbo nyní zabírá až ve vyšších otáčkách, takže se jezdec nemusí při výjezdu ze zatáčky tolik prát s trakcí auta,“ popisuje další novinku Fulín.
Když to čtu, vzpomenu si na jednoho, co nám vždycky vykládá, že přebouchávat nákupní tašku na závoďák je blbost. >:D Každopádně rwd rulezzz! ;-)
25. 10. 2017 05:01
Re: oktaviacup
A jak je to tedy s Fabiemi ve WRC2?
25. 10. 2017 03:35
Re: oktaviacup
No, pohár se možná tak nějak i rozjet, vzhledem k podpoře domácí značky, snad i nějak může.

Technika na těch pár kol taky bude asi jakž takž fungovat. A pěkné články zase až tak ani moc nečekám, to bych byl sakra překvapenej, zrovna jako z pěknejch videí. :-|
Avatar - Floyd
25. 10. 2017 01:15
Re: oktaviacup
Ty máš fakt velkej mindrák, jakmile vidíš slovo Škoda, přestaneš racionálně myslet a chováš se a vyjadřuješ jako blb. Škoda na tebe reagovat.

Já naopak přeji, aby se pohár rozjel, aby fungovala technika a aby z toho byly pěkné články a videa.