Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia G-Tec se dočkala nové techniky. Má 1.5 TSI a větší nádrže na CNG

Octavia na stlačený zemní plyn (CNG) má o 15 kW vyšší výkon než dosud. Nové plynové nádrže pak vystačí na ujetí až 480 km při pohonu na zemní plyn.
Zpět na článek
21. 9. 2018 13:39
21. 9. 2018 14:25
21. 9. 2018 14:33
21. 9. 2018 14:34
21. 9. 2018 14:36
21. 9. 2018 14:53
21. 9. 2018 16:12
21. 9. 2018 16:09
21. 9. 2018 16:47
21. 9. 2018 17:40
21. 9. 2018 18:03
21. 9. 2018 18:09
22. 9. 2018 09:20
22. 9. 2018 09:33
22. 9. 2018 01:09
21. 9. 2018 14:47
21. 9. 2018 14:50
21. 9. 2018 14:52
21. 9. 2018 15:28
21. 9. 2018 21:31
21. 9. 2018 14:53
21. 9. 2018 16:53
21. 9. 2018 16:37
21. 9. 2018 17:38
21. 9. 2018 17:59
21. 9. 2018 18:11
22. 9. 2018 07:30
22. 9. 2018 07:48
22. 9. 2018 08:50
22. 9. 2018 10:52
22. 9. 2018 11:18
22. 9. 2018 21:53
19. 12. 2018 08:57
Avatar - wikinko
21. 9. 2018 13:39
super
ale radsej by mohla dostat dvojlitrovy diesel ktory nema uz pol roka.
Rozbalit vlákno
21
21. 9. 2018 14:25
Re: super
Ano,tohle jsou nejmodernější technologie u škodofky..auto na CNG..
21. 9. 2018 14:33
Re: super
Chceš prudit?
...tohle dává na rozdíl od EV nějakej smysl z ekonomického i ekologického hlediska.
,,,nejsem škodafan, abys chápal.
21. 9. 2018 14:34
Re: super
Při výběru nového auta jsem nad CNG Octavií uvažoval. Tehdy to zabili uškrceným 1.4TSi s výkonem jen 81kW a sníženým točivým momentem na 200Nm....
Teď je auto zase jen v kombinaci s DSG.... Prostě je nechtějí prodávat :-) Nechtějí :-)
21. 9. 2018 14:36
Re: super
Zrovna to píšu dole.
Jinak automat je bomba...ale když ho nechceš (hlavně platit)...a navíc je to snad nejdražší věc, co se může podělávat.
21. 9. 2018 14:53
Re: super
Myslel jsem technologie obecně..sám mám auto na LPG a dává mě to větší ekonomickéj i ekologickéj smysl než nafta.
21. 9. 2018 16:12
Re: super
Ekonomicky? Ja jezdim jako taxi za 4.5kg (realne mereno), snazim se tankovat na nejlevnejsi pumpe za 22kc/kg, bezna cena je 23-24kc. V podstate nevis, ze tam neco je, je to origi prestavba, nic neresis, zadne serizovani, zadne revize pred technickou, nic. Zarovek je to sprazeno s modernim turbem ktere jede krasne takrka od volnobehu, LPG s tim myslim moc nekamaradi.
21. 9. 2018 16:09
Re: super
Vzhledem k odlehcene predni naprave si tam 250nm neumim predstavit. S vykonem to auto problem nema. Kdyz se podivas na skoda forum, vetsina lidi to prirovnava k trochu lepsi 1.2TSi. Do 180km/h zrychluje tak, ze neni zadna brzda provozu a ta rychlost se da s prehledem drzet kopec nekopec s minimalni spotrebou. 1.4tsi 110kw je vykonem, ale take spotrebou dal. G-Tec neni ekvivalentem 1.4 ani 1.0/2 TSi, ale 1.6TDI. Stoji takrka uplne stejne, rozdil je snad 5 tisic, vykon stejny a dynamika snad o fous ve prospech G-tecu. Navic dnes uz vime, ze ten motor je perfektne spolehlivy.

Bohuzel to vse s prichodem nove verze konci. Clanek nezminuje, ze prichazi o viceprvek a o 90kg lehci nadrze sice prinesou lepsi trakci predku, ale celkove nejspis dojde k zhorseni komfortu. Vykon zustava stejny - 15kw navic nebude nikak znat, jelikoz hodnotou tociveho monentu se nehlo. O neco lepsi dynamika bude jen diky usetrenym 90kg a lepsi trakci. Novy motor neprinasi zadne vyhody (o mozna par desetin kg nizsi spotreba nehraje u auta ktere jezdi za 4-5kg plynu vubec zadnou roli), jen nevyhodu nepredvidatelne spolehlivosti.

Lepsi bude proto brat rocni soucasne verze, dokud jsou., jeste minimalne rok budou.
21. 9. 2018 16:47
Re: super
Ty si fakt myslíš že 15 kW navíc, tedy +18,5% výkonu nezlepší dynamiku ?
21. 9. 2018 17:40
Re: super
Ne. Aby to bylo znat, muselo by se hnout i s kroutakem, ten ale zustava na stejne hodnote 200nm. Navic podle mereni na brzde, kolem 90kw mela uz ta s udanymi 81kw. To by vysvetlovalo, proc to s tim autem hybe "tak dobre" i pres o 100kg vyssi hmotnost nez 1.2tsi. Obavam se, ze nova verze uz zadny prebytek vykonu nad udanym mit nebude diky novym emisim a realne to pojede stejne.Lepsi zrychleni pujde ma vrub lepsi trakci, protoze s tim autem se ned jinak rozjet bez prokluzu kol no a nizsi hmotnosti. Lepsi dynamika tam ve vysledku tedy bude, ale spis na papire, pruzne zrychleni a zrychleni na vyssi rychlosti neverim.
Avatar - twistedTSD
21. 9. 2018 18:03
Re: super
Má 1.5 TSI CNG filtr pevných částic? Teoreticky pokud se v měřícím cyklu jede na plyn, tak není potřeba.
21. 9. 2018 18:09
Re: super
andy: To se asi dost mýlíš. Jednak by měly být vyššímu výkonu přizpůsobené převody takže i se stejným krouťákem získáš větší hnací sílu na kolech.
Ale i kdyby převody nechali stejné, vyšší výkon přinese výraznější zátah v horní oblasti otáček a to se na dynamice projeví pochopitelně taky. Jsou to triviální vztahy
22. 9. 2018 09:20
Re: super
Andy prepisuje učebnice fyziky >:D
22. 9. 2018 09:33
Re: super
Aktuálně jezdím s 1,4 CNG octávií manuál , najeto 35tis. a úsporné to teda umí být a ekonomika provozu je výborná 3,8 kg se dá dosáhnout. Na druhou stranu to auto vůbec nejede a pokud to ždímete tak 5,5 - 6kg a stejně je to takové nijaké ta dynamika. Nedávno jsem měl Fabii 66kw 1,2tsi a ta mi přišla živější, hlavně na okreskách se mi s ní lépe předjíždělo-možná jen pocit.
22. 9. 2018 01:09
Re: super
Motor byl odvozen od varianty 1,4 TSI 92 kW a 200 Nm, který se dodával do Golfu.
21. 9. 2018 14:47
Re: super
Rozhodně tisíckrát lepší, než nějaký debilní hybrid!!! :-) Tak hlavně, aby ten plyňák šel v budoucnu kombinovat i s manuální převodovkou!!! :-O
21. 9. 2018 14:52
Re: super
Super! A moc díky,Dixíku. Po léta tady funguješ jako poskytoval nejkvalitnějších informací o škodovce! :-) :yes: :yes: :yes:
21. 9. 2018 15:28
Re: super
Přesně.
O sost kvalitnějších, než sama redakce.
Avatar - vabis
21. 9. 2018 21:31
Re: super
To ano :yes: Proto bych se zeptal, proc dojezd na plyn neni aspon 700-800 km? Ono vzhledem k hustote CNG stanic (neplest s LPG) je to takove svazujici. Uz se vidim jak v noci v cizim meste hledam za deste pumpu, ktera je ke vsemu mimo trasu. Nebo budu tankovat behem cesty dokud tam pulka je? Takze cast provozu bude stejne na benzin, to se nemusel kupovat plynak. Chce to proste dojezd. Cca 25kg CNG snad neni takova zatez. Ale jinak to motoricky nejede tak spatne :yes:
Avatar - Verny_2013
21. 9. 2018 14:53
Re: super
Já jsem měl kdysi půjčený G-tec 81 Kw na víkend. I vzhledem k víceprvku vzadu jedna z nejlepších verzí Octávie. Ale byl to manuál. S tím automatem to opravdu vypadá, jako kdyby to nechtěli ani prodávat.
21. 9. 2018 16:53
Re: super
V nabídce 2.0 diesel už je
[odkaz]
21. 9. 2018 14:35
Kdo si koupí CNG
asi tak nějak chce šetřit. Takmu nakouříme automat (co třeba nechce) za asi tak 70.
>:-[]
Začíná mě ta automatovost štvát.
Já mám automat rád, ale ona už u hodně aut vymizela možnost volby...
I u obyčejných aut se to děje.
A to není dobře.
V nabídce by mělo být obojí.
Rozbalit vlákno
2
21. 9. 2018 14:49
Re: Kdo si koupí CNG
Tak hlavně, že ten manuál bude alespoň příští rok! :-) :yes:
21. 9. 2018 15:29
Re: Kdo si koupí CNG
Jj, teď už to vím taky,
Togle je psáno před dixíkem. >:D
21. 9. 2018 14:53
Celkem zklamání
Jako uživatel G-Tecu jsem v další generaci chtěl vidět výrazně větší nádrž na CNG. 17.7kg proti stávajícím 15kg je dost velké zklamání, znamená to prodloužení dojezdu jen o 50-80km v reálném provozu. Navíc při zmenšení klasické nádrže na necelých 12l...

Čekal jsem 21-25kg CNG, chjo :'-(

Malou náplastí je alespoň nový motor s 96kW...
Rozbalit vlákno
8
21. 9. 2018 15:30
Re: Celkem zklamání
Hele, bude to i míň žrát. Snad.
21. 9. 2018 16:08
Re: Celkem zklamání
Přesně, velké zklamání. 17,7kg oproti 15kg a menší nádrž na benzin je na nic.
K tomu ohavný předek, jen kombi a DSG, vzadu vlečená náprava, hrůza, zřejmě neodladěný 1,5TSI s variabilními lopatkami turba -- eee :'-(
Zaplať pánbu za G-Tec Liftbek z roku 2015 načipovaný na stejných 96kW.
22. 9. 2018 07:23
Re: Celkem zklamání
Ta nádrž a vlečka dost zamrzí...
Avatar - kaa
21. 9. 2018 16:01
Re: Celkem zklamání
Paradox je, že nový motor bude jezdit víceméně na dva válce.
21. 9. 2018 16:04
Re: Celkem zklamání
No neděs mě s vypínáním válců, ale snad nová generace na tom bude s kapacitou nádrží líp :-|
21. 9. 2018 16:20
Re: Celkem zklamání
Pozor viz muj prispevek vyse. Prichazi o viceprvek, bude mit torzku. Vykon sice jde nahoru, ale kroutak zustava na nm a z me zkusenosti to poznat nebude. Lepsi dynamika bude, stovku to ma mit pod deset, ale to bude spis diky usporenym 90kg na nadrzich. Je mozne, ze spotreba bude nizsi, ale o kolik, o desetinu, dve? To je uplne pri te spotrebe a cene plynu zanedbatelne. Navic co cekat od 1.5tsi a spolehlivosti nikdo nevi.
Avatar - twistedTSD
21. 9. 2018 18:07
Re: Celkem zklamání
Mně to taky přijde jako krok ne úplně dobrým směrem. Víceprvek off, vyšší cena (protože kombi a zatím DSG), nárůst kapacity nádrží na plyn nic moc, za to na benzín se dojezd rapidně snížil...Dohromady mi to dává více nevýhod než výhod.
21. 9. 2018 20:45
Re: Celkem zklamání
On viceprvek nema ani Golf CNG, takze je to jen ustupek k standardu. Pristi rok si to chci koupit a mezi Octou a Golfem se asi budu rozhodovat, rocni, stoji to vicemene stejne.
21. 9. 2018 16:09
A další Škodovky na CNG?
Octu na CNG považuju za výborné auto, viz i můj blog tady: [odkaz]

časem budu do firmy asi nějaké další takové auto přikupovat, nevíte jak to vypadá s dalšími kombíky na CNG? Nechystá se Superb, nebo třeba Insignia....? Opel i Škodovka CNG dělají, tak třeba dojde i na nějaký velký kombík.... škoda že skončil Passat.... A4 CNG je na nic....

Jinak to vylepšení Octávie považuju za povedené - vyšší dojezd na plyn, vyšší výkon, nižší emise.... slušné.... :yes: Už ta současná verze Octávie má emise velice nízké a jestli to šlo u té modernizované ještě dolů, tak to je myslím velmi zajímavé eko-auto....
Rozbalit vlákno
5
21. 9. 2018 19:46
Re: A další Škodovky na CNG?
Ještě je tu nové Volvo C90 na CNG (nevím jestli se tu oficiálně dováží) s 256 koňmi a spotřebou do 5 kg. Příštím rokem má přijít Opel Astra.
Taky jsem měl O3 na CNG a plná spokojenost. Dlouhodobě jsem jezdil za 3.6 kg a tankoval u souseda, takže kilometr mne vyšel na cca 0.75 Kč. Bohužel musela jít z domu (tři auta před domem už bylo i na mne moc).
Taky mně chybí na trhu více aut na CNG, ale v Evropě (díky lokálním prodejcům) je to lepší a snad to dojde k nám. V některých zemích má být od MY20 nabízená Suzuki Vitara na CNG (doposud byla jen v Belgii). A údajně co vím, tak také Italský importér Subaru zvažuje montáže CNG do modelů Impreza a Outback. Už jsem potkal také individuálně dovezený Ford F150 na CNG (majitel říkal, že má spotřebu mažu 6 a 7 kg).
21. 9. 2018 20:25
Re: A další Škodovky na CNG?
hmmm, pro mě by byl ideální kombík typu Supa nebo Insignie, prostě cokoliv trochu většího než ta Octa.... tak uvidíme.... furt mi CNG přijde funkčně i ekologicky zajímavější než auta s baterkama.....
21. 9. 2018 21:35
Re: A další Škodovky na CNG?
Považuj nad Volvem V90 stojí ve Švédsku cca 1.1 mil a dovezu ho individuálně.
22. 9. 2018 01:38
Re: A další Škodovky na CNG?
A budes ho take individualne servisovat? Auto, ktere je jedine v CR bych opravdu nechtel.

Na CNG origo zastavby pripada v uvahu jen Golf, Leon a Octavia. Passat byl minule generace, soucasnou jsem na CNG nikde nevidel. Ale treba jev D a k nam ho proste nikdo nedotahl, stejne jako treba MB E. Ma byt Astra a mozna uz i je, protoze jsem jednu potkal na plnicce CNG, ale zase - nebudi chtit auto, kterych je v CR jako na prstech rukou a v zadnem servisu Opelu s tim nemaji zkusenost. Pak uz jen nejake uzitnaky, asi od Fordu i PSA. V zahranici je toho evidentne mnohem vic, jem se to sem nevyplati nikomu dovazet. Ono je to sice lepsi nez hybrid, jede to za polovinu a bez kompromisu v jizdnim stylu,ale neni to tak in.
22. 9. 2018 07:46
Re: A další Škodovky na CNG?
S tím servisem bych to neviděl tak černě. Situace, kdy servisy profitují více z práce na autech, než z jejich prodeje, tomu nahrává.

Známá si že Švédska (kde cca 1/2 roku pracovala) dotáhla V60 (rok výroby 2016) na CNG a normálně tu jezdí servisovat (tuším v Ostravě). Je to o tom, že se nejdříve v servise poptáte.

V90 na CNG tu bude jezdit celkem dost. Já pravidelně potkávám 2 (jedna je na CD SPZ)
21. 9. 2018 16:37
Nádrž
Tak hlavně díky malé dojezdové nádrži na benzín není vozidlo vybaveno filtrem pevných částic. To mohlo možná v článku zaznít.
Rozbalit vlákno
0
21. 9. 2018 17:38
hrůza
Nechápu proč neudělají alespoň 1.8l lépe 2.0l. Tahle herka líná je dobrá max. jako služebák…
Pokud někdo jezdí s naloženým autem nemůže mu tenhle smutný výkon stačit...
Rozbalit vlákno
7
21. 9. 2018 17:59
Re: hrůza
Jo a urcite atmosferu, ze? >:D
Avatar - twistedTSD
21. 9. 2018 18:11
Re: hrůza
Vždyť se to určitě jako služebák většinou kupuje. Stěžejní parametr je tady dojezd na plyn, který není nijak vysoký a dvoulitr by tomu nepomohl.
22. 9. 2018 07:30
Re: hrůza
Ano, přesně tak, ikdyž se tomu šlape na krk, dostat se přes 5 kg /100km už chce hodně prasácký způsob jízdy. Na druhou stranu to auto i docela jede, nemá problém držet 160km/h i do kopce. Na druhou stranu, kdo chce šetřit, dostane se i pod 3.5kg/100km.

S G-Tecem jsem sjezdil “půl Evropy”, naposled jsem s ním projel Dánsko se spotřebou 3.2kg/100km. Takže dá se :yes:
22. 9. 2018 07:48
Re: hrůza
Slušná spotřeba. Já dal Ostrava - Poprad za 3.3 kg a rekord na trase Ostrava - Jablunkov za 2.8 kg.
22. 9. 2018 08:50
Re: hrůza
Jj dá se. Běžně ale jezdím za 4 - 4.5kg, podle stylu jízdy (většinou rychleji) a dost je toho i po Praze. Tj město a dálnice ten horní limit a okresky klidně i pod 4kg...
22. 9. 2018 10:52
Re: hrůza
Dlouhodobeji se pres 5 snad ani dostat nejde. To bys musel jezdit jen dalnici a drzet furt plnej plyn. Ono to navic neni moc nachylne na styl jizdy, takze jeastli na spotrebu nehledis nebo na ni jedes je v realu ve vysledku do 0,5kg.
22. 9. 2018 11:18
Re: hrůza
No mám na ní najeto 125tis km za 3 roky a dlouhodobý průměr mám 4.4kg. Moc se neuomezuji. Kolega má na Leonu TGI 4.8kg, ale ten jak vjede na dádlníci, tlačí pedál k podlaze >:D >:D >:D
Avatar - skejpa
22. 9. 2018 21:53
Zrychlení
Proč nikde neuváděj zrychlení 0-100 ? Už několikrát jsem slyšel krytiku, že je to auto líné, tak mě zajímaly naméřené hodnoty.
Rozbalit vlákno
2
23. 9. 2018 02:37
Re: Zrychlení
Line to neni, nekdy byl porovnavaci test s 1.6TDI a G-Tec na tom byl o fous lepe. Proste to jede na tech 80kw, vzhledem k tomu, ze to auto vlaci 100kg nadrzi naopak spis navic. Zavodak to neni, ale brzda take ne a cestovat muzes i hodne rychle a za minimalni spotrebu - neni problem drzet 180km/h celou cestu po dalnici. Pri 160 kdyz das plyn na podlahu pro me az prekvapive citis, ze to auto jeste tahne. Az k tem 190 a vic se tomu nechce.

A predjizdeni na okresce? Musis proste umet odhadnout sily auta. Kazde auto ktere jsem mel se mi zdalo slabe. At melo koni 100 nebo 200, vzdy se hodi vic a cim silnejsi, tim vic od toho chces..
Avatar - skejpa
19. 12. 2018 08:57
Re: Zrychlení
Já vím, měl sem i 1.6TDI služebák takže vím o čem mluvíš ale je to prostě líné auto. Ta 1.5TSI CNG má ale 95kw, to už by mohlo jet líp :-)