Při výběru nového auta jsem nad CNG Octavií uvažoval. Tehdy to zabili uškrceným 1.4TSi s výkonem jen 81kW a sníženým točivým momentem na 200Nm....
Teď je auto zase jen v kombinaci s DSG.... Prostě je nechtějí prodávat :-) Nechtějí :-)
Ekonomicky? Ja jezdim jako taxi za 4.5kg (realne mereno), snazim se tankovat na nejlevnejsi pumpe za 22kc/kg, bezna cena je 23-24kc. V podstate nevis, ze tam neco je, je to origi prestavba, nic neresis, zadne serizovani, zadne revize pred technickou, nic. Zarovek je to sprazeno s modernim turbem ktere jede krasne takrka od volnobehu, LPG s tim myslim moc nekamaradi.
Vzhledem k odlehcene predni naprave si tam 250nm neumim predstavit. S vykonem to auto problem nema. Kdyz se podivas na skoda forum, vetsina lidi to prirovnava k trochu lepsi 1.2TSi. Do 180km/h zrychluje tak, ze neni zadna brzda provozu a ta rychlost se da s prehledem drzet kopec nekopec s minimalni spotrebou. 1.4tsi 110kw je vykonem, ale take spotrebou dal. G-Tec neni ekvivalentem 1.4 ani 1.0/2 TSi, ale 1.6TDI. Stoji takrka uplne stejne, rozdil je snad 5 tisic, vykon stejny a dynamika snad o fous ve prospech G-tecu. Navic dnes uz vime, ze ten motor je perfektne spolehlivy.
Bohuzel to vse s prichodem nove verze konci. Clanek nezminuje, ze prichazi o viceprvek a o 90kg lehci nadrze sice prinesou lepsi trakci predku, ale celkove nejspis dojde k zhorseni komfortu. Vykon zustava stejny - 15kw navic nebude nikak znat, jelikoz hodnotou tociveho monentu se nehlo. O neco lepsi dynamika bude jen diky usetrenym 90kg a lepsi trakci. Novy motor neprinasi zadne vyhody (o mozna par desetin kg nizsi spotreba nehraje u auta ktere jezdi za 4-5kg plynu vubec zadnou roli), jen nevyhodu nepredvidatelne spolehlivosti.
Lepsi bude proto brat rocni soucasne verze, dokud jsou., jeste minimalne rok budou.
Ne. Aby to bylo znat, muselo by se hnout i s kroutakem, ten ale zustava na stejne hodnote 200nm. Navic podle mereni na brzde, kolem 90kw mela uz ta s udanymi 81kw. To by vysvetlovalo, proc to s tim autem hybe "tak dobre" i pres o 100kg vyssi hmotnost nez 1.2tsi. Obavam se, ze nova verze uz zadny prebytek vykonu nad udanym mit nebude diky novym emisim a realne to pojede stejne.Lepsi zrychleni pujde ma vrub lepsi trakci, protoze s tim autem se ned jinak rozjet bez prokluzu kol no a nizsi hmotnosti. Lepsi dynamika tam ve vysledku tedy bude, ale spis na papire, pruzne zrychleni a zrychleni na vyssi rychlosti neverim.
andy: To se asi dost mýlíš. Jednak by měly být vyššímu výkonu přizpůsobené převody takže i se stejným krouťákem získáš větší hnací sílu na kolech.
Ale i kdyby převody nechali stejné, vyšší výkon přinese výraznější zátah v horní oblasti otáček a to se na dynamice projeví pochopitelně taky. Jsou to triviální vztahy
Aktuálně jezdím s 1,4 CNG octávií manuál , najeto 35tis. a úsporné to teda umí být a ekonomika provozu je výborná 3,8 kg se dá dosáhnout. Na druhou stranu to auto vůbec nejede a pokud to ždímete tak 5,5 - 6kg a stejně je to takové nijaké ta dynamika. Nedávno jsem měl Fabii 66kw 1,2tsi a ta mi přišla živější, hlavně na okreskách se mi s ní lépe předjíždělo-možná jen pocit.
To ano :yes: Proto bych se zeptal, proc dojezd na plyn neni aspon 700-800 km? Ono vzhledem k hustote CNG stanic (neplest s LPG) je to takove svazujici. Uz se vidim jak v noci v cizim meste hledam za deste pumpu, ktera je ke vsemu mimo trasu. Nebo budu tankovat behem cesty dokud tam pulka je? Takze cast provozu bude stejne na benzin, to se nemusel kupovat plynak. Chce to proste dojezd. Cca 25kg CNG snad neni takova zatez. Ale jinak to motoricky nejede tak spatne :yes:
Já jsem měl kdysi půjčený G-tec 81 Kw na víkend. I vzhledem k víceprvku vzadu jedna z nejlepších verzí Octávie. Ale byl to manuál. S tím automatem to opravdu vypadá, jako kdyby to nechtěli ani prodávat.
asi tak nějak chce šetřit. Takmu nakouříme automat (co třeba nechce) za asi tak 70.
>:-[]
Začíná mě ta automatovost štvát.
Já mám automat rád, ale ona už u hodně aut vymizela možnost volby...
I u obyčejných aut se to děje.
A to není dobře.
V nabídce by mělo být obojí.
Jako uživatel G-Tecu jsem v další generaci chtěl vidět výrazně větší nádrž na CNG. 17.7kg proti stávajícím 15kg je dost velké zklamání, znamená to prodloužení dojezdu jen o 50-80km v reálném provozu. Navíc při zmenšení klasické nádrže na necelých 12l...
Přesně, velké zklamání. 17,7kg oproti 15kg a menší nádrž na benzin je na nic.
K tomu ohavný předek, jen kombi a DSG, vzadu vlečená náprava, hrůza, zřejmě neodladěný 1,5TSI s variabilními lopatkami turba -- eee :'-(
Zaplať pánbu za G-Tec Liftbek z roku 2015 načipovaný na stejných 96kW.
Pozor viz muj prispevek vyse. Prichazi o viceprvek, bude mit torzku. Vykon sice jde nahoru, ale kroutak zustava na nm a z me zkusenosti to poznat nebude. Lepsi dynamika bude, stovku to ma mit pod deset, ale to bude spis diky usporenym 90kg na nadrzich. Je mozne, ze spotreba bude nizsi, ale o kolik, o desetinu, dve? To je uplne pri te spotrebe a cene plynu zanedbatelne. Navic co cekat od 1.5tsi a spolehlivosti nikdo nevi.
Mně to taky přijde jako krok ne úplně dobrým směrem. Víceprvek off, vyšší cena (protože kombi a zatím DSG), nárůst kapacity nádrží na plyn nic moc, za to na benzín se dojezd rapidně snížil...Dohromady mi to dává více nevýhod než výhod.
On viceprvek nema ani Golf CNG, takze je to jen ustupek k standardu. Pristi rok si to chci koupit a mezi Octou a Golfem se asi budu rozhodovat, rocni, stoji to vicemene stejne.
Octu na CNG považuju za výborné auto, viz i můj blog tady: [odkaz]
časem budu do firmy asi nějaké další takové auto přikupovat, nevíte jak to vypadá s dalšími kombíky na CNG? Nechystá se Superb, nebo třeba Insignia....? Opel i Škodovka CNG dělají, tak třeba dojde i na nějaký velký kombík.... škoda že skončil Passat.... A4 CNG je na nic....
Jinak to vylepšení Octávie považuju za povedené - vyšší dojezd na plyn, vyšší výkon, nižší emise.... slušné.... :yes: Už ta současná verze Octávie má emise velice nízké a jestli to šlo u té modernizované ještě dolů, tak to je myslím velmi zajímavé eko-auto....
Ještě je tu nové Volvo C90 na CNG (nevím jestli se tu oficiálně dováží) s 256 koňmi a spotřebou do 5 kg. Příštím rokem má přijít Opel Astra.
Taky jsem měl O3 na CNG a plná spokojenost. Dlouhodobě jsem jezdil za 3.6 kg a tankoval u souseda, takže kilometr mne vyšel na cca 0.75 Kč. Bohužel musela jít z domu (tři auta před domem už bylo i na mne moc).
Taky mně chybí na trhu více aut na CNG, ale v Evropě (díky lokálním prodejcům) je to lepší a snad to dojde k nám. V některých zemích má být od MY20 nabízená Suzuki Vitara na CNG (doposud byla jen v Belgii). A údajně co vím, tak také Italský importér Subaru zvažuje montáže CNG do modelů Impreza a Outback. Už jsem potkal také individuálně dovezený Ford F150 na CNG (majitel říkal, že má spotřebu mažu 6 a 7 kg).
hmmm, pro mě by byl ideální kombík typu Supa nebo Insignie, prostě cokoliv trochu většího než ta Octa.... tak uvidíme.... furt mi CNG přijde funkčně i ekologicky zajímavější než auta s baterkama.....
A budes ho take individualne servisovat? Auto, ktere je jedine v CR bych opravdu nechtel.
Na CNG origo zastavby pripada v uvahu jen Golf, Leon a Octavia. Passat byl minule generace, soucasnou jsem na CNG nikde nevidel. Ale treba jev D a k nam ho proste nikdo nedotahl, stejne jako treba MB E. Ma byt Astra a mozna uz i je, protoze jsem jednu potkal na plnicce CNG, ale zase - nebudi chtit auto, kterych je v CR jako na prstech rukou a v zadnem servisu Opelu s tim nemaji zkusenost. Pak uz jen nejake uzitnaky, asi od Fordu i PSA. V zahranici je toho evidentne mnohem vic, jem se to sem nevyplati nikomu dovazet. Ono je to sice lepsi nez hybrid, jede to za polovinu a bez kompromisu v jizdnim stylu,ale neni to tak in.
S tím servisem bych to neviděl tak černě. Situace, kdy servisy profitují více z práce na autech, než z jejich prodeje, tomu nahrává.
Známá si že Švédska (kde cca 1/2 roku pracovala) dotáhla V60 (rok výroby 2016) na CNG a normálně tu jezdí servisovat (tuším v Ostravě). Je to o tom, že se nejdříve v servise poptáte.
V90 na CNG tu bude jezdit celkem dost. Já pravidelně potkávám 2 (jedna je na CD SPZ)
Nechápu proč neudělají alespoň 1.8l lépe 2.0l. Tahle herka líná je dobrá max. jako služebák…
Pokud někdo jezdí s naloženým autem nemůže mu tenhle smutný výkon stačit...
Ano, přesně tak, ikdyž se tomu šlape na krk, dostat se přes 5 kg /100km už chce hodně prasácký způsob jízdy. Na druhou stranu to auto i docela jede, nemá problém držet 160km/h i do kopce. Na druhou stranu, kdo chce šetřit, dostane se i pod 3.5kg/100km.
S G-Tecem jsem sjezdil “půl Evropy”, naposled jsem s ním projel Dánsko se spotřebou 3.2kg/100km. Takže dá se :yes:
Jj dá se. Běžně ale jezdím za 4 - 4.5kg, podle stylu jízdy (většinou rychleji) a dost je toho i po Praze. Tj město a dálnice ten horní limit a okresky klidně i pod 4kg...
Dlouhodobeji se pres 5 snad ani dostat nejde. To bys musel jezdit jen dalnici a drzet furt plnej plyn. Ono to navic neni moc nachylne na styl jizdy, takze jeastli na spotrebu nehledis nebo na ni jedes je v realu ve vysledku do 0,5kg.
No mám na ní najeto 125tis km za 3 roky a dlouhodobý průměr mám 4.4kg. Moc se neuomezuji. Kolega má na Leonu TGI 4.8kg, ale ten jak vjede na dádlníci, tlačí pedál k podlaze >:D >:D >:D
Line to neni, nekdy byl porovnavaci test s 1.6TDI a G-Tec na tom byl o fous lepe. Proste to jede na tech 80kw, vzhledem k tomu, ze to auto vlaci 100kg nadrzi naopak spis navic. Zavodak to neni, ale brzda take ne a cestovat muzes i hodne rychle a za minimalni spotrebu - neni problem drzet 180km/h celou cestu po dalnici. Pri 160 kdyz das plyn na podlahu pro me az prekvapive citis, ze to auto jeste tahne. Az k tem 190 a vic se tomu nechce.
A predjizdeni na okresce? Musis proste umet odhadnout sily auta. Kazde auto ktere jsem mel se mi zdalo slabe. At melo koni 100 nebo 200, vzdy se hodi vic a cim silnejsi, tim vic od toho chces..