Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu

Zatímco nedávný facelift se na plynové Škodě Octavia odrazil hlavně změnou vnějšího vzhledu, nový modelový rok bude ve znamení razantního zásahu do techniky!
Zpět na článek
9. 7. 2017 14:17
9. 7. 2017 16:17
9. 7. 2017 15:01
9. 7. 2017 15:10
9. 7. 2017 15:32
9. 7. 2017 18:26
9. 7. 2017 22:31
9. 7. 2017 15:52
9. 7. 2017 16:18
9. 7. 2017 19:03
9. 7. 2017 19:43
9. 7. 2017 21:23
9. 7. 2017 22:36
10. 7. 2017 06:50
10. 7. 2017 09:58
9. 7. 2017 21:25
10. 7. 2017 13:28
9. 7. 2017 16:03
10. 7. 2017 12:05
10. 7. 2017 12:52
10. 7. 2017 13:20
10. 7. 2017 13:58
10. 7. 2017 14:11
10. 7. 2017 14:26
10. 7. 2017 14:03
9. 7. 2017 16:40
10. 7. 2017 16:15
10. 7. 2017 09:34
10. 7. 2017 12:51
10. 7. 2017 13:44
10. 7. 2017 13:43
10. 7. 2017 14:14
9. 7. 2017 14:17
a to se mi líbí
Jestliže dosud teoreticky G-Tec ujel na plyn 430 a na benzin 940 kilometrů, od příštího roku počítejme se 620 a 300 kilometry - to je super pokrok!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
9. 7. 2017 14:40
Re: a to se mi líbí
No... jde to tím směrem, že priorita je provoz na na plyn. 300 na benzín (při spotřebě 5l, takže reálně spíš třeba 220) by mělo jako dojezdovka vyhovovat. Za mě ok, kdo si koupí CNG, chce taky jezdit na CNG.

Úspora hmotnosti 72kg by mě zajímala, jestli ono za ní náhodou nestojí spíš fakt, že se do těch nádrží celkem méně vejde. Jinak ale nic proti optimalizaci rozložení váhy.

Hlavně ale - s tou 1.5TSI by to mohlo trošku líp jezdit, tím padá z mého pohledu největší nevýhoda. Pokud zůstal víceprvek, tak to bude zajímavá verze.
9. 7. 2017 14:41
Re: SIMULACE ŠÁDE POKROKU JAKOSVIŇA ;)))
jj
další 200 bar metanový pojízdný bomby na silnících [odkaz] [odkaz] ;-)
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :no:
PS: víš co je skutečný pokrok?? TODLE : [odkaz] [odkaz]
9. 7. 2017 16:14
Re: SIMULACE ŠÁDE POKROKU JAKOSVIŇA ;)))
odkdy je Tesla pokrok ???? >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
9. 7. 2017 20:59
Re: SIMULACE ŠÁDE POKROKU JAKOSVIŇA ;)))
vod začátku [odkaz] ale s GIGA-1 [odkaz] a TM3 [odkaz] to teprve nabralo grády [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
9. 7. 2017 16:10
Re: SIMULACE ŠÁDE POKROKU JAKOSVIŇA ;)))
To jako jo, ale trošku se snižuje použitelnost v oblastech, kde není tolik plynových stanic - viz. např. zmiňované Chorvatsko.

Ale jako služebák pro provoz v ČR je to pokrok.
9. 7. 2017 17:19
Re: SIMULACE ŠÁDE POKROKU JAKOSVIŇA ;)))
Ako viem, tak do Chorvátska jazdí 1-krát do roka. Auto sa potom odparkuje a zbytok dovolenky na pláži. ;-)
9. 7. 2017 17:14
Re: SIMULACE ŠÁDE POKROKU JAKOSVIŇA ;)))
Emel, určite to tak bude. Keď podľa metodiky naplnia na 90% 30 litrovú, tak hneď majú cca 20 kg dole. ;-)
9. 7. 2017 18:24
Re: SIMULACE ŠÁDE POKROKU JAKOSVIŇA ;)))
Tá úspora na váhe bude zrejme daná výrazným zmenšením nádrže na benzín...
Avatar - holden2
9. 7. 2017 14:17
neskutecne
hnusna zalezitost. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Rozbalit vlákno
5
9. 7. 2017 15:39
Re: neskutecne
Už by bylo načase, abys změnil svůj neustále omílaný slogan. Jo, a podle tvého příspěvku předpokládám, že ty jsi nikdy nic v životě nevyfasoval :-)
9. 7. 2017 16:17
Re: neskutecne
Ani to ne. je to nula. Dovedeš si představit, že si vypotíš v palici ubohej žvást a kdykoliv se objeví na webu článek o určité značce, zkopíruješ to tam v trapňoučkém očekávání, že snad někoho urazíš nebo naštveš? A nic jinýho nedáš?
To už je lepší se střelit do palice, než se tajhle v tom mlátit.

>:D :-!
9. 7. 2017 16:29
Re: neskutecne
Ze by frustrace z vlastniho zivota? No, od bleskizace auto.cz to slo hodne dolu se vsim.
9. 7. 2017 17:22
Re: neskutecne
holden nevyfasoval ani "z hůry dáno"! :-) :-) :-)
9. 7. 2017 15:01
Pokrok?
Souhlasím, že Škodovka se nekupuje, ale fasuje. Také mám to období za sebou.
V roku 1998 jem ji vyfasovala a musela s ní jezdit. Po 20 letech je to pro mě obrazně řečeno porád stejné auto. Hrůza. Kam se mezitím posunuly ostatní automobilky.
A po aféře Volkswagenu si od těch podvodníků už nikdy nic nekoupím.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - _Karel_
9. 7. 2017 15:10
Re: Pokrok?
Zajímavý názor. Kam konkrétně se posunuly ostatní automobilky proti škodě za těch dvacet let ? Na to jsem mimořádně zvědavý, takže předem díky za odpověď! ;-)
Avatar - Đawson
9. 7. 2017 15:32
Re: Pokrok?
Někdy mi příjde, že hateři škody už doslova vaří z vody >:D a holden se svou 200x omletou hláškou už objevil nový vesmír trapnosti.
9. 7. 2017 18:26
Re: Pokrok?
Odpovede sa (samo)zrejme nedočkáš >:D
Avatar - Emel
9. 7. 2017 22:31
Re: Pokrok?
Tehdy bylo Škodovce dáváno za vzor Volvo. Vím naprosto přesně kam se posunulo.. :-O
9. 7. 2017 15:52
Re: Pokrok?
Proč by jste si měla kupovat když píšete že se fasuje? Já tomu nerozumím.
9. 7. 2017 16:18
Re: Pokrok?
:yes:
Dyť je mimo.
9. 7. 2017 16:18
Re: Pokrok?
Skodovka se posunula od favorita k superbu, prodeje ji narostly asi o 500% . Na poli hybridu a alternativnich paliv bohuzel musi nasledovat, co rekne vw. Ten se do niceho noveho moc nehrne. Spis vydelava penize na tom, co vynasi na 100%. Ma proste prilis konzervativni strategii. S tim souvisi i jejich afera, ale toto byla obvykla praxe u vsech automobilek. VW se jen hloupe priznal.
V roce 98 jste nemohla vyfasovat nic moc dobryho, i octavia I je vnitrnim prostorem snad horsi, nez felda, po liftu o chlup lepsi. Dvojkova je uz ale bez kompromisu, tak akorat.
A kam by jste si prala, aby se skoda posunula? Muzete mit silny motor, pohon 4x4, automat, bezpecnostni asistenty, navigaci, karoserie ruznych typu. To neni zly oproti jinym vychodnim automobilkam. Ja bych treba privital HUD a led svetla ve vsech modelech.
9. 7. 2017 19:03
Re: Pokrok?
Paní Věro, kdybyste nám radši ukázala prsa tak byste nám asi prokázala lepší službu ;-)
Avatar - _Karel_
9. 7. 2017 19:43
Re: Pokrok?
>:-[] :yes:
A nebo taky ne.
Avatar - Hammunasakra
9. 7. 2017 20:53
Re: Pokrok?
Ty už nedospěješ = fakt tristní co ti stačí k palci nahoru >:D

A eště tristnější co z tebe leze ;-\
Avatar - _Karel_
9. 7. 2017 21:23
Re: Pokrok?
Od tebe to zní, jako když prostitutka chce kázat v kostele. Ty tu tleskáš daleko horším věcem, než je tenhle šovinistickej vtípek. Navíc dost pravděpodobně určenej chlapovi, co se vydává za Veru.
Avatar - Hammunasakra
9. 7. 2017 21:26
Re: Pokrok?
Prostituce je myslim tvrdý řemeslo = já je mám radši než politiky. Ty bys radši šukal politika? >:D

Jestli to horší lepší posuzuješ ty = tak to snad i beru >:-[]

Ale zkus dát pár příkladů = pár sou aspoň 2 ;-)
Avatar - Emel
9. 7. 2017 22:36
Re: Pokrok?
Co to je za měřítko? Ty bys snad radši šukal třeba horníka nebo pekaře?
Avatar - Hammunasakra
9. 7. 2017 22:46
Re: Pokrok?
Proč se tak pitomě ptáš = já prostitutky v kostele nevymejšlim >:D
Avatar - _Karel_
10. 7. 2017 06:50
Re: Pokrok?
Ne, ty sem jen taháš ***ní politiků.
Avatar - Hammunasakra
10. 7. 2017 09:03
Re: Pokrok?
Nenene = ty 21:23 = a to předtim nebudu ani komentovat ;-)

Tak co ty 2 příklady = něčeho daleko horšího? Budou, nebudou? :-)
10. 7. 2017 09:58
Re: Pokrok?
Zato ty nám svoju dospelosť reprezentuješ v takmer každej diskusii a máš jej evidentne na rozdávanie ;)
Avatar - Hammunasakra
10. 7. 2017 10:02
Re: Pokrok?
Jj je to tak = oceňuju žes to zaznamenal :yes: >:-[]
Avatar - Hammunasakra
9. 7. 2017 20:52
Re: Pokrok?
Kdybys dospěl a nemlel furt další a další kraviny = to by byla služba veřejnosti ;-)
9. 7. 2017 21:25
Re: Pokrok?
Ty nechces videt kozy? Podezrely, cucham zavodni Citroen C5.
Avatar - Hammunasakra
9. 7. 2017 21:28
Re: Pokrok?
A tyhle 2 blbosti si vymyslel jak? Umíš to aspoň vysvětlit? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
9. 7. 2017 21:48
Re: Pokrok?
Dals mi :no: tak rychle že sem nestačil editovat takže 1 11 13 a 17 je muj svět [odkaz] tebe tipuju na 9 a 19 >:-[]
10. 7. 2017 13:28
Re: Pokrok?
Běž se chlapče raději zklidnit do výfuku u své Škodárny ;-)
9. 7. 2017 16:03
Dojezd
Nevim, čím jezdil pan redaktor, ale 430km dojezd na plyn u současné verze je nesmysl. Nejvíc se mi podařilo ujet 342km, a to s největším sebezapřením a byl jsem s dynamikou na úrovni Škody 120 >:D

Výměnu motoru za 1.5TSI vnímám pozitivně, posílit potřebuje. Nádrž na plyn by měla být na 26kg a pak by jen 15litrů bylo OK ;-)
Rozbalit vlákno
9
9. 7. 2017 16:22
Re: Dojezd
Skoda 120 tocila na ctyrku 3000 otacek v 80km/h. Zezadu ten motor rval jak postrelene prase. A do toho jste mel plne ruce prace udrzet auto rovne na ceste.
10. 7. 2017 12:05
Re: Dojezd
Buď něco děláte špatně, často jezdíte po městě v zácpách nebo je něco s autem. Při dálničních, tachometrových 130-135 mám dojezd na plnou nádrž 390-410 km, když jsem sám v autě. 340 km když jsme jeli ve čtyřech s plnym kufrem. Pokud vim, že nespěchám, jedu na spotřebu a šolichám se v okolí 115-120 tachometrovejch, tak 430-440 je zcela reálná spotřeba. Jeden výlet do němec ve vnitřně nastaveném modu "Eco Rally" aneb kam až dojemdem skončil po 490 km. Pevně věřim že s vypnutou klimou by 500 km bylo reálných.

Ano chce to trochu práce s plynem a přemýšelení kde do toho šlápnout a kde ne - když zapnu tempomat spotřeba je o 0,5 kg na 100 km vejš.
Avatar - qwerty99
10. 7. 2017 12:52
Re: Dojezd
Tak to vam borci gratuluju :-)

asi jsem trosku jineho razeni, mam take ve svem vozitku (neni to skodifka) 1,4 turbo se 110KW na 1100 kilo a kdyz jezdim za 9l /100km tak si rikam, ty jo asi jsme jezdil sporive :-)

sporiva jizda je styl jizdy kterej neumim :-) protoze to co se propali v motoru se nepocita do zivota :-), ale chapu, ze vetsina lidi ma auto ne jako konicka, ale jako nutne premistovadlo z bodu A do body B.

qwerty
10. 7. 2017 13:20
Re: Dojezd
když ja pojedu s průměrem za 9, tak první policajt co me zmeri rychlost me sebere papiry, protože budu za limitem +40/+50 a to mam vetsi objem nez 1.4
Avatar - Hammunasakra
10. 7. 2017 13:45
Re: Dojezd
Taky mám větší objem než 1.4 a za průměrnejch 9 nejspíš jezdit ani nedovede :-)
Avatar - qwerty99
10. 7. 2017 13:58
Re: Dojezd
tak je pravda, ze mam 80% cest po meste :-)

qwerty
10. 7. 2017 14:11
Re: Dojezd
to pak chápu
co te cti je, ze to je benzin a ne naftak
Avatar - qwerty99
10. 7. 2017 14:26
Re: Dojezd
Opel Adam S se v nafte nedela :-)

ono to prej umi jezdit za 6, ale to me nebavi :-)

qwerty
10. 7. 2017 14:03
Re: Dojezd
Plně s tebou souhlasím. U CNG má na spotřebu obrovský vliv styl jízdy a hlavně předvídavost jak profilu tratě, tak taky provozu a v neposlední řadě taky chování ostatních řidičů. Já jezdím denně do práce (1/2 město se středním provozem, 1/2 mimo město) se spotřebou 3,5 kg (ráno bez klimy a přes den s klimou za 3,7 kg) a manželka, která řídí cca 1 x týdně dává tu samou trasu v rozmezí 4,4 až 4,8 kg. Přičemž časově jsem já na průměrných 17 minutách a manželka na 20 minutách.

Počet stanic CNG neřeším a tankuji až když jedu kolem stanice, takže každé druhé tankování střídám cca 15 až 30 km na benzín. Mimochodem i průměrná spotřeba na benzín je slušná (průměr 5,2 l/100 km).
9. 7. 2017 16:40
Zkušenosti
Já Oktávku nenafasoval, ale sám si jí vybral. Po zkušenostech s třemi značkami aut jsem sáhl po g-tecu a naprostá spokojenost. Vyhovuje mně jak po jízdní stránce. Víceprvek je bonus (s kevlarovými nadržemi prý nebude) ale k nezaplacení je nízké těžiště (miluju s ním jezdit horské zatáčky). Spotřeba se po 5tkm ustálila na 3.6 kg. A to jezdím 1/3 město, 1/3 venkov a 1/3 dálnice. Rekord (3 dospělí, dítě a pes) je při cestě na hory a zpět (240 km) spotřeba 2.8 kg. Nechal jsem si změřit výkon na brzdě a je reálných 92 kW (papírově 81 kW). Dlouhodobá průměrná rychlost je 57 km/h.
Rozbalit vlákno
5
9. 7. 2017 17:06
Re: Zkušenosti
"Nechal jsem si změřit výkon na brzdě a je reálných 92 kW"..... Hmm takže motor z auta ven a na stolici? Ale ne, měřili jsme na válcích a tam měříme opravdu REÁLNÝ výkon. >:D >:D >:D
9. 7. 2017 21:33
Re: Zkušenosti
doplň znalosti, ve válcové zkušebně lze určit výkon motoru, jelikož se při doběhu dají určit ztráty v hnacím řetězci.
10. 7. 2017 16:15
Re: Zkušenosti
Vážně ? Bohužel ne se stoprocentní přesnosti takže z REÁLNÉHO údaje tak reálny nebude , že.
9. 7. 2017 22:27
Re: Zkušenosti
Ja som si ju tiež kúpil sukromne a dlhodobá spotreba 4,3kg. Jazdim asi trocha svižnejše.
10. 7. 2017 09:34
Re: Zkušenosti
Ale je pravda že diaľnice tvoria 70-80%. Kedysi som mal pri inom režime podobnú priemerku.
Avatar - Lojza11
10. 7. 2017 12:51
Octavia
CNG by mohlo byt zajimave palivo do automobilu. Skoda, ze vyrobci nenabizi vice modelu aut se silnejsim motorem pres 200koni.Treba i do supa by slusel motor pres 200koni na cng s vyssim dojezdem. Jinak kdo byste chteli koupit supa Laurina - Klementa do provozu 2/2017 bude mit najeto 6000km combi 4x4 tdi 140kw. Koupeno v CR. Cenikovka 1 177 000,-Kc, za 999 000,-Kc.Jezdim s tim jen ja, zadna predvadecka. Odpocet DPH mozny.
Rozbalit vlákno
1
10. 7. 2017 13:44
Re: Octavia
Na dovolené v Holandsku jsem na plničkách běžně potkával auta u kterých by dodělávku CNG nikdo nečekal (X6, Q7, GLC a obdobné). Bavil jsem se s řidiči a prý až 1/3 těchto typů aut má dodělávané CNG dodatečně (mají prý obrovské ekologické poplatky dle emisí). Vrcholným setkáním byla prohlídka pick-upu Ford F-150 na CNG. Polák si ho nechal přivézt z USA (prý je CNG originál z fabriky) a dal za něho v přepočtu na naše cca 1.200.000 Kč (180 tisíc zlotých). Průměrná spotřeba je prý u tohoto kolosu kolem 10 kg CNG na 100 kilometrů.
10. 7. 2017 13:43
CNG
Konečně někoho ze Škodovky aspoň napadlo nahradit těžké ocelové nádrže za kompozit, nicméně třetí navíc nádrž pro zvětšení dojezdu stále pitomci nechali ocel, takže zase očividně šetří, ale český balík si to stejně za tu cenu koupí. Nechtěl bych ale ty kompozitní nádrže v případě havárie a poškození platit, to by byl ranec. Vzhledem k poměru cena vs. užitná hodnota, čili dojezdu, velikosti a hmotnosti nádrže a také směšné ceně nádrže u LPG, CNG stále není schopné plně nahradit LPG a nebýt neustálého lobování za toto palivo, už by bylo dávno zcela out. Kdo si jednou zvykne na výhody LPG, jen velmi těžce si zvyká na CNG. Osobně bych to nechtěl a už vůbec ne za takovou cenu. Kdo skočí do CNG z klasických paliv si třeba i zvykne, protože nepoznal neomezené výhody LPG.
Rozbalit vlákno
1
10. 7. 2017 14:14
Re: CNG
CNG je daleko ekologičtější palivo než LPG (toto je hlavní rozdíl oproti CNG oproti LPG). Nákladově s provozem jsou na tom obdobně. U LPG je daleko větší omezení vjezdu do podzemních garáží, kromě ČR kde je z velké většiny omezení vjezdu jak CNG, tak také LPG aut. V zahraničí jsem se nesetkal (netvrdím že nejsou) s garážemi, které by zakazovali vjezd CNG (Polsko, Německo, Rakousko, Slovensko a Holandsko) a měli jen zákaz LPG.

Mám známého co koupil originál Opel Astra na LPG a nadává jako špaček. Pominuli kvalitu Oplů, tak na servisku auta jezdí jinam, než na servis a kontrolu LPG.
10. 7. 2017 14:22
Nezávislé topení
Bohužel tímto krokem (snížení objemu nádrže na benzín) pravděpodobně přijde Oktávka G-tec o možnost montáže nezávislého topení. Stávající Webasto (i extrení), které se do škodovek dává, tak má v technických podmínkách nádrž o objemu min. 20 litrů benzínu.
Rozbalit vlákno
5
10. 7. 2017 22:09
Re: Nezávislé topení
A nač potřebuješ nezávislé topení u benzínového motoru? Však to topí skoro hned...
10. 7. 2017 23:45
Re: Nezávislé topení
Třeba proto abych nemusel při mínusových teplotách škrabat auto, případně ometat sníh. Pohled po ránu na ulici, kdy deset lidí škrábe auto a vy si jdete klidným krokem k autu s cigaretkou v ruce je k nezaplacení. V zimě můžu vyjet v krátkém rukávu a dceru vést v sedačce jen v mikině (90% dětí sedí v sedačce v zimní buňce) čímž podporují naši bezpečnost. Taky můžu v klidu nechat psa v autě když si musím občas odskočit. Taky nejsou žádné studené starty a motor je už zahřátý.

V létě si pustím před nastoupením do auta ventilaci a nastupuji do auta kde je 35 stupňů a né 60, přičemž klima prakticky ihned chladí a po minutě jsem v autě na 22 stupních.

Kdo neměl bufík tak nepochopí. Navíc ho celkově má Škoda za dobrou cenu (23 až 27 tisíc). Jen Dacia to nabízí za cenu srovnatelnou. Jinak se cena nezávislého topení pohybuje od 35 tisíc výše (Volvo za 55 tisíc) a externí dodávka je kolem 40 tisíc.
11. 7. 2017 16:11
Re: Nezávislé topení
Já mám garáž, tak to opravdu nepochopím:)
Ale i když jsem to měl v autě, tak jsem to nepoužíval.
To mi chceš říct, že z komplet auta sleze díky nezávislému topení sníh?
To co popisuješ jsou úkony, které mi zaberou tak tři minuty. Nejsem si jistý, jestli mají cenu 30 tisíc korun.
Avatar - Hammunasakra
11. 7. 2017 19:59
Re: Nezávislé topení
No někdo si jistej je = možná tam má trochu vliv příjem :-)

Nezávislý topení je fajn i když má garáž a auto v benzínu = jestli to za ty prachy stojí je jen o penězích. Když je máš tak rozhodně jo :yes: :-!
Avatar - Hammunasakra
11. 7. 2017 19:59
Re: Nezávislé topení
No někdo si jistej je = možná tam má trochu vliv příjem :-)

Nezávislý topení je fajn i když má garáž a auto v benzínu = jestli to za ty prachy stojí je jen o penězích. Když je máš tak rozhodně jo :yes: :-!