Diskuse

Škoda Octavia I 1.9 TDI vs. Škoda Octavia III 1.6 TDI – Pokrok na všech na všech frontách?

2.10.2016

Jak dlouhou cestu modelová řada Octavia urazila, to si nejlépe uvědomíte po přesednutí ze současného modelu do první generace. Má šanci zachovalé ojeté auto odejít z testu se ctí?

 

  • 94 Reagovat !

    foto kilem

    kilem 02.10.2016  08:43

    pokrok

    Skelet golf.. motor golf sem tam nejaká vnitrni uprava od passatu opravdu pokrok .Škodovka favo,forman posledni česká auta.Jeste ,že jeste je dacia která je v dosti vecech stejná bo je nahrazuje :-)
    • 69 Reagovat !

      foto Kharl-ANTIDIESEL

      Kharl.ANTIDIESEL 02.10.2016  10:04

      « TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

      jj
      VLASTNIT v ČESKÝ RAKOVINOU [odkaz] PROLEZLÝ DÍŘE NĚJAKOU DÍZLPOPELNICI [odkaz] ŠÁDE [odkaz] je defakto NÁRODNÍ TRAGÉDIJE ne-li prasešina hodná DÍZLPRASÍKA made in CECHČIJE >:D To není jen tak soudruzi s tím šmejdem Bouleslavi otravovat z laufu na ulici malí děti ze školky rakovinou [odkaz] když jsou za ručičku s paní učitelkou na hřiště, pardon tedy vlastně po chodníku čuchat smlt ;-)
      TO JE TOTÁNÍ NESCHOPNOST KONZERVY a ZAPRODANOST ŠÁDE ŽE TAKOVÝ KŘÁP NADÁLE v počtu 500.000 ks ročně 2016 CHRLÍ Z VÝROBNÍ FABRIKY:

      BOULESLAV
      a
      KVÁSINY kde zaměstnávají samý zlósiny ;-)
      >:D
      >:D >:D
      >:D >:D >:D
      >:D >:D >:D >:D
      >:D >:D >:D >:D >:D
      >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
      • 97 Reagovat !

        foto Blatouch

        Blatouch 02.10.2016  10:18

        « Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

        Ha ha - nezklamal jsi.

        Ale pokud bychom meli diesely nahradit elekrtinou, tak jen v CR by se muselo postavit dalich 5 Temelinu, takze tyhle ekokecy jsou skutecne kecy.
        • 49 Reagovat !

          foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

          T.E.S.L.A už na ACZ serie 02.10.2016  10:33

          « Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

          Ako keby si ty kecy vycucané z prstu nepísal...
          • 75 Reagovat !

            foto Blatouch

            Blatouch 02.10.2016  11:12

            « Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

            Jen 1,6 M tun benzinu prodaneho v CR za rok je cca. 60 PJ energie, nafty je 3x tolik. Temelin vyrobi 40 PJ za rok. Velmi priblizne 5 Temelinu. Ztraty v distirbuci, skladovani a ucinnost motoru a akumulatoru jsou samozdrejme dalsi vypocty.
            • 42 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 02.10.2016  14:02

              « Re: Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

              Zapomínáš na jednu podstatnou věc, a tou je veškerá velkokapacitní doprava - vlaky, autobusy, nákladní auta. Tam je spousta nafty, kterou nikdo nahrazovat nechce, proč taky?
              • 42 Reagovat !

                foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

                T.E.S.L.A už na ACZ serie 02.10.2016  15:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

                Márna snaha, myslím si, rovnako Tvoja ako moja. Za nejaký čas tu bude iný článok na podobnú tému, a tí istí ľudia budú znovu vypisovať rovnaké blbiny.
                • 16 Reagovat !

                  foto Blatouch

                  Blatouch 02.10.2016  16:29

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

                  Jake blbiny - pokud skutecne mluvime o ekologii, a ne jen o sikanovani ridicu osobnich aut, tak samozdrejme i velkokapacitni preprava musi opustit spalovaci motory. A je samozdrejme blbina, aby pri dnesnim stavu techniky jezdila nakladni auta na elektrinu. Tim chci ukazat, jaka blbina jsou osobni elektroauta - za soucasneho stavu techniky.
              • 31 Reagovat !

                foto evocolt

                evocolt 02.10.2016  15:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

                Pomalicky,ale iste uz aj tam sa chysta zmena.. [odkaz]
                • 32 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 02.10.2016  17:15

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

                  Vodík, panejo... ekologicky největší zvěrstvo.
            • 54 Reagovat !

              foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

              T.E.S.L.A už na ACZ serie 02.10.2016  15:17

              « Re: Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

              Ďalší blbec, čo operuje s tým, že zo dňa na deň pôjdu všetky spaľováky do šrotu a nahradia sa elektrickými autami. Kde na tie rozumy, vy mudrlanti, chodíte? Elektrina len tak ľahko nenahradí klasiku, ani keby sa za to pol planéty modlilo. Ale scenár, pri ktorom by sa nafta v osobných autách zrušila úplne, a osobné autá so spaľovacími motormi by nemali povolený vjazd do miest je v horizonte jedného-dvoch desaťročí vcelku reálny. Ak budú autá na elektrinu pribúdať, rozhodne to nebude nijak skokovo, ale prechod bude postupný, t.j. že postupne sa budú dopĺňať aj kapacity na výrobu el. energie. Keby podaktorí odporcovia tohto trendu používali mozog, tak by na to už dávno prišli a netrepali by také somariny jak ty. A pokiaľ považuješ veľké elektrárne a jadro za jediný možný zdroj elektriny, tak mi je tvojho obmedzeného rozhľadu ľúto. Tiež zabúdaš na to, že aj rafinérky pri výrobe palív spotrebujú kvantá elektriny - a táto spotreba bude s ubúdajúcim objemom výroby palív menšia. Ušetrená energia sa môže využívať na pohon áut, čo je podstatne rozumnejšie a ekologickejšie využitie ako na výrobu palív.
              • 24 Reagovat !

                foto Blatouch

                Blatouch 02.10.2016  16:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

                Ty ses skutecny cobol - skokove zakazeme vjezd do mest a postupne budou pribyvat realne nepouzitelan elektroauta - ha ha ha.

                Smart Gridy - asi ano v oblasti nn, tedy staelitu, ale pro vn to bude znamenat predelat kompletni rozvodnou soustavu.

                Postupne doplnovani vyrobni kapacity el. energie - kolik let se budou budovat dalsi 4 Temeliny pro dobijeni aut v CR a kdo to zaplati? A jak cela Evropa?
                • 32 Reagovat !

                  foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

                  T.E.S.L.A už na ACZ serie 02.10.2016  16:55

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

                  Bože, prečo si dal dušu do barana...
                  • 35 Reagovat !

                    foto Blatouch

                    Blatouch 02.10.2016  17:21

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

                    Jak pro berany - tak znovu: Kde se vezme a prepravi energie cca. 200 PJ / rok nutna pro automobily v CR pokud prestaneme dovazet ropu? Z vetrniku, ze solaru? Nahrada spalovacich motoru elektroauty do 20 let je tedy cista utopie a to i kdybychom ted meli akumulatory pro realny dojezd aut min. 500 km (a to i v tuhe zime nebo horkem letu) a jejich dobiti max. do 10 min. Nejsme vubec na elektroauta pripraveni.
                    • 42 Reagovat !

                      foto Blue-Sun

                      Blue Sun 02.10.2016  18:49

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

                      A proto raději ani nevyvineme snahu ten stav změnit. Takže namísto postupného vývoje prostě budeme dál slepě a tupě pálit drahocennou ropu, kterou neumíme ničím nahradit...
                      Ty nejsi beran... jsi mnohem horší.
                      • 31 Reagovat !

                        foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

                        T.E.S.L.A už na ACZ serie 02.10.2016  20:58

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

                        Obávam sa, že akákoľvek reakcia je zbytočná. Naprogramovali ho natvrdo...
          • 00 Reagovat !

            foto blacklemon4

            blacklemon4 03.10.2016  08:55

            « Re: Re: Re: TOTÁLNÍ PRŮS DIZLPOPELNICE z BOULESLAVI

  • 1010 Reagovat !

    foto Velkoodberatel-kukurice

    Velkoodběratel_kukuřice 02.10.2016  08:49

    Prestiž s velkým pé

    Diesel je zkrátka to, co udělalo tomuhle autu jméno. Tento skvělý motor a pěkný design udělal z Octavie velmi nadčasové auto.
    • 77 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 02.10.2016  14:03

      « Re: Prestiž s velkým pé

      Když se na tu fotku zadívám, přemýšlím, kde je ta nadčasovost. První generace je i s faceliftem zkrátka totálně zastaralá, design je pravěký.
      • 64 Reagovat !

        foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

        T.E.S.L.A už na ACZ serie 02.10.2016  15:20

        « Re: Re: Prestiž s velkým pé

        Dizajn bol praveký už v čase uvedenia. Až primitívne jednoduché tvary, dlhokánske previsy a veľké balóny - to sa vtedy vo svete už pekných pár rokov nenosilo.
  • 294 Reagovat !

    foto cechblog

    cechblog 02.10.2016  08:53

    TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

    To je opravdu pokrok. Do toho pokroku je také nutné započítat změnu v nápravě, z tříramenné na jednoduchou. >:D >:D >:D Dokonce i použité plasty a čalunění bylo před 14 lety lepší, jediné co udělali, že to sračkaauto natáhli. >:D >:D >:D A ekokreténům s malými objemi dodává korunu vyšší spotřeba ve městě u dnešní verze. >:D >:D >:D
    • 162 Reagovat !

      foto Dylan-McKay

      Dylan McKay 02.10.2016  09:21

      « Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

      Nic jiného než souhlas.
      • 53 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 02.10.2016  11:23

        « Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

        Dylane, zdravím, už dlooouho jsi tu nebyl :yes: :yes: :yes:
        • 43 Reagovat !

          foto Dylan-McKay

          Dylan McKay 02.10.2016  11:42

          « Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

          Jo, brácho, Brenda má nějaký problémy a musím si o tom s někým promluvit.
          • 43 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 02.10.2016  12:35

            « Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

            Taky souhlas, a taky zdravím. :-)
          • 33 Reagovat !

            foto Floyd

            Floyd 02.10.2016  14:40

            « Re: Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

            Že ségru pozdravuju, svýho času (ale to už je hodně dávno) jsem ji vočumoval před obrazovkou ;-) A že jí držím pěsti, ať to nevzdává. :yes:
          • 20 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 02.10.2016  23:22

            « Re: Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

            Chudák, rakovina je svinstvo! :-O
    • 812 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 02.10.2016  10:40

      « TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

      Největší rozdíl je v emisích. Naftové O1 jsou rakovinomety, které musely splňovat násobně benevolentnější limity, a to i proti soudobým benzíňákům. EU6 TDI v O3 patří k nejčistším dieselům na trhu.
      • 118 Reagovat !

        foto V6last-imil

        V6last imil 02.10.2016  10:50

        « Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

        Tak si ho pusť do kuchyně. Je to pračka na vzduch.
        • 68 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 02.10.2016  11:37

          « Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

          Proč? Neřekl jsem, že je pračka na vzduch. Řekl jsem, že patří k nejčistějším nabízeným dieselům.
          • 11 Reagovat !

            foto Bazalt

            Bazalt 03.10.2016  08:45

            « Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

            Tak to vidíš, v podstatě jsi neřekl nic špatného, ale všichni se na tebe vrhli :-) mě tvůj příspěvek přijde naprosto srozumitelný a logický. Starou 120 se také dalo jezdit za 6 litrů, ovšem s porovnáním s moderním TSI z toho lítalo olovo... každý rozumný člověk ví, že i nový diesel smrdí a není zrovna zrovna eko... jenomže když občas jedu bráchovým Sharanem s prvním 1.9 TDI tak fakt nastartuju a jedu, protože ten smrad co z něj jde je šílený. Jo ale jede naložený po střechu za 6 že? :-)
      • 125 Reagovat !

        foto michalpneu

        michalpneu 02.10.2016  11:09

        « Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

        Tak v tomhle s Tebou nesouhlasím. Sám moc dobře víš, že ty sr*čky vypouští i současné nafťáky a taky jsou to rakovinomety. U současných je jediný rozdíl v tom, že je to tišší zabiják. Tehdejší splodiny v pohodě spláchnul déšť. Ty současné přefiltrované ani ten déšť nespláchne. Takže sice je na oko lepší ovzduší, ale prašnost, která ti práší na plíce je paradoxně vyšší. Takže si můžeš vybrat, co je horší.
        A daleko horší je, pokud někdo vykrádluje současný diesel, to je pak na úrovni hromadné vraždy.
        • 57 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 02.10.2016  11:47

          « Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

          Nejsem zas takový expert na emise ani jejich působení na organismus. Faktem je, že když nechám naftovou O1 půl minuty stát, zamoří dieselovým smradem okolí 20 metrů, a asi do EU5 byly diesely výrazně ve výhodě proti benzínům, co se týče limitů.
          • 55 Reagovat !

            foto prezdivany-alias

            přezdívaný alias 02.10.2016  16:27

            « Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

            CO2 způsobuje skleníkový efekt (avšak osobní automobily dělají asi 1% celosvětových emisí CO2), pro lidský organismus není jedovatý. Benzín produkuje řádově o desítky procent více CO2 než diesel.

            CO je jedovatý, diesel ho produkuje; benzín, pokud vím, ne.

            Saze jsou rakovinotvorný sajrajt, který produkuje jen diesel.

            NOxidy jsou pro člověka jedovaté, diesel jich produkuje násobně více, než benzín.

            Takže co se dopadu na lidský organismus týká, je i ten nejzelenější diesel mnohem větší svinstvo než jakýkoli relativně moderní benzíňák.
            • 33 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 02.10.2016  17:51

              « Re: Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

              Ale já srovnávám diesel současný s dieselem 15 let starým, ne diesel s benzínem. Jen jsem podotkl, že jejich separátní euronormy se v posledních letech výrazně přiblížily, což je jednoznačný fakt, který si může každý ověřit. [odkaz] Emise NOx by dnes u dieselů měly být podobné, limit CO je dokonce nižší a pevné částice produkují moderní benzínové přímovstřiky taky.

              Samozřejmě je otázkou, jak je to v reálném světě. V posledních letech se sice provedlo dost měření, ale drtivá většina pouze pro dieselové motory. A tam je to různé, většina se do limitů nevejde, někteří relativně o fous, někteří (Renault) je překračují mnohonásobně. Nicméně viděl jsem jednu tabulku naměřených emisí, kde na příklad Fordí 1.0 Ecoboost plnil snad jen Euro 1.
            • 11 Reagovat !

              foto jme

              jme 02.10.2016  20:57

              « Re: Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

              CO je jedovaty od urcitych koncentraci, to znamena, ze pokud nejste v nevetrane garazi, nemusite to resit.

              Saze vychyta filtr, pokud ho auto ma, neni se sazemi problem.

              NOxidy jsou jedovate i v malych monzstvich a moderni diesely jich kvuli podvodnemu softwaru produkuji docela dost.

              Takze, co se tyce dopadu na lidsky organismus, kdyby vyrobci nepodvadeli, nebyl by ten diesel az o tolik horsi.

              Edit: Tak ty nanocastice filtr nevychyta :-(
            • 10 Reagovat !

              foto Brady9

              Brady9 04.10.2016  17:11

              « Re: Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

              hoho že saze produkuje jen diesel? >:D skoro všechny současné benzinové motory maji přímý vtřik paliva a vypouští saze a není jich zase tak málo... za chvilku budou filtry pevných částic i na benzinových motorech a to si rozhodně necucám z prstu... :-!
        • 11 Reagovat !

          foto kuny

          kuny 02.10.2016  20:28

          « Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

          no, miniaturni pevne castice, co volne prochazeji skrz dpf - jejich dopad na zdravi asi nikdo uplne nezna, pricemz by bylo podle meho soudu rozumne byt v jejich pripade velmi opatrny. :yes:
    • 08 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 02.10.2016  11:46

      « Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

      Že má dnešní základní motor 1,6TDI horší parametry než tehdejší vrchol 1,9TDI není snad nic tak moc zvláštního. Zkus ho srovnat s 2,0TDI 140kw, ke ktrému má objemem určitě blíž.
      Plasty a čalounění- já bych tedy přednost původnímu interiéru určitě nedal.
      • 13 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 02.10.2016  12:38

        « Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

        To jsem chtěl právě navrhnout, ať 1,6 TDI srovnají s dnešním základním 2,0 TDI - a zjistí, že 1,6 můžou klidně vypustit.
        • 24 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 02.10.2016  12:42

          « Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

          Pokud se prodává, proč ho vypouštět? Já kdybych chtěl šetřit, koupil bych si do ní tedy raději 1,2TSI, ale někomu evidentně stačí i tohle. Třeba Áda by určitě raději 1,6TDI než TSI.
          • 80 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 02.10.2016  15:03

            « Re: Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

            2,0 TDI v základu má plus, mínus stejnou spotřebu jako 1,6, zbytek všech parametrů je lepší. Downsizing u benzínů ukazuje, že nějaký smysl směrem k úspoře /i přes všechny diskuse/ asi má, ale u dieselů se ukazuje jako z velké části kontraproduktivní.
        • 21 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 02.10.2016  14:34

          « Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

          Naftový základ v OI byl 1.9SDI 51kW nebo něco takového... to by bylo pane srovnání :-) . Taky ho mohli tenkrát vypustit... ale prodával se.
          • 22 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 02.10.2016  17:18

            « Re: Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

            SDI se snad dělalo jen rok, pak přišla TDI s 66 kW. SDI si pamatuju jen ve Feliciích a pár snad ve Fabii.
            • 20 Reagovat !

              foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

              T.E.S.L.A už na ACZ serie 02.10.2016  21:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

              SDI má v Octavii sused cez cestu. On je takto flegmoš, ale keď jazdí v tej Octavii, to je unikát. Akcelerácia z 0 na 50 tak za dve minúty a po dosiahnutí päťdesiatky uberá plyn, aby nemusel na ďalšom semafore ani brzdiť... Dokonale sa s charakterom toho auta zžil...
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 03.10.2016  08:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

              To si nemyslím. TDI bylo v nabídce od začátku, SDI se podle mě vyrábělo dýl... pokud bych věřil autoweek.nl tak 2/1997 - 10/2000.

              [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto Mino21

              Mino21 04.10.2016  13:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

              Felicie nikdy SDI neměla, ta měla ještě starší verzi s nepřímým vstřikem, prostě jen 1.9D (výkonové parametry byly ale s SDI dost podobné, stejných 47kW měla i Fabie SDI s přímovstřikovou verzí). TDI bylo v nabídce hned ze startu, naopak SDI přišlo trochu později (na rozdíl od Fabie zde mělo 50 kW) a v nabídce bylo rozhodně docela dlouho, pokud se nepletu, tak až do konce standardní výroby.
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 05.10.2016  08:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ

                :yes:
  • 192 Reagovat !

    foto camco

    camco 02.10.2016  09:36

    myslím, že Svět Motorů překonal svoji pověst

    opravdu hustý, kde začít...už sehnat 14 let starou tdi se 160 tisíci muselo dát zabrat >:D
    no pokračujeme zjištěním, nové je modernější (tohle by měli brát v Boleslavi jako urážku, přeci ani oni se celý čas neflákali!!!). Masakr je otočit horší ve výhodu, pomalejší je lepší, větší reálná spotřeba je super, obyčejná náprava je agilnější, sice to víc skáče, ale díky ESP !!! líp drží v zatáčkách... skutečné zlepšení jsou jen poznámky nebo zapomenuty, prostornější, bezpečnější a mnohem mnohem tišší. Jak píšu, tento brak SM posunul své hranice do největšího motoristického odpadu všech dob.
    • 105 Reagovat !

      foto Blatouch

      Blatouch 02.10.2016  09:58

      « Re: myslím, že Svět Motorů překonal svoji pověst

      Jezdil jsem se vsemi tremi generacemi Oct - ta Oct III byla z pohledu vykonu a jizdnich vlastnosti nejhorsi. Myslel jsem si, ze je to subjektivni vjem, ale ted ctu, ze je to pravda. 1,6 TDI jedem z nejhorsich motoru, s kterymi jsem jezdil, podvozek Oct III 1,6 TDI vylozene nebezpecny - na nerovnostech neocekavane odskakoval do stran. A ekoteroriste dosahli sveho - spotreba jde nahoru.
      • 44 Reagovat !

        foto Verny-2013

        Verny_2013 02.10.2016  12:41

        « Re: Re: myslím, že Svět Motorů překonal svoji pověst

        Doma mám octu I 1,9 TDi 66Kw s 320 000km na kontě. Pokud s ní nechce někdo závodit tak je to i po 15 letech skvělé auto. Dvojka 1,9 TDi 77 Kw byla ve všem o něco lepší - jízdní vlastnosti, interiér, sedadla, prostor pohodlí, jen ta hlučnost. S trojkou jsem v posledních měsících najezdil tak 5 000 Km. 1,6 TDi - tragický motor, jehož jedinou devizou je úspornost, Podvozek prkenný jak trakař ve všech jízdních režimech, vzadu hlučnější než octa 1. 2,0TDi kombi, ve všem o stupeň lepší než 1,6 TDi liftback, ale stále nedotažený podvozek, vzadu hluk od nápravy i aerodynamický, a při pomalé jízdě na nekvalitní silnici bouchající náprava, unylý interiér bez nápadu, sedadla horší než 2 octa, tak na úrovni 1 octy. Pro mě obrovské zklamání. Golf je složený ze stejných komponent ale ve všech směrech lepší. Dokonce i leona považuju za povedenější auto.
    • 52 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 02.10.2016  10:44

      « Re: myslím, že Svět Motorů překonal svoji pověst

      Je snad jasné, že O3 má jistější jízdní vlastnosti než O1. Ta měla jednoduchou nápravu také (jedinou výjimkou bylo 4x4...kde byl zase zrádný samotný pohon všech kol), k tomu ovšem nepříliš vhodné proporce.
      • 70 Reagovat !

        foto michalpneu

        michalpneu 02.10.2016  11:10

        « Re: Re: myslím, že Svět Motorů překonal svoji pověst

        současná 1,6 tdi má taky jednoduchou nápravu.
        • 20 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 02.10.2016  11:25

          « Re: Re: Re: myslím, že Svět Motorů překonal svoji pověst

          Však napsal také.
    • 33 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 02.10.2016  11:24

      « Re: myslím, že Svět Motorů překonal svoji pověst

      Kde to můžu podepsat? >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
    • 17 Reagovat !

      foto koos323

      koos323 02.10.2016  12:33

      « Re: myslím, že Svět Motorů překonal svoji pověst

      Článek jen ukazuje na rozdíly, jaké jsou v rámci jednho modelu za 20 let vývoje. Nic víc v tom není. Pro mě třeba skvělý počin. K těm jízdním vlastostem. Opravdu to není jen v té zadní nápravě jak si každý myslí. Třeba korejská či japonská auta z 80. let mají víceprvky a že by jezdily nějak zářně? No to teda fakt ne. Nová Octavia jezdí skutečně o hodně lépe. Ale to platí skoro u každého modelu, byť si to mnozí nemyslí.
  • 35 Reagovat !

    foto Jenik3

    Jenik3 02.10.2016  09:36

    srovnatelna auta po 14 letech?

    Jaky je zaver? Srovnavane automobily jezdi priblizne stejne, jen to nove vyjde na 10x krat vyssi cenu a to je pravdepodobne rozhodujici parametr.
    Nevim, zda se delala octavie 1 se 4 airbagama? To by bylo lepsi nez obligatni dva pytle, z pohledu bezpecnosti.

    Me osobne nafta do auta nesmi, to jen tak na okraj.
    • 54 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 02.10.2016  10:47

      « Re: srovnatelna auta po 14 letech?

      4 airbagy měla i Felicia.
    • 30 Reagovat !

      foto michalpneu

      michalpneu 02.10.2016  11:11

      « Re: srovnatelna auta po 14 letech?

      dělala, dva přední airbagy a dva boční v sedadlech
    • 11 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 02.10.2016  11:57

      « Re: srovnatelna auta po 14 letech?

      Áno, sused ju má. Ale so štyrmi asi až po facelifte.
  • 144 Reagovat !

    foto vlada75

    vlada75 02.10.2016  09:44

    Auto.cz spíš Škoda.cz

    Škodovce klesají prodeje a Auto.cz nemá na výplaty? Jinak nechápu, že kdykoliv omylem na tento autobulvár kouknu, tak je horem dolem prolezlý nesmysly o škodovce. Jako třeba exkluzivní porovnání modelů, které dělí 14 let. :no: :no: :no:
    • 53 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 02.10.2016  11:26

      « Re: Auto.cz spíš Škoda.cz

      >:D >:D >:D Okurková sezona je letos nějaká dlooouhá >:D >:D >:D Pařížský autosalon v tomto směru moc nepomohl >:D >:D >:D Takže se máme v říjnu na co těšit >:D >:D >:D
  • 93 Reagovat !

    foto Plautus

    Plautus 02.10.2016  09:47

    Blok "Parížsky autosalón" = 3x Octavia I

    Škoda retrosalón :no: :no: :no:
    • 93 Reagovat !

      foto RADEK1

      RADEK1 02.10.2016  10:04

      « Blok "Parížsky autosalón" = 3x Octavia I

      Koho chleba jíš ,toho píseň zpívej. Úkol zněl jasně, každý den článek o naší,, jediné '' automobilce. >:-[]
      • 33 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 02.10.2016  11:26

        « Re: Blok "Parížsky autosalón" = 3x Octavia I

        >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
  • 72 Reagovat !

    foto Serveronaut

    Serveronaut 02.10.2016  10:00

    Nic nového

    To není nic nového, že 1.6 TDI proti 1.9 TDI vůbec nejede. Myslím, že některé měření (60-100 na pětku) by nestíhal ani dnešní dvoulitr.
  • 236 Reagovat !

    foto Futurista

    Futurista 02.10.2016  10:17

    Paříž?

    V době, kdy probíhá autosalon v Paříži, a člověk by čekal nějakej report o každé automobilce, kteri tam vystavuje, už třetí den čtu o staré Octávce... To je fakt mazec. Bylo tady pár článků o VW, jeden o Renaultu (vlastně jen hanlivý článek o Talismanu na několik způsobů), možná pár dalších letmo o něčem, a pak Octávka, Octávka RS (super zábavné čtení), Octávka I vs. Octávka III. Sra.ky, sra.ky, sra.ky.

    A co bude další? Redakce, omlouvám se, klidně mi dejte ban, ale vážně, běžte se už vy.rat. Tohle je fakt ubohá žumpa. Jízdní dojmy o novém Scénicu zmizely jak pára nad hrncem, kdežto Kabanos už na mě z hlavní strany kouká několik dní...

    Objektivita zašlapaná do země...
    • 74 Reagovat !

      foto Plautus

      Plautus 02.10.2016  10:25

      « Re: Paříž?

      :yes:
    • 174 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 02.10.2016  10:32

      « Re: Paříž?

      Přesně tak!
      Nějaká debilni Oktavie, kterou jela třičtvrtě národa a čtvrtina národa jí má doma se tu popisuje 10x na tisíc způsobů...kdo je řídí a vlastní je vidět na pánovi, co s verzí RS se jakože nahání s M5...ale aby se tu psalo něco informativniho o jiných znackach, to ne.
      A onen článek Burese o Koleosu...to je snad vrchol odpadu auto.cz, evidentně z nesmeleho hosika, co sotva umi umí řídit vyrůstá velký odborník na stejný design u značek. Na webu jsou videa ze showroomu z GB nebo jiných států a on píše hovadiny místo aby zjistil paletu motorů, co bude v nabídce.

      Vůbec mě to tady nebaví chodit a chodím tady už jen pro pár lidí z diskuze, kteří o autech ví více než celá redakce dohromady.

      Úroveň klesla a klesá dál milé auto.cz a s novým šéfredaktorem ještě více, hlavně přidal wow titulky jak bulváru... :no: :no: :no:
      • 123 Reagovat !

        foto Skipper

        Skipper 02.10.2016  11:06

        « Re: Re: Paříž?

        Zdar kolego, naprostý souhlas. Taky jsem se dostal do fáze, že bláboly reakce ani nećtu, jen občas zabrouzdám do diskuse. A je to docela ostuda, pŕedtím to byl můj nejoblíbenější server o autech. WTF??? Kde se stala chyba?

        Ad titulní fotka. To je fakt takový problém sehnat jedničkovou Octavii bez těch neuvěřitelně tuzerských ledek? Včera jsem zrovna jednu viděl, ve stavu nového auta a rozhodně musím říct, že vzhledově to auto pořád ostudu neudělá. ALE proč je stará octavia nacpaná v rámečku autosalon Paříž? Fakt jste se v redakci už pominuli?
      • 84 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 02.10.2016  11:34

        « Re: Re: Paříž?

        Mluvíš mi z duše, pan Machala svým neumětelstvím zašlapal Auto.cz do naprosté bulvární žumpy. Dá se vůbec ještě klesnout hloubějc? :no: :no: :no:

        A já už ty redakční bláboly co se vydávají za články taky přestal číst a primárně se chodím dívat do diskuzí. To je hodně smutné, že milá redakce? :no: :no: :no:
    • 105 Reagovat !

      foto V6last-imil

      V6last imil 02.10.2016  10:35

      « Re: Paříž?

      Hlavně vyšlo něco nového - Peugeot 5008 a hned ho stihli v titulce poplivat. Hlavně se tady lije do hlavy Škoda. Za poslední měsíc víme o Škodě víc, než její zaměstnanci. Běžte se vys*at!!!
    • 86 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 02.10.2016  11:29

      « Re: Paříž?

      Naprosto s tebou souhlasím. Milá redakce, běžte se s těma Škodovkama každý den několikrát fakt už vytentovat, jak píše Futurista. :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
    • 135 Reagovat !

      foto lukas13

      lukas13 02.10.2016  11:42

      « Re: Paříž?


      Přidávám se a souhlasím s vámi, pánové. Už se to fakt nedá.

      Vtipné je, že poslední co jsem tu četl byly jízdní dojmy Scénicu. Bylo to parádně napsáno, vzpomínka na doby, kdy ACZ byl na českých internetech pojem. Diskuze pod článkem též perfektní, velmi přínosná. No a pak ten článek prostě zmizí a vystřídají ho články přesvědčující ovce, že Paříž je vlastně promoakce Škoda auto k dvacetiletému výročí O, plus pár dalších bezvýznamných automobilek lehce přicmrndává...

      Alarmující pro redakci i PR oddělení Škodovky, které to patrně reálně řídí, je to, že v tomto vláknu se na tomtéž shodli lidé, kteří jsou skutečnými, reálnými kupci nových aut někde na pomezí C/D segmentu. Lidé, kteří patrně radí při koupi nového vozu i svému okolí. Řekl bych že lidé, kteří jsou pro automobilku 100x důležitější než přitakávajíci ovce, jež se tímto článkem opět utvrdila v tom, že její 15 let stará Okta ze tří áček s nájezdem 160 je bůh. (a aby bylo jasno, tímto ani náhodou nechci urazit majitele ojetých aut, ani ojetých Škodovek).

      A co jsem zde zaznamenal, už to štve i drtivou většinu (resp. všechny rozumné) koncernistů... Neb pokud se to přežene, stává se z pozitivní propagandy (tragi)komedie - aneb Fábkou 1.0 na Ještěd...

      Pro redakci a vydavatele, pokud neumí myslet v dlouhém horizontu, je asi důležitý primárně počet kliknutí. Ovšem pro automobilku, zadavatele reklamy, by mělo být ještě důležitější než počet to kdo kliká. Pokud tedy nejsem naivní jak motýl...
      • 64 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 02.10.2016  11:53

        « Re: Re: Paříž?

        :yes: :yes: :yes:
      • 43 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 02.10.2016  12:09

        « Re: Re: Paříž?

        U té představy, jak to celé řídí Škoda, mám problém s tím, že bych od nich čekal mnohem lepší práci. I když nemohu moc kritizovat, protože jsem místní články dávno prakticky přestal číst. Když něco přečtu, tak je to většinou kvůli diskuzi. Nicméně bych neřekl, že by články o Škodě bývaly kvalitnější. Spíš mi přišlo, že je to prostě vděčné téma, které přiláká kliknutí.
        • 64 Reagovat !

          foto lukas13

          lukas13 02.10.2016  12:30

          « Re: Re: Re: Paříž?


          Ironie inside ;-)

          Na druhou stranu - o fungování PR oddělení Škodovky něco málo vím a z toho co vím je s podivem (pukud to řídí teda >:-[] ), že nějaký článek vůbec vyjde. Ono než absolvuješ všechny meetingy, brainstormingy atp, bude tady nová OIV.

          Ale bez legrace - již před nějakou dobou jsem dospěl k závěru že hlavní inzerent do obsahu těchto stránek (a do procentuálního zastoupení článků o něm a do jejich vyznění) prostě zasahuje. Boubín, nelíbí.
          • 21 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 02.10.2016  20:51

            « Re: Re: Re: Re: Paříž?

            Tak čekal bych, že když už se k něčemu rozhoupou, zvládnou si alespoň najít někoho schopného, kdo jim to napíše. I když pod tím pak bude třeba podepsaný nějaký ňouma z redakce. :-) Ale co já vím, jak schopný tým Škoda má. Mně to kolikrát přijde jako medvědí služba. Ani mi nepřijde jako největší inzerent. Nejvíc v mé paměti utkvěly reklamy Renaultu, protože mě otravovaly nejvíc (to už je nějaký pátek - ten druh, který se držel v obraze a blokoval mi část textu). A za Renaultem asi Audi, ty jsem zaregistroval opakovaně (něco jako výměna kol před zimou atp.). Lexus tu měl jednu pořádně otravnou reklamu, ale to byla chyba webu (galerie pak pořádně nefungovala). Já však od změny vzhledu na titulní stránku nechodím (vzdal jsem to po pár dnech, lezla mi na nervy), takže nemám ponětí, co se tam děje. A naštěstí se zdá, že se mi daří reklamy ignorovat. Maximálně mě pobaví, když mi například YT strká reklamy na věci, které jsem hledal v minulosti. Tomu se říká cílená reklama za všechny prachy. :-)
            • 22 Reagovat !

              foto boost-

              boost. 02.10.2016  21:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Paříž?

              Reklamy tady na ACZ jsou pěkně otravný a ani AdBlock (Plus) / Ublock nesebere všechno. Jeden den jednu reklamu zablokuju a další den tam smrdí znova.

              Pravdou je, že už ani AdBlock není to, co býval. Jako články ACZ a diskuse pod nimi. Občas čumim, co to je tu za nevychovanou sebranku. :-!
              • 11 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 02.10.2016  22:51

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paříž?

                Možná je to tím, že nestahuji všechno. Už si ani nepamatuji, kdy jsem tu měl naposledy otravnou reklamu. Teď, jak to tu píši, jsem se podíval a není načtená jedna jediná reklama (jen odkazy na články z jiných webů vydavatelství). Otravovalo mě, jak dlouho se to tu načítá.
            • 00 Reagovat !

              foto lukas13

              lukas13 03.10.2016  09:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: Paříž?


              Zajímavá teorie, pobavils, dík :-) Hele, musíme jim dopřát trochu času, přes nějakou renomovanou pracovní agenturu nějakého zneuctěného Gilgi... ehm pisálka najdou.

              Reklamy mi vadí taky, stejně jako v Tvém případě mi jde primárně o jejich agresivitu a občasné chyby, kdy se někde "motají" a nejde to vypnout. Před pár lety bych uvítal placenou verzi stránek bez reklam, teď už bych za to tedy nic nedal...
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 03.10.2016  11:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paříž?

                :-) Tobě to jako medvědí služba nepřijde? Já bych za něco takového nezaplatil ani euro (už vůbec ne na malém trhu, kde mám dominantní postavení a znají mě pomalu i kojenci). Na druhou stranu, za blbce jsou redaktoři.
                • 00 Reagovat !

                  foto lukas13

                  lukas13 03.10.2016  12:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paříž?

                  Jasně že to je medvědí služba, o tom žádná :-) Jak píši výše, štve to i drtivou většinu koncernistů, protože to už soudný člověk nedá. Stejně jako by mě nikdy nenapadlo koupit (a natož číst) Blesk, nebudu číst ani bulvár o autech. Asi se shodneme na tom, že tento postup ACZ a Škodovky se tak nějak vymyká našemu chápání.
                  Ale třeba jsme blbci my dva a typický čtenář (Auto)Blesku kupuje nové Oktávky a Superby jak housky na krámě...
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 03.10.2016  15:10

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paříž?

                    To se shodneme.
                    • 00 Reagovat !

                      foto lukas13

                      lukas13 04.10.2016  10:42

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Paříž?

                      :yes: ;-)
      • 23 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 02.10.2016  12:33

        « Re: Re: Paříž?

        :yes: :yes: :yes:
      • 104 Reagovat !

        foto Skipper

        Skipper 02.10.2016  13:48

        « Re: Re: Paříž?

        Redakce by si méla rozmyslet, kdo je její cílová skupina. Pro mné jsou auta koníćkem, zajímají mně, jsem zvědavý na informace napříč značkami i segmenty. Měl bych být cílovkou já? Tak trochu si myslím, že jo... Jenže zdá se, že cílová skupina auto.cz je v dnešní době jiná. Vlastně se scvrkává na fandy koncernu, majitele TDi a lidi, co žerou vtíravou reklamu. Ale jo, tato cílovka nebude malá, jen by to možná chtělo změnit název servru... Zde jsou akorát bulvární nadpisy a informace o tom, která ,,celebrita,, čím jezdí. Who cares??? Vlastně děláte škodovce v mírnéjśí formě to, co Karl tady délá Tesle. Tesla bude určitě super auto, ale Karl se mi vytrvale snaží elektromobily znechutit jejich stupidní adorací a hanéním všeho ostatního. Podobnou službu déláte Vy Škodovce.
        Co zbylo jeśté zajímavého, jsou techincké články, ale těch je moc moc málo. Chybí třeba ćlánky o starších autech (jeden za měsíc?) Občas néjaký ten pohled do automobilové historie. Do testů třeba přizvat někoho z cílové skupiny s nezávislým názorem (napr tátu 3 détí k testu MPV, malou blondýnu k testu velkého SUV, kadeŕníka k testu kabrioletu...). Prostě délat věci s lehkou nadsázkou a vtipem.
        Naštěsti je tu konkurence a v dnešní době auto.cz vlastně už překonali asi všichni. Jediné, co tu stojí nékdy za to, je diskuse.
        • 61 Reagovat !

          foto lukas13

          lukas13 02.10.2016  14:37

          « Re: Re: Re: Paříž?


          Tak tohle bych nechal tesat do žuly... :yes:

          • 42 Reagovat !

            foto Floyd

            Floyd 02.10.2016  14:38

            « Re: Re: Re: Re: Paříž?

            Připojuji se :yes:
        • 52 Reagovat !

          foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

          T.E.S.L.A už na ACZ serie 02.10.2016  15:26

          « Re: Re: Re: Paříž?

          Dobre napísané. Ale nečakajme zázrak, nikto z panákov ACZ sa v tejto diskusii neobjaví a nevyjadrí. Keby šlo o opravu nejakého čísla v článku, tak snáď, ale postaviť sa k objektívnej kritike čelom, to sa u ACZ nenosí.
        • 21 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 02.10.2016  21:04

          « Re: Re: Re: Paříž?

          Bohužel v těch technických bývají chyby, respektive věci, s kterými nesouhlasím (nakonec nejsem v tomhle směru žádná autorita), a nějak se poslední dobou necítím na vypisování nedostatků, takže se jim i vyhýbám. Jinak na veteran.auto.cz jsou články častěji než jednou za měsíc.
    • 50 Reagovat !

      foto King-of-rain

      King of rain 02.10.2016  12:07

      « Re: Paříž?

      No dozvěděli jsme se, že Hyundai zklamal. >:D
  • 93 Reagovat !

    foto shawt

    shawt 02.10.2016  10:46

    Omluva, ale...

    ...bezte s tema skodovkama uz do * 8-s .. proste do zadnice!!!
  • 32 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 02.10.2016  10:48

    Ciste

    Diesly jsou díky adblue, což o3 nema. Jinak je fakt, že Peugeot s citronem v poslední době dělají vojeb auta, dobrá byla 508. A i Astra je dle mého názoru (co jsem vyčetl) lepsi jak O, dokonce 118 kW v pružném zrychlení jak rs.
  • 134 Reagovat !

    foto Skipper

    Skipper 02.10.2016  11:08

    Milá redakce

    Nikdy jsem neměl nic proti Škodě a kocnernu VW. Ale fakt existuje jen Škodovka? Ta adorace jednoho průměrného auta nižśí střední třídy je trapná. Asi si dám tu práci a spočítám články za poslední měsíc a procentuální podíl jednotlivých automobilek. Fajn, je to domácí automobilka, klidně jí tady věnujte prostor, ale zkuste psáti o jiných značkách! Mimochodem, kolik článků máme čekat o faceliftu Octavie?
    • 74 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 02.10.2016  11:45

      « Re: Milá redakce

      Máš naprostou pravdu. Taky nemám nic proti Škodovkám, ale současná adorace Oktávky už fakt překročila jakoukoli únosnou míru. V době konání autosalonu v Paříži je to už donebevolající. Pane Bože, vidíš to?!? Udělej s tím něco pls, to už se fakt nedá číst!!! :no: :no: :no:
      • 72 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 02.10.2016  14:10

        « Re: Re: Milá redakce

        Tím spíš adorace něčeho tak (pod)průměrného, jako právě Octavia, zejména ve třetí generaci...
  • 81 Reagovat !

    foto Neurotic

    Neurotic 02.10.2016  11:31

    Srovnání

    Když už nemáte co dělat tak můžete srovnat BMW e39 530d vs F11 520d to by mi přišlo zajímavější... Ale on už vám asi nikdo nechce nic jiného jak koncern půjčit >:D
    • 52 Reagovat !

      foto Skipper

      Skipper 02.10.2016  11:40

      « Re: Srovnání

      Nejhorší na tom je, že je to vlastně geniální myšlenka! Udělat dvojtest staré a nové generace. Zjistit, jestli se skutečné někam posunula a zároveň jestli dokázala nová generace zachovat tu ,,esenci,,, nebo hlavní myšlenku původního auta. Co mě sere je to, že se toho u jiných značek prostě nedostáme, takže zase nahovno.
      • 04 Reagovat !

        foto XTad

        XTad 02.10.2016  14:03

        « Re: Re: Srovnání

        Tak v tom pripade te musel zaujmou i tento clanek, jelikoz zrovna u octavie je prvni generace milovana i nenavidena.
        • 62 Reagovat !

          foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

          T.E.S.L.A už na ACZ serie 02.10.2016  15:29

          « Re: Re: Re: Srovnání

          Objavil si Ameriku... Keby ho z tohto pohľadu článok nezaujal, asi sa k tomu nevyjadrí, bože...
          Tragické je, že točia stále len o Octavii a u iných značiek a modelov sa podobných materiálov zrejme len tak nedočkáme...
  • 50 Reagovat !

    foto King-of-rain

    King of rain 02.10.2016  12:06

    Zadní náprava

    Zapoměli jste napsat, že Octavia 3 má horší zadní "utlučenou" nápravu než O1.Tam byla krásně tichá a vůbec nebouchala. >:D
    • 30 Reagovat !

      foto aproximus

      aproximus 02.10.2016  15:36

      « Re: Zadní náprava

      krásně tichá a vůbec nebouchala. a taky pěkně plavala ...
  • 102 Reagovat !

    foto lled

    lled 02.10.2016  12:18

    na homepage je malo clanku o skodovce aktualne jenom 5

    "Tradiční bodové hodnocení tentokráte vynecháme," .... to da rozum, Skoda Octavie nemuze prohrat ani se Skodou Octavii. :-|
    • 33 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 02.10.2016  12:35

      « Re: na homepage je malo clanku o skodovce aktualne jenom 5

      >:D >:D >:D
  • 125 Reagovat !

    foto Horst-Fuchs

    Horst Fuchs 02.10.2016  12:53

    Gratulace

    Velké blahopřání redakci, která našla odvahu konečně postavit Octavii III 1.6TDI do srovnávacího testu. Jistě by bylo zajímavé zjistit, kolik bezesných nocí hledali důstojného soupeře, vedle kterého by tuzemský bestseller nevypadal trapně. Konečně tedy nalezli 14 let starou první Oktávku a usoudili, že "to by šlo". Ale někde nastala chyba, ano, dozadu se konečně posadí i někdo jiný než měňavka, jízdní vlastnosti jsou i díky megabajtům elektroniky konečně bezpečné. Jenže co dál. Bohužel se ukazuje, že je 1.6 v kombinaci s pětikvaltem opravdu takový průšvih, jak to tvrdí nešťastníci, kteří měli tu čest tímto zázrakem jezdit. Dynamika mizerná, spotřeba nízká jen na papíře. Komfort taky nic moc, o hlučnosti se raději zmiňovat nebudeme,
    Pokud to byl skrytý záměr, vyšlo to na 100%.
  • 71 Reagovat !

    foto ozawasan

    ozawasan 02.10.2016  12:53

    Šodó ze Schody

    Inu tak si dneska prosfištíme známá slovíčka.......Škodááá, škodááá, škodovkáááá..... Tak jsme se dostali na takovou trošinku bulvární úroveň, kdy se sadomasochisticky rochňáme v tom, že sice návštěvnost dobrá, ale jsme trošinku za zaprodance.
    Co na tom, když 30 stříbrných tak krásně cinká do kasičky. Co na tom, že ztrácíme renomé kvalitního autoserveru.
    Důležité je, že se kliká, že se píše a inzerenti jsou spokojeni. To je stěžejní.
    Můžou si tu klávesnice uťukat se svými názory, leč co se počítá, je počet návštěv....
    Inu již jsem si zvykl na to, jak moc škodovky tu je. Zvykl jsem si na to, že jiné značky jsou srovnávány a prohrávají o prsa korejské sprinterky kvalitou plastů či dojmem z bříška....
    A chodím se, když hledám staré recenze a staré testy..... pár let staré.....škoda.....Takový dobrý server to byl.... Teď je to už jen škoda.net.comcomcík....
  • 126 Reagovat !

    foto Floyd

    Floyd 02.10.2016  12:54

    Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

    Skipper mě v 11:08 inspiroval k jedné nedělní poobědové záležitosti, a to spočítat články jednotlivých značek na zdejším webu. On navrhoval za poslední měsíc, já to vzal za poslední tři měsíce, aby to pokrylo celou okurkovou sezonu. Zařadil jsem do přehledu jen ty významnější značky. V porovnání se Škodovkou se podívejte zejména na počty článků značek Citroën, Hyundai, Mazda, Renault a Seat. Úsudek nechť si každý z vás udělá sám...

    Škoda...................76 článků za červenec-září 2016
    --------------------------
    Audi......................28
    BMW.....................47
    Citroën.................13
    Dacia.....................5
    Ferrari.................14
    Fiat.......................25
    Ford.....................38
    Honda..................31
    Hyundai...............12
    Jaguar.................10
    Kia.......................18
    Lada.....................5
    Lexus....................8
    Mazda...................5
    Mercedes-Benz...57
    Mitsubishi..............8
    Nissan.................13
    Opel.....................22
    Peugeot..............14
    Porsche..............33
    Seat.......................8
    Subaru..................3
    Suzuki.................10
    Tesla...................21
    Toyota.................21
    Volkswagen.......76
    Volvo...................15
    • 115 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 02.10.2016  13:03

      « Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

      tak všichni váíme, že tohle je PR server Škody, že. A docela špatný :-!
    • 413 Reagovat !

      foto Ikarlos

      Ikarlos 02.10.2016  13:18

      « Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

      Ty musíš mít fakt mizerný život, když si najdeš čas na tohle...
      • 93 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 02.10.2016  13:34

        « Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

        Podle čeho soudíš? Motivovalo mě to, co navrhl Skipper, a chtěl jsem si to ověřit. Čísla nelžou...
        • 82 Reagovat !

          foto King-of-rain

          King of rain 02.10.2016  13:40

          « Re: Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

          Ikarlose neřeš, navaží se takto skoro vždycky....
          • 52 Reagovat !

            foto Floyd

            Floyd 02.10.2016  14:42

            « Re: Re: Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

            ok :yes:
    • 28 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 02.10.2016  13:36

      « Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

      Jediné, co je nad rámec, je Škoda a VW a Hyundai. Ostatní je neovlivněné, přirozené. Pokud se u Mazdy nebo Citroenu neděje nic nového, není o čem psát.
      • 60 Reagovat !

        foto King-of-rain

        King of rain 02.10.2016  13:44

        « Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

        A hlavně není služebka do zahraničí a diety. >:D
    • 91 Reagovat !

      foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

      T.E.S.L.A už na ACZ serie 02.10.2016  15:51

      « Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

      Ešte som to trošku usporiadal podľa čísiel, pre lepšiu prehľadnosť. Vypadol Ti Renault, napočítal som 19 článkov, snáď som sa nepomýlil. ;-)

      1.-2. Škoda.................76
      1.-2. Volkswagen........76
      3. Mercedes-Benz......57
      4. BMW.......................47
      5. Ford........................38
      6. Porsche..................33
      7. Honda.....................31
      8. Audi........................28
      9. Fiat.........................25
      10. Opel.....................22

      11.-12. Tesla...............21
      11.-12. Toyota.............21
      13. Renault.................19
      14. Kia........................18
      16. Volvo....................15
      16.-17. Peugeot.........14
      16.-17. Ferrari............14
      18.-19. Citroën...........13
      18.-19. Nissan............13
      20. Hyundai................12

      21.-22 Suzuki.............10
      21.-22 Jaguar.............10
      23.-24.-25. Lexus........8
      23.-24.-25. Mitsubishi...8
      23.-24.-25. Seat...........8
      26.-27.-28. Lada..........5
      26.-27.-28. Mazda.......5
      26.-27.-28. Dacia.........5
      29. Subaru...................3
      • 41 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 02.10.2016  16:26

        « Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

        :yes:

        este mu tam chyba aj alfa... pripadne aj jeep z tych kusok "vacsich" vyrobcov ... no ale ze mazda je az tak hlboko vzadu.... to je ozaj nemile prekvapko... zvlast teraz ked mazda vsade frci naplno....
        • 51 Reagovat !

          foto Floyd

          Floyd 02.10.2016  16:36

          « Re: Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

          Alfa 14
          Jeep 6
          Renault 19 ok
        • 40 Reagovat !

          foto T-E-S-L-A-uz-na-ACZ-serie

          T.E.S.L.A už na ACZ serie 02.10.2016  17:01

          « Re: Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

          Ale no tak - Mazda má resty, neobjavila sa v Paríži, tak prečo jej robiť reklamu... A určite bude treba siahnuť na čísla aj Fordu a Volvu. Kvôli nim nemá ACZ o čom písať a musí robiť testy so starými Octaviami...
      • 00 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 06.10.2016  08:51

        « Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

        Rendlík by tam vůbec neměl být. Je to hanba automobilového světa. :no:
    • 24 Reagovat !

      foto ikoptak

      ikoptak 02.10.2016  17:08

      « Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

      A překvapuje Vás to u domácí značky? Na německých serverech jsou to zas německá, na francouzských francouzská auta.
      A třeba ten Hyundai je znám neochotou poskytovat auta k testům.
    • 12 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 02.10.2016  21:26

      « Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

      Co jsi tedy zjistil? Že Škodě bylo věnováno závratných 76 článků ze 636, tedy necelých 12 %, když použiji tvá čísla (ve skutečnosti je to ještě menší podíl, protože jsi nějaké vynechal, jak píšeš). To je mnohem méně, než bych čekal z nářků v diskuzích nad jejich vysokým počtem a podílu Škody na českém trhu.

      Celkem mě překvapilo Audi a ani bych vůbec netipl, že by Mercedes byl třetí v pořadí.
      • 30 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 03.10.2016  07:06

        « Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

        tak to mas celkem pravdu, faktem zustava, ze srovnavaci test mercedes c predminule a soucasne generace nebo treba: "nejslabsim ackem v peti na grossglockner" tu nenajdes.

        ze je tu v duchu domaci znacky skoda urcitym zpusobem protezovana je fakt.
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 03.10.2016  11:05

          « Re: Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

          Neříkám, že jí není věnováno nadprůměrně prostoru. Obzvláště vzhledem k šíři modelové nabídky (což je zdroj materiálu). A věřím, že to na titulní stránce vypadá hůř než v prostém chronologickém výpisu článků, který používám já. Ať už to dělají sami manuálně, nebo jsou ty články skutečně častěji zobrazované (čemuž nemám takový problém uvěřit) a udělá to objektivně algoritmus. Z diskuzí mám však někdy dojem, že je to 50 %. Jinak nebyl Ještěd práce SM? Bohužel sem časem tahle žumpa prorostla (nebo prosákla) ještě víc.
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 03.10.2016  11:19

            « Re: Re: Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

            Hodně prostoru dostal teď Kodiaq, to je asi logické. Už moc nechápu tolik pozornosti pro Octavii, u které k ní není žádný velký důvod.

            Mercedes má taky hodně prostoru, dneska zase SL... mimochodem, nějak se nám tu vyrojila 5* auta...
            • 10 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 03.10.2016  11:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

              To samé bylo v době příchodu Octavie a dá se to očekávat u každé nové Škody. Včetně značeného množství testů. A mně to ani nevadí, hlavně když budou kvalitní. Výročí Octavie páchne po SM.
          • 10 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 03.10.2016  22:16

            « Re: Re: Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz

            jested byl praci SadoMaso, to je jasne, ale uverejnili ho zde a pro me jako ctenare je fakt uplne jedno, jestli to napsal nekdo z kmenove redakce acz nebo jim to sem dali "kamaradi" ze sada.
  • 89 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 02.10.2016  13:09

    Drtivá porážka??

    Naopak až mrazí, jak je pokrok uměle podsouván. Třeba takové rozměry sedadel. První Octavia nebyla dvakrát dobrá, a dnes? jsme na tom takřka samém?

    Nebo tolik kritizovaný prostor vzadu. Navýšení vlastně příliš neodpovídá ani prodloužení rozvoru, takže první Octavia po FL vlastně hospodařila s prostorem vcelku lépe.

    A pak motor. Srovnání nechápu, 1,6 TDI měla být jednoznačně postavena proti 66 kW verzi. Tak proč 81 kW?? O tom, že by se za rádio připlácelo v Elegance, dost silně pochybuji.

    Takže ano, pokrok tu je, ale především ten katalogový na křídovém papíře. Kdybych měl možnost volby mezi novou Octavií I a Octavií III, tak si raději vezmu jedničku - spolehlivá, trvanlivá, dynamická a s nízkou spotřebou :-!

    A to podotýkám, že přesně těmito auty mám něco najeto, jak s III 1.6 TDI, tak s 81 kW jedničkou. A svezení je s jedničkou v mnohém výrazně příjemnější.
    • 25 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 02.10.2016  13:39

      « Re: Drtivá porážka??

      Jediný důvod, proč raději jedničku než novou, jsou peníze. :-) Není to špatný důvod. Ale pořád to jen kvůli tomu neznamená, že je to auto lepší.
    • 21 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 02.10.2016  14:22

      « Re: Drtivá porážka??

      Nechápu, proč by se s 81 kW mělo srovnávat 66 kW? Čtyřmetrové auto do města bys srovnával s pětimetrovou limuzínou?
    • 10 Reagovat !

      foto ikoptak

      ikoptak 02.10.2016  17:33

      « Re: Drtivá porážka??

      JJ v jedničkové Eleganci (tehdy SLX) se za rádio připlácelo. nakonec tam byl v té mé jednodinkový Pioneer, tuším. Příplatky byly pokud si pamatuju za grundig s kazetovým přehrávačem něco mezi 5-10.000.
  • 60 Reagovat !

    foto michael-snow

    michael.snow 02.10.2016  13:12

    Cena

    Jako vážně 15ti letá O 1 s jistě doložitelnými 160km na tacho za 116 tis? >:D To fakt někdo kupuje?
    • 44 Reagovat !

      foto Neurotic

      Neurotic 02.10.2016  13:42

      « Re: Cena

      Budeš se divit, ale kupuje. Přece si nekoupí mnohem novějšího, vybavenějšího, pohodlnějšího Francouze >:D
      • 22 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 02.10.2016  18:08

        « Re: Re: Cena

        Protože takový supermoderní Francouz za 100 tisíc z Áček, to je typické auto do nepohody, nejlépe v nějaké fajnové naftě...že? >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 06.10.2016  08:54

        « Re: Re: Cena

        Protože francouz = křáp. :-!
    • 33 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 02.10.2016  14:15

      « Re: Cena

      Když občas slýchám argumentace kolegů v práci, jak ta nová auta jsou tragická a na té své oktávce si všechno on sám opraví a vymění a udělá... Nediv se, že to lidi koupí.
      A pak jen vidím, jak co chvíli jede autobusem, protože "tohle je v servisu", "tamto je v servisu"... Na otázku, kde je to "sám", radši neodpoví.
      • 12 Reagovat !

        foto King-of-rain

        King of rain 02.10.2016  15:21

        « Re: Re: Cena

        Za hloupost lidí ale Octavia nemůže.... >:D
        • 21 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 02.10.2016  17:21

          « Re: Re: Re: Cena

          Nějak nechápu návaznost na můj příspěvek... ale jinak OK.
  • 50 Reagovat !

    foto King-of-rain

    King of rain 02.10.2016  13:37

    Nový testovací autoserver

    Myslím že kdyby teď někdo po domluvě s konkurencí Škodovky založil rozumný testovací server, měl by zaděláno na úspěch.Nechcete to někdo zkusit?
  • 17 Reagovat !

    foto jiras-

    jiras_ 02.10.2016  13:40

    Článek

    Obyčejnej průměrnej článek a v alejích je zase nablito... >:D Srovnaly se dvě různé varianty, jedna dejme tomu vrchol nabídky v dané době, druhá dnešní naftový základ. Tehdy byla nafta jasná volba, páč vývoj benzíňáků chrápal, dnes už jsou turbobenziny někde jinde. Dnes chce každej vydělávat víc, auta stojí míň, jsou v nich zahrnuté vyšší mzdy, zároveň jsou větší, tižší, líp vybavená a někdo se diví, že pošetřili na plastech. BTW když se dřív ty měkčené plasty ve škodovkách vyzdvihovaly, tak zase byly stížnosti, že na plastech nezáleží :). Emisní normy jsou o 3 generace dál, to taky má velký vliv.

    Prostě srovnali tyhle dvě octávky, mohli třeba 1.9tdi proti 1.4 tsi, proti 2.0 tdi
    • 51 Reagovat !

      foto King-of-rain

      King of rain 02.10.2016  13:43

      « Článek

      Nepochopil jsi, že kritika není kvůli jednomu článku.....článek je jen názor a to nemusí být pravda, to je v pohodě, to není kritice, ale jen o jiném názoru.
      • 18 Reagovat !

        foto jiras-

        jiras_ 02.10.2016  15:23

        « Re: Článek

        No to opravdu nechápu, o čem to teda tady je. Co jsem to projel, tak buď jsou to stížnosti na Škodovku nebo Auto.cz kvůli škodovkám. Škoda prodává stále víc, na auto.cz chodí nejvíc lidí, tak to asi špatně nedělá ani jeden. Komu se to nelíbí, nemusí sem chodit, taková univerzální rada na každej web...
        • 70 Reagovat !

          foto King-of-rain

          King of rain 02.10.2016  15:27

          « Re: Re: Článek

          Dříve tady byli rozumné testy, bylo to vyváženější a nejen o Škodovce.Lidé co se o to zajimají, chtějí řešit i jiná auta než koncernová.A to už skoro nejde....proto ta kritika.Octávka jako taková za nic nemůže. :-)
          • 06 Reagovat !

            foto jiras-

            jiras_ 02.10.2016  17:08

            « Re: Re: Re: Článek

            Jestli ten problém není spíš na straně těch ostatních automobilek a jejich (ne)schopnosti a (ne)zájmu prezentovat svoje produkty.
    • 21 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 02.10.2016  14:19

      « Článek

      Srovnat analogické motory (diesel, stejný výkon) mi přijde nejobjektivnější.
      Krom toho 1.6 TDI 81 kW není naftový základ Octavie III, tím je 1.6 TDI 66 kW, a Octavie I měla "dieselový vrchol" 1.9 TDI PD 96 kW.
      • 05 Reagovat !

        foto jiras-

        jiras_ 02.10.2016  15:19

        « Re: Článek

        Jenže 96 kW už je jiná technologie přísunu paliva, náhrada 81 kW verze a to by zase měnilo vstupy (hlučnost, vyšší spotřeba, nižší spolehlivost), to by tu někteří měli už úplný "negativní orgasmus", jak schválně vybrali motor ze slepé vývojové větve.

        Mně osobně přijde objektivní srovnávat věci za stejné peníze (dejme tomu i bez inflace). Stejný výkon z nižšího objemu a mnohem tvrdších emisních norem ukazuje možná tak na technologický pokrok. A to by bylo smutné, kdyby se nikam neposunul.
  • 90 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 02.10.2016  13:53

    Testovací jízda 1,6 TDI

    S 1,6 TDI 81 kW jsem se svezl letos v zimě na exhibičním dni Seatu a z agility motoru jsem byl absolutně zhnusený. Tohle přivézt domů tak mě žena vykope

    Jen jsem nechápal proč se s tím vůbec při té exhibici chlubili, dyť jim to zákazníky muselo akorát odradit
    • 70 Reagovat !

      foto King-of-rain

      King of rain 02.10.2016  14:14

      « Re: Testovací jízda 1,6 TDI

      Tak mě žena vykope. >:D >:D >:D >:D
      • 51 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 02.10.2016  14:41

        « Re: Re: Testovací jízda 1,6 TDI

        Tos zabil >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
  • 101 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 02.10.2016  14:01

    ked bolo

    20 rokov sportagu ... nebol tu ani clanocek ;-) .. ani slovicko... ani zmienka o tom aspon zo slusnosti ... akoby to auto ani nejestvovalo a u nas nikdy nejazdilo ;-) ... takisto je to uz 10 rokov co prisiel ceed... ale ani tu asi nemozem cakat ze si niekto u vas na to spomenie ...

    ale ok... za mna ( slusi sa to ) gratulacia skode za model octavia... ten pre nu vzdy znamenal a stale znamena velmi vela.... asi ako 3-ka pre baworak... alebo panda pre fiat... :yes:

    mimo temu: autosalon v parizi uz skoncil? lebo neviem najst ziadnu serioznu galeriu fotiek ani ziadne info asi k polovici vystavovanych noviniek ;-\ co sa deje? nejsou lidi? nebo nezajem?

    kolesos s 2.0dci bude? nebude? lebo to ma zaujima viac ako to ze je O3 lepsia ako O1
    • 03 Reagovat !

      foto peterle

      peterle 02.10.2016  23:22

      « Re: ked bolo

      Obe Kie sú z hľadiska Česka bezvýznamné modely. Prvá Octavia bola v histórii automobilky aj krajiny míľnikom. Dôležitým a pozitívnym.
  • 11 Reagovat !

    foto Tycoon

    Tycoon 02.10.2016  14:50

    Jedni ji zbožňují, druzí nenávidí

    Když jsem pročítal diskuzi, tak už chápu, odkud se bere klišé "Oktávka. Jedni ji zbožňují, druzí nenávidí." Já mám k Oktávce neutrální vztah, řídil jsem jen třetí generaci, s první generací nemám vůbec žádné zkušenosti. Mám jen pár poznámek.

    Co se týče designu, tak první generace ani dnes nevypadá špatně, když si uvědomíme, že pochází z roku 1996. Upozornil bych zejména na fotku číslo 1, kde jde jasně vidět, jak mají dnešní auta vysoký ponton karoserie. Jedničková Oktávka tak vypadá "štíhleji" než dnešní bachratá auta a ani 15" kola na ni nevypadají malá.
    Prostor vzadu. To byla asi hlavní chyba jedničkové Oktávky. A to první ročníky měly ještě o několik centimetrů méně místa pro zadní cestující než testovaný kus po faceliftu. Dokonce i čeští novináři to v dobovém tisku hodně kritizovali ... dovolili by si takovou kritiku i dnes?
    Motory. Nikdy jsem neřídil 1.9 TDI. Moje první zkušenost s diesely byla s 1.6 TDI. A vždycky jsem si říkal, kde je ten pověstný "zátah vocpoda", jelikož na motoru bylo specifické to, že byl ve spodním pásmu byl totálně mrtvý. No a srovnání na válcové zkušebně A srovnání na válcové zkušebně ukazuje, proč tomu tak je. 1.9 TDI má prostě mnohem, mnohem lepší výkonovou křivku, což ve spojení s krátkým zpřevodováním dává autu "křídla".
    • 70 Reagovat !

      foto King-of-rain

      King of rain 02.10.2016  15:18

      « Re: Jedni ji zbožňují, druzí nenávidí

      No tak jsi to nepochopil, už jen dle nadpisu přízpěvku.Kritika není o autě, potažmo Octavii-ta svoji kvalitu má, jsme češi, takže fandíme, s tím není problém.Nakonec mám dvojkovou verzi na dvorku.Tady je spiše kritika na to, jak se zde "hloupě" Škodovka propaguje.Kdyby tenhle článek vyšel a nebylo zde to "nadržování", až na vyjimky by zde byla normální diskuze, případně zcela jiného druhu.Vyplívá z toho jedno, že zde dobré testy skončily a že to jen masírka pro lidi, stejně jako to bylo za komunistů.Toť celé.Hotovo, fertig.O vyřizování si učtů třeba z Hyundai raději nemluvě.
  • 40 Reagovat !

    foto Marekx

    Marekx 02.10.2016  15:16

    průměr

    Jízdní vlastnosti O I byly vždycky průměrné, někdy až podprůměrné, sedačky taky nic extra a ty jsou dle mě dokonce v O III ještě horší, kde je doslova posed prkenná lavice. Ty rozdíly ale poznáte až přesednete nejlépe do jiné značky ve stejné třídě nebo o stupeň vyšší třídě a pak můžete srovnávat. Pak si teprve uvědomíte ty rozdíly, co všechno v O I až O III je horší. Dle mě by byla ostuda, kdyby O I byla v jízdních vlastnostech lepší, ale doslova markantní skok tam zase není, spíše takové lehké vykročení a o to více potěší, jak O I byla na svou dobu vcelku povedené auto. Podvozek sice nic extra, brzdy stejně, ale jinak nemohu říci křivého slova. Vlastnil jsem O I s motorem 2.0MPi ve výbavě určené pro německý trh s úpravou na LPG a právě motor bylo na autě to nejlepší a nejzajímavější, vše ostatní bylo spíše průměr, ale vzpomínám na ní v dobrém. Pak jsem přešel do o něco mladšího Japonce a byl to skoro ve všem markantní skok kupředu. Před nedávnem jsem něco najezdil i v O III a dodnes nechápu, co na tom autě většina národa vidí. Asi nejsem ten správný koncernový patriot :-)
    • 40 Reagovat !

      foto King-of-rain

      King of rain 02.10.2016  15:32

      « Re: průměr

      Škoda se svezla s marketingem VW a těží z toho dlouhodbě. Má nejhustší prodejní síť a taky spousty ojetin z Fleetu, takže bazarovej kowboj, má možnost nakupovat a má i výběr. Ale o tom tu diskuze není....Škoda dělá dobrá auta a dělá i chyby jako ostatní.
  • 62 Reagovat !

    foto Floyd

    Floyd 02.10.2016  15:18

    Auto.cz už není jednička na trhu?!

    Kouknul jsem na ukazatele měření úspěšnosti zdejšího webu (RU, PV, Visits etc.) a ejhle, on už není jednička na webu. Co to?! Jak to?! Čím to?! Autoforum ho pořádně převálcovalo. Proč se o tom tady nic nedočtu, milá redakce, proč asi? Ani spojení s Autorevue formou prokliků na sdílené články nezabralo, vzhledem k jejich mrzké návštěvnosti. A ví o tom váš největší mecenáš Škoda?

    Reální uživatelé (RU)......07/16......08/16......09/16
    Autoforum.cz 635.015 917.455 956.297
    Auto.cz 598.842 695.613 899.956
    iDnes.cz/Auto 685.107 632.652 836.125
    Autorevue.cz 301.609 349.286 340.047
    • 40 Reagovat !

      foto King-of-rain

      King of rain 02.10.2016  15:23

      « Re: Auto.cz už není jednička na trhu?!

      Ono je možné, že jsou k tomuto plevelu tlačeni, ono na masu funguje něco jiného, než na pár lidí, co zde zde chtějí diskutovat o technice.
      • 21 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 02.10.2016  15:24

        « Re: Re: Auto.cz už není jednička na trhu?!

        Ok, pak je ale na místě otázka, pro koho je tento web určený, resp. komu slouží? Lidem/čtenářům, nebo Mladé Boleslavi?
        • 41 Reagovat !

          foto King-of-rain

          King of rain 02.10.2016  15:29

          « Re: Re: Re: Auto.cz už není jednička na trhu?!

          Potřebují čtenost.....když mají čtenost a nutno uznat že Škodovka ji i přitahuje, jsou za to peníze.Dělají to tak, aby co nejvíce vydělali.To jest to, co na lidi funguje.,Zjednodušeně řečeno...aspoketů proč, co a jak by se našlo více.Je to bussines.
        • 02 Reagovat !

          foto peterle

          peterle 02.10.2016  23:24

          « Re: Re: Re: Auto.cz už není jednička na trhu?!

          Potrestaj ich a nelez sem :-)
          Komu slúži tento web? Svojmu majiteľovi.
    • 40 Reagovat !

      foto GeekStar

      GeekStar 02.10.2016  21:46

      « Re: Auto.cz už není jednička na trhu?!

      Docela žasnu, že autoforum je číslo jedna, měl jsem je pořád za spíš takový web pro fanklub pjandy.

      Na druhou stranu když srovnám, jak o autosalonu v Paříži informuje autoforum a jak auto.cz, je to nebe a dudy, informační hodnota na autoforum je mnohem vyšší...
  • 21 Reagovat !

    foto JirkaX

    JirkaX 02.10.2016  17:02

    Komfort

    Za 20 let jsem vystřídal 6 Octávek. 3 O1, 2 O2 a jednu, poslední, O3. A tím s Octávkama končím. Jediný důvod je je naprostá absence komfortu, tvrdý nepohodlný podvozek. Ta moje i s vlečkou seděla jak přišitá i na horších cestách, ale na úkor komfortu. Rázy od zadní nápravy byly tak nepříjemné, tvrdé sedačky to ještě umocnily, že před měsícem po půl roce a cca 15 tis km šla pryč. Syn má zachovalou O1 FL a když se s ní neblbne, je to pohodová jízda.
  • 23 Reagovat !

    foto kuny

    kuny 02.10.2016  17:18

    největší prča josou ty emise CO2

    ... Takže O1 jezdí za stejné litry jako O3, ta první má v techničáku 135g CO2 a ta druhá 98g CO2... Životní prostředí, stejně jako euroúředník, chrochtá blahem.
    • 21 Reagovat !

      foto JirkaX

      JirkaX 02.10.2016  17:53

      « Re: největší prča josou ty emise CO2

      Je třeba si taky uvědomit, že O1 neměla filtr pevných částic který má na spotřebu negativní vliv. Ať již odporem, nebo zvýšenou spotřebou při vypalování.
      • 31 Reagovat !

        foto kuny

        kuny 02.10.2016  18:41

        « Re: Re: největší prča josou ty emise CO2

        Ale prdlajz, tady jde přeci o něco úplně jiného - obě auta jezdí za totožné litry, ale jedno v techničáku uvádí o čtvrtinu nižší spotřebu, přičemž reálně má stejnou.

        edit:tady nejde o to říkat, že se technika neposunula, protože DPF spotřebu opravdu zvedá, pouze jde o to, že je zjevné, že úspora je jen na papíře a jen a pouze proto, že si to nejvyšší sovět žádá.
        • 03 Reagovat !

          foto JirkaX

          JirkaX 02.10.2016  19:16

          « Re: Re: Re: největší prča josou ty emise CO2

          Nevím s čím jsi jezdil ty, já s oběma. 1,6 v O3 má i tak nižší spotřebu.
          • 22 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 02.10.2016  19:30

            « Re: Re: Re: Re: největší prča josou ty emise CO2

            podivej, vychazim z udaju v clanku, kde zjevne jezdili porovnatelne trasy. navic ta o1 je uz docela olitana.
        • 20 Reagovat !

          foto Jenik3

          Jenik3 02.10.2016  19:55

          « Re: Re: Re: největší prča josou ty emise CO2

          za nejvyššího sověta dávám deset bodů :yes:
          To mi opravdu chybělo...
          • 31 Reagovat !

            foto kuny

            kuny 02.10.2016  20:21

            « Re: Re: Re: Re: největší prča josou ty emise CO2

            No jo no., tobe to chybelo a mne je z nejvyssiho soveta na zvraceni, kazdej jsme nejakej >:-[]
    • 23 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 02.10.2016  19:59

      « Re: největší prča josou ty emise CO2

      Snad všichni víme, jak se k těm 98g v MB dopočítali.
      Nicméně pravda je taková, že v servisu mi bylo řečeno, že tak čistý výfuk po 60tis už dlouho neviděli (A4 2.0 z roku 2014)
  • 52 Reagovat !

    foto Mr-Murphy

    Mr.Murphy 02.10.2016  17:48

    Je tohle naprosté dno???

    >:D >:D >:D ACZ je poslední dobou jako náš president.... klesá stále níž a vždy překvapí, že to může být ještě horší.... >:D >:D >:D
    • 41 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 02.10.2016  17:54

      « Re: Je tohle naprosté dno???

      Těžko říct, jestli můžou klesnout ještě níž. Ale topí se v tom slušně a polykají vodu, o tom není sporu >:D >:D >:D
      • 22 Reagovat !

        foto Mr-Murphy

        Mr.Murphy 02.10.2016  17:56

        « Re: Re: Je tohle naprosté dno???

        .... u Zemana si říkám už třetím rokem že dolů už jít nejde.... a vono to jde, a o dost.... ACZ predikuji to samé.... >:D fakt komici....
  • 20 Reagovat !

    foto houmr

    houmr 02.10.2016  20:15

    Zrovnanie

    Podla mna sa ukazalo to co sa vie davno.................. porovnanie 1,9 TDI 81kW vs.1,6 TDI 81 kW je spravne..... mna vysledok neprekvapil......... ved uz asi kazdi vie, ze 1,6 TDI je komicky motor a sucasna konkurencia 1,6 a 1,5 ho valcuje............ Ono zase ruku na srdce vyrobca si moze tvrdit co cche jednoducho 1,6 TDI na staru 1,9 TDI nestiha napriek rovnakemu vykonu. Tej 1,6 TDI chyba objem .....................
  • 21 Reagovat !

    foto rokyta-p

    rokyta.p 03.10.2016  00:45

    já to nevidím tak jednoznačně

    Podle mého osobního názoru je trojka lepší jen v jedné věci, a to jízdní vlastnosti v extrému. Nějaký losí test, řezat zatáčky když gumy kvičí jako o život a ještě se do toho vměstná parádička. Tam má jednička dost sebevražedné sklony (je mi divné že se o tom nemluví, přitom to je tak evidentní) a trojka je naopak velmi jistá. Ve všem ostatním se mi ale víc líbí jednička, sorry. Což vlastně není moc dobrý obraz o kondici dnešního automobilového světa.
    • 21 Reagovat !

      foto holden-holden

      holden_holden 03.10.2016  07:58

      « já to nevidím tak jednoznačně

      jednicku delal pan designer tohle nejakej slovenskej gastarbajtr kterej nema ani na holice a hadry
  • 00 Reagovat !

    foto cjoctavian

    cjoctavian 03.10.2016  09:08

    Disproporcny design?!

    Podla mna GIGANTICKY zadny previs na O3 posobi omnoho disproporcnejsie ako ten vycitany O1...
    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 03.10.2016  09:36

      « Re: Disproporcny design?!

      O1 bolo velke auto na malom zaklade.... ten pomer celkovej dlzky k razvoru a obom previsom tam nedol zdaleka tak dobre zvladnuty ako u O3.... ktora ma pri podobne dlhom zadnom previse ako u O1 razom v pohode proporcie... to je prave tym ovela dlhsim razvorom a celkovo inak posadenym taziskom kasne... takze aj ked ma podobne dlhy zadny previs ako O1... nejakych 1,1m ... uz to zdaleka neposobi tak nevyvazene...

      je rozdiel mat vyse metrovy zadok na 5m rollse s 3m razvorom a velkou kabinou a ine na 4,5m octavke s razvorom 2,5m .... ono O1 mala oba previsy velke... a vzhladom k celkovej dlzke razvor maly ( dnes uz pomaly aj pod uroven malych aut ) ... kombik to kusok zamaskoval a vyzeral nakoniec aj celkom fajn... ale lift bol ozaj disproporcny ..... a naopak dnesna O3 je uz tvarovo aj proporciami pekne vyvazena ( konecne ) .. aj ked suhlasim s tym ze az taka natiahnuta byt nemusela... pride mi uz zbytocne obrovska ( akoby nahanala uz passat ) .... za mna skode nadalej chyba seriozny hatch velkosti golfa alebo astry meganu ci ceedu.... pritom z octavky by to slo spravit... a razom by bola aj kompaktnejsia....
      • 00 Reagovat !

        foto cjoctavian

        cjoctavian 03.10.2016  09:48

        « Re: Re: Disproporcny design?!

        Viem, ze O3 ma podstatne dlhsi razvor ako O1 a ze ich zadne previsy su v podstate rovnako dlhe, ale nemozem si pomoct, prave na O3 na mna vizualne posobi zadna cast omnoho tazkopadnejsie a na O1 lahsie (asi kvoli menej clenitemu narazniku so stupajucou spodnou hranou)...alebo ma O3 masivnejsi C stlpik s vyssou liniou strechy?
        • 00 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 03.10.2016  10:04

          « Re: Re: Re: Disproporcny design?!

          no mne zase pride tazkopadnejsia a masivnejsia zadna cast u O1 ... asi to robi prave to ze sa na auto pozeram ako na celok .. a teda pride mi ta zadna cast uz hodne neforemna voci zbytku vozu ... O1 fakt trpi na maly razvor takze podobne dlhy zadok ako u O3 na mna razom posobi giganticky ;-)

          otazny je aj rozchod kolies.. miestami to na mna na O3 posobi akoby boli vpadnute az prilis hlboko do kasne... velke a siroke kolesa ( ako na foto ) to asi spravia a tu hmotu nad nimi potom lepsie odlahcia ale na niektorych foto je citit ze rozchod kolies mohol byt mozno aj vacsi .. na nieco podobne vizualne trpel aj ten posledny europsky accord.. ktory mal velke vystupujuce obluky blatnikov na kasni lenze potom kolesa bez ohladu na velkost posobili akoby boli az prilis zapadnute dnu do karoserie
          • 00 Reagovat !

            foto cjoctavian

            cjoctavian 03.10.2016  10:20

            « Re: Re: Re: Re: Disproporcny design?!

            s tym rozchodom suhlasim. Sirka naprav u O3 je takmer ako na O2, ale karoseria oproti O2 sirsia o 4,5 cm...
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 03.10.2016  10:55

            « Re: Re: Re: Re: Disproporcny design?!

            Důvod bude aerodynamika... ale je fakt, že to vypadá blbě.
            • 00 Reagovat !

              foto cjoctavian

              cjoctavian 03.10.2016  12:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: Disproporcny design?!

              jj, aerodynamika alebo mozno aj kvoli posypom...
  • 10 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 03.10.2016  10:09

    len si zaplačem

    síce ma tiež prekvapilo v pondelok ráno, že fičí paríž a vpredu to nevidieť, ale o inom chcem. mal som modlu a jazdila parádne äž na ten lietajúci zadok a miesto vzadu, Ale tie riadky, kde sa píše, že starý motor jazdil lepšie a prevody nastavené podľa potreby jazdy, nie podľa ekobyroteroru, tia ma rozplakali. Komunizmu sme sa zbavili, ale títo byroristi to je iná pliaga,
  • 20 Reagovat !

    foto Muron

    Muron 04.10.2016  20:56

    Je toto možné?

    V článku i v diskuzi zazněl jen okrajově hlavní rozdíl mezi oběma auty: spolehlivost a životnost. 1,9 Tdi při slušném zacházení objede 10x kouli, aniž by potřebovalo větší servisní zásah (až na výměnu váhy vzduchu), 1,6 Tdi se o takovém nájezdu může jen zdát. 14ti letou O1 lze ještě nějaký ten rok provozovat bez větších problémů, zatímco O3 ve 14ti letech bude vyhaslá (spíše sešrotovaná). To sice platí i u dalších automobilek, ale u škodovky je ten propad kvality a životnosti extremní.
    • 00 Reagovat !

      foto steakozrout

      steakozrout 28.11.2016  07:28

      « Re: Je toto možné?

      Já bych řek, že i s neslušným zacházením.... životnost to je problem všech werků z VW koncernu. lidi si pořád myslí že ty aura vydrží jako to co si koupili před 15ti lety, ale to je dost velká chyba a asi bych to necházel na hon za snižováním emisí, prostě chtěj vařit prachy tak dávaj méně kvalitní součástky. Ekonomové dneska zadávaj úkoly vývojářům a zadání zní, udělat to co nejlevněji....
  • 00 Reagovat !

    foto O5kar

    O5kar 07.10.2016  18:50

    Nejsem majitelem, ale mám možnost porovnávat.

    Protože jsem měl možnost si vždy sjet s uvedenými Octáviemi, i když základní naftové motorizaci, někdy i benzinové, tak prohlašuji, že Octavia III řady je konečně auto.Tiché, přívětivé, pohodlné a velice příjemně ovladatelné a to i proti OII. Kufr mne nikdy nezajímal.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Americká hvězda Lucy Liu prodává dům z roku 1959 za 92 milionů korun!

Americká hvězda Lucy Liu prodává dům z roku 1959 za…

Hollywoodská herečka Lucy Liu (49), která se proslavila zejména díky snímku Charlieho andílci a Kill Bill,…

Zeman rozhodl o termínu podzimních voleb. Uskuteční se 5. a 6. října

Zeman rozhodl o termínu podzimních voleb. Uskuteční…

Komunální volby se letos budou konat 5. a 6. října. Společně s nimi se uskuteční první kolo senátních voleb, v…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Červenka pokračuje ve Švýcarsku. Z Fribourgu přešel k mistrovi z Curychu

Červenka pokračuje ve Švýcarsku. Z Fribourgu přešel…

Hokejový útočník Roman Červenka bude pokračovat v kariéře ve švýcarské lize, nově však v Curychu. Kapitán české…

 

Reflex.cz

Lidé si přelepili ústa páskou a vyšli do ulic. Podívejte se na němý protest proti Andreji Babišovi

Lidé si přelepili ústa páskou a vyšli do ulic.…

Několik stovek lidí 22. května se zalepenou pusou protestovalo na pražském Staroměstském náměstí proti…

Babiše jmenuji premiérem znovu, ať už referendum ČSSD dopadne jakkoliv, řekl Zeman

Babiše jmenuji premiérem znovu, ať už referendum…

Prezident Miloš Zeman jmenuje Andreje Babiše (ANO) znovu premiérem, i kdyby referendum ČSSD o vstupu do vlády…