Jak dlouhou cestu modelová řada Octavia urazila, to si nejlépe uvědomíte po přesednutí ze současného modelu do první generace. Má šanci zachovalé ojeté auto odejít z testu se ctí?
Skelet golf.. motor golf sem tam nejaká vnitrni uprava od passatu opravdu pokrok .Škodovka favo,forman posledni česká auta.Jeste ,že jeste je dacia která je v dosti vecech stejná bo je nahrazuje :-)
jj
VLASTNIT v ČESKÝ RAKOVINOU [odkaz] PROLEZLÝ DÍŘE NĚJAKOU DÍZLPOPELNICI [odkaz] ŠÁDE [odkaz] je defakto NÁRODNÍ TRAGÉDIJE ne-li prasešina hodná DÍZLPRASÍKA made in CECHČIJE >:D To není jen tak soudruzi s tím šmejdem Bouleslavi otravovat z laufu na ulici malí děti ze školky rakovinou [odkaz] když jsou za ručičku s paní učitelkou na hřiště, pardon tedy vlastně po chodníku čuchat smlt ;-)
TO JE TOTÁNÍ NESCHOPNOST KONZERVY a ZAPRODANOST ŠÁDE ŽE TAKOVÝ KŘÁP NADÁLE v počtu 500.000 ks ročně 2016 CHRLÍ Z VÝROBNÍ FABRIKY:
Jen 1,6 M tun benzinu prodaneho v CR za rok je cca. 60 PJ energie, nafty je 3x tolik. Temelin vyrobi 40 PJ za rok. Velmi priblizne 5 Temelinu. Ztraty v distirbuci, skladovani a ucinnost motoru a akumulatoru jsou samozdrejme dalsi vypocty.
Zapomínáš na jednu podstatnou věc, a tou je veškerá velkokapacitní doprava - vlaky, autobusy, nákladní auta. Tam je spousta nafty, kterou nikdo nahrazovat nechce, proč taky?
Jake blbiny - pokud skutecne mluvime o ekologii, a ne jen o sikanovani ridicu osobnich aut, tak samozdrejme i velkokapacitni preprava musi opustit spalovaci motory. A je samozdrejme blbina, aby pri dnesnim stavu techniky jezdila nakladni auta na elektrinu. Tim chci ukazat, jaka blbina jsou osobni elektroauta - za soucasneho stavu techniky.
Ďalší blbec, čo operuje s tým, že zo dňa na deň pôjdu všetky spaľováky do šrotu a nahradia sa elektrickými autami. Kde na tie rozumy, vy mudrlanti, chodíte? Elektrina len tak ľahko nenahradí klasiku, ani keby sa za to pol planéty modlilo. Ale scenár, pri ktorom by sa nafta v osobných autách zrušila úplne, a osobné autá so spaľovacími motormi by nemali povolený vjazd do miest je v horizonte jedného-dvoch desaťročí vcelku reálny. Ak budú autá na elektrinu pribúdať, rozhodne to nebude nijak skokovo, ale prechod bude postupný, t.j. že postupne sa budú dopĺňať aj kapacity na výrobu el. energie. Keby podaktorí odporcovia tohto trendu používali mozog, tak by na to už dávno prišli a netrepali by také somariny jak ty. A pokiaľ považuješ veľké elektrárne a jadro za jediný možný zdroj elektriny, tak mi je tvojho obmedzeného rozhľadu ľúto. Tiež zabúdaš na to, že aj rafinérky pri výrobe palív spotrebujú kvantá elektriny - a táto spotreba bude s ubúdajúcim objemom výroby palív menšia. Ušetrená energia sa môže využívať na pohon áut, čo je podstatne rozumnejšie a ekologickejšie využitie ako na výrobu palív.
Ty ses skutecny cobol - skokove zakazeme vjezd do mest a postupne budou pribyvat realne nepouzitelan elektroauta - ha ha ha.
Smart Gridy - asi ano v oblasti nn, tedy staelitu, ale pro vn to bude znamenat predelat kompletni rozvodnou soustavu.
Postupne doplnovani vyrobni kapacity el. energie - kolik let se budou budovat dalsi 4 Temeliny pro dobijeni aut v CR a kdo to zaplati? A jak cela Evropa?
Jak pro berany - tak znovu: Kde se vezme a prepravi energie cca. 200 PJ / rok nutna pro automobily v CR pokud prestaneme dovazet ropu? Z vetrniku, ze solaru? Nahrada spalovacich motoru elektroauty do 20 let je tedy cista utopie a to i kdybychom ted meli akumulatory pro realny dojezd aut min. 500 km (a to i v tuhe zime nebo horkem letu) a jejich dobiti max. do 10 min. Nejsme vubec na elektroauta pripraveni.
A proto raději ani nevyvineme snahu ten stav změnit. Takže namísto postupného vývoje prostě budeme dál slepě a tupě pálit drahocennou ropu, kterou neumíme ničím nahradit...
Ty nejsi beran... jsi mnohem horší.
Dizajn bol praveký už v čase uvedenia. Až primitívne jednoduché tvary, dlhokánske previsy a veľké balóny - to sa vtedy vo svete už pekných pár rokov nenosilo.
TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY HORŠÍ
To je opravdu pokrok. Do toho pokroku je také nutné započítat změnu v nápravě, z tříramenné na jednoduchou. >:D >:D >:D Dokonce i použité plasty a čalunění bylo před 14 lety lepší, jediné co udělali, že to ***auto natáhli. >:D >:D >:D A ekokreténům s malými objemi dodává korunu vyšší spotřeba ve městě u dnešní verze. >:D >:D >:D
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
Největší rozdíl je v emisích. Naftové O1 jsou rakovinomety, které musely splňovat násobně benevolentnější limity, a to i proti soudobým benzíňákům. EU6 TDI v O3 patří k nejčistším dieselům na trhu.
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
Tak to vidíš, v podstatě jsi neřekl nic špatného, ale všichni se na tebe vrhli :-) mě tvůj příspěvek přijde naprosto srozumitelný a logický. Starou 120 se také dalo jezdit za 6 litrů, ovšem s porovnáním s moderním TSI z toho lítalo olovo... každý rozumný člověk ví, že i nový diesel smrdí a není zrovna zrovna eko... jenomže když občas jedu bráchovým Sharanem s prvním 1.9 TDI tak fakt nastartuju a jedu, protože ten smrad co z něj jde je šílený. Jo ale jede naložený po střechu za 6 že? :-)
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
Tak v tomhle s Tebou nesouhlasím. Sám moc dobře víš, že ty sr*čky vypouští i současné nafťáky a taky jsou to rakovinomety. U současných je jediný rozdíl v tom, že je to tišší zabiják. Tehdejší splodiny v pohodě spláchnul déšť. Ty současné přefiltrované ani ten déšť nespláchne. Takže sice je na oko lepší ovzduší, ale prašnost, která ti práší na plíce je paradoxně vyšší. Takže si můžeš vybrat, co je horší.
A daleko horší je, pokud někdo vykrádluje současný diesel, to je pak na úrovni hromadné vraždy.
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
Nejsem zas takový expert na emise ani jejich působení na organismus. Faktem je, že když nechám naftovou O1 půl minuty stát, zamoří dieselovým smradem okolí 20 metrů, a asi do EU5 byly diesely výrazně ve výhodě proti benzínům, co se týče limitů.
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
CO2 způsobuje skleníkový efekt (avšak osobní automobily dělají asi 1% celosvětových emisí CO2), pro lidský organismus není jedovatý. Benzín produkuje řádově o desítky procent více CO2 než diesel.
CO je jedovatý, diesel ho produkuje; benzín, pokud vím, ne.
Saze jsou rakovinotvorný sajrajt, který produkuje jen diesel.
NOxidy jsou pro člověka jedovaté, diesel jich produkuje násobně více, než benzín.
Takže co se dopadu na lidský organismus týká, je i ten nejzelenější diesel mnohem větší svinstvo než jakýkoli relativně moderní benzíňák.
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
Ale já srovnávám diesel současný s dieselem 15 let starým, ne diesel s benzínem. Jen jsem podotkl, že jejich separátní euronormy se v posledních letech výrazně přiblížily, což je jednoznačný fakt, který si může každý ověřit. [odkaz] Emise NOx by dnes u dieselů měly být podobné, limit CO je dokonce nižší a pevné částice produkují moderní benzínové přímovstřiky taky.
Samozřejmě je otázkou, jak je to v reálném světě. V posledních letech se sice provedlo dost měření, ale drtivá většina pouze pro dieselové motory. A tam je to různé, většina se do limitů nevejde, někteří relativně o fous, někteří (Renault) je překračují mnohonásobně. Nicméně viděl jsem jednu tabulku naměřených emisí, kde na příklad Fordí 1.0 Ecoboost plnil snad jen Euro 1.
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
hoho že saze produkuje jen diesel? >:D skoro všechny současné benzinové motory maji přímý vtřik paliva a vypouští saze a není jich zase tak málo... za chvilku budou filtry pevných částic i na benzinových motorech a to si rozhodně necucám z prstu... :-!
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
no, miniaturni pevne castice, co volne prochazeji skrz dpf - jejich dopad na zdravi asi nikdo uplne nezna, pricemz by bylo podle meho soudu rozumne byt v jejich pripade velmi opatrny. :yes:
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
Že má dnešní základní motor 1,6TDI horší parametry než tehdejší vrchol 1,9TDI není snad nic tak moc zvláštního. Zkus ho srovnat s 2,0TDI 140kw, ke ktrému má objemem určitě blíž.
Plasty a čalounění- já bych tedy přednost původnímu interiéru určitě nedal.
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
Pokud se prodává, proč ho vypouštět? Já kdybych chtěl šetřit, koupil bych si do ní tedy raději 1,2TSI, ale někomu evidentně stačí i tohle. Třeba Áda by určitě raději 1,6TDI než TSI.
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
2,0 TDI v základu má plus, mínus stejnou spotřebu jako 1,6, zbytek všech parametrů je lepší. Downsizing u benzínů ukazuje, že nějaký smysl směrem k úspoře /i přes všechny diskuse/ asi má, ale u dieselů se ukazuje jako z velké části kontraproduktivní.
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
SDI má v Octavii sused cez cestu. On je takto flegmoš, ale keď jazdí v tej Octavii, to je unikát. Akcelerácia z 0 na 50 tak za dve minúty a po dosiahnutí päťdesiatky uberá plyn, aby nemusel na ďalšom semafore ani brzdiť... Dokonale sa s charakterom toho auta zžil...
Re: TO JE PR-D-EL, PO 14 LETECH VŠECHNY MOTOROVÉ PARAMETRY H
Felicie nikdy SDI neměla, ta měla ještě starší verzi s nepřímým vstřikem, prostě jen 1.9D (výkonové parametry byly ale s SDI dost podobné, stejných 47kW měla i Fabie SDI s přímovstřikovou verzí). TDI bylo v nabídce hned ze startu, naopak SDI přišlo trochu později (na rozdíl od Fabie zde mělo 50 kW) a v nabídce bylo rozhodně docela dlouho, pokud se nepletu, tak až do konce standardní výroby.
opravdu hustý, kde začít...už sehnat 14 let starou tdi se 160 tisíci muselo dát zabrat >:D
no pokračujeme zjištěním, nové je modernější (tohle by měli brát v Boleslavi jako urážku, přeci ani oni se celý čas neflákali!!!). Masakr je otočit horší ve výhodu, pomalejší je lepší, větší reálná spotřeba je super, obyčejná náprava je agilnější, sice to víc skáče, ale díky ESP !!! líp drží v zatáčkách... skutečné zlepšení jsou jen poznámky nebo zapomenuty, prostornější, bezpečnější a mnohem mnohem tišší. Jak píšu, tento brak SM posunul své hranice do největšího motoristického odpadu všech dob.
Jezdil jsem se vsemi tremi generacemi Oct - ta Oct III byla z pohledu vykonu a jizdnich vlastnosti nejhorsi. Myslel jsem si, ze je to subjektivni vjem, ale ted ctu, ze je to pravda. 1,6 TDI jedem z nejhorsich motoru, s kterymi jsem jezdil, podvozek Oct III 1,6 TDI vylozene nebezpecny - na nerovnostech neocekavane odskakoval do stran. A ekoteroriste dosahli sveho - spotreba jde nahoru.
Doma mám octu I 1,9 TDi 66Kw s 320 000km na kontě. Pokud s ní nechce někdo závodit tak je to i po 15 letech skvělé auto. Dvojka 1,9 TDi 77 Kw byla ve všem o něco lepší - jízdní vlastnosti, interiér, sedadla, prostor pohodlí, jen ta hlučnost. S trojkou jsem v posledních měsících najezdil tak 5 000 Km. 1,6 TDi - tragický motor, jehož jedinou devizou je úspornost, Podvozek prkenný jak trakař ve všech jízdních režimech, vzadu hlučnější než octa 1. 2,0TDi kombi, ve všem o stupeň lepší než 1,6 TDi liftback, ale stále nedotažený podvozek, vzadu hluk od nápravy i aerodynamický, a při pomalé jízdě na nekvalitní silnici bouchající náprava, unylý interiér bez nápadu, sedadla horší než 2 octa, tak na úrovni 1 octy. Pro mě obrovské zklamání. Golf je složený ze stejných komponent ale ve všech směrech lepší. Dokonce i leona považuju za povedenější auto.
Je snad jasné, že O3 má jistější jízdní vlastnosti než O1. Ta měla jednoduchou nápravu také (jedinou výjimkou bylo 4x4...kde byl zase zrádný samotný pohon všech kol), k tomu ovšem nepříliš vhodné proporce.
Článek jen ukazuje na rozdíly, jaké jsou v rámci jednho modelu za 20 let vývoje. Nic víc v tom není. Pro mě třeba skvělý počin. K těm jízdním vlastostem. Opravdu to není jen v té zadní nápravě jak si každý myslí. Třeba korejská či japonská auta z 80. let mají víceprvky a že by jezdily nějak zářně? No to teda fakt ne. Nová Octavia jezdí skutečně o hodně lépe. Ale to platí skoro u každého modelu, byť si to mnozí nemyslí.
Jaky je zaver? Srovnavane automobily jezdi priblizne stejne, jen to nove vyjde na 10x krat vyssi cenu a to je pravdepodobne rozhodujici parametr.
Nevim, zda se delala octavie 1 se 4 airbagama? To by bylo lepsi nez obligatni dva pytle, z pohledu bezpecnosti.
Me osobne nafta do auta nesmi, to jen tak na okraj.
Škodovce klesají prodeje a Auto.cz nemá na výplaty? Jinak nechápu, že kdykoliv omylem na tento autobulvár kouknu, tak je horem dolem prolezlý nesmysly o škodovce. Jako třeba exkluzivní porovnání modelů, které dělí 14 let. :no::no::no:
>:D >:D >:D Okurková sezona je letos nějaká dlooouhá >:D >:D >:D Pařížský autosalon v tomto směru moc nepomohl >:D >:D >:D Takže se máme v říjnu na co těšit >:D >:D >:D
V době, kdy probíhá autosalon v Paříži, a člověk by čekal nějakej report o každé automobilce, kteri tam vystavuje, už třetí den čtu o staré Octávce... To je fakt mazec. Bylo tady pár článků o VW, jeden o Renaultu (vlastně jen hanlivý článek o Talismanu na několik způsobů), možná pár dalších letmo o něčem, a pak Octávka, Octávka RS (super zábavné čtení), Octávka I vs. Octávka III. Sra.ky, sra.ky, sra.ky.
A co bude další? Redakce, omlouvám se, klidně mi dejte ban, ale vážně, běžte se už vy.rat. Tohle je fakt ubohá žumpa. Jízdní dojmy o novém Scénicu zmizely jak pára nad hrncem, kdežto Kabanos už na mě z hlavní strany kouká několik dní...
Přesně tak!
Nějaká debilni Oktavie, kterou jela třičtvrtě národa a čtvrtina národa jí má doma se tu popisuje 10x na tisíc způsobů...kdo je řídí a vlastní je vidět na pánovi, co s verzí RS se jakože nahání s M5...ale aby se tu psalo něco informativniho o jiných znackach, to ne.
A onen článek Burese o Koleosu...to je snad vrchol odpadu auto.cz, evidentně z nesmeleho hosika, co sotva umi umí řídit vyrůstá velký odborník na stejný design u značek. Na webu jsou videa ze showroomu z GB nebo jiných států a on píše hovadiny místo aby zjistil paletu motorů, co bude v nabídce.
Vůbec mě to tady nebaví chodit a chodím tady už jen pro pár lidí z diskuze, kteří o autech ví více než celá redakce dohromady.
Úroveň klesla a klesá dál milé auto.cz a s novým šéfredaktorem ještě více, hlavně přidal wow titulky jak bulváru... :no::no::no:
Zdar kolego, naprostý souhlas. Taky jsem se dostal do fáze, že bláboly reakce ani nećtu, jen občas zabrouzdám do diskuse. A je to docela ostuda, pŕedtím to byl můj nejoblíbenější server o autech. WTF??? Kde se stala chyba?
Ad titulní fotka. To je fakt takový problém sehnat jedničkovou Octavii bez těch neuvěřitelně tuzerských ledek? Včera jsem zrovna jednu viděl, ve stavu nového auta a rozhodně musím říct, že vzhledově to auto pořád ostudu neudělá. ALE proč je stará octavia nacpaná v rámečku autosalon Paříž? Fakt jste se v redakci už pominuli?
Mluvíš mi z duše, pan Machala svým neumětelstvím zašlapal Auto.cz do naprosté bulvární žumpy. Dá se vůbec ještě klesnout hloubějc? :no::no::no:
A já už ty redakční bláboly co se vydávají za články taky přestal číst a primárně se chodím dívat do diskuzí. To je hodně smutné, že milá redakce? :no::no::no:
Hlavně vyšlo něco nového - Peugeot 5008 a hned ho stihli v titulce poplivat. Hlavně se tady lije do hlavy Škoda. Za poslední měsíc víme o Škodě víc, než její zaměstnanci. Běžte se vys*at!!!
Naprosto s tebou souhlasím. Milá redakce, běžte se s těma Škodovkama každý den několikrát fakt už vytentovat, jak píše Futurista. :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Přidávám se a souhlasím s vámi, pánové. Už se to fakt nedá.
Vtipné je, že poslední co jsem tu četl byly jízdní dojmy Scénicu. Bylo to parádně napsáno, vzpomínka na doby, kdy ACZ byl na českých internetech pojem. Diskuze pod článkem též perfektní, velmi přínosná. No a pak ten článek prostě zmizí a vystřídají ho články přesvědčující ovce, že Paříž je vlastně promoakce Škoda auto k dvacetiletému výročí O, plus pár dalších bezvýznamných automobilek lehce přicmrndává...
Alarmující pro redakci i PR oddělení Škodovky, které to patrně reálně řídí, je to, že v tomto vláknu se na tomtéž shodli lidé, kteří jsou skutečnými, reálnými kupci nových aut někde na pomezí C/D segmentu. Lidé, kteří patrně radí při koupi nového vozu i svému okolí. Řekl bych že lidé, kteří jsou pro automobilku 100x důležitější než přitakávajíci ovce, jež se tímto článkem opět utvrdila v tom, že její 15 let stará Okta ze tří áček s nájezdem 160 je bůh. (a aby bylo jasno, tímto ani náhodou nechci urazit majitele ojetých aut, ani ojetých Škodovek).
A co jsem zde zaznamenal, už to štve i drtivou většinu (resp. všechny rozumné) koncernistů... Neb pokud se to přežene, stává se z pozitivní propagandy (tragi)komedie - aneb Fábkou 1.0 na Ještěd...
Pro redakci a vydavatele, pokud neumí myslet v dlouhém horizontu, je asi důležitý primárně počet kliknutí. Ovšem pro automobilku, zadavatele reklamy, by mělo být ještě důležitější než počet to kdo kliká. Pokud tedy nejsem naivní jak motýl...
U té představy, jak to celé řídí Škoda, mám problém s tím, že bych od nich čekal mnohem lepší práci. I když nemohu moc kritizovat, protože jsem místní články dávno prakticky přestal číst. Když něco přečtu, tak je to většinou kvůli diskuzi. Nicméně bych neřekl, že by články o Škodě bývaly kvalitnější. Spíš mi přišlo, že je to prostě vděčné téma, které přiláká kliknutí.
Na druhou stranu - o fungování PR oddělení Škodovky něco málo vím a z toho co vím je s podivem (pukud to řídí teda >:-[] ), že nějaký článek vůbec vyjde. Ono než absolvuješ všechny meetingy, brainstormingy atp, bude tady nová OIV.
Ale bez legrace - již před nějakou dobou jsem dospěl k závěru že hlavní inzerent do obsahu těchto stránek (a do procentuálního zastoupení článků o něm a do jejich vyznění) prostě zasahuje. Boubín, nelíbí.
Tak čekal bych, že když už se k něčemu rozhoupou, zvládnou si alespoň najít někoho schopného, kdo jim to napíše. I když pod tím pak bude třeba podepsaný nějaký ňouma z redakce. :-) Ale co já vím, jak schopný tým Škoda má. Mně to kolikrát přijde jako medvědí služba. Ani mi nepřijde jako největší inzerent. Nejvíc v mé paměti utkvěly reklamy Renaultu, protože mě otravovaly nejvíc (to už je nějaký pátek - ten druh, který se držel v obraze a blokoval mi část textu). A za Renaultem asi Audi, ty jsem zaregistroval opakovaně (něco jako výměna kol před zimou atp.). Lexus tu měl jednu pořádně otravnou reklamu, ale to byla chyba webu (galerie pak pořádně nefungovala). Já však od změny vzhledu na titulní stránku nechodím (vzdal jsem to po pár dnech, lezla mi na nervy), takže nemám ponětí, co se tam děje. A naštěstí se zdá, že se mi daří reklamy ignorovat. Maximálně mě pobaví, když mi například YT strká reklamy na věci, které jsem hledal v minulosti. Tomu se říká cílená reklama za všechny prachy. :-)
Možná je to tím, že nestahuji všechno. Už si ani nepamatuji, kdy jsem tu měl naposledy otravnou reklamu. Teď, jak to tu píši, jsem se podíval a není načtená jedna jediná reklama (jen odkazy na články z jiných webů vydavatelství). Otravovalo mě, jak dlouho se to tu načítá.
Zajímavá teorie, pobavils, dík :-) Hele, musíme jim dopřát trochu času, přes nějakou renomovanou pracovní agenturu nějakého zneuctěného Gilgi... ehm pisálka najdou.
Reklamy mi vadí taky, stejně jako v Tvém případě mi jde primárně o jejich agresivitu a občasné chyby, kdy se někde "motají" a nejde to vypnout. Před pár lety bych uvítal placenou verzi stránek bez reklam, teď už bych za to tedy nic nedal...
:-) Tobě to jako medvědí služba nepřijde? Já bych za něco takového nezaplatil ani euro (už vůbec ne na malém trhu, kde mám dominantní postavení a znají mě pomalu i kojenci). Na druhou stranu, za blbce jsou redaktoři.
Jasně že to je medvědí služba, o tom žádná :-) Jak píši výše, štve to i drtivou většinu koncernistů, protože to už soudný člověk nedá. Stejně jako by mě nikdy nenapadlo koupit (a natož číst) Blesk, nebudu číst ani bulvár o autech. Asi se shodneme na tom, že tento postup ACZ a Škodovky se tak nějak vymyká našemu chápání.
Ale třeba jsme blbci my dva a typický čtenář (Auto)Blesku kupuje nové Oktávky a Superby jak housky na krámě...
Redakce by si méla rozmyslet, kdo je její cílová skupina. Pro mné jsou auta koníćkem, zajímají mně, jsem zvědavý na informace napříč značkami i segmenty. Měl bych být cílovkou já? Tak trochu si myslím, že jo... Jenže zdá se, že cílová skupina auto.cz je v dnešní době jiná. Vlastně se scvrkává na fandy koncernu, majitele TDi a lidi, co žerou vtíravou reklamu. Ale jo, tato cílovka nebude malá, jen by to možná chtělo změnit název servru... Zde jsou akorát bulvární nadpisy a informace o tom, která ,,celebrita,, čím jezdí. Who cares??? Vlastně děláte škodovce v mírnéjśí formě to, co Karl tady délá Tesle. Tesla bude určitě super auto, ale Karl se mi vytrvale snaží elektromobily znechutit jejich stupidní adorací a hanéním všeho ostatního. Podobnou službu déláte Vy Škodovce.
Co zbylo jeśté zajímavého, jsou techincké články, ale těch je moc moc málo. Chybí třeba ćlánky o starších autech (jeden za měsíc?) Občas néjaký ten pohled do automobilové historie. Do testů třeba přizvat někoho z cílové skupiny s nezávislým názorem (napr tátu 3 détí k testu MPV, malou blondýnu k testu velkého SUV, kadeŕníka k testu kabrioletu...). Prostě délat věci s lehkou nadsázkou a vtipem.
Naštěsti je tu konkurence a v dnešní době auto.cz vlastně už překonali asi všichni. Jediné, co tu stojí nékdy za to, je diskuse.
Dobre napísané. Ale nečakajme zázrak, nikto z panákov ACZ sa v tejto diskusii neobjaví a nevyjadrí. Keby šlo o opravu nejakého čísla v článku, tak snáď, ale postaviť sa k objektívnej kritike čelom, to sa u ACZ nenosí.
Bohužel v těch technických bývají chyby, respektive věci, s kterými nesouhlasím (nakonec nejsem v tomhle směru žádná autorita), a nějak se poslední dobou necítím na vypisování nedostatků, takže se jim i vyhýbám. Jinak na veteran.auto.cz jsou články častěji než jednou za měsíc.
Diesly jsou díky adblue, což o3 nema. Jinak je fakt, že Peugeot s citronem v poslední době dělají vojeb auta, dobrá byla 508. A i Astra je dle mého názoru (co jsem vyčetl) lepsi jak O, dokonce 118 kW v pružném zrychlení jak rs.
Nikdy jsem neměl nic proti Škodě a kocnernu VW. Ale fakt existuje jen Škodovka? Ta adorace jednoho průměrného auta nižśí střední třídy je trapná. Asi si dám tu práci a spočítám články za poslední měsíc a procentuální podíl jednotlivých automobilek. Fajn, je to domácí automobilka, klidně jí tady věnujte prostor, ale zkuste psáti o jiných značkách! Mimochodem, kolik článků máme čekat o faceliftu Octavie?
Máš naprostou pravdu. Taky nemám nic proti Škodovkám, ale současná adorace Oktávky už fakt překročila jakoukoli únosnou míru. V době konání autosalonu v Paříži je to už donebevolající. Pane Bože, vidíš to?!? Udělej s tím něco pls, to už se fakt nedá číst!!! :no::no::no:
Když už nemáte co dělat tak můžete srovnat BMW e39 530d vs F11 520d to by mi přišlo zajímavější... Ale on už vám asi nikdo nechce nic jiného jak koncern půjčit >:D
Nejhorší na tom je, že je to vlastně geniální myšlenka! Udělat dvojtest staré a nové generace. Zjistit, jestli se skutečné někam posunula a zároveň jestli dokázala nová generace zachovat tu ,,esenci,,, nebo hlavní myšlenku původního auta. Co mě sere je to, že se toho u jiných značek prostě nedostáme, takže zase na***.
Objavil si Ameriku... Keby ho z tohto pohľadu článok nezaujal, asi sa k tomu nevyjadrí, bože...
Tragické je, že točia stále len o Octavii a u iných značiek a modelov sa podobných materiálov zrejme len tak nedočkáme...
Velké blahopřání redakci, která našla odvahu konečně postavit Octavii III 1.6TDI do srovnávacího testu. Jistě by bylo zajímavé zjistit, kolik bezesných nocí hledali důstojného soupeře, vedle kterého by tuzemský bestseller nevypadal trapně. Konečně tedy nalezli 14 let starou první Oktávku a usoudili, že "to by šlo". Ale někde nastala chyba, ano, dozadu se konečně posadí i někdo jiný než měňavka, jízdní vlastnosti jsou i díky megabajtům elektroniky konečně bezpečné. Jenže co dál. Bohužel se ukazuje, že je 1.6 v kombinaci s pětikvaltem opravdu takový průšvih, jak to tvrdí nešťastníci, kteří měli tu čest tímto zázrakem jezdit. Dynamika mizerná, spotřeba nízká jen na papíře. Komfort taky nic moc, o hlučnosti se raději zmiňovat nebudeme,
Pokud to byl skrytý záměr, vyšlo to na 100%.
Inu tak si dneska prosfištíme známá slovíčka.......Škodááá, škodááá, škodovkáááá..... Tak jsme se dostali na takovou trošinku bulvární úroveň, kdy se sadomasochisticky rochňáme v tom, že sice návštěvnost dobrá, ale jsme trošinku za zaprodance.
Co na tom, když 30 stříbrných tak krásně cinká do kasičky. Co na tom, že ztrácíme renomé kvalitního autoserveru.
Důležité je, že se kliká, že se píše a inzerenti jsou spokojeni. To je stěžejní.
Můžou si tu klávesnice uťukat se svými názory, leč co se počítá, je počet návštěv....
Inu již jsem si zvykl na to, jak moc škodovky tu je. Zvykl jsem si na to, že jiné značky jsou srovnávány a prohrávají o prsa korejské sprinterky kvalitou plastů či dojmem z bříška....
A chodím se, když hledám staré recenze a staré testy..... pár let staré.....škoda.....Takový dobrý server to byl.... Teď je to už jen škoda.net.comcomcík....
Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.cz
Skipper mě v 11:08 inspiroval k jedné nedělní poobědové záležitosti, a to spočítat články jednotlivých značek na zdejším webu. On navrhoval za poslední měsíc, já to vzal za poslední tři měsíce, aby to pokrylo celou okurkovou sezonu. Zařadil jsem do přehledu jen ty významnější značky. V porovnání se Škodovkou se podívejte zejména na počty článků značek Citroën, Hyundai, Mazda, Renault a Seat. Úsudek nechť si každý z vás udělá sám...
Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.
Jediné, co je nad rámec, je Škoda a VW a Hyundai. Ostatní je neovlivněné, přirozené. Pokud se u Mazdy nebo Citroenu neděje nic nového, není o čem psát.
Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.
:yes:
este mu tam chyba aj alfa... pripadne aj jeep z tych kusok "vacsich" vyrobcov ... no ale ze mazda je az tak hlboko vzadu.... to je ozaj nemile prekvapko... zvlast teraz ked mazda vsade frci naplno....
Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.
Ale no tak - Mazda má resty, neobjavila sa v Paríži, tak prečo jej robiť reklamu... A určite bude treba siahnuť na čísla aj Fordu a Volvu. Kvôli nim nemá ACZ o čom písať a musí robiť testy so starými Octaviami...
Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.
A překvapuje Vás to u domácí značky? Na německých serverech jsou to zas německá, na francouzských francouzská auta.
A třeba ten Hyundai je znám neochotou poskytovat auta k testům.
Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.
Co jsi tedy zjistil? Že Škodě bylo věnováno závratných 76 článků ze 636, tedy necelých 12 %, když použiji tvá čísla (ve skutečnosti je to ještě menší podíl, protože jsi nějaké vynechal, jak píšeš). To je mnohem méně, než bych čekal z nářků v diskuzích nad jejich vysokým počtem a podílu Škody na českém trhu.
Celkem mě překvapilo Audi a ani bych vůbec netipl, že by Mercedes byl třetí v pořadí.
Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.
tak to mas celkem pravdu, faktem zustava, ze srovnavaci test mercedes c predminule a soucasne generace nebo treba: "nejslabsim ackem v peti na grossglockner" tu nenajdes.
ze je tu v duchu domaci znacky skoda urcitym zpusobem protezovana je fakt.
Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.
Neříkám, že jí není věnováno nadprůměrně prostoru. Obzvláště vzhledem k šíři modelové nabídky (což je zdroj materiálu). A věřím, že to na titulní stránce vypadá hůř než v prostém chronologickém výpisu článků, který používám já. Ať už to dělají sami manuálně, nebo jsou ty články skutečně častěji zobrazované (čemuž nemám takový problém uvěřit) a udělá to objektivně algoritmus. Z diskuzí mám však někdy dojem, že je to 50 %. Jinak nebyl Ještěd práce SM? Bohužel sem časem tahle žumpa prorostla (nebo prosákla) ještě víc.
Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.
To samé bylo v době příchodu Octavie a dá se to očekávat u každé nové Škody. Včetně značeného množství testů. A mně to ani nevadí, hlavně když budou kvalitní. Výročí Octavie páchne po SM.
Re: Škoda vs. zbytek světa aneb Kolik kdo má článků na Auto.
jested byl praci SadoMaso, to je jasne, ale uverejnili ho zde a pro me jako ctenare je fakt uplne jedno, jestli to napsal nekdo z kmenove redakce acz nebo jim to sem dali "kamaradi" ze sada.
Naopak až mrazí, jak je pokrok uměle podsouván. Třeba takové rozměry sedadel. První Octavia nebyla dvakrát dobrá, a dnes? jsme na tom takřka samém?
Nebo tolik kritizovaný prostor vzadu. Navýšení vlastně příliš neodpovídá ani prodloužení rozvoru, takže první Octavia po FL vlastně hospodařila s prostorem vcelku lépe.
A pak motor. Srovnání nechápu, 1,6 TDI měla být jednoznačně postavena proti 66 kW verzi. Tak proč 81 kW?? O tom, že by se za rádio připlácelo v Elegance, dost silně pochybuji.
Takže ano, pokrok tu je, ale především ten katalogový na křídovém papíře. Kdybych měl možnost volby mezi novou Octavií I a Octavií III, tak si raději vezmu jedničku - spolehlivá, trvanlivá, dynamická a s nízkou spotřebou :-!
A to podotýkám, že přesně těmito auty mám něco najeto, jak s III 1.6 TDI, tak s 81 kW jedničkou. A svezení je s jedničkou v mnohém výrazně příjemnější.
JJ v jedničkové Eleganci (tehdy SLX) se za rádio připlácelo. nakonec tam byl v té mé jednodinkový Pioneer, tuším. Příplatky byly pokud si pamatuju za grundig s kazetovým přehrávačem něco mezi 5-10.000.
Když občas slýchám argumentace kolegů v práci, jak ta nová auta jsou tragická a na té své oktávce si všechno on sám opraví a vymění a udělá... Nediv se, že to lidi koupí.
A pak jen vidím, jak co chvíli jede autobusem, protože "tohle je v servisu", "tamto je v servisu"... Na otázku, kde je to "sám", radši neodpoví.
Obyčejnej průměrnej článek a v alejích je zase nablito... >:D Srovnaly se dvě různé varianty, jedna dejme tomu vrchol nabídky v dané době, druhá dnešní naftový základ. Tehdy byla nafta jasná volba, páč vývoj benzíňáků chrápal, dnes už jsou turbobenziny někde jinde. Dnes chce každej vydělávat víc, auta stojí míň, jsou v nich zahrnuté vyšší mzdy, zároveň jsou větší, tižší, líp vybavená a někdo se diví, že pošetřili na plastech. BTW když se dřív ty měkčené plasty ve škodovkách vyzdvihovaly, tak zase byly stížnosti, že na plastech nezáleží :). Emisní normy jsou o 3 generace dál, to taky má velký vliv.
Prostě srovnali tyhle dvě octávky, mohli třeba 1.9tdi proti 1.4 tsi, proti 2.0 tdi
Nepochopil jsi, že kritika není kvůli jednomu článku.....článek je jen názor a to nemusí být pravda, to je v pohodě, to není kritice, ale jen o jiném názoru.
No to opravdu nechápu, o čem to teda tady je. Co jsem to projel, tak buď jsou to stížnosti na Škodovku nebo Auto.cz kvůli škodovkám. Škoda prodává stále víc, na auto.cz chodí nejvíc lidí, tak to asi špatně nedělá ani jeden. Komu se to nelíbí, nemusí sem chodit, taková univerzální rada na každej web...
Dříve tady byli rozumné testy, bylo to vyváženější a nejen o Škodovce.Lidé co se o to zajimají, chtějí řešit i jiná auta než koncernová.A to už skoro nejde....proto ta kritika.Octávka jako taková za nic nemůže. :-)
Srovnat analogické motory (diesel, stejný výkon) mi přijde nejobjektivnější.
Krom toho 1.6 TDI 81 kW není naftový základ Octavie III, tím je 1.6 TDI 66 kW, a Octavie I měla "dieselový vrchol" 1.9 TDI PD 96 kW.
Jenže 96 kW už je jiná technologie přísunu paliva, náhrada 81 kW verze a to by zase měnilo vstupy (hlučnost, vyšší spotřeba, nižší spolehlivost), to by tu někteří měli už úplný "negativní orgasmus", jak schválně vybrali motor ze slepé vývojové větve.
Mně osobně přijde objektivní srovnávat věci za stejné peníze (dejme tomu i bez inflace). Stejný výkon z nižšího objemu a mnohem tvrdších emisních norem ukazuje možná tak na technologický pokrok. A to by bylo smutné, kdyby se nikam neposunul.
S 1,6 TDI 81 kW jsem se svezl letos v zimě na exhibičním dni Seatu a z agility motoru jsem byl absolutně zhnusený. Tohle přivézt domů tak mě žena vykope
Jen jsem nechápal proč se s tím vůbec při té exhibici chlubili, dyť jim to zákazníky muselo akorát odradit
20 rokov sportagu ... nebol tu ani clanocek ;-) .. ani slovicko... ani zmienka o tom aspon zo slusnosti ... akoby to auto ani nejestvovalo a u nas nikdy nejazdilo ;-) ... takisto je to uz 10 rokov co prisiel ceed... ale ani tu asi nemozem cakat ze si niekto u vas na to spomenie ...
ale ok... za mna ( slusi sa to ) gratulacia skode za model octavia... ten pre nu vzdy znamenal a stale znamena velmi vela.... asi ako 3-ka pre baworak... alebo panda pre fiat... :yes:
mimo temu: autosalon v parizi uz skoncil? lebo neviem najst ziadnu serioznu galeriu fotiek ani ziadne info asi k polovici vystavovanych noviniek ;-\ co sa deje? nejsou lidi? nebo nezajem?
kolesos s 2.0dci bude? nebude? lebo to ma zaujima viac ako to ze je O3 lepsia ako O1
Když jsem pročítal diskuzi, tak už chápu, odkud se bere klišé "Oktávka. Jedni ji zbožňují, druzí nenávidí." Já mám k Oktávce neutrální vztah, řídil jsem jen třetí generaci, s první generací nemám vůbec žádné zkušenosti. Mám jen pár poznámek.
Co se týče designu, tak první generace ani dnes nevypadá špatně, když si uvědomíme, že pochází z roku 1996. Upozornil bych zejména na fotku číslo 1, kde jde jasně vidět, jak mají dnešní auta vysoký ponton karoserie. Jedničková Oktávka tak vypadá "štíhleji" než dnešní bachratá auta a ani 15" kola na ni nevypadají malá.
Prostor vzadu. To byla asi hlavní chyba jedničkové Oktávky. A to první ročníky měly ještě o několik centimetrů méně místa pro zadní cestující než testovaný kus po faceliftu. Dokonce i čeští novináři to v dobovém tisku hodně kritizovali ... dovolili by si takovou kritiku i dnes?
Motory. Nikdy jsem neřídil 1.9 TDI. Moje první zkušenost s diesely byla s 1.6 TDI. A vždycky jsem si říkal, kde je ten pověstný "zátah vocpoda", jelikož na motoru bylo specifické to, že byl ve spodním pásmu byl totálně mrtvý. No a srovnání na válcové zkušebně A srovnání na válcové zkušebně ukazuje, proč tomu tak je. 1.9 TDI má prostě mnohem, mnohem lepší výkonovou křivku, což ve spojení s krátkým zpřevodováním dává autu "křídla".
No tak jsi to nepochopil, už jen dle nadpisu přízpěvku.Kritika není o autě, potažmo Octavii-ta svoji kvalitu má, jsme češi, takže fandíme, s tím není problém.Nakonec mám dvojkovou verzi na dvorku.Tady je spiše kritika na to, jak se zde "hloupě" Škodovka propaguje.Kdyby tenhle článek vyšel a nebylo zde to "nadržování", až na vyjimky by zde byla normální diskuze, případně zcela jiného druhu.Vyplívá z toho jedno, že zde dobré testy skončily a že to jen masírka pro lidi, stejně jako to bylo za komunistů.Toť celé.Hotovo, fertig.O vyřizování si učtů třeba z Hyundai raději nemluvě.
Jízdní vlastnosti O I byly vždycky průměrné, někdy až podprůměrné, sedačky taky nic extra a ty jsou dle mě dokonce v O III ještě horší, kde je doslova posed prkenná lavice. Ty rozdíly ale poznáte až přesednete nejlépe do jiné značky ve stejné třídě nebo o stupeň vyšší třídě a pak můžete srovnávat. Pak si teprve uvědomíte ty rozdíly, co všechno v O I až O III je horší. Dle mě by byla ostuda, kdyby O I byla v jízdních vlastnostech lepší, ale doslova markantní skok tam zase není, spíše takové lehké vykročení a o to více potěší, jak O I byla na svou dobu vcelku povedené auto. Podvozek sice nic extra, brzdy stejně, ale jinak nemohu říci křivého slova. Vlastnil jsem O I s motorem 2.0MPi ve výbavě určené pro německý trh s úpravou na LPG a právě motor bylo na autě to nejlepší a nejzajímavější, vše ostatní bylo spíše průměr, ale vzpomínám na ní v dobrém. Pak jsem přešel do o něco mladšího Japonce a byl to skoro ve všem markantní skok kupředu. Před nedávnem jsem něco najezdil i v O III a dodnes nechápu, co na tom autě většina národa vidí. Asi nejsem ten správný koncernový patriot :-)
Škoda se svezla s marketingem VW a těží z toho dlouhodbě. Má nejhustší prodejní síť a taky spousty ojetin z Fleetu, takže bazarovej kowboj, má možnost nakupovat a má i výběr. Ale o tom tu diskuze není....Škoda dělá dobrá auta a dělá i chyby jako ostatní.
Kouknul jsem na ukazatele měření úspěšnosti zdejšího webu (RU, PV, Visits etc.) a ejhle, on už není jednička na webu. Co to?! Jak to?! Čím to?! Autoforum ho pořádně převálcovalo. Proč se o tom tady nic nedočtu, milá redakce, proč asi? Ani spojení s Autorevue formou prokliků na sdílené články nezabralo, vzhledem k jejich mrzké návštěvnosti. A ví o tom váš největší mecenáš Škoda?
Potřebují čtenost.....když mají čtenost a nutno uznat že Škodovka ji i přitahuje, jsou za to peníze.Dělají to tak, aby co nejvíce vydělali.To jest to, co na lidi funguje.,Zjednodušeně řečeno...aspoketů proč, co a jak by se našlo více.Je to bussines.
Docela žasnu, že autoforum je číslo jedna, měl jsem je pořád za spíš takový web pro fanklub pjandy.
Na druhou stranu když srovnám, jak o autosalonu v Paříži informuje autoforum a jak auto.cz, je to nebe a dudy, informační hodnota na autoforum je mnohem vyšší...
Za 20 let jsem vystřídal 6 Octávek. 3 O1, 2 O2 a jednu, poslední, O3. A tím s Octávkama končím. Jediný důvod je je naprostá absence komfortu, tvrdý nepohodlný podvozek. Ta moje i s vlečkou seděla jak přišitá i na horších cestách, ale na úkor komfortu. Rázy od zadní nápravy byly tak nepříjemné, tvrdé sedačky to ještě umocnily, že před měsícem po půl roce a cca 15 tis km šla pryč. Syn má zachovalou O1 FL a když se s ní neblbne, je to pohodová jízda.
... Takže O1 jezdí za stejné litry jako O3, ta první má v techničáku 135g CO2 a ta druhá 98g CO2... Životní prostředí, stejně jako euroúředník, chrochtá blahem.
Je třeba si taky uvědomit, že O1 neměla filtr pevných částic který má na spotřebu negativní vliv. Ať již odporem, nebo zvýšenou spotřebou při vypalování.
Ale prdlajz, tady jde přeci o něco úplně jiného - obě auta jezdí za totožné litry, ale jedno v techničáku uvádí o čtvrtinu nižší spotřebu, přičemž reálně má stejnou.
edit:tady nejde o to říkat, že se technika neposunula, protože DPF spotřebu opravdu zvedá, pouze jde o to, že je zjevné, že úspora je jen na papíře a jen a pouze proto, že si to nejvyšší sovět žádá.
Snad všichni víme, jak se k těm 98g v MB dopočítali.
Nicméně pravda je taková, že v servisu mi bylo řečeno, že tak čistý výfuk po 60tis už dlouho neviděli (A4 2.0 z roku 2014)
Podla mna sa ukazalo to co sa vie davno.................. porovnanie 1,9 TDI 81kW vs.1,6 TDI 81 kW je spravne..... mna vysledok neprekvapil......... ved uz asi kazdi vie, ze 1,6 TDI je komicky motor a sucasna konkurencia 1,6 a 1,5 ho valcuje............ Ono zase ruku na srdce vyrobca si moze tvrdit co cche jednoducho 1,6 TDI na staru 1,9 TDI nestiha napriek rovnakemu vykonu. Tej 1,6 TDI chyba objem .....................
Podle mého osobního názoru je trojka lepší jen v jedné věci, a to jízdní vlastnosti v extrému. Nějaký losí test, řezat zatáčky když gumy kvičí jako o život a ještě se do toho vměstná parádička. Tam má jednička dost sebevražedné sklony (je mi divné že se o tom nemluví, přitom to je tak evidentní) a trojka je naopak velmi jistá. Ve všem ostatním se mi ale víc líbí jednička, sorry. Což vlastně není moc dobrý obraz o kondici dnešního automobilového světa.
O1 bolo velke auto na malom zaklade.... ten pomer celkovej dlzky k razvoru a obom previsom tam nedol zdaleka tak dobre zvladnuty ako u O3.... ktora ma pri podobne dlhom zadnom previse ako u O1 razom v pohode proporcie... to je prave tym ovela dlhsim razvorom a celkovo inak posadenym taziskom kasne... takze aj ked ma podobne dlhy zadny previs ako O1... nejakych 1,1m ... uz to zdaleka neposobi tak nevyvazene...
je rozdiel mat vyse metrovy zadok na 5m rollse s 3m razvorom a velkou kabinou a ine na 4,5m octavke s razvorom 2,5m .... ono O1 mala oba previsy velke... a vzhladom k celkovej dlzke razvor maly ( dnes uz pomaly aj pod uroven malych aut ) ... kombik to kusok zamaskoval a vyzeral nakoniec aj celkom fajn... ale lift bol ozaj disproporcny ..... a naopak dnesna O3 je uz tvarovo aj proporciami pekne vyvazena ( konecne ) .. aj ked suhlasim s tym ze az taka natiahnuta byt nemusela... pride mi uz zbytocne obrovska ( akoby nahanala uz passat ) .... za mna skode nadalej chyba seriozny hatch velkosti golfa alebo astry meganu ci ceedu.... pritom z octavky by to slo spravit... a razom by bola aj kompaktnejsia....
Viem, ze O3 ma podstatne dlhsi razvor ako O1 a ze ich zadne previsy su v podstate rovnako dlhe, ale nemozem si pomoct, prave na O3 na mna vizualne posobi zadna cast omnoho tazkopadnejsie a na O1 lahsie (asi kvoli menej clenitemu narazniku so stupajucou spodnou hranou)...alebo ma O3 masivnejsi C stlpik s vyssou liniou strechy?
no mne zase pride tazkopadnejsia a masivnejsia zadna cast u O1 ... asi to robi prave to ze sa na auto pozeram ako na celok .. a teda pride mi ta zadna cast uz hodne neforemna voci zbytku vozu ... O1 fakt trpi na maly razvor takze podobne dlhy zadok ako u O3 na mna razom posobi giganticky ;-)
otazny je aj rozchod kolies.. miestami to na mna na O3 posobi akoby boli vpadnute az prilis hlboko do kasne... velke a siroke kolesa ( ako na foto ) to asi spravia a tu hmotu nad nimi potom lepsie odlahcia ale na niektorych foto je citit ze rozchod kolies mohol byt mozno aj vacsi .. na nieco podobne vizualne trpel aj ten posledny europsky accord.. ktory mal velke vystupujuce obluky blatnikov na kasni lenze potom kolesa bez ohladu na velkost posobili akoby boli az prilis zapadnute dnu do karoserie
síce ma tiež prekvapilo v pondelok ráno, že fičí paríž a vpredu to nevidieť, ale o inom chcem. mal som modlu a jazdila parádne äž na ten lietajúci zadok a miesto vzadu, Ale tie riadky, kde sa píše, že starý motor jazdil lepšie a prevody nastavené podľa potreby jazdy, nie podľa ekobyroteroru, tia ma rozplakali. Komunizmu sme sa zbavili, ale títo byroristi to je iná pliaga,
V článku i v diskuzi zazněl jen okrajově hlavní rozdíl mezi oběma auty: spolehlivost a životnost. 1,9 Tdi při slušném zacházení objede 10x kouli, aniž by potřebovalo větší servisní zásah (až na výměnu váhy vzduchu), 1,6 Tdi se o takovém nájezdu může jen zdát. 14ti letou O1 lze ještě nějaký ten rok provozovat bez větších problémů, zatímco O3 ve 14ti letech bude vyhaslá (spíše sešrotovaná). To sice platí i u dalších automobilek, ale u škodovky je ten propad kvality a životnosti extremní.
Já bych řek, že i s neslušným zacházením.... životnost to je problem všech werků z VW koncernu. lidi si pořád myslí že ty aura vydrží jako to co si koupili před 15ti lety, ale to je dost velká chyba a asi bych to necházel na hon za snižováním emisí, prostě chtěj vařit prachy tak dávaj méně kvalitní součástky. Ekonomové dneska zadávaj úkoly vývojářům a zadání zní, udělat to co nejlevněji....
Protože jsem měl možnost si vždy sjet s uvedenými Octáviemi, i když základní naftové motorizaci, někdy i benzinové, tak prohlašuji, že Octavia III řady je konečně auto.Tiché, přívětivé, pohodlné a velice příjemně ovladatelné a to i proti OII. Kufr mne nikdy nezajímal.