Na nové modulární platformě MQB postavil koncern VW čtyři skvělá auta: Audi A3, Seat Leon, Volkswagen Golf a také Škodu Octavia, která by klidně mohla být nejlepší ze všech. Nebo ne?
Přesně jdou na to podobně,od nejdražšího po nejlevnější,všechny podobné,s totožnou technikou,jen Octavie trochu vyčnívá,vzhledem,protože má velký batoh >:D >:D
...jako příznivec Seatu, ja volba jasná, po jedničkovém Leonu, který měl naprosto nadčasový desing,.....je "trojka" opravdu supr,.................. škoda těch ztracených let, z tou nevydařenou "dvojkou",.....
TAKŽE , SEAT LEON III.G. , ale počkám si na ST-čko,....combi :yes::yes::yes::yes:
Doufám, že se SEAT poučil z chyb,....a nepo.... to cenou,...ale jinak nastoupená cesta je dobrá :yes::yes:
Najlepsie,ked sa tie clanky udrzuju na prvej stranke,aj ked su starsie niekolko dni...ten papalas zo skodovky tak bol tyzden ako prvy clanok...a ked je clanok vseobecny,aspon dame fotku skody!
Víš, nemůžou dát na auto.cz článek z AT/AB hned v pondělí, když je to čtrnáctideník. A to, že je tu všude škodovka, no jsi na českém webu, tak co čekat. Ty to všechno ale všechno chápeš a jen se znažíš zpochybnit každý více či méně průkazný úspěch Škody. Mě to jako Čecha uráží a i když vím, že tyhle stránky jsou momentálně naprosto příšerné, testy tohodle nakladatelství si čtu a rád.
Když sem přestaneš chodit diskutovat a začneš si číst slovenské a korejské testy, oddychneme si oba.
mimo...pozri si ine konkurencne české stranky...nikde nenajdes novy mimo koncernovy clanok odsunuty starym skodovackym...samozrejme,ze chapem,ze skoda je "ceska",ale co je moc,to je moc...kde je potom objektivita? Je podriadena narodnemu citeniu a to je ccitit aj v testoch :no:
Zato nekdo se jen nad dvema pismeny vw vzrusi >:D no fuj uz me to docela chybelo ten pocit cist takovy sr.. a pritom se me obracel zaludek ted uz jsem zase dlouho nepudu svoji davku jsem dostal
ACZ je součástí nakladatelství, které združuje např. Blesk, Aha!, SM nebo AT. A patří do koncernu, kde je Auto Bild, Bild a tak... Takže je tu jasný bulvár [odkaz] , ale lidi to žerou, tak co. Takové už to dnes bohužel bývá. Já si čtu o Škodě rád, ale s tím, že je toho tu moc, souhlasím. Ale jak říkám, nic tě tu nedrží.
Sdílíme stejný názor, i já si o Škodovce rád čtu. A že je jí tady v poslední době hodně? No a co, když je v laufu. Vždyť si to vemte, po Rapidu netrvalo dlouho a máme tu Octavii, za chvilku přijde kombík a Superb na sebe taky dlouho čekat nenechá. Pořád lepší, když do toho automobilka dupe, než aby stagnovala. To by se nám pak všem asi žilo hůř. A třeba by to tady byly samý články o Korejcích, Frantíkách a Amerikánech. Nic proti, ale já sem za masu článků o Škodovce rád. A komu se to nelíbí, nevím proč to prostě jenom nepřeskočí a nečte, nebo nejde jinam.
hele intokerantny pepík,tvoj príspevok je zalozeny na tom co mas ty rad,ziadny objektivny argument...ked ja vyjadrim svoj nazor,tak ma posielas prec... :no:
Tak to jsi mě asi špatně pochopil. Tvůj názor ti neberu, máš na něj svaté právo. Já jenom vyjádřil ten svůj v tom smyslu, že mě nevadí si o Škodovkce číst, protože je to domácí značka. Neříkám, nenadržuju jí, ale jsem patriot. Rozumíme si?
Ale nejde ani tak o kvantitu ale kvalitu boze neumis cist nebo stou zhovadilosti nahore souhlasis?kdybych byl mimozemstan a priletel bych sem do cr a precetl jsi test na auto.cz myslek bychnsi ze nejlepsi auto na svete je skodovka.
kto chce najvacsiu praktickost , najvacsi kus auta a najvacsi priestor siahne po octavii :yes:
kto sa chce vozit v premii a je zastanca maximalneho imidzu zvoli si z tejto stvorice A3ku :yes:
kto chce byt dobry vo vsetkom a zaroven nevyskakovat a nebudit pozornost ten si zvoli golfa :yes:
kto ma rad sporotvy dizajn a ma vasen pre auta tomu v srdci ohen rozducha novy sportovy leon :yes:
kazdy si vyberie ;-) uznavam dobre poskladane :yes:
--------------------------------
moj korejsky rebricek >:D;-) :
leona nahradime kiou ceed, golf nahradime i30tkou, octaviu cruzom... uz len ta premia chyba cim by sme nahradili A3ku ;-):yes:
Vystihol si to ! ;-)
U mňa je víťaz Leon , pretože vybočuje z konzervatívnej rady a kombinuje Kvality Groupu a originálnosť Dizajnu , to je to čo som stále od značiek VW-Groupu chcel ! :yes: Len aby moju radosť nekazili cenou ;-) ako je u Groupu zvykom
Ceny jsou známé. Základ je levnější než Golf, příplatky jsou někdy dražší, než má Golf. Což není špatné, vzhledem k tomu, jak se české zastoupení Seatu vyjadřovalo ke své pozici a cenové politice.
To by jsi pak mohl nahradit chleba rýžovýma plackama, kus hovězího sojou a vepřo knedlo zelo Hamburgerem s hranolkama. Ani jedno není jak sám uznáš plnohodnotná záměna ani s hodně velkou fantazii.
Bol by som velmi rad, ak by vzniklo este jedno porovnanie - materialove.
Velkym a nie nepodstatnym rozdielom je kvalita materialov. T.j. tuhost materialov (hrubka plechov, ...), hrubka laku, tesnenie, odhlucnenie ...
Posuzovat plechy redakce může těžko, to máš pravdu. Ale třeba tloušťku lakování lze změřit během chvilky, příslušný přístroj lze sehnat za pár šušní a v některých testech to dělají, třeba G7 naměřili na několika místech v průměru 134 mikrometrů. Stejně tak se dá poměrně jednoduše zjistit nástřik tlumících hmot (endoskopem i v dutinách) a výsledek odhlučnění se pak dá změřit hladinou hluku při různých rychlostech, což také není zrovna úkol pro Einsteiny (z uvedené čtveřice má nejnižší hladiny hluku při různých rychlostech Octa), takže až na ty plechy to až tak hloupý nápad není.
Upřímně, co ti řekne tloušťka laku o kvalitě Golfu? Je podle tebe 134 mikronů málo nebo hodně? Přijdeš do showroomu a řekneš - kolik to má tloušťku? Jenom 130? Tak to nechci. Pochybuju, že nějakej prodejce v Česku (jakýkoliv značky) k tobě okamžitě přiskočí s měřákem a předvede ti, že tenhle jejich auťák má takhle tlustej lak, zatímco ten vedle jenom tolik. S ostatním s tebou souhlasím, nástřik tlumících hmot třeba u Octavie by mě samotného zajímal.
Tloušťka laku je důležitá a čím větší tím lépe. Minimum je nějakých 90 mikrometrů. Čím tenčí vrstva tím větší šance, že kyselé deště, humus ze silnic jak chemicky tak mechanicky vrstvu laku naruší a začne působit rez. V době kdy automobilky šetří kde mohou je poloviční vrstva laku prakticky poloviční úsporou na lakování karoserie a to už jsou sakra peníze a nebezpečí, že to výrobci zneužívají je velké. Samozřejmě na oblbnutí zákazníka v salonu 30 mikrometrů stačí. Takže kdyby jim to testeři z různých periodik občas "přeměřili" a zveřejnili výsledky tak by to byla určitá ochrana spotřebitele protože by se ukázalo za co zákazník mimo jiné doopravdy platí.
to je pekne ale kvalitu materialov vies posudit len z toho ze ho ohmatas a spravis niekolkohodinovy test ? Myslim ze nie je to len tak ze si povieme ze ten ma najlepsi a ten najhorsi... niektore veci sa nedaju len ta kzistit pohladom a osahanim.... inak kvalita plastov vnutri bude urcite velmi podobna a z nejakeho osahavania to nezisti nikto ;-)
Přesně, spousta aut to má dneska dělaný stylem nahoře huj, dole fuj. Tzn., že na oko je to pěkné pozlátko, ale co je pod tím to už nezjistíš. Já mám v tomhle směru nejlepší dojem z Golfu (myšleno z této čtveřice), i když už jsem v něm jel a taky se mi nelíbí některá místa, kde až moc páni konstruktéři šetřili.
"Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávky“ do střední třídy..." Jasně, srovnáváme 4 auta na stejný platformě, a octavia je ve střední třídě,protože je delší... To snad ne. Rozvorem zase patří na chvost nižší střední... Např. Fluence je dlouhý 4622 mm a rozvor má 2702 mm, a nikdo ho tam necpe. Moc se mi líbilo přirovnání, nevím, kdo to psal, že si na hlavu dám batoh, a taky ze mně nebude basketbalista. Necpěte octávku tam, kam nepatří. A jestli na tom trváte, srovnávejte se střední třídou.
presne tak... absolutny suhlas... octavia je stale vnizsej strednej triede.... rozmerovo je to to iste co cruze alebo fluence.... a tie su tiez klasicka nizsia stredna trieda.... stredna trieda ma dnes razvor uz cez 2,7m a zacina na uplne inej motorizacii a cene a vybave ako octavia :yes:
ohladom toho porovnania s tym batohom mas pravdu... to iste tvrdim aj ja ...... ja stale tvrdim ze auto je tak velke aky velky je jeho razvor... zadny previs mi uz viac na priestore pre posadku neda a logicky teda vdaka zadnemu vacsiemu previsu nemozem radit auto o triedu vyssie... velky kufor este z maleho auta velke nikdy nespravil.... je to len opticky klam a pocit velkeho auta ale podstatny udaj je razvor naprav ktory urcuje priestor pre posadku.... ak je raz razvor na urovni nizsej strednej triedy a je tam auto zaradene aj motormi vybavou a cenou je nezmysel ho radit o triedu vyssie len preto ze ma vyse meter dlhy zadny previs ktory len natahuje tu cast auta ktora cloveku nepridava na priestore v kabine....
s tym batoho msi to dobre napisal.... presne tak ... batoh na hlave z bezneho cloveka vysokeho basketbalistu nespravi
Ono Octavia vždy patřila do nižší střední,tedy proti Golfu,Astře,Focusu,atd.Teď je to asi tak,že Octavie s motorem 1.2TSI a základní výbavou,vzadu skrutkou,tedy cenovkou do 400000,-patří do nižší střední a ta za milion v plné palbě a viceprvkem do střední,alespoň mám z toho takový pocit
je přece úplně jedno kam patří. Důležité je, že se bude prodávat a koho osloví. mě osobně nezajímá nějaký třídní boj o to jestli auto spadá do střední nebo nižší střední, mě záleží na tom, jak mi auto vyhovuje.
Nechápu že Vás to pořad baví baví řešit ;-\ Jste hroší než ti novináři, hádáte se tady o hov.ech. Nedávno jsem tady četl že se Rapid ani trochu nerovná Fluencu. Tak co? Paka jsou jak mezi novináři tak mezi místními experty. Jasné je jen to že s porovnávaných aut je Octavka největší, každý si vybere to co mu vyhovuje, co se mu líbí. Co je jasné že vážný zájemce o Golfa nepoběží pro Ceeda, i 30 a naopak, to taky musí velké většina zamindrákovaných překousnout. Neříkám že jsou Korejci špatní, ale ne každému se musí líbit a sedět. To že si někdo koupí něco jiného než by jste si koupili "Vy" ještě neznamená že je blázen, blbec atd. Je to to samí jako tvrdit že máte doma tu nejlepší ženskou přitom by na ní ostatní nesáhli ani klackem.
Tadi nikdo nepíše nic o tom, že si někdo koupí něco jiného, než já, Futurista, či Topper, tady jde právě jen o ty novináře!
Když tu pořád píší to, že je to střední třída, což je úplná blbost, tak se prostě ozveme, prodiskutujeme to, dáme argumenty,...
Mě osobně vadí to, že zaplacení novináři (podle mě tak blbí, aby z vlastní vůle řadili Octu do střední, nejsou) hážou do světa podobné výroky, kdejaký blb jim to uvěří a dělá z ní bůhví co. Je to prostě Golf s velkou prd.elí, nic víc, nic míň. Každý to vezme podle svého, pro někoho je to kladné spojení, pro někoho ne, to už necháme na každém a ať si koupí každý to, co chce, Jen nedělejme z té Octávky pořád takovou pecku, bombu, střední třídu, nazývejme věci pravými jmény!
Jenže to Vaše pravé jméno není až tak pravé. Mě by bylo úplně ale úplně u zádele, jestli je moje auto brané jako nižší střední, nebo střední nebo kompakt. Mě jde o to, jestli je pro mě dostatečně velké a jezdí se mi v něm dobře a jestli Ty nebo Topper bude trvat na slovíčkaření, že to auto nespadá tam ale tam, je podle mě opravdu zcela zbytečná diskuze:-)
Jistě, že Ti to může být jedno, ale třídy tu jsou a novináři melou blbosti, proto sem píšu ten příspěvek, že vedle Mondea, Mazdy 6, či Kizashi Octávia prostě nemá co dělat, ač se nám to snaží zaplacení novináři vsugerovat. Ta kritika byla mířená jim, ne Tobě, či Tvýmu výběru vozu ;-).
Víc než řazení Octavky do střední třídy mi vadí řadit třeba Clio RS nebo Megane RS atd. mezi auta sportovní :no: A všichni tady tomu jen fandí a chraň bůh napsat že je to blbost i když je to vážně blbost ;-)
Já? Vidím to jako stupeň výbavy kde dostaneš silnější motor než u jiné verze, tvrdší podvozek, ostřejší a větší brzdy u někoho strmější řízení. Podívej se na Megane RS a třeba 911 připadají ti stejný? Ne a víš proč 911 je čistokrevný sporťák :-!
Jen se zeptám, a nemyslím to špatně. Řídil jsi nějaký z nich? A pokud je 911 sportovní, jako že určitě je, pak nejvíc sporťáků jezdí po Praze... Jen se těším, až tady zas bude debata o tom, jak OIII RS je ryzí sportovní auto...
PS: Asi napíšu do Dieppe, že divize Renault Sport by se měla přejmenovat na Renault Highline Laurin & Klement >:D
Měl jsem tu čet S 911, Focusem RS i ST, Astrou OPC samozřejmě Fabii RS I. i II. to samé Octavia A s 911 nelze nic z toho srovnávat ani omylem :-! . A až nějaký hlupák napíše že OIII je ryzí sporťák bude to ten samý hlupák a neználek jako ten co to tvrdí o jiných autech s RS, ST, OPC v názvu ;-),
Tak to fakt srovnávat nejde. Já měl možnost se svézt (bohužel ne řídit) F 575 Maranello. Ale co třeba takovej Cayman? Tam už bych s tím sportem spekuloval. Megane RS s cupem a samosvorem, Focus RS... Nevím, tam už to tak jednoznačný není.
Cayman může být pomalejší, ale je čistější. 991 přeci jen voní po cestovním autě. Když proti sobě postavíš Caymana S a základní Carreru, tak se celkem zapotí, aby mu ujela (soudím dle Boxsteru S). Přitom je citelně dražší. A není to jen o výkonu. I GT86 si podle mne může nárokovat titul sportovní vůz.
Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávky“ d
No to tedy!
Auto střední třídy s motorem 1,2l, výkonem 63 kW a pětistupňovou převodovkou.
To je mi teda střední jak vyšitá! >:D
A i ten vršek je poněkud nízko na plnohodnotnou střední třídu...
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
To je oblíbené téma. Stejně jako škrabka na led a zadní nápravy. Já osobně beru oktávku 3 jako onu třídu samu pro sebe - někde mezi nižší střední a střední. Samozřejmě je vždy lepší auto někam zařadit kvůli určení konkurence. A zde vznikají dohady. Cena/výbava je nižší střední, délka sedáků, motory, nápravy taktéž. Rozměry, prostornost a komfortní výbava zase jasná střední. Na tom se nikdy neshodnem...
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Tak zrovna na tomhle se shodnem.
Je to jasná nižší střední s nafouknutým kufrem a s příplatkovou výbavou, která ji dokáže posunout cenově i výbavově až ke střední třídě.
Ty motory, rozvor a vnitřní rozměry ji však do střední nepustí...
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Jen k těm motorům... v dolní části nabídky je na tom sice hůř než běžná střední, ale v horní části je na tom zase lépe. A bude ještě líp až přijde RS - 135 kW diesel a 162 kW benzín (s nejvyšší pravděpodobností).
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Ano, ale zařazení do dané třídy vždy znamená nějakou minimální výbavu, minimální rozměry, minimální dynamiku...
Octávia má malý rozvor, malou základní výbavu, slaboučké základní motory, směšné dynamické parametry, či příliš špatné zadní zavěšení na to, aby se mohla považovat za střední třídu. Takto vybavených Octávií tu bude jezdit příliš mnoho na to, aby to pár RSek dostalo do střední třídy.
Třída značí příslušnost k určité úrovni a ten základ u Octavie jí nedovoluje pokukovat po vyšším segmentu, než je Astra, Focus, Megane,...
Vždyť Focus má taky přes 300 koní a nikdo z něj nedělá střední třídu ;-).
No a pokud jde o ten motorový vrchol, stejně to bude na střední málo, ta mívá vrchol ještě výš, navíc ani nebude možnost koupi šestiválce...
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Neříkám, že motor z ní dělá střední třídu. Říkám, že motor je (sám o sobě) irelevantní. Třída je pro mne jen o úrovni cestování. Tečka. To je komplexní pojem, který do pár čísel jen těžko shrneš. Hlavně ji vnímám relativně. Je to v první řadě marketingový nástroj. Tolik teorie, v praxi jsou mi třídy ukradené, nenakupuji podle nich.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Přesně tak, o úrovni cestování - takže rozvor, použitá náprava, výkon motoru (rezerva při předjíždění v prudkém kopci vs. potřeba jízdy stále s plným plynem), výbava vozu,... To vše zlepšuje úroveň sectování a to vše má Octávia v základu bídné.
A jako marketingový nástroj to používají tito zaplacení novináři, aby mátli kupce a snažili se jim říct, že Octávia má lepší úroveň cestování, než třeba Golf, Audi A3, Focus, Megane,... a že se vyrovnává Kizashi, Mondeu, Accoru, Mazdě 6, BMW 3, Merc. C, Audi A4,...
Takže proto mi vadí, když to nějaký novinář takto vypustí do světa...
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Mást kupce? Ty snad znáš někoho, kdo nakupuje podle třídy? Já tedy ne. Realita je, že rozptyl v rámci třídy je ohromný a dochází i k překryvu. Třída mi tedy nic moc neříká.
Výrobce potřebuje produkt nějak profilovat, někam ho zařadit. K tomu se dají použít třídy. Nicméně Škoda je snad vůbec nepoužívá - zběžně jsem prohlédl stránky a katalog OIII a ani jedna zmínka o nějaké třídě.
Pokud jde o rozvor, nápravu atd., formuloval jsem to, jak jsem to formuloval, protože vůbec nezáleží, jak té úrovně dosáhneš.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
"Třída je pro mne jen o úrovni cestování. Tečka." :yes: Amen.
Je tady kolem toho zbytečnej humbuk. Pokud chce Škodovka, případně novináři, mocímermo Octavii cpát do střední třídy (nejspíš z důvodu image), mně osobně je to ukradený. Jen se tím vystavuje nebezpečí srovnávání "úrovně cestování" s tradičními zástupci. Není lepší vládnout v pekle než sloužit v nebi ? ;-)
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Přesně. Myslím si to samé (a už jsem to tu i psal, tohle je nekonečné téma). Klidně ať ji strčí do střední; pokud na to nemá, udělají jí akorát medvědí službu.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Souhlas, taky už jsem to zmiňoval. Zanechal bych všemožnýho kastování, my rozumně založení lidé víme že střední to není a nikdy nebude, i když třeba pánům co dělají statistiky prodejů to taky ještě nikdo neřekl.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Ano, jenže pokud půjdeš kupovat auto, tak high-end Octavia dokáže pořádně zatopit celé střední-střední třídě, s výjimkou high-end modelů Passatu, Modea a Insignie (prémii pochopitelně nepočítám). Je sice trochu menší, ale ve vyšších specifikacích nabídne motory, dynamiku, komfort i výbavu adekvátní pro střední třídu, a to za velmi konkurenceschopné ceny.
Vezmi si takovou 508 nebo i40. Jaké že se tam nabízejí úžasné motory, že 2.0 TDI a 1.8 TSI se nechytá? Aha, i40 nemá nic a 508 má (dost drahou) 2.2 GT, která má jako jediná multilink, jediné rozumné srovnání je 2.0 HDi. Možnostmi příplatkové výbavy se taky nechytají. Kde je tedy jejich výhoda?
V okamžiku, kdy se při mých 190 cm za sebe v pohodě vlezu (nebo děti v sedačce - což pro nižší střední není taková samozřejmost, bohužel), tak dodatečná výhoda většího prostoru rychle mizí.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
No jestli je vrchol výkonové řady na 162 kW, pak si dovolím tvrdit, že v dolní části nabídky je na tom hůř než běžná střední, a v horní je to taky bída. Mít jako nejsilnější Octávku RS se 162 kW, to je velká bída. Takže tak růžový to není... VW, Renault, Ford maj všichni silnější...
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Renault? Nejsilnější diesel 131 kW, nejsilnější benzín 125 kW (soudím dle Německa, ve Francii benzín ani nenabízí). Ford, Opel ano. Určitě Volvo. PSA má myslím silnější naftový motor. Kde je ten zbytek? Spíš než výjimečnost Octavie to ukazuje tristní situaci na evropském trhu. Ve střední třídě máš problém najít model s důstojným motorem.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
No u Rendla diesel podle mě asi max 121 kW pro Megane (D), pro Lagunu 131 kW, v coupé 173 kW 3,0 dCi, ale asi jsi zapomněl u benzínu Na TCe 190 (ten se prodává v D i F), TCe 220 (překvapivě i v ČR), a hlavně na RS 195 kW. Na něj si asi zapomněl úplně. A hlavně neberu, že Megane RS je něco jinýho než OIII RS. Prostě vrchol modelové řady ve sportovní verzi.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Když jsem to psal, tak jsem koukal na německý ceník a francouzský konfigurátor. Ve Francii jen nafta, v Německu jen dvě motorizace, 103 myslím a 125 kW (TCe 170, jestli se nepletu). Kupé jsem samozřejmě v potaz nebral. Viz [odkaz]
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Já koukal na oba. V Německu je překvapivě o hodně širší výběr než ve Francii. U nás je to osekaný úplně. Ale je pravda, že pro Megane jako zástupce NSS je diesel max dCi 165, u benzínu je to TCe 190, Megane GT by měla být limitovaná edice, ale frantíci to sekaj jako cvičky, ta má TCe 220, a u Megane RS je 195 kW. Laguna jako zástupce SS má 2,0 dCi 131 kW, coupé dostalo 3,0 dCi 173 kW ( s 4Controlem naprostá špička) a benzín je u Laguny max. TCe 170. Škoda, že už se nesežene 2,0 150 kW, kterej byl v Laguně GT. Ten byl taky dobrej.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
V tom případě nevím, proč nepočítáš teda naftu 173 kW... Laguna coupé je střední třída. A jde o modelovou řadu Laguna. To mi přijde jako dělat spoustu víjimek, jen aby to u škodovky dopadlo... Asi jako ty testy tady. Rapid všude vítězem. Ale jen když zamlčíme výbavu a cenu...
Debata začla tím, jaký má OIII nejsilnější naftu a benzín. A OIII patří do nižší střední. Proto jsem to srovnal s Meganem, kterej je tedy dle všeho s motorovou nabídkou v globálu daleko před OIII.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Až bude mít Octavia kupé, tak mne budou zajímat kupé. Stejně tak jsem ignoroval kombíky (také by se mohlo stát, že bude mít lepší motorizaci). Ne, debata je o tom, že má Octavia v nabídce výkonnější motorizace než řada vozů střední třídy (pravda, poté, co jsem původní příspěvek zkrátil, to už není takhle explicitně řečeno). To je pravda. Toyota, Mazda, Honda, Kia, Hyundai, Renault jsou na tom ve střední třídě hůř (pro tebe speciálně - v odpovídající karosářské variantě). A k tomu se vztahuje, co jsem napsal: "Spíš než výjimečnost Octavie to ukazuje tristní situaci na evropském trhu. Ve střední třídě máš problém najít model s důstojným motorem." Nikde jsem netvrdil, že by Octavia byla jediná v podobné pozici. Nebo že by snad měla nejsilnější motory v nižší střední. Zřejmě ti unikla pointa - motor jako takový třídu nedělá.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
To mi neuniklo. Ano, Evropa malinko nasadila to nejlepší do nižší střední. Střední třída je (kromě premií) dost osekaná. A ano, motor třídu nedělá. Ale co tedy dělá třídu? Délka? Rozvor? Kufr?
Já to zkrátím. OIII patří podle mně do NSS, kde motorově není na špici. A pokud jí někdo řadí do SS, rád bych věděl důvod. A tam už motory možná srovnatelný budou. A že nebereš v potaz celou modelovou řadu, za to já nemůžu.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
"Ale co tedy dělá třídu?" Úroveň cestování.
"A pokud jí někdo řadí do SS, rád bych věděl důvod." Asi jí chce prokázat medvědí službu. Dává to smysl v rámci koncernu, kdy by měla plnit roli menší, levnější a horší alternativy k Passatu. Nejde o konkurenci, ale o organizaci domácí stáje.
"A že nebereš v potaz celou modelovou řadu, za to já nemůžu." Porovnáváme jablka s jablky. Sedan sice není úplně to samé jako liftback, ale je to relativně blízko (a liftbacků je málo). Smutné je, že je to poslední kupé neprémiové střední třídy. I když, možná sem patří Genesis.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Nesouhlasím akorát s tím, že třídu dělá úroveň cestování. To každej posuzuje jinak. Někdo vychválí Fabii, a nespokojenej bude např. v Mondeu, jinej nedá dopustit na Espace... Ale mám dojem, že jsi to myslel tak, že od všeho něco tvoří celek. A čím víc všeho, tím vyšší třída. A nemyslím kufr. Asi tak.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Někdo také preferuje stravování v rychlém občerstvení; to neznamená, že má vyšší úroveň než luxusní restaurace. Všechno tvoří celek, ano. Ale všeho více nemusí znamenat vyšší úroveň. Ve všem lepší by byla lepší formulace, ale možná až příliš silná. Jednoduše řečeno, vyšší třída by ti měla poskytnout pohodlnější cestování.
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
VW potřebuje vyřešit problém příliš ambiciózní a schopné Škody a neposílat jí proti vlastním modelům.
Takže O3 není až tak konkurencí pro Golf, jako spíš pro:
- v low-end specifikacích pro sedany nižší střední + lidi co mají rádi kufr/liftback
- v high-end specifikacích pro low-end střední třídy
Re: Se 4,66metrovou karoserií není pochyb o zařazení „oktávk
Říkám, že je to problém, ne, že je to nemožné (navíc to byla trochu hyperbola). Nicméně 141 kW není žádný zázrak, vzhledem k tomu, jak velké je to auto.
No Audi bude jasná špica,hlavně spracováním,ale taky dražší.U mě by to vyhrál nejspíš Leon,nebo Octavie,či Golf.Leon vypadá sportovně,technika je +- totožná a ta cena oproti bratříčkům je dobrá.Je pravda,že Seat neměl,nebo nemá tak kvalitní vypadající interiér jako třeba Golf,ale zase ne tak strohý jako třeba Octavie.V podstatě Leon má to co Golf,za míň peněz,jen v Golfu je to prémiovější pocit,hlavně z interiéru,na řízení asi rozdíl nebude tak markantní,ale těžko říct bez svezení v obou.
co do rychlosti bych to vsadil na RS3 a Leon Cupra R v ostých Seatech byla vždycky nějaká kobyla navíc >:-[] Naopak Ocatvie by asi byla poslední kvůli hmostnosti,ale zas je to stěhovák >:D
Tak hodně asi ne a ale něco málo přidat může, Golf také ve srovnání s Octou používá víc tlumících materiálů a i takové blbůstky jako plynové vzpěry přední kapoty hmotnost přidávají. Nejvíce "odrbaný" v tomto směru je Leon a je také nejlehčí a konec konců i nejlevnější.
Dokopy som sa ja osobne nič nové nedozvedel :no: Samozrejme až na to že si musím kúpiť časopis, aby som sa dozvedel že vyhrál buď Golf , alebo Octavia >:D
Já jsem si na zkušební dobu pořídil AT v el. podobě do iPadu, přečtu článek, druhej den podiskutuju, a pak to ještě doplněj v SM, který mám předplacený. Na mě jde poslední dobou slušný příval informací, že už mě pak ani nebaví sledovat Autosalon.
1/ nečti to tu
2/ když chceš víc a lepší info,musíš na SK autařské weby >:D ty jsou naprosto excelentní,aktuální,vyčerpávající,já chodím jen tam
3/ asi jsi nepochopil,že je to jen reklama na další číslo AT
4/ pokud by někdo otiskl plnou verzi před vyjítím v tištěné verzi,pak by se musel nechat vyšetřit
5/ takže diskuse zde je úsměvná a zbytečná
6/ zvyšujete tu všichni cenu reklamy, takže z pohledu auto.cz skvělé a k tomu jim blahopřeji
7/ uniká mi,proč se nediskutuje pod jízdními dojmy o Jaguaru,kde za několik dnů téměř nic,zde pod reklamou smršť? Jaguár není auto? Aha...Jre to jako zběsilá diskuse pod dvěma větama, že redakce bud etestovat O3 v hnědé barvě.No a? Se nepos€rte všichni. :-!
Vynikající dedukce, chválím :yes::yes::yes: Shrnul jsi to do sedmi bodů a s výjimkou č. 2, což je doufám bráno jako ironie, se vším naprosto souhlasím! Jako taky některý nechápu, proč se tu tak rozzohňují. Když s něčím nesouhlasím, přece to hned nemusím ostatním hlásit. Mě se třeba dojmy z Jaguaru moc líbily.
Nikdo z vás ten test nečetl, protože ještě nevyšel, ale rozumbradů jak to asi dopadlo a proč je tady více než dost. Z tohohle pohledu to svůj účel určitě splnilo a já osobně to mám takhle rád. Těším se na originál. :-)
Re: Aladeen neboj - octavka to urcite vyhrala s prehladom ru
RR Phantom nemá šancu >:-[]:yes:
V článku ma pobavila jedna veta " není pochyb o zařazení „oktávky“ do střední třídy" nad ktorou sa stále smejem , to auto je také veľké predovšetkým kvôli kufru ktorého veľkosť je zbytočná , v interiéri kvôli nemu trpia ľudia , pretože Škodovka skrátila sedáky , aby to vyzeralo že je všade dostatok vzduchu a priestoru . Taktiež som nevidel auto Strednej triedy s plastovými kľučkami a zrkadlami , alebo motorom kt. má výkon len nejakých 68k/T :no: Takže je to obyčajná Nižšia stredná s 590l batohom ....
Re: Aladeen neboj - octavka to urcite vyhrala s prehladom ru
ano, máš pravdu. Octavia vyhrála tento test před Golfem, A3 a Leonem.
víš proč téměř všechny testy Octávka vyhrává? protože je to kvalitně vyrobené auto s moderní technikou, moderními motory a k tomu přidává neoddiskutovatelnou praktičnost a dá se říci i porovnatelnost v rámci dvou "tříd". PROTO VYHRÁVÁ.
Přestaň tady ze sebe dělat vola, jeď se podívat do škodováckého autosalonu, auto si vyzkoušej (teda pokud máš řidičák) a uvidíš sám. Vyzkoušej třeba druhou nejslabší motorizaci 1.2 TSI 77kw, která je naprosto porovnatelná s 1.6 od H/K. Budeš překvapený. Jediné v čem budeš zklamaný je to, že Octa nemá nikde korejské bachraté linky, prohyby a prolisy, miliony tlačítek a displejů.
Re: Aladeen neboj - octavka to urcite vyhrala s prehladom ru
Znám tvý dlouhodobý názory na Škodovku a musím uznat, že nevím proč se kolem Oktávky dělá takovej humbuk a více než jenom to, že je to novej produkt z Boleslavi. Dobrej, fajnovej, skvělej a určitě bude i patřičně prodejnej, ale jako lidi - proboha - vždyť je to jenom auto! Za chviiku jich bude jezdit po českejch silnicích jako máku.
No ještě aby nevyzerala, když jsou si všechny Audiny v podstatě podobný. Tahle automobilka potřebuje vycouvat ze slepé uličky s názvem Singleframe a začít urychleně dělat svébytné modely. Alespoň designově, protože sdílené platformy se hned tak asi nezbavíme.
A je to tady. Za velkeho aplauzu ovciho stada prichazi dalsi milnik upadku automobilismu.
Sen vsech centralnich planovacu a snilku o uniformite je timto dokonale ztelesnen. Z jednoho podvozku, jednoho motoru, jedne prevodovky, jedne klimatizace, jedne naviagace, atd... vytvori nekolik aut ktere se lisi v obouchani plechu, diodek sviceni a nejakeho grafickeho falesneho ukajece ega na kapote a na volantu.
Normalne uvazujici clovek by si snad myslel ze to nemuze projit. Vzdyt ktery zajemce o auto za milion a vic by kvitoval to, ze na 80 procent stejne auto se da sehnat za pul milionu? VW takove zajemce nasel a div se, je jich opravdu hodne. Nemam slov...
Automobilova uniformita je na dosah. Odted se VW muze zamerit na vyvoj senzoru spatne nalady v aute a asistenta pohlavniho styku na zadnich sedadlech.
A v cem vidite ten zasadni problem? V tom, ze na stejne stavebnici podvozku jednou postavite kupatko a podruhe rodinny kombik ve vyssi stredni? Vzdyt to, ze stejne dily pouziva VW vsude, kde je to mozne, se deje minimalne 20 let. Je to naprosto logicke a ekonomicke - nebudu prece vyvijet 4 podvozky pro velmi podobne auta ve stejne kategorii. A kdyz to udelam jako skutecnou stavebnici, coz se VW povedlo, tak neskutecne zlevnim a zrychlim vyvoj kazdeho dalsiho modelu. Vyhoda proti konkurenci je pak jasna. A navic, drtiva vetsina lidi si kupuje auto podle toho, jak se jim libi, jak jede a na co ma. To jen pro odborniky na teto diskuzi je rozhodujici fakt, jaky ten ktery model ma zadni napravu. Vetsine lidi je to fuk, stejne jako jim bude fuk, ze "ram" jejich auta je prakticky stejny od Citigo po A8L.
Nemám pro Vás lepší odpověď než jen tu, že jděte a kupte si cokoliv jiného, lepšího, komfortnějšího, originálního, neokoukaného jen co hrdlo ráčí. Ale nepřipustit si, že se taky spoustě lidem takovýto design i technologie prostě může líbit a kritizovat něco co funguje, není úplně výsledek zdravého úsudku...
Michale, souhlasím s tebou a ty Mixo - neurážej se hned a nenadávej mu do soudruhů. Mě se možnost, že si na stejným základě koupím různý auta zamlouvá, vždyť jedině díky tomu se ty ceny dostaly tak dolů jak jen to šlo. Vzpomeň si kolik stály auta před pěti rokama a jaký to byly * a podívej se o kolik míň stojí dneska a na jakou se dostaly úroveň. Směrem MQB se podle mě v budoucnu vydají i další značky.
ja len malú technickú poznámku k tej modulárnej platforme..koncern Fiat ju má od roku 2010 takzvaná C-EVO platforma, bola prvý krát použitá v Giuliette, teraz v Darte a pôjde do ďalších modelov...čiže nie je to nič nové, len možno prišla s menším krikom a reklamným humbukom....umožňuje v podstate modifikáciu v zmylsle dlžky, zavesenia kolies (zatial je vzadu v Giuliette a Darte mulktilink) a umožňuje aj pohon 4x4...bude využitá v ďalších modeloch koncernu....to bolo len na margo poznámok akoby VW dosšiel s MQB s niečím novým svetoborným...
Ci ti, ktori si kupia Skodu v domneni, ze dostavaju kvalitu Audi za mensie prachy, alebo ti, ktori si kupia Audi v nadeji, ze si priplacaju za vacsiu kvalitu ako Skoda...
Jen o tom skoro celý zbytek světa neví. Pak na to narazí a řeknou: Jak já byl blbý, že jsem nekoupil Octavii. A začnou se hromadně omlouvat Jaromíru Jágrovi, že netušili, jak dobrá auta děláme. >:D
Tedy pánové v redakci tímto jste mne poprvé opravdu hodně naštvali. K čemu je automobilový server, který ukáže půltest/půlsrovnání s tím, že ať si pro zbytek koupím časopis ? Navíc, to co je zde jen shrnuje již 100x napsané. Ne, Autotip si opravdu nekoupím. Na "obecné" a "běžné" zprávy "používám" auto.cz. Pro emotivnější čtení a přístup k automobilové "smetánce" Speed. Tímhle přístupem velmi padáte. :no:
Hlavně mně i připadá, že jsou články špatně reprodukované. Ve skutečnosti je to lepší. Ale máš pravdu, některá jiná nakladatelství umí opravdu psát zajímavěji.
Tys nepochopil, že je to avízo na Auto Tip co teprve vyjde? Patřej do jednoho baráku, no tak logicky ukazují, co se chystá. A kdo se na to chytne, ten si časák koupí a přečte si to celý. Z tohohle úhlu pohledu to je skvělá reklama na sebe sama.
odkedy navstevujem auto.cz, tak mam dojem, ze vsetky auta vyraba hlavne vw koncern a zvysok su len take omrvinky, ktore vlastne aj tak kupuju len divni ludia... >:D a nie, korejske auta sa mi az tak nepacia a ani nemam staru hondu civic vti (vlastne este nemam ziadne...) a ani nic podobne. jednoducho objektivne vidim, ze na auto.cz sa pise hlavne o uzkej skupine aut od vw. ja by som si rad precital castejsie aj nieco ine. a to nie som nejaky odporca vw, pacia sa mi aj skodovky (az na niektore vynimky samozrejme...)
Tak se líp mrkni, třeba dneska je tam Porsche, Alfa, BMW, Nissan, Mazda atd. atd. A že kraluje Škodovka, no tak to je snad logický ne? Jsme na domácí půdě. O čem píšou vaše weby? Jenom o tom, co tam vyrábíte? Těžko.
aj tie kdejake videa su tu o nicom..... v prvom rade uvitam viac praktickych informacii ( ako napr vcerajsi clanok 10 najlacnejsich kombikokov na trhu ) ako kdejake videa ktore su stejne na inych serveroch uz ovela skor ;-\
Tak a teď se vám možná zošklivím: protože jsme součástí integrovaného newsroomu auto/moto, zveřejňujeme v rámci integrace i (podle nás) nejzajímavější články titulů Svět motorů a AutoTip. Jde většinou o čtenářsky vděčná témata, za což se časopisům odvděčujeme "lákáním" na aktuální číslo, které můžete koupit na stáncích.
Tím ale neříkám, že se to celé nedá trochu lépe vyladit: co konkrétně vás nejvíc štve? Předesílám že ty články jsou nadstavba, nevznikají na úkor našich vlastních článků či testů, ty samozřejmě zůstávají zachovány. Samozřejmě z nich jde poznat rukopis médií, ve kterých vznikla, všichni píšeme o autech malinko jinak, já v tom však vidím mimo jiné i možnost rozdílného pohledu na věc.
PS: nový vzhled stále ladíme, jestli máte nějaké konkrétní připomínky, prosím napište mi je přímo na ales.jungmann@auto.cz . Reklama v galeriích zůstane, to redakce nemá šanci ovlivnit
Tak zminovana fotogalerie je naproste web designerske zverstvo, kdy ustrednim tematem neni foto, ale agresivni blikajici barevna reklama defacto v centru deni na tmavem podklade. Uzivatel, ktery chce scrollovat, tak chte nechte musi primo prechazet pres reklamu tzn. na kazdou fotku 2 pohledy na reklamu + periferni videni a blikani reklamy. Da se to udelat mnohem elegantneji a uzivatelsky vstricnejsi.
Nahledy fotek maji byt ve stejne rovine, tedy fotky se pohybuji horizontalne, nahledy horizonatalne. Nahledy by mely byt pod fotkou nebo nad, tak samo scrolling v galerii. Reklama uplne vlevo nebo vpravo.
Mne tento hnus dovedl jenom k tomu, ze do galerie nechodim.
Galerie jsou stejné jako třeba na iSportu, zkrátka je to tak a my s tím nic neuděláme. Pokud chcete, dám vám kontakt na někoho odpovědného (napište mi SZ).
Diky za srozumitelnou odpoved p.Ales! Doufam ze mate zaroven pro pochopeni ze nas uz zacinat unavovat to Simply clever spise crumpl!? Bobuzel uz jen na trivrstvem jsme to jeste nenasli!
1) nemůže se mi zošklivit někdo, kdo slušně odpoví ;-)
2) "integrace" mi nepřijde jako správná cesta. Podle mě osloví především kvalitní články z Vaší výroby než přebírání cizích článků pochybné kvality... Proč?
- článek v časopise není internetový článek, je to jiná koncepce textu... Testy časopisů se např. odvolávají na bodové hodnocení a tabulky, které zde z pochopitlených důvodů chybí...
- vám opravdu přijdou přínosné převzaté testy z AutoTipu, které byly do češtiny JEN přeloženy a které byly do AutoTipu převzady z AutoBildu? Vážně jste si jistý, nebo jste zastáncem proto, že zaměstnavatel zastává tento názor? ;-)
- když už nutně něco přebírat, tak alespoň CELÝ článek... (PR články o tom, co vyjde klidně toleruji, chápu, že se musíte nějak "odvděčit"...
3) reklama ve fotogalerii je zrůdnost, hezky popsal lled níž v 16:12, zcela podepisuji. Reklama výraznější než obsah galerie NE! Když reklama, tak na okraji! Tmavé pozadí a světlá reklama ve spojení s fotografií? NE!
Jestli chcete něčím "povýšit" web, tedy zkvalitnit, tak především:
- aktuálními informacemi (JAKTO, že konkurenční poloamatérský web je vždy o dva kroky před váma?)
- objektivním hodnocením
- videotesty - např. známý slovenský internetový magazín nabízí VELMI kvalitní pohledy
Prostě v prvé řadě je to o samotném automobilovém novináři a jeho nezaujatém a racionálním pohledu. Ten je pak třeba nabídnout v atraktivním balení. A ne to rovnou zabít reklamou atp.
Díky za odpověď, hůl jsem stále nezlomil a doufám ve světlejší zítřky ;-)
1) děkuji
2) rozumím, nicméně trend je jasně dán a opět: my jsme si to nevymysleli, přednesu však váš návrh na vytvoření rubriky "avízo", aby bylo jasně vidět, že nejde o kompletní článek.
3) viz. iled
4) vím na který narážíte (děkuji za mail): o poloamatérismu se nedá mluvit, věnuje se mu (newsovému obsahu) minimálně stejný počet lidí jako Auto.cz. To, že někdo třeba nerespektuje embarga, není ctnost. I tak na aktuálnosti i videotestech pracujeme. Slovenský kolega to dělá opravdu dobře a asi vás tedy potěším, v blízké době ho dokonce uvidíte v televizi. Objektivní hodnocení máme a na tom musím trvat.
jak mnozí zběsile a vytrvale diskutují pod reklamním článkem a dožadují se více informací-od toho je ten časák,kupte si jej a neřešte,co je v reklamě. :-!
Škoda,že si O3 neudrží nižší cenu než teba ten golf i v nejvyší výbavě.Těch 50 tisíc navíc je fakt hnus.Kočárek dneska složite bez problému do kufru cca 300l.Kufr O3 je dobrej jednou z rok na dovolenou.A to už se vám vyplatí Golf a dokoupit si střešní box a ještě vám 30 tisíc zůstane třeba na bi-xenony.........
Je úsměvné jak pořát v článcích čtem jak jde O3 s základní cenou pod Golf.Kdo touží po takovém autě?
než za 472 tisíc O3 elegance 1.2 Tsi tak to radši pudu do G7 higline 1.4 tsi za 449 tisíc a to má golf lepší výbavu a hezčí interiér a ikdyž si koupíte střešní box,kterej užijete 2 max 3 v roce pořát ještě ušetříte
A3 jde skola ven,je moc drahá,Golf a Leon jsou na tom podobně,Octavie zas za méně peněž méně muziky,když se vybavý,tak už dává větší smysl ten Golf,alespoň pro někoho,kdo nejezdí k moři autem,ale letecky např.
Těším se, tohle auto mě fakt moc zajímá. Tak ne abyste zklamali! Pěkně po pravdě, ať se dozvíme co nejvíc. Design vidím, ten netřeba rozebírat, mě zajímá hlavně jak se v tom sedí a jezdí.
A cos čekal, když jde o zásadní modely Škodovky? Že se tady bude psát o bramborách? Jak psal B6B (tuším), pod článek o jaguaru skoro nikdo nic nenapsal, ale tady to jede jako o závod. Jak řekl klasik: A vo tom to je...
Priplatiť si za dobrý pocit je pre tých čo nevedia čo s peniazmi ....
Ak má celý "štvorlístok" takú istú techniku, tak nejaký ten lepší plast neospravedlňuje "prémiu" ....ktorá technicky neprináša prakticky nič ...
A Golf si s O3 vôbec nekonkuruje .... veľký kufor je pre toho čo ho nepotrebuje nezmyslom ... i keď u nás našinci požadujú aspoň 1 500 litrov ... keby niečo >:D
A Seatu ja osobne veľmi neverím i keď nevyzerá zle ...
Smysl má a zásadní. Pokud by smysl neměla tak co potom modely, které se prodávají daleko hůř než A3, namátkou C4, 308, i30, Giulietta, ty bys mohl rovnou zrušit. V nižší střední pomalu dochází k tomu, k čemu došlo ve střední třídě, prémie se začíná prodávat lépe než mainstreamové modely (viz pozice Cčka, A4 , 3er). Důvod je jednoduchý, chudí jsou dnes ještě chudší a nemají ani na nižší střední (takže se jim dělají novinky v malých autech a ještě níže viz třeba NSF) no a střední třída (lidí) si ráda připlatí za lepší auto. Totiž slovo "lepší" má pro chudého jiný význam než pro někoho kdo má alespoň dostatečné prostředky. Jasně, u toho chudého zvítězí vždy Octavie protože prostě je to největší kus žvance za malé peníze, A3 je lepší pro movitějšího, protože si nekupuje tuto třídu kvůli velikosti, ale kvůli tomu, že v jeho prioritách je A3 prostě nejlepší ve své třídě prémiových HB. :-)
Jediná otázka je, jestli ti stojí za příplatek. Rozdíly jsou cítit - nemusíš je hledat lupou, stačí si sednout. Jediné, kde v mých očích ztrácí, je automatická převodovka - BMW to umí lépe. V zahraničí se spíš používá označení luxusní. Že nějaké zboží nechceš, na jeho statusu nic nezmění.
Rozdiel je určite vidieť ..... ale v podstaných veciach pre mňa - spoľahlivosť, bezpečnosť .... žiadnu pridanú hodnotu za tie peniaze nevidím ...
To, že sú niekde lepšie látky a presnejšie lícované plasty som nikdy neriešil, ani riešiť nebudem ...
A čo mám skúsenosti tak tá "prémia" sa neprejavuje na kvalite ... myslím samozrejme vážnejšie poruchy ....
Konkrétne poznám prípad Audi Q5, ktorému automat "odišiel" po cca 50 tis. km a cca 3 rokoch .... teda po záruke ... ešte, že majiteľ je VIP klient a tak išli s opravou na polovicu ..... a porucha ? Nečistota v oleji automatu ...
Zrovna majiteľa dosť postihla kríza a tak nebol nadšený, že musí zháňať náhradné vozidlo a riešiť nejaké poruchu miesto biznisu ...
Spolehlivost tolik neřeším. Pokud by byla hodně z normy, tak si nákup rozmyslím, ale jinak je mi to celkem jedno. To samé vlastně platí pro bezpečnost. Běžné ťukance vydrží, nehodu ve vysoké rychlosti stejně pravděpodobně nepřežiji.
Mohl si připlatit za delší záruku (standardně na pět let). Nevím, jak on, ale já měl v 50 tisících převodovou kapalinu dávno vyměněnou.
Ono to je úplně jedno, co si koupíte >:D To je jenom zdání pro zákazníka (ovci) že má na výběr. Ať dopadne vaše volba ze čtveřice jakkoliv, stejně vaše peníze dostanou jedni a ti samí akcionáři. ;-) ...ale jasně, přímé porovnání nepoškodí.
To je sice pravda,ale na výběr je a každé auto je jiné i když technika je totožná,ale tak to bylo u VW vždycky.To samé platí i o jiných koncernech,třeba Fiat-Alfa,Opel-GM,Renault-Nissan,atd.
Ještě jsem zapomě zmínitl evropského Forda,ten jedinný to kuje na všechny strany,jak se hodí do krámu.Prvně to pekl s Mazdou od které měl benzínové motory Zetec,potom Duratec to vše motory od mazdy,ve Focusu ST II 2.5T byl zas od Volva,později naftové motory od PSA a jejich HDI,které jen přejmonovali na TDCI.Jo a 2.5 V6 s Cougaru byl povodně od Porsche.Až teď má Ford v podstatě své vlastní moroy,tedy ty benzínové.Takže Ford je snad jedinný,který do žádného koncernu momentálně nepatří,aspoň myslím.Jinak stejně většina evropských automobilek spolupracuje,je to proně levnější.
Moje slovenské zmýšľanie akosi nevie pochopiť prečo by si niekto v týchto končinách kúpil A3-ku, ktorej ceny začínajú vysoko nad hranicou pol milióna korún. Jednoducho, načo také auto? Nie je to imidžovka, nepovažujem túto triedu za dostatočne reprezentatívnu, vonkajší dizajn vo mne nevzbudzuje žiadne emócie... Jediné čo sa mi páči, je minimalistická prístrojovka. Ale to je málo. Tak čo je tým správnym dôvodom? Čisto len značka?
Octaviu som si zatiaľ jedinú z tejto štvorice nepreliezol, ale na prvý pohľad je to kus solídneho auta. Pôsobí dobrým reprezentatívnym dojmom, jednoducho ideálne manažérske auto. Ako miláčik rodiny asi trochu sterilné a znechutenie prichádza pri pohľade do cenníka. Každá prkotina za príplatok aj pri najvyššom stupni výbavy a zbytočne vypísané položky, ktoré sú u iných dávno samozrejmosťou (škrabka, hlavové opierky vzadu..., no vau!). Najväčším benefitom je kráľovsky veľký kufor, ktorý síce mnohí aj tak reálne nepotrebujú, ale dajme tomu.
Potom je tu Golf. Nemecký, dizajnovo usadlý evergreen, ktorý sa stal už pojmom. Cena je vyššia, ale zas ide o auto nabité prvkami z vyšších tried. Musím priznať, že aj napriek tomu, že fandím skôr francúzom, som si v Paríži vystál rad a sadol do Golfu, no a... Páčilo sa mi to. Komfort, ticho, kvalita... Ale zabilo to umiestnenie displeja. Prečo to sakra nedajú vyššie?!
A nakoniec môj víťaz: Seat Leon. Dizajnovo nové, veľmi podarené auto so španielskou iskrou. Ako jediné z tejto štvorice u mňa vzbudzuje emócie. Pôsobí solídne, inteligentne a so správnou mierou dravosti. V interiéri som sa cítil podobne ako v Golfe, ale tu ma už nesklamalo umiestnenie displeja. Kvalita spracovania tiež veľmi slušná, jednoducho po prvom zoznámení nemám čo vytknúť. Leon je teda u mňa víťazom a to aj vďaka rozumne nastavenej cene. Pod vedením Mesonero-Romanosa vznikol konečne dobrý Seat. Bravo enjoyneering! :yes:
aj u mna vedie jednoznacne leon... uz som to viackrat pisal ze ako jediny sa mi z tejto stvorice skutocne aj paci :yes:
Presne tak... je to jedine auto so stvorice na ktore ked sa clovek pozera tak sa mu rozbusi srdce a vyvola emocie a usmev na tvari ;-) ... pri pohlade na sterilnych nudnych nemcov a cesku skodu ( A3 octavia aj golf ) je dizajn leona skutocne ako balzam na dusu a posobi doslova liecivo :yes:
Leon sa vydaril.... a vydaril sa aj preto ze je to konecne auto nadvazujuce na podareny dizajn ibizy a seat konecne uz neexperimentoval a nespravil nastastie uz ziadnu zrudicku..... jednoducho sli na to tak ze zvacsili uspesnu ibizu a doladili ten dizajn do dokonalosti :yes:;-)
pri pohlade na A3 aj golf ked si to porovnam s dizajnom leona tak to vyzera ako keby vw a audi navrhoval nejaky amater s nie velmi veselou zivotnou minulostou ;-)
este k tej octavii.... suhlas.... najvacsim benefitom je velky kufor ktory stejne 99 percent uzivatelov taky velky ani nepotrebuje ;-) ale benefity su benefity ;-):yes:
nadhera ... zaujimave ako sa dnes vsade preferuje biela farba..... pred 10 rokmi mat biele auto tak ta maju za cudaka .... dnes je biela farba symbol luxusu :yes: ( samozrejme nie je biela ako biela )
co ma pri novom leone skutocne velmi tesi je interier ktory je o 3 generacie lepsi ako v predchodcovi :yes:
Ad A3: Pokud chceš něco téhle velikosti, tak možná proto, že je lepší. Jestli za příplatek stojí, je subjektivní otázka. Jednak každý máme jiné priority, a pak každý budeme mít jiné ceny.
U prémiového/luxusního zboží nejde vůbec o parametr "o kolik". Protože takovým způsobem bys postupně diskvalifikoval jako předražené všechno co je nad Pandou nebo Citigo. Jen jako příklad, Veyron nebo F12 v ceně 1 mil. eur jistě nejsou o 800k eur lepší auta než vrcholná verze 911 a přesto se budou pořád dobře prodávat.
A v čem je lepší A3?
- v interiéru který je minimálně o třídu kvalitnější než zbylá koncernová konkurence počínaje jiným levelem ovládání přes MMI, online konektivitou, fajnovějšími materiály, odhlučněním i celkovou kvalitou zpracování.
- o stupínek lepší ovladatelností, agilitou, a řízením
- vybavením viceprvkem ve všech motorizacích, někdo řekne u slabých motorizací zbytečné, ano, ale...
- škálou motorů a možností kombinace s dsg a 4x4, včetně takových verzí které jiné vozy nikdy mít nebudou, viz třeba motor R5 ve verzi RS.
No a závěr je takový, že někomu to za ty peníze stojí, někomu, kdo počítá každou korunu třeba ne a koupí si Golf, pro ještě chudšího i Golf je zbytečný a předražený a vezme Rapid, a pro dalšího co je na tom úplně bídně nezbude nic jiného než Logan nebo ta Panda. Každý má své priority a každý se podle toho chová. Nejlépe se luxusní zboží pozná podle ztráty ceny u použitého kusu. Logan po prodeji ztrácí cenu jen velmi málo a pozvolně o pár procent ročně, 911 hozená na značky která ještě nevyjela od dealera okamžitě ztrácí hodnotu v ceně jednoho Logana a po roce je to několik Loganů. Někomu by to urvalo srdce, někdo to neřeší. :-)
V prípade A3 to ale beriem tak, že používa rovnakú techniku ako lacnejší koncernoví súrodenci. Ale dobre, možno som len zaujatý. Za dôstojného zástupcu komapktnej prémie považujem Mercedes A, BMW 1 alebo Lexus CT.
Ano používá a používá třeba to Ačko nějakou jinou techniku než mainstream? Nepoužívá, dokonce některou ani nemá (4x4). A některou má od Renaulta, což je stejný mainstream jako VW.
Podstatný je výsledek, pokud nejde o peníze tak si A3 v poslední generaci celkem bez problémů udržuje čelní pozice (v prémii)
[odkaz]
Jakmile jde o peníze, resp. o kombinaci užitná hodnota/cena tak sebelepší auto z prémie na Golfy nebo Focusy nemá, právě proto, že jde o peníze.
[odkaz]
Testy v poslednej dobe nemaju ziadnu logicku vypovednu hodnotu, nech su odkialkolvek. Viz. [odkaz]
Tu vyhral Rapid, lebo ma vacsi kufor, viac miesta vzadu a dynamickejsi turbomotor.
To, ze vyzera ako posledny chudak zvonku, 10x horsie zvnutra a ma horsiu vybavu a jazdne vlastnosti, uz nezalezi.
Myslím, že ty auta má každé své kvality a celkové hodnocení je ve všech testech velmi blízké. Záleží co který tester víc preferuje a podle toho jeden nebo druhý vůz těsně vyhraje. Tady to vychází na remízu.
[odkaz]
[odkaz]
Na com si anglani zakladaju, co som si vsimol, je "poor residual values".
Je to dost podivne hodnotit zostatkovu hodnotu auta, ktore je 2 roky na trhu a duplom na uzavretom trhu, aky je anglicky, kde cena vsetkeho pada inak ako v pevniskej Europe. Dost to zasahuje do ich hodnoteni.
Ale test je to rozhodne lepsi a objektivnejsi, nez nemecky.
Na druhej strane napr. reviews na Whatcar trpia takymi nezmyslami, ako napr. jedno auto ma zle hodnoteny kufor, lebo vraj podbehy kolies zasahuju dnu. To, ze zasahuju v kazdom aute sa nejak opomina.
Asi neexistuje seriozny platok, ktory by netrpel nejakou uchylkou.
Nevychází CT z Aurisu? Nespolupracuje BMW s PSA a Mercedes s Renaultem? Po technické stránce má nejvyšší přidanou hodnotu určitě BMW, to je bez debat. Ale nijak zvlášť se mi nelíbí. Jediné, co bych z 1er opravdu chtěl, je automat ZF. Osobně jsem na kupé/ dvoudveřové sedany, pokud se jim povede 2er, tak to bude můj favorit ve třídě. Kupé je kupé, krása A3 na tom nic nezmění. Pohon zadních kol a nabídka šestiválce je pak třešničkou.
Zboží je z velké části o provedení, ne o komponentech. Vydělat v tomhle segmentu není pro prémii jednoduché. Nemám Audi za zlé sdílení, hlavně když bude výsledek odpovídat. Kupuji si produkt, ne pocit výjimečnosti. Až budu chtít jedinečné auto, nechám si ho postavit.
Ja by som rad auto, kde by dizajn dnu/von bol taliansky, komfort jazdy francuzsky, jazdne vlastnosti nemecke, motory talianske s nemeckou spotrebou, anglicky cit pre luxus a noblesu, japonsky zmysel pre detail, nemecky rozsah vybavenia a korejsku cenu :))
Da sa nieco take?
Najblizsie miesanej exotike bude asi to BMW a Medved. Razia si vlastny smer a netrpia unifikovanim.
Pestrost hybe svet dopredu, nie snaha o bezbrehe zvazovanie sa.
Rozdíl mezi kupé a tudorem znám, myslím, dobře. Uniká mi rozdíl mezi tudorem (to si myslím že je i ta E30) a dvoudveřovým sedanem. Rád se nechám fundovaně poučit. (Obávám se ale, že se bude jednat o jednu a tu samou věc.)
Tudor je obecný zcela legitimní název (i když, přiznám, možná mírně zastaralý nebo, lépe řečeno, méně využívaný) druhu karoserie. Stejně jako sedan, limuzína, kabriolet, roadster a pod. Vnímání, že jej používá jen Škoda je mylné a zřejmě vzniklo již v padesátých letech, kdy Škoda zahájila výrobu modelu 1001 typ 938 viz. [odkaz] a pojmenování druhu karoserie tudor zlidovělo pro tento konkrétní automobil. (Podobně na tom byl i sedan.) Název karoserie tudor vznikl z "Two door saloon".
Obecně jen dvoudveřový automobil to není. To jsou i kupé, roadster, targa aj. Tudor má mimo těch dvou dveří i uzavřenou karoserii, místa pro pasažéry vzadu jsou tzv. plnohodnotná (myšleno, že nejsou nouzová), vůz si svým charakterem a vzhledem karosérie nedělá sportovní ambice, má oddělený zavazadlový prostor a zpravidla stupňovitou záď.
Vy dvoudveřoví sedani. (Tím myslím tebe i white labela.)
Považuji to za stejný patvar jako dnes oblíbený reklamně a mediálně vytvořený plk "čtyřdveřové kupé". Jsou to jen sedany, ve kterých se vzadu sedí na hov.. ne, nanic.
(Původně jsem to chtěl přejít jen smajlíkem.)
Tak mi ukaž nějakou zahraniční referenci (tím nemyslím z PL, nebo SK). Tenhle pojem znám jen v češtině a od Škody. Že jde o uzavřenou karoserii beru z kontextu. Definice, kterou znám, je dvoje dveře, alespoň čtyři místa, uzavřená karoserie. Zato two-door sedan se používá. Ne tolik, ale používá. Z moderních aut mezi ně patří třeba CL. Kupé mají tradičně omezení na prostor vzadu (maximální objem) a CL se do něj nevejde. Což ale neznamená, že zadní sedadla musí být plnohodnotná. Jiné definice říkají, že kupé nemá mít B sloupek. S čímž se osobně ztotožňuji, je tak mnohem elegantnější. Když to nesplní, je to opět dvoudveřový sedan (v případě, že nemá zadní sedačky a má B sloupek, tak je to "misfit" :-) ). Vůz bez B sloupků se pak tradičně nazývá hardtop (má více významů). Pokud bychom chtěli být opravdu korektní, pak CL je hardtop (abychom ho odlišili od plebsu s B sloupkem ;-) ).
Určitě je mezi nimi nějaký překryv (sedan (US) = saloon (UK), tedy teoreticky tudor je označení pro dvoudveřový sedan), ale že by měl mezinárodní význam, o tom pochybuji. Když se podívám do historie, tak ještě Ford měl "Tudor Sedan".
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] ...........nikde dvoudveřového sedana nevidím, ale moc jsem nehledal, nechci si kvůli takové malichernosti zahnojit neděli.
Edit: tady ten pojem je i když zde zase uvádějí, že je to vlastně kupé, což je taky trochu blbost...............[odkaz] , takže beru zpět a v rámci objektivity uznávám i tvojí pravdu, resp. názor.
Tak tos udělal dobře, žes to vzal zpátky.
Jinak ve tvém posledním odkazu neuvádějí, že jde vlastně o kupé, ale doslova píší, že: "současné generace těchto aut jsou považovány za coupé", tedy přeloženo do "češtiny" - např. dlaší BMW 3er po E21 a E30 už jsou opravdu coupé.
P.S. I ve tvém druhém odkazu se doslova píše, že název tudor již téměř zanikl.
Hlavně, že jsem napsal zahraniční... Opravdu nevím o ničem jiném než o Fordu. Kdybys četl zahraniční zdroje, tak nejspíš dvoudveřový sedan (jakožto doslovný překlad) znát budeš.
Sice nevím proč se toho tak obáváš, ale každopádně se jedná prakticky o to samé.
Označení karoserie názvem tudor bylo dříve v češtině/slovenštině používané (u Škody Tudor šlo o označení modelu, nikoli karoserie), ovšem dnes jej už nezná/nepoužívá ani česká/slovenská legislativa. Bylo zřejmě převzato z USA kde jej dříve používal Ford jako označení právě pro "2- door/tudor" sedan.
Ale zkus třeba v Německu tvrdit, že zmiňovaná M3 E30 měla karoserii tudor a budou se na tebe dívat, jako bys spadl z višně, pro ně je to prostě dvoudveřový sedan ("zweiturige Limousune"), stejně jako budeš třeba italům tvrdit, že Fiat 128 rally byl tudor, pro ně je to prostě (dvoudveřový) sedan (Berlina).
Pojem, jako "coupé" zná prakticky celý svět, ale s označením karoserie "tudor" bys narazil nejen hned za "humny", ale mnohdy i u nás, zejména u mladší generace.
Tady je pro příklad seznam všech karoserií Fordu T, těm dvoudveřovým sedanům se říkalo Tudor Sedan:
2-door touring (1909–11)
3-door touring (1912–1925)
4-door touring (1926–1927)
no door roadster (1909–11)
1-door roadster(1912–1925)
2-door roadster (1926–1927)
roadster pickup (1925–1927)
2-door coupé (1909–1912, 1917–1927)
2-door Coupelet (1915–17)
Town car (1909–1918)
C-cab wagon (1912)
2-(Center) door sedan (1915–1923)
2-door sedan (1924–1927)
4-door sedan (1923–1927)
[odkaz]
Vnímaná hodnota je subjektivní. Orientačně jsem si nechal udělat nabídku na Golf i A3 a jen interiér a MMI mi za ten příplatek stojí. Golf vybavený dle mých představ také není zrovna nejlevnější auto. A A3 se mi líbí. Když už si připlácím statisíce více méně z rozmaru oproti základnímu Golfu, proč si nepřiplatit i za tohle, pokud si to mohu dovolit? U xenonů s dynamickou regulací osvětlení se také neptám, jestli svítí "o 40 tisíc lépe".
Luxusní zboží nebývá volbou rozumu. Horší poměr cena/ výkon k němu tak nějak patří. Navíc existuje zákon klesajících výnosů.
Myslím, že pod takovými články by se měly zakazovat diskuze. Nechte je třeba pod nějakými testy, jinak je zakažte, je to jen a jen kontraproduktivní a mne osobně dokáže vždycky rozčílit to množství trollů a haterů.
Pod články u německé produkce jsou to vždycky antikoncern fans, pod (hlavně) východními automobilkami zase trollej koncern fans.
Souhlasím. Posledně jsem se dozvěděl hodně o xenofobii. ;-)
Já velmi oceňuji, že se snažíte v rámci možností v diskusích reagovat na konkrétní výtky. A proto bych se rád zeptal, proč stále zde ale i na MACZ nejde reagovat, pokud je diskuse uspořádána chronologicky. Resp. reagovat jde, ale nejdou používat smajlíky. Tím pádem třeba ve Fotosoutěži, kde je několik tisíc příspěvků pochopitelně už pouze chronologicky, s prominutím jako blbci neustále musíme psát nové příspěvky s novým názvem.
Problém je, že při zadání reakce příspěvek pod ji vlastně zakrývá (jednoduše řečeno), takže nemůžeš klikat. Alespoň já nemohu kliknout na nic, i odeslat ji musím přes klávesnici. Také mne to štve. Přitom nechápu, jak se něco takového může někomu povést, tedy aniž by to chtěl.
U mě je to takto. Ve stromu vše v pořádku, kliknu na reagovat, napíšu text, smajlíky fungujou, kliknu na odeslat a je to. Ovšem když si to nechám chronologicky (přece nebudu prolejzat celej strom abych zjistil kde přibyl jeden příspěvek), tak za prvé pokud je delší nadpis (typicky více reakcí re:re atd.), tak nevidím začátek příspěvku protože je nadpisem zakrytej. Třeba teď nevidím půlku příspěvku uživatele dal z 9.00. Takže než bych lezl do stromu, musím použít tlačítko "reakce na" a následně "původní" a "následující" příspěvek. Za druhé smajlíky nefungujou, což je blbý, protože někdy je ironii nebo vtip bez smajlíku možno pochopit vážně. Jinak mi ale tlačítka reagovat a odeslat příspěvek kliknutím fungujou.
Shrnuto, je to nějaký rozes...rozhozený. Laicky řečeno.
Jo, tohle už je teď konečně OK, díky moc.
Bohužel je toho ještě hodně, co nefunguje jako před tím.
Pošlu vám přes sz tel. kontakt, pokud by někdo, kdo na tom dělá (i když to tak zatím moc nevypadalo) měl zájem, popíšu mu telefonicky (na psaní je toho opravdu hodně) problémy, které stále jsou a co chybí proti předchozí odladěné verzi, případně další tipy na vylepšení uživatelské přívětivosti.
Jak se říká: Ševče, drž se svýho kopyta aneb v duchu tvýho nicku Mysli pozitivně! Zakazovat diskuzi by přece nemělo smysl, spousta lidí tu díky tomu může probrat řadu věcí a něco se i dozvědět. Jsem pro dskuzi.
moj nazor na imidzovy status ( poradie ) v segmente C
nespecifikoval by som najlepsiu veducu skupinu ako vyslovenu premiu nakolko rozdiely medzi priemerom a akoze "premiou" nie su velke ale poviem to takto:
skupinka imidzovo najlepsich obsahuje tieto auta:
( A3, BMW1, MB - A, V40, Giulietta, CT200 )
za nou je skupinka ktora je tesne za nejlepsimi ale nema na nich imidzom
( golf, octavia, leon )
potom je skupinka velmi dobreho priemeru:
( ceed, i30, megane, focus, astra, M3, civic, Lancer, Auris, C4 ) - najsirsia skupina
no a potom je tu taky standardny priemer:
( P308, bravo, rapid, cruze, fluence a pod ) .. P308 radim do tejto skupiny aj preto ze je to uz staresie auto a vek je uz citit ... novinka bude urcite uz v lepsej skupine
podstatne je ale to ze zle auta uz nenajdeme... aj ten akoze najmenej imidovy a nahorsi ( napr cruze ) nema dnes uz vlemi daleko ku golfu alebo dokonca k spominanej akoze premii.... rozdiely su dnes uz skutocne relativne male.... vela veci dnes zavisi aj od vybavy... ved plne nalozeny vybaveny cruze so 120KW dieslom urcite nebude posobit horsie a menej komfortne ako zakladne Acko.... takze to je tak... vela robi aj volba motorov a vybava..... aj slabsie auto v lepsej vybave a so silnejsim motorom sa dnes vyrovna papierovo imidovejsiemu autu v zaklade... alebo slabsej vybave.
V nizsej strednej triede su rozdiely medzi nepremiou a premiou mensie ako v inych triedach... uz samotne ponatie auta co sa tyka karoserie typu hatch... nedava premii priestor na nejaky vyrazny naskok..... pretoze hatch ako taky posobi aj pri premiovych znackach rovnako "hrackasky" a akosi nedospelo ako aj nepremiove auta..... rovnako je to aj s motormi.... premiove " hatche" v zaklade nemaju o nic lepsie a silnejsie motory ako nepremia..... vybavou je to tiez nic moc ... takze premia v nizsej strednej triede je skutocne skor vecou imidzu a toho ze na to mam ako nejaka volba z rozumu a volba potreby..... myslim ze taky golf alebo ceed v slusnej vybave a s nejakym lepsim motorom nebudu od premie velmi daleko.... a budu jej sliapat na paty.... co ich vsak odlisi od tejto premie je cena.... to ci zakaznik je ochotny zaplatit o 100 litrov viac za auto s podobnym motorom a vybavou aj komfortom je na nom a je to prave len vec prestize.... nie je to vec toho ze to clovek potrebuje alebo musi.... je to vec toho ze na to clovek ma a chce... ale to je fajn..... kazdy ma moznost vyberu
v strednej triede je uz rozdiel medzi premiou a nepremiou citelny vacsi a ludia si viac potrpia na premiu v tejto triede nakolko ide o podstatne dospelejsie vacsie auta urcene na ine ucely ( manazerske vozidla a pod )
Octavia III :
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4659/1814/1415
Rázvor náprav (mm) 2686
Opel Astra sedan :
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4658/1814/1476
Rázvor náprav (mm) 2685
Ci uz je Octavia III stredna trieda, medzi trieda alebo nizsia stredna trieda, nebude nikde sama, nebude prvy model vo svojej valstne triede, co sa tyka image, vybavy, motorov a cien, Astra bude na nej nalepena, ako sedan tak SportTourer....
Uz nikto nikdy nemoze napisat ze Octavia vytvorila triedu sama pre seba, lebo ak v nej aj je, tak nie je sama a nebola prva... >:D Resp. moze, ale mali by to uvadzat aj pri Astre.
Mě osobně se v této konkurenci nejvíce zamlouvá opravdu Octavia. Nicméně cpát toto auto neustále do střední třídy je tak trapné, až ji člověku pomalu znechucují. Není to nic jjiného než marketingový trik pro neznalé, neboť v porovnání se střední třídou se posune nahoru jak v prodejích, tak relativně nižší cenou. V mých očích se však značka, popř. novinář opravdu jen shazuje. Jinak bezpochyby, chtěl-li bych si koupit auto z tohoto výběru, jiné než Octavia by to z této čtveřice nebylo. Nejde jen o velikost kufru, ale i o estetický dojem. A v tomto ohledu u mne sedan jednoznačně nad hatchbacky vyhrává.