Re: KOUKÁM DO TOHO 1.0 TSI KUFRU A CHCE SE MĚ BLEJT ...
jj
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D normálně soudruzi poblil bych jí nejdří všechny ty hadice pak zkur dekl toho debilního motoru, možná bych ho předem stih i vodevřít ale každopádně by to vyprazdnování nejspíš pokračovalo do nádobky toho ohřívačeplanety >:D >:D >:D >:D >:D >:D
SOUDRUZI PŘIZNEJME SI TO NAFÉROVKU ŽE ŠÁDE JO ŠÁDE POD KONZERVOU NIKDY ALE NIKDY OPAKUJU NIKDY NEBUDE MÍT NA POŘÁDNÝ ELEKTROMOBIL [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Efektívny spôsob ako zvýšiť cenu auta bez hýbania s ňou. Neviem aké sú pomery predaných benzínov ale predpokladám, že silnejšia jednadvojka je najčastejšia voľba čo prakticky môže znamenať len toľko, že ľudia ktorí budú mať problém s trojvalcom, a takých ľudí je minimálne v mojom okolí dosť, pôjdu do drahšej jednaštvorky. Predsa len 86 koní do tak veľkého auta...
Slabší verze 1.2 má 63 kW/86 k a ta zůstane v nabídce, na to poukazoval, že je to málo na tak velké auto, proto si myslí, že dražším motorem 1.0 (ve vztahu k původně silnější verzi 1.2) chce automobilka zase o něco více vydělat právě s vidinou toho, že si zákazníci pořád raději připlatí, než aby měli základní motor. Rozdíl mezi k a kW zjevně chápe. ;)
Vo Focuse funguje paradne, je to 3nasobny vitaz Motora roka a Octa je lahsia, tak neviem, kde by mohol byt problem. Jedine v prvych 3-4rokoch, kym odladia detske choroby by som to nekupoval, alebo zaplatil si 5rocnu zaruku za 1000czk.
Tak už se nám přepracovaná a oturbovaná Ha-Tla-Patka přestěhuje i pod kapotu oktávky. No, papírově jako základní motor to nevypadá zle, jen aby to ale v praxi nebylo jen samé trápení, neustálé sbírání se z nízkých otáček a v reálu spotřeba jako normální klasická 1,6 atmo, popřípadě při držení pod krkem ještě žravější.
Té 1.2 TSI v nepodladěné verzi by byla obrovská škoda! Pokud mermocí chtějí do Octávky nacpat i tříválec, tak by to mělo být pouze jako alternativa, ale na velmi povedený 1.2 TSI/81 druhé generace ať rozhodně nesahají!!!!! 8-s8-s8-s
Týden jsem jezdil s Rapidem 1.2 TSI/81 kW + 6st. manuál a byl jsem moc spokojen, krátkodobě jsem se svezl i s Fabkou III s touto motorizací a opět spokojenost. Bojím se, že ten litr bude mít divný zvuk a hlavně že při akceleraci z místa (např. rozjezdy z vedlejší na hlavní) to bude dlouho trvat, než se turbo roztočí a motor zabere. Tento nedostatek mě strašně štval při zkušební jízdě s Fiestou 1.0/74 kW EcoBoost! (a co teprve takový motůrek bude dělat v mnohem větší oktávce!)
Přesně, já tohle zažil /už jsem to tu psal/ s úplně novým passatem 1,4 TSi. Krásné auto, dokonce řiditelné, turbomotr v pracovních otáčkách měl krásný tichý zátah, ale dlouhá dvojka a trojka z nízkých otáček měla někdy až katastrofický rozjezd.
Já jezdil s 1,2 TSI 77 kW v Rapidu a moc odvařenej jsem z jízdního projevu nebyl. Rozhodně bych za to nedal ty peníze co to auto stojí. Co bude chrastítko 1,0 TSI dělat v Oktávce radši nedomýšlím. ;-) Už teď ale vím, že si to nikdy nekoupím.
Tak ze bude hodne mista je jasne, to ceka spoustu vyrobcu, motor I3 proste moc mista nezabere. Ale to usporadani, design, to je mazec >:-[] Ja tam proste zadny motor nevidim, jen pixlu s filtrem, hnus >:-[]
Konečně je to tady, a příští rok pojedou lidi na dovolenou do Chorvatska ve své Ochcávii combi o obsahu 500ccm a počtu 2 válců a budou všem okolo vykládat jak je to nejlepší rodiny auto na světě a že jim to vlastně úplně stačí. No a ten mega giga turbo kufr abych mohl každej den převést alespoň dvě klavírní křídla. >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Lidi potrebuji velke kombi a pak tam cely rok vozi nafukovaci bazen pro deti na leto, coz ma jiste velkou logiku. Z tohohle duvodu, abych stale prevazel cast garaze, fakt kombi nepotrebuji. Lidi potrebuji kombi asi tak stejne jako naftaka >:D Mit kombi a v dehtu a jeste od te nejlepsi znacky to je proste sen. Ikdyz ted se bude menit asi na trihrnkovy sen >:D
Tohle je taky nikdy nekončící boj. Myslím, že nejlepší by bylo prostě akceptovat, že jiní lidé mají i jiné potřeby než zrovna já. A taková aktivní mladá rodina bezedný kufr oktávky rozhodně využije.
Na ty bubáky jsem úplně zapomněl... Refugees welcome... pracující Evropan Vás nakrmí... tedy dokud úplně nevymře... :-!
Ale beru to sportovně, alespoň se do budoucna nebudeme muset hádat na diskusích o autech, budeme pilně studovat Korán a držet Ramadán, člověk nebude muset mít strach vyjít na ulici z obavy o to, že zase šlápne do čoklího lejna a stejně tak se nebude muset stydět, že si vybral ošklivou ženu :-)
Pokrok (středověk) nezastavíš... holt se vracíme ke kořenům bytí, tisícileté budování evropského blahobytu je současným evropanům fuk, tak hurá... směle do toho :-)
Mě se hlavně líbí, jak jsou některé vítající evropanky smířeny se svojí úlohou á la islám :-)
Tak víš jak, už se těší že si konečně vrznou, vono pro průměrného džihádistu je i Madla z JZD, co byla na MISS seno třetí od konce krasavice a to samý nějaká super študovaná z filizofický nebo nějakého humanitního směru ve srovnání s jejich kočenama >:D
Jojo humansité a finačníci, to je děsně populární, ale nebýt rusáků a arbaů, nemá ti pomalu kdo opravit zuby, nepostavíš si barák nebýt ukáček a firmy brečí jak nejsou elektrikáři, řidiči, instalatéři, pokrejvači, kontruktéři, dokonce už nejsou prý ani číšníci a cukráři
,,, holt se vracíme ke kořenům......přesně tak, jak to Zelení ekofašisté a sluníčkáři chtějí.... ;-\ už si kopu na zahradě zemljanku a barák sem nechal podminovat.... >:D
Vůbec nechápu, proč se tady někteří diskutéři donekonečna vysmívají české oblibě vozů s karoserií kombi. Co je na tom proboha špatného, chtít tento nesmírně praktický druh karoserie (v posledních letech navíc většinou s velmi elegantním vzhledem)? Pro rodinné cestování si nedovedu představit lepší řešení. Stejné, ne-li ještě větší oblibě se kombíky (vč. Octavie a Fabie Combi) těší i v Německu a vysmívá se snad někdo Němcům, že se jim zamlouvá velký a praktický kufr?!!
A to samé platí o zálibě Čechů jezdit do Chorvatska k moři. Co je na tom proboha k smíchu, když žádné vlastní moře nemáme? Já sice raději jezdím do Itálie, ale vždyť i chorvatské pobřeží je fajn! ;-) Němci do Itálie svými kombíky jezdí zrovna tak, protože moře mají jen studené... Takže trochu více tolerance pánové, jistě mi tady teď začnete básnit, že vy s vašimi rodinami každé léto trávíte minimálně v Thajsku či na Floridě ( >:D >:D >:D), ale já si o tom myslím své, tedy že si zde spíš léčíte vlastní mindráky... >:-[]
Já si rozhodně mindrák u žádných čmoudu léčit nepotřebuju a moře k tomu nepotřebuju už vůbec když ani pořádně nemám projetou rodnou hroudu. A nejlepší sou ti co si na to Chorvatskou půjčí aby pak celej rok platily jak .... a ve finále zaplatily jak za dvě dovolený a týden se tím chlubí sousedům a rodině. Ty žeru nejvíc ;-. Jo a k těm kombíkům, já proti nim nic nemám, ale 90% lidí vozí jenom vzduch a je jim k ničemu.
Nebude to tim, že lidi maj tak akorát na jednou auto a tak si poříděj rodinnej stěhovák a přes tejden tim taťka jezdí i do práce? Nic proti sedanům, ale cokoliv sem s nim stěhoval, musel sem mít otevřenej kufr. To se u kombíku nestává.
No, já taky nad tříválcem nejásám, ale je třeba to vidět objektivně. Komu pouhý litr nevoní, bude si holt muset připlatit za čtyřválcové 1.5 TSI... :-!
pojde dalej tak nastupca octavky za par rokov skonci s 2 valcovym motorom ... pride mi ze nie je dnes uz nad cim jasat ..... motory su dnes uz mimo kurzu .... takze riesit to kto ma kolko koni a ake zrychlenie je v auto svete uz coraz menej zaujimave a dolezite.... do popredia sa dostavaju emisie.. kluce v chytrych fonoch .. losy ... kupelnove studia... a aj nejaka ta megadislejova a kamerova saskarna ... smutne... ked si clovek predsatvi ako auta vyzerali este pred takymi 5-6 rokmi... tak dnes uz ozaj nie je nad cim jasat... to je hodne smutne smerovanie ... ja sam priznavam ze uz nevidim tu krasu u aut aku som videl este pred par rokmi ... je to velka skoda... ale trosku som aj ocakaval ze nic pekne nemoze trvat vecne
Hlavní není počet válců, výkon, spotřeba, ale úhlopříčka tabletu, počet jader a verze androidu a energetický štítek... Vítejme ve 21. století >:-[] ;-\
P.S. Kdyby někdo nepochopil, tak řeč je stále o autech. Bohužel >:-[]
No to je ale právě úplně špatný přístup, pro mě bude vždy rozhodující kvalita podvozku, motoru a manuální převodovky a na nějaké tablety jim zvysoka se....u! 8-s:-!
Jeden z nas je trochu mimo , ale ja to nejsem. >:D
Nečerti se , ale uspavač si z těchto modernich vymoženosti utahuje a ja tve preference ještě podporuji.
To se klidně vsaďme... zatím koncern VW (pokud tedy mluvíš o VW) žádným průkopníkem downsizingu není, spíš naopak... kde má konkurence už jen 1.6 naftu prodává VW pořád 2.0TDI, místo základního 1.0EB v Mondeu je v Passatu podladěná 1.4TSI, v prémiovkách Audi drží 3.0TDI v době, kdy u Mercedesu je problém vůbec šestiválcovou naftu koupit...
Že by vyhodili 4-válec 1.2 TSI 81kW z Octávie, tedy jeden z nejprodávanějších motorů na českém trhu, a nahradili ho 3-válcem, se mi moc věřit nechce. Už jen proto, že konkurence od Opelu i Fordu má 3-válce jen jako alternativu základnímu 4-válci (navíc atmosférickému) a úspěchy se moc nedostavují. Reálnější se mi zdá, že i Škodovka zvolí cestu jako Seat, tedy že ještě v následujícím modelovém roce bude 4-válec k dispozici jako alternativa k 3-válci. Riskovat přechod části zákazníků ke konkurenci snad nikdo nebude chtít... A jaký je u nás o 3-válec zájem se VW přesvědčil v případě modelu Polo, když ho v loňském roce zařadil do nabídky a po půl roce zase stáhl...
Ten litrový Ecoboost se ve Focusu celkem prodává a ne že ne.. navíc nejede zle (jezdil jsem silnější 92Kw). Nechci soudit bez zkušenosti, ale na auto velikosti Oktávie, která skoro atakuje střední třídu, je ten tříválec už hodně "již od" motorizace.. stejně, jako to je v Mondeu.
K čemu tak velký motor? Stačilo by 0,4 TTSI s 3 elektrickými turby, pro každý válec jedno. Energii by mohli brát z řidičova mobilního telefonu. Zejména Škoda má své experimenty dobře vychytané než je pustí mezi zákazníky, tak se není třeba obávat a volit tak velký motor 1.0 . Promiňte, dělám si samozřejmě srandu. O důvod víc, držet staré petrolheadové vrány.
v ´80 letech ukázal, že se dá dostat turbením na hodnotu 100 koní z 1 dm3 objemu. Jenomže kontlolní otážka žní šoudluži :
"Životnošt motojů půjde co?!?!?" ........................................… Životnošt motojů půjde do prd.....le!!!!!!!! " >:-[] >:D
Za totáče jezdil otec za 2,40 nebo kolik a ještě občas dostal kuponek od kamarádů z Moděvy (Žuk) a z MV (T-603) a ten krásný papírek šel u pumpy vyměnit za dva kanystry benzínu >:D
Ale jo, dneska si toho benzínu koupíš víc jak za totáče, pokud vezmem průměrnou výplatu.
Já nikde neříkám že ne.
Ale dřív se třeba na výlet nebo cestu k moři skládala celá rodina, to smaý na auto takže to obvykle taky šlo a kdo jezdil s autem u podniku nebo měl kamarády, dostal se k palivu i jinak.
A to ještě byli dobroduruzi co předběhli dobu s E85 a už tehdá jezdili na pančované směsi benzínu, lihu, tech benzínu atd >:D
Vyjdu z tvých údajů. Když stál benzín 2,40 Kč, tak byl průměrný plat 1000 Kč, ale i klidně to zidealizuji a dám 1200 Kč. Takže sis teoreticky mohl koupit 416 litrů, po zidealizování 500 l. Dnes myslím průměrný plat leze ke 24 000 Kč, benzín stojí 25, takže si koupíš 960 litrů. A když vezmu i horší variantu, že průměrný plat je jen 20 000 Kč, tak jsi pořád na 800 litrech. To jen tak pro pořádek pro ty, co se jim stýská, navíc realita za socialismu byla daleko tvrdší, protože to skončilo v ´80 letech na ceně 12,50 Kč a platech kolem 2 - 2500 Kč. Dělit už snad umíš.
V 89 stál benál 8 kč ne. A otec měl jako technik v Avii 2700 a když byly odměny za odpracovaný léta a ještě něvím za co tak měl 3200.
Takže spousta lidí musela mít daleko víc, takoví mistři a šéfíci museli mít klidně 4500 >:D A už vůbec nemluvím o hornících, námšstcích, ředitelích a nějakých straníkách. Ti měli všichni tak 5-15 000 kčs
Ale jinak nejsme ve sporu, benzín je dneska levnější jak tehdá.
To samý ale nejde říct o domu ( strýc v roce 1985 pozemek + barák 240 000 Kčs, dnes to samé 7 500 000 Kč) , nájmech, cenách energií, vody, mlečných výrobcích atd.
Jistě, když s odpracovanými roky měl tvůj otec 2700 tak klidně před lety začínal lehce nad tisícovkou. To se pořád točíme kolem toho průměru. Jinak vždycky je to o kupní síle, ne o absolutních hodnotách.
Jo, jenže už zapomínáš na takové detaily, jako že:
1) 3/4 na ten průměrný plat dnes nedosáhne
2) Praha deformuje platy celorepublikového průměru, protože v Praze jsou o 1/3 vyšší než ve zbytku
3) Kolik % z výplaty ti zbyde na ten benzin? Dřív nebylo sousta poplatků a bydlení a energie nebo jídlo bylo poměrově levnější než dnes a spousta věcí jsi nemusel pořizovat vůbec, zatímco dnes "musíš" (dětská autosedačka, dálniční známka, parkovací kupony, zimní pneu...)
1) Na průměrný plat nedosáhne cca. 63% lidí. A za totáče to číslo bylo velmi podobné.
2) Praha deformovala platy vždy, tehdy to možná nebylo tolik.
3) A naopak byly věci, které byly proti současnosti reálně dražší až o řád - vybavení domácnosti, elektronika a spotřebiče.
Ano, protože ta elektronika a spotřebiče byly zkrátka "v plenkách" a byly drahé i na západě. Stejně jako ta auta. Dneska je všechno levné jen díky postupnému vývoji, režim na to vpravdě nemá vliv.
:yes:
A proč je dnes ta (nejen) elektronika tak levná? Protože ti ji za pár klacků vyrobí číňák místo toho, aby ti ji vyrobil Čech, a protože ten Čech nemá kvůli číňákovi práci, tak si od tebe stát vybere mraky daní, aby se třetina z toho co vybere a přerozdělí mohla rozkrást a ztratit v systému a aby ten konečný bakšiš mohl být vyplacen jako podpora nebo soc.dávka...
1) Ne, tenkrát byl mnohem menší rozptyl, takže si byli lidi ekonomicky rovnější (nehodnotím jestli to bylo ok nebo ne)
3) ...o řád dražší a o řád trvanlivější jsi chtěl napsat, že? >:-[]:-!
1) Rozptyl byl sice menší, ale poměr pod- a nadprůměrných byl podobný.
3) A pamatuješ si obvyklý limit opravy za "pětistovku" (TV, lednice, pračka ...)? V dnešních penězích 4.500 ...
Trvanlivější proto, že si stejně neměl šanci koupit si nové, finančně i dostupností na "trhu". Mám pochopení pro lidi, kteří mají potřebu schraňovat ty "trvanlivé" spotřebiče, já si za těch "pár šupů" klidně koupím nový. Ale vzhledem k tomu, že všechny, které jsem někdy v letech 04´- 06´, kdy jsem si zařizoval barák, bez problémů slouží, tak jsem to doposud neřešil.
Tak si srovnej Giniho koeficient pro ČR klidně v rámci celého světa. Vyjde ti, že u nás jsou příjmy jedny z nejvíce rovnostářských (v rámci okolních zemí naprosto jednoznačně). A už jen základ statistiky a logiky ti řekne, že v případě příjmu bude většina lidí kdekoliv a kdekoliv pod průměrem ...
"A už jen základ statistiky a logiky ti řekne, že v případě příjmu bude většina lidí kdekoliv a kdekoliv pod průměrem ..."
No, tak to jsi napsal krávovinu non plus ultra, to se musí nechat 8-s8-s Takže v tvém případě bych ti doporučoval začít s tím, že si najdeš význam slova "statistika" a význam slova "logika" >:-[]:-! Je vidět, že o statistice nevíš ale zhola nic.
Těch už moc není... za chvíli zbude jen import z USA a dokážu si živě představit, jak někdo z Brusele takový import zatíží nějakou speciální superdaní...
Nesouhlasím. Pokud dostatečně dimenzuješ spodek motoru, uděláš pořádně mazání a chlazení, tak 100 koní z foukanýho litru není nic co by ten motor neměl dlouhodobě zvládat. Mám však obavu jak tohle všechno soudruzi ve VW zvládnou. Většinou se jim povede jedno z toho co jsem jmenoval zmrvit případně něco navíc >:D
Souhlasím. Jenomže soudruzi z VW nám ukazují, že díky své chamtivosti /ne že by byli tak hloupí/, se dá zmrvit už atmosféra tříválec /viz. HTP/, že na čyřválcích se dá zmrvit i rozvodový řetěz, který měl bezproblémový i 1,2 žigulík, že se dá šetřit tak, že ti praská klikovka........... atd .. A to koncernu celkem fandím, rozhodně jejich vývojová oddělení nezahálí, to určitě ne.
No je fakt, že to s tou "optimalizací nákladů" v posledních letech hodně přehánějí. A největší "legrace" je v tom, že si na jednu stranu nechají pro pár centů u VW Group doslova vrtat koleno (resp. své zákazníky, abychom byli přesní), pak ale vyhodí miliardy z okna ve formě pokut a dalších průserových nákladů za Dieselgate... :'-(:'-(:'-( Jak říká klasik: A to se vyplatí! 8-s
No jo, pánové manažeři (určitě to nebyli řidiči ;-) ) si dost naběhli a celému VW to neprospělo. Na druhé straně japonci - mazda, honda, subaru, dimenzují svoje mechanické věci dost kvalitně a lidi to stejně neocení, nízká cena v kombinaci s "adekvátní" kvalitou to stejně převálcuje.
Hlavně, že si tu každý stěžuje, že jsme dnes jen montovnou. >:-[] A mimochodem myslím, že to bude složitější. Problémové byly snad všechny TSI, u nás se dělala jen ta 1.2, jestli se nepletu.
No však jsme. Jediná Škoda má u nás i vývoj. Jenže to co vyvinou, tedy co se motorů týká, tak obykle dopadne jako průser. Nejdříve HTP, pak TSI... Prostě motorařinu v Boleslavi neumí :-!
Nikdo neříká, že Škoda pokazila všechny motory skupiny. Ale zrovna tyhle dva má na svědomí a 1,2 TSI byl ze všech TSI asi nejproblémovější. Jinak VW dělal 1,4 (a nové 1,0-1,6, i když nevím, jestli v rámci dělby práce nedělali něco i někde jinde) a Audi 1,8 a 2,0.
Ne, to bych rozhodně neřekl že 1.2 TSI byl nejproblémovější. Jen se jich tu prodalo nejvíc. V DE je považován za standard 1.4 TSI a ten byl snad ještě problémovější.
Nejhůř na tom ale podle mě byly 1.8 TSI, které prostě odcházely "bez varování". U 1.2 TSI v podstatě vždy byl majitel varován rachtajícím řetěžem a hlavně existují sady úprav, kdy rozvod "doupravíš". I když s ohledem na počet vývojových stupňů co uvedli do výroby nevím, jestli pasuje na všechny varianty.
Jestli to nešlo udělat pořádně hned ze začátku. Nechápu, ale že na tu závadu nepřišli už při vývoji těch motorů. To je vidět jak ty motory dlouhodobě (ne)testují.
1,2 a 1,4 TSI se dalo asi za cca 15 tis upravit (stylem Do Do) tak, že už pak rozvody fungují. U 1,8 TSI si nejsem jistej, ale od 2013, už by to prý mělo fungovat. Jedinej motor co VW vydalo v dotažené fázi a ne ve stádiu prototypu je tuším 2,0 TSI, ale možná se pletu a i ten je past. ;-\
Stejně jako HTP. Přitom stačilo jen málo a ty motory oba fungovaly. U HTP by výrazně pomohlo katalyzátor dát dolů pod motor jako normálně bývá a ne ho fláknout nesmyslně blízko a TSI by zase pomohlo udělat rozvody, tak aby fungovaly. A co mě štve na VW/Škoda nejvíc je, že když něco konstrukčně zmrví, tak se ani nesnaží sklopit uši, nasypat si popel na hlavu a říct že se jim to nepovedlo. Mlží, lžou a zatloukají. To moc důvěry mezi zákazníky ale nevzbudí.
Ano, ono je dost tristní, že i ten 1.2 TSI EA111 i 1.2 HTP jsou vlastně v konečných variantách spolehlivé a bezproblémové. A tak člověk fakt nechápe, jestli to byl takový problém udělat už od samého začátku a nedělat z prvních desítek až stovek tisíc majitelů jen pokusné králíčky 8-s8-s
..a ani se za to ve finále zákazníkům neomluvit a problém v tichosti vymlčet. Tohle mě na VW s-ere víc než celá dieselgate. Udělají šmejd, prodají ho zákazníkovi a nechají ho ať si to užije. Žádná omluva, žádná svolávačka, prostě nic.
Vždycky,když si myslím,že už nemůže být vymyšlený větší nesmysl,najde se někdo,kdo dosavadní překoná...
Vrcholem současného nesmyslu je Mondeo 1,0 a Škoda ho teď atakuje...
Pochopím,že někdo chce na jedné straně vydělat,ale nechápu,že se na druhé straně najde blb,který tento produkt koupí...a zcela jistě ten 3válcový skvost nebude levný...
Co servisní interval ?? vždy po 60 000km výměna oleje,,,,,i s motorem......achjo..
Moc nerozumím tomu všeobecnému pohoršení nad 1.0 tsi. Zatím s tím nikdo v Octavii nejel, samotný článek je spekulace, ale všichni už zde ví, jak to bude katastrofa a pomalu ani nepřežije záruku :-)
Článek spekulace není, že Octavia litr dostane je jasné, je jen otázkou kdy ;-)
A pohoršení, no - jestliže se koncern na druhý pokus konečně dokopal k tomu, že vytvořil použitelný 1.2 TSI, tak vyhodit jej po tak krátké době fakt smysl nedává :-!:-!
Proto také figuruje v nabídce už nejméně rok souběžně s litrem. Patrně počítají s tím, že další emisní norma jej odrovná a najedou na dříve zmiňovanou nabídku 1.0, 1.5, 2.0...Samozřejmě by bylo fajn, kdyby i v případě oktávky měli zákazníci co nejdéle na výběr.
Já si jdu raději znovu přečíst článek na G 4x4 na druhou a pak znova okouknu ten Rolls :*) Nenechám si kazit večer nějakým deviantním "motorem" ;-\ Pro Cígo proč ne, ale do O3 je to blbost. Ty parametry jsou stejně jen papírové.
EU tlačí automobilky do extrému. "Naměřené" hodnoty spotřeby pod 4 l/100 km, spaliny pod 100g CO2. Kde je realita? To nikoho nezajímá. Motor po 100 tis. km to má za sebou. Taková Oktávka je jako ojeté auto neprodejná.
Aha, teď to začíná být o preferencích. Zajímavé. Když Hyundai preferoval atmosféry, tak to byla zaostalost a teď je to o preferencích... No tak dobře, když to tvrdíš >:-[]
Já proti Hyundaii ani atmosféře nic nemám a nikdy jsem nic takovýho nepsal. A stejně, i Hyundai a ostatní výrobci s atmosférami brzy skončí, protože je to zkrátka přežitek. Jen nechápu ten křik v diskusi, jak je downsizing zlo, kdežto trh ale říká něco jinýho.
Je to tak,pokud by sis koupit třeba jako já Fabia 1.4 RS a dal bys za ní 550 tis a po 112 124 Km by se ti stalo:turbo KO,kompresor KO,motor KO, po pravidelném značkovém servisu a opečovávaní tak bys to pochopil oč vlastně jde.Pokud jen píšeš a nejezdíš nikdy to nepochopíš!!!
S několika TSI jsem dlouhodobě jezdil i jezdím, stejně tak s motory jiných značek a nikdy jsem neměl větší závadu (zřejmě mám štěstí). Jen u jednoho TSI měněno turbo na svolávačku asi 2 týdny po koupi. Chápu, že tě štve co se ti stalo, pak teda máš důvod nevěřit Škodě a jít jinam, kde třeba dostaneš lepší auto. Na výběr je toho mnoho.
Kdyby ten trh nebyl trhem Evropské RVHP ale skutečně svobodným trhem, tak by downsizing do takovýchto chorobných rozměrů nikdy nedospěl. Skončil by právě se 4 válci u objemu 1.2 pro nižší střední. Cokoliv dál je za daných technologických limitů jen důsledkem eurodemence :-!
presne tak... inak najvacsi dovod toho vsetkeho ekobuzerovania je vlastne dizel ako taky .... je to ta nekontrolovatelna dizlmania za tym vsetkym .. pamatam ze pred 15-16 rokmi ked prisla ta dizlmania s common railom tak zacali vsade tlacit dizle .. od miniauta cez kabria az po S kladu ... a zasmradili sme si cely kontinent ... v meste je to sama dizlova octavka alebo passat s tdi.... a az teraz zrazu sa prislo na to ze tento stav je uz neunosny ... a tak predsa musime s tym nieco robit ze jo? vsade samy smog... a kto na to doplati? no predsa aj benziny... aj my vsetci bezni ludia ktori sme chceli len spolahlive bezne motory.... ano... teraz im zmensime objemy a zacneme ekobuzeraciu ... pritom nic take nemuselo byt ... a nemuselo k tomu dojst keby dizle ostali dizlami kdesi v offroadoch a netlacili by ich ako som spominal vsade od miniaut az po S kladu... vobec sme dnes nemuseli jazdit v ekokosackach s troma valcami keby tie dizle "boli pod kontrolou" ..lenze biznis je biznis.. ze jo.. co bude o 20 rokov a po nas je tak kazdemu ved vieme co... chyba nevznikla dnes... ale vznikla tou nekontrolovatelnou dizlmaniou...
15-20 rokov podporujeme nieco co nam neskutocne kazi vzduch ( tlacime tie dizlove smrady vsade aj tam kde je to totalny nezmysel len pre par radoby-usetrenych centov ) aby sme nasledne zrazu po 15 rokoch prisli na to ze to je uplne cele zle.... ale hura ved mame riesenie. ... zacneme vyrabat ekokosacky a ono sa to spravi samo ... takto degenerativne ako auta samotne nefunguju bohuzial ani velke biznis firmy .. cele zle
Hm, nemyslím si. I když asi jdu proti mainstreamu v nadávání, jak za všechno může ta strašná EU, tak jsem toho názoru, že i kdyby žádný EU nařízení nebyly, tak stejně se těch 3válců dočkáme (možná trochu později). Technologické limity se posunují a posunovat se budou. A jak to tak vypadá, dowsizing probíhá zcela dobrovolně na bázi rozhodnutí automobilek v honu za vyšší marží. Skrývat to jen za emise je nepatřičné.
Dowsizing probíhá zcela dobrovolně na bázi rozhodnutí automobilek V HONU ZA CO NEJNIŽŠÍ POKUTY ZA VÝROBU AUT PŘEKRAČUJÍCÍCH PAPÍROVÝ EMISNÍ LIMIT CO2!!!
Což je asi stejně tak dobrovolné jako když se s hlavní u spánku doznáš ke znásilnění nosorožce...
Co by... Octavia už roky drží jako top 2.0TSI... 1.6T-GDI je velký skok pro Hyundai, ale jakákoli lepší evropská automobilka má v kompaktu silnější motor.
Papírově to vypadá na remízu, reálné ohlasy jsou z GDI spíš rozpačité... ale spíš v tom smyslu, že by člověk čekal od 100kW víc. Osobně bych neměl problém vzít Ceed SW 1.6GDI jako budget kombi, v těch cenových hladinách do 400 moc lepších aut nekoupíš.
Já Hyundai nepovažuju za evropskou automobilku... tak jinak, je jen málo evropských značek, které by neměly lepší motor.
PS: silnější je lepší, kdyby to zas někdo chtěl pitvat :-)
Škoda Octavia: Motor 1.0 TSI by se měl v nabídce objevit od
Kolik asi vydrží kilometrů ???Jako moje Fabia 1,4 RS 112 124 Km, tubo KO,kompresor KO,motor KO, po pravidelném značkovém servisu a opečovávaní.Kam ten svět spěje ?Tohle že je ekologiká cesta, spotřeby jsou v reálném životě o 30% větší, auto vydrží polovinu co dřív,pak skončí na šrotišti aby jsme si koupili nové.Jsme ovce a něco by se s tímhle mělo dělat.Dřeme se jako koně aby jsme si mohli něco koupit a musíme si koupit to co nás někdo donutí!!!Už mě to nebaví, chtěl bych kvalitní atmosférickej motor co něco vydrží a né tyhle šunty !!! Najezdím tak 250 tis Km za rok to je dle dnešních měřítek max.1 auto za rok (v některých případech 2), dříve cca před 12 lety to bylo tak 1 na 3 roky.Zajímalo by mě co bude za pár let, 2 auta na rok a plný šroťáky aut a všichni co to vymysleli a maj s toho peníze si budou mnout ruce a říkat si jaký jsme blbci že je posloucháme a kupujeme co oni chtěj a ne my.Brzy už ani ty pořádný automobilky nebudou nabízet pořádný motory, podívejte třeba na Porsche všechno jsou turba krom 2 který jsou vyprodaný,Ferrari už tak začíná je to šílený.Je škoda že jednotlivec nic nezmůže.
Re: Škoda Octavia: Motor 1.0 TSI by se měl v nabídce objevit
Kdo tě proboha nutí? Co ti brání koupit si atmosférický motor? U řady výrobců je atmosféra běžně k dispozici. Ve třídě Octavie třeba Hyundai, Mazda, Toyota, Ford, Opel, Kia, Renault, Honda a další. Stojí ti snad někdo se samopalem u hlavy a nařizuje ti Škodárnu?
Re: Škoda Octavia: Motor 1.0 TSI by se měl v nabídce objevit
Myslím že jsi to nepochopil, mě jde o něco víc než jen si tady psát když mám zrovna náladu.Musíš se na to kouknout s globálního hlediska a tak trochu kouknout do budoucnosti(můžeš si na to koupit DeLorean:[odkaz] :-):-):-)
Re: Škoda Octavia: Motor 1.0 TSI by se měl v nabídce objevit
Mít rád auta a stěžovat si na něco co je jenom tvoje utkvělá představa jsou dvě různé věci. Ten kdo má rád auta s turbo motory si kupuje auta s turbomotory, ten kdo má rád auta s atmosférami si kupuje atmosféry. Nevím, co se tu snažíš řešit.
Re: Škoda Octavia: Motor 1.0 TSI by se měl v nabídce objevit
Jasně. A kolik setin promile z trhu tvoří ti, co najedou za rok jedním autem 250tkm a víc? Nájezd průměrného evropského řidiče je někde okolo 15 - 17tkm ročně a firmy se aut zbavují obvykle okolo 250tkm. Takže normálnímu soukromému kupci auto dřív beznadějně morálně zastará, než se dostane na významnější a problematický nájezd a rozumná firma se auta zbaví před tím, než je do něj nutné výrazně investovat, je účetně odepsané a dokud jde ojetina střelit za solidní peníz.
Re: Škoda Octavia: Motor 1.0 TSI by se měl v nabídce objevit
To co jsi si přečetl jsou samí lži všechny tyhle věci jsou záměrně zkreslené a upravené tak aby vyhovovali něčemu co oni chtějí(např.Diesel Gate) a to je jen začátek.Nebo mě snad chceš říct že to není pravda, myslím že jsi amatér který sedí u počítače a jen píše blbosti který nežije v reálném světě.
Re: Škoda Octavia: Motor 1.0 TSI by se měl v nabídce objevit
250tkm za rok nenajazdi nikto. To by musel kazdy den jazdit 10 hodin. Vodici kamionov a dialkovych autobusov najazdia 10 - 12tkm mesacne. A samozrejme, nikto pri zmysloch si na jazdenie viac ako 10tkm mesacne nekupi Fabiu.
Re: Škoda Octavia: Motor 1.0 TSI by se měl v nabídce objevit
To mas tezky, protoze kolem tebe pobihaji ovce jako ja, rocne nalitam 12k km, 1,2 TSI tahne lip nez predesla atmosfera a zere take min ... takze trochu jiny pohled na stejnou louku :-)
Koncern uz pouziva 1,0 TSI 85kW a porovnava sas 1,2 TSI 81kW. Takze nejake specifikacie tychto motorov.
1,2 TSI 81kW a 175Nm
1,0 TSI 85kW a 200Nm
Papierovo to vypada dobre, uzivatel zvyknuty na 1,2 TSI si povie bude to este lepsie. Lenze realita je, ze vyrobca udava o nejaku desatinku lepsiu zrychlenie z 0 na 100 u 1,0 TSI.
Je za tym vyssi vykon a krutiaci moment aj ked v mensom objeme. Odpoved je nie uplne. Bohuzial aj s prevodovkou sa museli pohrat 1 a 2- prevodovy stupen je trosku lahsi, aby pomohol motoru. Takze ocakavat, ze 1,0 TSI bude mat vacsi elan ako 1,2 TSI asi dost hlupe a obzvlast ked do automobilu sadnu 3 ludia.
Urcite 1,0 TSI nie je cesta spravnym smerom. Pri pripadnej dalsej kupe auta by som 1,2 TSI nemal problem kupit, ale jednoducho 1,0 TSI ( nie, to ani keby ). Koncern si trochu zviaze ruky. Bud bude ponukat aj 1,2 TSI ( casom vypusti ) a tym padom bude musiet davat lepsie ceny ( zlavy ) na 1,4 resp. 1,5 TSI alebo cast zakaznikov sa moze presunut ku konkurencii k 4-valcom. Aj moje chovanie by kopirovalo opisanu situaciu.
S 1.0 EB v autě velikosti Focusu nemám problém. Ale 1.0 TSI nevěřím ani v autě o třídu níž. Aby koncernu VAGu vyšel motor hned napoprvé, tak to se prostě moc často nestává. V druhé generaci 1.0 TSI možná - jestli ovšem bude... Dost možná bude při současné míře eurodemence 1.0 TSI během 3 let nahrazen něčím ekologičtějším, třeba dvouválcem 0,8 bi-TSI :-!
Jenže konkurence ti v těchto objemech a výkonech taktéž přejde na tříválce, pokud tam už teď není (Ford, Kia, Hyundai, Opel, Renault ...).
A pokud parametry motoru budou odpovídat deklarovaným hodnotám, tak je fuk, že má menší objem. Bude prostě výkonnější a bude mít větší elán než předchůdce. Tomu se říká vývoj. Není to až tak dávno, kdy dvoulitry měly 50kW.
Vzhledem k tomu, že na a trhu je už 5 let 1.0 EB 92kW nebo dnes masově prodávaný 1.2 TCe 130, tak silnější 1.2-ka od koncernu už prostě výrazně ztrácí (a měrným výkonem je slabší, než 18 let stará 1.8T).
Po prázdninách se má v nabídce Škodivky objevit revoluční novinka - Octavia 0.6 MPI 4x4 Step by Step, která bude v mezních situacích v zatáčkách přešlapovat. V souvislosti s tím vydalo tiskové oddělení koncernu Baarum-Contimentál prohlášení, že pro obrovský zájem fandů o tato vozidla, rozjíždí již nyní výrobu nového obutí Jarmilka-Brillantis 1 ;-)
Všichni fandové Škody po něm toužili, a po nesmělých pokusech u sesterských značek Seat a VW se konečně dočkali. Koncern přeci nemohl nechat jen tak bez povšimnutí zásadní úspěchy Fordího 1,0 Ecoboostu, který 3x získal titul motor roku. Zpoždění jak to u koncernu bývá trvalo sice několik let, ale konečně je tu. Každý přeci už dávno ví že že stejně jako trojnožka v architektuře je i tříhrnek u spalovacího motoru ta nejlepší koncepce. Má přeci krásný zvuk, neuvěřitelně nízkou papírovou spotřebu a ta životnost! Nekoncepční, zastaralý průsery spoutaný 1,2 TSi je těsně před svou klinickou smrtí. Co je na tom že poslední verze EA 211 je reálně úsporná, kultivovaná, živá a technicky vychytaná a mezi příznivci VAG nesmírně oblíbená. Pokrok prostě nezastavíš.Takže společně zvolejme král je mrtev, ať žije král! >:D
Tak nějak. Když se koncernoví motoráři konečně dohrabou po mnoha nezdarech ke konečně relativně schopnému a spolehlivému motoru, tak jej popraví ekologicko-ekonomické oddělení... ;-\ Vlastně už asi chápu, proč se ty výsledky motorářů VAG dopadají tak jak dopadají. Když se zdařilým výsledkem mnohaletého vývoje zachází tímhle způsobem, tak se fakt nedivím >:D
Asi tak. Ciste sialenstvo, tento downsizing. Aby sme (teoreticky) pri normovacom cykle usetrili 0.1 litra paliva, tak namontujeme litrovy 3-valec aj do auta ktore je pomaly na pomedzi nizsej strednej a strednej. Kde tu zostal rozum???
Ako motorizacia do mesta, ok, beriem. Ale skuste ist s takym motorom po dialnici! Cela uspora paliva sa strati v reklamnom prospekte. Ak clovek slapne takemu "motorceku" na krk, bude zrat aj travu popri ceste. Pritom 1.2TSI je v tejto generacii naozaj slusny motor. A ked konecne vychytali muchy, nahradia ho litrovym 3-valcom. Nechapem...
Za prvé - Ford už nějakou dobu prodává Mondeo s 1.0EB, takže 1.0TSI v Octavii snad není takový šok.
Za druhé - různá konkurence (například Toyota, ale v nedávné době i jiné značky) prodává (prodávala) střední třídu se základní motorizací 1.6 atmo... a tomu litrové turbo ukáže záda kdykoli kdekoli.
Zůstává otázka, jestli je lepší 1.0TSI nebo 1.2TSI... na to zatím názor nemám, intuitivně bych dal přednost 1.2TSI a třeba test Fabia vs. Ibiza to potvrzuje, ale tady je na hodnocení asi ještě brzo.
Máš sice pravdu, ale řekl jsi jenom to A, Nedávno při návštěvě jednoho dealera Ford jsem se nesměle zeptal kolik že těch mondeí v 1,0 EB prodali, tak se dlouze zamyslel a vypadlo z něj že 1 předváděcí kus. No a co se týká Avensisu, tak tam jsou prodeje celého modelu tak mizerné že nemá cenu se o reálných prodejích 1,6 atmo vůbec bavit. Tyto motory ve střední třídě prostě nikdo nechce a taky se reálně téměř neprodávají. >:D
Mondeí možná ne, tam nakonec letí nafta... Focusů se ale s 1.0EB prodává spousta.
No nic, 1.2TSI si s Octavií poradí důstojně, pokud se ukáže, že 1.0TSI ne, tak to bude samozřejmě mrzuté, protože to byla přesně ta ideální varianta pro non-fleet (1.2TSI 81kW Ambition+).
Ale vždyť tohle tu už jednou proběhlo. Před 20 lety tu byly atmosférické nafty s měrným výkonem pod 25kW/l a teď se tyto motory ve špičkových motorizacích prodávají se 2-3 turby a měrným výkonem až 93kW. Tzn. nárůst skoro na čtyřnásobek a nikdo se tomu nepodivuje, diesel je stále málem synonymem úspornosti a spolehlivosti.
Naopak tato diskuze je paradoxně taky ukázkou toho, že u benzínu je to jinak. Zde má běžná dobrá atmosféra měrný výkon okolo 60kW (ty špičkové až 75), ale turbo s 85 má být problém? Přitom nadopovaný půllitr by byl jen ekvivalentem vývoje nafťáků.