mě dycky nejvíc baví: octávka I, TDI, tuzing maska, disky z A.T.U, zastěrky za všema kolama...a střešní nosič...+křidélko vzadu...českej sen :yes: není nic odpornějšího
Já bych tak zlý nebyl, nebylo to nejhorší auto. Loni nám málem jedna z posledních Octavii I Tour 1,9 TDI PD skončila v garáži... málem, dalo to práci tomu zabránit >:D
Určitě si to vyčítám, jj, pořád, mohl jsem jezdit 16 let starou konstrukcí, hlučenějším, stejně výkonným, méně prostorným vzadu, větším, ale hůře dostupným kufrem, horší variabilitou interiéru, větší pojistkou, vyšším rizikem odcizení a asi pětinovou výbavou oproti tomu, co se nakoneckoupilo a to za velmi podobnou cenu... takže jsem vlastně prohloupil >:D >:D >:D
To se pleteš! Ono je to dokonce auto, které by Áda po všech stránkách adoroval, až na jednu...
Je to v naftě, táhne vodspodu a má docela mocný kopanec, jako správný diesel. Taky to netahá břicho po zemi, protože to má zvednutý podvozek. Samozřejmě to má poctivé budíky a když sklopíš zadní sedadla, tak máš zcela rovnou plochu. Jen teda je to francouzské, ale jinak úplně jak pro Ádu >:D >:D >:D
PS: Jen teda ta skleněná střecha by mu nesedla, on raději klasický šíbr :-(
Úspornou a spolehlivou, jo? >:D Nebudu to srovnávat s tím novým, protože je nové a co je nové, to je nové. Když Laguna měla 7 let a najeto 200t km, tak jsem jel s kamarádem na dovolenou v Octavii I 1,9 TDI, byla 3 roky stará, on byl první majitel, tedy měl to vlastní služební, najeto asi 120t km. Auto bylo před cestou na garančce, za Lincem jsme museli dolívat olej, tak autu chutnal. Za těch 120 t to auto mělo více oprav než Laguna za 200t, Octavka vrzala při každé nerovnosti a celou dobu v interiéru chrastilo tlačítko pro uvolnění ruční brzdy. Stejnou cestu jela Laguna, olej navíc nepotřebovala, uvnitř nic nechrastilo, podvozek nevrzal... Já se střídal mezi těmi dvěmi vozy, protože tou dobou ještě Laguna nebyla moje a musím říct, že Octavia byla jízdně, prostorně (tam snad ani není nutno vzpomínat místo vzadu, proto se v Laguně jelo ve 4 a v Octavce byla vzadu jen autosedačka), hlučností úplně jinde.
Shrnuto o tom víš prd, protože jsi takové auto nikdy neměl.
A samozřejmě, v bazaru si klidně kup olítanou Octavii, pokud to považuješ za jistotu, ať už je v jakémkoliv stavu.
Ty si opravdu unikát. Jednak si snad jedinej člověk na světě, kterej má Lagunu a drží mu pohromadě bez investic a za druhý si viděl Oktávku, která ač nová a jak ty tvrdíš s prvním majitelem, žere olej a za 120 tisíc km měla spoustu závad. Já měl Lagunu přes 2 roky, takže mě nemusíš poučovat o jejích kvalitách. Nejsem zaslepenj fanda Škodovek jako ty franouzskejch srá-čů. Čili uznávám, že interiér Oktávky (včetně prostornosti a designu) těžce zaostává za Lagunou, ale tím veškerý výhody oproti Oktávce končí. Nakonec mě Laguna stála takový peníze, že jsem ji prodal a šel vědomě do horšího a koupil si Oktávku, protože neznám nikoho kdo by s ní měl problém. Sice pohodlí proti Laguně dost mizérie, ale za chvíli jsem si zvyknul a jen si liboval, že nemusím co 2 měsíce jezdit do servisu s nějakou závadou. Už mám druhou Oktávku, celkem s oběma naježdíno necelých 200 000 km a neměl jsem s žádnou z nich jedinej problém. A to je to čeho si na autě cením ne jestli chrastí tlačítko na ruční brzdě nebo jak je konstrukčně starý. To je dobrý, tak do marketingovejch letáků.
Tu Lagunu sis kupoval novou nebo ojetou? Neříkám, že všechny Laguny byly idální, i ta naše párkrát zlobila, ne že ne, taky už je tam 300t nalítáno, ale ve srovnání třeba s tou Octávií, kterou popisuju, toho bylo méně, což jsem se sám divil. Přitom majitel byl nadšený, že je to spolehlivé auto... až pak během řeči, že měl jako náhradní vozidlo to a to a tamto jsem zjišťoval, co všechno je vyměněné 8-s Alternátor, startér, turbo, 2x váha vzduchu, jednotka centrálu, klíč... docela dost na 120t km. (Ale byl spokojený, co by ne, když opravy se platí ze záruky a zbytek firma)
Ojetou cctávku bych si koupil, stejně jako Lagunu nebo jiné auto, v bazaru by mi to ale bylo povětšinou jedno, vyhnout se problematickým motorům a verzím a pak záleží více na konkrétním kusu... A novou, proč ne?
Jak jsem nakousl, Laguna měla spoustu much v některých verzích, třeba tragický 2,0 IDE nebo první dCi taky nebyly žádná sláva, ale ty doplatily i na to, že k nám se často dostaly se stočeným tachometrem a ojeté až běda. Další problém byly některé neodzkoušené výbavové prvky, ty taky v autě nemám, vlastně jen manuální klimu a trochu elektriky na oknech a zrcátkách... žádné xenony, duální klimy, keyless karty atd.
Celkově tenhle kus na své kilometry tak špatný není, jak je Laguna obecně pomlouvaná... A najdou se i spolehlivější kusy.
A k tomu konstrukčnímu stáří... tohle mi nevymluvíš. Kupuju si za určitou částku nové auto a chci od něj to, co splňují stejně drahá auta od konkurence a to Octavia prostě ve srovnání s tím, co se koupilo, nesplňovala.
Kupoval jsem si ji ojetou s 90000 km po kolegovi z práce. Ten ji kupoval novou. Takže jsem znal celou její servisní historii už od novoty. Říkal jsem si, že to bude super kup, protože on s ní už od novoty zažíval to co potom já. Tj. Měnil díl za dílem.Vycházel jsem teda z toho, že když už je všechno vyměněný bude to bez problémů. Bohužel nebylo a já měnil i díly, který měnil už kolega vesele dál. Zejména díly podvozku. Měl jsem 2,0 benzín, ale s tím jsem paradoxně problém nikdy neměl. (Krom startéru a alternátoru).Mimo toho, že chlastal běžně 10 litrů jsem s ním byl maximálně spokojenej. Nebylo by to špatný auto, kdyby ten podvozek nebyl tak chatrnej a některý díly byly trošku líp dimenzovaný. Aby mi třeba po 120 000 km začala vyskakovat při svižnějším rozjezdu jednička to je prostě konstruktérská ostuda. Vejfuk co vydrží max 2 roky taky není žádná výhra, prostě v tomhle ohledu mizérie. Já si kupuju za určitou částku auto a očekávám, že teď jsem investoval a teď mě to auto bude vozit. Ne že do něj budu strkat imrfurt peníze za servis. To je jako kdyby si koupil hyper super rychlej počítač, ale každou chvíli by se ti v něm něco vysypalo. Takovej výrobek prostě nechci. Bez ohledu na to jaký tabulkový parametry to má. Na papíře je Laguna výborný, proti Oktávce daleko líp vybavený auto. Jak jsem ovšem poznal tak realita je trošku jiná. Ty buď rád jakej máš dobrej kus a radši to 2x zaklepej na dřevo.
Proč šaška??? S Lagunou normální stav. Když jsem měl Lagunu já tak sem s ní byl po vejplatě vždycky v servisu s nějakou závadou tu zatuhlý brdový třmeny, tu vytlučený kosti od stabiku, tu čepy na řízení, tu prasklý péro, tu volnoběžka na startéru, tu ložisko v kole, tu zadřenej zadní stěrač, prostě furt něco. No tak jestli s ní taky náhodou "nebydlíš" v servisu jako jsem to měl já >:D
Protože já píšu celou dobu o novém autě a Laguna je u nás doma už 6 let, k tomu byla kupována jako ojetá, takže oslavila už desáté narozeniny. A místo 16 let staré techniky je doma nové auto s větší bezpečností, prostornější a lépe vybavené za velmi podobnou částku. A ty tady Šaškuješ s Lagunou.
Když se podívám na ten souhrn oprav tvé Laguny kdo ví jaké a jestli reálné (možná sousedovy, možná fiktivní vyčtené-takových tu bylo), tak co mě potkalo...? Brzdový třmen, ale ten doplatil na neodborný zásah otce, který si myslel, že ty destičky vzadu vymění sám a snadno, což vedlo k roztržení prachovky a nanesení bordelu dovnitř... Takže jen ten zadřený stěrač, to souhlas, ten byl. Vyřešlo se to ale promazáním a novým motorkem za 300 Kč, od té doby klid. ;-)
Já nevím co máš furt proti tý 16 let starý technice. Já když sednu do svýho auta tak těch 16 let nikde nevidím ani necítím. Zvenčí vidím pohledný auto. Bezpečnostně to má 4 hvězdičky. 4 pytle. To mi stačí. Mimochodem už jsem o Oktávce zažil i řetězovou bouračku na dálnici a ač byl předek auta zmačkanej celkem fest, tak nikdo neměl ani oděrku. Ty opravy mé Laguny byly bohužel všechny reálné a všechny jsem je draze platil. Protože třeba dementně vymyšlený ložisko v zadním kole za 6000 plus práce je docela drahá sranda. Měnil jsem v krátkým sledu všechny ložiska, takže to bylo 12 plus 5 přední :-) Nejsem žádnej domácí kutil čili všechno se dělalo v servisu. Vidíš úplně jsem v tom výčtu závad zapoměl na poloosy včetně kloubů, ale manžety prasklý nebyly. Ještě že si mi to připoměl. Taky komplet vejfuk a 2x lambda (odešla vždycky po zimě) Na svou dobu moderní technika, ale sem rád, že už tu moderní techniku vlastní někdo jinej.
Máš nějakej lepší nápad na bazarový auto? Jednu takovou jsem si taky koupil (krom metly, kombajnu, hlín a nečiplou), ale s plnou výbavou a jsem s ní maximálně spokojenej.
Vždy, když vidím tuhle fotku, tak si vzpomenu na Octavii I po faceliftu a na tu ostudu, co VW koncern v té době pro pár eur a ani to ne páchal na svých jinak často dobrých autech: [odkaz]
A já myslel, že to zrcátko mohlo být menší proto, že jej řidič tak často nepotřebuje, přecejen v Octavii TDI se předjíždělo tak rychle, že se ani nebylo třeba dívat do zpěťáku, jestli jsi už za ní >:D
Ale teď jsem si vzpomněl, jak jsem před asi 3 lety jel s kamarádem na dovolenou do Itálie a měl O I s tímhle zrcátkem. Překvapovalo mě, že se na dálnici při návratu zpět do pravého pruhu řadí hodně brzo zpět... a teď je mi to jasné, on špatně viděl >:D
Mnohem horsi mi prijde to prapodivne zakonceni narazniku, ktere trci z podvozku a diky tomu je u temer kazdeho kousku ohle, nebo promackle, tudiz jeste hnusnejsi, nez v neposkozenem stavu.
Zato v Renaultu nic neojebáva-j. Tam je to všechno top kvalita a geniální konstrukční řešení. Jestli tomu věříš tak seš blázen. Sedí tam na konstrukci podobný idioti jako ve VW -Škodovce (ne všichni samozřejmě), takže pokud já sem na něco skočil tak ty si na tom úplně stejně. BTW já mám už Oktuli s oběma zrcátkama stejnýma. Dělali pár let tenhle nesmysl a pak se zas vrátili k původnímu řešení obou zrcátek stejných.
Popravdě netuším, jestli jsem něco takového někde napsal... ale klidně se vsadím, že ne. Možná jsi nějaký ušlápnutý, já mám sice nick Ronault, ale ty by sis tam měl místo toho ryccardo napsat něco více škodovwáckého 8-s
Reaguju na tvůj příspěvek "A tys jim na to skočil" Stavíš se k tomu jako kdyby jen ve Škodovce dělali kixy a vymejšleli debilní a nefukční konstrukční řešení. Nejsem ani ušlápnutý ani se nesnažím bezhlavě obhajovat koncernový auta. Naopak se na to snažím dívat reálně. Nemám problém napsat o Škodovce, že je na ní něco vymyšlený naprosto debilně. Zato od tebe jsem neslyšel na tvojeho Rencka jedinou kritiku na sebemenší detail. Kdyby si napsal jsou to idioti tohle a tohle vymysleli naprosto příšerně, tak to beru. Ty ale kritizuješ jen 16 let starou techniku všude kolem, ale do vlastní garáže tu kritiku nezavedeš.
Myslím, že OI už je pasé, OII je v kurzu a proč ne? Je to podle mě dost dobrý auto, popravdě já mám už druhou jako pracovní auto... :yes::yes::yes:
S první OII 1,9TDi Eleg. jsem najel 150km za 3 roky a bez problémů, jen servisky.
Teď mám OII FL 2.0TDi Eleg. a za 2 roky 88tis a opět pohoda (jen bere trošku olej). Pokud to neni po nějakým praseti nebo z Car Poolu nějaké firmy, kde s tím jezdilo tisíc lidí, tak tohle auto vydrží hodně... :yes:
Nicméně pro rodinu jsem nakonec zvolil MPV z francouzké stáje a taky nelituji (už druhé). Původně jsem chtěl Touran a nakonec jsem ho zavrhl... ;-)
Taky mám OII 2.0TDI (najeto 125tis) a jsem maximálně spokojený. OI posuzovat nemůžu, jelikož ji nemám ani jsem neměl, ale lidé kolem mě co ji mají jsou s ní také max. spokojeni.
Vždycky se nejen tu pobavím nad hrstkou internetových auto-odborníků, kteří jako jediní škodovku (zejména octavii v naftě) "prokoukli" a musí to všem říct, aby osvítili tupý český národ, který stále žije v omylu že octavie v naftě je dobrá volba! :-O
Dobře pro ty co jim to nedošlo, je to 150000km za 3 roky, tedy 50tis km ročně... to se stane, že zapomeneš něco dopsat ne? Normálně by ti to mělo dojít >:D